Постанова
від 20.10.2010 по справі 2а-11114/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 жовтня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-11114/10/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Васильче нко І.П. при секретарі судовог о засідання Мостовій Н. В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податково ї інспекції у Печерському ра йоні м. Києва

до

третя особа Приватного підприєм ства «Ведесс-Лайт»

Печерська районна у м. К иєві державна адміністрація

про визнання державно ї реєстрації недійсною, прип инення юридичної особи

за участю представників с торін:

від позивача: Рябов А. І . (діє на підставі довіренос ті від 19.08.2010 року №14561/9/10-209)

від відповідача: не з' я вився

від третьої особи: не з' явився

На підставі частини 3 стат ті 160 КАС України в судовому за сіданні 20 жовтня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернул ась Державна податкова інспе кція у Печерському районі м. К иєва (далі - ДПІ у Печерському районі м. Києва) з позовною за явою з урахуванням поданої з аяви про зміну позовних вимо г від 01.10.2010 року № 17016/9/10-209 до Приватн ого підприємства «Ведесс-Лай т»(далі - ПП «Ведесс-Лайт»), т ретя особа Печерська районна у м. Києві державна адміністр ація про визнання державної реєстрації недійсною, припи нення юридичної особи.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що в ході проведеного Г ВПМ ДПІ у Печерському районі м. Києва аналізу фінансово-го сподарської діяльності ПП «В едесс-Лайт»було встановлено , що громадяни, які значаться з асновниками ПП «Ведесс-Лайт» фактично ніякого відношення до фінансово - господарсько ї діяльності підприємства не мають, а діяльність, спрямова на на нанесення шкоди економ ічним інтересам держави, від імені підприємства ведеться не встановленими особами. По силаючись на те, що реєстраці йні документи ПП «Ведесс-Лай т»містять неправдиві дані, п равочин у формі створення ус тановчих документів та держа вної реєстрації ПП «Ведесс-Л айт»є нікчемним, що тягне за с обою визнання недійсним запи су про проведення державної реєстрації та відповідно при пинення юридичної особи.

Відповідно до поданої заяв и про зміну позовних вимог ві д 01.10.2010 року №17016/9/10-209, поз ивач просив суд визнати неді йсним запис про проведення д ержавної реєстрації ПП «Веде сс-Лайт» через порушення зак ону, допущені при створені юр идичної особи, які не можна ус унути, припинити юридичну ос обу у зв' язку з записом в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням.

В обґрунтування своєї пози ції ДПІ у Печерському районі м. Києва було зазначено, що за явлені податковим органом ви моги про визнання нечинним з апису про проведення державн ої реєстрації та припинення юридичної особи відповідают ь повноваженням органу держа вної податкової служби.

20 жовтня 2010 року представник позивача в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав повністю та просив їх задово льнити.

Відповідач у судові засіда ння 20.08.2010 року, 04.10.2010 року, 20.10.2010 року н е з' явився, належним чином п овідомлений про дату, час та м ісце судового розгляду відпо відно до вимог ч. 4 ст. 33, ч. 11 ст. 35 Ко дексу адміністративного суд очинства України. Від відпов ідача заперечень проти позов у, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходи ло, тому суд відповідно до ст. 71, ст. 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України вирі шує справу за відсутності пр едставника відповідача на ос нові наявних у справі доказі в.

Третя особа в судове засід ання не з'явилась, подала чере з відділ документального обі гу та контролю суду клопотан ня від 09.08.2010 року №4821/11/10-1 про розгл яд справи за відсутності пре дставника Печерської районн ої у м. Києві державної адміні страції.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, до слідивши докази, наявні в мат еріалах справи, судом встано влено наступне.

ПП «Ведесс-Лайт»(ідентифі каційний код юридичної особи 35311582) було зареєстровано Печер ською районною у м. Києві держ авною адміністрацією 08.08.2007 рок у та згідно Довідки про взятт я на облік платника податків від 23.07.2010 року №8648 ПП «Ведесс-Лай т»взяте на облік платника по датків 09.08.2007 року за №45760 у ДПІ у Пе черському районі м. Києва.

Позиція позивача щодо наяв ності підстави припинення юр идичної особи у зв' язку з за писом в Єдиному державному р еєстрі юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням спрос товується наступним.

Як вбачається з наданого по зивачем витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців, станом на 06.08.2010 року місцез находження ПП «Ведесс-Лайт»: 01004, м. Київ, Печерський район, ву л. Дарвіна, буд.10 Н/П 37.

Крім того, позивач не над ав суду доказів, які б підтвер джували виїзд працівників ДП І у Печерському районі м. Києв а та фактичне незнаходження ПП «Ведесс-Лайт»за вищезазна ченою адресою відповідача.

Оскільки до компетенції ор ганів державної податкової с лужби не віднесено контроль за дотриманням законодавств а у сфері державної реєстрац ії юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців, в тому чис лі контроль за достовірністю даних, які містяться в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців, звернення до суду з в имогою визнання державної ре єстрації недійсною, припинен ня юридичної особи на підста ві її відсутності за вказани м у Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців місцезнах одженням виходить за межі по вноважень органів державної податкової служби, що є підст авою для відмови у задоволен ні позову.

Закон України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців» регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підпр иємців і є спеціальним норма тивним актом з цих питань.

Згідно з частиною другою ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб- підпри ємців», підставами для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, зокрем а є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Суд приходить до висновку, щ о даний перелік підстав для п рипинення юридичної особи є виключним та розширеному тлу маченню не підлягає.

Однією із підстав для припи нення юридичної особи, що не п ов' язано з банкрутством юри дичної особи, є визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути.

Частиною першою ст. 104 Цивіль ного кодексу України передба чено, що юридична особа припи няється в результаті передан ня всього свого майна, прав та обов' язків іншим юридичним особам - правонаступникам аб о в результаті ліквідації.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 110 Циві льного кодексу України, юрид ична особа ліквідується, зок рема, за рішенням суду про виз нання судом недійсною держав ної реєстрації юридичної осо би через допущені при її ство ренні порушення, які не можна усунути, а також в інших випад ках, встановлених законом. Ви мога про ліквідацію юридично ї особи на підставах, зазначе них у пункті 2 ч. 1 цієї статті, м оже бути пред' явлена до суд у органом, що здійснює держав ну реєстрацію, учасником юри дичної особи, а щодо акціонер них товариств - також Державн ою комісією з цінних паперів та фондового ринку (ч. 2 ст. 110 Цив ільного кодексу України). Тоб то, саме ці особи мають право з вертатися з вимогою про прип инення юридичної особи за на явності вищевказаних підста в.

Відповідно до п.8 ч. 1 ст. 3 Кодек су адміністративного судочи нства України, позивач - осо ба, на захист прав, свобод та і нтересів якої подано адмініс тративний позов до адміністр ативного суду, а також суб' є кт владних повноважень, на ви конання повноважень якого по дана позовна заява до адміні стративного суду.

Частиною третьою статті 6 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що суб' єкти владних повнова жень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конст итуцією та законами України.

Згідно з ч. 4 ст. 50 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни громадяни України, ін оземці чи особи без громадян ства, їх об' єднання, юридичн і особи, які не є суб' єктами в ладних повноважень, можуть б ути відповідачами лише за ад міністративним позовом суб' єкта владних повноважень: 1) пр о тимчасову заборону (зупине ння) окремих видів або всієї д іяльності об'єднання громадя н; 2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об' єднання громад ян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України; 4) про обмеже ння щодо реалізації права на мирні зібрання збори, мітинг и, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлен их законом.

З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»встано влено, що органи державної по даткової служби у випадках, в межах компетенції та у поряд ку, встановлених законами Ук раїни, мають право звертатис я у передбачених законом вип адках до судових органів із з аявою (позовною заявою) про ск асування державної реєстрац ії суб' єкта підприємницько ї діяльності. Виходячи з поло жень п. 17 ст. 11, п. 3 ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»стосо вно функцій податкової служб и з контролю за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларац ій, розрахунків та інших доку ментів, пов' язаних з обчисл енням податків, інших платеж ів, в кореспонденції з положе ннями ч. 2 ст. 38 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», органи державно ї податкової служби можуть з вертатися з вимогами про при пинення юридичної особи не в усіх випадках, визначених ст аттею 38 зазначеного закону, а лише в тих, коли податкові орг ани діють на реалізацію своє ї владної компетенції.

Тому органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб' єктів господарювання л ише в разі, якщо підставою поз ову є неподання таким суб' є ктом протягом року до органі в державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і згідно із законодавством.

Водночас, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007р. № 667 є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відноси ни в сфері оподаткування.

Таким чином, оскільки позив ач не вправі виходити за межі наданих йому законом повнов ажень, до яких не віднесено ко нтроль за дотриманням законо давства у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, у то му числі щодо дотримання пор ядку реєстрації, а вимога про визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації може бути пред' явлен а до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або уча сником юридичної особи, суд п риходить до висновку, що вимо ги позивача виходять за межі повноважень органів державн ої податкової служби, а, отже, підстав для задоволення позо ву немає.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги задоволенню не підлягаю ть.

Відповідно до ч. 5 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України, у разі відмови у задоволенні позовних вимог позивача, звільненого від сп лати судових витрат, судові в итрати, понесені відповідаче м, компенсуються за рахунок Д ержавного бюджету України.

Враховуючи те, що відповіда чем не підтверджено понесенн я судових витрат, судові витр ати компенсації не підлягают ь.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні ад міністративного позову відм овити повністю.

Постанова набирає зак онної сили в порядку статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя І.П. Васильченко

Повний текст постанов и складено та підписано 25 жовт ня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.10.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11992641
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11114/10/2670

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 05.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 03.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 20.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні