Справа № 420/155/23
У Х В А Л А
01 листопада 2024 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши в порядку письмового провадження звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення суду від 03.04.2023 по справі №420/155/23 за позовом ОСОБА_1 до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, Таїровського селищного голови Одеського району Одеської області Хасаєва Тимура Хасановича про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа №420/155/23 за позовом ОСОБА_1 до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, Таїровського селищного голови Одеського району Одеської області Хасаєва Тимура Хасановича про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням суду від 03.04.2023 позовну заяву ОСОБА_1 було задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, яка полягає у невчиненні дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області. Зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Стягнуто з Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору у розмірі 536,50 грн.
10.07.2023 ухвалою суду задоволено заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду №420/155/23. Встановлено Таїровській селищній раді Одеського району Одеської області строк подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у справі №420/155/23. Зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у справі № 420/155/23 протягом тридцяти днів з моменту отримання копії ухвали.
На виконання вказаної ухвали суду від 10.07.2023 до суду 11.08.2023 (вх..№ЕП/27526/23) надійшов Звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення суду. В поданому звіті відповідач наводить наступні дії, що були ним вчинені з метою виконання вимог рішення суду від 03.04.2023.
Так, Таїровською селищною радою 11.07.2023 прийнято рішення за № 616-VIII «Про внесення змін до рішення Таїровської селищної ради від 22 грудня 2022 року № 474-VIII «Про бюджет Таїровської селищної територіальної громади на 2023 рік», відповідно до додатку № 6 до вказаного рішення, передбачено у 2023 році виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт. Таїрове Одеського району Одеської області». На підставі чого, 11.08.2023 Таїровською селищною радою в особі селищного голови ОСОБА_2 з одного боку, та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 укладено договір № 01-1108/23 щодо виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт. Таїрове Одеського району Одеської області» (Код ДК 021:2015 71240000-2 - Архітектурні, інженерні та планувальні послуги).
Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-08-11-007872-а оприлюднено в електронній системі публічних закупівель «Prozorro». Отже, враховуючи складну процедуру щодо належного виконання зазначеного Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у справі № 420/155/23, селищною радою виконується рішення суду в межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття.
Додатком до Звіту відповідачем долучено:
- Договір №01-1108/23 від 11.08.2023;
- Завдання на проектування «Нове будівництво дороги від вул.. Пивоварна до вул.. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області»;
- Календарний план виконання робіт;
- Зведений кошторис на розробку проектно-кошторисної документації від 11.08.2023;
- Кошторис №1 на розробку проектно-кошторисної документації від 11.08.2023;
- Кошторис № 2 на геологічні роботи; Кошторис № 3 на інженерно-геодезичні роботи;
- Кошторис № 4 на проходження експертизи проектно-кошторисної документації;
- Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-08-11-007872-а.
28.08.2023 до суду надійшли (вх..№ЕП/33822/23) заперечення представника ОСОБА_1 адвоката Драгун А.С. на звіт про виконання судового рішення. В наданих заперечення представник позивача адвокат Драгун А.С. зазначає, що відповідно до інформації, яка міститься у додатку № 6 до вищезгаданого рішення на виконання вимог виконавчого лита від 13.06.2023 року у справі № 420/155/23 боржником у виконавчому провадженні № 72137977 було виділено грошові кошти у розмірі 100000,00 грн на виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво - дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області. В той же час, виконання вимог рішення суду від 03.04.2023 у справі №420/155/23 є процедурою комплексною та складною, яка включає у себе декілька етапів, які необхідно вчинити відповідачу, як Боржнику, для належного виконання зазначеного рішення не порушуючи чинне законодавство, зокрема:
-Внести зміни до генерального плану населеного пункту;
-Замовити розроблення проектної документації;
-Включити до переліку видатків місцевого бюджету видатки на будівництво дорожнього покриття по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове;
-Провести закупівлю послуг шляхом проведення тендерної процедури;
-Підписати договір на виконання робіт з переможцем відповідного тендеру;
-Оплатити послуги, підписати акти-приймання передачі;
-інші необхідні дії.
Проте, станом на сьогоднішній день відповідачем було виконано лише, так звані, підготовчі дії на шляху до виконання рішення суду у повному обсязі. У зв`язку з цим вважає за необхідне в рамках ст. 382 КАС України встановити відповідачу строк на подання Таїровською селищною радою звіту про виконання кожного окремого етапу будівництва дорожнього покриття по вул. Пивоварній.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши підстави для прийняття звіту в контексті суті прийнятого 03.04.2023 рішення, суд 07.09.2023 ухвалив визнати поданий 11.08.2023 представником відповідача ОСОБА_4 , звіт про виконання рішення суду таким, що не підтверджує виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2023 року у адміністративній справі №420/155/23. Зобов`язати Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області подати до суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 в адміністративній справі №420/155/23 протягом одного місяця з дати отримання копії цієї ухвали.
Суд в ухвалі від 07.09.2023 зазначив, що виходячи з наведених в поданому Звіті обставин вбачається, що відповідачем в цілому вчинено дві дії, що спрямовані на будівництво дорожнього покриття - прийнято рішення про внесення змін в бюджет селищної ради на 2023 рік та укладено договір про виготовлення проектно-кошторисної документації.
У світлі викладеного, суд наголошує, що наведені в поданому Звіті обставини: прийняття рішення про внесення змін в бюджет селищної ради на 2023 рік та укладання договору про виготовлення проектно-кошторисної документації, свідчать про наявність наміру вчинити дії, спрямовані на повне виконання рішення суду у даній справі, зокрема про створення умов, необхідних для такого виконання.
При цьому, як встановлено з поданого звіту, рішення суду станом на дату прийняття даної ухвали залишається не виконаним, що власне відповідачем не заперечується.
06.10.2023 до суду (вх.№ЕП/34183/23) від Таїровської селищної ради надійшов звіт про виконання судового рішення у якому відповідач зазначає, що на виконання вимог договору №01-1108/23 від 11.08.2023, селищною радою були направлені вихідні дані на «Виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво - дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області», а саме містобудівні умови та обмеження для проектування (реєстраційний номер 04/02-02 від 15.09.2022).
Вказує, що після виконання виготовлення проектно-кошторисної документації та проведення експертизу проекту з отриманням позитивного звіту (експертної оцінки), Таїровська селищна рада відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» проведе процедуру публічної закупівлі для виконання робіт.
Звертає увагу суду, що з огляду на складну процедуру щодо належного виконання рішення суду, відповідачем на теперішній час в межах компетенції виконані всі необхідні дії.
09.10.2023 до суду (вх.№ЕП/40538/23) від представника ОСОБА_1 надійшли заперечення на звіт про виконання судового рішення у яких заявник зазначає, що звіт не підтверджує факту виконання чи навіть вчинення реальних дій направлених на виконання рішення суду, а Таїровська селищна рада створює ілюзію вчинення дій, направлених на виконання рішення суду з огляду на те, що навіть на виконання договору №01-1108/23 від 11.08.2023 не надано вихідні дані виконавцю, а дані, що були надані є недостовірними. Підкреслює, що виконавцем за договором у запиті було вказано на необхідність надати документи на земельну ділянку, яка була виділена селищною радою задля будівництва дорожнього покриття, проте такі документи останньому надані не були. Вихідні дані, а саме викопіювання з затвердженої містобудівної документації не дають можливості встановити, яка конкретно початкова та кінцева точка дороги, яка проектується, згідно з проектно-кошторисної документації, та чи дійсно згідно до вказаного проекту проектується будівництво дорожнього покриття саме по вул.Пивоварній.
16.10.2023 суд ухвалив визнати поданий 06.10.2023 представником відповідача ОСОБА_4 , звіт про виконання рішення суду таким, що не підтверджує виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2023 року у адміністративній справі №420/155/23; встановити новий строк Таїровській селищній раді Одеського району Одеської області про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 в адміністративній справі №420/155/23, а саме протягом двох місяців з дати отримання копії цієї ухвали; попередити Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області про те, що в разі неподання звіту суд своєю ухвалою може накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно до ч. 2 ст. 382 КАС України.
15.12.2023 до суду (вх.№44965/23) надійшов Звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення суду. В поданому звіті відповідач наводить наступні дії, що були ним вчинені з метою виконання вимог рішення суду від 03.04.2023.
У вказаному звіті від 15.12.2023 Таїровська селищна рада повідомляє таке.
Відповідач зазначає, що на виконання вимог договору №01-1108/23 від 11.08.2023 від ФОП ОСОБА_3 отримано технічний звіт на топографо-геодезичні вишукування з актом виконаних робіт по об`єкту; матеріали геологічних вишукувань робіт по об`єкту.
Додатково ФОП ОСОБА_3 отримав технічне завдання на проектування дороги.
Також, підготовлено та направлено листи: до АТ «Одесагаз» для отримання технічних умов, у зв`язку з перетином запроектованою дорогою існуючого газопроводу (отримано відповідь 07.11.2023 №194/09); до Служби автомобільних доріг в Одеській області для отримання технічних умов для розробки проекту приєднання нової дороги до траси М-27 (С161819) (отримано відповідь 29.11.2023 за №04-4969/12); до ТОВ «Пальміра Капітал» для отримання узгодження проходження дороги вздовж залізничної колії (отримано відповідь від 23.11.2023 №6/ПК та 7/ПК від 08.12.2023); отримано лист від 02.11.2023 за №671КП «ЖКП» Таїрове» щодо отримання технічних умов на перетин водопровідних мереж.
Крім того, відповідно до Розпорядження селищного голови від 09.11.2023 №213-Ср, з метою реалізації будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами було створено комісію по вилученню (викупу) земельних ділянок, які знаходяться в приватній власності. За результатами роботи комісії заплановано винести питання на сесію Таїровської селищної ради проекту рішення щодо вилучення (викупу) земельних ділянок після чого почнеться фактична робота з метою виконання рішення суду та будівництва дороги.
20.12.2023 до суду від представника ОСОБА_1 надійшли заперечення на звіт Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про виконання судового рішення від 14.12.2023 у яких зазначає, що у поданому звіті відповідачем фактично за два місяці не вчинено жодних дій направлених на реальне виконання рішення суду.
Позивач вказує, що з веб-сайту Prozorro вбачається, що Таїровською селищною радою за період з 20.09.2023 по 15.11.2023 було оголошено чисельні тендери на реконструкцію дорожнього покриття, з чого слідує, що договір №01-1108/23 від 11.08.2023 укладений з ФОП ОСОБА_3 без мети його виконання.
Вказує, що договір на виготовлення проектно-кошторисної документації укладено 11.08.2023, а лише 09.11.2023 створено комісію по вилученню (викупу) земельних ділянок, які знаходяться в приватній власності.
Крім того, у розпорядженні Таїровської селищної ради наявна інформація про можливість будівництва дорожнього покриття без прокладання такої дороги через земельні ділянки, що перебувають у приватній власності, що підтверджується й експертним дослідженням.
Більш того, відповідачем не виконано навіть п.13 Технічного завдання, а саме облаштування тимчасового проїзду відповідно до окремих рішень твердого покриття (щебінь, жорства та ін.).
22.12.2023 суд ухвалив визнати поданий 15.12.2023 Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області, звіт про виконання рішення суду таким, що не підтверджує виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2023 року у адміністративній справі №420/155/23; встановити новий строк Таїровській селищній раді Одеського району Одеської області про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 в адміністративній справі №420/155/23, а саме протягом двох місяців з дати отримання копії цієї ухвали; попередити Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області про те, що в разі неподання звіту суд своєю ухвалою може накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно до ч. 2 ст. 382 КАС України.
03.04.2024 до суду (вх.№13438/23) надійшов Звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення суду. В поданому звіті відповідач наводить наступні дії, що були ним вчинені з метою виконання вимог рішення суду від 03.04.2023.
У вказаному звіті від 03.04.2024 Таїровська селищна рада повідомляє таке.
На виконання ухвали суду, Управлінням житлово-комунального господарства і інфраструктури Таїровської селищної ради підготовлений проект рішення Виконавчого комітету Таїровської селищної ради «Про схвалення проекту рішення Таїровської селищної ради «Про внесення змін до рішення Таїровської селищної ради від 23.12.2021 № 324-VIII «Про затвердження Комплексної Програми розвитку житлово-комунального господарства Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області на 2022-2024 роки», яким передбачені зміни до Комплексної Програми розвитку житлово-комунального господарства Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області на 2022-2024 роки, в частині передбачення коштів, необхідних для виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 по справі 420/155/23.
У додатку до вказаної Програми розвитку житлово-комунального господарства передбачений перелік напрямків діяльності, зокрема, які стосуються предмету розгляду даної справи, а саме:
Капітальний ремонт проїзду вздовж будинку з улаштуванням пішохідної доріжки по АДРЕСА_1 , Будівництво проїжджої частини від вул. Пивоварна до вул. Стара Люстдорфська дорога вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт. Таїрове Одеського району Одеськокої області.
Разом з тим, Розпорядженням селищного голови №60-Ср від 14.03.2024 вирішено провести чергове засідання виконавчого комітету Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області восьмого скликання 25.03.2024 о 15.00 годині в приміщенні Таїровської селищної ради за адресою: Одеська область, Одеський район, смт. Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, 27 та рекомендувати для розгляду на черговому засіданні виконавчого комітету Таїровської селищної ради, зокрема, питання: «Про схвалення проекту рішення Таїровської селищної ради «Про внесення змін до рішення Таїровської селищної ради №321- VIII від 23 грудня 2021 року «Про затвердження Програми розвитку місцевого самоврядування Таїровської територіальної громади на 2022-2024 роки».
Також, Розпорядженням селищного голови №62-Ср від 20.03.2024 вирішено скликати чергову тридцять сьому сесію Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області восьмого скликання 02 квітня 2024 року о 15.00 год. в приміщенні Таїровської селищної ради за адресою: Одеська область, Одеський район, смт. Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, 27 та рекомендувати для розгляду на черговій тридцять сьомій сесії Таїровської селищної ради питання, зокрема, «Про внесення змін до рішення Таїровської селищної ради №321- VIII від 23 грудня 2021 року «Про затвердження Програми розвитку місцевого самоврядування Таїровської територіальної громади на 2022-2024 роки».
03.04.2024 до суду надійшло клопотання відповідача про долучення доказів (вхід.№ЕС/13883/24), а саме рішення Таїровської селищної ради № 804-VIII від 02.04.2024 «Про внесення змін до рішення Таїровської селищної ради № 324-VIII від 23.12.2021 «Про затвердження Комплексної Програми розвитку житлово-коунального господарства Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області на 2022-2024 роки».
05.04.2024 до суду надійшла заява представника позивача ОСОБА_1 Драгун А.С. (вхід.№ЕС/14190/24) щодо надання доступу до справи №420/155/23 через систему «Електронний суд».
12.04.2024 до суду від представника ОСОБА_1 надійшли заперечення на звіт Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про виконання судового рішення, поданий 03.04.2024 у яких зазначає, що ухвалою Одеського окружного адміністративного суду було визнано поданий 15.12.2023 Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області Звіт про виконання рішення суду таким, що не підтверджує виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у адміністративній справі №420/155/23. Встановлено новий строк Таїровській селищній раді Одеського району Одеської області про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 в адміністративній справі №420/155/23, а саме протягом трьох місяців з дати отримання копії цієї ухвали. При цьому, звіт від 03.04.2024 було подано з пропуском встановленого судом строку, оскільки як вбачається з відповіді Таїровської селищної ради від 02.04.2024 ухвала від 22.12.2023 у справі № 420/155/23 була отримана селищною радою у той же день (22.12.2023 року) о 20 год. 35 хв. Тобто, граничним строком для подання звіту для селищної ради було 25 березня 2024 року, при цьому, останній звіт селищною радою було подано 03.04.2024 року, про що свідчить відповідна відмітка.
23.01.2024 адвокат Драгун А.С. звернулася до Таїровської селищної ради та ФОП ОСОБА_3 з адвокатськими запитами щодо пролонгації укладеного 11.08.2023 Договору № 01-1108/23 та надання ФОП ОСОБА_3 необхідних вихідних даних для виконання своїх обов`язків відповідно до умов договору. У своїй відповіді № 3/1 від 23.01.2024 ФОП ОСОБА_3 зазначає, що Замовник (Таїровська селищна рада) надав Виконавцю вихідні дані лише частково, до того ж, зі слів ОСОБА_3 земельні питання й досі залишаються невирішеними. Тобто, незважаючи на те, що договір з проектувальником було укладено ще у серпні 2023 року станом на сьогоднішній день уповноваженими особами селищної ради й досі не було надано Виконавцю (ФОП ОСОБА_3 ) необхідної документації, яка буде використана для виконання обумовлених сторонами договору робіт.
Станом на сьогоднішній день Таїровська селищна рада, відповідно до вимог рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у справі № 420/155/23, зобов`язується вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області. Одним з етапів, які передують безпосередньому будівництву дорожнього покриття по вул. Пивоварній є виділення необхідних земельних ділянок. Проте, робота згаданої вище комісії стосується лише земельних ділянок, які перебувають у приватній власності.
Відповідно до п. 13 Технічного завдання від 20.10.2023 Управлінням житлово комунального господарства та інфраструктури ТСР було визначено у якості додаткових умов: облаштування тимчасового проїзду з твердого покриття (щебінь, жорства) шириною 3 метра на період проєктування та будівництва.
У своїй відповіді № Д-1 від 19.01.2024 ОСОБА_5 було зазначено, що «…Роботу щодо улаштування тимчасового проїзду, на даний час, не розпочато, так як не визначено місце, де можливо, відповідно до вимог чинного законодавства України, улаштувати тимчасовий проїзд без ушкодження існуючих мереж…», а у відповіді № Д-2 від 25.01.2024 повідомлено, що «…Управлінням житлово-комунального господарства тa інфраструктури Таїровської селищної ради не визначалися посадові особи, які є відповідальними за визначення місця улаштування тимчасового проїзду по АДРЕСА_1 та за визначення строків місця улаштування тимчасового проїзду по вказаній вище вулиці...». Отже, наразі об`єктивних причин, які б перешкоджали відповідальним особам Таїровської селищної ради у облаштуванні тимчасового проїзду по вул. Пивоварній відсутні.
До того ж, зазначають, що затвердження комплексної програми також не свідчить про вчинення дій, спрямованих на виконання рішення у справі за позовом ОСОБА_1 , оскільки з моменту винесення рішення у справі № 420/155/23 пройшло вже більше року, а з боку Таїровської селищної ради й досі не було вчинено жодних реальних дій, спрямованих на виконання судового рішення, яке набрало законної сили. Затвердження Комплексної програми не є активною дією та може продовжуватися досить значний період, що не гарантує того, що дорожнє покриття, врешті решт, буде збудовано.
На адвокатський запит від 15.02.2024 була отримана відповідь з якої вбачається, що депутат Таїровської селищної ради ОСОБА_6 керуючись власним розсудом та відповідною необхідністю, було прийнято рішення про необхідність передбачення грошових коштів на будівництво дороги. Враховуючи складність робіт, було запропоновано визначити вартість робіт у розмірі 200000000,00 грн, з яких за рахунок місцевого бюджету Таїровської селищної ради передбачити на 2024 рік 20000000,00 грн, інші за рахунок залучених коштів. Дана пропозиція постійної комісії була винесена на розгляд депутатів на черговому засіданні сесії, проте підтримана - депутатами не була. Будь-які організації для здійснення розрахунків депутатами не залучались, у зв`язку з чим надати копії запитуваних Вами документів не представляється можливим.
Враховуючи вищевикладене, факт того, що попередні три звіти селищної ради також визнавалися такими, що не підтверджують виконання рішення суду вважаємо, що наразі судом мають бути застосовані до посадових осіб селищної ради штрафні санкції.
15.04.2024 суд ухвалив визнати поданий 03.04.2024 Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області Звіт про виконання рішення суду таким, що не підтверджує виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у адміністративній справі №420/155/23.
Встановити новий строк Таїровській селищній раді Одеського району Одеської області про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 в адміністративній справі №420/155/23, а саме протягом трьох місяців з дати отримання копії цієї ухвали.
Попередити Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області про те, що в разі неподання звіту суд своєю ухвалою може накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно до ч. 2 ст. 382 КАС України.
12.07.2024 до суду (вх.№28407/24) надійшов звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення суду. В поданому звіті відповідач наводить наступні дії, що були ним вчинені з метою виконання вимог рішення суду від 03.04.2023.
У вказаному звіті від 12.07.2024 Таїровська селищна рада повідомляє, що ФОП ОСОБА_3 відповідно до договору на проектування виконав комплекс вишукувальних робіт, а саме топографічна зйомка території в М1:500, виконані геологічні вишукування. У зв`язку з ненаданням повних вихідних даних та невирішеними земельними питаннями було продовжено строк дії договору №01-1108/2 від 11.08.2023 до 31.12.2024.
24.06.2024 на засіданні комісії по вилученню (викупу) земельних ділянок, розташованих в районі АДРЕСА_1 було вирішено винести розгляд питання викупу земельних ділянок, розташованих в районі вул.Пивоварна селище Таїрове, Одеського району, Одеської області та інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені на засідання селищної ради та підготовлено проект рішення.
Розпорядженням селищного голови №114-Ср від 10.07.2024 вирішено скликати чергову сорок першу сесію Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області восьмого скликання 24.07.2024 та рекомендувати для розгляду питання «Про викуп (вилучення) земельних ділянок та об`єктів нерухомого майна для суспільних потреб».
До звіту додані: проект рішення Таїровської селищної ради «Про викуп (вилучення) земельних ділянок та об`єктів нерухомого майна для суспільних потреб»; протокол засідання комісії по вилученню (викупу) земельних ділянок, розташованих в районі вул.Пивоварна селище Таїрове, Одеського району, Одеської області від 24.06.2024; розпорядження селищного голови №114-Ср від 10.07.2024.
19.07.2024 до суду (вх.№ЕС/29829/24) від представника ОСОБА_1 надійшли заперечення на звіт у яких заявник просить суд накласти на ОСОБА_2 як голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області штраф за невиконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у справі № 420/155/23 у розмірі сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб та визнати поданий 11.07.2024 Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області Звіт про виконання рішення суду таким, що не підтверджує виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2023 року у адміністративній справі №420/155/23.
У запереченнях представник позивача вказує, що на адвокатський запит ФОП ОСОБА_3 зазначає, що замовник (Таїровська селищна рада) надав виконавцю вихідні дані лише частково, до того ж, зі слів ОСОБА_3 земельні питання й досі залишаються невирішеними. Також, ненадання Виконавцю усього необхідного масиву вихідних даних підтверджується й самим боржником Таїровською селищною радою у відповіді №178/02-07, де зазначено, що, серед іншого, ненадання повних вихідних даних стало підставою для продовження строку дії договору. Разом з тим ні додатковою угодою, ні самим договором не передбачено чіткого та прозорого календарного плану згідно якого мають бути виконані розробки проектної документації. Тобто, незважаючи на те, що договір з проектувальником було укладено ще у серпні 2023 року станом на сьогоднішній день уповноваженими особами селищної ради й досі не було надано Виконавцю (ФОП ОСОБА_3 ) необхідні вихідні дані для можливості завершення розробки проектно-кошторисної документації по об`єкту Нове будівництво дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області».
Підкреслює, що Земельна комісія по викупу земельних ділянок починаючи з листопада 2023 року, лише 24.06.2024 прийняла рішення винести на чергову сесію Таїровської селищної ради питання «Про викуп (вилучення) земельних ділянок та об`єктів нерухомого майна для суспільних потреб».
Додатково зазначає, що наразі об`єктивних причин, які б перешкоджали відповідальним особам Таїровської селищної ради у облаштуванні тимчасового проїзду по вул. Пивоварній відсутні.
22.07.2024 ухвалою суду відмовлено у прийнятті звіту Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, поданого до Одеського окружного адміністративного суду 12.07.2024; встановлено новий строк для подачі звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у справі №420/155/23 та зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області подати до суду звіт про виконання рішення суду у справі №420/155/23 протягом трьох місяців з дня набрання законної сили ухвали про встановлення нового строку для подання звіту; клопотання представника ОСОБА_1 про накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень задовольнити частково; накладено на голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_2 штраф у сумі 20 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб 60560,00 грн (шістдесят тисяч п`ятсот шістдесят гривень) та роз`яснено голові Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_2 , що сплата штрафу не звільняє від обов`язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання.
22.10.2024 до суду (вх.№55739/24) надійшов звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення суду. В поданому звіті відповідач наводить наступні дії, що були ним вчинені з метою виконання вимог рішення суду від 03.04.2023.
У вказаному звіті від 22.10.2024 Таїровська селищна рада повідомляє, що селищною радою були вжиті наступні заходи:
- між Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області та ФОП ОСОБА_7 укладено договір №01-1108/23 від 11.08.2023 стосовно: «Виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту "Нове будівництво дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси M-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області"» (ДК 021:2015 71240000-2 "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги")»;
- 25.12.2023 до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області надійшов лист від ФОП ОСОБА_3 №5/12 (Вх.№3300/02-07 від 25.12.2023) стосовно необхідності продовження строку діі договору №01-1108/23 від 11.08.2023 до 31.12.2024;
- 29.12.2023 між Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області та ФOП ОСОБА_7 було підписано додаткову угоду на продовження строку дії договору №01-1108/23 від 11.08.2023 стосовно: «Виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту "Нове будівництво дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси M-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області"» (ДК 021:2015 71240000-2 "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги")»;
- 19.09.2023 Таїровською селищною радою з супровідним листом №2163/02-07 були передані вихідні дані для проектування відповідно до договору №01-1108/23 від 11.08.2023, а саме: містобудівні умови та обмеження, викопіювання з затвердженої містобудівної документації та викопіювання із топогеодезичної основи М 1:2000.
- селищною радою складено та надано ФОП ОСОБА_3 , як проектувальнику, технічне завдання, в якому визначені параметри дороги та до якого надана схема розміщення дороги. Завданням на проєктування (додаток до договору №01-1108/23 від 11.08.2023) передбачено надання вихідних даних, а саме відомості про земельні ділянки по яких передбачається будівництво проєктованої дороги, викопіювання з затвердженої документації та топографічна зйомка М1:2000. Так, відповідачем надані і викопіювання і зйомка.
Відповідно до технічного завдання, яке надано Управлінням житлово-комунального господарства та інфраструктури, в якому визначені параметри проектованого дорожнього покриття, проектована дорога, розміщення якої передбачено виключно з урахуванням та відповідно до положень затвердженої містобудівної документації з урахуванням вимог діючих державних норм, стандартів і правил, можливе лише по частинам земельних ділянок, які на даний час знаходяться в приватній власності. Радою було підготовлено проєкт рішення на пленарне засідання сесії селищної ради 24.07.2024 та 17.09.2024 про викуп земельних ділянок розташованих в районі вул.Пивоварна, селище Таїрове Одеського району Одеської області та інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені та проект рішення про затвердження містобудівної документації «Детальний план території частини смт Таїрове в межах масивів №№18-23 із розміщенням об`єктів житлової та громадської забудови, інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою території, але рішення на вказаних засіданнях сесії не були прийняті, оскільки за підсумками голосування за дане питання не було набрано необхідної кількості голосів. Звертають увагу, що Таїровським селищним головою було підтримано дане питання та своїм ухвальним голосом селищний голова сприяє виконанню рішення суду від 03.04.2023 у даній справі.
Розглянувши звіт про виконання рішення суду, суд зазначає таке.
Статтею 129-1 Конституції України встановлено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно з частиною 2 статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Крім того, за частиною 1 статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Відповідно до приписів статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 № 1402-VIII судове рішення, яким закінчується розгляд справи в суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд у межах повноважень, наданих йому законом. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.
Отже, рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для виконання.
У Рішенні від 30.06.2009 року № 16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац перший підпункту 3.2 пункту 3, абзац другий пункту 4 мотивувальної частини).
Задовольняючи позов у даній справі, суд зобов`язав Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області.
Щодо посилань відповідача на вчинення селищною радою усіх дій у межах компетенції, суд виходить з такого.
Так, заявник, із посиланням на приписи Закону України «Про місцеве самоврядування», вказує, що рішення про викуп земельних ділянок розташованих в районі вул.Пивоварна, селище Таїрове Одеського району Одеської області та інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені та рішення про затвердження містобудівної документації «Детальний план території частини смт Таїрове в межах масивів №№18-23 із розміщенням об`єктів житлової та громадської забудови, інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою території» не були прийняті, оскільки за підсумками голосування за дане питання не було набрано необхідної кількості голосів.
Як вбачається з доданих Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області результатів поіменного голосування депутатів щодо затвердження рішення селищної ради про викуп (вилучення) земельних ділянок та об`єктів нерухомого майна для суспільних потреб:
сорок першої сесії від 24.07.2024: «За» - 2, «Проти» - 2, «Утрималися» - 7, «Не голосували» - 9, «Відсутні» - 7;
сорок другої сесії від 17.09.2024: «За» - 1, «Проти» - 1, «Утрималися» - 7, «Не голосували» - 16, «Відсутні» - 2.
Щодо розгляду проекту рішення про затвердження містобудівної документації «Детальний план території частини смт Таїрове в межах масивів №№18-23 із розміщенням об`єктів житлової та громадської забудови, інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою території» на сесії селищної ради, заявником взагалі доказів не надано.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно з частиною першою статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Відповідно до частин першої - третьої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Водночас, суду не надано письмових доказів із зазначенням причин та підстав для утримання від голосування, не голосуванням на зазначеній сесії селищної ради та не надано й причин відсутності депутатів на зазначених сесіях.
Тому, даний факт суд розцінює, як завідомо свідоме невиконання рішення суду, яке набрало законної сили та підлягає виконанню.
Суд зазначає, що Європейський суд з прав людини у рішенні по справі "Рисовський проти України" (№29979/04) визнав низку порушення пункту 1 статті 6 Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов`язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб`єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу "належного урядування".
Принцип "належного урядування", зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовний спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості уникати виконання своїх обов`язків.
Вказані висновки повною мірою можуть бути розповсюджені на органи місцевого самоврядування, адже в таких питаннях, як зобов`язання сільської ради надати особі дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність на виконання судового рішення, яке набрало законної сили, орган місцевого самоврядування не має дискреційних повноважень.
Отже, утримуючись від прийняття рішення, не голосування на сесії ради, депутати Таїровської селищної ради свідомо, без надання жодних вмотивованих пояснень для утримання від голосування та не голосування взагалі за запропонований проєкт рішення на виконання рішення суду, яке набрало законної сили, не виконують судового рішення.
Тому, оскільки рішення на сесії селищної ради не було прийнято саме у зв`язку з тим, що частина депутатів утримались від його прийняття та взагалі не голосували, суд розцінює такі дії депутатів як умисне невиконання судового рішення, яке набрало законної сили.
Суд враховує, що виконання рішення суду у даній справі становить складну процедуру, в той же час жодних етапів цієї процедури на даний момент не виконано.
На переконання суду, станом на тепер відповідачем не вчинено усіх дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області.
На підставі викладеного суд дійшов висновку, що звіт Таїровської селищної ради, поданий до суду 12.07.2024 не свідчить про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у справі №420/155/23, оскільки відновлення порушеного права позивача не відбулося.
Отже, звіт про виконання судового рішення не є звітом суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду в розумінні ст.382 КАС України, а тому не підлягає прийняттю.
За таких умов та керуючись приписами ч.2 ст.382 КАС України суд вважає за необхідне встановити відповідачу новий строк для подання звіту.
Керуючись ст.ст. 241-245, 248, 256, 295, 382 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Відмовити у прийнятті звіту Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, поданого до Одеського окружного адміністративного суду 22.10.2024.
Встановити новий строк для подачі звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 у справі №420/155/23та зобов`язати Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області подати до суду звіт про виконання рішення суду у справі №420/155/23 протягом трьох місяців з дня набрання законної сили ухвали про встановлення нового строку для подання звіту.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Олена СКУПІНСЬКА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122740558 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Скупінська О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні