Постанова
від 09.11.2010 по справі 2а-4486/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-4486/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Кост енко Г.В.,

при секретарі - Протос О.М .,

за участю:

представника позивача - Ч ілібйова В.І.

представників відповідача - Клименко О.В., Бондарен ко О.О.

розглянувши у відкри тому судовому засіданні спра ву за адміністративним позов ом Малого приватного підприє мства "СІС" до Державної подат кової інспекції у м. Полтаві п ро скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

23 вересня 2010 року Мале п риватне підприємство "СІС" зв ернулося до Полтавського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до Державної податкової ін спекції у м. Полтаві про скасу вання рішення № 0007972306/0 від 15.06.2010 ро ку про застосування штрафних санкцій у розмірі 101842,00 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що Дер жавною податковою інспекціє ю у м. Полтаві проведена перев ірка Малого приватного підпр иємства "СІС" з питань дотрима ння суб' єктами господарюва ння порядку проведення розра хунків за товари (послуги), вим ог регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій. За результатами перевірки складено акт № 0385/16/0 1/23-322/21056080 від 07.06.2010 року. На підставі акту перевірки ДПІ у м. Полтав і прийнято рішення № 0007972306/0 від 15 червня 2010 року про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій, яке як зазначає позивач п рийнято з порушенням вимог ч инного законодавства та прос ить суд скасувати рішення та визнати дії працівників про типравними.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив позов за довольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні вимоги позовної заяви не визнали, на давши письмові заперечення н а адміністративний позов, вв ажають, що рішення прийнято п равомірно в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачений Конституцією України та Зак онами України.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, предст авників відповідача, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, прийшо в до наступних висновків.

Відповідно до плану переві рок за здійсненням СГД розра хункових операцій у сфері го тівкового обігу на червень 2010 року та направлень № 1366 від 07. 06.2010 року, № 1365 від 07.06.2010 року держав ним податковим ревізором-інс пектором Державної податков ої інспекції у м. Полтаві пров едено планову виїзну перевір ку складу Малого приватного підприємства "СІС" (код 21056080), що з находиться по вул. Автобазів ська, 8/2, м. Полтава, щодо дотрим ання позивачем порядку пров едення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій.

В ході перевірки встановле но порушення, а саме: несвоєч асне оприбуткування готівко вих коштів у касі підприємст ва на загальну суму 20368,40 грн., чи м порушено вимоги п.2.6 Положен ня про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні.

За результатами перевірки складено акт № 0385/16/01/23-322/21056080 від 07.06. 2010 року.

На підставі вищезазначено го акту податковим органом в инесено рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій № 0007972306/0 від 15 червня 2010 рок у на суму 101842,00 грн.

Мале приватне підприємств о "СІС" звернулося до Державно ї податкової адміністрації в Полтавській області зі скар гою за результатом розгляду прийнято рішення №1826/10/25-017 від 21. 07.2010 року яким рішення про заст осування штрафних (фінансов их) санкцій № 0007972306/0 від 15 червня 2010 року залишено без змін, а ска ргу без задоволення.

26.07.2010 року позивач звернувся із скаргою до Державної пода ткової адміністрації Україн и на рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій № 0007972306/0 від 15 червня 2010 року та рішення про результати розг ляду скарги ДПА у Полтавські й області №1826/10/25-017 від 21.07.2010 року.

13.09.2010 року рішенням Державної податкової адміністрації Ук раїни про результати розгляд у скарги залишено без змін рі шення ДПІ у м. Полтаві від 15 чер вня 2010 року № 0007972306/0 про сплату зас тосованої штрафної (фінансов ої) санкції та рішення ДПА у П олтавській області від 21 лип ня 2010 року № 1826/10/25-017, прийняте за ро зглядом скарги, а скаргу без з адоволення.

Не погоджуючись з правомір ністю дій відповідача позива ч звернувся до суду з вимогою про визнання протиправним т а скасування прийнятого ріше ння Державної податкової інс пекції в м. Полтаві № 0007972306/0 від 15 червня 2010 року про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано;обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно;розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації;проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення;своєчасно, тобто протягом розумного стр оку.

05.11.2010 року представником пози вача подано до суду додатков і письмові пояснення в яких в ін зазначає, що представники ДПС не маючи підстав для пров едення перевірки в порушення вимог ст.11 Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні” фактично здійснил и виїзну документальну перев ірку каси підприємства, хоча не мали направлення на перев ірку бухгалтерії, де ведетьс я касова книга.

Згідно ст. 15 Закону України "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг" контро ль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюют ь органи державної податково ї служби України шляхом пров едення планових або позаплан ових перевірок згідно із зак онодавством України.

Відповідно до ст. 16 вказаног о Закону контролюючі органи мають право відповідно до за конодавства здійснювати пла нові або позапланові перевір ки осіб, які підпадають під ді ю цього Закону.

Згідно із частиною 7 ст. 11-1 Зак ону України "Про державну под аткову службу" позаплановими перевірками вважаються тако ж перевірки в межах повноваж ень податкових органів, визн ачених Законами України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", "Про держав не регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів", а в інших випадках - за ріш енням суду.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 11 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, мають право здій снювати контроль за додержан ням порядку проведення готів кових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку.

Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” встановлено, що державні податкові адмін істрації в Автономній Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві та Севастополі, державні податкові інспекції в міста х з районним поділом (крім міс т Києва та Севастополя) викон ують функції, передбачені ст аттею 8 цього Закону, крім функ цій, зазначених у пунктах 2, 3, 8, 11 , 12, 13, 16, а також пункті 15 цієї стат ті у частині забезпечення ви готовлення марок акцизного з бору.

Функція щодо здійснення ко нтролю за додержанням порядк у проведення готівкових розр ахунків за товари (послуги) у в становленому законом порядк у, передбачена п. 4 ст. 8 Закону, т ому безпосередньо здійснюєт ься державними податковими а дміністраціями в областях.

З огляду на викладене, ДПІ у м. Полтаві при проведенні 07.06.2010 року перевірки оптового скл аду МПП “СІС”, щодо питань дот римання суб' єктами господа рювання порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), вимог з регулювання обігу г отівки, наявності торгових п атентів і ліцензій, діяла в ме жах повноважень встановлени х Законом.

Посилання представника по зивача на те, що відповідач не правомірно провів перевірку , оскільки ним не пізніше ніж з а десять днів до дня проведен ня перевірки не було надісла но письмове повідомлення від повідно до ст. 11-1 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні", судом не прийма ються до уваги, оскільки відп овідно до п.2 ст. 11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу” № 509-Х11 від 4 грудня 1990 року органи державної податкової служби у випадках, в межах ко мпетенції та у порядку, встан овленому законами України , м ають право здійснювати контр оль за додержанням проведенн я готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому порядку.

Статтею 11-1 Закону України “П ро державну податкову службу ” передбачено, що перевірки в межах повноважень податкови х органів, визначених закона ми України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг ”, “Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, вважа ються позаплановими перевір ками.

Здійснення контролю за дот риманням порядку проведення розрахунків врегульовано ро зділом 5 (ст.ст. 15, 16) Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг”. Зо крема, ст.15 визначено, що такий контроль здійснюється подат ковими органами шляхом прове дення планових або позаплано вих перевірок. Оскільки Зак он України “Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг”є спеціальним у пита ннях застосування РРО, то інш і акти законодавства застосо вується лише в частині, не вре гульованій цим законом.

Застосування до перевірок з дотриманням порядку прове дення розрахунків за готівку ст. 11-1 Закону України “Про держ авну податкову службу” є нем ожливим, оскільки вказаною н ормою визначені підстави та порядок проведення планових та позапланових перевірок с воєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків, зборів (обов'язкови х платежів). Тому норми ст. 11-1 За кону України “Про державну п одаткову службу ” не поширює ться на перевірки щодо контр олю за здійсненням розрахунк ових операцій у сфері готівк ового та безготівкового облі ку.

Застосування до перевірок РРО положень ст. 11-2 Закону Укра їни “Про державну податкову службу” є безпідставним, оск ільки положення вказаної нор ми стосуються правовідносин з допуску посадових осіб до п роведення планових та позапл анових перевірок своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), а не перевірок щодо контр олю за здійсненням розрахунк ових операцій у сфері готівк ового та безготівкового обіг у.

Враховуючи вищевикладене та беручи до уваги графік пер евірок, направлення на перев ірку та керуючись ст. 1, 8, 9, 10 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні”, ст. 1 5, 16 Закону України “Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг”п.7.1 глави 7 Положе ння №637 суд приходить до висно вку про правомірність провед ення перевірки позивача.

Досліджуючи правомірність прийняття рішення Державно ю податковою інспекцію в м.По лтаві про застосування штраф них (фінансових) санкцій від 15 червня 2010 року № 0007972306/0 суд приход ить до наступних висновків.

Відповідно до положень ста ттей 8, 9 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” встановлено, що фу нкції, які здійснюють органи державної податкової служби , зокрема, здійснення контрол ю за додержанням порядку про ведення готівкових розрахун ків за товари (послуги) у встан овленому законом порядку.

Згідно до положень пункту 4 статті 10 Закону України “Про д ержавну податкову службу ” в ід 04.12.1990 №509-ХІІ (із змінами та доп овненнями), органи державної податкової служби здійс нюють у межах своїх повноваж ень контроль за законністю в алютних операцій, додержання м порядку проведення готівко вих розрахунків за товари (по слуги) у встановленому закон ом порядку, за наявністю свід оцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької д іяльності, ліцензій на прова дження видів господарської д іяльності, що підлягають ліц ензуванню відповідно до зако ну, з наступною передачею мат еріалів про виявлені порушен ня органам, що видають ці доку менти, за наявністю торгових патентів.

Згідно до положень статей 15 , 16 Закону України “Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг ”, контроль за доде ржанням суб' єктами підприє мницької діяльності порядку проведення розрахунків за т овари (послуги), інших вимог ць ого Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення п ланових або позапланових пер евірок.

Як вбачається з матеріалів справи, Державною податково ю інспекцію в м.Полтаві прове дена перевірка Малого приват ного підприємства "СІС" з пита нь дотримання субєктами госп одарювання порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), вимог регулювання об ігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій, що підтверджується атом переві рки № 0385/16/01/23-322/21056080 від 07.06.2010 року.

Пунктом 1.2 глави 1 Положення № 637 визначено, що оприбуткуванн я готівки - проведення підпри ємствами і підприємцями облі ку готівки в касі на повну сум у її фактичних надходжень у к асовій книзі, книзі обліку до ходів і витрат, книзі обліку р озрахункових операцій.

Відповідно до абзацу 1, 2, 3 пун кту 2.6. Положення №637, уся готівк а, що надходить до кас, має сво єчасно (у день одержання готі вкових коштів) та в повній сум і оприбутковуватися. Оприбу ткуванням готівки в касах пі дприємств, які проводять го тівкові розрахунки з оформле нням їх касовими ордерами і в еденням касової книги відпов ідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обл іку готівки в повній сумі її ф актичних надходжень у касові й книзі на підставі прибутко вих касових ордерів. У разі пр оведення готівкових розраху нків із застосуванням реєстр атора розрахункових операці й або використанням реєстрац ійної книжки оприбуткування м готівки є здійснення облі ку зазначених готівкових кош тів у повній сумі їх фактични х надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітни х чеків реєстратор розрахунк ових операцій (даних реєстра ційної книжки).

Як встановлено в акті перев ірки готівкові кошти виведен о “службовим виведенням” з р еєстратора розрахункових оп ерацій (графа 3 розділу 2 книги обліку розрахункових операц ій №1691/1601002367/7 від 13 листопада 2009 рок у та відповідні фіскальні зв ітні чеки) але в касу підприєм ства в повній мірі не оприбут ковані. Так, згідно фіскально го звітного чеку №1344 за 4 грудня 2009 року, видано з реєстратор а розрахункових операцій 4340 грн., оприбутковано у к асі підприємства 1974,95 грн. (різн иця 2365,05 грн.); згідно фіскальног о звітного чеку №1346 за грудня 2009 року, видано з реєстрато ра розрахункових операцій 11400 грн., оприбутковано у кас і підприємства 1925,24 грн. (різниц я 9474,76 грн.); згідно фіскального з вітного чеку №1352 за 16 грудня 2009 року, видано з реєстратор а розрахункових операцій 7300 г рн., оприбутковано у касі підп риємства 4932,83 грн. (різниця 2367,17 гр н.); згідно фіскального звітно го чеку №1361 за 29 грудня 2009 року, ви дано з реєстратора розрахунк ових операцій 4455 грн., оприбут ковано у касі підприємства 3918 ,48 грн. (різниця 536,52 грн.); згідно ф іскального звітного чеку №1435 за 20 квітня 2010 року, видано з р еєстратора розрахункових операцій 5185 грн., оприбутко вано у касі підприємства 3049 ,49 грн. (різниця 2135,51 грн.); згідно ф іскального звітного чеку №1442 за 28 квітня 2010 року, видан о з реєстратора розрахунк ових операцій 7780 грн., оприб утковано у касі підприємства 6875,36 грн. (різниця 904,64 грн.); згідно фіскального звітного чеку № 1463 за 2 червня 2010 року, видано з ре єстратора розрахункових опе рацій 5400 грн., оприбутковано у касі підприємства 2815.25 г рн. (різниця 2584,75 грн.).

Відповідно до вимог п.2.6 глав и 2, глави 4 Положення №637 оприбу ткуванням готівки в касах пі дприємств які проводять розр ахунки з оформленням їх касо вими ордерами і веденням кас ової книги є здійснення облі ку готівки в повній сумі її фа ктичних надходжень у касовій книзі на підставі прибутков их касових ордерів.

У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є з дійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків РРО (даних РК).

Таким чином у разі якщо готі вка проведена через РРО і у КО РО на підставі фіскальних зв ітних чеків, однак у день одер жання готівкових коштів не п роведена по касовій книзі, то така готівка оприбуткована в касі підприємства несвоєча сно.

Пунктом 9.7 розділу 9 Порядку р еєстрації та ведення книг об ліку розрахункових операцій і розрахункових книжок від 01. 12.2000 № 614 визначено, що сума готів ки, що зберігається на місці п роведення розрахунків до поч атку робочого дня, уноситься СГ протягом робочого дня або перебуває на місці проведен ня розрахунків на момент вих оду з ладу РРО чи відключення електроенергії, записується у корінець розрахункової кв итанції з поміткою "Службове внесення", а сума готівки, що в илучається СГ протягом робоч ого дня з місця проведення ро зрахунків, записується у кор інець розрахункової квитанц ії з поміткою "Службова видач а".

Отже, посилання позивача на те, що суми відображені в касо вій книзі як залишок на почат ок дня являються оприбуткова ною виручкою за попередні дн і судом не беруться до уваги, о скільки операції "службова в идача" не проводилась, а кошти згідно фіскальних звітних ч еків на початку робочого дня реєструвались операцією "сл ужбове внесення". В матеріала х справи наявне копія реєстр аційного посвідчення № 1601002367ві д 27.07.2004 року на реєстратор Міні 500 МE (заводський № ПБ 56100283 фіскаль ний №1601002367) даний РРО використов ується в оптовому складі. Док ументального підтвердження переміщення готівкових кошт ів зі складу до каси підприєм ства відсутнє.

Крім того, позивач посилаєт ься неправомірність дій прац івників ДПС стосовно вилучен ня документів під час переві рки про що в акті не було зробл ено відмітки та не складено о пису.

В судовому засіданні предс тавником відповідача спрост овано дані зауваження, оскіл ьки копії документів не вилу чалися, а робилися копії на пі дтвердження порушень, що бул и встановлені під час переві рки.

Судом не беруться до уваги п осилання позивача на листи в ід 05.05.2010 року № 8795/723-7017/538 Державної п одаткової адміністрації Укр аїни та Національного банку України від 16.04.2010 року № 11-110/2010-6116, ос кільки вони не є нормативним и актами та носять лише інфор маційний характер, а порушен ня встановлене відповідно до Положення про ведення касов их операцій у національній в алюті в Україні.

Відповідно до абзацу друго го пункту 7.3 Положення №637, у раз і виявлення порушень установ леного порядку ведення опера цій з готівкою органи держав ної податкової служби Україн и застосовують до порушників штрафні санкції на підставі подання органів контролю зг ідно з законодавством Україн и.

Абзацом 2 пункту 1 Указу Пре зидента України “Про застосу вання штрафних санкцій за по рушення норм з регулювання о бігу готівки” від 12.06.1995 №436/95 (із зм інами та доповненнями), за не о прибуткування (неповне та/аб о несвоєчасне) оприбуткуванн я у касах готівки, встановлен о відповідальність у п' ятик ратному розмірі не оприбутко ваної суми.

Відповідно до ч.1., ч.2 ст. 71 Код ексу адміністративного судо чинства України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єкта владних повно важень обов' язок щодо доказ ування правомірності свого р ішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Судом встановлено, що рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій винесен е у відповідності та з дотрим анням вимог чинного законода вства.

За таких обставин, суд при ходить до висновку, що позовн і вимоги не підлягають задов оленню.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позовни х вимог Малого приватного пі дприємства "СІС" до Державної податкової інспекції у м. Пол таві про скасування рішення та визнання дій протиправним и -відмовити.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 15 листопада 20 10 року.

Суддя Г.В. Костенко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2010
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу12241207
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4486/10/1670

Ухвала від 04.10.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 04.10.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 27.09.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 10.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 19.04.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Постанова від 09.11.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Костенко Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні