Ухвала
від 09.10.2024 по справі 420/2978/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2978/24

У Х В А Л А

09 жовтня 2024 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Одеської міської ради про залишення позову без розгляду в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Державної інспекції архітектури та містобудування України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_4 , Одеська міська рада про визнання протиправними та скасування наказів,

встановив:

ОСОБА_1 звернулася з позовною заявою до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, треті особи: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , в якій просить визнати дії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області щодо прийняття наказів № 69 СК від 16.06.2014 р., № 93 СК від 25.07.2014 р. протиправними та скасувати наказ Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області № 69 СК від 16.06.2014 р. та наказ Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області № 93 СК від 25.07.2014 р.

Ухвалою 02.02.2024 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк на усунення недоліків.

13.02.2024 р. від позивача надійшла заява про поновлення строку звернення до суду.

Ухвалою судді Одеського окружного адміністративного суду від 16.02.2024 р. позовну заяву ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, треті особи: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання протиправними та скасування наказів повернуто позивачу разом з доданими до неї документами.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 19.04.2024 р. скасовано ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 16.02.2024 р., а справу направлено для продовження розгляду.

Справа № 420/2978/24 надійшла до Одеського окружного адміністративного суду 30.04.2024 р.

Ухвалою від 03.05.2024 р. у справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи та надано відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвалами від 01.07.2024 р. залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача, ОСОБА_4 та Одеську міську раду.

Ухвалою від 02.07.2024 р. залучено до участі у справі в якості співвідповідача Державну інспекцію архітектури та містобудування України.

Ухвалою від 09.10.2024 р. відмовлено в задоволенні заяви Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про перехід до розгляду адміністративної справи за правилами загального позовного провадження та відмовлено в задоволенні клопотання Одеської міської ради про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

30.07.2024 р. Одеська міська рада подала до суду клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, яке мотивоване тим, що у третій особі стало відомо про наявність доказів, що підтверджують факт пропуску позивачем строків звернення до суду та які були відсутні в матеріалах справи під час відкриття провадження.

При розгляді даного клопотання суд виходить з наступного.

Частинами 1, 2 статті 122 КАС України визначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Загальні правила, закріплені у нормах адміністративного процесуального законодавства, передбачають обчислення строку звернення до суду за захистом прав, свобод чи інтересів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення цих прав, свобод, інтересів.

Таким чином, строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. При цьому перебіг такого строку починається з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд зазначає, що для визначення початку перебігу строку для звернення до суду необхідно встановити час коли позивач дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав, свобод та інтересів.

Мотивуючи своє клопотання, Одеська міська рада зазначає, що у письмових поясненнях від 14.06.2021 р. у справі №420/1808/21 представник ОСОБА_2 - ОСОБА_5 зазначав про те, що він звертався до Управління державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області із запитами про надання наказів №69 СК від 16.06.2014 та №93СК від 25.07.2014 для їх подальшого оскарження. Відповідно до листа від 18.06.2021 р. №01-6/410-Пр, Управління державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області повідомило представнику ОСОБА_2 - Танасогло О.М. про те, що Управління до 2016 року не здійснювало архітектурно-будівельний контроль і про відсутність запитуваної інформації.

Суд зауважує, що позивачем у даній справі є саме ОСОБА_1 , спірні накази стосуються її прав, свобод та інтересів, а тому суд визначає строк звернення до адміністративного суду у даній справі виключно з дня, коли позивач дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 19.04.2024 р., колегія суддів погодилась з доводами апелянта, що днем коли позивач дізналася про порушення свого права є 04.01.2024 р., що встановлено відповідними доказами. А тому, колегія суддів визнала безпідставними висновки суду про те, що позивач повинна була дізнатися про оскаржувані накази із заочного рішення по справі № 522/11847/14-ц, в якій не приймала участь, та зі справи № 420/1808/21, в якій такі накази не надані на вимогу суду.

Оскільки апеляційною інстанцією встановлено, що позивач дізналася про порушення своїх прав 04.01.2024 р., а з позовною заявою ОСОБА_6 звернулася до суду 26.01.2024 р., то позивачем не пропущено строк звернення до суду, встановлений ст.122 КАС України.

На підставі наведеного, суд приходить до висновку, що клопотання Одеської міської ради про залишення адміністративного позову без розгляду не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.123, 243, 248 КАС України, суд -

ухвалив:

Відмовити в задоволенні клопотання Одеської міської ради про залишення позовної заяви без розгляду.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання.

Суддя О.І. Бездрабко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122222626
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/2978/24

Постанова від 26.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 09.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні