Ухвала
від 13.09.2024 по справі 635/7520/24
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 635/7520/24

Провадження № 1-кс/635/1640/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2024 року Харківський районний суд Харківської області у складі:

слідчого судді - ОСОБА_1 ,

за участі секретаря судового засідання - ОСОБА_2 ,

прокурора - ОСОБА_3 ,

адвоката-захисника - ОСОБА_4 ,

підозрюваного - ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду клопотання слідчого СВ №3 Харківського РУП №1 ГУ НП в Харківській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором Харківської окружної прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , за матеріалами досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно підозрюваного ОСОБА_5 ,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ №3 Харківського РУП №1 ГУ НП в Харківській області ОСОБА_6 звернулася до суду з клопотанням, погодженим прокурором Харківської окружної прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно підозрюваного ОСОБА_5 .

В обґрунтування клопотання зазначив, що у провадженні СВ відділу поліції № 3 Харківського РУП № 1 ГУНП в Харківській області перебувають матеріали кримінального провадження№ 12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України за фактом розтрати коштів місцевого бюджету при покритті фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, шляхом зловживання службовою особою селищної ради Харківської області своїм службовим становищем, вчиненої у великих розмірах та в умовах воєнного стану.

Досудовим розслідуванням встановлено, що за результатами проведеного конкурсу, відповідно до рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників від 05.07.2016, між Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації та приватним підприємством «Транссервіс - 2008» (ЄДРПОУ 35308763) укладено договір № 28 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 06.07.2016, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування «Лозова - Далеке», строк дії договору до 05.07.2021.

Також, за результатами проведеного конкурсу, відповідно до рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників від 05.07.2016, між Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено договір № 29 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 06.07.2016, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування «Лозова - Алісівка», строк дії договору до 05.07.2021.

Крім того, за результатами проведеного конкурсу, відповідно до рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників від 24.11.2017, між Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено договір № 71 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 27.11.2017, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування «Лозова - Червоне», «Лозова - Миколаївка Друга», «Лозова - Дубове», строк дії договору до 28.12.2022.

Після закінчення строку дії вищевказаних договорів, між Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено тимчасовий договір про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування «Лозова - Далеке», строк дії тимчасового договору до 03.08.2023. Посилаючись на п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (зі змінами), між сторонами укладено додаткову угоду № 1 від 31.07.2023 до вказаного договору, на підставі якої строк дії тимчасового договору продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.

Також, між Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено тимчасовий договір про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування «Лозова - Алісівка», строк дії тимчасового договору до 03.08.2023. Посилаючись на п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (зі змінами), між сторонами укладено додаткову угоду № 1 від 31.07.2023 до вказаного договору, на підставі якої строк дії тимчасового договору продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.

Крім того, між Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації та ПП «Транссервіс-2008» укладено тимчасовий договір про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом якого є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування «Лозова - Червоне», «Лозова - Миколаївка Друга», «Лозова - Дубове», строк дії тимчасового договору до 03.08.2023. Посилаючись на п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (зі змінами), між сторонами укладено додаткову угоду № 1 від 31.07.2023 до вказаного договору, на підставі якої строк дії тимчасового договору продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.

Через відсутність укладених договорів, ПП «Транссервіс - 2008» не мало правових підстав на здійснення перевезень пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування: «Лозова - Далеке» у період з 06.07.2021 до 03.05.2023; «Лозова - Алісівка», у період з 06.07.2021 до 03.05.2023; «Лозова - Червоне», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023; « Лозова - Миколаївка Друга », у період з 29.12.2022 до 03.05.2023; «Лозова - Дубове», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023.

Крім того, укладення вищевказаних додаткових угод, на підставі яких строк дії тимчасових договорів про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування «Лозова - Далеке», «Лозова - Алісівка», «Лозова - Червоне», «Лозова - Миколаївка Друга», «Лозова - Дубове», продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування, здійснено за відсутності правових підстав з огляду на наступне.

Так, на підставі ч. 1 ст. 29 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, що здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах.

У відповідності до ст. 31 Закону України «Про автомобільний транспорт» відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Згідно з ст. 35 Закону України «Про автомобільний транспорт» послуги пасажирського автомобільного транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажирів автобусами, на таксі та легковими автомобілями на замовлення. Послуги з перевезення пасажирів автобусами можуть надаватися за видами режимів організації перевезень: регулярні, регулярні спеціальні, нерегулярні. Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах загального користування на договірних умовах із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Згідно ст. 42 Закону України «Про автомобільний транспорт» договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), укладається між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та автомобільним перевізником і вважається укладеним з моменту його підписання сторонами.

Статтею 43 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Відповідно ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п`яти років.

На підставі ст. 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.

Відповідно п. п. 51, 53 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, рішення про результати конкурсу та визначення переможців та протокол засідання конкурсного комітету організатор перевезень опубліковує на своєму офіційному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня прийняття такого рішення. Організатор перевезень на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті, укладає з переможцем конкурсу договір згідно з обов`язковими та додатковими (за наявності) умовами конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником - претендентом.

Виходячи з приписів вищевказаних нормативно-правових актів, договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування може бути укладений виключно за результатами проведеного конкурсу на термін від трьох до п`яти років.

У відповідності до п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, договір або дозвіл, строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування. Продовження строку дії договору можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору.

Крім того, відповідно п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 № 1184), договір про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області (або дозвіл на перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах загального користування), строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування. Продовження строку дії договору про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області, можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору.

Таким чином, дія п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 та п. 14-1 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 № 1184) поширюється виключно на договори, укладені з перевізниками - переможцями конкурсу, терміном від трьох до п`яти років, строк дії яких закінчується з моменту набрання чинності зазначених пунктів та у період дії воєнного стану.

За таких підстав, продовження строку дії вищевказаних тимчасових договорів про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.05.2023, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування «Лозова - Далеке», «Лозова - Алісівка», «Лозова - Червоне», «Лозова - Миколаївка Друга», «Лозова - Дубове» на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування, не ґрунтується на нормах законодавства про автомобільний транспорт, профільного законодавства про перевезення пасажирів та є таким, що суперечить вимогам законодавства про захист економічної конкуренції.

Таким чином, у ПП «Транссервіс - 2008» відсутні законні підстави для перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування: «Лозова - Далеке», у період з 06.07.2021 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу; «Лозова - Алісівка», у період з 06.07.2021 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу; «Лозова - Червоне», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу; «Лозова - Миколаївка Друга», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу; «Лозова - Дубове», у період з 29.12.2022 до 03.05.2023 та з 04.08.2023 до цього часу.

На підставі ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України. Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях. На сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону.

Згідно ст. 141 Конституції України строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п`ять років.

Рішенням І сесії Близнюківської селищної ради VIII скликання від 08.12.2020 № 3-VIII «Про підсумки виборів Близнюківського селищного голови та набуття ним повноважень» визначено повноваження Близнюківського селищного голови ОСОБА_5 .

На підставі п. п. 1, 8, 13, 14, 16, ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства; укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.

Згідно з ч. 5 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

У відповідності до ч. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, будучи головою Близнюківської селищної ради (ЄДРПОУ 04400021) Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 здійснює функції представника органу місцевого самоврядування, шляхом виконання ним організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських повноважень та обов`язків, тобто є службовою особою.

У відповідності до пп. ґ, п. 3, ч. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу України, до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення, в тому числі на компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Згідно ч. ч. 1, 4 ст. 37 Закону України «Про автомобільний транспорт», пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, що здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування; види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.

На підставі ч. 2 ст. 29 Закону України «Про автомобільний транспорт», органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону.

Рішеннями сесій Близнюківської селищної ради на 2021-2024 роки затверджувались видатки на компенсацію виплат на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян, а саме:

- рішенням ІІ сесії VIII скликання від 24.12.2020 № 15-VIII (зі змінами) на 2021 рік затверджено кошти в сумі 138 000,00 грн;

- рішенням ХХІІ сесії VIII скликання від 23.12.2021 № 570-VIII (зі змінами) на 2022 рік затверджено кошти в сумі 196 000 грн;

- рішенням ХХХV сесії VIII скликання від 22.12.2022 № 845-VIII (зі змінами) на 2023 рік затверджено кошти в сумі 390 000 грн;

- рішенням LIII сесії VIII скликання від 21.12.2023 № 1270-VIII (зі змінами) на 2024 рік затверджено кошти в сумі 540 000 грн.

Крім того, рішенням VI сесії Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області VIII скликання від 25.02.2021 № 120-VIII затверджено Комплексну програму соціального захисту населення Близнюківської селищної територіальної громади на 2021-2023 роки та рішенням LIII сесії Близнюківської селищної ради VIII скликання від 21.12.2023 № 1267-VIII затверджено Комплексну програму соціального захисту населення Близнюківської селищної територіальної громади на 2024-2028 роки. Одним із пріоритетних напрямків програм є відшкодування витрат пільгового перевезення окремих категорій громадян Близнюківської селищної територіальної громади за рахунок коштів місцевого бюджету. На виконання запланованих заходів Близнюківською селищною територіальною громадою заплановано фінансування на 2021 рік в сумі 112 000 грн, на 2022 рік -112 000 грн, на 2023 рік - 112 000 грн та на 2024 рік - 540 000 гривень.

Так, 15.03.2021, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилося можливим, у голови Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 виник прямий умисел на розтрату грошових коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади, при цьому, знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій (незаконне витрачення грошових коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади), передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки (спричинення матеріальної шкоди місцевому бюджету Близнюківської селищної територіальної громади) і бажаючи їх настання (оскільки вживав активних дій у вигляді укладання договору), керуючись корисливим мотивом, тобто маючи спонукання до незаконного збагачення ПП «Транссервіс - 2008» за рахунок коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади та з корисливою метою, тобто задля незаконного збагачення перевізника ПП «Транссервіс - 2008» за рахунок коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади, шляхом зловживання своїм службовим становищем, тобто порушуючи свої повноваження і використовуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції всупереч інтересам Близнюківської селищної ради Харківської області для незаконної розтрати коштів місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади, усвідомлюючи про закінчення 06.07.2021 у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» правових підстав на здійснення перевезень, а саме строку дії договорів про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, уклав з перевізником ПП «Транссервіс - 2008» договір від 15.03.2021 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, встановивши строк його дії з 01.01.2021 до 31.12.2021 (на підставі ч. 3 ст. 631 ЦК України).

З метою реалізації вищевказаного злочинного умислу, 06.07.2021, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району, Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючі про закінчення строку дії договорів, укладених перевізником ПП «Транссервіс - 2008» про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, включив перевізника ПП «Транссервіс - 2008» до розподілу компенсації, на підставі договору від 15.03.2021 № 3033, на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування.

Продовжуючи свій єдиний злочинний умисел, 07.02.2022, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючі про закінчення строку дії договорів, укладених перевізником ПП «Транссервіс - 2008» про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, уклав з перевізником ПП «Транссервіс - 2008» договір від 07.02.2022 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, встановивши строк його дії з 01.01.2022 до 31.12.2022 (на підставі ч. 3 ст. 631 ЦК України).

Продовжуючи свій єдиний злочинний умисел, 16.02.2023, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району, Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, в умовах воєнного стану, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючі про закінчення строку дії договорів, укладених перевізником ПП «Транссервіс - 2008» про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, предметом яких є здійснення перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, уклав з перевізником ПП «Транссервіс - 2008» договір від 16.02.2023 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, встановивши строк його дії з 01.01.2023 до 31.12.2023 (на підставі ч. 3 ст. 631 ЦК України).

Продовжуючи свій єдиний злочинний умисел, 04.08.2023, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, в умовах воєнного стану, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючи про відсутність законних підстав на продовження строку дії тимчасових договорів від 03.05.2023 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, включив перевізника ПП «Транссервіс - 2008» до розподілу компенсації на підставі договору від 16.02.2023№ 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування.

Продовжуючи свій єдиний злочинний умисел, 26.02.2024, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, голова Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , знаходячись в сел. Близнюки, Лозівського району Харківської області, діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, керуючись корисливим мотивом та з корисливою метою, в умовах воєнного стану, шляхом зловживання своїм службовим становищем, розуміючи про відсутність законних підстав на продовження строку дії тимчасових договорів від 03.05.2023 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування, не усунувши розбіжності які виникли між перевізником ПП «Транссервіс - 2008» та Близнюківською селищною радою Харківської області щодо відсутності законних підстав у перевізника ПП «Транссервіс - 2008» здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тобто недотримання перевізником законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері автотранспортних перевезень пасажирів, не ініціювавши перед організатором (органом виконавчої влади) питання щодо проведення конкурсу на міжміських автобусних маршрутах загального користування, уклав з перевізником ПП «Транссервіс - 2008» договір від 26.02.2024 № 3033 на покриття за рахунок місцевого бюджету фактично понесених збитків перевізника, що пов?язані з перевезенням пільгового контингенту на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, встановивши строк його дії з 01.01.2024 до 31.12.2024 (на підставі ч. 3 ст. 631 ЦК України).

Так, Близнюківською селищною радою Харківської області перевізнику приватне підприємство «Транссервіс - 2008» (ЄДРПОУ 35308763) сплачено грошові кошти з місцевого бюджету Близнюківської селищної територіальної громади Харківської області, а саме:

- на підставі договору № 3033 від 15.03.2021 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, у відповідності до платіжних доручень: від 16.03.2021 № 1, від 27.04.2021 № 2, від 25.05.2021 № 3, від 11.06.2021 № 4, від 21.07.2021 № 5, від 25.08.2021 № 6, від 16.09.2021 № 7, від 27.10.2021 № 8, від 23.11.2021 № 9, від 29.12.2021 № 10, загальним розміром 110 000 гривень;

- на підставі договору від 07.02.2022 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, у відповідності до платіжних доручень: від 18.02.2022 № 1, від 13.06.2022 № 2, від 11.07.2022 № 3, від 01.09.2022 № 4, від 20.09.2022 № 5, від 10.10.2022 № 6, від 08.11.2022 № 7, від 09.12.2022 № 8, від 14.12.2022 № 9, загальним розміром 196 000 гривень;

- на підставі договору від 16.02.2023 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, у відповідності до платіжних доручень: від 16.02.2023 № 1 та платіжних інструкцій від 13.03.2023 № 2, від 10.04.2023 № 3, від 08.05.2023 № 4, від 07.06.2023 № 5, від 03.07.2023 № 6, від 03.08.2023 № 7, від 05.09.2023 № 8, від 04.10.2023 № 9, від 02.11.2023 № 10, від 05.12.2023 № 11, від 15.12.2023 № 12, загальним розміром 390 000 гривень;

- на підставі договору від 26.02.2024 № 3033 на покриття за рахунок місцевого бюджету фактично понесених збитків перевізника, що пов?язані з перевезенням пільгового контингенту на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, станом на 02.08.2024, у відповідності до платіжних інструкцій від 27.02.2024 № 1, від 06.03.2024 № 2, від 03.04.2024 № 3, від 07.05.2024 № 4, від 05.06.2024 № 5, від 04.07.2024 № 6 загальним розміром 268 600 гривень.

Таким чином, головою Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області ОСОБА_5 , внаслідок використання свого службового становища всупереч інтересам служби, спричинено майнову шкоду місцевому бюджету Близнюківської селищної територіальної громади Харківської області загальним розміром 596 848,02 грн, у вигляді незаконно, тобто без правових на те підстав, сплачених грошових коштів, що були перераховані з розрахункового рахунку Державної казначейської служби України на розрахунковий рахунок приватного підприємства «Транссервіс - 2008» (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) НОМЕР_2 , з них:

- за договором від 07.02.2022 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, розміром 28 248,02 гривень;

- за договором від 16.02.2023 № 3033 на покриття фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, за рахунок коштів місцевого бюджету (без складання списків пільговиків) на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, розміром 300 000 гривень;

- за договором від 26.02.2024 № 3033 на покриття за рахунок місцевого бюджету фактично понесених збитків перевізника, що пов?язані з перевезенням пільгового контингенту на встановлених міжміських автобусних маршрутах загального користування, станом на 02.08.2024, розміром 268 600 гривень.

Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України - розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинена у великих розмірах та в умовах воєнного стану.

Згідно ч. 5 ст. 12 КК України вказаний злочин віднесений до категорії тяжких злочинів.

На даний час, у вказаному кримінальному провадженні проводяться необхідні слідчі (розшукові) та процесуальні дії, спрямовані на встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення - злочину, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Отримані під час проведення досудового розслідування докази беззаперечно свідчать про обґрунтованість повідомленої ОСОБА_5 підозри у вчиненні злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

При цьому, вивченням матеріалів кримінального провадження та особи підозрюваного ОСОБА_5 , його процесуальної поведінки під час досудового розслідування, встановлено, що на даний час у кримінальному провадженні мають місце ризики, передбачені п.п. 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, у зв`язку із чим на даний час у кримінальному провадженні необхідно вирішити питання щодо обрання запобіжного заходу стосовно підозрюваного ОСОБА_5 у вигляді застави.

Прокурор у судовому засіданні підтримав заявлені вимоги, просив їх задовольнити з підстав викладених у клопотанні.

Підозрюваний у судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечував, просив обрати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання. У разі, якщо суд прийде до висновку, про необхідність визначення до нього запобіжного заходу у вигляді застави, просив суд визначити мінімальний розмір застави, оскільки запропонований прокурором розмір буде становити для нього надмірний тягар та може негативно вплинути на його ділову та особисту репутацію.

Захисник підозрюваного у судовому засіданні проти задоволення клопотання прокурора заперечував, вважаючи, що органом досудового розслідування не доведено наявність обґрунтованої підозри та наявності ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, а також, що розмір застави про який прохає прокурор є непомірним для підозрюваного та його сім`ї та не може бути виконаним. Просив суд застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання. У разі, якщо суд прийде до висновку про необхідність визначення до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді застави, просив суд визначити розмір застави у вигляді 20 розмірів прожиткового мінімум для працездатних осіб.

Заслухавши сторону обвинувачення, сторону захисту, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя зазначає про таке.

У провадженні СВ відділу поліції № 3 Харківського РУП № 1 ГУНП в Харківській області перебувають матеріали кримінального провадження № 12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України за фактом розтрати коштів місцевого бюджету при покритті фактично понесених збитків від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги, шляхом зловживання службовою особою селищної ради Харківської області своїм службовим становищем, вчиненої у великих розмірах та в умовах воєнного стану.

03.09.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Надані стороною обвинувачення докази, а саме: протоколами допиту наступних свідків, протоколом обушку від 30.07.2024 у приміщенні Близнюківської селищної ради Харківської області, розташованому за адресою: Харківська область, смт Близнюки, вул. Незалежності, буд. 39, договорами про покриття фактично понесених збитків та виписки з рахунків, висновком експертам№ 6325 від 28.08.2024 за результатами проведення судової економічної експертизи, протоколами, складеними за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) та іншими доказами в своїй сукупності, що беззаперечно свідчать про обґрунтованість повідомленої ОСОБА_5 підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Зазначені докази на думку слідчого судді не містять ознак очевидної недопустимості та неналежності та є достатніми для висновку про наявність обґрунтованої підозри.

Щодо доводів захисника про необґрунтованість повідомленої підозри, слідчий суддя зазначає, що питання встановлення фактичних обставин кримінального провадження, питання винуватості чи не винуватості в скоєнні кримінального правопорушення, у тому числі питання оцінки доказів з точку зору їх належності та допустимості з зазначених стороною захисту підстав, на підставі аналізу доказів у їх сукупності, вирішуються під час іншої стадії кримінального процесу - судового провадження під час судового розгляду. Встановлення того, вчинила чи не вчинила особа кримінальне правопорушення, є завданням подальшого провадження, сприяти якому й покликаний запобіжний захід, що обирається.

У розумінні положень, що наведені у численних рішеннях Європейського суду з прав людини («Нечипорук, Йонкало проти України» № 42310/04 від 21.04.2011, «Фокс, Кемпбелл і Харті проти Сполученого Королівства» №№ 12244/86, 12245/86, 12383/86 від 30.08.1990, «Мюррей проти Сполученого Королівства» № 14310/88 від 28.10.1994 та ін.), термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення. Матеріали кримінального провадження, що надані слідчим, дають підстави вважати підозру ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення обґрунтованою.

Надані стороною обвинувачення докази є достатніми для переконання у можливості вчинення підозрюваним інкримінованого йому кримінального правопорушення, що є достатнім для застосування заходів забезпечення кримінального провадження на стадії досудового розслідування.

Вивчаючи особу підозрюваного ОСОБА_5 встановлено, що він 4 каденції підряд починаючи з 2006 року обирався головою Близнюківської селищної ради, є учасником бойових дій, під час проходження військової служби неодноразово нагороджений медалями, орденом, почесними відзнаками, має вищу освіту, одружений, раніше не судимий.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання та доводи сторін у їх сукупності, дійшов висновку, що існують ризики, передбачені п.п. 3, 5 ч.1 ст. 177 КПК України, на які вказує сторона обвинувачення, а саме наявність достатніх підстав вважати про достатню вірогідність ризику впливу на свідків та інших осіб у даному кримінальному провадженні та вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється ОСОБА_5 .

Однак, інші ризики, передбачені п.1, 4 ч.1 ст. 177 КПК України, на які посилається слідчий та прокурор в обґрунтування клопотання, слідчий суддя вважає такими, що недоведені та не обґрунтовані належним чином стороною обвинувачення.

У розумінні положень п. 4 ч. 1 ст. 184, п. 2 ч. 1 ст. 194 КПК України доведення обставин, які свідчать про існування ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, покладається саме на слідчого та прокурора.

Відповідно до ч. 1 ст. 182 КПК України застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому КМУ, з метою забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків.

Відповідно до ч. 4 ст. 182 КПК України розмір застави визначається з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, інших даних про його особу та ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.

Згідно із п. 2 ч. 5 ст. 182 КПК України розмір застави щодо особи, підозрюваної у вчиненні тяжкого злочину визначається в межах від двадцяти до вісімдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У виключних випадках, якщо слідчий суддя, суд встановить, що застава у зазначених межах не здатна забезпечити виконання особою, що підозрюється, обвинувачується у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину, покладених на неї обов`язків, застава може бути призначена у розмірі, який перевищує вісімдесят чи триста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно.

В судовому засіданні прокурором не доведено, а слідчим суддею не здобуто відомостей, що даний випадок є виключним та саме визначений у клопотанні розмір застави здатний забезпечити виконання ОСОБА_5 покладених на нього обов`язків.

З урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного ОСОБА_5 , інших даних про його особу та ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу, слідчий суддя вважає за необхідне визначити розмір застави у 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 60 560,00 гривень, який на переконання суду достатньою мірою гарантуватиме виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків та не буде завідомо непомірним для нього, у зв`язку із чим клопотання прокурора слід задовольнити частково.

При цьому, відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України, слідчий суддя вважає за необхідне покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки строком на 2 місяці.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 131, 132, 154, 155, 156, 157 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СВ №3 Харківського РУП №1 ГУ НП в Харківській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором Харківської окружної прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , за матеріалами досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024221160000549 від 05.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно підозрюваного ОСОБА_5 - задовольнити частково.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді застави.

Визначити відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 заставу у межах 20 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 60 560 (шістдесят тисяч п`ятсот шістдесят) гривень.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:

- прибувати до прокурора - процесуального керівника у кримінальному провадженні за адресою: АДРЕСА_1 , за кожною вимогою;

- не відлучатися з сел. Близнюки Харківської області, без дозволу прокурора - процесуального керівника у кримінальному провадженні;

- повідомляти прокурора - процесуального керівника у кримінальному провадженні про зміну свого місця проживання та місця роботи;

- утримуватися від спілкування зі всіма свідками у кримінальному провадженні, представником потерпілого, спеціалістом, експертом у кримінальному провадженні, їх представниками та законними представниками;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

В решті клопотання - відмовити.

Визначити термін дії обов`язків, покладених на підозрюваного строком до 13.11.2024.

Роз`яснити ОСОБА_5 , що відповідно до ч. 6 ст. 182 КПК України підозрюваний, не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду. Зазначені дії можуть бути здійснені пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави, якщо на момент їх здійснення не буде прийнято рішення про зміну запобіжного заходу. З моменту обрання запобіжного заходу у вигляді застави щодо особи, яка не тримається під вартою, в тому числі до фактичного внесення коштів на відповідний рахунок, підозрюваний, заставодавець зобов`язані виконувати покладені на них обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.

У разі внесення застави застоводавцем, заставодавцю роз`яснити, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення за ч. 4 ст. 191 КК України. Застоводавець зобов`язаний забезпечити належну поведінку підозрюваного та його явку за викликом. У разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрюваний, обвинувачений, будучи належним чином повідомлений, не з`явився за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомив про причини своєї неявки, або якщо порушив інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору.

Ухвала слідчого судді щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Повний текст ухвали складено та підписано 16.09.2024.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено17.09.2024
Номер документу121623212
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —635/7520/24

Ухвала від 14.10.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Даниленко Т. П.

Ухвала від 14.10.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Даниленко Т. П.

Ухвала від 01.10.2024

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Курило О. М.

Ухвала від 02.10.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Даниленко Т. П.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Даниленко Т. П.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Даниленко Т. П.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Даниленко Т. П.

Ухвала від 01.08.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Даниленко Т. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні