48/403
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 48/403
06.12.07
За позовомПідприємства громадської організації інвалідів «Промінь»
ДоВійськової частини 1498 Державної прикордонної служби України
Провідміну торгів
Суддя Сулім В.В.
Представники сторін:
Від позивача: Мануйло Н.Г. –пред. за довір.
Від відповідача: Васильєв О.С. –пред. за довір.
У судовому засіданні 13.11.07р. відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошена перерва до 14.11.07р. 15 год. 00 хв. У судовому засіданні 14.11.07р. відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошена перерва для виготовлення повного тексту рішення.
Обставини справи:
Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовними вимогами про відміну торгів на закупівлю послуг з переддрукової підготовки та безпосередньо друку журналу «Кордон», що проводить Військова частина № 1498 Державної прикордонної служби України (оголошення № 13022207 у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України № 13 (84) від 26.03.07р.); та просить судові витрати по справі покласти на відповідача.
Ухвалою Господарського суду міста Києва 19.10.07р. порушено провадження у справі №48/403 та призначено її до розгляду.
Перед початком розгляду справи по суті представників сторін ознайомлено з їхніми правами та обов'язками у відповідності із ст.22 ГПК України.
Крім цього, представникам сторін у судовому засіданні роз'яснено вимоги ст.81-1 ГПК України.
Судом, у відповідності з вимогами ст.81-1 ГПК України складено протокол, який долучено до матеріалів справи.
Відповідач надав суду відзив на позов, в якому просив суд відмовити у задоволені позову у повному обсязі, оскільки Позивач повідомив відомості, які не відповідають обставинам справи; Позивач не надав Відповідачу документи, які встановлено кваліфікаційними вимогами, що було зафіксовано у протоколі розкриття пропозицій; до кваліфікаційних вимог було внесено зміни в момент, коли тендерну документацію отримав лише перший учасник торгів; п. 12.1 тендерної документації, поданої Позивачем, не відповідає дійсній редакції тендерної документації, на підставі якої проводилися торги; п. 18.3 тендерної документації відповідає п.1 ст. 20 Закону «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників Сторін, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
10.03.07р. на засіданні тендерного комітету Відповідача були прийняті рішення про організацію та проведення відкритих торгів зі зменшенням ціни на закупівлю послуг з переддрукової підготовки та безпосередньо друку протягом 2007 року журналу «Кордон»та внесення закупівлі послуг з переддрукової підготовки та безпосереднього друку протягом 2007 року журналу «Кордон»до плану діяльності тендерного комітету в/ч 1498 на 2007 рік, а також про затвердження тендерної документації на закупівлю послуг з переддрукової підготовки та безпосереднього друку протягом 2007 року журналу «Кордон»(протокол засідання тендерного комітету щодо організації проведення процедури торгів на закупівлю послуг з переддруквої підготовки та безпосереднього друку протягом 2007 року журналу «Кордон»).
26.03.07р. Відповідач розмістив у № 13 (84) «Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України»оголошення про заплановані закупівлі, яке містило, зокрема, наступну інформацію: замовник торгів: Військова частина 1498; предмет закупівлі: послуги з переддрукової підготовки та безпосереднього друку журналу «Кордон»; процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни; розмір плати за тендерну документацію: 1300 грн.; тендерне забезпечення: спосіб (форма) надання: банківська гарантія; розмір 10 000 грн.; кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 10 квітня 2007 р. до 10.00 год.; дата розкриття тендерних пропозицій: 10 квітня 2007 р. о 12.00 год.
Зміст тендерних пропозицій визначений у п. 6 тендерної документації; у п. 12.1 зазначено, що тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення тендерного забезпечення, яке має бути подане у формі оригіналу банківської гарантії. Учасники процедур закупівлі –бюджетні установи та організації можуть подавати тендерне забезпечення у будь-якій прийнятній для них та замовника формі, що не суперечить чинному законодавству; пунктом 18.3 тендерної документації передбачено, що учасники торгів до моменту розкриття тендерних пропозицій повинні надати Замовнику документи, що підтверджують сплату вартості тендерної документації. За підроблення документів Учасник торгів несе кримінальну відповідальність згідно статті 358 Кримінального Кодексу України. Пропозиція Учасника, який не сплатив за тендерну документацію не вважається тендерною пропозицією згідно статті 1 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», оскільки відповідно до зазначеної вище статті Закону, тендерна пропозиція - це пропозиція щодо певного предмета закупівлі, яка готується та подасться Учасником Замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Якщо Учасник не сплатив за тендерну документацію - він її не отримував, запису до Реєстру видачі тендерної документації внесено не було. Тому, Учасник не мав змоги ознайомитися з положеннями (змістом) тендерної документації, а, отже, і не мав змоги підготувати тендерну пропозицію відповідно де її вимог.
Додатком 2 до тендерної документації визначено перелік документів, які повинні подати учасники для підтвердження відповідності пропозиції кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника.
27.03.07р. ПП «Видавництво «Фенікс»отримало тендерну документацію.
Листом від 29.03.07р. № 480 ПП «Видавництво «Фенікс»звернулося із проханням надати роз'яснення щодо п.п. 5-11-5.13 Додатка 2 Тендерної документації.
30.03.07р. листом № 64/543 Відповідач повідомив про зміни до тендерної документації, а саме: про виключення з розгляду у тендерній документації щодо закупівлі послуг з переддрукової підготовки та безпосереднього друку журналу «Кордон»пункти 5.11, 5.12, 5.13. З огляду на скорочення строку для подання тендерних пропозицій прийнято також виключити п. 4, 4.1.
Як вбачається із Реєстру видачі тендерної документації перший учасник отримав зміни до тендерної документації одразу ж після їх внесення. Інші учасники торгів отримували тендерну документацію вже із внесеними змінами.
Позивач плату за тендерну документацію не сплатив. Відповідач не передавав, а Позивач не отримував тендерну документацію, що доводиться Реєстром видачі тендерної (конкурсної) документації № 2 від 20.03.07р. щодо закупівлі журналу «Кордон»встановлена дата проведення тендеру 10.04.07р. З огляду на зазначене, внаслідок внесення змін до тендерної документації права Позивача не були порушені та не могли бути порушеними.
Відповідачем було складено Реєстр отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти № 15 від 10.04.07р., в якому зазначено, що Позивач подав Відповідачу тендерну пропозицію, яка зареєстрована за № 4.
10.04.07р. о 12.00 Відповідач розкрив тендерні пропозиції, про що було складено Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти № 15 від 10.04.07р. У п. 4 протоколу під номером 4 реєстрації тендерної пропозиції зазначений Позивач.
З результатами розгляду та вивчення Відповідачем тендерних пропозицій під час процедури розкриття (додатки 1, 2 до протоколу розкриття від 10.04.07р. № 15) встановлено, що тендерна пропозиція Позивача не відповідає умовам тендерної документації, а саме Позивачем не був наданий документ, що підтверджує оплату ним тендерної документації (зі вказанням номера довідки про оплату, дати та суми оплати). На офіційний запит до Центру тендерних процедур №13/8231 від 5.04.2007 з вимогою підтвердити оплату Позивача тендерної документації на предмет закупівлі в/ч 1498 послуг з переддрукової підготовки та безпосереднього друку журналу «Кордон»відповіді не надійшло. Крім того, у тендерній пропозиції Позивача було встановлено відсутність повного технічного опису продукції, що є предметом тендеру, а саме п.11 «Безпосередній друк»Технічного завдання, а також цілковиту невідповідність основних умов договору визначених у тендерній документації Замовника та основних умов договору вказаних Учасником.
Під час подальшого вивчення тендерних пропозицій було встановлено, що у наданій документації Позивача відсутня документація за п.5.3. Додатку 2 (кваліфікаційні та інші вимоги Замовника) - повна інформація про субпідрядників та види робіт, що будуть ними виконуватися (копії договорів, копії статутів, завірених нотаріально та копії документів за п.2.1, 3.1); за п.5.4. Додатку 2 (кваліфікаційні та інші вимоги Замовника) відсутній витяг з балансу підприємства, що засвідчує наявність 4-колірної машини А1 формату, механізмів, та устаткування, що запропоновані для виконання замовлення з обов'язковим зазначенням виробника, марки та терміну експлуатації (років), стану (новий, справний, поганий), а також наявну кількість; власне, орендується (в разі якщо орендується - копію договору про оренду) чи лізинг (у кого), або поставляється (ким); за п.5.5. Додатку 2 (кваліфікаційні та інші вимоги Замовника) відсутній витяг з балансу підприємства, що засвідчує наявність обладнання, яке забезпечує друк з денситометричним контролем; за п.5.6. Додатку 2 (кваліфікаційні та інші вимоги Замовника) відсутня довідка про наявність в штаті редакційного відділу, чисельність його працівників, їхню спеціальну вищу освіту, загальний стаж та досвід роботи на цій посаді фахівців, яких запропоновано для виконання замовлення (переддрукова підготовка); за п.5.7. Додатку 2 (кваліфікаційні та інші вимоги Замовника) відсутня довідка про наявність в штаті, чисельність, спеціальну кваліфікацію, загальний стаж та досвід роботи на цій посаді працівників підприємства, яких запропоновано для виконання замовлення (безпосередній друк).
Тендерним комітетом Відповідача було прийняте рішення відхилити тендерну пропозицію Учасника –ПГО інвалідів «Промінь»відповідно до п. 1 ст. 27 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»як таку, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Відповідач повідомив всіх учасників спірних торгів, що за результатами процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі послуг з переддрукової підготовки та безпосередньо друку журналу «Кордон»протягом 2007 року прийнято рішення про акцепт ПП. Видавництва «Фенікс»(повідомлення про результати процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі послуг з переддрукової підготовки та безпосереднього друку журналу «Кордон»протягом 2007 року від 12.04.07р. № 64/574).
Відповідачем було складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти № 15 від 07.05.07р. У додатку № 1 до Звіту «Перелік відхилених тендерних пропозицій»зазначена тендерна пропозиція Позивача. У додатку «Інформація про переможців торгів за окремими частинами предметами закупівлі»переможцем визнано ПП. видавництво «Фенікс».
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ст. 34 ГПК України).
Згідно із ст. 1 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» тендерна пропозиція - пропозиція щодо певного предмета закупівлі, яка готується та подається учасником замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Судом встановлено, що Позивачем не було отримано тендерну документацію Відповідача, а отже він не мав змоги підготовити тендерну пропозицію згідно із умовами тендерної документації Відповідача як замовника.
Крім того, судом встановлено, що Позивач надав суду в якості доказу своїх вимог копію тендерної документації, яка не відповідає тендерній документації Відповідача, а тому не може бути прийнята судом як належний та допустимий доказ.
Частиною 1 ст. 20 Закону встановлено, що тендерна документація надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати. Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в триденний термін з дня отримання від нього відповідного запиту. Надання тендерної документації, визначення її вартості та порядок розрахунків здійснюються відповідно до положень цивільного законодавства.
З огляду на зазначене твердження Позивача про те, що вимога, встановлена тендерною документацією, щодо надання часником до моменту розкриття тендерних пропозицій документа, який підтверджує сплату тендерної документації не відповідає нормам Закону, суперечить чинному законодавству України в сфері закупівель за державні кошти.
Відповідно до ст. 26 Закону під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною або кваліфікаційною документацією, та мають бути оголошені замовником присутнім представникам учасника найменування та адреса кожного учасника, ціна кожної тендерної пропозиції. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою Антимонопольним комітетом України формою, копія якого надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту. Ці відомості зазначаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі. Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднюється замовником в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Правильність оформлення тендерних (цінових, кваліфікаційних) пропозицій учасників, ступінь відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної (кваліфікаційної) документації або вимогам замовника, зазначеним у запиті (оголошенні) щодо цінових пропозицій (котирувань), зазначаються у протоколі відхилення тендерних (цінових, кваліфікаційних) пропозицій, який є додатком до протоколу оцінки пропозицій учасників.
Відповідно до ч.7 ст. 26 Закону до оцінки замовник допускає тендерні пропозиції, які не були відхилені згідно з цим Законом. Замовник визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не було відхилено, на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у тендерній документації.
Статтею 27 Закону встановлені підстави відхилення замовником тендерних пропозицій, а саме: учасник не відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим статтею 15 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації; учасник, який подав тендерну пропозицію, не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки; учасник своїми діями призвів до виникнення обставин, зазначених у статті 7 цього Закону; учасник не надав тендерного забезпечення у випадках, передбачених цим Законом; учасник не оплатив тендерну (кваліфікаційну) документацію, якщо така плата була встановлена; учасника включено до реєстру недобросовісних учасників; дії учасника призвели до виникнення обставин, зазначених у частині дев'ятій статті 26 цього Закону; інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі.
Зважаючи на той факт, що Позивач не здійснив оплату тендерної документації, а тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, Відповідач обґрунтовано відхилив тендерну пропозицію Позивача. При цьому, Відповідач, приймаючи рішення про відхилення тендерної пропозиції Позивача, діяв правомірно та в межах компетенції.
Згідно із ст. 22 Закону учасник має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації. Замовник протягом трьох робочих днів повинен дати відповідь на запит учасника. Не пізніше ніж за три робочих дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів учасників внести зміни до тендерної документації, при цьому продовживши строк подання та розкриття тендерних пропозицій, та повідомити про зазначені зміни письмово всіх учасників, яким замовник надав тендерну документацію.
Як вбачається, Відповідачем було внесено зміни до тендерної документації, внаслідок яких були виключені існуючі кваліфікаційній умови, а нові не були внесені. При цьому зміни були внесені після отримання тендерної документації учасником торгів за № 1, інші учасники отримали тендерну документацію вже після внесення змін. З огляду на зазначене, суд вважає, що внесення змін до тендерної документації Відповідачем без продовження строку подання та розкриття тендерних пропозицій не порушило та не могло порушити права учасників торгів, які отримали тендерну документацію у встановленому Законом порядку. Наявні в матеріалах справи докази свідчать, що Відповідач письмово повідомив про зміни усіх учасників, яким він як замовник надав тендерну документацію.
Крім того, судом встановлено, що п. 12.1 тендерної документації, наданої Відповідачем, відповідає умовам Закону. Зважаючи на те, що судом тендерна документація, надана Позивачем, не приймається в якості доказу з вищезазначених підстав, суд не приймає до уваги твердження Позивача про те, що п. 12.1 не відповідає чинному законодавству.
Твердження Позивача про те, що процедура розкриття тендерної пропозиції відбулася 24.04.07р. спростовується наданими сторонами доказами, зокрема, оголошенням про заплановані закупівлі Відповідача.
Переможцем спірних торгів був визнаний учасник, тендерна пропозиція якого була допущені до оцінки та який запропонував найнижчу ціну.
Таким чином, Відповідач провів спірні торги із дотриманням вимог, встановлених Законом, а отже законно і правомірно. Прав учасників торгів не було порушено.
Враховуючи вищезазначене, суд вважає, що позовні вимоги про відміну торгів на закупівлю послуг з переддрукованої підготовки та безпосереднього друку журналу «Кордон», що проводився Військовою частиною № 1498 Державної прикордонної служби України (оголошення № 13022207 у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України № 13 (84) від 26.03.07р.) необґрунтовані, не відповідають фактичним обставинам справи, а отже не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. У задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Суддя В.В.Сулім
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2007 |
Оприлюднено | 31.01.2008 |
Номер документу | 1308227 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Сулім В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні