Ухвала
від 29.04.2024 по справі 540/2967/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

29 квітня 2024 р. Справа № 540/2967/21

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого Ступакової І.Г.

суддів Турецької І.О.

Шеметенко Л.П.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі питання про залучення третьої особи до участі у розгляді справи за адміністративним позовом керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_1 в інтересах держави в особі Херсонської обласної державної адміністрації до Новокаховської міської ради Херсонської області, третя особа Міністерство культури та інформаційної політики України, про зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2021 року задоволено позов керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_1 , поданого в інтересах держави в особі Херсонської обласної державної адміністрації до Новокаховської міської ради Херсонської області, третя особа Міністерство культури та інформаційної політики України, про зобов`язання вчинити певні дії.

Зобов`язано Новокаховську міську раду Херсонської області укласти з Херсонською обласною державною адміністрацією охоронний договір на об`єкт культурної спадщини «Кам`яна ротонда тераса», яка є складовою пам`ятки архітектури місцевого значення «Ансамбль споруд Центральної площі міста Нова Каховка» (охор. № 111-Хр), що розташована за адресою: Херсонська область, м. Нова Каховка, просп. Дніпровський - паркова зона, ліворуч палацу культури, на умовах і в порядку, визначеними постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р. №1768.

На зазначене судове рішення Новокаховська міська рада Херсонської області подала апеляційну скаргу, обґрунтовану посиланням на не повне з`ясування судом обставин справи, а також не правильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 11.05.2022р. апеляційне провадження у справі було зупинено у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану, знаходження учасників судового процесу на території Херсонської області, де ведуться бойові дії, та неможливістю їх сповіщення про розгляд справи.

Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20.03.2024р. провадження у справі поновлено.

Відповідно до ч.2 ст.8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12 травня 2015 року №389-VIII, у місцевостях, де ведуться бойові дії, запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану покладається безпосередньо на військове командування та військові адміністрації.

Військові адміністрації на рівні областей та районів почали діяти на всій території України з дня введення в Україні воєнного стану, тобто з 24 лютого 2022 року.

Починаючи з 24 лютого 2022 року повноваження всіх районних та обласних рад припинено, що випливає із приписів Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (частини друга, четверта, восьма статті 4, стаття 15, частина друга-прим статті 28 Закону №389-VIII). Вся влада в громаді перейшла до військової адміністрації з дня її утворення.

На підставі Указу Президента України від 19.12.2022р. №867/2022 «Про утворення військової адміністрації» створена Новокаховська міська військова адміністрація Каховського району Херсонської області.

Згідно з Розпорядженням Президента України «Про призначення В.Брусенського начальником Новокаховської міської військової адміністрації Каховського району Херсонської області» від 19.12.2022р. №328/2022-рп, постанови Верховної Ради України «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Каховському та Херсонському районах Херсонської області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 06.02.2023р. №2898-IX» до начальника Новокаховської міської ВА, відповідно до абз.2 п.1 ч.2 ст.10 Закону №389-VIII крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, перейшли повноваження Новокаховської міської ради, її виконавчого комітету, а також Новокаховського міського голови.

Статтею 15 Закону №389-VIII визначено обсяг повноважень військової адміністрації.

Зокрема, частиною 2 вказаної статті встановлено, що військові адміністрації населених пунктів здійснюють делеговані повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законами України.

Виходячи з змісту вищевказаних норм права Новокаховська міська військова адміністрація хоча і здійснює певний обсяг функцій та повноважень органу місцевого самоврядування, натомість, її правовий статус не передбачає процесуального правонаступництва у спорах, порушених судами до введення в дію правового режиму воєнного стану, зважаючи на тимчасовий характер цього органу.

Відповідно до ч.2 ст.49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Згідно ч.5 ст.49 КАС про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

В свою чергу, відповідно до ч.1 ст.306 КАС України, у разі встановлення, що рішення суду першої інстанції може вплинути на права та обов`язки особи, яка не брала участі у справі, така особа залучається до участі у справі як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.

Участь у справі третіх осіб з одного боку обумовлена завданням адміністративного судочинства, яким згідно з частиною першою статті 2 КАС України є справедливий, неупереджений та своєчасний захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, а з іншого - вимогами процесуального законодавства про законність і обґрунтованість судового рішення.

Натомість, правовим наслідком незалучення до участі у справі третіх осіб є порушення конституційного права на судовий захист, оскільки особи не беруть участі у справі, вирішення якої може безпосередньо вплинути на їх права, свободи, інтереси або обов`язки та не реалізують комплексу своїх процесуальних прав.

Оскільки вирішення даної адміністративної справи може безпосередньо вплинути на права, інтереси або обов`язки Новокаховської міської військової адміністрації Каховського району Херсонської області, правовий статус якої у даній справі не визначений, тому, з метою забезпечення реалізації нею своїх процесуальних прав, колегія суддів приходить до висновку про необхідність залучення міської військової адміністрації до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Керуючись ст. ст. 49, 50, 248, 311, 321, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Новокаховську міську військову адміністрацію Каховського району Херсонської області (пр.Дніпровський, 23, м.Нова Каховка, Каховський р-н, Херсонська обл., 74900, код ЄДРПОУ 45003284).

Запропонувати залученій третій особі, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, надати суду пояснення щодо даної справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Повний текст судового рішення виготовлений 29 квітня 2024 року.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: І.О. Турецька

Л.П. Шеметенко

Дата ухвалення рішення29.04.2024
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу118696980
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —540/2967/21

Постанова від 08.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 10.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 21.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 17.12.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні