УХВАЛА
про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень
24 травня 2024 року
м. Київ
справа №320/17067/23
адміністративне провадження №К/990/17523/24
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Коваленко Н.В., розглянувши клопотання Державного агентства з питань кіно про зупинення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2023 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі за позовом Національної спілки кінематографів України до Кабінету Міністрів України, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державного агентства з питань кіно, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Громадської організації "Творче об`єднання "Вавилон 13", про визнання протиправною та нечинною постанови,
У С Т А Н О В И В:
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2023, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2024 адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправною та нечинною постанову Кабінету Міністрів України від 07.03.2023 №203 "Деякі питання організації роботи Ради з державної підтримки кінематографії".
Не погоджуючись із прийнятими судовими рішеннями, Кабінет Міністрів України звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою.
Ухвалою Верховного Суду від 10.05.2024 відкрито касаційне провадження у справі.
До Верховного Суду 15.05.2024 надійшло клопотання Державного агентства з питань кіно про зупинення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2023 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2024.
Обґрунтовуючи клопотання заявник зазначає, що оскаржувані судові рішення набрали законної сили у зв`язку з чим, постанова Кабінету Міністрів України від 07.03.2023 №203 наразі є нечинною.
Такі обставини зумовлюють необхідність оголошення та проведення нового конкурсу з відбору нових членів Ради з державної підтримки кінематографії відповідно до Порядку утворення Ради з держаної підтримки кінематографії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2018 від №195. Проте, у разі скасування Верховним Судом рішення суду першої та апеляційної інстанції повністю, або частково або направлення справи до суду першої інстанції на новий розгляд, відповідно виникне невизначена ситуація, а саме буде незрозумілим, чи відновляться повноваження членів Ради у раніше сформованому складі. Відповідно новообрані за новим конкурсним відбором члени Ради також не зможуть приступити до виконання своїх повноважень, адже їх легітимність буде під сумнівом до того часу, поки судами не буде ухвалено остаточного судового рішення по справі.
Також заявник зазначає, що у разі незупинення дії оскаржуваних судових рішень виникне колізійна ситуація, коли будуть наявні одночасно члени Ради, які були затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про утворення Ради з державної підтримки кінематографії та затвердження її складу» від 31.03.2021 №277-р і повноваження яких продовжено постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2023 №203, та члени Ради, які можуть бути обрані під час касаційного розгляду справи. Це може викликати суперечливість компетенцій членів Ради, зумовити стан правової невизначеності у спірних правовідносинах та породити нові спори стосовно легітимності складу Ради, повноважень її членів.
Вирішуючи заявлене клопотання, суддя-доповідач виходить з наступного.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Згідно зі статтею 370 Кодексу адміністративного судочинства України та статтею 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами; невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Згідно із частиною першою статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
Відповідна заява є вмотивованою та містить достатні та обґрунтовані підстави для зупинення виконання судових рішень. Таке зупинення не буде порушувати балансу інтересів сторін, а також не порушуватиме прав осіб, які брали участь у справі, та які не брали такої участі, але рішенням суду вирішено питання про їх права, свободи чи обов`язки.
Заявлені Державним агентством з питань кіно вимоги є належно обґрунтовані та вказують на те, що захист прав та інтересів стане об`єктивно неможливим без вжиття таких заходів; для відновлення порушених прав необхідно буде докласти надмірних зусиль та/або витрат; існуватимуть перешкоди для застосування або буде неможливим застосування передбаченого статтями 380 та 381 Кодексу адміністративного судочинства України механізму повороту виконання судового рішення.
Враховуючи викладене, Верховний Суд дійшов висновку про необхідність зупинити виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2023 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі № 320/17067/23 до закінчення її перегляду в касаційному порядку.
Керуючись статтями 248, 340, 370, 372, 375 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд
У Х В А Л И В:
Клопотання Державного агентства з питань кіно про зупинення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2023 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2024 - задовольнити.
Зупинити виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2023 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі № 320/17067/23 до закінчення її перегляду у касаційному порядку.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Суддя Н.В. Коваленко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2024 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 119273139 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні