Рішення
від 23.12.2024 по справі 420/23131/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/23131/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за позовом ТОВ ГОЛДЕН РЕНТ до Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Головне управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, скасування державної реєстрації, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради №4438-V від 07.07.2009 року Про скасування рішень Одеської міської ради від 04.07.2007 року №1430-V "Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій скверів у м. Одесі" та №1431-V "Про надання: згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій парків у м. Одесі", затвердження переліку парків та скверів у м. Одесі, розробки проектів з їх організації (створення, благоустрою) та надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі в частині визначення територією рекреаційного призначення - сквером, території розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5, частина якої знаходиться у користуванні ТОВ Голден Рент; визнати протиправним та скасувати пункт 56 Додатку № 1 до рішення Одеської міської ради № 4438- V від 07.07.2009 року; визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради № 917-VII від 30.06.2016р. Про проведення інвентаризації земель комунальної власності рекреаційного призначення парків та скверів в частині визначення територією рекреаційного призначення - сквером, території розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5, частина якої знаходиться у користуванні ТОВ Голден Рент; визнати протиправним та скасувати пункт 56 Додатку № 1 до рішення Одеської міської ради № 917-VII від 30.06.2016р; скасувати державну реєстрацію земельної ділянки шляхом виключення з Державного земельного кадастру відомостей про реєстрацію земельної ділянки, яка розташована за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вул. Скворцова, між будинками вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5, кадастровий номер: 5110137300:49:009:0003 з одночасним закриттям Поземельної книги відносно даної земельної ділянки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 20.12.2022 року Відділом № 1 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Львівській області здійснена державна реєстрація земельної ділянки, яка розташована за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вул. Скворцова, між будинками вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5 на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель 05.12.2022 року виготовленої Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА КОМ». Зазначена земельна ділянка, в межах від Б до В є земельною ділянкою, на якій розташовані належні ТОВ «Голден Рент» об`єкти нерухомого майна за адресою: м. Одеса, вул. Шота Руставелі, 5. Так, відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, ТОВ «Голден Рент», код ЄДРПОУ 41373945, є власником об`єкта нерухомого майна - виробничо-складських будівель загальною площею 718,2 кв.м., розташованих за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вул. Руставелі Шота, 5. Дата державної реєстрації права власності: 14.06.2017 рік. Розмір частки: 1/1. У зв`язку з чим, ТОВ «Голден Рент» у відповідності до статей 122-124 Земельного кодексу України неодноразово зверталось до Одеської міської ради з проханням надати дозвіл на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,7563 га в оренду строком на 5 років для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (02.03). Зверталась увага на те, що на зазначеній земельній ділянці розроблений ДПТ (детальний план території) затверджений Рішенням ОМР № 450-VII від 16.03.2016р., який деталізує та відображає діюче містобудівне законодавство, а саме генеральний план та зонінг міста Одеси. Зонування земельної ділянки: зона змішаної від 9-ти до 16-ти поверхів житлової забудови та громадської забудови згідно до якого ТОВ «Голден Рент» просив здійснити відведення земельної ділянки. Однак, у встановлений законодавством строк, Одеська міська рада не розглянула як першочергово подане так і повторно подане клопотання ТОВ «Голден Рент». З Листа Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-11/1141 від 14.07.2023 року, з наданого до Листа Витягу №01-11/1141 із містобудівної документації м. Одеси щодо земельної ділянки та додатків до нього, в порівнянні з топографічною зйомкою земельної ділянки М 1:500 розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Шота Руставелі, 5 - ТОВ «Голден Рент» дізналось, що про те, що на частині ділянки на якій розташоване належне на праві власності ТОВ нерухоме майно та щодо якої ТОВ «Голден Рент» зверталось до Одеської міської ради з проханням надати дозвіл на розробку документації із землеустрою щодо її відведення в оренду строком на 5 років для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, передбачене розміщення скверу площею 0.3902 га. Визнання оскаржуваним рішенням сквером частини території, що знаходиться у користуванні ТОВ «Голден Рент» та на якій розміщені об`єкти нерухомого майна належні ТОВ на праві власності, по суті є вилученням земельної ділянки, оскільки земельна ділянка отримала статус земель загального користування, наслідок чого ТОВ «Голден Рент» позбавлене можливості відвести частину земельної ділянки під належними йому об`єктами нерухомого майна в оренду та можливості подальшого користування нею, яке відбувалось на протязі тривалого часу. Отже, оскаржуване рішення в частині визначення сквером території, що знаходиться у користуванні та на якій розміщені об`єкти нерухомого майна належні ТОВ на праві власності є незаконним, грубо порушує права та законні інтереси ТОВ «Голден Рент», не відповідає вимогам чинного законодавства України, перешкоджає на законних підставах користуватись земельною ділянкою. Виходячи зі змісту спірного рішення органу місцевого самоврядування, зазначеним рішенням Одеської міської ради встановлено лише попередній перелік територій рекреаційного призначення парків та скверів у м. Одесі та визначені заходи щодо їх організації, тоді як фактична організація парків передбачає розробку в установленому законодавством порядку землевпорядної документації та її подальше затвердження міською радою. Отже, само по собі спірне рішення, яке за своїм змістом має розпорядчий характер у вирішенні питання організації зон рекреаційного призначення на території міста шляхом надання радою відповідних доручень своїм виконавчим органам, не створює перешкод у користуванні позивачем наданою йому земельною ділянкою та не порушує будь-яких його охоронюваних законом прав. Проте, організаційно змінилися обставини після внесення до тексту оскаржуваного рішення змін рішенням Одеської міської ради № 5276-VI від 27.08.2014 року, яким було вирішено: у пункті 4 замість слів «з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення» вважати вірним слова «щодо відведення земельних ділянок». Таким чином, рішення розпорядчого характеру перетворилося на рішення про надання згоди на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок парків та скверів у м. Одесі. Рішенням ОМР №4438-V від 07.07.2009 року надано дозвіл на розробку проекту землеустрою з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі, а Рішенням ОМР № 917-VІІ від 30.06.2016 року надано дозвіл на розробку технічної докумнтації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності загального користування рекреаційного призначення парків та скверів. Разом з цим, розташування скверу не відповідає затвердженій містобудівній документації матеріалам з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій. Генеральним планом міста Одеси, затвердженим рішенням Одеської міської ради №6489-VI від 25.03.2015 р. «Про затвердження Генерального плану м. Одеси», та детальним планом території у межах вулиць: Шота Руставелі, Авіаційної, Пішеніна, Єфімова у м. Одесі, затвердженим рішенням Одеської міської ради № 450-VII від 16.03.2016р. «Про затвердження детального плану території у межах вулиць: Шота Руставелі, Авіаційної, Пішеніна, Єфімова у м. Одесі» не передбачено розташування скверу в тому числі ні на території земельної ділянки на якій розташовані об`єкти нерухомого майна ТОВ «Голден Рент» (Шота Руставелі, 5), ні в межах зареєстрованої земельної ділянки відведеної під сквер (вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5). При цьому, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є «гарантією стабільності суспільних відносин» між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення. З моменту набуття права власності ТОВ «Голден Рент» на об`єкти нерухомого майна, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Шота Руставелі, 5, - а саме з 14.06.2017 року, ТОВ фактично користується земельною ділянкою під об`єктами нерухомого майна, враховуючи принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі та/чи споруди. Таким чином, оскаржуваним Рішенням ОМР по суті ТОВ «Голден Рент» фактично позбавляється права на частину земельної ділянки та порушується його право власності на об`єкти нерухомого майна. Накладання меж зазначеної земельної ділянки у Національній кадастровій системі із земельною ділянкою, свідчить про незаконність дій кадастрового реєстратора відповідача щодо реєстрації такої земельної ділянки та її незаконне формування з відкриттям поземельної книги. Вказана державна реєстрація земельної ділянки відбулася в результаті помилкових дій Державного кадастрового реєстратора, в результаті здійснення якої у Державному земельному кадастрі було зареєстровано земельну ділянку. Відтак, зазначені дії кадастрового реєстратора порушують право власності ТОВ «Голден Рент» на зазначену земельну ділянку і свідчать про невизнання його права на неї.

Представником відповідача Одеської міської ради до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та зазначає, що оскаржуваними рішеннями встановлено перелік територій рекреаційного призначення парків та скверів, а також надано дозвіл Департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради на розробку відповідної землевпорядної документації. Саме до виключної компетенції Одеської міської ради належить вирішення питання регулювання земельних правовідносин та затвердження містобудівної документації. При цьому, компетенцією з організації землеустрою, з підготовки відповідних проєктів рішень та висновків/ погоджень наділені відповідні виконавчі органи місцевого самоврядування. о Одеська міська рада є уповноваженим органом з питань здійснення землеустрою, зокрема, визначення територій рекреаційного призначення. Формою реалізації таких повноважень є прийняття на пленарних засіданнях відповідних рішень міської ради про визначення територій землями рекреаційного призначення, доручення здійснення функцій замовника документації із землеустрою уповноваженому виконавчому органу та подальше затвердження такої документації рішенням Одеської міської ради. Розміщення скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, відповідає вимогам Генерального плану м. Одеси, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 25.03.2015 №6489-VI, оскільки як вбачається з Генерального плану, зазначений сквер розміщено в зоні змішаної багатоквартирної житлової та громадської забудови, які є складовою сельбищної зони. Генеральним планом передбачено розміщення зелених насаджень загального користування, зокрема, парків та скверів, в усіх функціональних зонах міста. Тобто, розміщення скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, у зоні змішаної житлової та громадської забудови (тобто у сельбищній функціональній зоні), відповідає вимогам Генерального плану. Також, розміщення скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, відповідає вимогам Плану зонування території (зонінгу) м. Одеси, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 19.10.2016 №1316-VII, оскільки територія скверу знаходиться в межах функціональних зон Ж-3 та Ж-4. Таким чином, розміщення скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, відповідає супутнім видам використання територій функціональних зон Ж-3 та Ж-4, визначених Планом зонування. Окрім вище наведеного, зазначаємо, що розміщення скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, відповідає вимогам Детального плану території у межах вулиць: Шота Руставелі, Авіаційної, Пішеніна, Єфімова у м. Одесі, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 16.03.2016 №450-VII, оскільки останнім передбачено розміщення багатоквартирного будинку із озелененою територією. Таким чином, розміщення скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, відповідає вимогам Детального плану території у межах вулиць: Шота Руставелі, Авіаційної, Пішеніна, Єфімова у м. Одесі», затвердженого рішенням Одеської міської ради від 16.03.2016 №450-VII, оскільки останнім передбачено розміщення озеленених територій за вказаною адресою. Враховуючи усе наведене вище, визначення території, на якій розташований сквер за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, територією рекреаційного є правомірним, а оскаржувані рішення Одеської міської ради від 07.07.2009 №4438-V та від 30.06.2016 №917-VІІ відповідають положенням законодавства та містобудівної документації. Крім того, за інформацією, наданою листом Департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради від 29.11.2023 №01-19/2034, рішення щодо відведення земельної ділянки ТОВ «ГОЛДЕН РЕНТ» за адресою: м. Одеса, вул Шота Руставелі, 5, Одеською міською радою не приймалось. Крім цього, земельна ділянка, сформована під сквер, вільна від забудови. Таким чином, територія скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, не може накладатися на земельну ділянку, на якій знаходяться об`єкти нерухомого майна, належні ТОВ «ГОЛДЕН РЕНТ», оскільки така земельна ділянка не сформована. Крім цього, враховуючи, що на території скверу відсутні об`єкти нерухомого майна, належні ТОВ «ГОЛДЕН РЕНТ», розміщення скверу не порушує єдність відповідних об`єктів нерухомого майна із земельною ділянкою, на якій вони розташовані. Позивачем не доведено наявність у нього порушеного права наслідок прийняття оскаржуваних рішень міською радою. Так, вимогами містобудівної документації прямо передбачено створення на спірній території озеленену територію, що не було враховано позивачем. Разом з цим, як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «ГОЛДЕН РЕНТ» не відводилася спірна земельна ділянка, а сформована земельна ділянка з кадастровим номером 5110137300:49:009:0003 не перешкоджає останньому у провадженні своєї діяльності. З огляду на зазначене, враховуючи відсутність порушеного права ТОВ «ГОЛДЕН РЕНТ», Одеська міська рада наголошує, що дана обставина є самостійною підставою для відмови у задоволенні позову. Також, ТОВ «ГОЛДЕН РЕНТ» оскаржує рішення Одеської міської ради від 07.07.2009 №4438-V та від 30.06.2016 №917-VІІ лише в частині визначення земельної ділянки скверу за адресою: м. Одеса, вул. Шота Руставелі, 5, територією рекреаційного призначення, не оскаржуючи дані рішення у частині надання дозволу на розробку відповідної землевпорядної документації. Зазначене унеможливлює задоволення позову у частині скасування державної реєстрації земельної ділянки за кадастровим номером 5110137300:49:009:0003. При цьому, особою, яка уповноважена виконати рішення адміністративного суду у цій справі в частині скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5110137300:49:009:0003, є виключно орган Держгеокадастру, тоді як позовні вимоги ТОВ «ГОЛДЕН РЕНТ» заявлені тільки до Одеської міської ради, яка не уповноважена на здійснення жодних дій у сфері державної реєстрації земельних ділянок.

Представником третьої особи Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до суду надано пояснення, в яких представник зазначив, що ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності). Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). При цьому, ні Головне управління, ні його структурні підрозділи не являються суб`єктами державної реєстрації прав.

Ухвалою суду від 24 жовтня 2024 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 23 грудня 2024 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад.

Відповідно до п. 34, 42 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.

Згідно ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"(в редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин) рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об`єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень.

Згідно ст. 50 Земельного кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

Відповідно до ст. 51 Земельного кодексу України до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.

Згідно ст. 8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Відповідно до пп. 9 п. «б» ч. 1 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема, організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою.

Згідно ст. 25 Закону України «Про землеустрій» документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Особливим видом такої документації є документація із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, - комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною. Види документації із землеустрою, зокрема, містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій); проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Відповідно до ст. 35 Закону України «Про землеустрій» інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Згідно п. 3, 6 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 №476, державна інвентаризація земель проводиться шляхом формування земельних ділянок незалежно від форми власності, визначення їх угідь та у разі потреби віднесення таких земельних ділянок до певних категорій для інформаційного наповнення Державного земельного кадастру. Інвентаризація земель проводиться в межах адміністративно-територіальних одиниць, територій, межі яких визначені проектами формування територій і встановлення меж сільських, селищних рад, масивів земель сільськогосподарського призначення, окремих земельних ділянок.

Рішенням Одеської міської ради від 07.07.2009 №4438-V «Про скасування рішень Одеської міської ради від 04.07.2007 року №1430-V «Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій скверів у м. Одесі» та №1431-V «Про надання: згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій парків у м. Одесі», затвердження переліку парків та скверів у м. Одесі, розробки проектів з їх організації (створення, благоустрою) та надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі» вирішено:

1. Скасувати рішення Одеської міської ради від 04.07.2007 року №1430-V «Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій скверів у м. Одесі» та №1431-V «Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій парків у м. Одесі».

2. Затвердити попередній перелік територій рекреаційного призначення парків та скверів у м. Одесі (додаток 1).

3. Зобов`язати управління архітектури та містобудування Одеської міської ради: 3.1. Виступити замовником з розробки проектів з організації (створення, благоустрою) територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі. 3.2. Передбачити містобудівною документацію збереження зелених зон, прибудинкових територій та зелених зон загального користування міста (додаток 2).

4. Дати згоду на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі.

5. Зобов`язати Одеське міське управління земельних ресурсів Одеської міської ради:

5.1. Після розробки проектів з організації (створення, благоустрою) територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі, виступити замовником з розробки проектів землеустрою з організації та встановлення їх меж та технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).

5.2. Передбачити включення територій зелених зон загального користування до складу земельних ділянок навчальних закладів м. Одеси при оформленні документів на право постійного користування землею (додаток 3).

6. Управлінню архітектури та містобудування Одеської міської ради, комунальному підприємству «Міськзелентрест», Одеському міському управлінню земельних ресурсів Одеської міської ради в термін до 01.11.2009 року підготувати пропозиції щодо фінансування робіт з розробки проектів з організації (створення, благоустрою тощо) та проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі. 7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні комісії Одеської міської ради із будівництва і архітектури; із землеустрою і земельних правовідносин; з екології та надзвичайних ситуацій.

Рішенням Одеської міської ради від 16.09.2020 №6434-VII «Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 07.07.2009 року №4438-V «Про скасування рішень Одеської міської ради від 04.07.2007 року №І430-V «Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій скверів у м.Одесі» та №1431-V «Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій парків у м. Одесі», затвердження переліку парків та скверів у м. Одесі, розробки проектів з їх організації (створення, благоустрою) та надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення парків та скверів у м. Одесі» вирішено:

1. Внести наступні зміни до рішення Одеської міської ради від 07.07.2009 року №4438-V «Про скасування рішень Одеської міської ради від 04.07.2007 року №1430-V «Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій скверів у м. Одесі» та №1431-V «Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій парків у м. Одесі», затвердження переліку парків та скверів у м. Одесі, розробки проектів з їх організації (створення, благоустрою) та надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі:

1.1. Доповнити перелік скверів Малиновського району м. Одеси пунктом наступного змісту: - « 56. Сквер, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5».

1.2. Пункти 56-74 додатку 1 до рішення вважати, відповідно, пунктами 57-75. 2. Контроль за виконанням цього рішенням покласти на постійну комісію Одеської міської ради з питань землеустрою та земельних правовідносин».

Рішенням Одеської міської ради від 30.06.2016 №917-VII «Про проведення інвентаризації земель комунальної власності рекреаційного призначення парків та скверів» вирішено:

1. Провести інвентаризацію земель комунальної власності загального користування рекреаційного призначення парків та скверів, згідно з додатком.

2. Надати дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності загального користування рекреаційного призначення парків та скверів та визначити департамент комунальної власності Одеської міської ради замовником робіт з її розроблення, відповідно до пункту 1 цього рішення.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Одеської міської ради з питань землеустрою та земельних правовідносин».

Рішенням Одеської міської ради від 28.07.2021 №454-VIII «Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 30.06.2016 р. №917-VІІ «Про проведення інвентаризації земель комунальної власності рекреаційного призначення парків та скверів» вирішено:

1. Внести зміни до рішення Одеської міської ради 30.06.2016 р. №917-VІІ «Про проведення інвентаризації земель комунальної власності рекреаційного призначення парків та скверів», а саме:

1.1. Доповнити додаток до рішення пунктом наступного змісту: « 56. Сквер, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5». 1.2. Пункти 56-74 додатка до рішення вважати пунктами 57-75, відповідно.

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Одеської міської ради з питань землеустрою та земельних правовідносин.

Як вбачається з Генерального плану, зазначений сквер розміщено в зоні змішаної багатоквартирної житлової та громадської забудови, які є складовою сельбищної зони.

У розділі 2.2. «Функціональні зони» тому IV пояснювальної записки до Генерального плану зазначено наступне:

«Сельбищна зона призначена для розміщення житлової забудови, громадських центрів, об`єктів культурно-побутового обслуговування, озеленених територій загального користування, вулиць.

Сельбищна зона міста найбільша за площею і на сьогодні становить більше 50% його території. Основним принциповим рішенням генерального плану є інтенсифікація використання внутрішньоміських територій без «виходу» на найближчі 15-20 років на позаміські землі. Для забезпечення прогнозованої чисельності населення територіями під всі види будівництва необхідне здійснення їх трансформації, тобто зміни функціонального використання в бік збільшення сельбищних територій. Подальший розвиток сельбищної зони в просторовому відношенні передбачається в північно-західному напрямку за рахунок освоєння колишніх полів фільтрації та в південно-західному напрямку за рахунок освоєння територій колишнього аеродрому "Шкільний" а також вільних територій цього району. Крім того, збільшення частки сельбищних територій відбудеться "в середині" самої зони за рахунок освоєння територій, що використовуються під об?єкти спецпризначення та частини виробничих територій. Генеральний план передбачає реструктуризацію сельбищної зони в сторону збільшення таких її структурних елементів, як житлово-громадська забудова, озеленені території загального користування та вулично-транспортної мережі. Зокрема, передбачається збільшення території житлової забудови майже на 700га, громадської на 685га, озеленених загального користування на 920га. Пропозиції щодо організації вулично-транспортної мережі розглянуті нижче у спеціалізованому розділі.

Житлова забудова на сьогодні складає біля 35% площі території міста, причому більша частина (приблизно 20%) це квартали садибної забудови. Можна виділити три основні типи районів житлової забудови: Території багатоквартирної забудови представлені переважно районами багатоповерхової забудови другої половини 20 ст. і характеризуються однорідним типом використання житлові мікрорайони з об`єктами повсякденного обслуговування (Таїрово, Південний, Черемушки, житловий масив ім. Котовського)…

…Громадська забудова включає ділові центри, центри обслуговування, окремі об`єкти обслуговування, такі як установи освіти, охорони здоров`я, соціального забезпечення, спорту, культури і мистецтва, адміністративного призначення, торгівлі, тощо…

…Зелені насадження загального користування, розташовані в межах сельбищних територій, розглядаються в складі ландшафтно-рекреаційної зони, як єдиної розгалуженої системи зелених насаджень, що охоплює всі функціональні зони міста».

Згідно з п. 5.12 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» у межах сельбищних територій, окрім житлової забудови, допускається розташування інших об`єктів, зокрема, озеленених територій загального і обмеженого користування.

Таким чином, Генеральним планом передбачено розміщення зелених насаджень загального користування, зокрема, парків та скверів, в усіх функціональних зонах міста. Тобто, розміщення скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, у зоні змішаної житлової та громадської забудови (тобто у сельбищній функціональній зоні), відповідає вимогам Генерального плану.

Також, відповідно до визначення термінів, викладених у Плані зонування, вид використання території використання та забудова території, що поєднуються за подібністю відповідних ознак. Розрізняються переважний, супутній та допустимий вид використання.

При цьому, переважний вид використання території (земельної ділянки) вид використання, який відповідає переліку дозволених видів для даної територіальної зони і не потребує спеціального погодження. Супутній вид використання території (земельної ділянки) вид використання, який є дозволенним та необхідним для забезпечення функціонування переважного виду використання земельної ділянки, (який не потребує спеціального погодження).

З матеріалів справи вбачається та не заперечується учасниками справи, що територія скверу знаходиться у в межах функціональних зон Ж-3 та Ж-4.

У пояснювальній записці до Плану зонування зазначено наступне: «Зона змішаної житлової забудови та громадської забудови Ж-3 (Ж-3п) Зона призначена для розташування багатоквартирних від 4-х до 10-ти поверхових житлових будинків, супутніх об`єктів повсякденного обслуговування, окремих об`єктів загальноміського значення. Зона формується, в основному, навколо центру міста на територіях існуючої сельбищної зони та в районах, передбачених містобудівною документацією під такий вид забудови. Переважні види використання: 1) багатоквартирні житлові будинки від 4 до 10-ти поверхів. Супутні види використання: 1) вбудовані, підземні, напівпідземні гаражі та відкриті стоянки; 2) відкриті стоянки для тимчасового зберігання автотранспорту з розрахунку відповідно ДБН 360-92**; 3) адміністративні споруди, офіси; 4) комунальні підприємства по обслуговуванню та експлуатації житлового фонду. 5) 1-4 поверхові індивідуальні житлові будинки, що існували на території зони на момент розроблення Зонінгу; 6) гуртожитки; 7) бібліотеки; 8) виставкові зали, музеї; 9) клубні приміщення багатоцільового та спеціалізованого призначення; 10) приміщення для занять спортом; 11) дитячі дошкільні установи; 12) навчально-виховні комплекси; 13) загальноосвітні школи; 14) поліклініки, центри народної медицини, кабінети лікарів, що займаються практикою, аптеки; 15) парки, сквери, бульвари; 16) підприємства громадського харчування; 17) об`єкти соціально-побутового обслуговування; 18) відділення банків; 19) юридичні контори; 20) відділення зв`язку, поштові відділення; 21) магазини торговою площею до 200,0 кв.м; 22) малі архітектурні форми декоративно-технологічного призначення; 23) майданчики у внутрішньодворових просторах дитячі, відпочинку, спортивні, господарські. Допустимі види використання (потребують спеціального дозволу або погодження): 1) спортивні зали; 2) культові споруди; 3) готелі; 4) багатоповерхові гаражі; 5) пожежні депо; 6) об`єкти автомобільного сервісу, станції технічного обслуговування та заміни мастила, автомийки, окремо розташовані автозаправні станції та автозаправні комплекси з приміщеннями сервісного обслуговування водіїв (роздрібної торгівлі та швидкого харчування відповідно до п.п. 7.55*, 7.56* ДБН 360-92**) при розміщенні вздовж магістральних вулиць та при дотриманні санітарних розривів від споруд переважного та супутнього видів використання; Використання території зони, розміщення підприємств і установ здійснюється відповідно до вимог ДБН 360 - 92** Зони змішаної житлової забудови та громадської забудови Ж-4 (Ж-4п) Зона призначена для розташування багатоквартирних житлових будинків поверховістю від 9-ти до 16-ти поверхів, супутніх об`єктів повсякденного обслуговування населення, комунальних об`єктів, окремих об`єктів загальноміського та районного значення. Переважні види використання: 1) багатоквартирні від 9-ти до 16-ти поверхів житлові будинки.

Супутні види використання: 1) вбудовані, підземні, напівпідземні гаражі та відкриті стоянки; 2) відкриті стоянки для тимчасового зберігання автотранспорту з розрахунку відповідно ДБН 360-92**; 3) адміністративні споруди, офіси; 4) комунальні підприємства по обслуговуванню та експлуатації житлового фонду; 5) 1-4 поверхові індивідуальні житлові будинки, що існували на території зони на момент розроблення Зонінгу; 6) гуртожитки; 7) бібліотеки; 8) виставкові зали, музеї; 9) клубні приміщення багатоцільового та спеціалізованого призначення; 10) приміщення для занять спортом; 11) дитячі дошкільні установи; 12) навчально-виховні комплекси; 13) загальноосвітні школи; 14) поліклініки, центри народної медицини, кабінети лікарів, що займаються практикою, аптеки; 15) парки, сквери, бульвари; 16) підприємства громадського харчування; 17) об`єкти соціально побутового обслуговування; 18) відділення банків; 19) юридичні контори; 20) відділення зв`язку, поштові відділення; 21) магазини торговою площею до 200,0 кв.м; 22) малі архітектурні форми декоративно-технологічного призначення; 23) майданчики у внутрішньодворових просторах дитячі, відпочинку, спортивні, господарські. Допустимі види використання (потребують спеціального дозволу або погодження): 1) спортивні зали; 2) культові споруди; 3) готелі; 4) багатоповерхові гаражі; 5) пожежні депо; 6) об`єкти автомобільного сервісу, станції технічного обслуговування та заміни мастила, автомийки, окремо розташовані автозаправні станції та автозаправні комплекси з приміщеннями сервісного обслуговування водіїв (роздрібної торгівлі та швидкого харчування відповідно до п.п. 7.55*, 7.56* ДБН 360-92**) при розміщенні вздовж магістральних вулиць та при дотриманні санітарних розривів від споруд переважного та супутнього видів використання».

Отже, розміщення скверу за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2, та вул. Шота Руставелі, 5, відповідає супутнім видам використання територій функціональних зон Ж-3 та Ж-4, визначених Планом зонування.

Так, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення. При цьому, гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до п. 1, 2 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Згідно ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, до адміністративних судів можуть бути оскаржені рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно п. 8 ч. 1 ст. 4 КАС України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.

Таким чином, адміністративний позов подається особою для відновлення її прав, свобод та інтересів, а обставини дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

При цьому, звертаючись до суду, позивач в позовній заяві зазначає, що 20.12.2022 року Відділом № 1 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Львівській області здійснена державна реєстрація земельної ділянки, яка розташована за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вул. Скворцова, між будинками вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5 на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель 05.12.2022 року виготовленої Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА КОМ». Загальні відомості про земельну ділянку: Кадастровий номер: 5110137300:49:009:0003 Категорія земель: Землі рекреаційного призначення Вид цільового призначення земельної ділянки: 07.08 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження загального користування Форма власності: Інформація про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі відсутня Площа земельної ділянки, гектарів: 0.3902 В Додатку до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку представлений кадастровий план земельної ділянки, масштаб 1:500. Опис меж: від A до Б землі міста Одеси (вул. Скворцова); від Б до В землі Одеської міської ради (не надані у власність, не передані у користування); від В до Г землі м. Одеси (прохід); від Г до Д землі Одеської міської ради (не надані у власність, не передані у користування); від Д до A землі м. Одеси (проїзд); Експлікація земельних угідь: Всього земель, га: 0.3902 У тому числі за земельними угіддями, га: 008.03. Землі під соціально-культурними об`єктами 0.3902. Зазначена земельна ділянка, в межах від Б до В є земельною ділянкою, на якій розташовані належні ТОВ «Голден Рент» об`єкти нерухомого майна за адресою: м. Одеса, вул. Шота Руставелі, 5.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, ТОВ «Голден Рент», код ЄДРПОУ 41373945, є власником об`єкта нерухомого майна - виробничо-складських будівель загальною площею 718,2 кв.м., розташованих за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вул. Руставелі Шота, 5. Дата державної реєстрації права власності: 14.06.2017 рік. Розмір частки: 1/1.

Разом з тим, будь-яких належних та допустимих доказів на підтвердження того, що земельна ділянка кадастровий номер: 5110137300:49:009:0003 (землі рекреаційного призначення) в межах від Б до В є земельною ділянкою, на якій розташовані належні ТОВ «Голден Рент» об`єкти нерухомого майна за адресою: м. Одеса, вул. Шота Руставелі, 5, матеріали справи не містять.

В той же час, згідно листа Департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради від 29.11.2023 №01-19/2034, рішення щодо відведення земельної ділянки ТОВ «ГОЛДЕН РЕНТ» за адресою: м. Одеса, вул Шота Руставелі, 5, Одеською міською радою не приймалось. Крім цього, земельна ділянка, сформована під сквер, вільна від забудови (а.с. 230).

Таким чином, доводи представника позивача щодо того, що оскаржуване рішення в частині визначення сквером території, що знаходиться у користуванні та на якій розміщені об`єкти нерухомого майна належні ТОВ на праві власності є незаконним, грубо порушує права та законні інтереси ТОВ «Голден Рент», не відповідає вимогам чинного законодавства України, перешкоджає на законних підставах користуватись земельною ділянкою, є неспроможними та спростовуються зібраними по справі доказами.

За таких підстав, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що ТОВ ГОЛДЕН РЕНТ не доведено, яким чином оскаржувані рішення Одеської міської ради, створюють для позивача юридичні наслідки та порушують його права та інтереси. Крім того, позивачем суду не надано будь-яких належних та допустимих доказів на підтвердження того, що задоволення заявлених позовних вимог в подальшому відновить його права, свободи та інтереси. В той же час, у випадку незгоди з діями суб`єктів владних повноважень щодо відмови ТОВ ГОЛДЕН РЕНТ у надані дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,7563 га в оренду строком на 5 років для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, позивач не позбавлений можливості звернутися до суду в порядку визначеному чинним законодавством України щодо оскарження таких рішень, дій, бездіяльності.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі РуїсТоріха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 6, 8, 9, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову ТОВ ГОЛДЕН РЕНТ (код ЄДРПОУ 41373945, адреса місцезнаходження: 65017, м. Одеса, вул. Шота Руставелі, 5) до Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 26597691, адреса місцезнаходження: 65026, м. Одеса, Думська площа, 1), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Головне управління Держгеокадастру в Одеській області (код ЄДРПОУ 39765871, адреса місцезнаходження: 65078, м. Одеса, вул. Космонавтів, 34) про визнання протиправним та скасування рішення Одеської міської ради №4438-V від 07.07.2009 року Про скасування рішень Одеської міської ради від 04.07.2007 року №1430-V "Про надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій скверів у м. Одесі" та №1431-V "Про надання: згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій парків у м. Одесі", затвердження переліку парків та скверів у м. Одесі, розробки проектів з їх організації (створення, благоустрою) та надання згоди на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій рекреаційного призначення - парків та скверів у м. Одесі в частині визначення територією рекреаційного призначення - сквером, території розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5, частина якої знаходиться у користуванні ТОВ Голден Рент; визнання протиправним та скасування пункту 56 Додатку № 1 до рішення Одеської міської ради № 4438-V від 07.07.2009 року; визнання протиправним та скасування рішення Одеської міської ради № 917-VII від 30.06.2016р. Про проведення інвентаризації земель комунальної власності рекреаційного призначення парків та скверів в частині визначення територією рекреаційного призначення - сквером, території розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Скворцова, між будинком вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5, частина якої знаходиться у користуванні ТОВ Голден Рент; визнання протиправним та скасування пункту 56 Додатку № 1 до рішення Одеської міської ради № 917-VII від 30.06.2016р; скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом виключення з Державного земельного кадастру відомостей про реєстрацію земельної ділянки, яка розташована за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вул. Скворцова, між будинками вул. Скворцова, 2 та вул. Шота Руставелі, 5, кадастровий номер: 5110137300:49:009:0003 з одночасним закриттям Поземельної книги відносно даної земельної ділянки, в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу123983648
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/23131/23

Рішення від 23.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Постанова від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 13.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні