Постанова
від 06.03.2008 по справі 2/202
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 березня 2008 року № 2/202

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Келеберди В.І . при секретарі судового засі дання Мельникова Л. вирішив адміністративну справу

за позовом Заступник прокурора Дніп ровського району м.Києва Пе репелиця Д.Д.

до Приватне підприємство "Ве гас транс"

про стягнення штрафу у розмір і 1700 грн.

Обставини справи:

Ухвалою Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 20.02.08р. об' єднано для спіл ьного розгляду і вирішення с прави №№ 2/200, 2/201, 2/202, 2/203 та 2/204 за позов ом Заступника прокурора Дніп ровського району м. Києва в ін тересах держави в особі Голо вної державної інспекції на автомобільному транспорті М іністерства транспорту та зв ' язку України до Приватного підприємства «Вегас-Транс»п ро стягнення штрафів.

Позовні вимоги обґрунтова ні посиланням на Закон Украї ни «Про автомобільний трансп орт»та Постанову КМУ від 08.09.04р . № 1190. Крім того, представник по зивача зазначила, що при пров еденні перевірок щодо додерж ання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень па сажирів і вантажів автомобіл ьним транспортом було встано влено порушення вимог Закону України «Про автомобільний транспорт», а тому до підприє мства було застосовано фінан сові санкції у вигляді штраф у у розмірі 1700 грн. відповідно д о положень ст. 60 наведеного За кону. За всіма актами перевір ок загальна сума штрафу скла дає 8 500 грн.

Відповідач відзиву на позо в не надав, пояснень та будь-як их клопотань до суду не напра вив, в судове засідання не з' явився, хоча був повідомлени й належним чином.

Неприбуття в судове засіда ння без поважних причин пред ставника сторони або третьої особи, які прибули в судове за сідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття н е є перешкодою для розгляду с прави (ст. 128 КАС України).

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Закон України від 05.04.01р . № 2344-ІІІ «Про автомобільний тр анспорт»регулює відносини м іж автомобільними перевізни ками, замовниками транспортн их послуг, органами виконавч ої влади та органами місцево го самоврядування, пасажирам и, власниками транспортних з асобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними осо бами - суб'єктами підприємниц ької діяльності, які забезпе чують діяльність автомобіль ного транспорту та безпеку п еревезень.

Статтею 6 наведеного Закону встановлено, що державному к онтролю підлягають усі транс портні засоби українських та іноземних перевізників, що з дійснюють автомобільні пере везення пасажирів та вантажі в на території України. Держа вний контроль автомобільних перевізників здійснюється ш ляхом проведення планових, п озапланових і рейдових перев ірок.

Органами державного контр олю на автомобільному трансп орті є Головавтотрансінспек ція, її територіальні управл іння в областях, Автономній Р еспубліці Крим, мм. Києві та Се вастополі, відповідно до Пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни від 08.11.2006р. «Про затвердже ння Порядку здійснення держа вного контролю на автомобіль ному транспорті».

Відповідно до п.п. 21, 22 Порядку здійснення державного контр олю на автомобільному трансп орті у разі виявлення в ході п еревірки транспортного засо бу порушення законодавства п ро автомобільний транспорт п осадовими особами, що провел и перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3 . У разі відмови уповноважено ї особи суб'єкта господарюва ння або водія від підписання акта перевірки суб'єкта госп одарювання або акта перевірк и транспортного засобу посад ові особи, що провели перевір ку, роблять про це запис.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було прове дено перевірки та складено а кти № 004453 від 21.12.06р., № 004465 від 21.12.06р., № 00 4452 від 21.12.06р., № 007263 від 05.02.07р. та № 004466 ві д 21.12.06р., в яких встановлено пору шення відповідачем вимог Зак ону України «Про автомобільн ий транспорт».

Порядком здійснення держа вного контролю на автомобіль ному транспорті передбачено процедуру притягнення поруш ників до відповідальності. Т ак, справа про порушення розг лядається посадовою особою о ргану державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за пись мовою заявою уповноваженої о соби суб'єкта господарювання ) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення . Справа про порушення розгля дається у присутності уповно важеної особи суб'єкта госпо дарювання. Про час і місце роз гляду справи про порушення у повноважена особа суб'єкта г осподарювання повідомляєть ся під розписку чи рекомендо ваним листом із повідомлення м. У разі неявки уповноважено ї особи суб'єкта господарюва ння справа про порушення роз глядається без її участі. За н аявності підстав керівник ор гану державного контролю або його заступник виносить пос танову про застосування фіна нсових санкцій, яка оформляє ться згідно з додатком 5.

До матеріалів справи надан о завірені копії повідомлень та постанов про застосуванн я фінансових санкцій: № 005000 від 20.02.07р. на суму 1700 грн.; № 004942 від 10.02.07р. на суму 1700 грн., № 005001 від 20.02.07р. на су му 1700 грн., № 005086 від 02.03.07р. на суму 1700 г рн. та № 005004 від 20.02.07р. на суму 1700 грн . Загальна сума штрафу склада є 8500 грн.

В наведених постановах пер евіряючим органом було встан овлено ряд порушень законода вства про автомобільний тран спорт з боку позивача та вирі шено притягнути підприємств о позивача до відповідальнос ті, яка передбачена ст. 60 Закон у України «Про автомобільний транспорт».

Статтею 60 Закону України «П ро автомобільний транспорт» передбачено, що за порушення законодавства про автомобіл ьний транспорт до автомобіль них перевізників застосовує ться санкція у вигляді штраф у.

На адресу позивача були над іслані повідомлення про добр овільну сплату фінансових са нкцій та визначено терміни в иконання.

Позивачем постанови про за стосування фінансових санкц ій оскаржені не були. На день р озгляду справи в судовому за сіданні штраф за порушення з аконодавства про автомобіль ний транспорт позивачем спла чено не було.

Відповідно до положень, за кріплених статтею 11 КАС Украї ни, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах зд ійснюються на засадах змагал ьності сторін та свободи в на данні ними суду своїх доказі в і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи. Ці дані в становлюються судом на підст аві пояснень сторін, третіх о сіб та їхніх представників, п оказань свідків, письмових і речових доказів, висновків е кспертів (ст. 69 КАС України).

За правилами, встановленим и ст. 71 КАС України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Якщо особа, як а бере участь у справі, без пов ажних причин не надасть дока зи на пропозицію суду для під твердження обставин, на які в она посилається, суд вирішує справу на основі наявних док азів.

Відповідачем не виконано у хвали суду щодо надання дока зів та направлення повноважн ого представника, причини не виконання вимог суду відпові дачем не зазначено.

Господарським кодексом У країни передбачено притягне ння до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за п равопорушення у сфері господ арювання. Зокрема, статтею 217 Г К України до виду господарсь ко-правової відповідальност і законодавцем віднесено зас тосування адміністративно-г осподарських санкцій відпов ідно до встановленого законо м порядку уповноваженими орг анами державної влади або ор ганами місцевого самоврядув ання.

Стаття 218 ГК України встанов лює підстави господарсько-пр авової відповідальності. Так , підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.

Позивачем відповідних док азів суду або позивачу пред' явлено не було. Таким чином, су д приходить до висновку про п равомірність дій позивача що до встановлення факту правоп орушення з боку позивача.

За порушення встановлени х законодавчими актами прави л здійснення господарської д іяльності до суб'єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (с т. 238 ГК України).

Виходячи з матеріалів спра ви та доказів, наданих позива чем, суд приходить до висновк у про обґрунтованість та дов еденість вимог позивача.

За таких обставин, позов виз нається таким, що підлягає за доволенню.

Керуючись ст.ст. 161-163 КАС Украї ни, Окружний адміністративни й суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовол ьнити.

2. Стягнути з Приватног о підприємства «Вегас-Транс» (02222, м. Київ, вул. Княжий затон, 17, кв. 84, р/р 26000300990000 в КБ «Укрсібба нк», код 33495311) в дохід Державного бюджету України штраф у розм ірі 8 500 (вісім тисяч п' ятсот) г рн.

Постанова суду набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження (ст.254 КАС України).

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду подаєть ся протягом 10 днів з дня її про голошення, а в разі складення постанови у повному обсязі в ідповідно до статті 160 КАС Укр аїни - з дня складення в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду подаєтьс я протягом 20 днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.03.2008
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу11991963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2/202

Ухвала від 28.02.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Погрібний Сергій Олексійович

Ухвала від 07.02.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Олійник Алла Сергіївна

Рішення від 05.02.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Івченко А.М.

Постанова від 25.12.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Овечкін В.Е.

Ухвала від 17.12.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Овечкін В.Е.

Постанова від 01.11.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Рішення від 10.09.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ониськів О.М.

Ухвала від 03.07.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ониськів О.М.

Постанова від 25.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Кривда Д. С.

Ухвала від 05.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Кривда Д. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні