Рішення
від 09.07.2024 по справі 160/10848/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2024 рокуСправа №160/10848/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турлакової Н.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрезія» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фрезія» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області від 24.01.2024 року № 0035480408, яким застосовано фінансову санкцію у розмірі 50 343,15 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за наслідками проведеної камеральної перевірки позивача, податковим органом встановлено порушення позивачем термінів реєстрації розрахунків коригування податкових накладних, про що складено акт перевірки, та в подальшому застосовано штрафні санкції та винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Позивач зазначає, що своєчасно виконав зобов`язання щодо приймання та надсилання розрахунків - коригувань до податкових накладних, які надійшли від контраегента, а тому оскаржуване ППР є необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам ПК України та підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 травня 2024 року прийнято до свого провадження вказану позовну заяву та згідно ч.2 ст.257 КАС України ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Від відповідача до суду надійшов відзив на позов, в якому він пред`явлений позов не визнає та заперечує проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації розрахунків - коригувань до податкових накладних у термін встановлений податковим законодавством. За результатами перевірки позивача складено акт камеральної перевірки №47494/04-36-04-08/32433694 від 19.12.2023 року, яким встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 6-ох розрахунків коригування до податкових накладних. Щодо визначення дати (початку) строку протягом якого отримувач товару повинен зареєструвати в ЄРПН розрахунок коригування до податкової накладної ГУ ДПС зазначає, що ПК України не передбачено механізм фіксації дати отримання покупцем розрахунку коригування на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, тобто, в ПК України наявна правова прогалина з цього питання. Враховуючи зазначене, ГУ ДПС при проведенні перевірки ТОВ «Фрезія», як і інших платників ПДВ, враховуючи відсутність норми права, що не забезпечує завершеність правового регулювання відповідних суспільних відносин, визначало граничні терміни реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування відповідно до норм абзаців 15 - 16 пункту 201.10 статті 201 ПК України, що відповідає визначеним ПК України основам оподаткування ПДВ. Так, За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, прийнято податкове повідомлення-рішення №0035480408 від 24.01.2024 року про застосування штрафної санкції на загальну суму 50343,15 грн. (розраховано відповідно до дати складання розрахунків коригування до податкових накладних та терміну затримки реєстрації 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в РК) за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. Враховуючи викладене, відповідач наголошує, що подані позивачем розрахунки коригування до податкових накладних зареєстровані з пропуском встановленого податковим законодавством строку, а тому підстави для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відсутні.

Представником позивача подано відповідь на відзив, в якій останній підтримав обґрунтування викладені в позовній заяві, просив відхилити доводи відповідача, зазначені у відзиві та задовольнити позовну заяву в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

За приписами ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст.258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «Фрезія» зареєстровано 24.03.2003 року, номер запису 12031200000000152, є платником податку на додану вартість. Основним видом діяльності Товариства є: 01.19 вирощування інших однорічних і дворічних культур, серед інших видів господарської діяльності є: 01.29 вирощування інших багаторічних культур; 01.30 відтворення рослин; 46.11 діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.1, пункту 75.1 статті 75 та статті 76 розділу II Податкового кодексу України, головним державним інспектором Придніпровського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрезія» за січень, лютий, березень, травень, листопад, грудень 2022 року та січень 2023 року, за результатами якої складено акт камеральної перевірки №41811/04-36-04-07/41429568 від 14.11.2023 року,

Згідно вказаного Акту перевірки, перевіркою даних ЄРПН було встановлено порушення підприємством п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 6-ти розрахунків коригування до податкових накладних з періодом складання - перша половина серпня 2022 року. Період/дата реєстрації зазначених РК 13.09.2022 року. Затримка реєстрації в ЄРПН зазначених РК склала 13 днів.

Акт перевірки направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу ТОВ «Фрезія» та отримано останнім 30.12.2023 року, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

ТОВ «Фрезія» подано заперечення до акту перевірки (вх. ГУ ДПС від 08.01.2024 року №1785/6), за розглядом яких ГУ ДПС у Дніпропетровській області листом №4189/6/04-36-04-08-18 від 22.01.2024 року висновки акта перевірки залишено без змін.

На підставі вказаного Акту перевірки, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.01.2024 року №0035480408, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 та згідно зі ст.120-1 ПК України, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних застосовано штраф у суму сумі 50 343,15 грн.

Податкове повідомлення-рішення від 24.01.2024 року №0035480408 направлено засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення на юридичну адресу позивача та, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, отримано 31.01.2024 року.

ТОВ «Фрезія» оскаржило податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку до ДПС України, яка рішенням про результати розгляду скарги вих.№9427/6/99-00-06-03-01-06 від 03.04.2024 року залишила ППР без змін, а скаргу без задоволення.

Крім того, під час розгляду справи, судом встановлено, що ТОВ «Газопостачальна компанія» Нафтогаз України» (код ЄДРПОУ 40121452, індивідуальний податковий номер: 401214526599), (Постачальник) складено та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №173 від 03.08.2022р., №172 від 02.08.2022р., №176 від 08.08.2022р., №174 від 04.08.2022р., №177 від 10.08.2022р., №175 від 05.08.2022р.,

У подальшому, вказаним Постачальником складено розрахунок коригування, якими скореговано в сторону зменшення суму податкового зобов`язання за зазначеними податковими накладними, які були направлені ТОВ «ФРЕЗІЯ» 12.09.2022 року.

12.09.2022р. ТОВ «ФРЕЗІЯ» отримала від ТОВ «Газопостачальна компанія» Нафтогаз України» наступні Розрахунки коригування до зазначених податкових накладних, складені Постачальником, що підтверджується електронними звітами, сформованими у комп`ютерній програмі «М.Е.ООС», а саме: - № 468 від 03.08.2022р. до ПН №173 від 03.08.2022р., - № 466 від 02.08.2022р. до ПН №172 від 02.08.2022р., - № 476 від 08.08.2022р. до ПН №176 від 08.08.2022р., - № 472 від 04.08.2022р. до ПН №174 від 04.08.2022р.. - № 478 від 10.08.2022р. до ПН №177 від 10.08.2022р., - № 474 від 05.08.2022р. до ПН №175 від 05.08.2022р.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення (пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України далі ПК України).

Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України визначено права контролюючих органів, контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Пунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п. 86.2 ст.86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42цього Кодексу.

Відповідно до п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до п.192.1 ст.192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Згідно пп.192.1.1 п.192.1 ст.192 ПК України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, що була чинна на момент реєстрації податкових накладних), реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. № 1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за № 137/28267, визначено, що у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.

У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.

Відповідно до п.25 Порядку № 1307 розрахунок коригування, складений постачальником (продавцем) товарів (послуг) до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника (продавця) або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю), для чого постачальник (продавець) надсилає складений розрахунок коригування отримувачу (покупцю). З цією метою постачальник (продавець) складає у загальному порядку розрахунок коригування, у верхній лівій частині якого робить відповідну помітку "X", та надсилає його отримувачу (покупцю). Накладання кваліфікованих електронних підписів посадових осіб постачальника (продавця) та отримувача (покупця) на такий розрахунок коригування здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

З аналізу даних правових норм слідує, що у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, складається розрахунок коригування до податкової накладної. При цьому, порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних. Таким чином, розрахунок коригування до податкової накладної має бути складеним на дату проведення перерахунку.

Порядок ведення ЄРПН затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», із змінами та доповненнями (далі Порядок №1246).

Згідно пункту 3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації ПН/РК припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

У відповідності до пункту 5 Порядку №1246 ПН/РК приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 ПКУ, а також з урахуванням Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають ПН/РК (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/ послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми ПДВ в одній ПН/РК.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок критеріїв, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК (далі квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку №1246).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити ПН/РК та результат перевірки. Якщо у ПН/РК за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття ПН/РК із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку №1246).

Як вбачається з матеріалів справи, підставою до застосування до позивача штрафних санкцій на підставі п. 120-1.1 ст. 120 ПК України слугували висновки податкового органу про порушення позивачем граничних термінів реєстрації в ЄРПН 6-ох розрахунків коригування до податкових накладних.

Так, 12.09.2022р. ТОВ «ФРЕЗІЯ» отримала від ТОВ «Газопостачальна компанія» Нафтогаз України» наступні Розрахунки коригування в сторону зменшення суми податкового зобов`язання до податкових накладних, складених Постачальником, що підтверджується електронними звітами, сформованими у комп`ютерній програмі «М.Е.ООС», а саме: - № 468 від 03.08.2022р. до ПН №173 від 03.08.2022р., - № 466 від 02.08.2022р. до ПН №172 від 02.08.2022р., - № 476 від 08.08.2022р. до ПН №176 від 08.08.2022р., - № 472 від 04.08.2022р. до ПН №174 від 04.08.2022р.. - № 478 від 10.08.2022р. до ПН №177 від 10.08.2022р., - № 474 від 05.08.2022р. до ПН №175 від 05.08.2022р.

Отже, оскільки у спірному випадку розрахунки коригування стосувалися зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, то обов`язок по реєстрації цих розрахунків коригування в ЄРПН покладався на позивача як покупця товару.

Суд зазначає, що визначальним для застосування штрафних санкцій є встановлення дотримання чи не дотримання позивачем строків реєстрації розрахунків коригування, які складені його постачальниками - продавцями та які стосувалися зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг.

З цих підстав необхідним є встановлення дати отримання позивачем вказаних розрахунків коригування від постачальника, оскільки 15-ти денний строк для реєстрації розрахунків коригування починає свій перебіг з дня отримання покупцем (позивачем) таких розрахунків коригування від постачальників продавців.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено та відповідачем не заперечується, що вказані розрахунки коригування, Постачальником були направлені та отримані ТОВ «ФРЕЗІЯ» 12.09.2022 року, що підтверджується електронними звітами, сформованими у комп`ютерній програмі « ОСОБА_1 ».

Надані Товариством роздруковані електронні повідомлення, сформовані за допомогою програмного забезпечення «М.Е.DOC» є належним та допустимим доказом на підтвердження дати отримання від Постачальника розрахунків коригування, що підтверджується усталеною практикою Верховного суду. Так, відповідно до позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 24.11.2021 у справі № 200/12604/19-а, Суд визнав роздруковані скріншоти файлів спеціалізованого програмного забезпечення КП «М.Е.DOC» належними та допустимими доказами на підтвердження факту направлення і реєстрацію податкових накладних. До аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у і постановах від 28.04.2020 у справі №810/198/16 та від 20.10.2020 у справі №620/817/19.

Крім того, позивач, звернувся до ТОВ «Газопостачальна компанія» Нафтогаз України» (Постачальника) з листом про надання повідомлень про доставку адресату розрахунків коригування, за результатами розгляду якого, ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» листом вих. №119/5.3-23701-2024 від 01.05.2024 року надала Повідомлення про доставку адресату розрахунків коригування, копії якипх наявні в матеріалах справим, та були досліджені судом під час розгляду справи.

У наданих Повідомленнях про доставку РК дані повністю співпадають з даними протоколів програмного забезпечення «М.Е.DOC», зокрема: дата та час отримання РК, дані відправника та одержувача РК, підписи, ім`я файла, яке має унікальний номер, та, підтверджують направлення розрахунків коригування ТОВ «ФРЕЗІЯ» 12.09.2022 року.

Таким чином, суд зазначає, що ТОВ «Фрезія» у строки визначені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України відправила розрахунки коригування на реєстрацію а саме: на наступний операційний день - 13.09.2022 після їх отримання від Постачальника (12.09.2022 р.), та, в цей же день 13.09.2022 року, вони були прийняті та зареєстровані податковим органом в ЄРПН, у зв`язку з чим, висновки відповідача про порушення платником податку «граничного строку, передбаченого пунктом 201.10 статті 201 розділу V Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної», не відповідають дійсності, є необґрунтованими та спростовуються матеріалами справи.

За наведеного вище суд вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд дійшов висновку щодо наявності підстав для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача сплачений ним суму судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

Керуючись ст.ст.241-250 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрезія» (52070, Дніпропетровська область, Дніпровський район, с.Братське, Запорізьке шосе,1-Б, ЄДРПОУ 32433694) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська 17-а, ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми «Н» №00/126990407 від 31.05.2023 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрезія» (52070, Дніпропетровська область, Дніпровський район, с.Братське, Запорізьке шосе, 1-Б, ЄДРПОУ 32433694) судовий збір у сумі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.В. Турлакова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121281514
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/10848/24

Ухвала від 08.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 07.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 16.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні