Рішення
від 22.10.2024 по справі 371/328/23
МИРОНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний № 371/328/23

Номер провадження № 2/371/82/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" жовтня 2024 р. м. Миронівка

Миронівський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді: Кириленко М.О.

за участю секретаря: Петренко В.А.

позивачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,

ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,

представника позивачів ОСОБА_5

представника відповідача ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Миронівка Київської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 інтереси яких представляє адвокат Невкритий Валерій Михайлович до Миронівської міської ради, Головного управління Держгеокадастру у місті Києві та Київській області про скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття поземельної книги із скасуванням кадастрового номера 3222988300:02:003:0090

ВСТАНОВИВ:

У березні 2023 року позивачі звернулися до суду з вказаним позовом, посилаючись на те, що вони є користувачами земельних ділянок, які використовуються ними для колективного городництва на землях запасу бувшої Центральненської сільської ради Миронівської територіальної громади Обухівського району Київської області.

Земельна ділянка площею 6,0784 га на землях поля № 9 біля села Андріївна передана у користування жителям села Центральне для ведення городництва на підставі рішення виконкому Центральненської сільської ради народних депутатів від 24 березня 1992 року «Про хід проведення земельної реформи» відповідно до вимог Земельного кодексу України. Згідно цього рішення кожному члену сім`ї було виділено в користування по 3 сотки землі.

Рішенням 16 сесії 5 скликання Центральненської сільської ради народних депутатів від 02 липня 1993 року «Про виконання рішення 10 сесії 6 скликання від 07 квітня 1992 року» «Про дотримання земельного законодавства на території села» визначено, що проведено наділ земельних ділянок під індивідуальні городи. Оскільки землі запасу, виділені під колективні городи за діючим на той час земельним законодавством не підлягали приватизації, то вони були позбавлені можливості отримати у власність земельні ділянки, які перебували в їхньому користуванні.

17.06.2022 року вони та ще 21 особа подали до Миронівської міської ради Київської області заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами села Центральне (біля села Андріївна) Обухівського району Київської області на території Миронівської територіальної громади.

Миронівська міська рада Київської області листом від 20.06.2022 року № 02-20/3555 рекомендувала їм повторно звернутися із заявами про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами села Центральне (біля села Андріївка) Обухівського району Київської області на території Миронівської територіальної громади після закінчення воєнного стану.

04.08.2022 року їм стало відомо, що на підставі рішення Державного кадастрового реєстратора від 01.02.2022 року було здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 6,0784 га за цільовим призначенням - землі житлової та громадської забудови на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та присвоєно кадастровий номер 3222988300:02:003:0090. Тобто, на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), розробленої ТОВ «Інвест-Компані» Державним кадастровим реєстратором 01.02.2022 року було здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 6,0784 га за цільовим призначенням - землі житлової та громадської забудови та присвоєно кадастровий номер 3222988300:02:003:0090.

Головне управління Держгеокадастру у місті Києві та Київській області повідомило ОСОБА_1 листом від 23.08.2022 року № У-34/0-695/6-22 про те, що Державним кадастровим реєстратором внесено виправлення до державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300Д324003:0090 в частині зміни категорії земельної ділянки із житлової та громадської забудови на землі сільськогосподарського призначення.

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру листом від 27.09.2022 року № 31-28-0.212-6323/2-22 повідомила ОСОБА_1 про те, що відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 площею 6,0784 внесені до державного земельного кадастру за результатами поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081.

Земельна ділянка з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 з цільовим призначенням 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) сформована за результатами поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0055 з цільовим призначенням 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам).

Відповідно до відомостей Державного земельного кадастру на земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0055 в порядку інформаційної взаємодії від органу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно надійшли відомості про державну реєстрацію права комунальної власності Миронівської міської ради. Миронівська міська рада Київської області на запит ОСОБА_1 про надання інформації повідомила листом про те, що земельна ділянка з кадастровим номером 3222988300:02:003:0055 загальною площею 18,2117 га за актом приймання-передачі від 18.06.2019 року Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області була передана до Миронівської міської об`єднаної територіальної громади. Рішенням Миронівської міської ради від 23.12.2021 року надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,1000 га для ведення особистого селянського господарства за межами села Андріївка на території Миронівської міської ради ОСОБА_7 . При реєстрації земельної ділянки, власником якої став ОСОБА_7 , були сформовані земельні ділянки з кадастровими номерами 3222988300:02:003:0081 та 3222988300:02:003:0082. 23.12.2021 року рішенням Миронівської міської ради надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами села Центральне громадянам ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , Майданчику 0.10 га, ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 . На підставі зазначених рішень були розроблені проекти землеустрою ТОВ «Інвент-Компані» та зареєстровані земельні ділянки в державному земельному кадастрі. Земельна ділянка з кадастровим номером 3222988.300:02:003:0090 площею 6.0784 є залишком від земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081.

Таким чином, оскільки земельна ділянка з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 площею 6,0784 є залишком від земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081, то вона була і залишається комунальною власністю) Миронівської міської ради Київської області. Саме щодо земельної ділянки площею 6.0784 позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 . ОСОБА_4 та інші громадяни - жителі села Центральне просили Миронівську міську раду Київської області про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами села Центральне (біля села Андріївна) Обухівського району Київської області на території Миронівської територіальної громади. Зазначають, що присвоєння земельній ділянці площею 6,0784, яка знаходиться за межами населеного пункту села Центральне Миронівської територіальної громади та кадастрового номером 3222988300:02:003:0090 та зареєстрована в органі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно про право комунальної власності Миронівської міської ради на цю земельну ділянку перешкоджає їм та іншим користувачам здійснити приватизацію цієї земельних ділянок, які знаходиться в їх користуванні з 1992 року. Без скасування державної реєстрації земельної ділянки площею 6,0784, яка знаходиться за межами населеного пункту села Центральне Миронівської територіальної громади шляхом закриття Поземельної книги із скасуванням кадастрового номера земельної ділянки 3222988300:02:003:0090 неможлива приватизація вказаної земельної ділянки.

В зв`язку з чим просять суд скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 6,0784, яка розташована за межами населеного пункту села Центральне на території Миронівської територіальної громади для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 шляхом виключення з Державного земельного кадастру відомостей про реєстрацію вказаної земельної ділянки; скасувати записи у Поземельній книзі, зобов`язавши Головне управління Держгеокадастру у місті Києві та Київській обласні внести до Державного земельного кадастру відомості про скасування в поземельній книзі записів щодо державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090.

Ухвалою суду від 04.04.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у вказаній справі із призначенням підготовчого судового засідання та надано відповідачам п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву.

26.04.2023року відвідповідача Миронівськоїміської радинадійшов відзив на позов, в якому вони просять відмовити в задоволенні позовних вимог про скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття поземельної книги із скасуванням кадастрового номера 3222988300:02:003:0090, посилаючись на те, що з метою виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 року №60-р «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад» Миронівська міська рада Обухівського району прийняла у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 405, 7042 га згідно з актом приймання- передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність за наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 18.06.2019 року № 10-3677/15-19-сг «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність».

В число земельних ділянок, що перейшли з державної власності у комунальну власність, від Головного управління Держгеокадастру у Київській області до Миронівської міської ради, за вищевказаним актом приймання-передачі, входила земельна ділянка з кадастровим номером 3222988300:02:003:0055 загальною площею 18,2117 га (в додатку до акту приймання-передачі значиться під номером 15). В результаті поділу цієї земельної ділянки зареєстровано земельні ділянки з кадастровими номерами 3222988300:02:003:0081 та 3222988300:02:003:0082.

Від земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 залишився залишок, що був сформований у земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 загальною площею 6,0784 га, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, вид цільового призначення земельної ділянки за Класифікацією видів цільового призначення земель затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.11.2010 за №1011/18306, землі запасу земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам- (16.00).

Зазначають, що в зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України відповідно до Указу президента України від 24.02.2022 №64/2022 був запроваджений воєнний стан, під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей - відповідно до підпункту 5 підпункту 27 розділу X «Перехідних положень» Земельного кодексу України безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом. 17.06.2022 року на адресу Миронівської міської ради від позивачів надійшли заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами села Центральне (біля села Андріївка) Обухівського району Київської області на території Миронівської територіальної громади.

Дане звернення розглянуто, заявникам надіслано лист від 20.06.2022 року за вих. №02- 20/3555, яким було рекомендовано звернутися повторно з даними заявами після закінчення воєнного стану та роз`яснено, що безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації під час дії воєнного стану заборонена.

02.05.2023 року від відповідача Головного управління Держгеокадастру у місті Києві та Київській області надійшов відзив на позов, в якому вони просять відмовити у задоволенні позову в повному обсязі з наступних обставин. Щодо доводів позивачів про користування земельними ділянками посилаються на те, що главою 15 встановлено поняття право користування землею, існує право постійного користування землею та право оренди земельної ділянки (ст.92 та 93 Земельного кодексу України).

Земельний кодекс України визначає правовстановлюючі документи на право користування землею, тобто це державний акт на право постійного користування землею до 2013 року, на даний час правовстановлюючий документи який підтверджує державну реєстрацію речового права відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та договір оренди земельної ділянки зареєстрований відповідно до вимог вищевказаного закону.

Вказане передбачено ст.125 Кодексу встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно з ст. 126 Кодексу право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Зазначають що позивачами не надано жодних доказів про користування земельними ділянками, а відтак вважають відсутні підстави для позову до суду.

Щодо скасування державної реєстрації зазначають, що порядок державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та порядок скасування державної реєстрації земельних ділянок визначений у Земельному кодексі України, Законі України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051. Ст.79-1 Земельного кодексу України визначено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав та передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї, яка здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі. В силу вимог статей 125,126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Звертають увагу на те, що у відповідності до положень п. 1 ст.2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до ст. 6 зазначеного Закону, організаційну систему державної реєстрації прав становлять: Міністерство юстиції України та його територіальні органи; суб`єкти державної реєстрації прав: (виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; акредитовані суб`єкти); державні реєстратори прав на нерухоме майно (державні реєстратори). Отже, вважають, що повноваження з державної реєстрації набуття прав на земельні ділянки або внесення змін про власника з 01.01.2013 року перейшли виключно до органів та суб`єктів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, визначених статтею 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Разом з тим, зазначають, що ч. 13 статті 79-1 Земельного кодексу України та ч.10 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі: поділу або об`єднання земельних ділянок; скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації; якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», не було зареєстровано протягом року з вини заявника.

Вважають, що ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). З урахуванням зазначеного та вимог ч. 13 статті 79-1 Земельного кодексу України та ч.10 Закону України «Про Державний земельний кадастр», вважають, що у Земельному кодексі України та спеціальному Законі чітко вказано, що у разі якщо рішенням суду скасовується державна реєстрація земельної ділянки при наявності зареєстрованих та не скасованих щодо такої земельної ділянки речових прав у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, то такі права також підлягають скасуванню.

22.08.2023 року на адресу суду від позивачів відповідь на відзив. В обґрунтуванні поданої відповіді зазначивши, що присвоєння земельній ділянці площею 6,0784 яка знаходиться за межами населеного пункту села Центральне Миронівської територіальної громади кадастрового номера 3222988300:02:003:0090 та зареєстрована в органі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно про право комунальної власності Миронівської міської ради на цю земельну ділянку перешкоджає позивачам та іншим користувачам здійснити приватизацію цієї земельної ділянки, які знаходяться у користуванні з 1992 року.

Зазначене рішення відповідачем мотивовано з посиланнями на заборону безоплатної передачі, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення такої документації.

Також зазначивши, що без скасування державної реєстрації земельної ділянки площею 6,0784 га на земельних полях № 9 біля села Андріївка шляхом закриття Поземельної книги із скасуванням кадастрового номера 3222988300:02:003:0090 неможлива приватизації земельної ділянки. Цей запис є перешкодою для виготовлення технічної документації на земельну ділянку площею 6,0784 га на землях поля № 9 біля села Андріївка.

Ухвалою суду від 29 листопада 2023 року закрито підготовче провадження та справу було призначено до судового розгляду по суті.

Представник позивачів в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити з підстав, вказаних у позовній заяві.

Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні позов підтримала, та просила задовольнити на підставі наданих доказів.

Позивач ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила задовольнити.

Позивач ОСОБА_4 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила задовольнити, просила суд скасувати кадастровий номер та надати дозвіл на приватизацію.

Позивач ОСОБА_3 підтримав позов та просив суд винести законне рішення.

Представник відповідача Миронівської міської ради у задоволенні позову просили відмовити через його необґрунтованість.

Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у місті Києві та Київській області не з`явився. Повідомлений належним чином, під час подачі відзиву просив здійснити розгляд справи без їх участі.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд встановив такі факти та відповідні ним правовідносини.

Відповідно дорішення виконкомусільської Радинародних депутатіввід 24.03.1992року «Пропроведення земельноїреформи відповіднодо вимогземельного кодексуУкраїни»,виконкомом сільськоїРади проведеноінвентаризацію усіхземель,здійснено реєстраціюгромадян якібажають розширитипідсобне господарство,займатися індивідуальнимсадівництвом,одержати укористування земельніділянки длягородництва.Виділено під індивідуальну забудову по 0,25 га землі. Під колективні городи виділена площа розміром 61 га, тобто на кожного члена сім`ї по 3 сотки, громадянам які бажають тримати садово-огородні ділянки, виділені ділянки в районі 3-го поля біля ОСОБА_13 для посадки плодових дерев, ягідників, схил яру біля великих селекційних теплиць. Пенсіонерам виділено по 0,04 га на кожного члена сім`ї, одиноким престарілим по виділенню по 0,05 га (а.с. 24).

Центральненська сільська Рада зверталася до директора Київського відділення інституту землеустрою з проханням провести роботи по складанню проекту відводу земель садовому товариству на землях запасу та виготовити державний акт на право користування землею, що підтверджується листом №36 від 14.05.1993 року (а.с. 29).

Згіднорішення шістнадцятоїсесії п`ятогоскликання Центральненськоїсільської Радинародних депутатіввід 02.07.1993 року, на території сільської ради проводилась значна робота по раціональному використанню земель запасу. Проведено поділ земельних ділянок під індивідуальні городи, із земель запасу. Зроблено вибір земельної ділянки для садівницького товариства «Андріївський спуск». Проводились підготовчі роботи по приватизації земельних ділянок, виділених для садівництва, будівництва, ведення особистого підсобного господарства. Проте дирекцією дослідного господарства «Еліта» не приймуться конкретно ніяке рішення по відношенню до орендованого колективу «Ягідка». Зобов`язано директора дослідного господарства «Еліта» ОСОБА_14 вирішити питання переведення орендного колективу «Ягідка» з 3-го поля на землі запасу наділені під колективний сад в районі Андріївки до кінця року (а.с. 25).

Відповідно до протоколу сімнадцятої сесії п`ятого скликання Центральненської сільської Ради народних депутатів Миронівського району Київської області від 21.12.1993 року, окрім іншого вирішувалось питання щодо проведення приватизації земель на території сільської ради народних депутатів. В своєму виступі голова сільської ради ОСОБА_15 відмітила, що до земель запасу сільської ради відносяться яри, лісополоси, пасовища, колективні городи, всього 234 га. Згідно закону про землю приватизуються ділянки виділені під будівництво житлових будинків, садівництво, для ведення особистого підсобного господарства. Колективні городи не приватизуються. Окрім іншого зазначила, що до виконкому сільської ради надійшло 80 заяв від жителів сіл, дозволити їм безоплатно передати у власність земельні ділянки. 64 заяви розглянуто на сесії, підготовлена відповідна технічна документація. Депутат сільської ради ОСОБА_16 окрім іншого зазначив, що пропонує сесії сільської ради звернутися з клопотанням у вищі інстанції, просити дозволити приватизувати колективні городи. Інженер землевпорядник сільської ради зазначив, що під колективне садівництво виділено 12 га землі, тобто наділено 210 земельних ділянок розміром по 0,05 га кожна, згідно Закону про Землю, приватизувати можна земельну ділянку виділену під садівництво до 0,12 га, а так як ці ділянки не відповідають нормативам, необхідно вирішувати питання розширення ділянок виділених під садівництво (а.с. 26-28).

Як вбачається з довідки Миронівської міської ради №01-26/193 від 06.07.2022 року, ОСОБА_1 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 1991 року по 1993 рік 0,12 га, з 1994 року по 1997 рік 0,15 га, 1999 по 2000 рік -0,0 га, з 2011 по 2019 рік інформація відсутня, 2020 року 0,10га по теперішній час (а.с. 52).

Відповідно до довідки Миронівської міської ради №01-26/192 від 06.07.2022 року, ОСОБА_4 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 1992 по 1997 рік 0,12 га, 1997 по 1999 0,21 га, з 2002 по 2011 рік інформація відсутня, 2011 року по 2013 рік 0,2 га, з 2013 по 2020 рік 0,16 га, з 2020 року 0,15 га по теперішній час (а.с. 55).

Як вбачається з довідки Миронівської міської ради №01-26/195 від 06.07.2022 року, ОСОБА_3 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 1992 по 1995 рік + 0,20 га, 1995 по 1997 рік 0,12 га, 1998 по 1999 рік 0,17 га, з 2000 по 2001 рік 0,12 га, 2002 по 2003 рік 0,18 га, 2004 по 2010 рік інформація відсутня, 2011 року по 2013 рік 0,10 га, 2014 рік 0,05 га, з 2015 до 2019 року інформація відсутня, 2020 року 0,10 га по теперішній час (а.с. 57).

Згідно довідки Миронівської міської ради №01-26/199 від 08.07.2022 року, ОСОБА_17 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 1991 року -0,12 га, з 1992 по 1993 рік 0,20 га, з 1994 по 1995 рік 0,19 га, з 1996 по 1997 0,18 га, з 1998 по 2000 рік 0,23 га, з 2001 по 2005 рік 0,28 га, з 2006 по 2010 рік інформація відсутня, з 2011 по 2014 рік 0,15 га, 2015 інформація відсутня, з 2016 по 2017 рік 0,15 га, з 2017 по 2019 рік інформація відсутня, з 2020 по 2022 рік 0,10 га (а.с. 53).

Як вбачається з довідки Миронівської міської ради №01-26/201 від 11.07.2022 року, ОСОБА_2 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 2020 року 0,15 га по теперішній час (а.с 56).

Згідно заяви від 03.08.2022 року, ОСОБА_1 від жителів Миронівської громади с. Центральне зверталася до Миронівської міської ради із заявою про надання їм дозволу на розробку проекту із землеустрою, щодо відведення земельних ділянок у власність, для ведення особистого селянського господарства, дані земельні ділянки були наділені під огороди в 1993 році, якими вони користуються по даний час (так як вони проживають в квартирах, земельних ділянок не мають), ділянки знаходяться за межами с.Андріївка. В зв`язку з військовою агресією Російської федерації проти України, з запровадженням воєнного стану з 05.30 год 24.02.2022 року, відповідно до Указу Президента №64/2022, на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану №2145-ІХ Перехідні Положення Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, де в ч.5 зазначено, що безоплатна передача земель державної комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі розроблення такої документації забороняється під час дії воєнного стану, тому просила дозволу прийняти документи і вирішити питання після скасування воєнного стану (а.с. 30-33).

Окрім інших, в доданому до заяви списку жителів с. Центрального на отримання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, для ведення особистого селянського господарства до матеріалів справи додані заяви ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_17 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_3 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , про надання їм дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами с. Андріївка, орієнтованою площею, для ведення особистого селянського господарства. До заяви додав викопіювання з кадастрової карти України, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (а.с. 58-109).

Відповідно до відповіді Миронівської міської ради Обухівського району Київської області №0-20/3555 від 20.06.2022 року, в зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, був запроваджений воєнний стан з 05.30 год 24.02.2022 року відповідно до Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 року №64/2022, на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану №2145-ІХ Перехідні Положення Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, де в ч.5 зазначено, що безоплатна передача земель державної комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється під час дії воєнного стану, враховуючи вищенаведене рекомендують повторно звернутися з повним пакетом документів після закінчення воєнного стану (а.с. 34).

Згідно листа Обухівської районної військової адміністрації Київської області, розглянувши звернення громадянки ОСОБА_1 від 06.07.2022 року на виїзному прийомі під головуванням начальника Обухівської районної військової адміністрації, про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства, за межами с. Андріївка Миронівської територіальної громади Обухівського району Київської області, повідомили ОСОБА_42 , що Обухівська районна військова адміністрація є місцевим органом виконавчої влади, який в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території Обухівського району, діє лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України. Посилаючись на ст.122 Земельного кодексу України, зазначили що особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки із земель державної або комунальної власності звертається з клопотанням про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою до органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. Враховуючи пункт 24 розділ Х «Перехідних положень» Земельного кодексу України, з дня набрання чинності цим пунктом, землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад. У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та введенням на території України воєнного стану та враховуючи пункт 5 пункту 27 розділу Х «Перехідних положень» Земельного кодексу України, безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється (а.с. 35).

Як вбачається із запиту на інформацією, 16.09.2022 року представник жителів Центральненської сільської громади Білоус Людмила звернулася до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру із запитом на інформацію, яким просила Головне управління Держгеокадастру у Київській області повідомити, чи обліковується у Державному фонді документації із землеустрою та оцінки земель технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка стала підставою для формування земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090; надати копію технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натрі (на місцевості) (кадастровий номер 3222988300:02:003:0090) з Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель (а.с. 36-37).

Як вбачається з листа Головного управління Держгеокадастру у Київській області №У-34/0-695/6-22 від 23.08.2022 року, було розглянуто звернення Білоус Людмили на урядову гарячу лінію щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку. Повідомлено, що відповідно до інформації, наданої відділом №6 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Київській області, при формуванні земельної ділянки з присвоєнням їй кадастрового номера 3222988300:02:003:0090, ТОВ «Інвент-Компані» було допущено помилку в електронному документі щодо категорії земель вказаної ділянки. Державним кадастровим реєстратором Відділу за результатами розгляду звернення ОСОБА_42 прийнято рішення про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 в частині зміни категорії земельної ділянки, а саме: із земель житлової та громадської забудови на землі сільськогосподарського призначення (а.с. 38).

Відповідно до скарги на рішення, дії або бездіяльність Державного кадастрового реєстратора від 01.02.2022 про державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090, жителі Центральненської сільської ради Обухівського району Київської області в особі представника громади ОСОБА_1 зверталися 10.08.2022 року до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру з скаргою, в якій просили скасувати рішення кадастрового реєстратора від 01.02.2022 року відділу в Миронівському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області щодо державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 площею 6,0784 га, сформованої як землі житлової та громадської забудови із земель запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не наданні у власність або користування громадянам чи юридичним особам) за межами населеного пункту на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ «Інвест-Компані» від 31.01.2022 року (а.с. 39-40).

Згідно листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №31-28-0.212-6323/2-22 від 27.09.2022 року, ОСОБА_43 було відмовлено у задоволені скарги. Посилаючись на те що відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 площею 6,0784 га внесені до Державного кадастру за результатом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081, при формуванні земельної ділянки було допущено помилку в електронному документі щодо категорії зазначеної земельної ділянки. Державним кадастровим реєстратором відділу №6 Управління надання послуг Головного управління Держгеокадастру у Київській області прийнято рішення про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 в частині зміни категорії земельної ділянки. Зазначили що земельна ділянка з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 з цільовим призначенням 16.00 землі запасу. Також зазначили, що відповідно до відомостей Державного земельного кадастру на земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0055 в порядку інформаційної взаємодії від органу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно надійшли відомості про державу реєстрацію права комунальної власності Миронівської міської громади. Відповідно до документів наданих скаржником, земельна ділянка 3222988300:02:003:0090 входить до контуру під номером 3 «земель запасу» (а.с. 41-42).

Як вбачається з листа Головного управління Держгеокадастру у Київській області №У-37/0-794/6-22 від 22.09.2022 року, було розглянуто звернення ОСОБА_44 , за результатами розгляду повідомлено, що у місцевому фонді документації із землеустрою та оцінки земель Сектору відсутні документація із землеустрою щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090, тому надати її копію немає можливості (а.с. 45).

Відповідно до запиту на інформацією, 16.09.2022 року жителі Центральненської сільської громади Обухівського району Київської області в особі ОСОБА_1 звернулися до Миронівської міської ради із запитом на інформацію, яким просили надати копію рішення Миронівської міської ради та документацію, на підставі якої було сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 площею 6,0784 га як залишок від земельної ділянки з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 площею 18,1869 га.; та копію рішення органу місцевого самоврядування та документацію, на підставі якої було сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 площею 18,1869 га (а.с. 46-47).

Листом №02-21/33 від 29.09.2022 року, Миронівська міська рада на запит інформації від 16.09.2022 року повідомила, що земельна ділянка кадастровий номер 3222988300:02:003:0055 загальною площею 18,2117 га, за Актом приймання-передачі від 18.06.2019 року була передана Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області до Миронівської міської об`єднаної територіальної громади. 26.02.2021 року на сьомій сесії Миронівської міської ради було прийнято рішення «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами с.Андріївка ОСОБА_7 , на підставі якого був розроблений проект землеустрою ФОП « ОСОБА_45 » та зареєстровано земельну ділянку у Державному земельному кадастрі. При реєстрації земельна ділянка за кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 була поділена на дві земельні ділянки: кадастровий номер 3222988300:02:003:0082 та 3222988300:02:003:0081. 23.12.2021 року на дев`ятнадцятій сесії Миронівської міської ради були прийнятті рішення «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами с.Центральне громадянам: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_46 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 . На підставі даних рішень були розроблені проекти землеустрою ТОВ «Інвент-компані» та зареєстровані земельні ділянки в Державному земельному кадастрі. Зазначили що земельна ділянка за кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 є залишком від земельної ділянки за кадастровим номером 3222988300:02:003:0081. Щодо надання копії документації із землеустрою, повідомили, що Миронівська міська рада не являється розпорядником Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, радили про надання даної інформації звернутися до відповідного територіального органу Держгеокадастру (а.с. 48-49).

Відповідно до рішення сьомої сесії восьмого скликання Миронівської міської ради від 26.02.2021 року, ОСОБА_7 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 0,1000 га для ведення особистого селянського господарства за межами с. Андріївка, на території Миронівської міської територіальної громади (а.с. 50).

Згідно листа № ПІ-224/1-251/0/63-22 від 03.10.2022 року, Головним управлінням Держгеодастру у м. Києві та Київській області було розглянуто запит ОСОБА_44 , та повідомлено, що відомості про земельну ділянку за кадастровим номером 3222988300:02:003:0081, площею 18,1869 га за цільовим призначенням - землі запасу, перенесено до архівного шару НКС ДЗК в зв`язку з поділом. Документація із землеустрою на земельну ділянку за кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 в місцевому фонду документації із землеустрою та оцінки земель Сектору, не обліковується. В свою чергу запитувана земельна ділянка за кадастром номером 3222988300:02:003:0081 утворена в результаті поділу земельної ділянки за кадастровим номером 3222988300:02:003:0055. Земельна ділянка за кадастровим номером 3222988300:02:003:0055 сформована на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності (за межами населених пунктів) на території Миронівської ОТГ Миронівського району Київської області (а.с. 51).

Відповідно до частини першоїстатті 16 ЦК Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Частиною першою статті 15 ЦК Українивизначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

З урахуванням цих норм правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів і осіб, уповноважених захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси. Суд повинен установити, чи були порушені, не визнані або оспорені права, свободи чи інтереси цих осіб, і залежно від установленого вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні.

Вирішуючи спір по суті, суд повинен встановити наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист якого подано позов, тобто встановити, чи є особа, за позовом якої (або в інтересах якої) порушено провадження у справі належним позивачем. Відсутність права на позов в матеріальному розумінні тягне за собою прийняття рішення про відмову у задоволенні позову, незалежно від інших встановлених судом обставин, оскільки лише наявність права обумовлює виникнення у інших осіб відповідного обов`язку перед особою, якій таке право належить, і яка може вимагати виконання такого обов`язку (вчинити певні дії або утриматись від їх вчинення) від зобов`язаних осіб. Тобто лише встановивши наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист яких подано позов, суд з`ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорення і, відповідно, приймає рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачу у захисті, встановивши безпідставність та необґрунтованість заявлених вимог.

На час прийняття Центральненською сільською радою народних депутатів рішення від 24 березня 1992 року, зокрема про виділення землі під колективні городи громадянам які бажають тримати садово-огородні ділянки, на яке посилаються позивачі, був чинним Земельний кодексУкраїни (далі - ЗК України) №561-XII від 18 грудня 1990 року.

Згідно зі статтею 22ЗК України1990року право власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право. Приступати до використання земельної ділянки, в тому числі на умовах оренди, до встановлення меж цієї ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує право власності або право користування землею, забороняється.

Частинами першою, третьою статті 23ЗК України1990року передбачено, що право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів. Форми державних актів затверджуються Верховною Радою України.

Таким чином, у ЗК України1990року законодавець визначив, що право власності на земельну ділянку виникає лише після обов`язкового настання двох умов: 1) встановлення землевпорядною організацією меж земельної ділянки в натурі і 2) одержання документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку.

ЗК України1990року втратив чинність з 01 січня 2002 року та набрав чинності ЗК України 2001 року.

З 1 січня 2002 року відповідно до статті 125 ЗК України право користування земельною ділянкою виникало після одержання її власником або землекористувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування або укладення договору оренди, їх державної реєстрації та встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), а з 2 травня 2009 року у відповідності із Законом України від 5 березня 2009 року № 1066-VI Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об`єднання земельних ділянок право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що обов`язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, до яких відноситься право постійного користування та право оренди земельної ділянки. Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно листа №02-21/33 від 29.09.2022 року, Миронівської міської ради, земельна ділянка з кадастровим номером 3222988300:02:003:0055 загальною площею 18,2117 га, за Актом приймання-передачі від 18.06.2019 року була передана до Миронівської міської об`єднаної територіальної громади. 26.02.2021 року на сьомій сесії Миронівської міської ради було прийнято рішення «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами с. Андріївка ОСОБА_7 , на підставі якого був розроблений проект землеустрою ФОП « ОСОБА_45 » та зареєстровано земельну ділянку у Державному земельному кадастрі. При реєстрації земельна ділянка за кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 була поділена на дві земельні ділянки: кадастровий номер 3222988300:02:003:0082 та 3222988300:02:003:0081. 23.12.2021 року на дев`ятнадцятій сесії Миронівської міської ради були прийнятті рішення «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами с. Центральне громадянам: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_46 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 . На підставі даних рішень були розроблені проекти землеустрою ТОВ «Інвент-компані» та зареєстровані земельні ділянки в Державному земельному кадастрі. Зазначили що земельна ділянка за кадастровим номером 3222988300:02:003:0090 є залишком від земельної ділянки за кадастровим номером 3222988300:02:003:0081 (а.с. 48-49).

Звертаючись до суду з позовом, позивачі посилаються на те, що присвоєння земельній ділянці площею 6,0784, яка знаходиться за межами населеного пункту села Центральне Миронівської територіальної громади та кадастрового номером 3222988300:02:003:0090 та зареєстрована в органі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно про право комунальної власності Миронівської міської ради на цю земельну ділянку перешкоджає їм та іншим користувачам здійснити приватизацію цієї земельних ділянок, які знаходиться в їх користуванні з 1992 року. Без скасування державної реєстрації земельної ділянки площею 6,0784, яка знаходиться за межами населеного пункту села Центральне Миронівської територіальної громади шляхом закриття Поземельної книги із скасуванням кадастрового номера земельної ділянки 3222988300:02:003:0090 неможлива приватизація вказаної земельної ділянки.

Натомість, єдиними документами, що підтверджує перебування в їх користуванні земельних ділянок, це довідки Миронівської міської ради, про те, що ОСОБА_1 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 1991 року по 1993 рік 0,12 га, з 1994 року по 1997 рік 0,15 га, 1999 по 2000 рік -0,0 га, з 2011 по 2019 рік інформація відсутня, 2020 року 0,10га по теперішній час; ОСОБА_4 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 1992 по 1997 рік 0,12 га, 1997 по 1999 0,21 га, з 2002 по 2011 рік інформація відсутня, 2011 року по 2013 рік 0,2 га, з 2013 по 2020 рік 0,16 га, з 2020 року 0,15 га по теперішній час; ОСОБА_3 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 1992 по 1995 рік + 0,20 га, 1995 по 1997 рік 0,12 га, 1998 по 1999 рік 0,17 га, з 2000 по 2001 рік 0,12 га, 2002 по 2003 рік 0,18 га, 2004 по 2010 рік інформація відсутня, 2011 року по 2013 рік 0,10 га, 2014 рік 0,05 га, з 2015 до 2019 року інформація відсутня, 2020 року 0,10 га по теперішній час; ОСОБА_17 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 1991 року -0,12 га, з 1992 по 1993 рік 0,20 га, з 1994 по 1995 рік 0,19 га, з 1996 по 1997 0,18 га, з 1998 по 2000 рік 0,23 га, з 2001 по 2005 рік 0,28 га, з 2006 по 2010 рік інформація відсутня, з 2011 по 2014 рік 0,15 га, 2015 інформація відсутня, з 2016 по 2017 рік 0,15 га, з 2017 по 2019 рік інформація відсутня, з 2020 по 2022 рік 0,10 га; ОСОБА_2 має земельну ділянку для ведення огородництва якою користується з 2020 року - 0,15 га по теперішній час.

При цьому суд зазначає, що саме по собі фактичне користування земельною ділянкою не свідчить про виникнення у особи права законного землекористування.

Частинами першою, другою статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з правовою позицією Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладеною у постанові Верховного Суду від 06 березня 2019 року у справі № 1640/2594/18 (адміністративне провадження К/9901/67463/18), системний аналіз норм статей 22, 116, 118 Земельного кодексу України дає можливість дійти висновку, що законом передбачено певний алгоритм та поетапність процесу безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян, а саме: 1) подання зацікавленою особою клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо отримання земельної ділянки у власність; 2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні); 3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у відповідності до приписів статті 186-1 Земельного кодексу України; 4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі; 5) подання зацікавленою особою погодженого проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або рішення про відмову передання земельної ділянки у власність чи залишення клопотання без розгляду.

Таким чином, рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процедури отримання права власності (права користування) на земельну ділянку.

Звернення особи до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з метою отримання земельної ділянки у власність чи користування зумовлене інтересом особи на отримання цієї земельної ділянки, за відсутності для цього законних перешкод.

Зазначений інтерес, у випадку формування земельної ділянки за заявою такої особи та поданими документами, підлягає правовому захисту.

03.08.2022року ОСОБА_1 від жителівМиронівської громадис.Центральне звернуласядо Миронівськоїміської радиіз заявоюпро наданняїм дозволуна розробкупроекту ізземлеустрою,щодо відведенняземельних діляноку власність,для веденняособистого селянськогогосподарства,дані земельніділянки булинаділені їмпід огородив 1993році,якими воникористуються поданий час.

До матеріалів справи додані заяви ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_17 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_3 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , про надання їм дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами с. Андріївка, орієнтованою площею, для ведення особистого селянського господарства. До заяви додавши викопіювання з кадастрової карти України, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

Відповідно до відповіді Миронівської міської ради Обухівського району Київської області №0-20/3555 від 20.06.2022 року, в зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, був запроваджений воєнний стан з 05.30 год 24.02.2022 року відповідно до Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 року №64/2022, на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану №2145-ІХ Перехідні Положення Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, де в ч.5 зазначено, що безоплатна передача земель державної комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється під час дії воєнного стану, враховуючи вищенаведене рекомендували повторно звернутися з повним пакетом документів після закінчення воєнного стану.

Разом з цим, у матеріалах справи відсутні докази звернення ОСОБА_2 та ОСОБА_4 із заявою про надання їм дозволу на розробку проекту із землеустрою, щодо відведення земельних ділянок у власність, для ведення особистого селянського господарства

Відтак, визначитися з предметом спору або підставами позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання, має саме позивач, оскільки саме він є ініціатором судового процесу, а суд створює умови для реалізації ним процесуальних прав сторони спору. Оскільки позовні вимоги представником позивачів та позивачами не змінювались, як і не було заявлено клопотання про залучення до участі у справі інших учасників процесу. Суд розглядає справу, в межах заявлених позовних вимог позивачами.

Враховуючи те, що без прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою у позивачів ще не виникли правовідношення щодо цієї земельної ділянки, позовні вимоги є передчасними, а тому не підлягають задоволенню.

В порядку ч.1 ст.141 ЦПК України, судові витрати відносяться за рахунок позивача.

Керуючись ст.ст. 15,16, 81, 89, 141, 263-268, 354, 355 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 інтереси яких представляє адвокат Невкритий Валерій Михайлович до Миронівської міської ради, Головного управління Держгеокадастру у місті Києві та Київській області про скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття поземельної книги із скасуванням кадастрового номера 3222988300:02:003:0090 - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30 - денний строк з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручене у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.

Суддя М. О. Кириленко

СудМиронівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення22.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122669373
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: спори про припинення права власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —371/328/23

Рішення від 22.10.2024

Цивільне

Миронівський районний суд Київської області

Кириленко М. О.

Рішення від 22.10.2024

Цивільне

Миронівський районний суд Київської області

Кириленко М. О.

Ухвала від 28.05.2024

Цивільне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 20.05.2024

Цивільне

Миронівський районний суд Київської області

Кириленко М. О.

Ухвала від 29.11.2023

Цивільне

Миронівський районний суд Київської області

Кириленко М. О.

Ухвала від 04.04.2023

Цивільне

Миронівський районний суд Київської області

Кириленко М. О.

Ухвала від 23.03.2023

Цивільне

Миронівський районний суд Київської області

Кириленко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні