Ухвала
від 10.07.2024 по справі 440/3548/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про призначення експертизи

. 10 липня 2024 рокум. ПолтаваСправа № 440/3548/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Чеснокової А.О., розглянувши у підготовчому судовому засіданні в порядку письмового провадження клопотання позивача про призначення судової експертизи у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СПІВДРУЖНІСТЬ АГРОТЕХМАШ" до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - ТОВ "ВІЛЬХОВАТСЬКЕ" про зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

У провадженні суду перебуває адміністративна справа 440/3548/23 за позовом ТОВ "Співдружність Агротехмаш" до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вільховатське", про:

визнання протиправними дій ГУ Держгеокадастру щодо відмови у задоволенні заяви представника ТОВ "СПІВДРУЖНІСТЬ АГРОТЕХМАШ" від 21 листопада 2022 року про скасування державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 5321885401:01:001:0309, цільове призначення: 01.01, площею 7,5783 га, яка знаходиться на території села Вільховатка Полтавського району Полтавської області;

зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки, проведену 15 грудня 2021 року за кадастровим номером 5321885401:01:001:0309, цільове призначення: 01.01, площею 7,5783 га, яка знаходиться на території села Вільховатка Полтавського району Полтавської області шляхом скасування запису у Поземельній книзі.

10 липня 2023 року позивачем до суду подано клопотання про призначення у справі судової земельно-технічної експертизи.

Вказане клопотання мотивоване такими обставинами:

10.01.2007 року позивач придбав нежитлові приміщення загальною площею 5053,6 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , яке раніше належало Третій особі;

позивач отримав рішення Вільховатської сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 13.08.2020 року 29 сесії 7 скликання про надання йому дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 3,4 га , яка знаходиться в тому числі і під придбаними ним нежилими приміщеннями;

в 2021 році Позивач від землевпорядної організації отримав проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 3,4 га, яка знаходиться в с. Вільховатка;

у червні 2022 року Позивач звернувся до державного кадастрового реєстратора щодо державної реєстрації вищевказаної земельної ділянки і рішенням від 15.06.2022 йому відмовлено в такій реєстрації з тих підстав, що має місце перетин (накладання) ділянки, на яку претендує позивач, на 94,8778% з ділянкою кадастровий номер 5321885401:01:001:0309, цільове призначення: 01.01, площею 7,5783 га, яка знаходиться на території села Вільховатка Полтавського району Полтавської області, проект землеустрою від 15.11.2011 виготовлений ФОП ОСОБА_1 , державна реєстрацій земельної ділянки проведена 15.12.2021;

згідно витягу з Державного земельного кадастру № 9902668782022 від 21.09.2022 право власності на Земельну ділянку, посвідчено державним актом на право колективної власності на землю за АТ "Вільховатське" від 29.12.1994 ПІ 00002. Позивач вважає, що земельна ділянка знаходиться під сільськогосподарськими та іншими господарськими будівлями і дворами, в тому числі і які належать на праві власності Позивачу;

згідно з інформаційною довідкою № 328654746 від 10.04.2023 в Державному реєстрі речових прав земельна ділянка станом на 10.04.2023 не зареєстрована;

придбане позивачем нерухоме майно (будівлі) раніше належало Третій особі.

У цій справі підлягають доказуванню обставини місця знаходження земельних ділянок між якими імовірно відбувся перетин. Для встановлення фактичних обставин щодо географічного місця знаходження указаних земельних ділянок необхідно застосування спеціальних знань, що є завданням судової земельно-технічної експертизи.

У підготовчому засіданні позивач надав до суду клопотання про призначення експертизи.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає за доцільне зазначити наступне.

Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною першою статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою, пунктом 2 частини другої статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: висновками експертів.

Отже, предметом перевірки суду в адміністративній справі є обставини, на яких, зокрема, ґрунтуються вимоги і заперечення учасників справи. Такі обставини суд встановлює на підставі доказів, якими, зокрема, є висновки експертів. При цьому, з огляду на принцип офіційного з`ясування обставин справи, суд має сприяти учасникам справи в отриманні доказів.

Так, відповідно до частини першої статті 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

Частиною четвертою статті 102 КАС України визначено, що питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про судову експертизу" від 25.02.1994 № 4038-XII судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Інструкція про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затверджена наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 № 1950/5) /далі Інструкція № 53/5/.

Відповідно до пункту 1.2 Інструкції № 53/5 основними видами (підвидами) експертизи, зокрема, є: інженерно-технічна: інженерно-транспортна (автотехнічна, транспортно-трасологічна, залізнично-транспортна); дорожньо-технічна; будівельно-технічна; оціночно-будівельна; земельно-технічна; оціночно-земельна; експертиза з питань землеустрою; пожежно-технічна; безпеки життєдіяльності; гірничотехнічна; інженерно-екологічна; електротехнічна; комп`ютерно-технічна; телекомунікаційна, електротранспортна експертиза; експертиза технічного стану ліфтів; інженерно-механічна; водно-технічна; авіаційно-технічна; теплотехнічна експертиза.

Згідно з пунктом 6.1 Інструкції № 53/5 основними завданнями земельно-технічної експертизи є:

визначення фактичного землекористування земельними ділянками, а саме фізичних характеристик земельних ділянок (конфігурації, площі, промірів тощо);

визначення відповідності фактичного розташування будівель, споруд та інших об`єктів відносно меж земельних ділянок їх розташуванню у відповідній технічній документації;

визначення відповідності фактичного землекористування в частині порушення меж та накладання земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки;

визначення можливості розподілу (порядку користування) земельними ділянками, розробка варіантів їх розподілу (порядку користування);

визначення можливих варіантів підходу та проїзду до земельних ділянок, встановлення земельного сервітуту.

Виходячи з аналізу наведених норм, а також враховуючи предмет спору, суть спірних правовідносин та доводи учасників справи, суд дійшов висновку, що для повного та всебічного розгляду справи та для з`ясування обставин у справі необхідні спеціальні знання у земельно-технічній сфері, а тому наявні підстави для призначення судової земельно-технічної експертизи.

Таким чином, клопотання про призначення судової земельно-технічної експертизи підлягає задоволенню шляхом призначення у справі № 440/3548/23 судової земельно-технічної експертизи, проведення якої доручити судовому експерту Міністерства юстиції ОСОБА_2 (м. Дніпро, вул. Князя Володимира Великого, 18, оф. 104).

Відповідно до частини першої статті 103 КАС України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Згідно з пунктом 4 частини другої статті 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

Враховуючи, що проведення експертизи потребує значного часу, суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі до одержання її результатів.

Керуючись 102, 103, 236 КАС України,

У Х В А Л И В:

Клопотання про призначення судової земельно-технічної експертизи задовольнити.

Призначити у справі № 440/3548/23 судову земельно-технічну експертизу, проведення якої доручити судовому експерту Міністерства юстиції Івченку Володимиру Володимировичу (м. Дніпро, вул. Князя Володимира Великого, 18, оф. 104).

На вирішення експертизи поставити такі запитання:

1) чи має місце накладання (перетин (повний або частковий)) земельної ділянки площею 3,4 га, місце знаходження Полтавська область, Полтавський район, село Вільховатка, вул. Колгоспна, 2 згідно проекту землеустрою, розробленого ПП "Алан-Зем" в 2021 році із земельною ділянкою за кадастровим номером 5321885401:01:001:0309, цільове призначення: 01.01, площа 7,5783 га, яка знаходиться на території села Вільховатка Полтавського району Полтавської області, зареєстрованою 15.12.2021;

2) чи є фактично розташованими на земельній ділянці площею 3,4 га, місце знаходження Полтавська область, Полтавський район, село Вільховатка, вул. Колгоспна, 2 в межах, визначених проектом землеустрою, розробленим ПП "Алан-Зем" у 2021 році, будівлі, що придбані ТОВ "Співдружність Агротехмаш" згідно договорів купівлі-продажу:

- від 10.01.2007, посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Нощенко М.М. та зареєстрованого в реєстрі за № 114;

- від 28.11.2013 року, посвідченого приватним нотаріусом Кобеляцького районного нотаріального округу Русняк Л.І. та зареєстрованого в реєстрі за № 2797;

- від 28.11.2013 року, посвідченого приватним нотаріусом Кобеляцького районного нотаріального округу Русняк Л.І. та зареєстрованого в реєстрі за № 2798.

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.

У розпорядження експерта надати матеріали справи № 440/3548/23.

Витрати з проведення судової земельно-технічної експертизи покласти на позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "СПІВДРУЖНІСТЬ АГРОТЕХМАШ".

Провадження у справі зупинити до отримання результатів експертизи.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

СуддяА.О. Чеснокова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120300926
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —440/3548/23

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Постанова від 26.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні