Ухвала
від 26.11.2024 по справі 480/2159/24
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

26 листопада 2024 року Справа № 480/2159/24

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шаповала М.М.,

за участю секретаря судового засідання - І.С. Іуткіної,

прокурора - Ю.Г. Глядчишиної,

представника позивача - Т.Р. Руденко,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом керівника Конотопської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Сумській області до Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

В Сумський окружний адміністративний суд звернуся керівник Конотопської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Сумській області з позовом до Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області, в якому просить визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Кролевецької міської ради, яка полягає у невжитті заходів щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища та зобов`язати його вжити заходів щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища шляхом видалення відходів об`ємом 128 м.2, розміщених в кінці вулиці Андріївської у м. Кролевець, Конотопського району, Сумської області.

Ухвалою суду від 20.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи здійснювався в загальному позовному провадженні, призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 10.06.2024 закрито підготовче провадження по справі, призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні.

03.04.2024 від виконавчого комітету Кролевецької міської ради надійшла заява про закриття провадження у справі, яку відповідач мотивував тим, що відповідно до пункту 8 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд закриває провадження у справі: щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Листом Кролевецької міської ради від 04.03.2024 № 01-29/960 було повідомлено керівника Конотопської окружної прокуратури про те, що постійно діюча комісія з питань поводження з безхазяйними відходами не створена, оскільки згідно постанови Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року № 1217 "Про затвердження Порядку виявлення та обліку безхазяйних відходів" створення аналогічних комісій на місцях носить рекомендаційних характер органам місцевого самоврядування. Несанкціоноване сміттєзвалище відходів, яке знаходиться в кінці вулиці Андріївська міста Кролевець Конотопського району Сумської області, працівниками комунального підприємства "Ремдільниця" Кролевецької міської ради ліквідовано в повному обсязі, фотографії додані до цього листа.

Таким чином, суб`єкта владних повноважень - відповідач по справі, порушення виправив, а саме вжив заходи щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища шляхом видалення відходів об`ємом 128 м2, які були розміщені у кінці вулиці Андріївської міста Кролевець Конотопського району Сумської області, що підтверджуємо відповідними доказами. Заяву відповідач просив задовольнити.

Прокурор у судовому засіданні проти задоволення заяви про закриття не заперечувала.

Представник Державної екологічної інспекції у Сумській області проти задоволення заяви не заперечувала.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, однак є письмова заява про розгляд справи без участі представника Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області в судовому засіданні.

Вислухавши учасників розгляду справи, що з`явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, суд вважає, що заява про закриття провадження у справі не може бути задоволена оскільки згідно ч. 1 ст. 238 КАС України, суд закриває провадження у справі:

1) якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства;

2) якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято судом;

3) якщо сторони досягли примирення;

4) якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав;

5) у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи або припинення юридичної особи, за винятком суб`єкта владних повноважень, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва;

6) щодо оскарження нормативно-правових актів суб`єктів владних повноважень чи окремих їх положень, якщо оскаржуваний нормативно-правовий акт або відповідні його положення визнано протиправними і нечинними рішенням суду, яке набрало законної сили;

7) щодо оскарження індивідуальних актів та дій суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані акти та дії суб`єкта владних повноважень було змінено або скасовано рішенням суду, яке набрало законної сили;

8) щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Отже законодавством чітко визначено перелік підстав, за яких суд закриває провадження у справі.

Враховуючи вищезазначене, суд визнає, що в цьому випадку відповідач не наділений правом вимагати закриття провадження у даній справі, оскільки така підстава не передбачена Кодексом адміністративного судочинства України. У випадку, передбаченому в пункті 8 частини 1 статті 238 КАС України прокурор, який представляє інтереси держави, має право ініціювати закриття провадження, а не лише погоджуватися із заявою відповідача.

Крім того, відповідачем - виконавчим комітетом Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області до заяви від 03.04.2024 взагалі не надано ніяких об`єктивних доказів тих обставин, що свідчать про виправлення цим суб`єктом владних повноважень вказаних в позові порушень, а саме ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища шляхом очищення від відходів об`ємом 128 м.2, території в кінці вулиці Андріївської у м. Кролевець, Конотопського району Сумської області, а надані дві копії фотознімків ніяким чином не можуть бути визнані доказами оскільки не відповідають вимогам, визначеним в статтях 73-76 КАС України щодо належності, допустимості, достовірності та достатності доказів у цій справі.

Враховуючи викладене суд вважає, що заява представника виконавчого комітету Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області про закриття провадження у справі № 480/2159/24, є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 238, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В:

Відмовити виконавчому комітету Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області в закритті провадження у справі за позовом керівника Конотопської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Сумській області до Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено 28.11.2024.

Суддя М.М. Шаповал

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123373814
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —480/2159/24

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 06.09.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні