Ухвала
від 21.11.2024 по справі 260/3110/21
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

21 листопада 2024 року м. Ужгород№ 260/3110/21

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Микуляк П.П.,

при секретарі Пшевлоцька К.І.,

за участю:

позивача: ОСОБА_1 , представник - не з`явився,

відповідача: Виконавчого комітету Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області, представник - не з`явився,

третя особа: Вишківська селищна рада Хустського району Закарпатської області - Канчій Р.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву старшого державного виконавця відділу ПВР Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області, третя особа - Вишківська селищна рада Хустського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

У відповідності до ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України виготовлено вступну та резолютивну частину Ухвали. Повний текст Ухвали виготовлено та підписано 26 листопада 2024 року.

ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області, яким просив:

- визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області, щодо ухилення від прийняття відповідного рішення за результатами розгляду заяви, поданої ОСОБА_1 16.04.2021 року за вхідним №02-35/1083, про присвоєння поштової адреси земельній ділянці кадастровий номер 2125355300:03:001:0423 та об`єкту нерухомого майна (житловий будинок) в АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати виконавчий комітет Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області, розглянути заяву про присвоєння поштової адреси земельній ділянці кадастровий номер 2125355300:03:001:0423 та об`єкту нерухомого майна (житловий будинок) в АДРЕСА_1 від 16.04.2021 року за вхідним №02-35/1083, поданої ОСОБА_1 та прийняти відповідне рішення за наслідками розгляду заяви;

- стягнути з Виконавчого комітету Вишківської селищної ради Хустського району, Закарпатської області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судові витрати на професійну правничу допомогу у розмірі - 11 800,00 грн., що сплачені згідно квитанції №0.0.2202043989 від 19.07.2021 року;

- стягнути з Виконавчого комітету Вишківської селищної ради Хустського району, Закарпатської області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2022 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17.08.2022, у даній справі позов задоволено повністю та зокрема, стягнуто на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області сплачений судовий збір у розмірі 908,00 грн. та витрати на правову допомогу у розмірі 18700,00 грн.

08 вересня 2022 року Закарпатським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист №260/3110/21 /2022 щодо зобов`язання виконавчого комітету Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області на черговому засіданні виконавчого комітету прийняти рішення про присвоєння адреси житловому будинку, що знаходиться в АДРЕСА_1 .

Позивачем виконавчий лист пред`явлено на виконання до відділу примусового виконання рішень та подано заяву від 07 березня 2023 щодо відкриття виконавчого провадження.

14 березня 2023 року державним виконавцем відділу ПВР винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №71289387 та надіслано сторонам копію зазначеної постанови.

Одночасно, державним виконавцем відділу ПВР, керуючись вимогами ст. ст. 3, 27, 40, 42 Закону України «Про виконавче провадження», винесено постанову про стягнення виконавчого збору від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 26800,00 грн., та постанову про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 250,00 грн. Вказані постанови оскаржені не були.

24 березня 2023 року Вишківською селищною радою листом №02-36/394 було повідомлено відповідача, що на черговому засіданні виконавчого комітету Вишківської селищної ради буде розглянуто питання щодо виконання постанови від 14.03.2023 року в частині присвоєння поштової адреси житловому будинку.

03 квітня 2023 року за вих. № 5-71289387/1381 та за вих. № 5-71289387/1382 відділом ПВР надіслано заяви до управління ДКСУ у Хустському районі Закарпатської області та постанову про стягнення виконавчого збору від 14.03.2023 ВП № 71289387 в розмірі 26800,00 грн. та постанову про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження від 14.03.2023 ВП № 71289387 в розмірі 250,00 грн. для виконання.

19 квітня 2023 року на адресу відділу ПВР надійшли листи управління ДКСУ у Хустському районі Закарпатської області № 01-19-08/194 від 10.04.2023 та № 01-19-08/195 від 10.04.2023 про повернення без виконання документів, щодо стягнення згідно постанови від 14.03.2023 ВП № 71289387, у зв`язку з відсутністю клієнта виконавчого комітету Вишківської селищної ради (код ЄДРПОУ 44307189) на обслуговуванні в УДКСУ у Хустському районі Закарпатської області.

02 травня 2023 року на адресу відділу ПВР надійшов лист Вишківської селищної ради від 01.05.2013 №02-36/563 про те, що оплатити кошти виконавчого збору в розмірі 26800,00 грн. та витрат виконавчого провадження в розмірі 250,00 грн. виконкомом Вишківської селищної ради є неможливим, оскільки виконавчий комітет Вишківської селищної ради є юридичною особою (код ЄДРПОУ - 44307189), але не є розпорядником бюджетних коштів Вишківської територіальної громади. Натомість зазначають, що розпорядником бюджетних коштів Вишківської територіальної громади є Вишківська селищна рада (код - ЄДРПОУ 04349113).

22 травня 2023 року позивач по справі звернувся до суду із заявою про зміну способу і порядку виконання судового рішення у даній справі

05 липня 2023 року Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду заяву ОСОБА_1 було задоволено та змінено спосіб і порядок виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2022 року у справі №260/3110/21 в частині стягнення судових витрат, шляхом стягнення на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області (код ЄДРПОУ 04349113) сплачений судовий збір у розмірі 908,00 грн. та витрати на правову допомогу у розмірі 18 700,00 грн.

25 жовтня 2023 року Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду Ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 05 липня 2023 року в частині зміни способу і порядку виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2022 року у справі №260/3110/21, щодо стягнення судових витрат, шляхом стягнення на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Вишківської селищної ради Хустського району Закарпатської області було залишено в силі.

Суд апеляційної інстанції зазначив, що суд першої інстанції по суті розглядуваного питання правильно вирішив спір, однак неналежно здійснив повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду справи.

09 лютого 2024 року старшим державним виконавцем відділу ПВР Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області до суду було подано заяву про зміну способу і порядку виконання судового рішення шляхом зміни порядку виконання виконавчого провадження №71289387, заведеного на примусове виконання виконавчого листа №260/3110/2123 виданого 08.09.2023 Закарпатськими окружним адміністративним судом, шляхом стягнення за постановою про стягнення виконавчого збору від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 26800,00 грн., та постановою про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 250,00 грн. з головного розпорядника бюджетних коштів Вишківської селищної ради.

21 березня 2024 року Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду заяву старшого державного виконавця про зміну способу і порядку виконання рішення суду - задоволено частково. Замінено відповідача (боржника) у виконавчих документах, винесених у виконавчому проваджені відкритого на підставі виконавчого листа №260/3110/21/2022 Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2022 року, а саме: - постанова про стягнення виконавчого збору від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 26800,00 грн.; - постанова про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 250,00 грн.; Виконавчий комітет Вишківської селищної ради на Вишківську селищну раду.

21 серпня 2024 року Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду Ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 березня 2024 року про заміну сторони виконавчого провадження було скасовано, у задоволенні заяви Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області про встановлення порядку виконання рішення суду (зміну порядку виконання виконавчого провадження) було відмовлено.

Восьмий апеляційний адміністративний суд у Постанові від 21 серпня 2024 року дійшов висновку, що суд першої інстанції безпідставно вийшов за межі вимог заяви старшого державного виконавця відділу ПВР від 09.02.2024. При цьому, розглянувши таку заяву по суті за правилами статті 378 КАС України, суд першої інстанції прийняв рішення за правилами статті 379 КАС України.

Врахувавши наведене 29 серпня 2024 року старшим державним виконавцем відділу ПВР Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області до суду було подано заяву в порядку статті 379 КАС України про заміну сторони виконавчого провадження, яким просить замінити боржника - Виконавчий комітет Вишківської селищної ради на Вишківську селищну раду, у виконавчих документах, винесених в межах виконавчого провадження №71289387, відкритого на підставі виконавчого листа №260/3110/21 виданого 08.09.2023 Закарпатськими окружним адміністративним судом, а саме :

- постанова про стягнення виконавчого збору від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 26800,00 грн.;

- постанова про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 250,00 грн.

Виконавець зазначає, що через відсутність будь-яких бюджетних асигнувань виконавчому комітету Вишківської селищної ради, а також відсутність рахунків в органах Казначейства, виконання в частині стягнення виконавчого збору та витрат виконавчого провадження є неможливим.

У зв`язку з тим, що виконавчий комітет Вишківської селищної ради не є розпорядником коштів місцевого бюджету, а обслуговується Вишківською селищною радою, яка є засновником виконавчого комітету Вишківської селищної ради, відтак Вишківська селищна рада, як засновник виконавчого органу, відповідно до закону здійснює розпорядження бюджетними коштами виконавчого комітету та відповідає за його зобов`язаннями, в тому числі, і за виконання зобов`язань створеного нею виконавчого органу як юридичної особи як її засновник.

Представником Виконавчого комітету Вишківської селищної ради до суду було подано заперечення, щодо заяви про заміну сторони виконавчого провадження, відповідно до якої зазначає, що виходячи з рішення суду апеляційної інстанції від 21.08.2024 року, заява старшого державного виконавця Білинця В. щодо заміни сторони (зміни порядку та способу виконання рішення) вже розглянуто апеляційним судом та винесено відповідну постанову.

Вишківську селищну раду та виконавчий комітет Вишківської селищної ради є окремими юридичними особами і ці місцеві органи, які мають представницьку, а іншу виконавчу функцію, очолює селищний голова Гайович Я.І., що встановлено судом першої інстанції по справі 260/3110/21, тому рішення суду, які набрали законної сили від 25 жовтня 2023 року були виконані в повному обсязі і в добровільному порядку.

З огляду на вищенаведене, та з надісланої постанови старшого державного виконавця відділу ПВР про зупинення вчинення виконавчих дій від 03.09.2024 року по виконавчому провадженню ВП №71289387, старший державний виконавець В.Білинець, зазначив боржником у постанові Вишківську селищну раду. Слід зазначити, що вказана постанова не є предметом розгляду даної справи та не оскаржувалася сторонами в інших провадженнях.

Крім того, представником відповідача до суду було подано клопотання про закриття провадження у справі, у зв`язку з тим, що Постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.08.2024 року набрала законної сили.

У судовому засіданні представник Вишківської селищної ради заперечила щодо задоволенні поданої заяви про заміну сторони виконавчого провадження та просила суд відмовити у зазначеному.

Представники позивача та відповідача в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином.

Відповідно до п.1 ч.3 ст.205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Згідно ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи вказане, суд вважає, що вжито всіх заходів для належного повідомлення сторін про дату, час та місце проведення судового засідання та не вбачає причин для відкладення розгляду справи.

Відповідно до ст.379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно Бюджетного Кодексу в Україні застосовується казначейська форма обслуговування Державного бюджету України і управління наявними коштами Державного бюджету України. Зокрема, безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду входить до компетенції Державного казначейства України.

Пунктом 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного Кодексу України передбачено, що до законодавчого врегулювання безспірного списання коштів бюджету та відшкодування збитків, завданих бюджету рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно Казначейством України. Зазначені рішення передаються до Казначейства України для виконання.

Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.

З матеріалів справи вбачається, що 10 квітня 2023 року Управління Державної казначейської служби України у Хустському районі Закарпатської області листом № 01-19-08/194 та №01-19-08/195 повернуло без виконання документи, щодо стягнення згідно постанови від 14.03.2023 ВП №71289387, у зв`язку з відсутністю клієнта виконавчого комітету Вишківської селищної ради (код ЄДРПОУ - 44307189) на обслуговуванні в УДКСУ у Хустському районі Закарпатської області

За змістом статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до ч. 1 та ч, 2 ст.11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Згідно з ч.2 ст.64 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, сільські, селищні, міські, районі в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

За змістом п.3 ч.1 ст.22 Бюджетного кодексу України за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати

У відповідності до ст.16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Органам місцевого самоврядування законом можуть надаватися окремі повноваження органів виконавчої влади, у здійсненні яких вони є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Місцевий бюджет - це нормативно-правовий акт відповідної місцевої ради, виданий в установленому порядку, що затверджує місцевий бюджет та визначає повноваження відповідно виконавчого органу місцевого самоврядування здійснювати виконання місцевого бюджету протягом бюджетного періоду(ст. 1 Бюджетного кодексу України).

Отже, безпосередньо в органу Казначейства в даному випадку відсутня можливість виконати виконавчі документи, видані у спірних правовідносинах, натомість виконавчі документи можуть бути виконані Вишківською селищною радою, як головним розпорядником коштів місцевого бюджету.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заяву про заміну сторони виконавчого провадження слід задовільнити, шляхом заміни сторони у виконавчому документі, оскільки стягнення виконавчого збору та витрат виконавчого провадження з Виконавчого комітету Вишківської селищної ради є неможливим, так як останній не є розпорядником бюджетних коштів та не обслуговується в Управлінні казначейства.

Суд звертає увагу, що постанова про стягнення виконавчого збору від 14 березня 2023 ВП №71289387 в розмірі 26800,00 грн., та постанова про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження ВП №71289387 в розмірі 250,00 грн. є чинними та не оскаржувались відповідачем.

Твердження відповідача, щодо наявної Постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 серпня 2024 року із аналогічних питань та підстав для закритта провадження є хибними, оскільки такі норми можливо застосувати виключно під час розгляду справи по суті, а не під час розгляду заяви про заміну виконавчого провадження.

Відтак підстави для стягнення витрат виконавчого провадження наявні, а посилання відповідача, що таке підлягає закриттю є по суті безпідставними.

Відповідно до вимог ч.4 ст.379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувана у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Враховуючи встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви виконавця та наявність правових підстав для здійснення заміни сторони виконавчого провадження.

На підставі наведеного та керуючись ст. 248, 256, 294, 378 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Заяву старшого державного виконавця про заміну сторони виконавчого провадження №71289387 - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчих документах, винесених у виконавчому проваджені №71289387 відкритого на підставі виконавчого листа №260/3110/21/2022 Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2022 року, а саме:

- постанова про стягнення виконавчого збору від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 26800,00 грн.;

- постанова про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження від 14.03.2023 ВП №71289387 в розмірі 250,00 грн.;

Виконавчий комітет Вишківської селищної ради (код ЄДРПОУ - 44307189) на Вишківську селищну раду (код ЄДРПОУ - 04349113).

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 256 КАС України.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня його проголошення за формою і змістом, передбаченими ст.296 КАС України.

СуддяП.П.Микуляк

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено29.11.2024
Номер документу123339400
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —260/3110/21

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Постанова від 21.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Постанова від 25.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Постанова від 16.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні