Герб України

Ухвала від 19.06.2025 по справі 120/7443/23

Вінницький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

УХВАЛА

м. Вінниця

19 червня 2025 р.Справа № 120/7443/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни, розглянувши у письмовому провадженні заяву позивача про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2023, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 22.11.2023, адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення 62 сесії 8 скликання Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області від 16.05.2023 р. № 42 "Про затвердження громадянину ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення на території АДРЕСА_1 та передачі у власність земельної ділянки", яким ОСОБА_1 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення на території АДРЕСА_1 та передачі у власність земельної ділянки.

Зобов`язано Стрижавську селищну раду Вінницького району Вінницької області затвердити проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,4000 га, кадастровий номер: 0520655900:02:009:1499, у власність для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення на території АДРЕСА_1 .

17.06.2025 позивачем подано заяву про роз`яснення судового рішення, відповідно до якої позивач зазначає, що враховуючи те, що рішення суду фактично не виконано, з метою підтвердження чи спростування того, чи дійсно Стрижавська селищна рада на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2023 року в справі №120/7443/23 зобов"язана не тільки затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 , але також передати у власність ОСОБА_1 земельну ділянку площею 0,4000 га кадастровий номер 0520655900:02:009:1499, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , позивач просить роз`яснити рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2023 року в справі №120/7443/23 в частині виникнення у Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області на виконання рішення суду зобов"язання передати у приватну власність ОСОБА_1 земельну ділянку площею 0,4000 га кадастровий номер 0520655900:02:009:1499, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 .

Вказана заява мотивована тим, що на виконання вищезазначених судових рішень Стрижавською селищною радою було прийняте рішення 80 сесії 8 скликання №32 від 21.02.2024 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,4000 га, кадастровий номер: 0520655900:02:009:1499, у власність для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення на території АДРЕСА_1 .

Після чого, у зв`язку з допущенням технічної помилки у рішенні 80 сесії 8 скликання №32 Стрижавської селищної ради в частині неправильно зазначеного кадастрового номеру, Стрижавською селищною радою було прийняте рішення 81 сесії 8 скликання №14 від 05.03.2024 Про виправлення технічної описки в рішенні 80 сесії 8 скликання селищної ради від 21.02.2024 року №32.

З даним рішенням Стрижавської селищної ради ОСОБА_1 звернувся до реєстратора речових прав на нерухоме майно Якушинецької селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_2 з метою реєстрації права приватної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0520655900:02:009:1499.

Рішенням про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер:72076213 від 15.03.2024 року за ОСОБА_1 було зареєстроване право приватної власності на вищезазначену земельну ділянку.

Як зазначає позивач, 06.06.2025, отримавши інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, він встановив, що власником спірної земельної ділянки з кадастровим номером 0520655900:02:009:1499, що 15.03.2024 була зареєстрована за ОСОБА_1 , є Стрижавська селищна рада.

В подальшому було встановлено, що за результатами розгляду скарги Стрижавської селищної ради від 31.07.2024 за № 03-17/1920 на дії державного реєстратора речових прав ОСОБА_2 , Міністерством юстиції був виданий наказ № 2912/5 від 09.10.2024 "Про задоволення скарги", яким скаргу Стрижавської селищної ради від 31.07.2024 за № 03-17/1920 задоволено, визнано прийнятим з порушенням Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та анульовано рішення від 15.03.2024 № 72076213 державного реєстратора Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області Кривоуса Олега Анатолійовича. Саме цим рішенням від 15.03.2024 № 72076213 державний реєстратор Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області Кривоуса Олега Анатолійовича реєстрував право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0520655900:02:009:1499 за ОСОБА_1 .

Вирішуючи питання про можливість прийняття вказаної заяви до розгляду, суд доходить висновку, що заяву слід повернути заявнику без розгляду з таких підстав.

Згідно з ч. 1 ст. 167 КАС України будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити: 1) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає заяву чи клопотання або заперечення проти них, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; 2) найменування суду, до якого вона подається; 3) номер справи, прізвище та ініціали судді (суддів), якщо заява (клопотання, заперечення) подається після постановлення ухвали про відкриття провадження у справі; 4) зміст питання, яке має бути розглянуто судом, та прохання заявника; 5) підстави заяви (клопотання, заперечення); 6) перелік документів та інших доказів (за наявності), що додаються до заяви (клопотання, заперечення); 7) інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 167 КАС України якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

Як свідчать матеріали справи, позивач вже звертався до суду з заявою аналогічного змісту та ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 05.09.2024 у справі №120/7443/23 відмовлено в задоволенні заяви позивача про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі № 120/7443/23 за позовом ОСОБА_1 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Приймаючи зазначену ухвалу, судом зазначено, що повідомлені позивачем в заяві про роз"яснення рішення фактичні обставини свідчать, що рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2023 року в справі №120/7443/23 відповідачем виконано. Відтак, не вбачається жодної незрозумілості або нечіткості в прийнятому судом рішенні, які б перешкоджали його належному виконанню. Більш того, суд зауважив, що ухвалою суду від 25 березня 2024 р. в справі 120/7443/23 прийнято звіт Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області про виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2023 щодо зобов`язання Стрижавську селищну раду Вінницького району Вінницької області затвердити проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,4000 га, кадастровий номер: 0520655900:02:009:1499, у власність для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення на території АДРЕСА_1 .

Крім того, судом прийнято до уваги, що з вищезазначеними рішеннями Стрижавської селищної ради, які були прийняті на виконання рішення суду в цій справі, ОСОБА_1 звернувся до реєстратора речових прав на нерухоме майно Якушинецької селищної ради Вінницького району Вінницької області Кривоуса Олега Анатолійовича з метою реєстрації права приватної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0520655900:02:009:1499. Рішенням про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 72076213 від 15.03.2024 року за ОСОБА_1 було зареєстроване право приватної власності на вищезазначену земельну ділянку.

При цьому, в ухвалі від 05.09.2024 судом наголошено, що законом передбачено певний алгоритм і поетапність процесу передачіземельних діляноку власність. В свою чергу, під відведенням земельної ділянки слід розуміти комплекс заходів щодо її формування, закріплення кордонів, передачі у користування або володіння. Вказано, що згідно з ч. 9 ст. 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Таким чином, аналізуючи положення ст. 118 Земельного кодексу України суд констатував, що процес затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки включає в себе передачу земельної ділянки особі у власність, а рішення про затвердження проекту землеустрою є одночасно рішенням про передачу земельної ділянки у власність.

Підсумовуючи наведене суд зауважує, що повідомлені позивачем обставини та наявні в матеріалах справи докази свідчать, що рішення суду в цій справі фактично виконано та в подальшому позивачем зареєстровано право власності на земельну ділянку і, відповідно, відсутні підстави для роз`яснення рішення, оскільки згідно з ч. 2 ст. 254 КАС України подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

В свою чергу правовідносини, що виникли в зв`язку з поданням Стрижавською селищною радою до Міністерства юстиції України скарги на дії державного реєстратора речових прав ОСОБА_2 щодо проведення відповідної реєстраційної дії та прийняття в подальшому Міністерством юстиції України наказу № 2912/5 від 09.10.2024 "Про задоволення скарги", яким скаргу Стрижавської селищної ради від 31.07.2024 за № 03-17/1920 задоволено, визнано прийнятим з порушенням Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та анульовано рішення від 15.03.2024 № 72076213 державного реєстратора Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області Кривоуса Олега Анатолійовича, не є предметом спору в цій справі та виходять за рамки тих правовідносин, що досліджувалися судом в ході розгляду даної справи.

Крім того, суд наголошує, що Міністерство юстиції України, з рішенням якого фактично не погоджується позивач, не було ні стороною, ні іншим учасником цієї справи. Фактично між позивачем та Міністерством юстиції України виник новий спір, який не охоплювався предметом спору в цій справі, і нові спірні правовідносини виходять за рамки тих, що досліджувались та яким надавалась оцінка судом при розгляді цієї справи.

Таким чином, наведені позивачем обставини не є підставою для роз`яснення судового рішення від 18.09.2023 в цій справі, і суд приходить до висновку, що заява ОСОБА_1 про роз`яснення судового рішення є очевидно безпідставною та необґрунтованою, а тому, керуючись ч. 2 ст. 167 КАС України, її слід повернути заявнику без розгляду.

Керуючись ч. 2 ст. 167, ст.ст. 248, 256 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі № 120/7443/23 повернути заявнику без розгляду.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

СуддяЗаброцька Людмила Олександрівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2025
Оприлюднено23.06.2025
Номер документу128285892
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/7443/23

Ухвала від 19.06.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 20.08.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Постанова від 09.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні