Ухвала
від 04.07.2024 по справі 560/9615/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9615/24

УХВАЛА

04 липня 2024 рокум. Хмельницький

Суддя Хмельницького окружного адміністративного суду Тарновецький І.І., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Міністерства оборони України , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , Міністерства цифрової трансформації України , Печерського районного в місті Києві ТЦК та СП , ІНФОРМАЦІЯ_3 , Хмельницької обласної державної адміністрації , Генерального штабу Збройних Сил України , Національної поліції України , Адміністративно-господарчого управління Генерального штабу Збройних Сил України , Управління Західного Оперативного Командування , Командування Сухопутних військ Збройних Сил України Військова частина НОМЕР_1 , Кабінету Міністрів України про визнання дій та бездіяльності протиправними,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Міністерства оборони України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , Міністерства цифрової трансформації України, Печерського районного в місті Києві ТЦК та СП, ІНФОРМАЦІЯ_3 , Хмельницької обласної державної адміністрації, Генерального штабу Збройних Сил України, Національної поліції України, Адміністративно-господарчого управління Генерального штабу Збройних Сил України, Управління Західного Оперативного Командування, ІНФОРМАЦІЯ_4 Військова частина НОМЕР_1 , Кабінету Міністрів України, в якому просив суд:

1) Визнати протиправними (незаконними) дії/бездіяльність всіх відповідачів*, їх посадових (службових) осіб (встановлених за результатами судового розгляду даної справи) дії чи бездіяльність чи рішення якої/яких призвели до порушень з документування військового обліку (в т. ч. не видачі військового квитка) й внесення завідомо недостовірної інформації щодо мене до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів "Оберіг" (далі-Реєстр) та скасувати (видалити) запис з унікальним номером 030820231320596900079 в Реєстрі зобов`язавши всіх відповідачів чи окремих з них відповідно до меж їх відповідальності та повноважень їх посадових (службових) осіб (в т. ч. встановлених за результатами судового розгляду даної справи, відповідних службових розслідувань) дії чи бездіяльність якої/ яких призвели до порушень документування військового обліку й внесення завідомо недостовірної інформації щодо мене до Реєстру, а також до запиту чи звернення про адміністративне або кримінальне правопорушення вчинене мною з одночасним поданням в розшук до органів Національної поліції й проведення оперативно-розшукової діяльності, внесення до відповідних криміналістичних та пошукових баз і т. д., не видалення відомостей щодо мене з Реєстру, не видачі військового квитка, і т. п. порушень, в т. ч. правопорушень пов`язаних з корупцією - провести, в межах компетенції передбаченої чинним законодавством України, видалення (знищення) всієї недостовірної інформації щодо мене, яка міститься в Реєстрі шляхом її повного знищення та прийняття наступного рішення про не включення відомостей щодо мене за всіма наявними, повними, достовірними відомостями задокументованими в військовому обліку щодо мене, що не можуть не знаходитись в розпорядженні відповідачів та, в будь-якому випадку, мають за законом бути розпорядженні в органах адміністрування/розпорядження/ведення Реєстру (наприклад: протокол засідання призовної комісії та медичного огляду громадян приписаних по призовних дільниць (строк зберігання 5 років) та військовозобов`язаних запасу (строк зберігання 10 років), список призовників звільнених від призову за рішенням військово-лікарської комісії (строк зберігання 25 років), алфавітна книга обліку призовників (строк зберігання 75 років), особова справа та призовна картка на призовника (строк зберігання 5 років), відомість видачі військовозобов`язаним військово-облікових документів (строк зберігання 30 років), алфавітна картка обліку військовозобов`язаного запасу (строк зберігання 25 років після зняття (виключення) з обліку), документ про зняття військовозобов`язаного, призовника з обліку в зв`язку зі зміною місця реєстрації та пересилки його особової справи (строк зберігання 3 роки), облікова картка (строк зберігання 5 років після зняття (виключення) з обліку), невитребуваний військовий квиток (строк зберігання 5 років з дня видачі), акт та список на знищення облікових карток військовозобов`язаних (строк зберігання 25 років), книга реєстрації особових справ військовозобов`язаних які перебувають в запасі та взяті на облік військовим комісаріатом (строк зберігання 75 років)) разом з інформацією отриманою з інших державних реєстрів, як це передбачено законом, а також провести спростування у встановленому порядку відомостей про вчинення мною адміністративного чи кримінального правопорушення й закрити оперативно-розшукову справу (в разі її заведення) з одночасним видаленням усіх даних про мій розшук з відповідних баз та інформаційно-пошукових систем, які знаходяться у розпорядженні органів держаної влади і принесенням всіма відповідачами вибачень в письмовій формі щодо порушень моїх конституційних прав, законних інтересів та свобод (в т. ч., але не виключно: права на інформацію щодо мене в Реєстрі, права на безкоштовне отримання військового квитка, права на обробку персональних даних виключно з моєї письмової згоди, права на виправлення (видалення) недостовірних відомостей щодо мене в Реєстрі за заявою щодо неправомірного включення відомостей про мене до Реєстру, державної гарантії на захист прав, свобод і законних інтересів осіб, які страждають на психічні розлади), та видати мені військовий квиток оформлений раніше без мого відома (2008, 2009, 2015), що міститься в моїй військово-обліковій справі, якщо такий документ оформлювався раніше Відповідачем 6 та не був знищений ним, чи видати військовий квиток за задокументованими Відповідачами 5, 6 військово-обліковими відомостями (в т. ч. фотокартками наданим мною в 2007, 2008, 2009 роках) щодо мене згідно з законодавством України, що діяло на момент коли обов`язок/обов`язки по організації та забезпеченню безкоштовної видачі військового квитка не був/не були виконаний/виконанні відносно мене державою в особі відповідачів, якщо такий документ не було оформлено раніше Відповідачем 6 в 2008, 2009, 2015 роках.

*(Відповідача 1, в частині:

не створення Реєстру в електронній формі своєчасно та не забезпечення його технологічного функціонування, організації взаємодії Реєстру з іншими реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних щодо отримання (обміну) інформації, що призвело до неправомірного включення даних ОСОБА_1 до Реєстру шляхом їх спотворення, а також подання ОСОБА_1 в розшук по причині не знищення його відомостей як громадянина України, який не є призовником, військовозобов`язаним та резервістом, суб`єктами Реєстру, в т. ч. держателем та адміністратором, які відповідають за формування і організацію належної роботи Реєстру;

- внесення відомостей (персональних даних) ОСОБА_1 як громадянина України, який не є призовником, військовозобов`язаним та резервістом, суб`єктами Реєстру, в т. ч. держателем та адміністратором, без отримання його згоди;

- допущення внесення відомостей про розшук ОСОБА_1 в умовах коли така інформація не була отримана суб`єктами Реєстру від Міністерства внутрішніх справ України та інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України;

- неналежної координації та спрямування діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Відповідачів 2,3,5,6, в частині:

- неправомірного внесення завідомо недостовірного запису про ОСОБА_1 до бази даних Реєстру для взяття на облік та/або при відновленні на військовому обліку без перевірки відповідності персональних та службових даних існуючим обліковим даним, що призвело до неправомірного включення його даних до Реєстру через їх умисне чи необережне спотворення, а також подання його в розшук;

- не внесення змін до персональних та службових даних ОСОБА_1 на підставі відомостей органів виконавчої влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, закладів освіти незалежно від підпорядкування і форми власності, а також відомостей, що подавались ним органу ведення Реєстру за місцем обліку;

- внесення відомостей (персональних даних) ОСОБА_1 як громадянина України, який не є призовником, військовозобов`язаним та резервістом, суб`єктами Реєстру, в т. ч. держателем та адміністратором, без отримання його згоди;

- не здійснення актуалізації бази даних Реєстру на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи;

- внесення відомостей про розшук ОСОБА_1 в умовах коли така інформація не була отримана органами ведення Реєстру від Міністерства внутрішніх справ України та інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України;

- не задоволення письмового запиту ОСОБА_1 на отримання ним інформації про своє включення (не включення) до Реєстру та відомостей про себе, в т. ч. внесених до Реєстру, викладеного в заяві від 27 травня 2024 протягом десяти календарних днів з дня її надходження;

- незабезпечення надання актуальних відомостей та бездіяльність в наданні ОСОБА_1 інформації шляхом електронної інформаційної взаємодії через інформаційні (інформаційно-комунікаційні) системи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифровізації, відповідно до законодавства про електронну інформаційну взаємодію.

- не прийняття рішення про виключення даних про ОСОБА_1 з Реєстру на підставі його мотивованої заяви від 27 травня 2024;

- не внесення змін протягом п`яти робочих днів з дня реєстрації заяви ОСОБА_1 від 27 травня 2024 щодо невідповідності відомостей в Реєстрі відомостям військово-обліковому документу;

Відповідача 4, в частині:

- незабезпечення надання актуальних відомостей та бездіяльність в наданні органам ведення та ОСОБА_1 інформації шляхом електронної інформаційної взаємодії через інформаційні (інформаційно-комунікаційні) системи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифровізації, відповідно до законодавства про електронну інформаційну взаємодію;

- не здійснення відповідного по контролю за дотриманням держателями реєстрів (їх посадовими особами) законодавства у сфері реєстрів у частині здійснення заходів із створення, функціонування та ведення відповідних реєстрів, організації роботи, пов`язаної з провадженням діяльності з ведення відповідних реєстрів, організації процесів обміну, використання та оприлюднення інформації під час електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, у тому числі шляхом проведення моніторингу відповідних дій та/або бездіяльності держателів відповідних реєстрів, з метою виявлення порушень законодавства у сфері реєстрів;

Відповідача 5, в частині:

- втрати документів військового обліку;

- фальсифікації, службового підроблення документів військового обліку шляхом внесення завідомо недостовірної інформації до Реєстру;

Відповідача 6, в частині:

- бездіяльності що призвела до не отримання ОСОБА_1 інформації про його включення (не включення) до Реєстру та відомостей про себе, внесених до Реєстру, після його особистого звернення 27 травня 2024 та подання письмового запиту від 27 травня 2024;

- бездіяльності щодо видачі чи надання військового квитка та/або військово-облікового документу;

- втрати документів військового обліку;

- незаконного обмеження свободи ОСОБА_1 під час перебування на території органу ведення 27 травня 2024 на протязі декількох годин (понад 3 години) без будь-якої на те законної підстави;

Відповідача 7, в частині:

- бездіяльності щодо забезпечення функціонування системи військового обліку громадян, в частині тих причин та умов що потягли за собою порушення прав громадянина України;

Відповідача 8, в частині:

- не забезпечення організаційного функціонування Реєстру;

- неналежної організації підготовки підпорядкованих органів адміністрування та ведення Реєстру;

- не забезпечення контролю за повнотою, актуальністю та достовірністю внесених до Реєстру відомостей;

- неналежного та недостатнього загального керівництва роботою, пов`язаною з організацією та веденням військового обліку військовозобов`язаних і призовників;

- не забезпечення контролю за станом організації та ведення військового обліку військовозобов`язаних і призовників в місцевих державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від підпорядкування і форми власності;

Відповідача 9, в частині:

- протиправного та незаконного проведення негласних пошукових заходів, що здійснюються із застосуванням оперативних та оперативно-технічних засобів, в т. ч. шляхом внесення даних про ОСОБА_1 до відповідних інформаційно-пошукових систем Відповідача 9 та інших органів державної влади лише за запитом всіх чи окремих Відповідачів 1, 2, 3, 5, 6, 8,10 та без підстав для проведення оперативно-розшукової діяльності й з порушенням принципів її проведення визначених законом.

Відповідача 10, в частині:

- неналежного забезпечення взаємодії щодо ведення Реєстру та контролю за повнотою та відповідністю інформації, наданої відповідними державними органами;

- неналежної організації взаємодії між підрозділами Генерального штабу Збройних Сил України, органами військового управління, військовими частинами, обласними та районними (об`єднаними районними), міськими (районними у місті, об`єднаними міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки щодо ведення, адміністрування та редагування Реєстру;

- бездіяльності по контролю дій призначених відповідальних осіб за ведення Реєстру обласними та районними (об`єднаними районними), міськими (районними у місті, об`єднаними міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки щодо своєчасності, повноти та достовірності внесення ними інформації до Реєстру.

Відповідача 11, в частині:

- неналежного керівництва територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки і контролю за їх діяльністю, в т. ч. щодо перевірок стану службової діяльності та мобілізаційної готовності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки в установленому законодавством порядку.

Відповідача 12, в частині:

- неналежного загального керівництва територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки і контролю за їх діяльністю, в т. ч. шляхом узгодження основних питань діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки з відповідними структурними підрозділами Відповідачів 8, 1.

Відповідача 13, в частині:

- систематичного не забезпечування виготовлення у встановленому порядку необхідної кількості бланків військових квитків на замовлення Відповідача 1;

- бездіяльності по належному контролю, спрямовуванню та координації діяльності Відповідача 1 щодо забезпечення обороноздатності та національної безпеки, в частині забезпечення документування військового обліку громадян України, а також такого контролю за Відповідачем 7 з приводу реалізації останнім повноважень пов`язаних з військовим обліком громадян;

- не своєчасне розроблення чи бездіяльність по розробленню, та/або засекречення порядку ведення Реєстру закон про який прийнято в 2017 році;

- бездіяльності по належному контролю, спрямовуванню та координації діяльності Відповідача 4 щодо застосування закону про Реєстр, в тому числі шляхом не визначення відповідного Порядку здійснення контролю, проведення камеральних перевірок, права та обов`язки суб`єктів у сфері реєстрів та держателів реєстру під час здійснення контролю та проведення перевірок, критерії, за якими здійснюється моніторинг, критерії, за якими визначається ступінь відповідальності за порушення, допущені у сфері реєстрів.).

04.07.2024 позивачем подано до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій останній просить суд перед відкриттям провадження по справі, прийняти до уваги та врахувати уточнення вимоги пункту 1) прохальної частини його позовної заяви від 28 червня 2024 року про визнання протиправними дій та бездіяльності, а саме, додати до неї уточнення щодо відшкодування завданої шкоди ОСОБА_1 незаконними (протиправними) діями та бездіяльністю органів державної влади (відповідачів), їх посадових (службових осіб) в наступній редакції пункту 1) вимоги й тим самим вважати таку заяву позовною заявою про відшкодування шкоди завданої незаконними (протиправними) діями та бездіяльністю держаних органів, їх посадових (службових) осіб:

"1) Визнати протиправними (незаконними) дії/бездіяльність всіх відповідачів*, їх посадових (службових) осіб/політичних діячів (встановлених за результатами судового розгляду даної справи) дії та/або бездіяльність чи рішення (акти) яких призвели до порушень (серед іншого, документування військового обліку (в т. ч. не видачі військового квитка) й внесення завідомо недостовірної інформації щодо ОСОБА_1 до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів "Оберіг" (далі-Реєстр), оголошення ОСОБА_1 в розшук, подання завідомо неправдивих повідомлень про вчинення ним правопорушень щодо військового-обліку та внесення їх до Реєстру, підробки документів військового обліку, не видалення у встановлений строк недостовірної інформації про ОСОБА_1 з Реєстру за його запитом (в т. ч. особистим зверненням на прийомі у керівника Відповідача 6) викладеним у заяві від 27 травня 2024 року, внесення ОСОБА_1 до інформаційно пошукових систем (системи) органів (органу) що займаються оперативно-розшуковою діяльністю, проведення щодо ОСОБА_1 оперативно-розшукової діяльності, ненадання відповідей на його звернення, внесення інформації про ОСОБА_1 до Реєстру без його згоди, незаконне обмеження свободи пересування, і т.п. (див. позовну заяву)) його прав, свобод та інтересів й відшкодувати шкоду заподіяну відповідачами, їх посадовими (службовими особами)/політичними діячами, в сумі, що дорівнює сукупному посадовому місячному окладу (окладам), включно з доплатами та надбавками, що виплачується посадовим (службовим) особам)/політичним діячам винним у порушеннях прав ОСОБА_1 (створені (допущенні) причин та умов таких порушень прав) шляхом вчинення (допущення) незаконних (протиправних) дій та бездіяльності (в т. ч. правопорушень пов`язаних з корупцією) щодо нього (а також необмеженого кола громадян України) та скасувати (видалити) запис з унікальним номером 030820231320596900079 в Реєстрі зобов`язавши всіх відповідачів чи окремих з них відповідно до меж їх відповідальності та повноважень їх посадових (службових) осіб/політичних діячів (в т. ч. встановлених за результатами судового розгляду даної справи, відповідних службових розслідувань) дії чи бездіяльність якої/ яких призвели до порушень документування військового обліку й внесення завідомо недостовірної інформації щодо ОСОБА_1 до Реєстру, а також до запиту чи звернення про адміністративне або кримінальне правопорушення вчинене ним з одночасним поданням в розшук до органів Національної поліції й проведення оперативно-розшукової діяльності, внесення до відповідних криміналістичних та пошукових баз і т. д., не видалення відомостей щодо ОСОБА_1 з Реєстру, не видачі військового квитка, і т. п. порушень, в т. ч. правопорушень пов`язаних з корупцією що спричинили та зумовили наведені в цій позовній заяві незаконні (протиправні) дії та бездіяльність відповідачів - провести, в межах компетенції передбаченої чинним законодавством України, видалення (знищення) всієї недостовірної інформації щодо ОСОБА_1 , яка міститься в Реєстрі шляхом її повного знищення та прийняття наступного рішення про не включення відомостей щодо ОСОБА_1 за всіма наявними, повними, достовірними відомостями задокументованими в військовому обліку щодо ОСОБА_1 , що не можуть не знаходитись в розпорядженні відповідачів та, в будь-якому випадку, мають за законом бути розпорядженні в органах адміністрування/розпорядження/ведення Реєстру (наприклад: протокол засідання призовної комісії та медичного огляду громадян приписаних по призовних дільниць (строк зберігання 5 років) та військовозобов`язаних запасу (строк зберігання 10 років), список призовників звільнених від призову за рішенням військово-лікарської комісії (строк зберігання 25 років), алфавітна книга обліку призовників (строк зберігання 75 років), особова справа та призовна картка на призовника (строк зберігання 5 років), відомість видачі військовозобов`язаним військово-облікових документів (строк зберігання 30 років), алфавітна картка обліку військовозобов`язаного запасу (строк зберігання 25 років після зняття (виключення) з обліку), документ про зняття військовозобов`язаного, призовника з обліку в зв`язку зі зміною місця реєстрації та пересилки його особової справи (строк зберігання 3 роки), облікова картка (строк зберігання 5 років після зняття (виключення) з обліку), невитребуваний військовий квиток (строк зберігання 5 років з дня видачі), акт та список на знищення облікових карток військовозобов`язаних (строк зберігання 25 років), книга реєстрації особових справ військовозобов`язаних які перебувають в запасі та взяті на облік військовим комісаріатом (строк зберігання 75 років)) разом з інформацією отриманою з інших державних реєстрів, як це передбачено законом, а також провести спростування у встановленому порядку відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного чи кримінального правопорушення й закрити оперативно-розшукову справу (в разі її заведення) з одночасним видаленням усіх даних про його розшук з відповідних баз та інформаційно-пошукових систем, які знаходяться у розпорядженні органів держаної влади і принесенням всіма відповідачами вибачень в письмовій формі щодо порушень його конституційних прав, законних інтересів та свобод (в т. ч., але не виключно: права на інформацію щодо ОСОБА_1 в Реєстрі, права на безкоштовне отримання військового квитка, права на обробку персональних даних виключно з письмової згоди ОСОБА_1 , права на виправлення (видалення) недостовірних відомостей щодо ОСОБА_1 в Реєстрі за заявою щодо неправомірного включення відомостей про ОСОБА_1 до Реєстру, державної гарантії на захист прав, свобод і законних інтересів осіб, які страждають на психічні розлади), та видати ОСОБА_1 військовий квиток оформлений раніше без його відома (2008, 2009, 2015), що міститься в його військово-обліковій справі, якщо такий документ оформлювався раніше Відповідачем 6 та не був знищений ним, чи видати військовий квиток за задокументованими Відповідачами 5, 6 військово-обліковими відомостями (в т. ч. фотокартками наданим ОСОБА_1 в 2007, 2008, 2009 роках) щодо нього згідно з законодавством України, що діяло на момент коли обов`язок/обов`язки по організації та забезпеченню безкоштовної видачі військового квитка не був/не були виконаний/виконанні відносно ОСОБА_1 державою в особі відповідачів, якщо такий документ не було оформлено раніше Відповідачем 6 в 2008, 2009, 2015 роках."

Положеннями частини 2 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Відповідно до п. 4. ч. 5 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства Українив позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Відповідно до пункту 5 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Позов подано до декількох відповідачів. Між тим, в порушення наведених норм права один і той же зміст позовних вимог зазначений до всіх відповідачів.

Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло.

Суд зазначає, що правову категорію зміст позовних вимог слід розуміти як дію суду, про вчинення якої позивач вимагає ухвалити судове рішення, що спрямована на задоволення певної матеріально-правової вимоги. Зважаючи на те, що рішення суду завжди спрямоване на захист конкретного суб`єктивного права, зміст позовних вимог не може бути абстрактним чи містити певні умовні категорії і повинен формулюватись максимально чітко і зрозуміло, оскільки від якості позовної заяви, юридично правильного змісту позовних вимог, зазначення способу судового захисту залежить швидкий і ефективний розгляд справи.

Зміст та обсяг порушеного права та виклад обставин, якими воно підтверджується, в кожному конкретному випадку можуть бути різними, але поряд з цим принаймні на рівні формулювання викладу їх змісту мають бути достатніми, щоб визначити предмет спору, його юрисдикційну належність, характер вимог, часові рамки події порушення, нормативне регулювання спірних відносин, а також обставини, за яких можна ухвалити одне із обов`язкових процесуальних рішень, пов`язаних із визнанням позовної заяви прийнятною/неприйнятною.

Суд зазначає, що обов`язок по визначенню (формулюванню) позовних вимог, з якими особа звертається до суду за захистом своїх прав на етапі подання позовної заяви процесуальним законодавством покладено саме на позивача, саме для цього законодавцем визначені вимоги до позовної заяви, що міститься в статті 160 КАС України.

З позовних вимог, зазначених позивачем у цьому позові, не вбачається в чому саме виражається протиправна бездіяльність кожного з відповідачів та які саме дії повинен вчинити кожен із зазначених відповідачів по відношенню до позивача, а також в позовній заяві позивачем не зазначено виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо Міністерства оборони України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , Міністерства цифрової трансформації України, Печерського районного в місті Києві ТЦК та СП, ІНФОРМАЦІЯ_3 , Хмельницької обласної державної адміністрації, Генерального штабу Збройних Сил України, Національної поліції України, Адміністративно-господарчого управління Генерального штабу Збройних Сил України, ІНФОРМАЦІЯ_5 Військова частина НОМЕР_1 .

Таке формулювання змісту позовних вимог суперечить пп. 4, 5 ч. 5 ст. 160 КАС України, оскільки звернена до суду вимога позивача повинна бути адресована кожному із відповідачів окремо із вказівкою на те, в чому саме полягає бездіяльність кожного з відповідачів та які конкретні дії, на думку позивача, повинні бути вчинені кожним із них, з обґрунтуванням позовних вимог.

Отже, позовні вимоги підлягають уточненню.

Згідно із п. 4 ч. 1ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси і просити про їх захист, зокрема шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Частиною 5 ст. 5 КАС України передбачено, що ніхто не може бути позбавлений права на участь у розгляді своєї справи у визначеному цим Кодексом порядку.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що особа, яка вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси має право особисто подати відповідний адміністративний позов до адміністративного суду або її законним представником.

Аналогічно, відповідно до приписів п. 9 ч. 5ст. 160 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім іншого, в позовній заяві зазначаються обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Разом з тим, всупереч вказаним вимогам позивач звертаючись до суду з відповідним позовом, не обґрунтував належним чином, які саме його особисті права, свободи чи законні інтереси безпосередньо порушені кожним із відповідачів в результаті оскаржуваних дій/бездіяльності відповідачів.

Згідно з частинами 1, 2 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Таким чином, позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви шляхом уточнення позовних вимог щодо кожного відповідачів окремо, з обґрунтуванням позовних вимог, зазначення в уточнених позовних вимогах які саме його особисті права, свободи чи законні інтереси безпосередньо були порушені, а також надання доказів якими б підтверджувалася протиправна бездіяльність.

Керуючись статтями 161, 169, 248, 256, 293, 294, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 , залишити без руху.

Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 5 днів з дня вручення йому ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Головуючий суддяІ.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2024
Оприлюднено08.07.2024
Номер документу120184086
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —560/9615/24

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 04.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 04.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Рішення від 23.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні