Справа № 635/7520/24
Провадження № 1-кс/635/1639/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2024 року Харківський районний суд Харківської області у складі:
слідчого судді - ОСОБА_1 ,
за участі секретаря судового засідання - ОСОБА_2 ,
прокурора - ОСОБА_3 ,
адвоката-захисника - ОСОБА_4 ,
підозрюваного - ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду клопотання слідчого СВ №3 Харківського РУП №1 ГУ НП в Харківській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором Харківської окружної прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , за матеріалами досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_5 ,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ №3 Харківського РУП №1 ГУ НП в Харківській області ОСОБА_6 звернулася до суду з клопотанням, погодженим прокурором Харківської окружної прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_5 .
В обґрунтування клопотання зазначив, що у провадженні СВ відділу поліції № 3 Харківського РУП № 1 ГУНП в Харківській області перебувають матеріали кримінального провадження№ 12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України за фактом розтрати коштів місцевого бюджету при покритті фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, шляхом зловживання службовою особою селищної ради Харківської області своїм службовим становищем, вчиненої у великих розмірах та в умовах воєнного стану.
Досудовим розслідуванням встановлено, що за результатами проведеного конкурсу, відповідно до рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників від 05.07.2016, між Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації та приватним підприємством «Транссервіс - 2008» (ЄДРПОУ 35308763) укладено договір № 28 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 06.07.2016, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування «Лозова - Далеке», строк дії договору до 05.07.2021.
Також, за результатами проведеного конкурсу, відповідно до рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників від 05.07.2016, між Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено договір № 29 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 06.07.2016, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування «Лозова - Алісівка», строк дії договору до 05.07.2021.
Крім того, за результатами проведеного конкурсу, відповідно до рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників від 24.11.2017, між Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено договір № 71 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 27.11.2017, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування «Лозова - Червоне», «Лозова - Миколаївка Друга», «Лозова - Дубове», строк дії договору до 28.12.2022.
Після закінчення строку дії вищевказаних договорів, між Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено тимчасовий договір про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування «Лозова - Далеке», строк дії тимчасового договору до 03.08.2023. Посилаючись на п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (зі змінами), між сторонами укладено додаткову угоду № 1 від 31.07.2023 до вказаного договору, на підставі якої строк дії тимчасового договору продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.
Також, між Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено тимчасовий договір про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування «Лозова - Алісівка», строк дії тимчасового договору до 03.08.2023. Посилаючись на п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (зі змінами), між сторонами укладено додаткову угоду № 1 від 31.07.2023 до вказаного договору, на підставі якої строк дії тимчасового договору продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.
Крім того, між Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено тимчасовий договір про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування «Лозова - Червоне», «Лозова - Миколаївка Друга», «Лозова - Дубове», строк дії тимчасового договору до 03.08.2023. Посилаючись на п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (зі змінами), між сторонами укладено додаткову угоду № 1 від 31.07.2023 до вказаного договору, на підставі якої строк дії тимчасового договору продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.
Через відсутність укладених договорів, ПП «Транссервіс - 2008» не мало правових підстав на здійснення перевезень пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування: «Лозова - Далеке» у період з 06.07.2021 до 03.05.2023; «Лозова - Алісівка», у період з 06.07.2021 до 03.05.2023; «Лозова - Червоне», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023; « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у період з 29.12.2022 до 03.05.2023; «Лозова - Дубове», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023.
Крім того, укладення вищевказаних додаткових угод, на підставі яких строк дії тимчасових договорів про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування «Лозова - Далеке», «Лозова - Алісівка», «Лозова - Червоне», «Лозова - Миколаївка Друга», «Лозова - Дубове», продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування, здійснено за відсутності правових підстав з огляду на наступне.
Так, на підставі ч. 1 ст. 29 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, що здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах.
У відповідності до ст. 31 Закону України «Про автомобільний транспорт» відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування.
Згідно з ст. 35 Закону України «Про автомобільний транспорт» послуги пасажирського автомобільного транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажирів автобусами, на таксі та легковими автомобілями на замовлення. Послуги з перевезення пасажирів автобусами можуть надаватися за видами режимів організації перевезень: регулярні, регулярні спеціальні, нерегулярні. Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах загального користування на договірних умовах із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Згідно ст. 42 Закону України «Про автомобільний транспорт» договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), укладається між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та автомобільним перевізником і вважається укладеним з моменту його підписання сторонами.
Статтею 43 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Відповідно ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п`яти років.
На підставі ст. 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.
Відповідно п. п. 51, 53 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, рішення про результати конкурсу та визначення переможців та протокол засідання конкурсного комітету організатор перевезень опубліковує на своєму офіційному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня прийняття такого рішення. Організатор перевезень на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті, укладає з переможцем конкурсу договір згідно з обов`язковими та додатковими (за наявності) умовами конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником - претендентом.
Виходячи з приписів вищевказаних нормативно-правових актів, договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування може бути укладений виключно за результатами проведеного конкурсу на термін від трьох до п`яти років.
У відповідності до п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, договір або дозвіл, строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування. Продовження строку дії договору можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору.
Крім того, відповідно п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 № 1184), договір про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області (або дозвіл на перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах загального користування), строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування. Продовження строку дії договору про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області, можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору.
Таким чином, дія п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 та п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 № 1184) поширюється виключно на договори, укладені з перевізниками - переможцями конкурсу, терміном від трьох до п`яти років, строк дії яких закінчується з моменту набрання чинності зазначених пунктів та у період дії воєнного стану.
За таких підстав, продовження строку дії вищевказаних тимчасових договорів про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування «Лозова - Далеке», «Лозова - Алісівка», «Лозова - Червоне», «Лозова - Миколаївка Друга», «Лозова - Дубове» на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування, не ґрунтується на нормах законодавства про автомобільний транспорт, профільного законодавства про перевезення пасажирів та є таким, що суперечить вимогам законодавства про захист економічної конкуренції.
Таким чином, у ПП «Транссервіс - 2008» відсутні законні підстави для перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування: «Лозова - Далеке», у період з 06.07.2021 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу; «Лозова - Алісівка», у період з 06.07.2021 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу; «Лозова - Червоне», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу; «Лозова - Миколаївка Друга», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу; «Лозова - Дубове», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу.
На підставі ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України. Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях. На сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону.
Згідно ст. 141 Конституції України строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п`ять років.
Рішенням І сесії Близнюківської селищної ради VIII скликання від 08.12.2020 № 3-VIII «Про підсумки виборів Близнюківського селищного голови та набуття ним повноважень» визначено повноваження Близнюківського селищного голови ОСОБА_5 .
На підставі п. п. 1, 8, 13, 14, 16, ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства; укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.
Згідно з ч. 5 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.
У відповідності до ч. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, будучи головою Близнюківської селищної ради (ЄДРПОУ 04400021) Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 здійснює функції представника органу місцевого самоврядування, шляхом виконання ним організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських повноважень та обов`язків, тобто є службовою особою.
У відповідності до пп. ґ, п. 3, ч. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу України, до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення, в тому числі на компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.
Згідно ч. ч. 1, 4 ст. 37 Закону України «Про автомобільний транспорт», пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, що здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування; види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.
На підставі ч. 2 ст. 29 Закону України «Про автомобільний транспорт», органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону.
Рішеннями сесій Близнюківської селищної ради на 2021-2024 роки затверджувались видатки на компенсацію виплат на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян, а саме:
- рішенням ІІ сесії VIII скликання від 24.12.2020 № 15-VIII (зі змінами) на 2021 рік затверджено кошти в сумі 138 000,00 грн;
- рішенням ХХІІ сесії VIII скликання від 23.12.2021 № 570-VIII (зі змінами) на 2022 рік затверджено кошти в сумі 196 000 грн;
- рішенням ХХХV сесії VIII скликання від 22.12.2022 № 845-VIII (зі змінами) на 2023 рік затверджено кошти в сумі 390 000 грн;
- рішенням LIII сесії VIII скликання від 21.12.2023 № 1270-VIII (зі змінами) на 2024 рік затверджено кошти в сумі 540 000 грн.
Крім того, рішенням VI сесії Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області VIII скликання від 25.02.2021 № 120-VIII затверджено Комплексну програму соціального захисту населення Близнюківської селищної територіальної громади на 2021-2023 роки та рішенням LIII сесії Близнюківської селищної ради VIII скликання від 21.12.2023 № 1267-VIII затверджено Комплексну програму соціального захисту населення Близнюківської селищної територіальної громади на 2024-2028 роки. Одним із пріоритетних напрямків програм є відшкодування витрат пільгового перевезення окремих категорій громадян Близнюківської селищної територіальної громади за рахунок коштів місцевого бюджету. На виконання запланованих заходів Близнюківською селищною територіальною громадою заплановано фінансування на 2021 рік в сумі 112 000 грн, на 2022 рік -112 000 грн, на 2023 рік - 112 000 грн та на 2024 рік - 540 000 гривень.
Так, 15.03.2021, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилося можливим, у голови Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 виник прямий умисел на розтрату грошових коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади, при цьому, знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій (незаконне витрачення грошових коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади), передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки (спричинення матеріальної шкоди місцевому бюджету Близнюківської селищної територіальної громади) і бажаючи їх настання (оскільки вживав активних дій у вигляді укладання договору), керуючись корисливим мотивом, тобто маючи спонукання до незаконного збагачення ПП «Транссервіс - 2008» за рахунок коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади та з корисливою метою, тобто задля незаконного збагачення перевізника ПП «Транссервіс - 2008» за рахунок коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади, шляхом зловживання своїм службовим становищем, тобто порушуючи свої повноваження і використовуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції всупереч інтересам Близнюківської селищної ради Харківської області для незаконної розтрати коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади, усвідомлюючи про закінчення 06.07.2021 у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» правових підстав на здійснення перевезень, а саме строку дії договорів про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, уклав з перевізником ПП «Транссервіс - 2008» договір від 15.03.2021 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, встановивши строк його дії з 01.01.2021 до 31.12.2021 (на підставі ч. 3 ст. 631 ЦК України).
З метою реалізації вищевказаного злочинного умислу, 06.07.2021, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району, Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючі про закінчення строку дії договорів, укладених перевізником ПП «Транссервіс - 2008» про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, включив перевізника ПП «Транссервіс - 2008» до розподілу компенсації, на підставі договору від 15.03.2021 № 3033, на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування.
Продовжуючи свій єдиний злочинний умисел, 07.02.2022, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючі про закінчення строку дії договорів, укладених перевізником ПП «Транссервіс - 2008» про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, уклав з перевізником ПП «Транссервіс - 2008» договір від 07.02.2022 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, встановивши строк його дії з 01.01.2022 до 31.12.2022 (на підставі ч. 3 ст. 631 ЦК України).
Продовжуючи свій єдиний злочинний умисел, 16.02.2023, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району, Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, в умовах воєнного стану, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючі про закінчення строку дії договорів, укладених перевізником ПП «Транссервіс - 2008» про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, уклав з перевізником ПП «Транссервіс - 2008» договір від 16.02.2023 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, встановивши строк його дії з 01.01.2023 до 31.12.2023 (на підставі ч. 3 ст. 631 ЦК України).
Продовжуючи свій єдиний злочинний умисел, 04.08.2023, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, в умовах воєнного стану, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючи про відсутність законних підстав на продовження строку дії тимчасових договорів від 03.05.2023 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, включив перевізника ПП «Транссервіс - 2008» до розподілу компенсації на підставі договору від 16.02.2023№ 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування.
Продовжуючи свій єдиний злочинний умисел, 26.02.2024, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, в умовах воєнного стану, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючи про відсутність законних підстав на продовження строку дії тимчасових договорів від 03.05.2023 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, уклав з перевізником ПП «Транссервіс - 2008» договір від 26.02.2024 № 3033 на покриття за рахунок місцевого бюджету фактично понесених збитків перевізника, що пов?язані з перевезенням пільгового контингенту на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, встановивши строк його дії з 01.01.2024 до 31.12.2024 (на підставі ч. 3 ст. 631 ЦК України).
Так, Близнюківською селищною радою Харківської області перевізнику приватне підприємство «Транссервіс - 2008» (ЄДРПОУ 35308763) сплачено грошові кошти з місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади Харківської області, а саме:
- на підставі договору № 3033 від 15.03.2021 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, у відповідності до платіжних доручень: від 16.03.2021 № 1, від 27.04.2021 № 2, від 25.05.2021 № 3, від 11.06.2021 № 4, від 21.07.2021 № 5, від 25.08.2021 № 6, від 16.09.2021 № 7, від 27.10.2021 № 8, від 23.11.2021 № 9, від 29.12.2021 № 10, загальним розміром 110 000 гривень;
- на підставі договору від 07.02.2022 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, у відповідності до платіжних доручень: від 18.02.2022 № 1, від 13.06.2022 № 2, від 11.07.2022 № 3, від 01.09.2022 № 4, від 20.09.2022 № 5, від 10.10.2022 № 6, від 08.11.2022 № 7, від 09.12.2022 № 8, від 14.12.2022 № 9, загальним розміром 196 000 гривень;
- на підставі договору від 16.02.2023 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, у відповідності до платіжних доручень: від 16.02.2023 № 1 та платіжних інструкцій від 13.03.2023 № 2, від 10.04.2023 № 3, від 08.05.2023 № 4, від 07.06.2023 № 5, від 03.07.2023 № 6, від 03.08.2023 № 7, від 05.09.2023 № 8, від 04.10.2023 № 9, від 02.11.2023 № 10, від 05.12.2023 № 11, від 15.12.2023 № 12, загальним розміром 390 000 гривень;
- на підставі договору від 26.02.2024 № 3033 на покриття за рахунок місцевого бюджету фактично понесених збитків перевізника, що пов?язані з перевезенням пільгового контингенту на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, станом на 02.08.2024, у відповідності до платіжних інструкцій від 27.02.2024 № 1, від 06.03.2024 № 2, від 03.04.2024 № 3, від 07.05.2024 № 4, від 05.06.2024 № 5, від 04.07.2024 № 6 загальним розміром 268 600 гривень.
Таким чином, головою Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , внаслідок використання свого службового становища всупереч інтересам служби, спричинено майнову шкоду місцевому бюджету Близнюківської селищної територіальної громади Харківської області загальним розміром 596 848,02 грн, у вигляді незаконно, тобто без правових на те підстав, сплачених грошових коштів, що були перераховані з розрахункового рахунку Державної казначейської служби України на розрахунковий рахунок приватного підприємства «Транссервіс - 2008» (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) НОМЕР_2 , з них:
- за договором від 07.02.2022 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, розміром 28 248,02 гривень;
- за договором від 16.02.2023 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, розміром 300 000 гривень;
- за договором від 26.02.2024 № 3033 на покриття за рахунок місцевого бюджету фактично понесених збитків перевізника, що пов?язані з перевезенням пільгового контингенту на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, станом на 02.08.2024, розміром 268 600 гривень.
Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України - розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинена у великих розмірах та в умовах воєнного стану.
Згідно ч. 5 ст. 12 КК України вказаний злочин віднесений до категорії тяжких злочинів.
На даний час, у вказаному кримінальному провадженні проводяться необхідні слідчі (розшукові) та процесуальні дії, спрямовані на встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення - злочину, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.
Отримані під час проведення досудового розслідування докази беззаперечно свідчать про обґрунтованість повідомленої ОСОБА_5 підозри у вчиненні злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
З огляду на обставини вчинення злочину та виконання підозрюваним його безпосередніх функціональних обов`язків, перебування на посаді ОСОБА_5 - Близнюківський селищний голова Близнюківської селищної територіальної громади Лозівського району Харківської області сприяло вчиненню кримінального правопорушення та наразі буде сприяти незаконними засобами впливу на свідків та інших учасників кримінального провадження, вчиненню іншого злочину та протиправному перешкоджанню кримінальному провадженню іншим чином.
Прокурор у судовому засіданні підтримав заявлені вимоги, просив їх задовольнити з підстав викладених у клопотанні.
Підозрюваний у судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечував, просив відмовити у повному обсязі.
Захисник підозрюваного у судовому засіданні проти задоволення клопотання прокурора заперечував, вважаючи, що на даний час відсутні підстави для відсторонення ОСОБА_5 від займаної посади, оскільки органом досудового розслідування не доведено наявність обґрунтованої підозри, наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. Також надав суду письмові заперечення на клопотання, де в обґрунтування своєї позиції, зокрема зазначає, що застосування таких заходів забезпечення кримінального провадження як обрання запобіжного заходу та відсторонення від посади не виправдовують потреби досудового розслідування та є втручанням у права та свободи особи. Слідчим не наведені докази тих обставин, які б надавали підстави слідчому судді застосувати такі заходи забезпечення кримінального провадження як і запобіжний захід так і відсторонення від посади. Крім того, наголосив, що відсторонення від посади Близнюківського селищного голови ОСОБА_5 призведе до негативних наслідків як для Близнюківської громади, так і для регіону в цілому. В задоволенні клопотання просив відмовити у зв`язку з його безпідставністю та необґрунтованістю.
Заслухавши сторону обвинувачення, сторону захисту, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя зазначає про таке.
У провадженні СВ відділу поліції № 3 Харківського РУП № 1 ГУНП в Харківській області перебувають матеріали кримінального провадження № 12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України за фактом розтрати коштів місцевого бюджету при покритті фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, шляхом зловживання службовою особою селищної ради Харківської області своїм службовим становищем, вчиненої у великих розмірах та в умовах воєнного стану.
03.09.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Надані стороною обвинувачення докази, а саме: протоколами допиту наступних свідків, протоколом обушку від 30.07.2024 у приміщенні Близнюківської селищної ради Харківської області, розташованому за адресою: Харківська область, смт Близнюки, вул. Незалежності, буд. 39, договорами про покриття фактично понесених збитків та виписки з рахунків, висновком експертам№ 6325 від 28.08.2024 за результатами проведення судової економічної експертизи, протоколами, складеними за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) та іншими доказами в своїй сукупності, що беззаперечно свідчать про обґрунтованість повідомленої ОСОБА_5 підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Зазначені докази на думку слідчого судді не містять ознак очевидної недопустимості та неналежності та є достатніми для висновку про наявність обґрунтованої підозри.
Щодо доводів захисника про необґрунтованість повідомленої підозри, слідчий суддя зазначає, що питання встановлення фактичних обставин кримінального провадження, питання винуватості чи не винуватості в скоєнні кримінального правопорушення, у тому числі питання оцінки доказів з точку зору їх належності та допустимості з зазначених стороною захисту підстав, на підставі аналізу доказів у їх сукупності, вирішуються під час іншої стадії кримінального процесу - судового провадження під час судового розгляду. Встановлення того, вчинила чи не вчинила особа кримінальне правопорушення, є завданням подальшого провадження, сприяти якому й покликаний запобіжний захід, що обирається.
У розумінні положень, що наведені у численних рішеннях Європейського суду з прав людини («Нечипорук, Йонкало проти України» № 42310/04 від 21.04.2011, «Фокс, Кемпбелл і Харті проти Сполученого Королівства» №№ 12244/86, 12245/86, 12383/86 від 30.08.1990, «Мюррей проти Сполученого Королівства» № 14310/88 від 28.10.1994 та ін.), термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення. Матеріали кримінального провадження, що надані слідчим, дають підстави вважати підозру ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення обґрунтованою.
Надані стороною обвинувачення докази є достатніми для переконання у можливості вчинення підозрюваним інкримінованого йому кримінального правопорушення, що є достатнім для застосування заходів забезпечення кримінального провадження на стадії досудового розслідування.
Відповідно до положень ч.ч. 1, 3, 4, 5 ст.132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням. Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні. Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Відповідно до ч. 1 ст.154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.
Відповідно до ч.1 ч.2 ст.157 КПК України слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини:
1) правову підставу для відсторонення від посади;
2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення;
3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Рішенням І сесії Близнюківської селищної ради VIII скликання від 08.12.2020 № 3-VIII «Про підсумки виборів Близнюківського селищного голови та набуття ним повноважень» визначено повноваження Близнюківського селищного голови ОСОБА_5 .
Будучи головою Близнюківської селищної ради (ЄДРПОУ 04400021) Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 здійснює функції представника органу місцевого самоврядування, шляхом виконання ним організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських повноважень та обов`язків, тобто є службовою особою.
У зв`язку з обійманням посади Близнюківського селищного голови Близнюківської селищної територіальної громади Лозівського району Харківської області та укладанням договорів на компенсаційні виплати із перевізником ПП «Транссервіс - 2008», ОСОБА_5 є обізнаним про працевлаштованих працівників перевізника ПП «Транссервіс - 2008». На підставі чого, підозрюваний, використовуючи владні повноваження та авторитет, задля ухилення від кримінальної відповідальності зможе здійснити вплив на свідків з числа працівників ПП «Транссервіс - 2008» (всі свідки пов?язані із безпосереднім здійсненням компенсаційних виплат Близнюківською селищною радою перевізнику ПП «Транссервіс - 2008») щодо подальшої відмови від наданих вже показань та спонукання надання органу досудового розслідування та в майбутньому суду показань із завідомо неправдивою інформацією стосовно обставин протиправної діяльності ОСОБА_5 .
Оскільки в даному кримінальному провадженні був залучений спеціаліст, який встановив порушення законодавства про автомобільний транспорт, профільного законодавства про перевезення пасажирів та визнав продовження строку дії договорів такими, що суперечить вимогам законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі чого, ОСОБА_5 , маючи великий досвід роботи та певні знання в зазначеній сфері діяльності, використовуючи владні повноваження та авторитет, задля ухилення від кримінальної відповідальності може здійснити вплив на даного спеціаліста щодо надання останнім неправдивих відомостей у кримінальному провадженні;
Також в даному кримінальному провадженні визнано потерпілим Близнюківську селищну раду Лозівського району Харківської області, на підставі чого, задля ухилення від кримінальної відповідальності, маючи владний та авторитетний вплив, сталі зв?язки з посадовими особами керівного складу Близнюківської селищної ради, ОСОБА_5 може здійснити незаконний вплив на вказаних посадових осіб, які в тому числі є свідками у вказаному кримінальному провадженні, в своїх особистих інтересах, які заважають реалізації завдань кримінального провадження.
Крім того, встановлено відсутність правових підстав на здійснення перевезень громадян перевізником ПП «Транссервіс - 2008», з огляду на що й укладання Близнюківською селищною радою договорів з перевізником, предметом яких є покриття (компенсація) фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян та й перерахування бюджетних коштів перевізнику за вказаними договорами. На підставі чого, задля ухилення від кримінальної відповідальності, ОСОБА_5 , маючи владний та авторитетний вплив, сталі зв?язки з посадовими особами органів державної влади та місцевого самоврядування Харківської області (оскільки обіймає посаду вже 4 скликання поспіль), зможе здійснити незаконний вплив на вказаних посадових осіб з метою створення неправдивих документальних матеріалів, які передбачатимуть фіктивну наявність правових підстав для здійснення перевезень громадян перевізником та й в подальшому перерахування бюджетних коштів перевізнику за договорами на покриття фактично понесених збитків.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання та доводи сторін у їх сукупності, дійшов висновку, що існують ризики, передбачені п.п. 3, 5 ч.1 ст. 177 КПК України, на які вказує сторона обвинувачення, а саме наявність достатніх підстав вважати про достатню вірогідність ризику впливу на свідків та інших осіб у даному кримінальному провадженні та вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється ОСОБА_5 .
Однак, інші ризики, передбачені п.1, 4 ч.1 ст. 177 КПК України, на які посилається слідчий та прокурор в обґрунтування клопотання, слідчий суддя вважає такими, що недоведені та не обґрунтовані належним чином стороною обвинувачення.
Втручання у права і свободи особи шляхом відсторонення від посади не має ознак порушення прав особи, адже потреби досудового розслідування на даному етапі виправдовують такий ступінь втручання. В судовому засіданні не встановлено підстав вважати, що відсторонення від посади поставить родину підозрюваного у скрутне матеріальне становище та неможливість задоволення соціальних потреб.
Враховуючи зазначене, наявність обґрунтованої підозри у сукупності з ризиками, пов`язаними з перебуванням підозрюваного на посаді, дають слідчому судді фактичні і процесуальні підстави для його відсторонення від посади посади Близнюківського селищного голови Близнюківської селищної територіальної громади Лозівського району Харківської області, в межах строку досудового розслідування.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 131, 132, 154, 155, 156, 157 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ №3 Харківського РУП №1 ГУ НП в Харківській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором Харківської окружної прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , за матеріалами досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_5 - задовольнити.
Відсторонити підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , від займаної посади Близнюківського селищного голови Близнюківської селищної територіальної громади Лозівського району Харківської області в межах строку досудового розслідування, але не більше двох місяців.
Встановити строк дії ухвали до 13.11.2024 включно.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Повний текст ухвали складено та підписано 16.09.2024.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Харківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2024 |
Оприлюднено | 17.09.2024 |
Номер документу | 121623204 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Харківський районний суд Харківської області
Даниленко Т. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні