Рішення
від 01.09.2010 по справі 2-645
ГАДЯЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2 - 645

2010р.

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 вересня 2010 року Гадяць кий районний суд Полтавської області в складі

головуючої судді: Заколодяжної О.А.

при секретарі : Титаренко Н.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Гадячі справу за позово м ОСОБА_1 до Управління П енсійного фонду України в Га дяцькому районі Полтавської області про донарахування н едоплаченої щомісячної держ авної соціальної допомоги « Дітям війни », -

в с т а н о в и в :

До суду звернулась ОС ОБА_1 з позовом до Управлінн я Пенсійного фонду України у Гадяцькому районі Полтавськ ої області про зобов' язанн я відповідача нарахувати і виплатити надбавку до пенсії , як дитині війни, вказуючи, во на є дитиною війни та відпові дно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей вій ни" їй повинна виплачуватись щомісячна соціальної допом оги в розмірі 30% від мінімальн ого розміру пенсії за віком. Відповідач всупереч Рішення Конституційного Суду Україн и № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року та 10-р п/2008 від 22 травня 2008 року, яким бул и визнані неконституційним и окремі положення Закону Ук раїни "Про державний бюджет У країни на 2007 рік" та окремі поло ження Закону України "Про дер жавний бюджет України на 2008 рі к", в тому числі й щодо зупинен ня ст.6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни", н е здійснив нарахування та ви плату відповідного підвищен ня до пенсії. Просить суд визн ати протиправною бездіяльні сть Управління пенсійного Фо нду України в Гадяцькому рай оні щодо недорахування їй, як дитині війни щомісячної дер жавної соціальної допомоги т а зобов' язати відповідача з дійснити перерахунок їй пен сії відповідно з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком та провести відповідн і виплати з 1 січня 2006 року по 31 т равня 2010 року.

Позивачка в судове засідан ня не з' явилася, надала до су ду заяву про розгляд справи б ез її участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Управління Пенсійного Фон ду України в Гадяцькому райо ні направило до суду заяву пр о розгляд справи без участі п редставника.

Суд вирішив можливим розгл янути справу у відсутність с торін, на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до ч.2 ст. 197 ЦПК У країни, у разі неявки в судов е засідання всіх осіб, які бер уть участь у справі, чи в разі якщо розгляд справи здійсню ється судом за відсутності осіб, які беруть участь у спр аві, фіксування судового про цесу за допомогою звукозап исувального технічного зас обу не здійснюється.

Судом встановлено, що ОСО БА_1 має статус "Дитини війн и", що підтверджується пенсі йним посвідченням.

Враховуючи зазначений ста тус позивачки, вона відповід но до ст.6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни " має право на отримання держа вної соціальної підтримки, а саме підвищення до пенсії в р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", дітям війни пенс ії або щомісячне довічне гро шове утримання чи державна с оціальна допомога, що виплач ується замість пенсії, підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком.

Згідно ст. 7 Закону України " Про соціальний захист дітей війни", фінансове забезпечен ня державних соціальних гара нтій, передбачених цим Закон ом, здійснюється за рахунок к оштів Державного бюджету Укр аїни.

Законом України "Про Держав ний бюджет на 2006 рік" від 20.12.2005 рок у дію ст.6 зазначеного Закону н а 2006 рік зупинено.

Законом України "Про внесен ня змін до Закону України "Про Державний бюджет на 2006 рік" від 19.01.2006 року, який набрав чинност і 15.03.2006 року, до статті 110 Закону України "Про Державний бюдже т на 2006 рік" було внесено зміни, якими встановлено, що пільги дітям війни, передбачені ст.6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" у 2006 році запроваджуються поетапно, з а результатами виконання бюд жету у першому півріччі, у пор ядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодже нням з Комітетом Верховної Р ади України з питань бюджету .

Проте, у 2006 році пільги, вст ановлені ст.6 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни" запроваджені не були.

Закони України "Про Державн ий бюджет на 2006 рік" від 20.12.2005 року та "Про внесення змін до Закон у України "Про Державний бюдж ет на 2006 рік" від 19.01.2006 року неконс титуційними не визнані та ді яли протягом 2006 року.

Таким чином, відповідно до в ищезазначених Законів, у від повідачів не було підстав на раховувати та сплачувати поз ивачці доплату до пенсії, пер едбачену ст.6 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни", оскільки до 15.03.2006 року дію зазначеної норми було зупин ено, а потім передбачені нею в иплати не запроваджені.

Крім того, надаючи перевагу Законам України " Про Державн ий бюджет на 2006 рік " від 20.12.2005 року та " Про внесення змін до Зако ну України " Про Державний бюд жет на 2006 рік " від 19.01.2006 року, суд в иходить з того, що закони є акт ами єдиного органу законодав чої влади - Верховної Ради Укр аїни. Конституція України не встановлює пріоритету в зас тосуванні того чи іншого зак ону, в тому числі залежно від п редмета правового регулюван ня. Немає такого закону Украї ни, який би регулював питання подолання колізії норм зако нів, що мають однакову юридич ну силу.

Конституційний Суд Україн и у п.3 мотивувальної частини р ішення від 03.10.1997 року №4-зп (справ а про набуття чинності Конст итуцією) зазначив: "Конкретна сфера суспільних відносин н е може бути водночас врегуль ована однопредметними норма тивними правовими актами одн акової сили, які за змістом су перечать один одному. Звичай ною є практика, коли наступни й у часі акт містить пряме зас тереження щодо повного або ч асткового скасування попере днього. Загальновизнаним є т е, що з прийняттям нового акта , якщо інше не передбачено сам им цим актом, автоматично ска совується однопредметний ак т, який діяв у часі раніше".

Виходячи із системного ана лізу наведених норм законода вства, суд не знаходить підст ав для задоволення позовних вимог позивачки, які стосуют ься виплат доплати до пенсії за 2006 рік. Відповідач по справі протягом 2006 року діяв у відпов ідності з діючим законодавст вом та не мав підстав здійсню вати позивачці щомісячні доп лати до пенсії, оскільки до 15.03. 2006 року дія ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" була зупинена, а з 15.03.2006 ро ку здійснення доплат, визнач ено у інший спосіб, тобто пост авлено в залежність від вико нання у другому півріччі 2006 ро ку Закону України "Про Держав ний бюджет на 2006 рік".

Стосовно позовних вимог що до здійснення позивачці допл ати до пенсії за 2007 рік, суд вва жає їх частково підлягаючими задоволенню, з таких підстав .

Відповідно до п. 12 ст. 71 Закон у України "Про Державний бюдж ет на 2007 рік", дію статті 6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни", з урахуванням ст. 111 цього Закону, було зупине но.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 за №6-рп\2007 року, у справі за поданням 46 на родних депутатів України щод о відповідності Конституції України (конституційності) п оложень статей 29, 36 ч. 2 ст. 56, ч. 2 ст. 62, ч. 1 ст. 66, пп. 7, 9, 12, 13,14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46, ст. 71, ст. ст. 98, 101, 103, 111 Закону України "П ро Державний бюджет України на 2007 рік" (справа про соціальні гарантії громадян), визнано т аким, що не відповідає Консти туції України (є неконституц ійним) положення п. 12 ст. 71 Закон у України "Про Державний бюдж ет на 2007 рік", яким зупинено дію ст. 6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни", з ур ахуванням ст. 111 цього Закону.

Рішення Конституційного С уду України у цій справі має п реюдиціальне значення для су дів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'яз ку з правовідносинами, які ви никли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, щ о визнані неконституційними . Рішення Конституційного Су ду України є обов'язковим до в иконання на території Україн и, остаточним і не може бути ос каржене.

Відповідно до ч.2 ст.152 Консти туції України закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.

Виходячи з приписів ч.2 ст.152 К онституції України та дати у хвалення рішення Конституці йним Судом України УПФУ в Гад яцькому районі Полтавської о бласті повинен був нараховув ати та сплачувати позивачці доплату до пенсії, передбаче ну ст.6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни" з 09.07.2007 року, оскільки з моменту у хвалення Конституційним Суд ом України рішення щодо неко нституційності пункту 12 стат ті 71 Закону України "Про Держа вний бюджет України", ця норма втратила чинність та не підл ягала застосуванню. Отже, від повідач з 09.07.2007 року мав діяти у відповідності з приписами д іючої норми ст..6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни", нараховувати та здій снювати позивачці відповідн і доплати.

Що стосується вимог позива чки про зобов'язання відпові дача виплатити їй за 2008 рік щом ісячну надбавку до пенсії в р озмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, то суд вважає такі ви моги частково обґрунтованим и, виходячи з наступного.

Відповідно до п.п.41 розділу 2 Закону України "Про Державни й бюджет на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України" текст статт і 6 Закону України "Про соціаль ний захист дітей війни" викла дено в наступній редакції. Ді тям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону Укр аїни "Про статус ветеранів в ійни, гарантії їх соціально го захисту") до пенсії або що місячного довічного грошов ого утримання чи державної соціальної допомоги, що ви плачується замість пенсії, виплачується підвищення у р озмірі надбавки, встановлено ї для учасників війни. Ветера нам війни, які мають право на о тримання підвищення до пенсі ї або щомісячного довічного грошового утримання чи держа вної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії , відповідно до цього Закону т а Закону України "Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту" дане під вищення провадиться за їх ви бором згідно з одним із закон ів.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 за №10-рп\200 8 року, у справі за конституцій ними поданнями Верховного Су ду України щодо відповідност і Конституції України (конст итуційності) окремих положен ь ст.65 розділу 1, пунктів 61, 62, 63, 66 ро зділу 2, пункту 3 розділу 3 Закон у України "Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України" і 101 народн их депутатів України щодо ві дповідності Конституції Укр аїни (конституційності) поло жень ст. 67 розділу 1, п.п. 1-4, 6-22, 24-100 роз ділу 2 Закону України "Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України " (справа щодо предмета та зміс ту закону про Державний бюдж ет України), визнано таким, що не відповідає Конституції У країни (є неконституційним) п оложення п.п.41 розділу 2 Закону України "Про Державний бюдже т на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих акті в України".

Рішення Конституційного С уду України у цій справі має п реюдиціальне значення для су дів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'яз ку з правовідносинами, які ви никли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, щ о визнані неконституційними . Рішення Конституційного Су ду України є обов'язковим до в иконання на території Україн и, остаточним і не може бути ос каржене.

Виходячи із системного ана лізу зазначених норм законод авства, рішення Конституційн ого Суду України від 22.05.2008 року та приписів ч.2 ст.152 Конституці ї України, суд дійшов висновк у, що з 22.05.2008 року УПФУ в Гадяцько му районі Полтавської обла сті повинен був нараховувати та сплачувати позивачці доп лату до пенсії, передбачену с т.6 Закону України "Про соціаль ний захист дітей війни" в реда кції, яка діяла до 01.01.2008 року, оск ільки з моменту ухвалення Ко нституційним Судом України р ішення щодо неконституційно сті пп..41 розділу 2 Закону Украї ни "Про Державний бюджет на 2008 р ік та про внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни", ця норма втратила чинніст ь та не підлягала застосуван ню. Отже, відповідач з 22.05.2008 року мав діяти у відповідності з п риписами діючої норми ст.6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни", нараховув ати та здійснювати позивачу доплату до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком .

Між тим, до 22.05.2008 року, тобто до ухвалення зазначеного рішен ня Конституційним Судом Укра їни, відповідач, здійснюючи п озивачці доплати, передбачен і ст.6 Закону України "Про соці альний захист дітей війни" в р едакції від 01.01.2008 року, з урахув анням п.п.41 розділу 2 Закону Ук раїни "Про Державний бюджет н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни", діяв на підставі та у відповідності з діючою нормо ю зазначених законів, а тому п озовні вимоги щодо стягнення доплати до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком з 01.01.2008 року по 21.05.2008 року задоволе нню не підлягають.

Стосовно позовних вимог по зивачки про зобов' язання ві дповідача виплатити їй за 200 9 рік та 2010 рік щомісячну надба вку до пенсії в розмірі 30% міні мальної пенсії за віком, суд в важає такі вимоги обґрунтова ними, виходячи з наступного.

Законом України «Про держа вний бюджет на 2009 рік» , Законом України «Про державний бюдж ет на 2010 рік» дію ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» не зупинено. Від повідно до ч.2 ст.54 Закону Украї ни «Про державний бюджет на 200 9 рік» , Законом України «Про д ержавний бюджет на 2010 рік» роз міри державних соціальних га рантій на 2009 рік, 2010 рік, що визна чаються залежно від прожитко вого мінімуму, встановлюютьс я відповідними законами Укра їни, цим Законом, та нормативн о-правовими актами Кабінету Міністрів України. Відповідн им Законом, який встановлює д оплату до пенсії дітям війни є Законом України «Про соціа льний захист дітей війни». Та ким чином, відповідач у 2009 році , 2010 році повинен діяти у відпов ідності з приписами діючої н орми ст. 6 Закону України « Пор о соціальний захист дітей ві йни».

Відповідно до статті 64 Конс титуції України конституцій ні права і свободи людини і гр омадянина не можуть бути обм ежені, крім випадків, передба чених Конституцією України.

Згідно ст. 3 ЦПК України кожн а особа має право в порядку, вс тановленому цим Кодексом зве рнутися до суду за захистом с воїх порушених, невизнаних а бо оспорюваних прав, свобод ч и інтересів.

Відповідно до ст. 8 ЦПК Украї ни забороняється відмова у р озгляді справи з мотивів від сутності, неповноти, нечітко сті, суперечливості законода вства, що регулює спірні відн осини.

Тому доводи відповідача ст осовно відсутності підстав д ля застосування до спірних п равовідносин ст.. 28 Закону Укр аїни « Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання», суд вважає

безпідставним виходячи з наступного.

Сторонами по справі не зап еречується, що позивачка, від повідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» має право на отриман ня доплати до пенсії у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ст.28 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування", іншого нормати вно-правового акта, який би ви значав цей розмір або встано влював інший розмір, немає.

Статтею 22 Конституції Украї ни визначено, що конституцій ні права і свободи гарантуют ься. Таким чином, держава взял а на себе зобов' язання забе зпечити реалізацію громадян ами своїх конституційних пра в.

За змістом ч.1 ст. 46 Конституц ії України громадяни мають п раво на соціальний захист, що включає право на забезпечен ня їх у старості та в інших вип адках, передбачених законом.

Законом України « Про соціа льний захист дітей війни» ре алізовано конституційне пра во на соціальний захист гром адян, які мають статус «дитин и війни», серед яких їм надано право на отримання 30% доплати до пенсії.

Відповідно до ч.2 ст. 6 Констит уції України органи законода вчої, виконавчої та судової в лади здійснюють свої повнова ження у встановлених Констит уцією межах і відповідно до з аконів України.

Згідно абз. 1 п.1 Положення про Пенсійний фонд України, затв ердженого Указом Президента України від 01.03.2002р. за № 121/2001 Пенс ійний фонд України є централ ьним органом виконавчої влад и.

Відповідно до зазначеного Положення на Пенсійний фонд України покладено обов' язо к щодо: призначення пенсії; підготовки документ ів для її виплати;забезпечен ня своєчасного і в повному об сязі фінансування та виплату пенсій.

Пунктом 1.1 Положення про упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в районах, містах і район ах у містах, затвердженого по становою правління Пенсійно го фонду України від 30.04.2002 року за №8-2 управління Пенсійного ф онду України у районах, міста х і районах у містах є органам и Пенсійного фонду України, п ідвідомчими відповідно голо вним управлінням цього фонду в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Се вастополі, що разом з цими упр авліннями утворюють систем у органів Пенсійного фонду У країни та мають завданням - за безпечення призначення та ви плати пенсії.

Отже, обов'язок по нарахуван ню та виплати доплати до пенс ії, яка передбачена Законом У країни "Про соціальний захис т дітей війни", покладено саме на органи Пенсійного фонду У країни, а в даному випадку на У ПФУ в Гадяцькому районі Полт авської області, за місцем пр оживання позивачки.

Враховуючи, що держава взя ла на себе обов'язок щодо випл ати позивачці 30% доплати до пе нсії та поклала виконання ць ого обов'язку на центральний орган виконавчої влади - Пенс ійний фонд України, який діє ч ерез свої місцеві органи, що в ходять в систему його органі в, але вони не вчинили жодної д ії для нарахування цих кошті в та їх виплати, суд вважає, що вони не виконали своїх повно важень без поважних причини.

Виходячи з вищевикладеног о суд вважає, що слід зобов' я зати управління пенсійного ф онду України в Гадяцькому ра йоні Полтавської області зді йснити позивачці перерахуно к пенсії відповідно з підвищ енням її на 30 % мінімальної пен сії за віком з розміру, встано вленого ч.1 ст. 28 закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я та провести відповідні вип лати за 2007 рік з 9 липня 2 007 року по 31 грудня 2007 року, за 2008 рі к з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2 008 року та 2009 рік з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року та за 2010 рік з 01 січня 2010 року по 31 травня 2010 рок у.

Також, в зв' язку з порушенн ям прав позивачки на своєчас не нарахування та отримання доплати до пенсії як дитині в ійни, суд вважає, що слід визна ти протиправною бездіяльніс ть управління Пенсійного фон ду України в Гадяцькому райо ні та задовольнити позов в ці й частині.

Судові витрати по справі пі длягають розподілу у відпові дності до ст. 88 ЦПК України про порційно до задоволених позо вних вимог.

Керуючись ст.ст. 64, 124, 152 Констит уції України, ст.ст. 3,6 Закону Ук раїни « Про соціальний захис т дітей війни», Рішенням Конс титуційного Суду України від 09.07.2007 за №6-рп\2007 року, Рішенням Ко нституційного Суду України в ід 22.05.2008 за №10-рп\2008 року , ст.ст. 10, 60, 8 8, 197 ч.2, 212, 213, 214, 223 ЦПК України, суд -

в и р і ш и в :

Позовні вимоги ОСОБ А_1 до управління Пенсійног о фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області про донарахування недоплач еної щомісячної державної со ціальної допомоги « Дітям ві йни » задовольнити частково .

Визнати протиправною відм ову Управління Пенсійного фо нду України в Гадяцькому рай оні Полтавської області у ви платі ОСОБА_1 щомісячног о підвищення у розмірі 30 % міні мальної пенсії за віком в пер іод з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 року та з 1 січня 2009 року п о 31 грудня 2009 року та з 01 січня 2010 р оку по 31 травня 2010 року.

Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Га дяцькому районі Полтавської області здійснити перерахун ок пенсії ОСОБА_1 відпові дно з підвищенням її на 30 % міні мальної пенсії за віком з роз міру, встановленого ч.1 ст.28 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування» та провести ві дповідні виплати за 2007 рік з 09 л ипня 2007 року по 31 грудня 2007 року, за 2008 рік з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 року та за 2009 рік з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року та за період з 01 січня 2010 року по 31 тра вня 2010 року .

В іншій частині позовних ви мог ОСОБА_1 відмовити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 державне мито у розмірі 02 грн. 00 коп. та витрати на інфо рмаційно-технічне забезпеч ення розгляду справи в сумі 2 2 грн.

Рішення може бути оскарже не в апеляційному порядку до апеляційного суду Полтавськ ої області через Гадяцький р айонний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння рішення апеляційної ска рги, а особи, які брали участь у справі, але були відсутні пі д час проголошення судового рішення, можуть подати апел яційну скаргу протягом деся ти днів з дня отримання копії цього рішення.

Головуюча:

СудГадяцький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення01.09.2010
Оприлюднено18.01.2011
Номер документу13447096
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-645

Рішення від 10.06.2010

Цивільне

Ізяславський районний суд Хмельницької області

П'єнта І. В.

Рішення від 27.12.2010

Цивільне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Савіцький Л. П.

Рішення від 31.08.2009

Цивільне

Баришівський районний суд Київської області

Єременко В. М.

Ухвала від 01.03.2011

Цивільне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Гордійко Ю. Г.

Рішення від 26.01.2011

Цивільне

Київський районний суд м. Сімферополя

Кукта Максим Валерійович

Рішення від 19.11.2010

Цивільне

Володарсько-Волинський районний суд Житомирської області

Сульженко Леонід Петрович

Рішення від 01.09.2010

Цивільне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Заколодяжна Олена Анатоліївна

Рішення від 17.12.2010

Цивільне

Мостиський районний суд Львівської області

Джала Сергій Юрієвич

Рішення від 16.12.2010

Цивільне

Лисянський районний суд Черкаської області

Золотоверхий Олександр Іванович

Рішення від 18.08.2010

Цивільне

Білозерський районний суд Херсонської області

Кусік Ірина В'ячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні