Постанова
від 03.05.2024 по справі 495/6958/23
БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 495/6958/23

№ провадження 1-кс/495/994/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 травня 2024 року м. Білгород - Дністровський

Слідчий суддя Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області ОСОБА_1 , при секретарі - ОСОБА_2 ,

за участю слідчого - ОСОБА_3 ,

розглянувши у судовому засіданні в залі суду м.Білгород-Дністровському клопотання слідчого СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Білгород-Дністровської окружної прокуратури ОСОБА_4 про проведення огляду, -

В С Т А Н О В И В:

До Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області 03.05.2024 року надійшло клопотання слідчого СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про проведення огляду, яке було надано в рамках кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023162240000040 від 29.05.2023 за правовою кваліфікацією кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Виклад обставин, зазначених у клопотанні.

29.05.2023 до Білгород-Дністровської окружної прокуратури від УСБУ в Одеській області надійшло повідомлення про вчинення кримінального правопорушення, із матеріалами щодо зловживання службовими особами ССБДОО своїм службовим становищем, внаслідок чого завдано матеріальну шкоду на суму понад 1 176 466 гривень, яка в 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

За даним фактом слідчим СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42023162240000040 від 29 травня 2023 року за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.364 України.

Досудовим розслідування встановлено, що рішенням № 270 від 05.05.2021 депутатський корпус Сергіївської селищної ради затвердив перелік земельних ділянок, призначених для продажу права їх оренди на земельних торгах, оскільки, будучи введеним в оману, вважав, що рішення щодо оцінки та затвердження умов аукціону прийматиметься голосуванням на сесії та був необізнаним щодо наявності повноважень на це у виконкому ради. За наявними даними, виконкомом ради було затверджено умови аукціону без винесення на голосування ради. Однак вказані рішення виконкому на офіційній сторінці селищної ради відсутні.

Надалі, невстановленими співробітниками Сергіївської селищної ради здійснено імітацію засідання земельної комісії та виготовлення відповідного підробленого протоколу.

За наявними даними, секретар земельної комісії ОСОБА_5 , розуміючи, що на комісії фактично були присутні 3 з 6 постійних членів, що свідчить про відсутність кворуму та неправоздатність комісії приймати будь-які рішення, підготував документ - протокол земельної комісії № 24.

Протокол № 24 засідання постійної комісії з питань землеустрою та земельних правовідносин, екології, планування забудови території та архітектури був підписаний головою комісії ОСОБА_6 , який фактично перебував за кордоном у той час, коли відбувалось засідання. Зазначене дає підстави вважати, що вказаний протокол був підписаний ОСОБА_6 «заднім» числом. Крім того, у зазначеному протоколі земельної комісії № 24 вказані як присутні депутати, які, за наявними даними, фактично були відсутні під час засідання комісії.

Таким чином, «фіктивне» рішення земельної комісії було підставою для винесення на голосування ради проекту рішення 36 сесії № 941 від 13.09.2022, згідно якого було внесено зміни у перелік земельних ділянок, продаж права оренди яких підлягав продажу на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами у 2021-2022 роках.

Слід зауважити, що прийняте рішення № 941 виносилось у якості додаткового питання та розглядалось під час земельної комісії, водночас, у порядку денному 36-ої сесії ради проект рішення відсутній.

Наявна інформація вказує на те, що у подальшому виконкомом ради (який було неправомірно наділено деякими повноваженнями Сергіївської селищної ради), а також відділом комунальної власності земельних відносин та житлово-комунального господарства Сергіївської селищної ради приймались рішення щодо:

- продажу права оренди земельної ділянки у 2023 році, тобто поза передбаченим періодом у 2021-2022 роках;

- затвердження нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки № 5120885100:01:003:0921;

- затвердження умов земельних торгів та умов договору оренди земельної ділянки;

- затвердження результатів земельних торгів;

Всупереч тому, що вказані рішення повинні прийматись виключно Сергіївською селищною радою, чим було порушено порядок продажу права оренди земельних ділянок на земельних торгах у формі аукціону, передбачений чинним законодавством України.

Поряд із цим, було встановлено, що уповноваженою особою організатора аукціону за лотом ІНФОРМАЦІЯ_1 з продажу права оренди земельної ділянки за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921 виступив ОСОБА_7 , у лоті зазначено контактні дані: ІНФОРМАЦІЯ_2 , тел. № НОМЕР_1 .

Так, згідно листа ІНФОРМАЦІЯ_3 від 23.06.2023 № 2844 ОСОБА_7 , був мобілізований 26.04.2022 та на даний час проходить військову службу у в/ч НОМЕР_2 .

За наявними даними, контактний номер телефону уповноваженої особи № НОМЕР_1 належить співробітнику юридичного відділу Сергіївської селищної ради громадянину України ОСОБА_8 , який фактично проводив та відповідав за електронний аукціон з кабінету земельного відділу Сергіївської селищної ради. Проте, відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_3 від 23.06.2023 № 2844 ОСОБА_8 мобілізований 05.03.2022 та наразі проходить службу у в/ч НОМЕР_3 .

При цьому, в.о. начальника відділу комунальної власності земельних відносин та житлово-комунального господарства Сергіївської селищної ради ОСОБА_9 працює в одному кабінеті із ОСОБА_8 та є колишнім працівником (у 2018 році) ТОВ «ТЕРРА-КОМ».

Так, за версією слідства ОСОБА_10 , використовуючи наявні зв`язки в ТОВ «ТЕРРА-КОМ», отримавши, з метою продажу права оренди вказаної ділянки заздалегідь передбаченому учаснику аукціону ТОВ «ВЕРТИКАЛЬ-ЮГ», домовився із ТОВ «ТЕРРА-КОМ» прийняти фіктивну участь у вказаному аукціоні задля приховування своєї протиправної діяльності шляхом імітації дотримання принципу конкурентності під час здійснення торгів.

Поряд із цим встановлено, що технічну документацію на земельну ділянку за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921 виготовило ТОВ «ТЕРРА КОМ», після чого, згідно протоколу про результати земельних торгів № LRE001-UA-20221216-84323, взяло участь в земельних торгах, на яких була виставлена ця земельна ділянка, але переможцем торгів виступило ТОВ «ВЕРТИКАЛЬ-ЮГ».

Слід зауважити, що під час розробки технічної документації на земельну ділянку за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921 (знаходиться уздовж берега Чорного моря), яку розробила ТОВ «ТЕРРА КОМ», внесено неправдиві відомості, а саме в переліку обмежень у використанні земельної ділянки відсутні обмеження: за п. 04.01 «Прикордонна смуга», п. 05.01 «Водоохоронна зона», п. 05.03 «Прибережна захисна смуга вдовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах», 05.06 «Пляжна зона», а також не вказано, що на ділянці знаходяться берегоукріплюючі споруди, які знаходяться у приватній власності.

У подальшому, виконкомом ради (який було неправомірно наділено деякими повноваженнями Сергіївської селищної ради), а також відділом комунальної власності земельних відносин та житлово-комунального господарства Сергіївської селищної ради приймались рішення щодо:

- продажу права оренди земельної ділянки у 2023 році, тобто поза передбаченим періодом у 2021-2022 роках;

- затвердження нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921;

- затвердження умов земельних торгів та умов договору оренди земельної ділянки;

- затвердження результатів земельних торгів.

Всупереч тому, що вказані рішення повинні прийматись виключно Сергіївською селищною радою, чим було порушено порядок продажу права оренди земельних ділянок на земельних торгах у формі аукціону, передбачений чинним законодавством України.

Поряд із цим, було встановлено, що уповноваженою особою організатора аукціону за лотом LRE001-UA-20221216-84323 з продажу права оренди земельної ділянки за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921 виступив ОСОБА_7 , у лоті зазначено контактні дані: ІНФОРМАЦІЯ_2 , тел. № НОМЕР_1 .

Так, згідно листа ІНФОРМАЦІЯ_3 від 23.06.2023 № 2844, ОСОБА_7 , був мобілізований 26.04.2022 та на даний час проходить військову службу у в/ч НОМЕР_2 .

За наявними даними, контактний номер телефону уповноваженої особи № НОМЕР_1 належить співробітнику юридичного відділу Сергіївської селищної ради громадянину України ОСОБА_8 , який фактично проводив та відповідав за електронний аукціон з кабінету земельного відділу Сергіївської селищної ради. Проте, відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_3 від 23.06.2023 № 2844 ОСОБА_8 мобілізований 05.03.2022 та наразі проходить службу у в/ч НОМЕР_3 .

Таким чином, ОСОБА_8 , являючись військовослужбовцем, не мав повноважень проводити земельні торги та використовувати для цього електронний ключ ОСОБА_7 .

При цьому, в.о. начальника відділу комунальної власності земельних відносин та житлово-комунального господарства Сергіївської селищної ради ОСОБА_9 працював в одному кабінеті із ОСОБА_8 та є колишнім працівником (у 2018 році) ТОВ «ТЕРРА-КОМ».

Поряд із цим встановлено, що технічну документацію за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921 виготовило ТОВ «ТЕРРА КОМ», після чого, згідно протоколу про результати земельних торгів № LRE001-UA-20221216-84323, взяло участь в земельних торгах, на яких була виставлена ця земельна ділянка, але переможцем торгів виступило ТОВ «ВЕРТИКАЛЬ-ЮГ».

При цьому, під час розробки технічної документації на земельну ділянку за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921 (знаходиться уздовж берега Чорного моря), яку розробила ТОВ «ТЕРРА КОМ», внесено неправдиві відомості, а саме в переліку обмежень у використанні земельної ділянки відсутні обмеження: за п. 04.01 «Прикордонна смуга», п. 05.01 «Водоохоронна зона», п. 05.03 «Прибережна захисна смуга вдовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах», 05.06 «Пляжна зона», а також не вказано, що на ділянці знаходяться берегоукріплюючі споруди, які знаходяться у приватній власності.

Вищезазначене направлене на отримання неправомірної вигоди для себе або третіх осіб, алгоритм неправомірних дій посадових осіб Сергіївської селищної ради призвів до укладення Сергіївською селищною радою договору оренди № 3 земельної ділянки площею 30,2816 Га (кадастровий номер 5120885100:01:003:0921, нормативна грошова оцінка - 3 225 551,30 грн) від 18.01.2023 строком 25 років вартістю 410000 грн на рік із ТОВ «ВЕРТИКАЛЬ-ЮГ» (директор - ОСОБА_11 ).

Зазначені обставини підтверджуються показаннями свідків, протоколами оглядів та іншими матеріалами кримінального провадження.

В ході досудового розслідування в рамках кримінального, внесеному в ЄРДР за №42023162240000040 було призначено судову експертизу з питань землеустрою, проведення якої доручено експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України. В подальшому, від експертів Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України надійшло клопотання про проведення огляду земельної ділянки за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, просив задовольнити та надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки рекреаційного призначення площею 30,2816 га, за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921, що розташована на території Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області (за межами населеного пункту) з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, можливістю вилучення речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу, а також із залученням спеціалістів/експертів, проведення вимірювань, фотографувань, звуко- чи відеозаписів, складанням планів і схем, виготовляння графічних зображень об`єктів дослідження з часткових знищенням/пошкодженням об`єктів дослідження або заміну їх властивостей.

Мотивація суду.

З матеріалів клопотання вбачається, що досудове розслідування здійснюється у кримінальному провадженні № 42023162240000040 від 29.05.2023 за правовою кваліфікацією кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України, тобто зловживання владою або службовим становищем.

Відповідно до ч.2 ст.237 КПК України, огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Так згідно зі ст.234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді. У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) речі, документи або осіб, яких планується відшукати.

При дослідженні наданих слідчим матеріалів слідчим суддею встановлено наявність зазначених у ч.3 ст.234 КПК України відомостей, клопотання слідчого відповідає вимогам, передбаченим КПК України.

В рамках досудового розслідування кримінального провадження слідчим СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області 19.02.2024 винесено постанову про призначення проведення судової експертизи з питань землеустрою, на вирішення якої поставлено наступні питання:

1) Чи відповідає розроблена ТОВ «ТЕРРА-КОМ» технічна документація із землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером - 5120885100:01:003:0921 та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

2) до якої категорії земель належить зазначена земельна ділянка з кадастровим номером - 5120885100:01:003:0921? Чи належить вона до земель водного фонду, оздоровчого призначення, рекреаційного призначення, іншого?

3) Чи є порушенням час розробки технічної документації на земельну ділянку за кадастровим N? 5120885100:01:003:0921 (знаходиться уздовж берега Чорного моря), яку розробила ТОВ «ТЕРРА КОМ» - внесення відомостей, серед яких в переліку обмежень у використанні земельної ділянки відсутні обмеження за п. 04.01 «Прикордонна смуга», п. 05.01 «Водоохоронна зона», п. 05.03 «Прибережна захисна смуга вдовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах», 05.06 «Пляжна зона», а також не вказано, що на ділянці знаходяться берегоукріплюючі споруди, які знаходяться у приватній власності?

4) Чи відповідає фактичне землекористування правовстановлювальним документам, документації із землеустрою на земельні ділянки та нормативно-правовим актам?

5) Чи відповідає виконана нормативна грошова оцінка земель вимогам нормативно-правових актів?

Однак, як повідомлено слідчим в ході судового засідання від експертів Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України надійшло клопотання про проведення огляду земельної ділянки за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921 з метою надання висновків по вищезазначеній експертизі.

Згідно зі ст.2 ЗУ «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», рішення ЄСПЛ є обов`язковими для виконання Україною відповідно до ст.46 Конвенції. У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово зазначав, що аби не суперечити ст.8 Конвенції, втручання у приватне життя повинно здійснюватися «згідно із законом», мати легітимну мету та бути необхідним у демократичному суспільстві для досягнення цієї мети (рішення у справі «Кривіцька та Кривіцький проти України», п.42; «Шалімов проти України», п.84; «Кузнецов проти України», п.134). Зокрема, у рішенні «Michaud v. France», п.94-1175, ЄСПЛ вказав, що вираз «передбачене законом» вимагає насамперед, щоб втручання ґрунтувалося на внутрішньому праві.

Відповідно до рішення «S. and Marper v. the UK», п.101, втручання буде таким, що є «необхідним у демократичному суспільстві», якщо воно відповідає вимогам «нагальної суспільної необхідності», зокрема є пропорційним його «законній меті», і якщо причини, наведені національними властями в його виправдання, є «суттєвими і достатніми».

Згідно ч.4 ст. 234 КПК України клопотання про обшук розглядається у суді в день його надходження за участю слідчого або прокурора, виклик інших сторін не передбачений.

Дослідивши надані до клопотання матеріали слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим було доведено наявність підстав для проведення огляду з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, можливістю вилучення речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу, а також із залученням спеціалістів/експертів, проведення вимірювань, фотографувань, звуко- чи відеозаписів, складанням планів і схем, виготовляння графічних зображень об`єктів дослідження з часткових знищенням/пошкодженням об`єктів дослідження або заміну їх властивостей, на підставі чого клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 233, 234, 237 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про проведення огляду, яке було надано в рамках кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023162240000040 від 29.05.2023 за правовою кваліфікацією кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України - задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчому СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області капітану поліції ОСОБА_3 , слідчому СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_12 , слідчим СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області, які входять до групи слідчих в даному кримінальному проваджені та прокурорам Білгород-Дністровської окружної прокуратури Одеської області, які входять до групи прокурорів даного кримінального правопорушення, а також за дорученням слідчого - оперативним співробітникам Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області, співробітникам Білгород-Дністровського РВ УСБУ в Одеській області, із залученням експерта, спеціаліста на проведення огляду об`єкту нерухомості -

земельної ділянки рекреаційного призначення площею 30,2816 га, за кадастровим номером 5120885100:01:003:0921, що розташована на території Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області (за межами населеного пункту), з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, можливістю вилучення речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу, а також із залученням спеціалістів/експертів, проведення вимірювань, фотографувань, звуко- чи відеозаписів, складанням планів і схем, виготовляння графічних зображень об`єктів дослідження з часткових знищенням/пошкодженням об`єктів дослідження або заміну їх властивостей.

Ухвала діє строком до 03.06.2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудБілгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.05.2024
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118939162
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —495/6958/23

Постанова від 03.05.2024

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 23.01.2024

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 28.12.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Ухвала від 19.12.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Братків І. І.

Ухвала від 21.11.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Толкаченко О. О.

Постанова від 11.10.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 18.10.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 18.10.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Ухвала від 26.09.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Толкаченко О. О.

Ухвала від 18.09.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Толкаченко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні