ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 жовтня 2010 р. Справа № 22-а-5200/08
Категорія: 2.3.1.2 Головуючий в 1 інстанції: Ів анов Е.А.
Одеський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:
судді - доповідача - Димерл ія О.О.
суддів - Домусчі С.Д., Єщенк а О.В.
за участю секретаря - Касє вич К.М.
розглянувши у порядку пись мового провадження в місті О десі апеляційну скаргу управ ління праці та соціального з ахисту населення Болградськ ої районної державної адміні страції Одеської області на постанову Одеського окружно го адміністративного суду ві д 04 червня 2008 року за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту насе лення Болградської районної державної адміністрації Оде ської області, третя особа - Головне управління Державно го казначейства України в Од еській області про визнання неправомірними дій та зобов' язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
У березні 2008 року позивач звернувся до суду з вказаним вище адміністративним позов ом та просив визнати неправо мірними дії УПСЗН Болградськ ої районної державної адміні страції Одеської області щод о виплати позивачу щорічної разової грошової допомоги до 05 травня виходячи з базової ц ифри визначеної в державному бюджеті, а не виходячи з мінім альної пенсії за віком та зоб ов'язати відповідача виплати ти щорічну разову грошову до помогу до 05 травня за 2005-2007 роки в сумі 4 725,30 грн.
04 червня 2008 року Одеський окр ужний адміністративний суд п рийняв постанову, якою позов ні вимоги ОСОБА_1 задоволь нив частково. Судовим рішенн ям визнано неправомірними ді ї УПСЗН Болградської районно ї державної адміністрації Од еської області щодо надання ОСОБА_1 разової грошової д опомоги до 05 травня 2007 року вих одячи з розміру визначеному Законом України «Про державн ий бюджет на 2007 рік». Зобов' яз ано відповідача сплатити на користь ОСОБА_1 недоплаче ну щорічну разову грошову до помогу до 05 травня 2007 року у роз мірі 1770,30 грн. В решті позову від мовлено.
У поданій апеляційній скар зі відповідач з посиланням н а порушення судом норм матер іального і процесуального пр ава, просить скасувати поста нову Одеського окружного адм іністративного суду від 04 че рвня 2008 року.
Заслухавши суддю-доповіда ча, розглянувши та обговорив ши доводи апеляційної скарги , перевіривши матеріали спра ви, колегія суддів вважає, що а пеляційна скарга підлягає з адоволенню з наступних підст ав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що ОСОБА_1 є вете раном війни - учасником бойов их дій, що підтверджується ко пією посвідчення від 02.07.1996 року (а.с.8) та має право на пільги вс тановлені ст.12 Закону України «Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту»для ветеранів війни - у часників бойових дій.
З матеріалів справи вбачає ться, що у 2005 році позивач отрим ав 250 грн., у 2006 році - 250 грн., у 2007 ро ці - 280 грн.
Вирішуючи справу, суд першо ї інстанції виходив з того, що право позивача на отримання щорічної разової грошової д опомоги до 05 травня передбаче но ст. 12 Закону України «Про ст атус ветеранів війни, гарант ії їх соціального захисту». В изначення Законом України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік»розміру грошової до помоги учасникам війни в мен ших розмірах звужує зміст та обсяг прав позивача, що супер ечить ст. 22 Конституції Україн и.
Проте з висновком суду перш ої інстанції про часткове за доволення вимог ОСОБА_1 по годитися не можна з огляду на таке.
Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту»учасникам бойови х дій щорічно до 05 травня випл ачується разова грошова допо мога у розмірі п' яти мініма льних пенсій за віком.
Згідно з частинами 1 та 4 ст. 17-1 названого Закону вказану ви плату здійснюють органи прац і та соціального захисту нас елення через відділення зв' язку або через установи банк ів (шляхом перерахування на о собовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отрим ання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх п роживання чи одержання грошо вого утримання. Особи, які не о тримали разової грошової доп омоги до 05 травня, мають право звернутися за нею та отримат и її до 30 вересня відповідного року, в якому здійснюється ви плата допомоги.
Однак, Законами України «П ро Державний бюджет України на 2005 рік»та «Про Державний бю джет України на 2006 рік» розмір и виплат щорічної допомоги д о 05 травня були обмежені.
Зазначений Закон в періо ди з 05 травня по 30 вересня 2005 рок у та з 05 травня по 30 вересня 2006 ро ку, протягом якого позивач мі г отримати грошову допомогу за відповідний рік, не визнан о неконституційним. Таким чи ном, в даному випадку на періо д виникнення спірних правові дносин, які є предметом спору в цій справі, були наявні норм ативно-правові акти, які мали однакову юридичну силу, але п о-різному встановлювали розм ір щорічної допомоги до 05 трав ня.
Згідно ст. 75 Конституції Укр аїни Верховна Рада України є єдиним органом законодавчої влади в Україні.
Конституція України не вст ановлює пріоритету застосув ання того чи іншого закону, в т ому числі залежно від предме та правового регулювання. Не має також закону, який би регу лював питання подолання колі зії норм законів, що мають одн акову юридичну силу.
Конституційний Суд Україн и у пункті 3 мотивувальної час тини Рішення у справі за конс титуційним зверненням ОСО БА_3 щодо офіційного тлумач ення частини п' ятої статті 94 та статті 160 Конституцій Укра їни (справа про набуття чинно сті Конституцією України) №4-з п від 3 жовтня 1997 року зазначив: «Конкретна сфера суспільних відносин не може бути водноч ас врегульована однопредмет ними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одн ому. Звичайною є практика, кол и наступний у часі акт містит ь пряме застереження щодо по вного або часткового скасува ння попереднього. Загальнови знаним є й те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не пере дбачено самим цим актом, авто матично скасовується однопр едметний акт, який діяв у часі раніше».
За змістом ч. 3 ст. 150 Конституц ії України рішення Конституц ійного Суду України є обов' язковими до виконання на тер иторії України.
Виходячи з наведених полож ень Конституції України та Р ішення Конституційного Суду України, а також враховуючи, щ о Законами України «Про Держ авний бюджет України на 2005 рік »та «Про Державний бюджет Ук раїни на 2006 рік»зупинено дію с т. 12 Закону України «Про стату с ветеранів війни, гарантії ї х соціального захисту», що ді яв у часі раніше, пріоритетни ми у даному випадку є положен ня відповідних статтей Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2005 рік»та Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2006 рік».
Отже, ОСОБА_1 отримав у 2005 - 2006 роках разову грошову доп омогу до 05 травня у розмірі, як ий був встановлений у відпов ідних статтях Законів Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2005 рік»та «Про Державни й бюджет України на 2006 рік».
Оскільки у згаданий період норми вказаних Законів неко нституційними не визнавалис ь та не скасовувались, тому по зовні вимоги за 2005-2006 роки задо воленню не підлягають.
Згідно із Законом України в ід 19.12.2006 року №489-V "Про Державний б юджет України на 2007 рік" дію нор м Закону України "Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту" щодо роз міру виплат щорічної разової грошової допомоги зупинено на 2007 рік. Статтею 29 цього Закон у установлено нові розміри в иплат такої допомоги - ветер анам війни - учасникам бойов их дій - 280 грн.
Згідно з Рішенням Конститу ційного Суду України від 09.07.2007 р оку №6-рп/2007 положення статті 29 З акону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" визна но таким, що не відповідає Кон ституції України (є неконсти туційним).
Рішення Конституційного С уду України про визнання змі н, внесених Законом України "П ро Державний бюджет України на 2007 рік" до Закону України "Пр о статус ветеранів війни, гар антії їх соціального захисту " та "Про жертви нацистських пе реслідувань", щодо визначенн я розмірів щорічної разової грошової допомоги до 05 травня такими, що не відповідають Ко нституції України, був прийн ятий 09.07.2007 року.
Згідно зі статтею 58 Констит уції України закони та інші н ормативно-правові акти не ма ють зворотної дії в часі. Відп овідно до частини другої ста тті 152 Конституції України зак они, інші правові акти або їх о кремі положення, що визнані н еконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Кон ституційним Судом України рі шення про їх неконституційні сть.
Відповідно в період з 01.01.2007 ро ку до 08.07.2007 року Закон Украї ни "Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік" був чинним та під лягав виконанню, а органи, упо вноважені на здійснення цих виплат, у цей час діяли на підс таві, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України. Із дати прийняття рішень Кон ституційним Судом України ос оби мають право на виплату до помоги до 05 травня у розмірах, визначених Законом України "Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту".
Водночас колегія суддів зв ертає увагу на те, що ст. 17-1 Зако ну України "Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту" передбачено п раво осіб, які не отримали раз ової грошової допомоги до 05 тр авня, звернутися за нею та отр имати її до 30 вересня відповід ного року, в якому здійснюєть ся виплата допомоги.
Із системного аналізу зазн ачених нормативних актів вип ливає, що право на отримання щ орічної одноразової допомог и до 05 травня у розмірах, устан овлених Законом України "Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту" , мають особи, які взагалі не о тримали її з різних причин до 05 травня, у разі їх звернення з а отриманням такої допомоги після поновлення дії норм ци х законів у зв'язку з визнання м неконституційними змін до них, у строк до 30 вересня відпо відного року.
Як вбачається з матеріалів справи, УПСЗН Болградської р айонної державної адміністр ації Одеської області викона ло свої зобов' язання перед ОСОБА_1 до 09 липня 2007 року, ви плативши позивачу щорічну ра зову грошову допомогу до 05 тра вня в розмірі 280 грн.
На підставі викладеного по зовні вимоги ОСОБА_1 по ви знанню неправомірними дій ві дповідача та стягненню на йо го користь недоплаченої част ини щорічної допомоги до 05 тра вня за 2007 рік задоволенню не п ідлягають.
Оскільки судом першої інст анції при повному встановлен ні обставин справи порушено норми матеріального права, щ о призвело до неправильного вирішення справи, постановле не судове рішення на підстав і п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України підляг ає скасуванню з ухваленням н ового рішення про відмову у з адоволенні позовних вимог ОСОБА_1
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу упра вління праці та соціального захисту населення Болградсь кої районної державної адмін істрації Одеської області - з адовольнити.
Постанову Одеського окруж ного адміністративного суду від 04 червня 2008 року за позовом ОСОБА_1 до управління пра ці та соціального захисту на селення Болградської районн ої державної адміністрації О деської області, третя особа - Головне управління Держав ного казначейства України в Одеській області про визнанн я неправомірними дій та зобо в' язання вчинити певні дії- скасувати та прийняти нову п останову.
В задоволенні позовних вим ог ОСОБА_1 - відмовити.
Постанова суду набирає зак онної сили негайно після її п роголошення та може бути оск аржена безпосередньо до Вищо го адміністративного суду Ук раїни протягом двадцяти днів .
Суддя-доповідач:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2010 |
Оприлюднено | 02.11.2010 |
Номер документу | 11885529 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Димерлій О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні