ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/973/24-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Григораша В.О.,
за участю:
секретаря судового засідання Вепрюк А.В.,
представника позивача Поляка П.П.,
представник відповідача Ємчук К.В.,
третя особа не з`явилась,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3, в інтересах якої звернувся адвокат Поляк Петро Петрович до Міністерства юстиції України, тертя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Державне підприємство "Національні інформаційні системи", про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
04.03.2024 до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 (позивач) до Міністерства юстиції України (відповідач) з такими позовними вимогами:
визнати протиправним та скасувати пункт 4 наказу Міністерства юстиції України №302/5 від 05.02.2024 "Про задоволення скарги", яким тимчасово блоковано приватному нотаріусу Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань строком на 3 (три) місяці.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з оскаржуваним наказом та вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Вказував, що за висновками Колегії, для проведення оскаржуваної реєстраційної дії приватному нотаріусу ОСОБА_3 було подано, зокрема, протокол засновників Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла", відповідно до якого було прийнято рішення, крім іншого, про призначення ОСОБА_1 директором Приватної установи. Водночас, Колегією встановлено, що приватним нотаріусом ОСОБА_3 на підставі заяви щодо державної реєстрації створення юридичної особи до ЄДР було внесено відомості про керівника Приватної установи - ОСОБА_2 .
Проте, позивач вважає, що таких висновків колегія дійшла внаслідок неповного дослідження матеріалів реєстраційної справи, а тому твердження щодо наявності у приватного нотаріуса ОСОБА_3 підстав для відмови у вчиненні реєстраційних дій є помилковими та не відповідають дійсним обставинам справи.
Позивач наголошував на тому, що 07.02.2024 на запит представника приватного нотаріуса ОСОБА_3 виконавчим органом Чернівецької міської ради надано копії матеріалів реєстраційної справи Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" у письмовій формі. Із вказаних матеріалів вбачається, що рішенням засновників Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла", оформленого протоколом №1/23 від 17.07.2023, директором призначено ОСОБА_2 . Позивач зазначав, що аналогічні відомості, щодо керівника юридичної особи були внесені до заяви щодо державної реєстрації вказаної юридичної особи.
На думку позивача, формальні (несуттєві) помилки допущені під час проведення реєстраційної дії не можуть бути підставою для визнання реєстраційної дії вчиненою з порушенням Закону та її анулювання, оскільки такі дії не впливають на об`єктивність, достовірність та повноту відомостей в Єдиному державному реєстрі.
Разом з цим, позивач вказував, що зі змісту скарги в первісній редакції заявником, взагалі не ставилось питання щодо оскарження дій приватного нотаріуса ОСОБА_3, щодо створення юридичної особи - Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла", а всі доводи стосувались виключно незгоди скаржника з реєстраційними діями, пов`язаними з речовими правами на майно, що належало боржнику. 19.12.2023 скаржником були надані доповнення до скарги, в яких заявлено додаткову вимогу про скасування реєстраційної дії №1000381020000013979 "Державна реєстрація створення юридичної особи", проведену приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 Позивач зазначала, що Колегія, виходячи за межі доводів скаржника, не повідомивши позивача про виявлені обставини, не надавши їй право надати пояснення щодо таких обставин, та навіть не перевіривши та не витребувавши матеріали реєстраційної справи, прийняла безпідставне та протиправне рішення щодо визнання такою, що не відповідає вимогам Закону №755-IV вчиненої нею реєстраційної дії та притягнула її до відповідальності, тому позовні вимоги просила задовольнити.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 05.03.2024 у задоволенні заяви представника позивача про забезпечення позову у справі за позовом приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 до Міністерства юстиції України про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії, - відмовлено.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 08.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Відповідач, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому посилався на те, що Колегією встановлено, що оскаржувана реєстраційна дія, проведена приватним нотаріусом ОСОБА_3 щодо створення приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" не відповідає законодавству у сфері державної реєстрації, оскільки приватний нотаріус ОСОБА_3 повинна була відмовити у державній реєстрації на підставі пункту 103 частини першої статті 28 Закону УКраїни №755-IV. Вказував, що відомості щодо директора вказаної приватної установи ОСОБА_1 , зазначені у протоколі засновників приватної установи від 17.07.2023 №1/23, що містяться в реєстраційній справі, яка міститься у Єдиному державному реєстрі, не відповідали відомостям, заповненим заявником в реєстраційній формі 2 - заяві щодо державної реєстрації створення юридичної особи, де директором приватної установи зазначено ОСОБА_2 .
Відповідач посилався на те, що відповідно до вимог Порядку №1128 Колегія здійснює розгляд скарги та досліджує саме відомості Єдиного державного реєстру, а не реєстраційну справу в паперовій формі, на що посилається позивач.
Окрім цього, відповідач наголошував на тому, що твердження позивача про те, що паперова копія реєстраційної справи містить інші відомості щодо директора Приватної установи свідчить лише про неправомірні дії з боку приватного нотаріуса ОСОБА_3., яка порушила вимоги діючого законодавства і після сканування відповідного протоколу, внесення його до Єдиного державного реєстру з накладанням свого кваліфікаційного електронного підпису на копії сканованих документів, надіслала реєстраційну справу в паперовій формі зовсім з іншими відомостями, відмінними від відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, тим самим порушивши, в тому числі, і основні принципи державної реєстрації, визначені статтею 4 Закону №755-IV, зокрема пункт 7 - об`єктивність, достовірність та повнота відомостей у Єдиному державному реєстрі.
На думку відповідача, твердження позивача про безпідставність скасування реєстраційної дії приватного нотаріуса ОСОБА_3. через невитребування та не перевірку реєстраційної справи в паперовій формі є необґрунтованими та такими, що не ґрунтується на вимогах законодавства, оскільки Колегія не наділена повноваженнями з витребовування реєстраційної справи в паперовій формі, а перевіряє реєстраційну справу, що міститься в ЄДР та у зв`язку з тим, що паперова та електронна форма справ мають містити однакові відомості.
Відповідач наголошував на тому, що під час розгляду скарги Колегія перевіряє реєстраційну дію в цілому, щоб однозначно стверджувати про її відповідність законодавству або не відповідність.
Щодо тверджень про необізнаність позивача про встановлені Колегією порушення і ненадання можливості дати пояснення саме з цього питання, відповідач вказував, що позивача було повідомлено про розгляд скарги, а позивачем надано пояснення по суті скарги, яке було зареєстроване в Мін`юсті 22.01.2024 за №СК-591-24 та долучене до матеріалів скарги.
Стосовно посилання позивача на те, що внесення недостовірних відомостей про директора приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" є формальною помилкою, на думку відповідача, не ґрунтується на вимогах законодавства та суперечить принципам державної реєстрації.
Відповідач вказував, що висновок Колегії від 22.01.2024 та наказ №302/5 містять мотиви тимчасового блокування доступу приватному нотаріусу ОСОБА_3, та містить посилання на виявленні порушення, що були вчинені позивачем під час державної реєстрації приватної установи, із зазначенням обґрунтування та посилання на норми діючого законодавства. З урахуванням цього, а також того, що тимчасове блокування доступу до Єдиного державного реєстру є однією із передбачених Законом №755-IV санкцій, відповідач вважає, що дії та рішення Міністерства юстиції України є законними та обґрунтованими.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 01.04.2024 призначено розгляд справи №600/973/24-а до загального позовного провадження та призначено підготовче засідання по справі на 23.04.2024.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 01.04.2024 витребувано у виконавчого комітету Чернівецької міської ради Чернівецької області належним чином засвідчені копії матеріалів реєстраційної справи №10003801397918, що містяться в електронній формі у Єдиному державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зокрема - документи, додані до заяви №61624025 від 20.07.2023 на підставі яких Приватним нотаріусом ОСОБА_3 проведено реєстраційну дію в ЄДР від 20.07.2023 №1000381020000013979 "Державна реєстрація створення юридичної особи". Зобов`язано виконавчий комітет Чернівецької міської ради Чернівецької області подати витребувані докази до суду у строк до 19.04.2024.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 08.04.2024 клопотання представника Міністерства юстиції України про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів, - задоволено. Представнику Міністерства юстиції України забезпечено участь підготовчого судового засідання призначеного на 23 квітня 2024 року о 10 год.00 хв. та усіх наступних засіданнях у справі №600/973/24-а поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів, у ПЗ "ВКЗ", логін - ІНФОРМАЦІЯ_2.
Підготовче засідання по справі призначене на 23.04.2024 не відбулось, у зв`язку з тим, що у період з 23.04.2024 по 26.04.2024 головуючий по справі суддя перебував у відпустці, а тому підготовче судове засідання призначено на 16.05.2024.
У підготовчому судовому засіданні, призначеному на 16.05.2024, усною ухвалою суду занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження по справі та призначено розгляд справ по суті на 11.06.2024.
У судовому засіданні, призначеному на 11.06.2024, у зв`язку із нестабільним інтернет-з`єднанням, оголошено перерву до 25.06.2024.
Фіксація судового засідання призначеного на 25.06.2024 не відбулась, у зв`язку з технічною несправністю звукозаписувального засобу "Easycon". Судове засідання призначено на 06.08.2024.
У судовому засіданні, призначеному на 06.08.2024 оголошено перерву до 03.09.2024.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 06.08.2024 клопотання представника позивача про витребування доказів, - задоволено. Витребувано у виконавчого комітету Чернівецької міської ради Чернівецької області належним чином засвідчені копії матеріалів реєстраційної справи №10003801397918 у паперовій формі, зокрема, всі документи на підставі яких Приватним нотаріусом ОСОБА_3 проведено реєстраційну дію в ЄДР від 20.07.2023 №1000381020000013979 "Державна реєстрація створення юридичної особи". Зобов`язано виконавчий комітет Чернівецької міської ради Чернівецької області подати витребувані докази до суду у строк до 20.08.2024.
У судовому засіданні, призначеному на 03.09.2024, у зв`язку з неявкою представника позивача, відкладено розгляд справи на 10.09.2024.
У судовому засіданні, призначеному на 10.09.2024 представник позивача підтримував заявлені позовні вимоги, з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача, заперечував проти задоволення позовних вимог, з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Третя особа своїм правом на подання пояснень по праві не скористалась.
Разом з тим, третьою особою подано до суду клопотання про розгляд справи без її участі. Окрім цього, у поданому клопотанні, третя особа зазначала, що ДП "НАІС" не оспорює законність або незаконність наказу Міністерства юстиції України від 05.02.2024 №302/5 "Про задоволення скарги". ДП "НАІС" по відношенню до сторін спору має опосередковане відношення, оскільки не приймає владних управлінських рішень, а здійснює виключно механічну функцію технічного адміністратора Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких визначено Міністерство юстиції України. Також третя особа повідомила, що у зв`язку з закінченням строку тимчасового блокування, згідно із наказом Міністерства юстиції України від 05.02.2024 №302/5 "Про задоволення скарги" та зверненням позивача з вимогою про відновлення доступу до реєстру листом від 07.05.2024, доступ позивачу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відновлено у повному обсязі 07.05.2024.
Заслухавши доводи учасників справи, перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 є приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу та здійснює свою діяльність на підставі реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності №65 від 04.12.2007.
20.07.2023 Благодійна організація "Благодійний фонд на честь Святих апостолів Петра і Павла" в особі ОСОБА_4 звернулась до приватного нотаріуса Чернівецького нотаріального округу ОСОБА_3. для державної реєстрації створення юридичної особи - Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла".
Для державної реєстрації створення юридичної особи, заявником було надано наступні документи: заяву щодо державної реєстрації юридичної особи (Форма 2); рішення засновника Благодійної організації "Благодійної організації "Благодійний фонд на честь святих апостолів Петра і Павла" №01/2023 від 17.07.2023; протокол №1 загальних (парафіяльних) з зборів релігійної організації "Релігійна, громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Сокиряни (вулиця Перемоги,3) Чернівецької області" від 09.07.2023; протокол №1/23 засновників Приватної установи "Соціально - духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023; Статут Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла", затверджений протоколом №1/23 засновників приватної установи "Соціально - духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023; схематичне зображення структури власності приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла".
На підставі наданих документів, 20.07.2023 приватним нотаріусом Чернівецького нотаріального округу ОСОБА_3 проведено реєстраційну дію №1000381020000013979 "Державна реєстрація створення юридичної особи", внаслідок якої було зареєстровано Приватну установу "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла".
24.11.2023 релігійною організацією "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" подано до Міністерства юстиції України скаргу вих. №24/11-1-2023 (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.11.2023 за №СК-4798-23) на реєстраційні дії, проведені приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу, в якій просила:
провести перевірку правомірності прийнятих рішень державного реєстратора приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5.
скасувати рішення про державну реєстрацію, прийняте приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5 номер відомостей про речове право: 51378333, про реєстрацію права власності; дата, час державної реєстрації: 15.08.2023 17:57:53, підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 68889946 від 15.08.2023 17:57:53, приватний нотаріус ОСОБА_5, Київського міського нотаріального округу, Документи, подані для державної реєстрації: акт приймання передачі, серія та номер: б/в, виданий 10.08.2023, видавник: Релігійна Організація "Релігійної громади парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної церкви України м. Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Чернівецької обл. Розмір частки: 1. Власники: Приватна установа "Соціально-духовний Центра на честь святих Апостолів Петра і Павла", код ЄДРПОУ: 45214263, країна реєстрації: Україна.
скасувати рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу: 100.0381070001013979. тип змін: зміна складу засновників учасників або зміна відомостей про учасників юридичної особи. Дата, час державної реєстрації: 09.10.2023 19:1 6:31. Державний реєстратор: приватний нотаріус ОСОБА_5, Чернівецький міський нотаріальний округ, м. Чернівці.
державного реєстратора - приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5 притягнути до відповідальності, застосувавши до нього санкцію як до суб`єкта державної реєстрації прав у вигляді блокування / анулювання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно/Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
19.12.2023 релігійною організацією "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" подано до Міністерства юстиції України доповнення до скарги, яке обґрунтовано тим, що державну реєстрацію Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла", яка проведена на підставі протоколу зборів від 09.07.2023, вчинено з порушенням (копія Протоколу №1, що міститься в матеріалах реєстраційної справи від 09.07.2023 №13979 подана до скарги від 27.11.2023), а тому релігійна організація просила скасувати реєстраційну дію №1000381020000013979 від 20.07.2023 з державної реєстрації створення юридичної особи, вчинену приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3.
05.02.2024 Міністерством юстиції України прийняло наказ №302/5 "Про задоволення скарги", яким, зокрема:
1. Скаргу Релігійної організації "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" від 24.11.2023 з доповненнями від 19.12.2023 задоволено.
2. Визнано вчиненими з порушенням Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та анулювати реєстраційні дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 20.07.2023 № 1000381020000013979 "Державна реєстрація створення юридичної особи", проведену приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3, та від 09.10.2023 №1000381070001013979 "Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу", проведену приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5 щодо Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" (ідентифікаційний код юридичної особи 45214263).
3. Визнано прийнятим порушенням Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та анульовано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно рішення від 15.08.2023 №68889946 приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5.
4. Тимчасово блоковано приватному нотаріусу Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань строком на 3 (три) місяці.
Не погоджуючись з вказаним наказом в частині прийняття рішення про тимчасове блокування приватному нотаріусу Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань строком на 3 (три) місяці (п.наказу Міністерства юстиції України №302/5 від 05.02.2024 "Про задоволення скарги"), позивач звернувся до суду з цим позовом.
До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 №228 затверджено Положення про Міністерство юстиції України, (далі - Положення №228) відповідно до п.1, Міністерство юстиції України (Мін`юст) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мін`юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - виконання рішень), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції (абз. 2 п. 1 Положення №228).
Мін`юст у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства (п. 2 Положення №228).
Основні завдання Мін`юсту визначено п.3 Положення №228. Так, основними завдання Мін`юсту, серед іншого, є забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності.
Окрім того, повноваження Мін`юсту визначено п. 4 Положення №228, відповідно до п.п. 83-10 якого, Мін`юст відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: розглядає відповідно до закону скарги на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб`єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Мін`юсту та приймає обов`язкові до виконання рішення.
Пунктом 10 Положення №228 визначено, що Мін`юст у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, здійснює організацію і контроль за їх виконанням.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави врегульовано Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755-IV).
Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації визначено ст. 34 Закону №755-IV, згідно якої рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду. Рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України або до суду. Рішення, дії або бездіяльність Міністерства юстиції України можуть бути оскаржені до суду.
Міністерство юстиції України розглядає: 1) скарги на проведені державним реєстратором реєстраційні дії; 2) скарги на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України; 3) повідомлення державного реєстратора про виявлений ним факт використання його ідентифікаторів доступу до Єдиного державного реєстру іншими особами.
Під час розгляду скарги на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України здійснюється також перевірка відповідності законодавству у сфері державної реєстрації рішень, дій або бездіяльності державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації, що оскаржувалися до відповідного територіального органу.
Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації (крім скарг на проведені державним реєстратором реєстраційні дії), які здійснюють діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.
Згідно п. 4 ст. 34 Закону №755-IV скарга на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації подається у письмовій формі та має містити відомості про прізвище, ім`я, по батькові (найменування) скаржника, його місце проживання (місцезнаходження), номер телефону та/або адресу електронної пошти, суть (реквізити) оскаржуваного рішення, дій або бездіяльності, обставини, якими обґрунтовується порушення прав скаржника, а також прохання (вимоги) скаржника та дату складення скарги. Скарга на рішення, дії державного реєстратора, прийняте, вчинені всупереч санкціям, застосованим відповідно до Закону України "Про санкції", має містити обставини, якими суб`єкт подання скарги обґрунтовує недотримання чи порушення державним реєстратором відповідних санкцій. Якщо з дня прийняття оскаржуваного рішення, здійснення дії або бездіяльності спливло більше двох місяців, а у випадку, передбаченому абзацом третім частини третьої цієї статті, - більше одного місяця, скарга має містити також відомості про дату, коли скаржник дізнався про порушення своїх прав. Якщо з дня прийняття рішення державного реєстратора, прийнятого з порушенням Закону України "Про санкції", спливло більше двох місяців, скарга має містити також відомості про дату, коли скаржник дізнався про таку реєстраційну дію.
Пунктом 6 ст. 34 Закону №755-IV визначено, що за результатами розгляду скарги на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації Міністерство юстиції України, його територіальні органи приймають одне з таких мотивованих рішень, яке не пізніше наступного робочого дня з дня його прийняття розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України чи відповідного територіального органу:
про задоволення скарги (якщо оскаржувані рішення, дії або бездіяльність не відповідають законодавству у сфері державної реєстрації);
про відмову в задоволенні скарги (якщо оскаржувані рішення, дії або бездіяльність відповідають законодавству у сфері державної реєстрації);
про залишення скарги без розгляду по суті.
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128 затверджено Порядок розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції (далі - Порядок №1128).
Згідно п. 1 якого затверджений Порядок визначає процедуру здійснення Мін`юстом та його територіальними органами розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Мін`юсту.
Пунктом 2 Порядку №1128 передбачено, що розгляд скарг у сфері державної реєстрації здійснюється Мін`юстом та його територіальними органами у межах компетенції, визначеної законом.
Згідно з п. 5 Порядку №1128, Мін`юст чи відповідний територіальний орган розглядає скаргу у сфері державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дня її реєстрації на предмет пересилання її за належністю відповідному територіальному органу чи Мін`юсту, а також встановлення підстав для відмови в її задоволенні, а саме:
оформлення скарги без дотримання вимог, визначених законом;
наявність інформації про судове рішення про відмову позивача від позову з такого самого предмета спору, про визнання відповідачем позову або затвердження мирової угоди сторін;
наявність інформації про судове провадження у зв`язку із спором між тими самими сторонами, з такого самого предмета і тієї самої підстави;
наявність рішення Мін`юсту чи його територіального органу з такого самого питання;
здійснення Мін`юстом чи його територіальним органом розгляду скарги з такого самого питання від того самого скаржника;
подання скарги особою, яка не має на це повноважень;
закінчення встановленого законом строку подачі скарги;
розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції Мін`юсту чи його територіального органу.
Якщо під час розгляду скарги у сфері державної реєстрації відповідно до пункту 5 цього Порядку встановлено наявність підстав для відмови в її задоволенні, Мін`юст чи відповідний територіальний орган приймає не пізніше десяти робочих днів з дня її реєстрації рішення про відмову в задоволенні такої скарги із зазначенням мотивів такої відмови. Рішення про відмову у задоволенні скарги у сфері державної реєстрації з підстави оформлення її без дотримання вимог, визначених законом, не позбавляє скаржника права на повторне звернення з такою скаргою в межах визначеного законом строку (пункт 6 Порядку № 1128).
Відповідно до п.8 Порядку №1128 у разі коли під час розгляду скарги у сфері державної реєстрації відповідно до пункту 5 цього Порядку не виявлено підстав для відмови в її задоволенні чи підстав для пересилання її за належністю, Мін`юст чи відповідний територіальний орган здійснює колегіальний розгляд такої скарги на предмет наявності (відсутності) порушень закону в рішеннях, діях або бездіяльності державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Мін`юсту, що оскаржуються.
Якщо під час розгляду Мін`юстом скарги у сфері державної реєстрації відповідно до пункту 5 цього Порядку не виявлено підстав для відмови в її задоволенні чи підстав для пересилання її за належністю, проте встановлено наявність очевидних порушень закону в рішеннях, діях або бездіяльності державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Мін`юсту, розгляд такої скарги здійснюється Мін`юстом невідкладно без розгляду її колегіально.
Під час розгляду скарги у сфері державної реєстрації Мін`юст чи відповідний територіальний орган встановлює наявність обставин, якими обґрунтовано скаргу, та інших обставин, які мають значення для її об`єктивного розгляду, зокрема шляхом перевірки відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чи Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри), у разі необхідності витребовує документи (інформацію) і вирішує:
1) чи мало місце рішення, дія або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації, територіального органу Мін`юсту;
2) чи було оскаржуване рішення, дія або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації, територіального органу Мін`юсту прийнято, вчинено на законних підставах;
3) чи належить задовольнити скаргу у сфері державної реєстрації або відмовити в її задоволенні;
4) чи можливо поновити порушені права або законні інтереси скаржника іншим способом, ніж визначено ним у скарзі у сфері державної реєстрації;
5) які рішення підлягають скасуванню або які дії, що випливають з факту скасування рішення або з факту визнання оскаржуваних дій або бездіяльності протиправними, підлягають вчиненню (пункт 9 Порядку №1128).
Згідно з п. 10 Порядку №1128 для розгляду скарги у сфері державної реєстрації колегіально Мін`юст чи відповідний територіальний орган запрошує скаржника, державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації, територіальний орган Мін`юсту, рішення, дія або бездіяльність яких оскаржується, а також інших заінтересованих осіб, зазначених у скарзі у сфері державної реєстрації або встановлених відповідно до відомостей реєстрів.
Відсутність осіб, визначених абзацом першим цього пункту, під час розгляду скарги у сфері державної реєстрації колегіально не є перешкодою для її розгляду.
За результатом розгляду скарги у сфері державної реєстрації колегіально колегія формує висновок про те, чи:
1) встановлено наявність порушень закону у рішеннях, діях або бездіяльності державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Мін`юсту;
2) підлягає скарга у сфері державної реєстрації задоволенню (в повному обсязі чи частково (з обов`язковим зазначенням в якій частині) шляхом прийняття Мін`юстом чи відповідним територіальним органом рішень, передбачених законом (п. 13 Порядку № 1128).
Пунктом 14 Порядку №1128 визначено, що за результатами розгляду скарги у сфері державної реєстрації, у тому числі колегіально, Мін`юст чи відповідний територіальний орган приймає рішення про задоволення скарги у сфері державної реєстрації або про відмову в її задоволенні з підстав, передбачених законом.
Не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття Мін`юстом чи відповідним територіальним органом рішення про задоволення скарги у сфері державної реєстрації або про відмову в її задоволенні засвідчені в установленому законодавством порядку відповідні копії рішень Мін`юсту чи його територіального органу, копії висновків колегії (у разі розгляду скарг у сфері державної реєстрації колегіально) розміщуються на офіційному веб-сайті Мін`юсту чи відповідного територіального органу.
За результатами розгляду скарги у сфері державної реєстрації у строки, встановлені Законом України "Про звернення громадян", засвідчені в установленому законодавством порядку відповідні копії рішень Мін`юсту чи його територіального органу, копії висновків колегії (у разі розгляду скарг у сфері державної реєстрації колегіально) разом із супровідним листом надсилаються скаржнику.
Відповідно до п. 2 розділу 1 Положення про Колегію з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 09.01.2020 №71/5 (далі - Положення №71/5) колегії є постійно діючими консультативно-дорадчими органами при Мін`юсті та його територіальних органах, що в межах повноважень, визначених Порядком розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратор, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів міністерства юстиції, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128, здійснюють колегіальний розгляд скарг у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави.
Відповідно до п.п. 1, 4, 10 розділу III Положення №71/5 формою роботи Колегії є засідання. Дата, час і місце проведення засідання Колегії визначаються Мін`юстом чи відповідним територіальним органом. Персональний склад членів Колегії, що беруть участь у відповідному засіданні, визначається з головою Колегії.
Розгляд Колегією скарги у сферах державної реєстрації здійснюється а такій послідовності:
1) доповідь посадової особи Мін`юсту чи відповідного територіального органу по суті скарги у сферах державної реєстрації, відповіді на питання Колегії;
2) надання усних пояснень особами, запрошеними для розгляду відповідної скарги у сферах державної реєстрації колегіально;
3) обговорення Колегією скарги у сферах державної реєстрації;
4) винесення співголовою Колегії на голосування проекту рішення за результатом колегіального розгляду скарги у сферах державної реєстрації;
5) голосування Колегією за результатом розгляду скарги у сферах державної реєстрації.
За результатом розгляду скарги у сферах державної реєстрації Колегія шляхом голосування приймає рішення, що оформлюється відповідним висновком.
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше половини від персонального складу Колегії, визначеного відповідно до пункту 1 цього розділу. У разі рівного розподілу голосів голос співголови Колегії є вирішальним.
З аналізу наведеного вбачається, що Міністерство юстиції України наділене повноваженнями щодо розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, які подано особою, яка вважає, що її права порушено у письмовій формі з дотриманням вимог Закону. При прийнятті висновку Колегія повинна перевірити всі обставини, які мають значення для об`єктивного розгляду скарги, у тому числі, обґрунтованість заперечень. За наслідками такої перевірки Колегія повинна об`єктивно встановити, чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб`єктом оскарження, чи мала місце оскаржувана дія або бездіяльність суб`єкта оскарження.
Судом встановлено, що 24.11.2023 релігійною організацією "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" подано до Міністерства юстиції України скаргу вих. №24/11-1-2023 (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.11.2023 за №СК-4798-23) на реєстраційні дії, проведені приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу, в якій просила:
провести перевірку правомірності прийнятих рішень державного реєстратора приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5.
скасувати рішення про державну реєстрацію, прийняте приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5 номер відомостей про речове право: 51378333, про реєстрацію права власності; дата, час державної реєстрації: 15.08.2023 17:57:53, підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 68889946 від 15.08.2023 17:57:53, приватний нотаріус ОСОБА_5, Київського міського нотаріального округу, Документи, подані для державної реєстрації: акт приймання передачі, серія та номер: б/в, виданий 10.08.2023, видавник: Релігійна Організація "Релігійної громади парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної церкви України м. Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Чернівецької обл. Розмір частки: 1. Власники: Приватна установа "Соціально-духовний Центра на честь святих Апостолів Петра і Павла", код ЄДРПОУ: 45214263, країна реєстрації: Україна.
скасувати рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу: 100.0381070001013979. тип змін: зміна складу засновників учасників або зміна відомостей про учасників юридичної особи. Дата, час державної реєстрації: 09.10.2023 19:1 6:31. Державний реєстратор: приватний нотаріус ОСОБА_5, Чернівецький міський нотаріальний округ, м. Чернівці.
Державного реєстратора - приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5 притягнути до відповідальності, застосувавши до нього санкцію як до суб`єкта державної реєстрації прав у вигляді блокування / анулювання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно/Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (Т. 1 а.с. 151-158).
19.12.2023 релігійною організацією "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" подано до Міністерства юстиції України доповнення до скарги на реєстраційні дії, проведенні приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5 та на реєстраційні дії, проведенні приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 вих. №19/12-2-2023, що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.12.2023 №СК-5151-23.
Доповнення до скарги обґрунтовано тим, що державну реєстрацію Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла", яка проведена на підставі протоколу зборів від 09.07.2023, вчинено з порушенням (копія Протоколу №1, що міститься в матеріалах реєстраційної справи від 09.07.2023 №13979 подана до скарги від 27.11.2023), а тому релігійна організація просила скасувати реєстраційну дію №1000381020000013979 від 20.07.2023 з державної реєстрації створення юридичної особи, вчинену приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 (Т.1 а.с. 210).
Листом від 31.01.2024 №15977/СК-5151-23/33.3 Міністерством юстиції України повідомлено позивача про долучення до матеріалів скарги релігійної організації "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" доповнення до скарги (Т.1 а.с. 212).
Під час судового розгляду справи судом встановлено, що 20.07.2023 Благодійна організація "Благодійний фонд на честь Святих апостолів Петра і Павла" в особі ОСОБА_4 звернулась до приватного нотаріуса Чернівецького нотаріального округу ОСОБА_3. для державної реєстрації створення юридичної особи - Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла".
Для державної реєстрації створення юридичної особи, заявником було надано наступні документи: заяву щодо державної реєстрації юридичної особи (Форма 2); рішення засновника Благодійної організації "Благодійної організації "Благодійний фонд на честь святих апостолів Петра і Павла" №01/2023 від 17.07.2023; протокол №1 загальних (парафіяльних) з зборів релігійної організації "Релігійна, громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Сокиряни (вулиця Перемоги,3) Чернівецької області" від 09.07.2023; протокол №1/23 засновників Приватної установи "Соціально - духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023; Статут Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла", затверджений протоколом №1/23 засновників приватної установи "Соціально - духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023; схематичне зображення структури власності приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла".
На підставі наданих документів, 20.07.2023 приватним нотаріусом Чернівецького нотаріального округу ОСОБА_3 проведено реєстраційну дію №1000381020000013979 "Державна реєстрація створення юридичної особи", внаслідок якої було зареєстровано Приватну установу "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла".
Натомість згідно висновку Центральної колегії Міністерства юстиції України з розгляду скарг на рішення, дії та бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції від 22.01.2024, складеного за результатами розгляду скарги релігійної організації "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" від 24.11.2023 та доповнення до скарги від 19.12.2023 вбачається наступне.
Шляхом перевірки відомостей ЄДР, Колегією встановлено, що для проведення оскаржуваної реєстраційної дії приватному нотаріусу ОСОБА_3 було подано, зокрема, протокол засновників Приватної установи, відповідно до якого було прийнято рішення, крім іншого, про призначення ОСОБА_1 директором Приватної установи.
Водночас, Колегією встановлено, що приватним нотаріусом ОСОБА_3 на підставі заяви щодо державної реєстрації створення юридичної особи (форма 2) до ЄДР було внесено відомості про керівника Приватної установи ОСОБА_2 .
З огляду на зазначене, Колегія дійшла висновку, що приватний нотаріус ОСОБА_3 повинна була відмовити у державній реєстрації, у зв`язку з невідповідністю відомостей, зазначених у заяві про Деpжaвнy реєстрацію, відомостям, зазначеним у протоколі, поданому для державної реєстрації.
На підставі висновку Центральної колегії Міністерства юстиції України з розгляду скарг на рішення, дії та бездіяльність державного реєстратора, Міністерством юстиції України прийнято оскаржуваний наказ, яким тимчасово заблоковано приватному нотаріусу Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань строком на 3 (три) місяці.
Надаючи оцінку прийнятому Міністерством юстиції України наказу та діям приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3, суд зазначає наступне.
Пунктом 3 ч. 2 ст. 6 Закону №755-IV визначено, що державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації.
Процедуру проведення відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація), права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації визначено Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженим наказом Міністерства юстиції України 09.02.2016 №359/5 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.02.2016 за №200/28330 (далі - Порядок №359/5).
Згідно п. 1 розділу ІІ Порядок №359/5 державна реєстрація проводиться на підставі документів, поданих заявником, шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації, нотаріуса. Документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій формі або у електронній формі. У паперовій формі заява та документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви для державної реєстрації поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена.
Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати вимогам, установленим Законом (п. 2 розділу ІІ Порядок №359/5).
Державний реєстратор у строки, визначені законом, здійснює перевірку зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.
Відповідно до п. 9 розділу ІІ Порядок №359/5 з поданих для державної реєстрації документів державний реєстратор, уповноважена особа суб`єкта державної реєстрації виготовляють їх скановані копії з роздільною здатністю не нижче 150 dpi та зберігають у форматі PDF, які долучаються до заяви, зареєстрованої у Єдиному державному реєстрі. Документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл. На скановані копії документів накладається кваліфікований електронний підпис відповідного державного реєстратора, уповноваженої особи суб`єкта державної реєстрації, що їх виготовили. Скановані копії документів мають бути придатні для сприйняття їх змісту. За відповідність сканованих копій документів документам у паперовій формі відповідає особа, що їх виготовила.
Державний реєстратор за наявності підстав для відмови у державній реєстрації, визначених статтею 28 Закону, у тому числі у зв`язку із прийняттям Радою національної безпеки і оборони України та введенням в дію указом Президента України рішення про застосування санкцій, передбачених пунктами 1, 4, 7, 16 частини першої статті 4 Закону України "Про санкції", а також у разі подання для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині відомостей про кінцевого бенефіціарного власника та/або структуру власності, відомостей про того самого кінцевого бенефіціарного власника та/або структуру власності на підставі тих самих документів, за результатами перевірки яких відомості про кінцевого бенефіціарного власника та/або структуру власності були виключені з Єдиного державного реєстру як неактуальні, за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру формує повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб`єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації, що за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщується на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг у день відмови у державній реєстрації (пункти 10, 11 розділу ІІ Порядок №359/5).
Згідно п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону №755-IV реєстраційна справа - сукупність документів у паперовій та/або електронній формі, що подавалися для проведення реєстраційних дій.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону №755-IV реєстраційна справа формується в паперовій та/або електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, відокремленого підрозділу юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця.
Відповідно до п. 10-3 ч. 1 ст. 28 Закону №755-IV підставою для відмови у державній реєстрації невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом.
Із системного аналізу зазначених норм вбачається, що державний реєстратор зобов`язаний перевіряти подані, заявником для державної реєстрації, документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації. Документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій формі або у електронній формі, тому, відповідно, реєстраційна справа наявна як у паперовій, так і в електронній формі. При цьому, їх зміст повинен бути ідентичним.
Під час судового розгляду справи, з метою повного з`ясування всіх обставин по справі, судом досліджено копії матеріалів реєстраційної справи №10003801397918, що містяться в електронній формі у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та копії матеріалів реєстраційної справи №10003801397918 в паперовій формі.
Так, згідно доданого до заяви Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" щодо державної реєстрації юридичної особи, протоколу №1/23 засновників приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023, що міститься в електронній формі у Єдиному державному реєстрі юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, директором установи призначено ОСОБА_1 .
В той час, згідно дослідженої судом копії матеріалів реєстраційної справи №10003801397918 в паперовій формі, згідно протоколу №1/23 засновників Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023, доданого до заяви про реєстрацію юридичної особи у паперовій формі, директором установи призначено ОСОБА_2 .
Отже, згідно копій матеріалів реєстраційної справи №10003801397918, що містяться в електронній формі у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та копій матеріалів реєстраційної справи №10003801397918 в паперовій формі протоколів №1/23 засновників Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023 наявна розбіжність щодо відомостей про призначеного директора приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла".
Проте, незважаючи на наявну розбіжність у протоколі №1/23 засновників приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023 у електронній формі, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та паперовій формі щодо відомостей про директора приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла", 20.07.2023 приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 проведено реєстраційну дію №1000381020000013979 та зареєстровано Приватну установу "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла", директором якої зазначено ОСОБА_2 .
Суд зазначає, що приватний нотаріус Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 виявивши розбіжності у поданих до заяви про державну реєстрацію юридичної особи документах, у даному випадку в протоколі №1/23 засновників приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023, у відповідності до вимог п. 10-3 ч. 1 ст. 28 Закону №755-IV повинен був відмовити у державній реєстрації юридичної особи, у зв`язку із невідповідністю відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації.
Зазначене, з урахуванням положень Закону №755-IV та Порядку №359/5 свідчить про протиправність дій з боку приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 під час здійснення реєстраційної дії - державної реєстрації юридичної особи.
Таким чином, на переконання суду, в діях приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3. щодо державної реєстрації Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла", наявний факт порушення вимог Закону №755-IV.
Відтак, з огляду на встановлені фактичні обставини даної справи, суд приходить до висновку, що Міністерство юстиції України приймаючи оскаржуваний наказ та тимчасово блокуючи приватному нотаріусу Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань строком на 3 (три) місяці, діяло у відповідності до вимог чинного законодавства.
Посилання позивача на те, що не можуть бути підставою для визнання вчиненою з порушенням закону та анулювання реєстраційної дії допущені під час її проведення формальні (несуттєві) помилки, які не впливають на об`єктивність, достовірність та повноту відомостей в Єдиному державному реєстрі, на думку суду, є помилковими та такими, що не беруться судом до уваги.
Частиною 1 ст. 4 Закону №755-IV визначено основні принципи, на яких базується державна реєстрація, серед яких: 1) обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; 2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; 3) врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; 4) державної реєстрації за заявницьким принципом; 6) єдності методології державної реєстрації; 7) об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; 9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
Суд звертає увагу позивача на те, що помилки у внесенні, під час вчинення реєстраційної дії, недостовірних відомостей щодо директора Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" не можуть бути та не є формальними, оскільки стосується прізвища, імені та по батькові директора, керівника приватної установи, а тому наведені доводи позивача суд не бере до уваги.
Суд наголошує на тому, що в матеріалах реєстраційної справи №10003801397918, що містяться в електронній формі у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та матеріалах реєстраційної справи №10003801397918 в паперовій формі протоколів №1/23 засновників Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023 наявна розбіжність щодо відомостей про призначеного директора приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" і вказано свідчить про невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, що у відповідності до п. 10-3 ч. 1 ст. 28 Закону №755-IV є безумовною підставою для відмови у державній реєстрації.
Не заслуговують на увагу й твердження позивача щодо неповного дослідження відповідачем матеріалів реєстраційної справи та не здійснення перевірки документів, наданих приватному нотаріусу виконавчим органом Чернівецької міської ради, а саме копій матеріалів реєстраційної справи у паперовій формі, згідно якого директором Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" є ОСОБА_2 .
Суд зазначає, що відповідно до п. 9 Порядку №1128 під час розгляду скарги у сфері державної реєстрації Мін`юст чи відповідний територіальний орган встановлює наявність обставин, якими обґрунтовано скаргу, та інших обставин, які мають значення для її об`єктивного розгляду, зокрема шляхом перевірки відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чи Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - реєстри), у разі необхідності витребовує документи (інформацію) і вирішує:
1) чи мало місце рішення, дія або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації, територіального органу Мін`юсту;
2) чи було оскаржуване рішення, дія або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації, територіального органу Мін`юсту прийнято, вчинено на законних підставах;
3) чи належить задовольнити скаргу у сфері державної реєстрації або відмовити в її задоволенні;
4) чи можливо поновити порушені права або законні інтереси скаржника іншим способом, ніж визначено ним у скарзі у сфері державної реєстрації;
5) які рішення підлягають скасуванню або які дії, що випливають з факту скасування рішення або з факту визнання оскаржуваних дій або бездіяльності протиправними, підлягають вчиненню.
З аналізу зазначеної норми вбачається, що Мін`юст чи відповідний територіальний орган під час розгляду скарги у сфері державної реєстрації перевіряє відомості, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чи Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Натомість, обов`язок дослідження реєстраційної справи у паперовій формі даним Порядком не визначено.
При цьому, суд наголошує на тому, що посилання позивача на зазначення у реєстраційній справі у паперовій формі відомостей про директора Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" Лису М.І. свідчить лише про неправомірні дії з боку приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 під реєстрації юридичної особи та про свідому обізнаність про невідповідність відомостей, щодо директора Приватної установи, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям зазначеним у протоколі, поданому для державної реєстрації.
Суд зазначає, що сканування протоколу №1/23 засновників приватної установи "Соціально-духовний центр на честь Святих апостолів Петра і Павла" від 17.07.2023 та внесення його до Єдиного державного реєстру з накладенням електронного підпису та копій сканованих документів, надіслала реєстраційну справу в паперовій формі з іншими відомостями про директора установи, які відрізняються від відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Стосовно доводів позивача про порушення заявником - Приватною установою "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла" ч. 4 ст. 34 Закону №755-IV, оскільки скарга не містила посилання на обставини, яким обґрунтовуються порушення прав скаржника в частині оскарження реєстраційної дії приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3., варто зазначити наступне.
Як зазначалось вище, 24.11.2023 релігійною організацією "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" подано до Міністерства юстиції України скаргу вих. №24/11-1-2023 (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.11.2023 за №СК-4798-23) на реєстраційні дії, проведені приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу, в якій просила:
провести перевірку правомірності прийнятих рішень державного реєстратора приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5.
скасувати рішення про державну реєстрацію, прийняте приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5 номер відомостей про речове право: 51378333, про реєстрацію права власності; дата, час державної реєстрації: 15.08.2023 17:57:53, підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 68889946 від 15.08.2023 17:57:53, приватний нотаріус ОСОБА_5, Київського міського нотаріального округу, Документи, подані для державної реєстрації: акт приймання передачі, серія та номер: б/в, виданий 10.08.2023, видавник: Релігійна Організація «Релігійної громади парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної церкви України м, Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Чернівецької обл. Розмір частки: 1. Власники: Приватна установа «Соціально-духовний Центра на честь святих Апостолів Петра і Павла», код ЄДРПОУ: 45214263, країна реєстрації: Україна.
скасувати рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу: 100.0381070001013979. тип змін: зміна складу засновників учасників або зміна відомостей про учасників юридичної особи. Дата, час державної реєстрації: 09.10.2023 19:1 6:31. Державний реєстратор: приватний нотаріус ОСОБА_5, Чернівецький міський нотаріальний округ, м. Чернівці.
державного реєстратора - приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_5 притягнути до відповідальності, застосувавши до нього санкцію як до суб`єкта державної реєстрації прав у вигляді блокування / анулювання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно/Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (Т. 1 а.с. 151-158).
Аналіз змісту скарги релігійної організації "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" від 24.11.2023 свідчить про те, що скарга жодних посилань на порушення прав заявника під час вчинення реєстраційних дій приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 не містить.
Водночас, суд зазначає, що 19.12.2023 релігійною організацією "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" подано до Міністерства юстиції України доповнення до скарги, яке обґрунтовано тим, що державну реєстрацію Приватної установи "Соціально-духовний центр на честь святих апостолів Петра і Павла", яка проведена на підставі протоколу зборів від 09.07.2023, вчинено з порушенням (копія Протоколу №1, що міститься в матеріалах реєстраційної справи від 09.07.2023 №13979 подана до скарги від 27.11.2023), а тому релігійна організація просила скасувати реєстраційну дію №1000381020000013979 від 20.07.2023 з державної реєстрації створення юридичної особи, вчинену приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3.
Суд звертає увагу позивача на те, що оскаржуваний наказ, прийнятий Міністерством юстиції України за наслідками розгляду не лише скарги, а й доповнення до скарги.
Між цим, варто зазначити, що відсутність у скарзі та доповненні до скарги конкретних обставин щодо порушення прав скаржника під час здійснення реєстраційної дії приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3., не може бути підставою для їх не розгляду чи її повернення. Суд зазначає, що Міністерство юстиції України за результати розгляду скарги в цілому перевіряє реєстраційні дії, вчиненні державним реєстратором чи приватним нотаріусом під час реєстрації, як у даному випадку.
Таким чином, наведені вище в обґрунтування позовних вимог доводи позивача є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не заслуговують на увагу.
Щодо тверджень позивача про необізнаність про встановлені Колегією порушення та ненадання можливості надати пояснення з даного питання, то такі є безпідставними та помилковими, з огляду на наступне.
Пунктом 11 Порядку №1128 передбачено, що Мін`юст чи відповідний територіальний орган своєчасно, але не пізніше ніж за два дні до дня розгляду скарги у сфері державної реєстрації колегіально повідомляє особам, визначеним у пункті 10 цього Порядку, про час і місце засідання колегії шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін`юсту та додатково одним з таких способів:
1) телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у скарзі у сфері державної реєстрації, повідомлено заінтересованою особою або встановлено з інших офіційних джерел);
2) засобами електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у скарзі у сфері державної реєстрації, доданих до неї документах, повідомлено заінтересованою особою або встановлено з інших офіційних джерел).
Як вбачається з матеріалів справи, 18.12.2023 відбулось засідання центральної Колегії Міністерства юстиції України з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції, на якому було розглянуто скаргу Релігійної організації від 24.11.2023 №24/11-1-2023, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 27.11.2023 за №СК-4798-23.
З метою належного з`ясування всіх обставин, розгляд скарги Релігійної організації від 24.11.2023 №24/11-1-2023, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.11.2023 за №СК-4798-23, з доповненнями від 19.12.2023 №19/12-2-2023, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20.12.2023 за №СК-5151-23, було перенесено на 22.01.2024, про що свідчить лист Міністерства юстиції України №2579/СК-4798-23/33.2.1 від 05.01.2024 адресований приватному нотаріусу Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3
Окрім цього, про розгляд скарги з доповненням до неї повідомлено помічника приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3., що підтверджується телефонограмою від 17.01.2024.
Згідно матеріалів справи, листом від 10.01.2024 №СК-2155-24 позивач звернулась до відповідача з клопотанням, в якій просила направити на її електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 матеріали скарги релігійної організації "Релігійна громада парафії на честь святих апостолів Петра і Павла Чернівецької єпархії української православної церкви (православної церкви України) міста Сокиряни (вул. Перемоги, 3) Дністровського району" від 24.11.2023 №24/11-1-2023, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.11.2023 за №СК-4798-23, з доповненнями від 19.12.2023 №19/12-2-2023, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20.12.2023 за № СК-5151-23.
Листом від 11.01.2024 №5480/СК-215-24/33.2.1 відповідачем повідомлено позивача про надсилання на її електронну адресу копію скарги , а також додані до неї матеріали.
Окрім цього, судом встановлено, що, як повідомлено відповідачем, на виконання вимог п. 10 Порядку №1128, Міністерством юстиції України повідомлено про дату розгляду скарги Релігійної організації від 24.11.2023 №24/11-1-2023, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 27.11.2023 за №СК-4798-23, з доповненнями від 19.12.2023 №19/12-2-2023, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20.12.2023 за №СК-5151-23 (суб`єкт оскарження: приватний нотаріус Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3) шляхом розміщення публікацій у підрозділі «Засідання колегії» розділу «Колегія з розгляду скарг у сфері державної реєстрації» за посиланням (https://minjust.gov.ua/m/ogoloshennya-pro-zasidannya-tsentralnoi-kolegii-ministerstva-yustitsii ukraini-22-sichnya-2024-roku) на 22 січня 2024 року.
Як вбачається з матеріалів справи, 22.01.2024 приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 надано Центральній колегії Міністерства юстиції України з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції пояснення, в яких просила відмовити у задоволенні скарги в частині скасування проведеної нею реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером запису 1000381020000013979 від 20.07.2023.
Таким чином, матеріалами справи підтверджено повідомлення позивача про розгляд скарги та доповненнями до неї, та позивач, як свідчать матеріали справи, скористалась своїм правом на подання пояснень щодо скарги та доповнення до неї.
Вказані обставини свідчать про те, що приватний нотаріус був обізнаний про розгляд скарги та доповненням до неї.
Отже, твердження позивача про те, що вона не мала змоги надати пояснення є таким, що не відповідає реальним обставинам справи, з огляду на встановлені обставини, що підтверджені відповідними доказами.
Таким чином, тимчасове блокування приватному нотаріусу Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 доступу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань строком на 3 (три) місяці є правомірним заходом, оскільки висновки відповідача наведені у оскаржуваному наказі про порушення позивачем, вимог закону, знайшли своє підтвердження.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскаржуваний позивачем пункт 4 наказу Міністерства юстиції України №302/5 від 05.02.2024 "Про задоволення скарги", яким тимчасово блоковано приватному нотаріусу Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань строком на 3 (три) місяці, прийнятий на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).
Відповідно до положень, закріплених ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Статтею 73 КАС України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно статей 74-76 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Як зазначено ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ч. ч.1-3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, доведено суду правомірність оскаржуваного рішення.
З огляду на викладене, з урахуванням вищевикладених обставин справи, оцінюючи в сукупності наявні в справі письмові докази, суд приходить до висновку, що позивачем не доведено наявність підстав для задоволення заявлених вимог.
Враховуючи вищезазначене, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Оскільки в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову приватного нотаріуса Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3, в інтересах якої звернувся адвокат Поляк Петро Петрович до Міністерства юстиції України, тертя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Державне підприємство "Національні інформаційні системи", про визнання протиправним та скасування рішення, - відмовити.
Згідно статті 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач - приватний нотаріус Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1 );
Представник позивача - адвокат Поляк Петро Петрович (свідоцтво про заняття адвокатською діяльністю №348, видане 23.02.2009, вул. Заньковецької, 8, м. Чернівці);
Відповідач - Міністерство юстиції України (вул. Городецького, 13, м. Київ, код ЄДРПОУ 00015622);
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Державне підприємство "Національні інформаційні системи" (вул. Бульварно-Кудрявська, 4, м. Київ, код ЄДРПОУ 39787008).
Повний текст рішення складено 19.09.2024.
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2024 |
Оприлюднено | 23.09.2024 |
Номер документу | 121736063 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері нотаріату |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні