Постанова
від 27.11.2007 по справі 18/354
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18/354

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 698-166, факс 7-44-62

Іменем України

П О С Т А Н О В А

                    "27" листопада 2007 р.                                        Справа № 18/354

За позовом Державної податкової інспекції у Борзнянському районі

16400, м. Борзна, вул. П.Куліша, 113

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача:Головне управління Державного казначейства України у Чернігівській області 14000, м. Чернігів, вул. Комсомольська, 27

До Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Ядутинське”

16424, с. Ядути Борзнянського району, вул. Набережна, 39

про стягнення 2669 грн. 59 коп.

                                                                                     Суддя  А.С. Сидоренко

Секретар судового засідання К.В.Гурська

Представники сторін:

Від позивача: Євченко В.А. –гол. держподатінспектор, дов. № 2065/10/24-025 від 19.11.2007р.

Від відповідача: не з'явився

Від третьої особи: Шапоренко С.В. –гол. спец-т юр. відділу, дов. № 3 від 14.02.2007р.

Постанова виноситься після перерви, оголошеної в судовому засіданні з 20.11.2007р. по 27.11.2007р., на підставі ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України.

СУТЬ СПОРУ:

Державною податковою інспекцією у Борзнянському районі (третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Головне управління Державного казначейства в Чернігівській області) заявлено адміністративний позов до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Ядутинське” про стягнення 2250,00 грн. заборгованості за бюджетною позичкою, наданою згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003 „Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо –зимовий період 1997/1998 року” та 2669,59 грн. пені за прострочення повернення бюджетної позички.

Відповідач письмових заперечень проти позову не надав. До початку судового засідання від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.

Ухвалою суду від 27.11.2007р., у зв'язку з відмовою представника позивача від частини адміністративного позову і прийняття відмови судом, на підставі п. 2 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України, закрито провадження у справі в частині позовних вимог щодо стягнення 2250 грн. 00 коп. заборгованості за бюджетною позичкою.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважного представника позивача та третьої особи, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ВСТАНОВИВ:

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 1003 від 11.09.1997р. „Про фінансову допомогу на проведення комплексних робіт в осінньо –зимовий період 1997/98 року”, було виділено на фінансування заходів з підготовки до роботи в осінньо –зимовий період 1997/98 року, забезпечення збирання та збереження врожаю 1997 року, інші невідкладні потреби Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям цільовим призначенням для сільськогосподарських товаровиробників 60 млн. грн. (на умовах повернення їх до 01 жовтня 1998р.).

Міністерством фінансів профінансовано зазначені витрати за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України через органи Державного казначейства на підставі укладених з ними угод.

29.10.1997р. Відділенням Державного казначейства у Борзнянському районі був укладений з КСП „Ленінський шлях” договір про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо –зимовий період 1997/98 років.

В п. 2.1 вказаного договору зазначено, що ВДК у Борзнянському районі зобов'язується надати КСП „Ленінський шлях” фінансову допомогу в розмірі 4,0 тис. грн. для проведення комплексу робіт в осінньо –зимовий період 1997/1998 року шляхом перерахування цих коштів на спеціальний рахунок сільськогосподарського підприємства „Урожай –97”, а фермерському господарству –на розрахунковий рахунок. Термін повернення фінансової допомоги 01 жовтня 1998 року ( п. 3.1 договору).

          Згідно з п. п. 1.1.2 ст. 1 Статуту, Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Ядутинське” є юридичним правонаступником КСП „Ленінський шлях”.  

Відповідно до ст. 2 Закону України „Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу” від 18 січня 2001 року N 2237-III, реструктуризується на 8 років з виплатою щороку рівними частинами починаючи  з 1 січня 2004 року решта заборгованості державних та інших   сільськогосподарських підприємств усіх форм власності і господарювання, не врегульованої відповідно до статті 1 цього Закону,  а також обслуговуючих, заготівельних та переробних підприємств, з якими такі сільськогосподарські  підприємства уклали угоди на закупівлю зерна до державних ресурсів за  державним замовленням (контрактом), за  станом на 1 січня 2000 року за отримані ними в 1994-1999 роках бюджетні позички, включаючи грошові аванси та натуральні насіннєві і фуражні позички, зерно державних ресурсів та державних резервів, використане для придбання матеріально-технічних ресурсів, крім заборгованості за імпортну техніку, коштів, використаних не за цільовим  призначенням, та сум, що підлягають врегулюванню відповідно до вимог статті 1  цього Закону і статті 2 Закону України "Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств".

На підставі вказаного вище, відділенням Державного казначейства у Борзнянському районі реструктуризовано заборгованість СТОВ „Ядутинське” за бюджетними позичками, що надавались з резервного фонду Кабінету Міністрів України згідно постанови № 1003 від 11.09.1997р. в сумі 2800,00 грн. Заборгованість в сумі 1200,00 грн. не була реструктуризована, а тому СТОВ „Ядутинське” повинно було повернути її до 01.10.1998р.    

24.07.2001р., управлінням сільського господарства і продовольства Борзнянської районної державної адміністрації та управлінням Державного казначейства у Борзнянському районі з одного боку та СТОВ „Ядутинське” з іншого, був складений протокол урегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання, між стороною надавачем позичок та стороною – отримувачем.

Згідно вказаного протоколу відповідачем визнана заборгованість за бюджетними позичками у грошовій формі в сумі 2800,00 грн., яка була реструктуризована.

На підставі Розпорядження Кабінету Міністрів України № 186-р від 03.04.2002р. був затверджений графік погашення реструктуризованої заборгованості за бюджетними позичками за Постановою Кабінету Міністрів України № 1003 від 11.09.1997р.

Як вбачається з вказаного графіку, протягом 2004 –2006 р. р. відповідач повинен був перерахувати до державного бюджету 1050,00 грн.

Таким чином, загальна сума заборгованості за бюджетними позичками становить 2250,00 грн.

Статтею 21 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” № 489 –V від 19.12.2006р. органи державної податкової служби України визнано в 2007 році органами стягнення заборгованості  юридичних осіб перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі.

Згідно п. 5.2. Договору від 29.10.1997р. несвоєчасне повернення фінансової допомоги або нецільове її використання тягне за собою застосування санкцій, передбачених чинним законодавством.

За несвоєчасне повернення фінансової допомоги, наданої згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003, позивачем, на підставі Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України від 11.06.2003р. № 290 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.06.2003р. за № 522/7843 (надалі –Інструкція), нарахована пеня в сумі 2669,59 грн. у т. ч. 172,50 грн. –на реструктуризовану заборгованість, 2497,09 грн. –на нереструктуризовану заборгованість.

Проте, як вбачається з розділу 1 Інструкції, цю Інструкцію розроблено відповідно до Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, Закону України „Про систему оподаткування в Україні", Закону України „Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно-правових актів.

Інструкція встановлює порядок ведення органами державної податкової служби обліку нарахування та погашення пені, що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням узгодженого податкового зобов'язання.

Відповідно до п. 1.2 –1.4 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. № 2181 –ІІІ (надалі –Закон № 2181):

податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України;

податковий борг (недоїмка) –податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання;

пеня –плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання.

Преамбулою Закону № 2181 встановлено, що цей Закон не регулює питання  погашення та обслуговування кредитів, наданих за рахунок бюджетних коштів або позик, залучених державою чи під державні гарантії, інших зобов'язань, що випливають з угод, укладених державними органами та/або від імені держави, які регулюються нормами цивільного законодавства та іншими законами з питань державного боргу та його обслуговування.

До того ж, Законом України „Про державну податкову службу в Україні" на державні податкові інспекції в районах покладені функції лише по здійсненню контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів). В даному випадку, орган державної податкової служби являється лише органом стягнення заборгованості за бюджетною позичкою, а функції контролю за своєчасним її поверненням Бюджетним кодексом України покладені, зокрема, на органи Державного казначейства України.

Таким чином, суд приходить до висновку про безпідставність нарахування Позивачем пені за прострочення повернення бюджетної позички на підставі Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби.

Враховуючи, що в договорі про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо –зимовий період 1997/98 років від 29.10.1997р. не визначено конкретний вид санкцій та їх розмір за прострочення повернення фінансової допомоги, не встановлений він і чинним законодавством, вимоги про стягнення пені задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. 1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні", ст. 21 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік”, ст. ст. 94, 158 –163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В позові відмовити повністю.

Дана постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в наступному порядку: про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів  оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

Суддя                                  (підпис)                               А.С.Сидоренко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення27.11.2007
Оприлюднено12.12.2007
Номер документу1190791
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/354

Рішення від 20.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 01.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 28.10.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 08.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Постанова від 28.05.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Дерепа В.І.

Постанова від 24.03.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Іваненко Я.Л.

Ухвала від 14.05.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Дерепа В.І.

Ухвала від 11.04.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Постанова від 20.03.2007

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Постанова від 27.11.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні