Справа № 202/14452/23
Провадження № 1-кс/202/3656/2024
УХВАЛА
Іменем України
30 травня 2024 року м. Дніпро
Слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПв Дніпропетровськійобласті ОСОБА_3 погодженого зпрокурором Спеціалізованоїпрокуратури усфері оборониСхідного Регіону ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ:
У провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 332 КК України, у кримінальному проваджені №12022040000000505 від 23.09.2022 за незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчинене щодо кількох осіб, що призвело до розтрати грошових коштів державного підприємства, шляхом зловживання службовим становищем, вчинених в умовах воєнного стану.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням забезпечується Спеціалізованою прокуратурою у сфері оборони Східного регіону.
24.05.2024 року до ІНФОРМАЦІЯ_1 надійшло клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПв Дніпропетровськійобласті ОСОБА_3 погодженого зпрокурором Спеціалізованоїпрокуратури усфері оборониСхідного Регіону ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів.
Дане клопотання, згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду, було передано слідчому судді 24.05.2024 року.
Указом Президента України №64/2022 на території України введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який у подальшому було продовжено подальшими Указами Президента України і є діючим на теперішній час.
У зв`язку з введенням в Україні правового режиму воєнного стану, Законом України "Про правовий режим воєнного стану" визначено окремі категорії громадян, які мають право виїзду за межі України. Так, статтею 23 цього Закону визначено, що не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані, заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Бронювання - це відстрочка від військового призову для військовозобов`язаних, які працюють на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень).
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що засновником ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 . Основним видом діяльності даного підприємства є виробництво вибухових речовин.
Відповідно до Закону України «Про оборону України», виконання контрактів, укладених за результатами проведених оборонних закупівель, у тому числі проведення наукових досліджень та виконання розробок у сфері оборони, створення і підтримка у готовності мобілізаційних потужностей, збереження матеріальних цінностей мобілізаційного резерву; здійснення на договірних засадах виробництва і поставки Збройним Силам України, іншим формуванням, утвореним відповідно до законів України, та правоохоронних органів продукції, виконання інших робіт віднесено до завдань підприємств, установ і організацій і обов`язків їх посадових осіб у сфері оборони (ст. 16 Закону).
Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), маючи умисел, направлений на вчинення злочину у сфері недоторканості державних кордонів, забезпечення призову та мобілізації шляхом зловживання своїм службовим становищем, розробили схему обходу обмежень, передбачених режимом воєнного стану та організації незаконного переправлення військовозобов`язаних осіб через державний кордон України.
Встановлено, що довірена особа та бізнес-партнер ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 - директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) ОСОБА_6 , перебуваючи на посаді директора вказаної юридичної особи, переслідуючи мету незаконного перетинання державного кордону України під час воєнного стану як співробітник підприємства оборонної сфери, був офіційно працевлаштований 19.07.2022 на посаду начальника бюро ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Отриманими у ході досудового розслідування матеріалами встановлено, що ОСОБА_6 , використовуючи службове відрядження, безпідставно видане під час воєнного стану уповноваженими посадовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також банківські зарплатні картки АТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », видані йому ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » для розрахунків по заробітній платі і відрядження, здійснив на підставі вказаних документів незаконний виїзд за межі України з метою відпочинку разом із громадянкою України ОСОБА_7 12.08.2022 до Республіки Польща, звідки здійснив виїзд до Іспанії, де перебував до повернення в Україну 26.08.2022.
Досудовим розслідуванням також встановлено, що аналогічна схема для виїзду за кордон була організована посадовими особами Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 » стосовно директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) - ОСОБА_8 .
Так, інженер з налагоджування й випробувань (спеціального обладнання) 2 категорії структурний підрозділ «Транспортно-складське управління» ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_8 , використовуючи службове відрядження, безпідставно видане під час воєнного стану уповноваженими посадовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також банківські зарплатні картки АТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », видані йому ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » для розрахунків по заробітній платі і відрядження, здійснив 07.08.2022 на підставі вказаних документів незаконний виїзд за межі України на автомобілі «Лексус» (д/н НОМЕР_4 ) через пункт перетину « ІНФОРМАЦІЯ_9 » з метою відпочинку в Угорщину 22.08.2022.
Також, відповідно до наказу ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » від 21.07.2022 «Про службове відрядження спеціалістів «НВО «ПХЗ» окрім ОСОБА_6 , з метою незаконного перетину державного кордону України під час воєнного стану направлено у службове відрядження ОСОБА_9 інженера електроніка 1 категорії.
Подальшим досудовим розслідуванням встановлено особу директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) - ОСОБА_9 ІНФОРМАЦІЯ_11 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 .
ОСОБА_9 , користуючись аналогічною схемою перетину кордону, виїхав через пункт пропуску « ІНФОРМАЦІЯ_12 » в Польщу на автомобілі «Volvo» (д/н НОМЕР_6 ) 12.08.2022 та повернувся до України 04.09.2022, а також здійснював виїзд за кордон у період з 08.10.2022 по 30.10.2022.
Перелічені вище факти, відомості свідчать про системний, формальний характер зарахування директором ОСОБА_5 до штату ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » контрагентів заводу у здійсненні господарської діяльності, в особі їх директорів, з метою організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України шляхом видачі наказів про службові відрядження, та подальшого привласнення бюджетних коштів державного підприємства шляхом незаконного нарахування заробітної плати працівникам, які в реальності свої службові обов`язки не виконують.
У ході проведення огляду інформаціїелектронної бази реєстрації відвідувачів, вилученої у ході проведення обшуку 27.01.2023 на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », встановлено що ОСОБА_6 за період свого працевлаштування з`являвся на території Підприємства лише 34 рази на нетривалий час за перепусткою, виданою на підприємство ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 ».
Оглядом матеріалів тимчасового доступу, здійсненого 28.09.2023 у ІНФОРМАЦІЯ_14 , встановлено, що загальна сума постачання товарів і послуг ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у 2022 році відповідно до оглянутих документів склала 479 822 497,78 грн.
У той же час, загальна сума постачання товарів і послуг ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у 2022 році відповідно до оглянутих документів склала 120615025,00 грн.
У ході допиту в якості ОСОБА_10 , який працював на посаді на посаді технічного директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (заступник генерального директора) до 01.03.2024, останній повідомив що знайомий з ОСОБА_6 як з працівником компанії « ІНФОРМАЦІЯ_13 », яка займається монтажем обладнання в ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Враховуючи викладене, є підстави вважати що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » є пов`язаним з ОСОБА_6 підприємством, зокрема зазначене підприємство може мати спільних з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » працівників, які безпосередньо підпорядковані ОСОБА_6 , спільні фінансово-господарські договори, зокрема договори підряду, тощо.
Таким чином, у ході досудового розслідування виникла необхідність в отриманні та перевірці, інформаціїщодо зв`язку ОСОБА_6 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 ».
Для отримання інформації, що має суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_15 код ЄДРПОУ НОМЕР_7 , яке зареєстроване за адресою: АДРЕСА_3 , а саме: звітів форми 1-ДФ, додатків 4-ДФ, додатків 1, 6 до податкової декларації з податку на додану вартість, що подавались ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 за період з 01.01.2022 по 01.05.2024.
Зазначені документи мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, містять інформацію про обставини, що підлягають доказуванню, та подію кримінального правопорушення, є важливою для встановлення винних осіб.
При цьому не можливо іншим способом довести обставини, які передбачається довести, за допомогою цих документів.
Вилучення зазначених у клопотанні документів надасть можливість органу досудового розслідування здійснити їх огляд, а також направити до експертної установи для проведення судових економічних експертиз, результати яких долучити до матеріалів кримінального провадження в якості доказу обставин, які мають значення у кримінальному провадженні.
Наведене зумовило слідчого за погодженням із прокурором звернутися до слідчого судді з відповідним клопотанням.
Слідчий у судове засідання не з`явився, натомість надав заяву, відповідно до якої просив здійснювати розгляд клопотання без його участі, вимоги клопотання підтримав та просив задовольнити.
Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України клопотання розглядається без особи, у володінні якої знаходяться речі та документи.
Згідно з ст. 107 КПК України за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, дійшов наступного висновку.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя в ухвалі про тимчасовий доступ до речей і документів може дати розпорядження про можливість вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей і документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Враховуючи викладене, слідчий суддя дійшов висновку про наявність достатніх підстав вважати, що в результаті надання доступу до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_15 код ЄДРПОУ НОМЕР_7 , яке зареєстроване за адресою: АДРЕСА_3 , може бути отримана необхідна інформація, яка сама по собі або в сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні в межах якого подається клопотання, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Таким чином, клопотання слідчого необхідно задовольнити.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 110, 131-132, 159-160, 162-166, 309 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого - задовольнити.
Надати слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні №12022040000000505: старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Дніпропетровській області майору поліції ОСОБА_11 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Дніпропетровській області майору поліції ОСОБА_12 , старшому слідчому СУ ГУНП в Дніпропетровській області підполковнику поліції ОСОБА_13 , старшому слідчому СУ ГУНП в Дніпропетровській області капітану поліції ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Дніпропетровській області капітану поліції ОСОБА_14 , старшому слідчому СУ ГУНП в Дніпропетровській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_15 , слідчому СУ ГУНП в Дніпропетровській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_16 тимчасовий доступ до інформації та документів з можливістю вилучення (виїмки), що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_15 код ЄДРПОУ НОМЕР_7 , яке зареєстроване за адресою: АДРЕСА_3 , а саме до :
-звітів форми 1-ДФ, додатків 4-ДФ, додатків 1, 6 до податкової декларації з податку на додану вартість, що подавались ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 за період з 01.01.2022 по 01.05.2024.
Строк виконання ухвали до 30.06.2024 року.
Роз`яснити, що невиконання ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів може мати наслідки, що передбачені ч. 1 ст. 166 КПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2024 |
Оприлюднено | 31.05.2024 |
Номер документу | 119381343 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні