Справа №463/8050/24
Провадження №1-кс/463/6497/24
УХВАЛА
про відстороненнявід посади
28 серпня 2024 року місто Львів
Слідча суддя Личаківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , з участюсекретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,прокурора ОСОБА_3 ,підозрюваного ОСОБА_4 ,його захисника адвоката ОСОБА_5 ,розглянувши клопотанняпрокурора у кримінальному провадженні в.о. прокурора другого відділу процессуального керівництва управління процессуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Львівської обласної прокуратури прокурора Галицької окружної прокуратури м. Львова Львівської області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 62023140120000481 від 17.08.2023 року про відсторонення від посади,
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Брощнів Івано-Франківської області, жителя АДРЕСА_1 , громадянина України, українця, з вищою освітою, працюючого начальником Управління ресурсного забезпечення Головного управління ДСНС України у Львівській області, не судимого,
підозрюваного у скоєнні кримінального правопорушення передбаченого за ч.2 ст. 28 ч.2 ст. 364 КК України,
встановила:
прокурор у кримінальному провадженні в.о. прокурора другого відділу процессуального керівництва управління процессуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Львівської обласної прокуратури прокурора Галицької окружної прокуратури м. Львова Львівської області ОСОБА_3 , звернувся з клопотанням про відсторонення від посади ОСОБА_4 .
Клопотання мотивує тим, що ОСОБА_4 підозрюється у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2ст.28ч.2ст.364 КК України у кримінальному провадженні № 62023140120000481 від 17.08.2023.
Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом ГУ ДСНС у Львівській області від 31.05.2021 № 138 «Про кадрові питання» полковника служби цивільного захисту ОСОБА_4 призначено на посаду начальника управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області.
Згідно пункту 1.1. Положення про управління ресурсного забезпечення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, затвердженого наказом ГУ ДСНС України у Львівській області 14.06.2021 № 106, це Положення визначає правовий статус, основні завдання та функції управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС у Львівській області (далі Управління).
Так, заступник начальника ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_6 , будучи службовою особою, та працівником правоохоронного органу, а також обізнаним із своїми посадовими обов`язками, Законами України та нормативно-правовими актами, у яких встановлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад, передбаченими Законом України «Про запобігання корупції» обмеженнями, всупереч інтересам служби, наданих йому прав та обов`язків пов`язаних за посадою, зловживаючи своїм службовим становищем, використовуючи умови воєнного стану, з метою одержання неправомірної вигоди ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611), вступив у попередню змову із начальником управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_4 , невстановленими досудовим розслідуванням службовими особами ГУ ДСНС України у Львівській області, за пособництва відповідальної особи за проведення закупівель товарів, робіт і послуг (в тому числі оборонного призначення) в умовах воєнного стану/провідного фахівця відділу матеріального забезпечення та експлуатації споруд управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС у Львівській області ОСОБА_7 забезпечив виділення грошових коштів з державного бюджету та проведення необґрунтованої закупівлі за завищеною вартістю двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л у ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611), що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам на загальну суму 4472630,18 гривень при наступних обставинах.
Так, 12.01.2022 начальником ГУ ДСНС України у Львівській області на директора Департаменту ресурсного забезпечення Державної служби України з надзвичайних ситуацій підписано лист № 5804-272/5804 «Про надання звітних матеріалів», яким до ДСНС України скеровано Донесення про потребу, наявність та рух техніки, засобів і майна інженерної служби ГУ ДСНС України у Львівській області станом на 31.12.2021, за формою 10/1/ІНЖ затвердженою наказом ДСНС України від 30.11.2021 № 784 (далі Донесення).
Згідно Донесення на балансі ГУ ДСНС України станом на 31.12.2021 перебувало 10 спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л при потребі згідно штату 5 таких машин.
Разом з цим, відповідно до Донесення на балансі ГУ ДСНС України станом на 31.12.2021 перебувало 4 спеціальних аварійно-рятувальних машин середнього типу САРМ-С при потребі згідно штату 34 таких машин.
Таким чином, згідно Донесення ГУ ДСНС України станом на 31.12.2021 мало надлишок спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л у кількості 5 одиниць та потребу у спеціальних аварійно-рятувальних машинах середнього типу САРМ-С у кількості 30 одиниць.
ОСОБА_6 , будучи заступником начальником ГУ ДСНС України у Львівській області, всупереч обов`язку неухильного додержання вимог вищенаведених нормативно-правових актів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи умисно, використовуючи своє службове становище всупереч інтересам служби, достовірно знаючи про відсутність потреби в ГУ ДСНС України у придбанні спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, будучи обізнаним із порядком виділення коштів з Державного бюджету України та процедурою узгодження закупівель з ДСНС України, використовуючи умови воєнного стану введеного на підставі Указу Президента України «Про введення воєнного стану в України» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та в подальшому неодноразово продовженого нормативно-правовими актами, у проміжок часу з 24.02.2022 по 18.07.2022 (більш точної дати в ході досудового розслідування не встановлено) вступив у попередню змову із начальником управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_4 та невстановленими досудовим розслідуванням службовими особами ГУ ДСНС України у Львівській області з метою одержання неправомірної вигоди ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611), а такожзалучив увказаний періодяк пособникадо вчиненнязлочину відповідальнуза проведеннязакупівель товарів,робіт іпослуг (втому числіоборонного призначення)в умовахвоєнного стануособу провідногофахівця відділуматеріального забезпеченнята експлуатаціїспоруд управлінняресурсного забезпеченняГУ ДСНСу Львівськійобласті ОСОБА_7 з метою закупівлі за завищеною вартістю двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, хоча потреби у них згідно штату ГУ ДСНС України у Львівській області не було.
Реалізовуючи протиправні наміри, спрямовані на одержання неправомірної вигоди ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611), 18.07.2022 заступник начальника ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_6 , з метою досягнення своєї вказаної вище злочинної мети, використовуючи свої службові обов?язки всупереч інтересам служби, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, з метою ініціювання виділення коштів для закупівлі двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, надав усну вказівку ОСОБА_4 організувати підготовку відповідного листа на адресу Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
У свою чергу, у той же день, начальник управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_4 , діючи за попередньою змовою групою осіб, використовуючи свої службові обов?язки всупереч інтересам служби, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, доручив провідному фахівцю відділу ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_8 , якому не було відомо про вищевказані злочинні наміри, підготувати лист на адресу Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій щодо виділення коштів на закупівлю, у тому числі двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, що останній і зробив.
Цього ж дня начальником ГУ ДСНС України у Львівській області Голові Державної служби України з надзвичайних ситуацій скеровано лист № 5801-5119/5804 «Про виділення коштів» згідно якого ГУ ДСНС України у Львівській області просить розглянути можливість виділення коштів з державного бюджету на закупівлю, у тому числі, двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л.
У подальшому, зважаючи на надходження від ГУ ДСНС України у Львівській області вказаного листа, наказом ДСНС України від 04.08.2022 № НГ-267 «Про деякі питання здійснення оборонних закупівель» затверджено річний план закупівель товарів, робіт та послуг оборонного призначення ДСНС на 2022 рік, яким передбачено закупівлю двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л для ГУ ДСНС України у Львівській області в межах очікуваної вартості предмета закупівлі (загальний фонд) 6999800 грн.
Після чого, начальник управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_4 , виконуючи попередні злочинні домовленості, з корисливих мотивів, використовуючи свої службові обов?язки всупереч інтересам служби, у точно не встановлений органом досудового розслідування час, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, підготував та підписав
доповідну запискуна ім?язаступника начальникаГУ ДСНСУкраїни уЛьвівській області ОСОБА_6 щодо надання дозволу на придбання двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, орієнтовною вартістю 13859604,00 грн.
У свою чергу, виконуючи попередні злочинні домовленості, заступник начальника ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_6 , використовуючи надані йому службові повноваження, розгляд вказаної доповідної записки доручив відповідальній особі за проведення закупівель товарів, робіт і послуг (в тому числі оборонного призначення) в умовах воєнного стану ГУ ДСНС у Львівській області ОСОБА_7 .
Крім того, начальник управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_4 , виконуючи попередні злочинні домовленості, з корисливих мотивів, використовуючи свої службові обов?язки всупереч інтересам служби, у точно не встановлений органом досудового розслідування час, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, підготував та підписав службову записку на ім?я відповідальної особи за проведення закупівель товарів, робіт і послуг (в тому числі оборонного призначення) в умовах воєнного стану
ГУ ДСНСу Львівськійобласті ОСОБА_7 щодо включення до Річного плану закупівель на 2022 рік та здійснення оплати за дві спеціальні аварійно-рятувальні машини легкого типу САРМ-Л, очікуваною вартістю 13859604,00 грн.
Разом з цим, начальник управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_4 , продовжуючи вчиняти свої протиправні дії, спрямовані на проведення закупівлі за завищеною вартістю у заздалегідь визначеної ОСОБА_6 юридичної особи, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, доручив провідному фахівцю відділу ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_8 , якому не було відомо про вищевказані злочинні плани, підготувати лист про надання комерційних пропозицій до ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО», ПК «ПОЖМАШИНА» та ТОВ «КОМПАНІЯ ТІТАЛ» щодо закупівлі двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л.
Після чого, до затвердження відповідного переліку та обсягів закупівель товарів ГУ ДСНС у Львівській області, заступник начальника ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_6 , виконуючи попередні злочинні домовленості, з корисливих мотивів, використовуючи свої службові обов?язки всупереч інтересам служби, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, 18.08.2022 підписав лист № 5804-5834/5804 «Про надання пропозицій» для проведення закупівлі двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, адресований ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО», ПК «ПОЖМАШИНА» та ТОВ «КОМПАНІЯ ТІТАЛ».
У подальшому, начальником ГУ ДСНС України у Львівській області
наказом від 19.08.2022 № 221 «Про затвердження переліків та обсягів закупівель», затверджено перелік та обсяг закупівель товарів, робіт та послуг в ГУ ДСНС України у Львівській, згідно якого було передбачено закупівлю двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л. Контроль за виконанням даного наказу покладено на заступника начальника ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_6 .
Поряд з цим, заступник начальника ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_6 , виконуючи попередні злочинні домовленості із невстановленими службовими особами ГУ ДСНС України у Львівській області, з корисливих мотивів, використовуючи свої службові обов?язки всупереч інтересам служби, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, забезпечив розгляд комерційних пропозицій від ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО», ПК «ПОЖМАШИНА» та ТОВ «КОМПАНІЯ ТІТАЛ» особами, які були об?єднані одним вищевказаним злочинним умислом, а саме ОСОБА_7 та ОСОБА_4 .
Після цього, 19.08.2022 начальник управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_4 , виконуючи вищевказану попередню домовленість, діючи з корисливих мотивів, використовуючи свої службові обов?язки всупереч інтересам служби, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, доручив начальнику відділу матеріального забезпечення та експлуатації споруд управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_9 , якому не було відомо про вищевказані злочинні плани, підготувати лист на адресу Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій щодо надання дозволу на проведення закупівлі двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, очікуваною вартістю 13999600 грн., що останній і зробив.
У подальшому, заступник начальника ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_6 , з метою доведення своїх злочинних дій до кінця, перебуваючи в приміщенні ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 6, 19.08.2022 підписав лист № 5804-5867/5804 «Про надання дозволу на проведення закупівлі» на адресу заступника Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій, згідно якого ГУ ДСНС України у Львівській області повідомляє про потребу у закупівлі та погодження закупівлі товарів, котрі визначенні як оборонні закупівлі відповідно до вимог наказу ДСНС України від 04.08.2022 № 267 «Про деякі питання здійснення оборонних закупівель», зокрема двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, очікуваною вартістю 13999600 грн., при цьому вартість вищевказаних спеціальних аварійно-рятувальних машин становила не більше 9386973,82 гривень.
У відповідь на зазначений лист ДСНС України листом від 22.08.2022
№ 04-5995/212 «Про надання дозволу на закупівлю» повідомила ГУ ДСНС України у Львівській області про те, що ДСНС не заперечує щодо закупівлі майна, зокрема двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л, очікуваною вартістю 13999600 грн., відповідно до чинного законодавства. Водночас, ДСНС наголосило на неухильному дотриманні вимог окремого доручення ДСНС від 12.04.2022 №В-177 «Про деякі питання здійснення закупівель» (зі змінами).
Таким чином, заступник начальника ГУ ДСНС України у Львівській області
ОСОБА_6 за попередньою змовою групою осіб, із начальником управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_4 , невстановленими досудовим розслідуванням службовими особами ГУ ДСНС України у Львівській області та за пособництва відповідальної за проведення закупівель товарів, робіт і послуг (в тому числі оборонного призначення) в умовах воєнного стану особи провідного фахівця відділу матеріального забезпечення та експлуатації споруд управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС у Львівській області ОСОБА_7 , створили умови для одержання неправомірної вигоди ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611) за результатами здійснення необґрунтованої закупівлі ГУ ДСНС України у Львівській області за завищеною вартістю двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л.
У подальшому,11.10.2022начальником ГУДСНС Україниу Львівськійобласті вприміщенні ГУДСНС Україниу Львівськійобласті заадресою: м.Львів,вул.Підвальна,6,підписано договір№ 166-22 з ТОВ«ВАЛІДУС СПЕЦАВТО»(ЄДРПОУ38347611)на поставку двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л на загальну суму 13859604 грн.
На виконання умов договору 21.10.2022, на підставі платіжного доручення ГУ ДСНС України у Львівській області № 733 від 18.10.2022 Головним управлінням державної казначейської служби України у Львівській області з рахунку ГУ ДСНС України у Львівській області №UA738201720343150001000085718, відкритого в Державній казначейській службі України на рахунок ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611) № НОМЕР_1 перераховано грошові кошти в сумі 6791205,96 гривень, як попередню оплату за дві спеціальні аварійно-рятувальні машини легкого типу ВС ML200 САРМ-Л.
19.12.2022 актом приймання-передачі ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611) передало представнику ГУ ДСНС України у Львівській області дві спеціальні аварійно-рятувальні машини легкого типу ВС ML200 САРМ-Л із Vin Code Y99BCSARLNGC75219 та Y99BCSARLNGC75220.
Після одержання двох спеціальних аварійно-рятувальних машини 23.12.2022, на підставі платіжного доручення ГУ ДСНС України у Львівській області № 989 від 20.12.2022, Головним управлінням державної казначейської служби України у Львівській області з рахунку ГУ ДСНС України у Львівській області № UA738201720343150001000085718, відкритого в Державній казначейській службі України на рахунок ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611) № НОМЕР_2 , відкритий в ПАТ «КБ «Акордбанк», перераховано грошові кошти в сумі 7068398,04 гривень, як оплату за поставку двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу ВС ML200 CAPM-Л.
Внаслідок наведених дій ОСОБА_6 , ОСОБА_4 , невстановлених досудовим розслідуванням службових осіб ГУ ДСНС України у Львівській області та ОСОБА_7 забезпечено одержання ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (ЄДРПОУ 38347611) неправомірної вигоди в сумі 4472630,18 гривень, та спричинено тяжких наслідків державному бюджету в особі розпорядника бюджетних коштів ГУ ДСНС України у Львівській області на вказану суму так як остання відповідно до п. 4 примітки до ст. 364 КК України в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.
Таким чином, ОСОБА_4 обгрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364 КК України.
Про підозру у вчиненні вказаного злочину ОСОБА_4 повідомлено 27.08.2024.
Прокурор вказує, що перебування підозрюваного на вказаній вище посаді безпосередньо сприяло вчиненню ним інкримінованого кримінального правопорушення, а його корисливий мотив дає підстави вважати, що перебуваючи на посаді, він може продовжити свою протиправну діяльність. Окрім цього, обставини злочину дають підстави вважати, що підозрюваний перебуваючи на займаній посаді, використовуючи надані йому повноваження та здобутий за роки роботи авторитет, може незаконними засобами впливати на свідків, протиправно перешкоджати кримінальному провадженню, зокрема може негативно впливати на хід досудового розслідування, перешкоджати встановленню істини у справі, узгоджувати свої показання з показаннями інших підозрюваних та можливих співучасників вчинення злочину та інших осіб, які визнані свідками у справі, надавати цим особам поради з врахуванням відомих йому обставин справи, схиляти їх до дачі завідомо неправдивих показань в ході досудового розслідування, з метою створення собі алібі щодо його непричетності до вчинення інкримінованого йому правопорушення, тим самим перешкоджаючи кримінальному провадження та вчиняючи інші кримінальні правопорушення. Враховуючи наведене, а також положення ч. 1 ст.154КПК України та ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції», подане клопотання просить задовольнити.
Прокурор у судовому засіданні подане клопотання підтримав з наведених у ньому підстав.
Підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник ОСОБА_5 проти поданого клопотання заперечили, просили у такому відмовити, посилаючись на необгрунтованості підозри та недоведеності ризиків, про які зазначає прокурор у клопотанні.
Заслухавши думку прокурора, який вважає за необхідне відсторонити від посади ОСОБА_4 думку підозрюваного, його захисника, вивчивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання слід задовольнити, з наступних підстав.
Статтею 43 Конституції Українипередбачено, що кожен громадянин має право заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами цього права, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду діяльності, а також гарантує громадянам захист від незаконного звільнення.
Завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до ст.131КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.
Статтею 156КПК України передбачено, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимогстатті 158 цього Кодексу.
Як передбачено вимогами ч.2ст.157 КПК України,при вирішенніпитання провідсторонення відпосади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Слідчим суддею встановлено, що Другим слідчим відділом (з дислокацією у місті Львові) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні № 62023140120000481 від 17.08.2023 за підозрою ОСОБА_6 , ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364 КК України, а також ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.
Останнє розпочато за фактом: зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, вчинене за попередньою змовою групою осіб.
Слідчим суддею встановлено, що 27.08.2024 ОСОБА_4 відповідно до вимог ст. 36, 40, 42, 276, 277, 278 КПК України повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2ст.28ч.2ст.364 КК України, та роз`яснено процесуальні права та обов`язки підозрюваного.
При розгляді даного клопотання про відсторонення від посади слідча суддя дійшла висновку, що слідчий та прокурор довели обґрунтованість підозри, висунутої ОСОБА_4 /сукупністьнаявних наданий часдоказів провчинення підозрюванимкримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.369-2КК України/,про щосвідчать,зокрема:рапортом навиявлення ознаккримінального правопорушеннявід 15.08.2023;листом ГУДСНС Україниу Львівськійобласті від12.01.2022№ 5804-272/5804«Про наданнязвітних матеріалів»на адресуДиректора Департаментуресурсного забезпеченняДержавної службиУкраїни знадзвичайних ситуацій,яким доДСНС Українискеровано Донесенняпро потребу,наявність тарух техніки,засобів імайна інженерноїслужби ГУДСНС Україниу Львівськійобласті станомна 31.12.2021,за формою10/1/ІНЖзатвердженою наказомДСНС Українивід 30.11.2021№ 784;листом ГУДСНС Україниу Львівськійобласті від18.07.2022№ 5801-5119/5804«Про виділеннякоштів»;наказом ДСНСУкраїни від04.08.2022№ НГ-267«Про деякіпитання здійсненняоборонних закупівель»;доповідною запискоюна ім?язаступника начальникаГУ ДСНСУкраїни уЛьвівській області ОСОБА_6 щодо наданнядозволу напридбання двохспеціальних аварійно-рятувальнихмашин легкоготипу САРМ-Л,орієнтовною вартістю13859604,00грн.;службовою запискоюна ім?явідповідальної особиза проведеннязакупівель товарів,робіт іпослуг (втому числіоборонного призначення)в умовахвоєнного стануГУ ДСНСу Львівськійобласті ОСОБА_7 щодо включеннядо Річногоплану закупівельна 2022рік таздійснення оплати задві спеціальніаварійно-рятувальнімашини легкоготипу САРМ-Л,очікуваною вартістю13859604,00грн;листом ГУДСНС Україниу Львівськійобласті від18.08.2022№ 5804-5834/5804«Про наданняпропозицій» дляпроведення закупівлі двохспеціальних аварійно-рятувальнихмашин легкоготипу САРМ-Л;наказом ГУДСНС Україниу Львівськійобласті від19.08.2022№ 221«Про затвердженняпереліків таобсягів закупівель»;листом ГУДСНС Україниу Львівськійобласті від19.08.2022№ 5804-5867/5804«Про наданнядозволу напроведення закупівлі»;договором від11.10.2022№ 166-22 з ТОВ«ВАЛІДУС СПЕЦАВТО»(ЄДРПОУ38347611)на поставку за завищеноювартістю двох спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу САРМ-Л на загальну суму 13859604 грн.; накладною від 19.12.2022 № 67 ГУ ДСНС України у Львівській області; платіжним дорученням ГУ ДСНС України у Львівській області № 989 від 20.12.2022; платіжним дорученням ГУ ДСНС України у Львівській області № 733 від 18.10.2022; протоколами допиту свідків ОСОБА_9 , ОСОБА_8 ; протоколами оглядів від 28.11.2023 (огляди закуплених ТЗ); висновком експерта від 30.01.2024 № 1650/1655/23-28; висновком експерта від 30.01.2024 № 1651/1654/23-28; висновком експерта від 06.02.2024 № СЕ-19/120-24/1481-ЕК; висновком експерта від 21.08.2024 № СЕ-19/120-24/9464-ЕК; іншими матеріалами кримінального провадження № 62023140120000481 від 17.08.2023.
Вирішуючи заявлене прокурором клопотання про відсторонення підозрюваного від посади, слідчий суддя на виконання вимог ч. 2 ст. 157 КПК України враховує наступне.
Так, як вбачається з матеріалів клопотання, наказу № 138 «Про кадрові питання» від 31.05.2021 полковника служби цивільного захисту ОСОБА_4 призначено на посаду начальника управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області.
Беручи до уваги наведене вище, вважаю, що є достатні підстави вважати, що ОСОБА_4 , перебуваючи у подальшому на посаді начальника управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України у Львівській області, зможе перешкоджати кримінальному провадженню шляхом незаконного впливу на свідків, знищити чи підробити документи, які мають значення для досудового розслідування, та продовжити злочинну діяльність.
Доводи захисника, що кваліфікація інкримінваних підозрюваному дій є неправильною, а пред`явлена підозра ОСОБА_4 є необгрунтованою, слідчий суддя не бере до уваги та звертає увагу сторони захисту, що оцінка доказів з точки зору, в тому числі, допустимості, а сукупності доказів з точки зору вагомості, достатності та взаємозв`язку, буде надана судом відповідно до вимог ст. 89, 94КПК України на іншій стадії провадження стадії судового розгляду кримінального провадження по суті, натомість, на теперішній час слідчий суддя під час розгляду клопотання лише вирішує питання щодо достатності певного обсягу зібраних доказів для переконання стороннього спостерігача у тому, що особа причетна до вчинення злочину та стосовно неї існують законодавчо встановлені підстави для відсторонення від посади.
Крім цього, слід зазначити, що ті доводи, на які посилався захисник щодо кваліфікації кримінального правопорушення можуть бути враховані слідчим при подальшому досудовому розслідуванні даного злочину, або судом при розгляді обвинувального акту.
Європейський суд з прав людини в своєму рішенні у справі «Летельє проти Франції» № 12369/86 від 26 червня 1991 року вказав, що особлива тяжкість деяких злочинів може викликати таку реакцію суспільства і соціальні наслідки, що виправдовують попереднє ув`язнення як виключну міру запобіжного заходу протягом певного часу. Така ж позиція відображена в рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Ілійков проти Болгарії» № 33977/97 від 26 липня 2001 року. Тобто, згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини суд своїм рішенням повинен забезпечити не тільки права підозрюваного, обвинуваченого, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів.
А тому, слідча суддя не відхиляє доводів на користь підозрюваного, але вважає, що у даному випадку ці доводи не перевищують суспільного інтересу у справі, який полягає у повному та неупередженому розгляді кримінального провадження у встановлені законом строки, а також забезпечення виконання підозрюваним процесуальних рішень у справі та запобігання процесуальним ризикам.
Слідча суддя доходить висновку, що ОСОБА_4 обгрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364 КК України, тобто зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, вчинене за попередньою змовою групою осіб, який він вчинив, перебуваючи на посаді начальника управління ресурсного забезпечення Головного управління ДСНС України у Львівській області, а тому після вчинення злочину, який йому інкримінують, перебуваючи на вказаній посаді, ОСОБА_10 може негативно вплинути на хід досудового розслідування та судового розгляду шляхом здійснення впливу на свідків, може знищити, сховати або спотворити будь-які документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення у цьому кримінальному провадженні, вчинити інше кримінальне правопорушення.
Враховуючи відсутність негативних наслідків відсторонення підозрюваного від посади для інших осіб, а також те, що саме перебування підозрюваного на посаді начальника управління ресурсного забезпечення Головного управління ДСНС України у Львівській області сприяло вчиненню кримінального правопорушення і в подальшому перебування на вказаній посаді може перешкоджати кримінальному провадженню, слідча суддя доходить висновку, що досягнути завдання кримінального судочинства неможливо без відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади начальника управління ресурсного забезпечення Головного управління ДСНС України у Львівській області.
Керуючись вимогами статей 131, 154, 155, 156, 157, 309, 395 КПК України, -
постановила:
Клопотання прокурора у кримінальному провадженні в.о. прокурора другого відділу процессуального керівництва управління процессуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Львівської обласної прокуратури прокурора Галицької окружної прокуратури м. Львова Львівської області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 62023140120000481 від 17.08.2023 року про відсторонення від посади ОСОБА_4 , задовольнити.
Відсторонити підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , від посади начальника управління ресурсного забезпечення Головного управління ДСНС України у Львівській області, на строк 2 (два) місяці, тобто до 27 жовтня 2024 року.
Ухвала щодо відсторонення від посади підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Повний текст ухвали оголошено 29.08.2024 року о 15 год. 15 хв.
Слідча суддя ОСОБА_1
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2024 |
Оприлюднено | 02.09.2024 |
Номер документу | 121269439 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Личаківський районний суд м.Львова
Ціпивко І. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні