Постанова
від 19.05.2010 по справі 10/336
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 19 травня 2010 року           14:50           № 10/336

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Ковзеля П.О. при секретарі судового засідання Павелкові С.Р., вирішив адміністративну справу

за позовом  

ОСОБА_1

до

Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві

про

бездіяльність щодо перерахунку пенсії

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просив визнати протиправною відмову відповідача в перерахунку пенсії та зобов’язати останнього перерахувати пенсію позивача з 01.04.2007 в зв’язку з підвищенням грошового забезпечення військовослужбовців наказом Міністра оборони України від 14.04.2007 №175 «Про встановлення граничного розміру премій військовослужбовцям Збройних Сил України».

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив, посилаючись на те, що наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 №175 «Про встановлення граничного розміру премій військовослужбовцям Збройних Сил України»не має ознак нормативно-правового акта, не зареєстрований в Міністерстві юстиції України, внаслідок чого не може вважатися підставою для перерахунку пенсії позивача.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 19.05.2010 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 20.05.2010, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач знаходиться на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві і отримує пенсію відповідно до норм діючого законодавства України.

У відповідь на звернення до відповідача щодо перерахунку пенсії з урахуванням премій військовослужбовців, встановлених наказом Міністра оборони України від 14.04.2007 №175 «Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних сил України», позивачу було відмовлено у здійсненні перерахунку його пенсії, посилаючись на відсутність підстав для проведення вказаного перерахунку.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 105 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та з метою підвищення рівня соціального захисту військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову від 28.03.2007 №594 "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році", якою дозволено, зокрема, Міністерству оборони України здійснювати у 2007 році, починаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад встановлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році (вказана постанова втратила чинність на підставі Постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" від 07 листопада 2007 року №1294).

На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 №594 Міністром оборони України прийнято наказ від 14.04.2007 №175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України".

Даним наказом з 01.04.2007 введено в дію граничні розміри премії, яка може бути виплачена у відсотках від грошового забезпечення військовослужбовцям.

Поряд з цим, відповідно до ч. 3 ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених і військової служби та деяких інших осіб" пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством.

Згідно з ч. 3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених і військової служби та деяких інших осіб" усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Водночас, пунктом 1 Указу Президента «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів та інших органів виконавчої влади»від 03.10.1992 №493/92 передбачено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації

Відповідно до визначення нормативно-правового акта, яке міститься у наказі Міністерства юстиції України від 12.04.2005 №34/5, під нормативно-правовим актом слід розуміти офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженим на це суб'єктом нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, спрямований на регулювання суспільних відносин, що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування.

Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731 визначає, що державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а також ті, що прийняті уповноваженими на це суб'єктами нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування, незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Особливої важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими, а також прийняті в порядку експерименту.

Проаналізувавши наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 №175 в контексті наведених норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що він виданий в межах компетенції Міністра оборони України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 №594, має організаційно-розпорядчий характер, спрямований на виконання рішення Уряду і не містить нових правових норм.

Оскільки даний наказ не має ознак нормативно-правового акта, вбачається, що він не підлягає державній реєстрації та опублікуванню в офіційних спеціальних виданнях як такий акт. Зокрема, як зазначається у листі Міністерства юстиції України від 20.02.2008 № 24-22-532, даний наказ не подавався на державну реєстрацію до Мін'юсту і не підлягає такій реєстрації.

Крім того, наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 №175 не запроваджує нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, нових розмірів премій, носить тимчасовий характер і не являється підставою для перерахунку пенсі в розумінні ч. 3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених і військової служби та деяких інших осіб".

Відтак, відповідач, на думку суду, правомірно відмовив позивачу у проведенні перерахунку його пенсії, оскільки не мав на це жодних законних підстав.

Згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.

Водночас, відповідачем доведено, що його дії повністю відповідають чинному законодавству.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.223, 292-300 ЦПК України.

Суддя                                                                                                Ковзель П.О.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.05.2010
Оприлюднено09.11.2010
Номер документу12050977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10/336

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Ковзель П.О.

Ухвала від 10.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 28.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Постанова від 12.12.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Рішення від 13.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 15.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Судовий наказ від 21.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Постанова від 19.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Ковзель П.О.

Ухвала від 18.12.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні