Постанова
від 09.12.2024 по справі 523/14075/24
СУВОРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 523/14075/24

Провадження №2-а/523/111/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" грудня 2024 р. м. Одеса

Суворовський районний суд м. Одеси у складі

головуючої судді - Середи І.В.,

за участю секретаря - Щербан О.Д.,

розглянувши справу за позовомзаявою ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , треті особи: Суворовський відділ державної виконавчої служби у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України, старший державний виконавець Тетяна Кравченко, про визнання протиправною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною і скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, та закриття провадження у справі,

УСТАНОВИВ:

26серпня 2024року доСуворовського районногосуду м.Одеси черезпідсистему ЄСІТС«Електронний суд»надійшла позовназаява ОСОБА_1 ,від іменіякого дієйого представник адвокатМихайлов О.М.,до ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_4 ,треті особи: Суворовський відділ державної виконавчої служби у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Одеса), старший державний виконавець Тетяна Кравченко, про визнання протиправною та скасування постанови ІНФОРМАЦІЯ_3 від 12.06.2024 № 727.

В обгрунтування вимог позивач зазначив, що постанову вважає протиправною та винесеною з порушенням норм процесуального та адміністративного права, оскільки він не порушував законодавство, оскаржувану постанову не отримував. Листом ІНФОРМАЦІЯ_3 від 11.07.2024 № 7542 надано інформацію: «Додатково, повідомляємо, що перевіркою наявних обліків ІНФОРМАЦІЯ_3 фактів складання відносно ОСОБА_1 протоколів та ухвалення відповідних постанов по справах про адміністративні правопорушення не встановлено, як й не виявлено інформації про адресування/вручення ОСОБА_1 повісток про дати та час його перебування у ІНФОРМАЦІЯ_3 , а також копії документів, що ним підписувались». Таким чином, станом на 11.07.2024 ІНФОРМАЦІЯ_5 фактів складання відносно ОСОБА_1 протоколів та ухвалення відповідних постанов по справах про адміністративні правопорушення не встановлено, інформації про адресування/вручення ОСОБА_1 повісток не виявлено. Органи військового управління та державної виконавчої служби документи щодо клієнту вручення або клієнтом отримання постанови від 12.06.2024 № 727 не окреслили.

Сторони в засідання не прибули, від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в його відсутності.

Відповідач явку свого представника не забезпечив в судове засідання, відзив на позов не подавав, тоді як позов з додатками, копія ухвали про відкриття провадження та судова повістка були отримані відповідачем в електронному кабінеті користувача підсистеми ЄСІТС «Електронний суд», у відповідності до вимог п.2 ч.1 ст.127, ст.174, п.2 ч.6 ст.251 КАС України .

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що 12 червня 2024 року тимчасово виконуючим обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 майором ОСОБА_3 винесено постанову №727 по справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 за частиною 3 статті 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та призначено стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн..

Як вбачається з постанови громадянин ОСОБА_1 в порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, в особливий період, відмовився від проходження військово-лікарської комісії та та підготовки до військової служби.

Вказана постанова направлена на примусове виконання,а 09.08.2024 року старшим державним виконавцем Суворовського відділу державної виконавчої служби у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Одеса), Тетяною Кравченко відкрито виконавче провадження.

Як вбачається з листа ІНФОРМАЦІЯ_3 від 11.07.2024 № 7542 адвокату позивача було повідомлено, що перевіркою наявних обліків ІНФОРМАЦІЯ_3 фактів складання відносно ОСОБА_1 протоколів та ухвалення відповідних постанов по справах про адміністративні правопорушення не встановлено, як й не виявлено інформації про адресування/вручення ОСОБА_1 повісток про дати та час його перебування у ІНФОРМАЦІЯ_3 , а також копії документів, що ним підписувались.

Нормами ч.3ст.210-1КУпАП передбаченавідповідальність завчинення дійщодо порушеннязаконодавства прооборону,мобілізаційну підготовкута мобілізацію , в особливий період .

Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" громадяни України зобов`язані проходити медичний огляд для визначення придатності до військової служби згідно з рішенням військово-лікарської комісії чи відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у розвідувальних органах України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону.

За визначенням у Законі України «Про оборону України» особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Особливий період в Україні розпочався з 17.03.2014, коли було оприлюднено Указ Президента України від 17.03.2014 № 303/2014 «Про часткову мобілізацію».

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан, який триває на теперішній час.

Відповідно до ст. 235 КУпАП територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Згідно ст.245 КУпАП, завданнями провадження у справі про адміністративне правопорушення є повне, всебічне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, тощо.

Відповідно до ст.280 Кодексу України про адміністративні правопорушення орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Особливості розгляду справ про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-4 цього Кодексу.

Згідно зістаттею 7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

У відповідність до п.1 ч.1ст.247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, коли відсутні подія та склад адміністративного правопорушення.

Згідно зі ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно приписів ст.283 КУпАП постанова повинна містити: найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, встановлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.

Разом з тим, постанова носить поверхневий і загальний характер, відсутній опис обставин, встановлених під час розгляду справи (відсутні місце, дата та час вчинення адміністративного правопорушення).

Оскаржувана постанова не містить жодної інформації про обставини вчиненого правопорушення, суду не надано відповідачем доказів, які підтверджують вказані в постанові обставини і на підставі яких уповноважена особа прийшла до висновку про винуватість позивача у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУпАП.

Крім того, відповідачем суду не надано для спростування доводів позивача доказів щодо дотримання норм КУпАП щодо розгляду справи, в тому числі і підтвердження про виклик чи повідомлення позивача про розгляд справи.

Більше того, в своєму листі відповідач взагалі не підтверджує складання постанови.

Нормами ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, враховуючи доводи позивача та надані ним докази, суд дійшов висновку, що постанову винесено без достатніх для того підстав, тому вона є незаконною та підлягає скасуванню, а провадження у справі закриттю, у зв`язку з відсутністю в діях позивача складу адміністративного правопорушення .

Враховуючи вимоги ст.ст.139,143 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача необхідно стягнути на користь позивача судовий збір у розмірі 968,96 грн..

Керуючись ст.ст.2,5,9,77,90,139,241,243-246,250,255,268,286,295 КАС України,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , треті особи: Суворовський відділ державної виконавчої служби у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України, старший державний виконавець Тетяна Кравченко, про визнання протиправною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною і скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, та закриття провадження у справі задовольнити.

Скасувати постанову №727 по справі про адміністративне правопорушення винесену 12 червня 2024 року тимчасово виконуючим обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 майором Васькевичем Б.А. про притягнення ОСОБА_1 за частиною 3 статті 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до адміністративної відповідальності у виді штрафу у розмірі 17000 грн..

Провадження по адміністративній справі відносно ОСОБА_1 закрити на підставі п.1 ст.247 Кодексу України про адміністративні правопорушення за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Стягнути з ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 ) судовий збір у розмірі 968,96 грн.

Рішення може бути оскаржено до П`ятого адміністративного апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складення рішення .

Суддя

СудСуворовський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення09.12.2024
Оприлюднено16.12.2024
Номер документу123734707
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —523/14075/24

Рішення від 26.12.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

Рішення від 26.12.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

Постанова від 09.12.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Середа І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні