Рішення
від 08.12.2010 по справі 2-3305
ОВРУЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-3305/10

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

8 грудня 2010 року

Овруцький районний суд Жит омирської області в складі :

головуючого - судді Кулініча Я.В.

при секретарі - Грищенко Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті О вручі цивільну справу за поз овом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в О вруцькому районі Житомирськ ої області про визнання дій н еправомірними та стягнення н едоплаченої пенсії, відповід но Закону України “Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи ”, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач просить визнат и дії відповідача щодо непра вильного нарахування їй пенс ії, як інваліду 2-ї групи, захво рювання пов' язане з наслідк ами аварії на ЧАЕС, протиправ ними, стягнути з УПФУ в Овруць кому районі не донараховану та несплачену пенсію за пері од з 01.01.2009 по 31.12.2009 за ст.ст. 39, 50, 54 Зако ну України “Про статус і соці альний захист громадян, які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи” в розмі рі 58174 грн ., мотивуючи тим, що вона є пенсіонеркою і має другу групу інвалідності . Їй повинні проводити виплат у пенсії в розмірі не менше 8 м інімальних пенсій за віком т а додаткову пенсію в розмірі 75% мінімальної пенсії за віко м, але виплата проводиться у м еншому розмірі, що призвело д о порушення її прав.

Позивач в судове засідан ня не з' явився, але просить с праву розглянути без її учас ті.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, будучи пові домленим про час і місце розг ляду справи належним чином, п ро що свідчить розписка, але н адав заперечення, в якому про сить відмовити в задоволенні позовних вимог та розглянут и справу без їхньої участі.

Дослідивши в судовому засі данні докази, суд вважає, що по зов слід задовольнити повніс тю з наступних підстав.

Згідно довідок управління Пенсійного фонду України в О вруцькому районі позивач є п енсіонеркою та має другу гру пу інвалідності, що пов' яза на з Чорнобильською катастро фою. Проживає в с. Левковичі , Овруцького району, Житомирс ької області, що підтверджу ється копією паспорта.

Переліком населених пунктів Житомирської і Київ ської областей, віднесених д о зони радіоактивного забруд нення внаслідок катастрофи, затвердженого постановою КМ України № 106 від 23.07.1991 року та роз порядженням КМ України № 17 від 12.01.1993 року, с. Левковичі, Овруцьк ого району, Житомирської області віднесено до зон и гарантованого добровільно го відселення.

Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни “Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи” позивач має право на відповідну доплату .

Відповідно до ч.2 ст.19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією України.

Відповідно до Закону Украї ни “Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи” (далі - Закон) п ередбачені слідуючи виплати :

- ст. 39 Закону - передбачено , що пенсії непрацюючим пенсі онерам, які проживають на тер иторії радіоактивного забру днення у зоні гарантованого добровільного відселення пі двищуються у розмірі - 2 мініма льних заробітних плат.

- ст.50 Закону - інвалідам 2 гр упи, додаткова пенсія за шкод у, заподіяну здоров' ю, призн ачається у розмірі 75 % мінімал ьної пенсії за віком;

- ст.54 Закону - обчислення і пр изначення пенсій по інвалідн ості, що настала внаслідок Чо рнобильської катастрофи із з аробітку за межами зони відч уження провадиться на загаль них підставах відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення».

В усіх випадках розміри пен сій для інвалідів, щодо яких в становлено зв' язок з Чорноб ильською катастрофою, не мож уть бути нижчими :

по ІІ групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком .

Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала в наслідок каліцтва чи захворю вання, і пенсії у зв' язку з вт ратою годувальника внаслідо к Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міні стрів України.

Постановою КМУ № 836 від 26.07.96 всу переч Закону № 796-ХІІ, який визн ачив кратність в залежності від розміру мінімальної заро бітної плати та мінімальної пенсії за віком, які визначає ться Законом, встановлено ко нкретний розмір для підвищен ня пенсії непрацюючим пенсіо нерам, які проживають на тери торіях радіоактивного забру днення у зоні гарантованого добровільного відселення - 1050 тис. крб. (10,50 грн. за гр. реф.).

Пунктом 28 Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік" було внесено зміни до ст.50, ч.3 та ч.4 ст.54 Закону України “Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи”, які викладені в н овій редакції:

"ст.50 Закону - особам, віднесе ним до категорії 1, призначаєт ься щомісячна додаткова пенс ія за шкоду, заподіяну здоров ' ю, у розмірах:

інвалідам IІ групи - 20 про центів прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність.

Розмір прожиткового мінім уму для осіб, які втратили пра цездатність, визначається на момент виплати додаткової п енсії згідно із законом про Д ержавний бюджет України і не може коригуватися іншими но рмативно-правовими актами.

ст.54 Закону - в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів , що яких встановлено зв' язо к з Чорнобильською катастроф ою, не можуть бути нижчими :

для інших інвалідів, щодо як их встановлено причинний зв' язок інвалідності з Чорнобил ьською катастрофою:

по ІI групі інвалідності - 120 процентів прожиткового мін імуму для осіб, які втратили п рацездатність.

Розмір прожиткового мінім уму для осіб, які втратили пра цездатність, визначається на момент виплати пенсії згідн о із законом про Державний бю джет України і не може коригу ватися іншими нормативно-пра вовими актами.

Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала в наслідок каліцтва чи захворю вання, і пенсії у зв' язку з вт ратою годувальника внаслідо к Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міні стрів України.»

Рішенням Конституційного Суду України №10-рп від 22.05.08 визн ано такими, що не відповідают ь Конституції України (є неко нституційними), положення ст атті 67 розділу І, пунктів 2- 4, 6- 8, 10- 18, підпункту 7 пункту 19, п унктів 20- 22, 24- 34 підпунктів 1 - 6, 8- 12 пункту 35, пунктів 36- 1 00 розділу «Внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни“ та пункту 3 розділу «При кінцеві положення“ Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законод авчих актів України“.

Положення Закону України « Про Державний бюджет Україн и на 2008 рік та про внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України“, визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України цього Р ішення.

Рішення Конституційного С уду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикці ї при розгляді ними позовів у зв' язку з правовідносинам и, які виникли внаслідок дії положень Закону України «П ро Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих акті в України“, визнаних неконст итуційними.

Постановами КМУ № 1293 від 27.12.2005 р оку, № 654 від 16.07.2008 та № 530 від 28.05.2008 рок у, які застосовані відповіда чем, встановлено конкретний розмір пенсії та додаткової пенсії, зокрема:

- з травня 2008 року : для додатк ової пенсії за шкоду, заподія ну здоров' ю, особам, віднесе ним до категорії 1, що мають 2-ю групу інвалідності, - 20% від прожиткового мінімуму, встан овленого законом для осіб, як і втратили працездатність ;

- в інших інвалідів, щодо яки х встановлено причинний зв' язок інвалідності з Чорнобил ьською катастрофою - ІІ групи : в 2009 році - 655 грн..

Відповідно до частини 1 ста тті 28 Закону України «Про зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування» мінімаль ний розмір пенсії за віком за наявності відповідного стра хового стажу встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначеного за коном. При цьому, за змістом ча стини 3 зазначеної норми, міні мальний розмір пенсії за вік ом, встановлений абзацом 1 час тини 1 цієї статті, застосовує ться виключно для визначення розмірів пенсії, призначени х згідно з цим Законом.

Розмір мінімальної пенсії за віком згідно встановлени х Законами України «Про держ авний бюджет України на 2007 рік », «Про державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України», «Про державний бюджет України на 2009 рік» та «П ро встановлення прожитковог о мінімуму та мінімальної за робітної плати» розмірів про житкового мінімуму для осіб, які втратили працездатність , становив : з 1 січня 2007 року - 380 грн., з 1 квітня 2007 року - 406 грн., з 1 жовтня 2007 року - 411 грн., з 1 січн я 2008 року - 470 грн., з 1 квітня 2008 ро ку - 481 грн., з 1 липня 2008 року - 482 грн., з 1 жовтня 2008 року - 498 грн., з 1 листопада 2009 року - 573 грн., з 1 с ічня 2010 року - 695 грн., з 1 квітня 2 010 року - 706 грн., з 1 липня 2010 року - 709 грн.

Останніми також встановле но, що розміри державних соці альних гарантій, що визначаю ться залежно від прожитково го мінімуму, встановлюються відповідними законами та н ормативно-правовими актами Кабінету Міністрів Україн и.

Іншими Законами та нормати вно-правовими актами Кабінет у Міністрів України на 2007, 2008 та 2009 бюджетні роки розміри держ авних соціальних гарантій, в т.ч. мінімального прожитково го мінімуму для обчислення м інімальної пенсії за віком в ідповідно до ст.54 Закону Украї ни “Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи”, не визначено, а тому обмеження щодо застосу вання розміру прожиткового м інімуму для визначення пенсі ї позивачу відсутні.

Позивачем ставиться питан ня про стягнення пенсії та до даткової пенсії за період з 1 с ічня 2009 по 31 грудня 2010 року та під вищення до пенсії за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 рок у.

Статтею 8 ЦПК України визнач ено, що суд вирішує справи від повідно до Конституції Украї ни, законів України та міжнар одних договорів, згода на обо в' язковість яких надана Вер ховною Радою України.

Суд застосовує інші нормат ивно-правові акти, прийняті в ідповідним органом на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що встановлені Констит уцією та законами України.

Закону України “Про статус і соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” визначено розмір пенсії та д одаткової пенсії в кратному розмірі від мінімальної пенс ії за віком в Україні. Згідно З акону (стаття 54) Кабінету Міні стрів надано право встановлю вати лише порядок обчислення пенсії, але не встановлення ї ї у твердій сумі, яка не відпов ідає Закону.

За таких обставин, коли підз аконний нормативний акт супе речить Закону, обмежуючи пра ва громадян визначені останн ім, застосування зазначеної постанови неможливе.

Відповідно до ч.4 ст.45 Закону України «Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування» перерахунок признач еної пенсії, крім випадків, пе редбачених ч.1 ст.35, ч.2 ст.38, ч.3 ст. 42 і ч.5 ст.48 цього Закону, провади ться в такі строки: у разі вини кнення права на підвищення п енсії - з першого числа міся ця, в якому пенсіонер звернув ся за перерахунком пенсії, як що відповідну заяву з усіма н еобхідними документами пода но ним до 15 числа включно, і з пе ршого числа наступного місяц я, якщо заяву з усіма необхідн ими документами подано ним п ісля 15 числа.

Збільшення розміру пенсії у зв' язку із встановленням нового розміру прожиткового мінімуму передбачено ч.3 ст.42 З акону України «Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування» і повинно здій снюватися з дня його встанов лення, що не потребує подачі в ідповідної заяви про перерах унок пенсії в пенсійні орган и.

Позивач отримує пенсію по і нвалідності і права на підви щення пенсії у нього не виник ло, оскільки вихідні дані для її обчислення (страховий ста ж, група інвалідності та інше ) не змінилися і з самого почат ку призначення пенсії останн я нараховується в порушення вимог законодавства, а тому в имоги ч.4 ст.45 Закону України «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування» до даних правовідносин не можу ть бути застосовані.

Суд вважає, що зміна нормати вних актів, які встановлюють підвищення пенсії, не передб ачає обов' язку громадянина на подачу заяви для перераху нку пенсії, а є безумовною обс тавиною державному органу дл я самостійного перерахунку п енсії, якщо не змінюються вих ідні дані для обчислення пен сії.

Позивач подав відповідачу довідку МСЕК про інвалідніс ть, яка пов' язана з аварією н а ЧАЕС, що вбачається з довідо к управління Пенсійного фонд у України в Овруцькому район і про нарахування пенсії по 2 г рупі інвалідності, а тому від повідач зобов' язаний був пр и переведенні позивача на пе нсію по інвалідності, з ураху ванням вимог Закону України «Про державний бюджет Україн и на 2007 рік», «Про державний бюд жет України на 2008 рік та …», «Пр о державний бюджет України н а 2009 рік», рішення Конституцій ного Суду України від 9.07.07, ріше ння Конституційного Суду Укр аїни від 22.05.08 привести розмір п енсії з 9.07.07 та з 22.05.08 у відповідно сті із вимогами абз.4 ст.54 Закон у до межі, що складає не менше 8 мінімальних пенсій за віком , а додаткової пенсії - до 75 % м інімальної пенсії за віком.

На підставі викладеного, ді ї відповідача по нарахуванню пенсії та додаткової пенсії позивачу за період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року та підвищення до п енсії за період з 01.01.2009 року по 31. 12.2009 року є неправомірними і ви моги позивача про стягнення підлягають задоволенню.

На підставі викладеного розмір недосплачених коштів становить :

за ст.39 Закону :

- 01.01.2009 року по 31.12.2009 року: 15310 грн. 00 коп. (15436 грн. 00 коп. - 126 грн. 00 коп.).

Однак стягненню підлягає с ума в межах позовних вимог, а с аме - 14972 грн. 00 коп.

Суд розглядає справу відп овідно до ст.11 ЦПК України в ме жах позовних вимог, а тому вим оги позивача підлягають задо воленню в межах сум заявлени х в позовній заяві.

Розмір суми пенсії, що п ідлягає стягненню буде стано вити:

за ст.54 Закону:

- 01.01.2009 року по 31.12.2009 року : (498 х8х10+573х8х2)-655,00х12= 41148 грн. 00 коп.,

Однак стягненню підлягає сума в межах позовних вимог, а саме - 39948 грн. 00 коп.

Суд розглядає справу відп овідно до ст.11 ЦПК України в ме жах позовних вимог, а тому вим оги позивача підлягають задо воленню в межах сум заявлени х в позовній заяві.

за ст.50 Закону:

- 01.01.2009 року по 31.12.2009 року : (498 х75%х10+573х75%х2)-99,60х10+114,60х2= 3369 грн. 30 коп.

Однак стягненню підлягає сума в межах позовних вимог, а саме - 3256 грн. 00 коп.

Суд розглядає справу відп овідно до ст.11 ЦПК України в ме жах позовних вимог, а тому вим оги позивача підлягають задо воленню в межах сум заявлени х в позовній заяві.

Статтею 62 даного Закону ви значено, що роз' яснення пор ядку застосування цього Зако ну провадиться у порядку, виз наченому Кабінетом Міністрі в України, рішення якого є обо в' язковими для виконання мі ністерствами та іншими центр альними органами державної в иконавчої влади України, міс цевими органами державної ви конавчої влади, всіма суб' є ктами господарювання незале жно від їх відомчої підпоряд кованості та форм власності.

Відповідно до п.п. 2, 4 Порядку використання коштів державн ого бюджету для виконання пр ограм, пов' язаних із соціал ьним захистом громадян, які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи, затверд женого постановою КМ України № 936 від 20.09.05, управління праці та соціального захист у населе ння не визначені розпорядник ами коштів, що стосуються над бавки до пенсії та додатково ї пенсії.

В абз.2 п.2 Постанови КМ Україн и № 936 від 20.09.05 вказано, що втрачаю ть чинність пункти 20-22, 25-28, 30, 32-35 Пор ядку використання коштів Фон ду для здійснення заходів що до ліквідації наслідків Чорн обильської катастрофи та соц іального захисту населення, затвердженого постановою КМ України від 20.06.00 № 987, тобто п.24 Пор ядку, який стосується виплат пенсіонерам, є чинним.

Відповідно до п.24 Порядку ви користання коштів Фонду для здійснення заходів щодо лікв ідації наслідків Чорнобильс ької катастрофи та соціально го захисту населення, затвер дженого постановою КМ Україн и від 20.06.00 № 987, видатки, пов' язан і з наданням пільг щодо пенсі йного забезпечення згідно із Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи” (п енсій на пільгових умовах за віком і стажем роботи, пенсій по інвалідності та у зв' язк у з втратою годувальника, дод аткові пенсії, щомісячні ком пенсації за втрату годувальн ика, підвищені пенсії і допом ога), провадяться органами, як і виплачують пенсію.

Вказана норма узгоджуєтьс я зі ст.72 Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування», як а відносить до джерел формув ання коштів Пенсійного фонду кошти державного бюджету та цільових фондів, що перерахо вуються до Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом. Зазначені кошти ста новлять бюджет Пенсійного фо нду (ст.71 цього Закону), а тому п ідвищення до пенсії непрацюю чим пенсіонерам, які прожива ють на територіях радіоактив ного забруднення, та додатко ва пенсія за шкоду, заподіяну здоров' ю, підлягає стягнен ню з управління Пенсійного ф онду в Овруцькому районі.

Крім того, згідно з Положенн ям про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женим постановою правління П енсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2, управління Пенсійного фонду в районах, містах, район ах у містах забезпечує своєч асне і в повному обсязі фінан сування та виплату пенсій, бе зпосередньо призначає (здійс нює перерахунок) і виплачує п енсії та інші виплати відпов ідно до чинного законодавств а.

Відповідно до п 2.1. Положенн я основними завданнями Управ ління є:

забезпечення своєчасно го і в повному обсязі фінансу вання та виплати пенсій, допо моги на поховання та інших ви плат, які згідно із законодав ством здійснюються за рахуно к коштів Фонду та інших джере л, визначених законодавством , отже, є відповідачем у справа х щодо виплати пенсій, доплат до них.

Висновки суду також підтв ерджуються і довідками управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Овруцькому районі про на рахування та виплату зазначе них коштів останнім.

Від сплати судового збору с торони звільнені : позивач зг ідно п.18 ст.4, відповідач - ст.5 Д екрету Кабінету Міністрів Ук раїни “Про державне мито” та рішення Овруцької міської р ади від 11.02.10.

Позивачем сплачено витрат и на інформаційно-технічне з абезпечення розгляду справи в сумі 120 грн., які слід стягнут и з відповідача.

На підставі ст.ст. 39, 50, 54 Закону України “Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи” та керуюч ись ст.ст. 8, 10, 11, 15, 60, 88, 196, 212-215, 218 ЦПК Укр аїни, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити пов ністю.

Визнати дії управління Пенсійного фонду України в О вруцькому районі Житомирськ ої області по визначенню ОС ОБА_1 підвищення до пенсії н епрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях рад іоактивного забруднення за п еріод з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року, до даткової пенсії за шкоду, зап одіяну здоров' ю, в розмірі м енше ніж 57 % мінімальної пенсі ї за віком, та основної пенсії , як інваліду ІІ-ї групи, щодо я кої встановлено зв' язок з Ч орнобильською катастрофою, у розмірі меншому ніж 8 мінімал ьних пенсій за віком, за періо д з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року неправо мірними.

Стягнути з управління П енсійного фонду України в Ов руцькому районі Житомирсько ї області на користь ОСО БА_1 підвищення до пенсі ї непрацюючим пенсіонерам, я кі проживають на територіях радіоактивного забруднення , (ч.2 ст.39 Закону України “Про ст атус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи”) за період з 01.01.2009 року по 31.12. 2009 року в розмірі 14972 г рн. 00 коп., пенсію, як і нваліду ІІ-ї групи, щодо якої в становлено зв' язок з Чорноб ильською катастрофою, (ст.54 За кону України “Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи”) за п еріод з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року в р озмірі 39948 грн. 0 0 коп., додаткову пенсії з а шкоду, заподіяну здоров' ю , як інваліду ІІ-ї групи, щодо я кої встановлено зв' язок з Ч орнобильською катастрофою, ( ст.50 Закону України “Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи ”) за період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 ро ку в розмірі 3256 грн. 00 коп. та витрати на інформаційно-технічн е забезпечення розгляду спра ви в розмірі 120 грн. 00 коп..

На рішення суду до Київськ ого апеляційного адміністра тивного суду через Овруцький районний суд може бути подан а апеляційна скарга протягом 10 днів з дня його проголошенн я. Особи, які брали участь у сп раві, але не були присутні у су довому засіданні під час про голошення судового рішення, можуть подати апеляційну ска ргу протягом десяти днів з дн я отримання копії цього ріше ння.

Головуючий:

СудОвруцький районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення08.12.2010
Оприлюднено15.12.2010
Номер документу12814942
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-3305

Рішення від 15.12.2010

Цивільне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Якимець Тетяна Євстафіївна

Рішення від 01.12.2010

Цивільне

Дебальцевський міський суд Донецької області

Сухоручко Юлія Олександрівна

Рішення від 09.06.2010

Цивільне

Свердловський міський суд Луганської області

Александрина Ірина Олексіївна

Рішення від 20.12.2010

Цивільне

Кобеляцький районний суд Полтавської області

Рожкова Наталія Мирославівна

Рішення від 10.12.2010

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Гудзюк Ігор Володимирович

Рішення від 08.12.2010

Цивільне

Овруцький районний суд Житомирської області

Кулініч Ярослав Валерійович

Ухвала від 03.12.2010

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Гудзюк Ігор Володимирович

Рішення від 18.11.2010

Цивільне

Енергодарський міський суд Запорізької області

Дзямко Ольга Павлівна

Рішення від 16.11.2010

Цивільне

Бахчисарайський районний суд Автономної Республіки Крим

Лягіна Олена Володимирівна

Рішення від 24.06.2010

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Лебеженко Володимир Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні