2/398
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 2/398
11.12.07
За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Коди»
ДоФонду приватизації комунального майна Печерського району міста Києва
проусунення перешкод у приватизації нежитлового приміщення
Суддя Домнічева І.О.
Представники:
від позивача Гуртовенко С.В.
від відповідача Лісун І.В., Опра Н.Л.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Коди» про зобов'язання Фонду приватизації комунального майна Печерського району м. Києва:
- у п'ятиденний строк, після набрання чинності даним рішенням сили включити до переліку об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації нежитлове приміщення, площею 244,3 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Саксаганського, 12 літера „А” та затвердити його на приватизацію;
- провести всі необхідні дії (публікація в офіційному виданні, експертна оцінка та інші дії) щодо приватизації ТОВ «Коди» нежитлового приміщення за адресою: місто Київ, вул. Саксаганського, 12 літера „А” площею 244,3 кв.м. та підписати договір купівлі –продажу вищевказаних приміщень.
Ухвалою від 22.11.2007р. судом порушено провадження у справі та судове засідання призначено на 11.12.2007р.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує наступним.
„08” липня 2007 року між Товариством з обмеженою відповідальністю „КОДИ” (далі –Позивач) та КП по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва було укладено Договір оренди нерухомого майна, відповідно до якого Товариству з обмеженою відповідальністю „КОДИ” надається в оренду нежиле приміщення, загальною площею 244,3 кв. м., за адресою: м. Київ, вул. Саксаганського, 12А ( за планом БТІ: вул. Саксаганського, 12). Вказане приміщення Товариство з обмеженою відповідальністю „КОДИ” займає з липня 2005 року на підставі Договорів оренди від 15.07.05 року та 11.07.06 року.
Позивач звертався до ЖЕО-608 з проханням дозволити провести ремонтні роботи у вказаному вище приміщені, оскільки воно перебувало в занедбаному стані та отримав лист в якому повідомляється, що ЖЕО-608 не заперечує проти проведення Позивачем, в орендованому приміщенні, ремонтних робіт.
Отримавши дозвіл Позивачем були проведені значні капітальні вкладення, спрямовані на поліпшення орендованого майна, з метою його подальшої приватизації та викупу.
Відповідно до листа з Головного управління охорони культурної спадщини міста Києва, будинок по вулиці Саксаганського, 12 (літера «А») віднесено до переліку пам'яток архітектури та історії місцевого значення.
Позивач направив до Головного управління охорони культурної спадщини міста Києва звернення щодо можливості приватизації нежилого приміщення підвального поверху житлового будинку на вул. Саксаганського, 12-А та на вказане звернення отримав лист №649 від 01.02.2007 року в якому зазначається, що Головне управління охорони культурної спадщини не заперечує проти приватизації Товариством з обмеженою відповідальністю „КОДИ” зазначеного приміщення підвального поверху загальною площею 244,3 кв. м. у житловому будинку на вул. Саксаганського, 12-А в Печерському районі міста Києва після прийняття відповідного рішення сесією Печерської районної у місті Києві ради.
Після отримання погодження з Головного управління охорони культурної спадщини Позивач звернувся до Печерської районної у м. Києві ради з проханням дозволити приватизувати через викуп нежитлове приміщення, площею 244,3 кв. м. за адресою: місто Київ вулиця Саксаганського, 12-А на що Печерська районна у місті Києві рада направила Позивачу лист в якому зазначає, що задовольнити його прохання, про приватизацію вказаного вище нежилого приміщення, не може, оскільки Законом України „Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” від 01.02.2005 року №2391-ІУ введено заборону на приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження переліку пам'яток, які не підлягають приватизації.
Позивач вважає, що така заборона суперечить законодавству та порушує його права та законні інтереси, обмежуючи його право взяти участь у процесі приватизації орендованого майна, в поліпшення якого вкладено значні кошти та вважає, що посилання Відповідача на Закон України „Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” як на підставу для відмови у приватизації орендованого Позивачем нежилого приміщення є необґрунтованим.
Позивач зазначає, що статтею 1 Закону України „Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини встановлено термін дії цієї заборони - до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації. Частиною 2 статті 2 цього ж Закону зобов'язано Кабінет Міністрів України у 6-ти місячний термін з дня набрання законом чинності подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про затвердження переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.
Кабінет Міністрів відповідно до його повноважень у сфері охорони культурної спадщини, визначених, статтею 4 Закону України «Про охорону культурної спадщини», заносить до Державного реєстру нерухомих пам'яток України об'єкти культурної спадщини національного значення.
Таким чином, введення мораторію спричинено відсутністю переліку об'єктів культурної спадщини, що не підлягають приватизації, саме національного значення, з затвердженням якого дія мораторію припиниться. Отже з вищенаведеного випливає висновок про те, що заборона приватизації поширюється тільки на об'єкти національного значення.
Згідно відповіді на лист з Головного Управління охорони культурної спадщини міста Києва, будинок №12 по вулиці Саксаганського віднесено до переліку пам'яток архітектури та історії місцевого значення.
Жодних заборон або обмежень щодо приватизації об'єктів культурної спадщини місцевого значення законодавство України не містить.
У зв'язку з тим, що Головне управління охорони культурної спадщини погодило приватизацію зазначеного вище приміщення, тим самим підтвердивши, що на зазначене в позові нежиле приміщення, не накладено заборону на приватизацію, Позивач вважає, що Печерська районна у м. Києві рада незаконно відмовляє йому у приватизації через викуп нежитлового приміщення, площею 244,3 кв.м. за адресою: місто Київ, вулиця Саксаганського, будинок 12 (літера «А»).
В судовому засіданні 11.12.2007р. представник Позивача підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити та надав пояснення викладені в позовній заяві.
В судове засідання з'явився представник Відповідача, який надав суду письмовий відзив на позов та, відповідно усно звернув увагу на наступних поясненнях.
Відповідач вважає, що відмова Позивачу в приватизації є правомірною. Адже, згідно з положеннями Закону України ”Про приватизацію невеликих державних підприємств” орган приватизації, тобто Відповідач, є продавцем об'єктів малої приватизації, складає перелік об'єктів, які підлягають викупу, проводить підготовку даних об'єктів до продажу у відповідності до діючого законодавства.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»заборонена приватизація пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України Переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації. Даний закон є нормою прямої дії та є обов'язковим для виконання.
Головне Управління охорони культурної спадщини міста Києва Київської міської державної адміністрації своїм висновком надало згоду на приватизацію Позивачем спірного приміщення на законних умовах, зазначивши, що воно віднесено до переліку пам'яток архітектури та історії місцевого значення. Відповідач не заперечує факту, що будинок 12 по вулиці Саксаганського не включено до проекту Переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації, але зауважує той факт, що даний Перелік є проектом, та не затверджений Верховною радою України нормативно-правовим актом та не вступив в дію, тому юридичної сили не має і посилатися на нього не має підстав. Крім того, Позивач посилається на власні тлумачення щодо даного Закону, так як в останньому не зазначено, що до проекту Переліку пам'яток культурної спадщини , які не підлягають приватизації Кабінет Міністрів України повинен вносити об'єкти культурної спадщини саме національного значення.
Таким чином, Відповідач вважає, що доводи Позивача є необґрунтованими, приватизація спірного приміщення шляхом викупу можлива лише в тому випадку, коли буде знята заборона Верховною радою України на приватизацію пам'яток культурної спадщини та просить відмовити Позивачу у задоволенні його позовних вимог в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оглянувши надані сторонами оригінали документів, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог та заперечень, та копії яких долучені до матеріалів справи, суд —
ВСТАНОВИВ:
„08” липня 2007 року між Товариством з обмеженою відповідальністю „КОДИ” (далі –Позивач) та КП по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва було укладено Договір оренди нерухомого майна, відповідно до якого Товариству з обмеженою відповідальністю „КОДИ” надається в оренду нежиле приміщення, загальною площею 244,3 кв.м., за адресою: місто Київ, вул. Саксаганського, 12А ( за планом БТІ: вул. Саксаганського, 12). Вказане приміщення Товариство з обмеженою відповідальністю „КОДИ” займає з липня 2005 року на підставі Договорів оренди від 15.07.05 року та 11.07.06 року.
Позивач звертався до ЖЕО-608 з проханням дозволити провести ремонтні роботи у вказаному вище приміщені, оскільки воно перебувало в занедбаному стані та отримав лист в якому повідомляється, що ЖЕО-608 не заперечує проти проведення нами, в орендованому приміщенні, ремонтних робіт.
Отримавши дозвіл, Позивачем були проведені значні капітальні вкладення, спрямовані на поліпшення орендованого майна, з метою його подальшої приватизації та викупу.
Судом встановлено, що відповідно до листа з Головного управління охорони культурної спадщини м. Києва №649 від 01.02.2007р., будинок по вулиці Саксаганського, 12 (літера «А») віднесено до переліку пам'яток архітектури та історії місцевого значення.
Позивач направив до Головного управління охорони культурної спадщини міста Києва звернення щодо можливості приватизації нежилого приміщення підвального поверху житлового будинку на вул. Саксаганського, 12-А та на вказане звернення отримав лист №649 від 01.02.2007року в якому зазначається, що Головне управління охорони культурної спадщини не заперечує проти приватизації Товариством з обмеженою відповідальністю „КОДИ” зазначеного приміщення підвального поверху загальною площею 244,3 кв. м. у житловому будинку на вул. Саксаганського, 12-А в Печерському районі міста Києва після прийняття відповідного рішення сесією Печерської районної у місті Києві ради.
Після отримання погодження з Головного управління охорони культурної спадщини Позивач звернувся до Печерської районної у місті Києві ради з проханням дозволити приватизувати через викуп нежитлове приміщення, площею 244,3 кв.м. за адресою: місто Київ, вулиця Саксаганського, 12 (літера «»)А на що Печерська районна у місті Києві рада направила Позивачу лист в якому зазначає, що задовольнити його прохання, про приватизацію вказаного вище нежилого приміщення, не може, оскільки Законом України „Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” від 01.02.2005р. №2391-ІУ введено заборону на приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження переліку пам'яток, які не підлягають приватизації.
Законом України «Про Державну програму приватизації»було затверджено Державну програму приватизації на 2000-2002 роки, яка діє до затвердження чергової Державної програми приватизації.
Стаття 51 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки передбачає, що орендар одержує право на викуп орендованого майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за власний рахунок провів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менше як 25 відсотків залишкової вартості майна.
Згідно статті 5 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки орендоване Позивачем майно відноситься до об'єктів приватизації групи «А».
Відповідно до статті 48 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки, продаж об'єктів групи «А»здійснюється відповідно до Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»та цієї програми.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»об'єктами малої приватизації є зокрема, окреме індивідуально визначене майно.
Відповідно до частини 1 статті 7 Закону України ”Про приватизацію невеликих державних підприємств” Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом, викупу.
Частина 3 статті 7 Закону України ”Про приватизацію невеликих державних підприємств” встановлює: «Включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у ч. 1 ст. 7 Закону України ”Про приватизацію невеликих державних підприємств”, здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації чи з ініціативи відповідних органів приватизації або покупців».
У пунктах 16, 17 частини 1 статті 6 Закону України „Про охорону культурної спадщини” зазначено, що до повноважень органу охорони культурної спадщини Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до їхньої компетенції належить: погодження відчуження або передачі пам'яток місцевого значення їхніми власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління; укладення охоронних договорів на пам'ятки.
Відповідно до пункту 1 статті 18 Закону України „Про охорону культурної спадщини” об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини.
Статтею 1 Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»встановлено термін дії цієї заборони до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.
Частиною 2 статті 2 цього ж Закону зобов'язано Кабінет міністрів у 6-ти місячний термін з дня набрання законом чинності подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про затвердження переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про охорону культурної спадщини» до повноважень Кабінету Міністрів України у сфері охорони культурної спадщини відноситься занесення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України об'єкти культурної спадщини національного значення.
Таким чином, введення мораторію спричинено відсутністю Переліку об'єктів культурної спадщини, що не підлягають приватизації, саме національного значення, з затвердженням якого дія мораторію припиниться.
Жодних заборон або обмежень щодо приватизації об'єктів культурної спадщини місцевого значення законодавство України не містить.
Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Враховуючи вище викладене, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Коди»в частині зобов'язання Фонду приватизації комунального майна Печерського району м. Києва у п'ятиденний строк, після набрання чинності даним рішенням сили включити до переліку об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації нежитлове приміщення, площею 244,3 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Саксаганського, 12 літера „А” та провести всі необхідні дії (публікація в офіційному виданні, експертна оцінка та інші дії) щодо приватизації Товариства з обмеженою відповідальністю «Коди»нежитлового приміщення за адресою: місто Київ, вул. Саксаганського, 12 літера „А” площею 244,3 кв.м. та підписати договір купівлі –продажу вищевказаних приміщень.
Щодо вимоги про «затвердження на приватизацію»вищенаведеного об'єкта, то позивачем нормативно не доведено, що дані повноваження –затвердження об'єкту нерухомості на приватизацію, чинним законодавством віднесено до повноважень Фонду приватизації комунального майна Печерського району м. Києва, та не доведено що ним ці дії –затвердження на приватизацію, мали бути вчинені з будь-яких інших причин, в зв'язку з чим в цій частині суд відмовляє в задоволенні позовних вимог.
Витрати, понесені товариством з обмеженою відповідальністю «Коди»по сплаті державного мита та інформаційно-технічного забезпечення судового процесу, відповідно ст. 49 ГПК України, відшкодовуються останньому за рахунок відповідача по справі, оскільки суд вважає, що спір виник з його вини.
Керуючись ст.ст. 5, 48, 51 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, ст.ст. 2, 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», ст.ст. 4, 6, 18 Закону України „Про охорону культурної спадщини”, Законом України „Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини”, ст.ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити частково.
Зобов'язати Фонд приватизації комунального майна Печерського району м. Києва (01010, м. Київ, вул. Суворова, 15) у п'ятиденний строк, після набрання чинності даним рішенням сили включити до переліку об'єктів нерухомого майна, що підлягають приватизації нежитлове приміщення, площею 244,3 кв.м. за адресою: місто Київ, вулиця Саксаганського, будинок 12 літера „А”.
Зобов'язати Фонд приватизації комунального майна Печерського району м. Києва (01010, м. Київ, вул. Суворова, 15) провести всі необхідні дії (публікація в офіційному виданні, експертна оцінка та інші дії) щодо приватизації Товариством з обмеженою відповідальністю «Коди»(02154, м. Київ, вул. Ентузіастів, 21, кв. 6; код 32668076) нежитлового приміщення площею 244,3 кв.м за адресою: місто Київ, вулиця Саксаганського, будинок 12 літера „А” та підписати договір купівлі –продажу вищевказаних приміщень
Стягнути з Фонду приватизації комунального майна Печерського району м. Києва (01010, м. Київ, вул. Суворова, 15) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Коди»(02154, м. Київ, вул. Ентузіастів, 21, кв. 6; код 32668076) 85 (вісімдесят п'ять) грн. держаного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн.. витрат на інформаційно технічне забезпечення судового процесу.
В іншій частині в задоволенні позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Суддя І.О.Домнічева
Дата виготовлення та підписання повного тексту –18.12.2007р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1266935 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні