Справа № 2-2895/2010
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2010 року
Коростенський міськрайонний суд Житомирс ької області в складі :
головуючого - с удді Ярмоленка В.В.
при секретарі Осипчук С.П.,
розглянувши на відкритому судовому засіданні в м. Корос тені цивільну справу за позо вом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Коростенської міс ької Ради про стягнення неви плачених коштів, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся д о суду з позовом, в якому проси ть стягнути з відповідача не довиплачені кошти, які перед бачені ст.37 ЗУ “ Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи“ в роз мірі 4713,60 грн, за період з 01.05.2007 рок у по 01.05.2009 року, та кошти, передб ачені ст. 39 вказаного Закону, в розмірі 24498,50 грн за період з 01.05.200 7 року по 01.05.2009 року мотивуючи це тим, що він являється по терпілим від Чорнобильської катастрофи 3-ї категорії, прож иває в зоні гарантованого до бровільного відселення. Позивач вважає, що проведенн я виплат в твердих сумах, вста новлених Постановою КМУ № 836 в ід 26.07.1996 року, а не в розмірах виз начених ЗУ “ Про статус і соці альний захист населення гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи “ порушує його права.
В судове засідання по зивач не з"явився, надав заяву , в якій просить розглянути с праву у його відсутність, вим оги позову підтримує в повно му обсязі, з підстав зазначен их в позовній заяві.
Представник відпові дача в судове засідання не з'я вився, надав заяву, в якій прос ить розглянути справу в його відсутність, позов не визнає .
Дослідивши ма теріали справи, суд приходит ь до висновку, що позов підляг ає частковому задоволенню в межах строку звернення з поз овом до суду та на підставі на даних довідок про розмір вип лат компенсаційних коштів. С удом встановлено, що позивач проживає в зоні гарантов аного добровільного відселе ння, яким є м. Коростень , о тримує компенсації відпові дно до постанови Кабінету Мі ністрів України від 26.07.1996 року № 836 “Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи“ ... , яким встановлені ком пенсації та доплати громадян ам, що проживають та працюють на територіях радіоактивно го забруднення.
Відповідно до вимог ст. 37 вищезазначеного Закону, громадянам, що проживають на території радіоактивного за бруднення, зоні гарантованог о добровільного відселення, виплачується щомісячна гро шова допомога, в зв' язку з об меженням споживання продукт ів харчування в розмірі 40% мін імальної заробітної плати що місячно. Як вбачається з матеріалів справи, позивач є громадянином, який потерпів від Чорнобильської катастро фи, що стверджується вкладко ю до посвідчення.
Відповідно до ст.39 Зак ону України “Про статус і соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи“ грома дянам, які працюють на терито рії радіоактивного забрудне ння, зоні гарантованого добр овільного відселення, провод иться доплата в розмірі 2 - х мінімальних заробітних пла т.
Kpiм цього, позивач проживає в м. Коростені Житомирської області, яке згідно перелік у населених пунктів, віднесе но до зон радіоактивного заб руднення, внаслідок Чорнобил ьської катастрофи, і до зони гарантованого добровільног о відселення.
Відповідно до ч. 1 ст. 37 ЗУ «Про статус i соціальний захист гр омадян,що постраждали від Ч орнобильської катастрофи» громадянам, які проживают ь територіях радіоактивного забруднення, виплачується щ омісячна грошова допомога у зв'язку з обмеженням спожива ння продуктів харчування м ісцевого виробництва та ос обистого підсобного господа рства в таких розмірах: у зоні посиленого радіоекологічно го контролю - 30% від мінімаль ної заробітної плати; у зоні г арантованого добровільного відселення 40% мінімальної за робітної плати; у зоні безумо вного (обов'язкового) відселе ння - 50% мінімальної заробітн ої плати.
Відповідно до ст.39 За кону України «Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи» гром адянам, що працюють на терито рії радіоактивного забрудне ння, проводиться доплата в ро змірі 2- х мінімальних зароб ітних плат у зоні гарантован ого добровільного відселенн я.
При стягненні коштів с уд виходить з розміру мініма льних заробітних плат, які ді яли у вказаних періодах, а сам е:
-з 1.04.2007 р. - 420 грн.; -з 1.07.2007 р. - 440 грн.;
-з 1.10.2007 р. - 460 грн.; -з 1.01.2008 р . - 515 грн.;
-з 1.04.2008 р. - 525грн.; -з 1.07.2008 р . - 545 грн.;
-з 1.10.2008 р. - 545 грн.; -з 1.12.2008 р . - 605 грн.;
-з 01.04.2009 р. - 625 грн.
В зв' язку з ви кладеним, розмір недовиплаче них позивачу коштів, передба чених ст.37 вищевказаного Зако ну у розмірі 40% мінімальної за робітної плати щомісяця, за м інусом одержаних коштів по 2,10 грн. щомісяця, в розмірі 50,40 грн., становить, виходя чи з розрахунку, проведеного судом, 4572,69 грн. , за період з 27.05.2007 року по 01.05.2009 року .
Розмір недовиплаче них позивачу коштів за робот у у зоні гарантованого добро вільного відселення, передба чених ст. 39 вищевказаного Зако ну, становить за мінусом одер жаних коштів по 10,50 грн. щомісяц я, в розмірі 241,50 грн., становить, виходячи з розрахунку, прове деного судом, 23793,98 грн. , за період з 27.05.2007 року по 01.05.2009 рок у.
Проте, належні позивачу ви плати виплачуються в poзмірі, п ередбаченому Постановою КМ У країни від 26.07.1996 року № 836 «Про ко мпенсаційні виплати особам, постраждалим від Чорнобилвс ької катастрофи».
Обговорюючи питання, полож ення якого нормативно-правов ого акту слід застосувати до спірних правовідносин, суд в иходить з наступного: відпов ідно до ч.2 cт.19 Конституції Укра їни органи державної влади, т а органи місцевого самовряду вання, їx посадові особи зобов 'язані діяти лише в межах повн оважень та у cпociб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Згідно з положеннями ч.4 ст. 8 ЦПК України у разі невідпові дності нормативно-правового акта Конституції України, за кону України, міжнародному д оговору, згода на обов'язкові сть якого надана Верховною Р адою України, або іншому прав овому акту суд застосовує пр авовий акт, який мае вищу юрид ичну силу.
Отже, за конституційними нормами, виходячи з пріор итетності законів на підза конними актами, суд прийшов до висновку, що при визначенн і розміру допомог позивачеві застосуванню підлягають но рми ЗУ «Про статус….» Однак, з гідно пп. 8 п. 28 розд. II ЗУ «Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к», громадянам,що проживають на територіях радіоактивног о забруднення, виплачується щомісячна грошова допомога у зв'язку з обмеженням спо живання продуктів, харчуванн я місцевого виробництва та о собистого підсобного господ арства в порядку та розмірах , встановлених Кабінетом Miнicт piв України. Згідно пп. 9 п. 28 розд. II цього Закону, громадянам, як і працюють на територіях рад іоактивного забруднення, про вадиться доплата в порядку т а poзміpax, встановлених Кабінет ом Міністрів України.
Таким чином, були наявні но рмативно-правові акти, які ма ють однакову юридичну силу, а ле по різному регулюють cпipнi п равовідносини. Конституція У країни не встановлює пріорит ету застосування того чи інш ого закону, тому числі залеж но від предмета правового ре гулювання. Немає, також, і зако ну України, який би регулював питання подолання колізії н орм законів, що мають однаков у юридичну силу. Водночас, Кон ституційний Суд України у п. 3 мотивувальної частини рішен ня від 3 жовтня 1997 року № 4-зп у cпpaв i про набуття чинності Консти туцією України зазначив: «Ко нкретна сфера суспільних від носин не може бути водночас в регульована однопредметним и нормативними правовими акт ами однакової сили, які за змі стом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли н аступний у часі акт містить п ряме застереження, щодо повн ого або часткового скасуванн я попереднього. Загальновизн аним є й те, що з прийняттям но вого акту, якщо інше не перед бачено самим цим актом, автом атично скасовується однопре дметний акт, який діяв у часі р аніше.
Відповідно до ч. 3 ст. 150 Консти туції України, рішення Конст итуційного Суду України є об ов'язковими до виконання на в сій території України.
Відтак, виходячи з наведени х положень Конституції Украї ни та рішення Конституційног о Суду України, а також врахов уючи, що вищезазначеним Зако ном України «Про Державний б юджет України на 2008 рік» факти чно змінено положения Закону України «Про статус i соціаль ний захист громадян, що постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи», який діяв у часі раніше, пріоритетними, в даному випадку є положення Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік».
Разом з тим, судом враховуєт ься, що положення п.п. 8, 9 пункту 28 розд. II Закону України «Про Д ержавний бюджет України на 2008 р.», яким фактично змінено на 2008 рік дію Закону «Про статус… », в частині виплати компенса цій i допомог у розмірах відпо відно до мінімальної заробіт ної плати, і абз. 2,3,4 частини пер шої статей 37, 39 Закону України « Про статус…», рішенням Конст итуційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008 визнано неко нституційними. Проте, зазнач ені положення втратили чинні сть з моменту ухвалення ріше ння Конституційним Судом Укр аїни, а тому до вказаної дати в ідповідач правомірно здійсн ював виплати в розмірах, пере дбачених Законом України «Пр о Державний бюджет України н а 2008 р».
Суд погоджує ться з доводами позову про те , що вимоги Закону “Про стату с…” відповідачем порушували сь, позивач не отримував зазн ачених кошт в відповідних ро змірах, тому вимоги позову, в частині прав позивача на отр имання сум компенсацій в роз мірах, передбачених ст.ст.37, 39 З У «Про статус…» є обґрунтов аними.
Відповідно до Закону України “Про Державн ий бюджет України на 2008 рік“ т а Порядку використання кошті в Державного бюджету України на виконання програм, пов'яза них із соціальним захистом г ромадян, постраждалих внаслі док Чорнобильської катастро фи, затвердженого Наказом № 147 від 02.04.2004 року Міністерства пра ці та соціальної політики Ук раїни - , за якими головним ро зпорядником бюджетних кошті в, призначених для видатків н а соціальний захист громадян , постраждалих внаслідок Чор нобильської катастрофи є Мін істерство Праці та соціально ї політики України, а на місця х відповідні Управління прац і та соціального захисту нас елення .
Керуючись ст. 16 ЦК Ук раїни, ст.15, 88, 213-218 ЦПК України,ст.19 Конституції України, ст.37 ЗУ “ Про статус і соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи “, Постановою Кабін ету Міністрів України № 987 від 20.06.2000 року “Про затвердження по рядку використання коштів фо нду для здійснення заходів щ одо ліквідації наслідків Чор нобильської катастрофи та со ціального захисту населення ”, -
ВИРІШИВ :
Позов задово льнити частково.
Стягнути з Упра вління праці та соціального захисту населення Коростенс ької міської ради на кори сть ОСОБА_1 кош ти, передбачені ст. 37 Зако ну України “Про статус і соці альний захист громадян, які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи” в розм ірі 4572,69 грн. , за період з 27.05.2007 року по 01.05.2009 року , та ст.39 цього ж Закону в розмірі 23793,98 грн. , за період з 27.05.2007 року по 01.05.2009 рок у, та 116,52 гр н. витрат, пов' язаних з оплат ою інформаційно-технічного з абезпечення розгляду сп рави, а всього 28483 (двадцят ь вісім тисяч чотириста вісі мдесят три) гривні 19 копійок .
В решті позовних вимо г відмовити за їх безпідстав ністю.
Відповідач звільне ний від сплати судового збор у відповідно до рішення Коро стенської міської ради № 25 від 17.12.2009 року.
Рішення може бути оск аржено в апеляційному порядк у, протягом двадцяти днів, пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження, яка подаєть ся протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя:
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2010 |
Оприлюднено | 09.12.2010 |
Номер документу | 12680900 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Ярмоленко Володимир Вікторович
Цивільне
Новогродівський міський суд Донецької області
Грідяєва Марина Володимирівна
Цивільне
Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу
Кваша Антоніна Валеріївна
Цивільне
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Спасьонова Олена Анатоліївна
Цивільне
Феодосійський міський суд Автономної Республіки Крим
Блейз Ірина Геннадіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні