Ухвала
від 18.09.2024 по справі 2а-10691/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про повернення заяви

18 вересня 2024 рокум. ДніпроСправа № 2а-10691/11/1270

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 , допущеної при виконання постанови суду у справі за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Спеціалізована прокуратура у сфері оборони Східного регіону, про перерахунок та виплату грошового забезпечення та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду 16 вересня 2024 року надійшла заява ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 , допущеної при виконання постанови суду у справі за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Спеціалізована прокуратура у сфері оборони Східного регіону, про перерахунок та виплату грошового забезпечення та зобов`язання вчинити певні дії, з вимогами про:

1) визнання протиправною бездіяльності, вчиненої ІНФОРМАЦІЯ_2 , як суб`єктом владних повноважень відповідачем, на виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2011 року у справі № 2а-10691/11/1270, яка 13 червня 2024 року набрала законної сили, в частині ненарахування та невиплати позивачу грошового забезпечення на виконання цього судового рішення;

2) зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 вжити заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону при виконанні постанови Луганського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2011 року у справі № 2а-10691/11/1270, яка 13 червня 2024 року набрала законної сили;

3) встановити ІНФОРМАЦІЯ_1 десятиденний строк для подання до суду доказів вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону при виконанні постанови Луганського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2011 року у справі № 2а-10691/11/1270, яка 13 червня 2024 року набрала законної сили.

Вирішуючи дану заяву, суд зазначає таке.

Порядок визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду визначається статтею 383 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідно до частини першої статті 383 КАС України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Частиною другою статті 383 КАС України визначено, що у такій заяві зазначаються:

1) найменування адміністративного суду, до якого подається заява;

2) ім`я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі;

3) ім`я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі;

4) ім`я (найменування) третіх осіб, які брали участь у розгляді справи, поштова адреса, номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі;

5) номер адміністративної справи;

6) відомості про набрання рішенням законної сили та про наявність відкритого касаційного провадження;

7) інформація про день пред`явлення виконавчого листа до виконання;

8) інформація про хід виконавчого провадження;

9) документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати за подання відповідної заяви;

10) перелік документів та інших матеріалів, що додаються.

Згідно із частиною третьою статті 383 КАС України на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються вимоги, позивач зазначає докази, про які йому відомо і які можуть бути використані судом. До заяви додаються докази її надсилання іншим учасникам справи.

Частиною четвертою статті 383 КАС України визначено, що заяву, зазначену у частині першій цієї статті, може бути подано протягом десяти днів з дня, коли позивач дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, але не пізніше дня завершення строку пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого за відповідним рішенням суду.

Відповідно до частини п`ятої статті 383 КАС України у разі відповідності заяви вимогам, зазначеним у цій статті, вона підлягає розгляду та вирішенню в порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду протягом десяти днів з дня її отримання. Неприбуття в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду такої заяви.

У разі невідповідності заяви вказаним вище вимогам вона ухвалою суду, прийнятою в порядку письмового провадження, повертається заявнику. Така ухвала суду може бути оскаржена.

Судом встановлено, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2011 року у справі № 2а-10691/11/1270, залишеною без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2024 року, та з урахуванням ухвали Великої Палати Верховного Суду від 13 лютого 2024 року, адміністративний позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Спеціалізована прокуратура у сфері оборони Східного регіону, задоволено частково:

- визнано недійсним рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 щодо відмови перерахунку та виплати:

щомісячного грошового забезпечення за період з 01 травня 2006 року по 01 січня 2008 року з урахуванням щомісячної надбавки за безперервну військову службу в Збройних Силах України у розмірі 50 % до грошового забезпечення (понад 15 років вислуги), передбаченої Указом Президента України від 05 травня 2003 року № 389, та щомісячної надбавки у розмірі 100 % до грошового забезпечення, передбаченої Указом Президента України від 23 лютого 2002 року № 173;

грошової допомоги на оздоровлення за 2006 рік у розмірі місячного грошового забезпечення, нарахованої у грудні 2006 року, з урахуванням щомісячної надбавки за безперервну військову службу в Збройних Силах України у розмірі 50 % до грошового забезпечення (понад 15 років вислуги), передбаченої Указом Президента України від 05 травня 2003 року № 389, та щомісячної надбавки у розмірі 100 % грошового забезпечення, передбаченої Указом Президента України від 23 лютого 2002 року № 173;

винагороди у зв`язку із 15 річницею Збройних Сил України у розмірі місячного грошового забезпечення, нарахованої у грудні 2006 року, з урахуванням щомісячної надбавки за безперервну військову службу в Збройних Силах України у розмірі 50 % до грошового забезпечення (понад 15 років вислуги), передбаченої Указом Президента України від 05 травня 2003 року № 389, та щомісячної надбавки у розмірі 100 % грошового забезпечення, передбаченої Указом Президента України від 23 лютого 2002 року № 173;

грошової допомоги на оздоровлення за 2007 рік у розмірі місячного грошового забезпечення, нарахованої у червні 2007 року, з урахуванням щомісячної надбавки за безперервну військову службу в Збройних Силах України у розмірі 50 % до грошового забезпечення (понад 15 років вислуги), передбаченої Указом Президента України від 05 травня 2003 року № 389, та щомісячної надбавки у розмірі 100 % грошового забезпечення, передбаченої Указом Президента України від 23 лютого 2002 року № 173;

винагороди у зв`язку із 16 річницею Збройних Сил України у розмірі 80 % місячного грошового забезпечення, нарахованої у грудні 2007 року, з урахуванням щомісячної надбавки за безперервну військову службу в Збройних Силах України у розмірі 50 % до грошового забезпечення (понад 15 років вислуги), передбаченої Указом Президента України від 05 травня 2003 року № 389, та щомісячної надбавки у розмірі 100 % грошового забезпечення, передбаченої Указом Президента України від 23 лютого 2002 року № 173;

премії за період з 01 травня 2008 року по 01 листопада 2008 року у розмірі 50 % до грошового забезпечення, встановленої наказами військового прокурора Південного регіону України від 04 червня 2008 року № 228 за травень 2008 року, від 02 липня 2008 року № 265 за червень 2008 року, від 01 серпня 2008 року № 328 за липень 2008 року та від 02 жовтня 2008 року № 414 за вересень 2008 року;

матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за 2008 рік у розмірі місячного грошового забезпечення, грошові допомоги на оздоровлення за 2008 рік у розмірі місячного грошового забезпечення з урахуванням премії у розмірі 50 % до грошового забезпечення, встановленої наказом військового прокурора Південного регіону України від 02 липня 2008 року № 265 за червень 2008 року;

різниці грошового забезпечення за період з 01 січня 2008 року по 14 грудня 2010 року між грошовим забезпеченням (без премії), визначеним за умовами оплати праці згідно з нормативно-правовими актами, що втратили чинність (укази Президента України від 23 лютого 2002 року № 173 та від 05 травня 2003 року № 389), та розміром грошового забезпечення, встановленого за новими умовами оплати праці визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268;

- зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_4 здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 щомісячне грошове забезпечення за період з 01 травня 2006 року по 01 січня 2008 року з урахуванням щомісячної надбавки за безперервну військову службу в Збройних Силах України у розмірі 50 % до грошового забезпечення (понад 15 років вислуги), передбаченої Указом Президента України від 05 травня 2003 року № 389, та щомісячної надбавки у розмірі 100 % грошового забезпечення, передбаченої Указом Президента України від 23 лютого 2002 року № 173;

- зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_4 здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 з урахуванням щомісячної надбавки за безперервну військову службу в Збройних Силах України у розмірі 50 % до грошового забезпечення, передбаченої Указом Президента України від 05 травня 2003 року № 389, та щомісячної надбавки у розмірі 100 % грошового забезпечення, передбаченої Указом Президента України від 23 лютого 2002 року № 173, та з урахуванням раніше виплаченої суми:

грошову допомогу на оздоровлення за 2006 рік у розмірі місячного грошового забезпечення;

одноразову грошову винагороду (премію) у 2006 році до НОМЕР_1 річниці Збройних Сил України у розмірі місячного грошового забезпечення;

грошову допомогу на оздоровлення за 2007 рік у розмірі місячного грошового забезпечення;

одноразову грошову винагороду (премію) у 2007 році до 16 річниці Збройних Сил України у розмірі 80 % місячного грошового забезпечення;

- зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_4 здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 премію за період з 01 травня 2008 року по 01 листопада 2008 року у розмірі 50 % до грошового забезпечення, встановленої наказами військового прокурора Південного регіону України від 04 червня 2008 року № 228 за травень 2008 року, від 02 липня 2008 року № 265 за червень 2008 року, від 01 серпня 2008 року № 328 за липень 2008 року та від 02 жовтня 2008 року № 414 за вересень 2008 року;

- зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_4 здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань за 2008 рік у розмірі місячного грошового забезпечення, грошову допомогу на оздоровлення за 2008 рік у розмірі місячного грошового забезпечення з урахуванням премії у розмірі 50 % до грошового забезпечення, встановленої наказом військового прокурора Південного регіону України від 02 липня 2008 року № 265 за червень 2008 року;

- зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_4 нарахувати та виплатити ОСОБА_1 різницю грошового забезпечення за період з 01 січня 2008 року по 14 грудня 2010 року між грошовим забезпеченням (без премії), визначеним за умовами оплати праці згідно з нормативно-правовими актами, що втратили чинність (укази Президента України від 23 лютого 2002 року № 173 та від 05 травня 2003 року № 389), та розміром грошового забезпечення, встановленого за новими умовами оплати праці, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268;

- зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_4 здійснити виплату ОСОБА_1 грошового утримання у межах стягнення за один місяць; у цій частині постанову допущено до негайного виконання;

- у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Відповідно до комп`ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» Луганського окружного адміністративного суду 03 липня 2024 року Луганським окружним адміністративним судом позивачу видано шість виконавчих листів у справі № 2а-10691/11/1270 з метою примусового виконання судового рішення.

В заяві про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, ОСОБА_1 зазначив, що виконавчі листи у справі № 2а-10691/11/1270 поштовим відправленням 30 липня 2024 року спрямовані разом з відповідними заявами від 29 липня 2024 року для примусового виконання до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, та отримані останнім 07 серпня 2024 року. До цього часу інформація про відкриття виконавчих проваджень та про їх хід на адресу позивача не надходила.

Дослідженням Автоматизованої системи виконавчого провадження судом встановлено, що за параметрами пошуку: «Стягувач ОСОБА_1 ; Боржник ІНФОРМАЦІЯ_2 » відсутні відкриті виконавчі провадження.

Натомість у Автоматизованій системі виконавчого провадження наявна інформація про відмову у відкритті виконавчого провадження у АСВП №№ 75767593, 75767605, 75767613, 75767620, 75767626, 75781973, стягувачем у яких є ОСОБА_1 , а боржником ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Таким чином, підтверджено, що станом на дату звернення ОСОБА_1 із заявою про визнання протиправною бездіяльності відповідача, допущеної при виконанні постанови суду, докази відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів, виданих Луганським окружним адміністративним судом 03 липня 2024 року у справі № 2а-10691/11/1270, відсутні.

Суд враховує сталу практику Верховного Суду, за якою звернення рішення суду до примусового виконання є обов`язковою передумовою для подання заяви в порядку статті 383 КАС України, позаяк повноваження щодо вчинення дій з примусового виконання рішення суду, зокрема і щодо перевірки його виконання, належать насамперед до повноважень виконавців, а звернення до суду в порядку наведеної статті є винятковим заходом, до якого позивач може вдатися, коли вичерпає всі можливі механізми на стадії примусового виконання рішення суду (постанови Верховного Суду від 21 березня 2019 року у справі № 805/1458/17-а, від 27 червня 2019 року у справі № 807/220/18; аналогічний підхід застосовано в ухвалах Верховного Суду від 05 липня 2021 року у справі № 260/636/19, від 18 грудня 2020 року у справі № 200/5793/20-а).

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 09 грудня 2021 року у справі № 9901/235/20 вказала, що визначені вимоги до заяви, яка подається відповідно до статті 383 КАС України, зокрема надання інформації про день пред`явлення виконавчого листа до виконання та інформації про хід виконавчого провадження, не є формальними вимогами, а навпаки є важливою інформацією, яка дає можливість суду визначити, чи не є передчасним звернення стягувача до суду з такою заявою.

Вказана стаття (стаття 383 КАС України) передбачає можливість звернутися до суду із заявою про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду. Ця стаття є останньою в розділі IV КАС України «Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах» і містить чіткі вимоги до такої заяви, строк звернення, порядок її розгляду та наслідки невідповідності вимогам заяви.

Зі змісту цієї статті випливає, що як крайній захід для захисту прав особи позивача, на користь якої ухвалене рішення суду, закон встановив можливість звернення до суду з відповідною заявою.

Перед тим як подати таку заяву, стягувач має використати всі можливі засоби для виконання судового рішення. Зокрема, наявність рішення суду, яке набрало законної сили, зобов`язує суб`єкта владних повноважень здійснити його виконання. У випадку, коли боржник добровільно не виконує рішення суду, стягувач має вчинити дії для виконання рішення суду в примусовому порядку відповідно до вимог Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (далі - Закон № 1404-VIII), і тільки після того, як стягувач використав усі можливості для примусового виконання рішення суду, а воно залишається не виконаним, тоді в такої особи виникає право звернутися до суду із заявою в порядку статті 383 КАС України.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 09 грудня 2021 року у справі № 9901/235/20 зазначила, що зважаючи на відсутність такої інформації (про хід виконавчого провадження), суд першої інстанції дійшов правильного висновку про наявність підстав для повернення заяви відповідно до абзацу другого частини п`ятої статті 383 КАС України. При цьому, Велика Палата Верховного Суду не погодилася з доводами про те, що суд першої інстанції обмежив право на доступ до правосуддя, оскільки рішення суду першої інстанції про повернення заяви зумовлене не відсутністю бажання суду з якихось причин не розглядати подану заяву, а недотриманням автором заяви обов`язкових вимог частини другої статті 383 КАС України щодо надання інформації про хід виконавчого провадження.

Таким чином, суд наголошує, що звернення до суду із заявою в порядку статті 383 КАС України можливе за умови перебування виконавчого документа на примусовому виконані в органах державної виконавчої служби.

Тобто, згідно з правовою позицією, викладеною у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09 грудня 2021 року у справі № 9901/235/20, звернення позивача до суду із заявою в порядку статті 383 КАС України є передчасним.

Відтак, оскільки подана позивачем у порядку статті 383 КАС України заява не відповідає вимогам пунктів 7, 8 частини другої статті 383 КАС України, тому вона ухвалою суду, прийнятою в порядку письмового провадження, повертається заявнику.

Керуючись статтями 248, 383 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 , допущеної при виконання постанови суду у справі за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Спеціалізована прокуратура у сфері оборони Східного регіону, про перерахунок та виплату грошового забезпечення та зобов`язання вчинити певні дії, повернути заявнику.

Роз`яснити заявнику, що повернення заяви без розгляду не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2024
Оприлюднено20.09.2024
Номер документу121701845
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші процесуальні питання

Судовий реєстр по справі —2а-10691/11/1270

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Окрема ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні