Постанова
від 08.12.2010 по справі 2а-14917/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 грудня 2010 року 13:45 № 2а-14917/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Всеукраїнської громадсь кої організації "Федерація с портивного преферансу"

до Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і міста Києва

Державної п одаткової інспекції у Будьон івському районі м.Донецька

про скасування рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій від 05.05.2010р. №00085822340

За участю представників с торін

від позивача: Назарець Д.А., Рілик В.Ф.

від відповідача 1: Гарк уша К.Р.

від відповідача 2: Попо в А.С.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 08.12.20 10р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Всеукраїнська громад ська організація «Федерація спортивного преферансу»зве рнулась до Окружного адмініс тративного суду м. Києва з поз овом до Державної податкової інспекції у Дніпровському р айоні міста Києва, Державної податкової інспекції у Будь оновському районі м. Донецьк а про скасування рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій №00085822340 від 05.05.2010р. та визнання дій протиправним и.

Позивач позовні вимоги під тримав у повному обсязі та вв ажає, що оспорюване рішення п рийнято з порушенням положен ь Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі громадського харчуванн я та послуг», оскільки позива ч не здійснював жодної діяль ності з надання послуг у місц і проведення перевірки. Вваж ає дії посадових осіб відпов ідача 2 з проведення перевірк и неправомірними, у зв' язку з чим, винесення відповідаче м 1 рішення про застосування ш трафних санкцій на підставі п.1 ст. 17 Закону №265 також є неправ омірним та таким, що підлягає скасуванню.

Відповідач 1 заперечує про ти позову та зазначає, що пози вачем порушено п. 1, п. 2 ст. 3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» від 06.07.1995р. №265/95-ВР із змінами та доповненнями, що фіксуєть ся ДПІ у Будьоновському райо ні м. Донецька у складеному ак ті перевірки від 15.04.2010р., який бу в надісланий за адресою реєс трації та взяття на облік поз ивача, внаслідок чого ДПІ у Дн іпровському районі м. Києва п рийнято рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій №0008582340 від 05.05.2010р. яке вважає правомірним.

Відповідач 2 проти позову за перечував, оскільки вважає, щ о перевірка господарської од иниці проведена у спосіб, в ме жах повноважень визначених З аконом України «Про державну податкову службу в Україні» та у відповідності до Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг». Зазначає, що акт та прийня те на його підставі рішення є правомірним.

Розглянувши подані сторо нами документи та матеріали, заслухавши пояснення їх пре дставників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, Окружний адмі ністративний суд міста Києва , -

ВСТАНОВИВ:

16.04.2010р. працівниками Дер жавної податкової інспекції у Будьоновському районі м. До нецька проведена перевірка п риміщення готелю «Хуторок»у якому отримувалася готівка за право участі у турнірі за а дресою м. Донецьк, вул. Дмитров а, 2, що здійснювався Всеукраїн ською громадською організац ією «Федерація спортивного п реферансу»(код ЄДРПОУ 34875890) з пи тань дотримання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій.

За результатами перевірки складено акт №1663/05/61/23/34875890, який бу в направлений до ДПІ у Дніпро вському районі м. Києва та зар еєстрований за №0147/26/53/23-34875890 від 24.0 4.10р.

В акті перевірки було встан овлені наступні порушення:

- п. 1, п. 2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», а саме - не проведення р озрахункової операції через реєстратор розрахункових оп ерацій без роздрукування від повідного розрахункового до кумента у розмірі 58 140 грн. Відп овідальність передбачена п. 1 ст.17 Закону №265 (58140 х 5 = 290 700 грн.)

Працівниками ДПІ у Будьоно вському районі м. Донецька ск ладено акт №482 від 16.04.2010р. про від мову від підписання матеріал ів перевірки, згідно якого пі сля ознайомлення з актом пер евірки від 16.04.2010р., направленням и на перевірку від 15.04.2010р. №139, 140 пр езидент Всеукраїнської гром адської організації «Федера ція спортивного преферансу» Рімек В.Ф. та голова органі заційної ради Всеукраїнсько ї громадської організації «Ф едерація спортивного префер ансу»ОСОБА_6 відмовилися від підписання матеріалів п еревірки.

ДПІ у Дніпровському районі м. Києва, на підставі висновкі в акту перевірки прийняте рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій №0008582340 від 05.05.2010р. на загальну суму 290 700 г рн.

Правомірність дій відпов ідача щодо проведення переві рки та винесення зазначеного рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій і є предметом даного спору.

Досліджуючи надані сторо нами докази, аналізуючи наве дені міркування та заперечен ня, оцінюючи їх в сукупності, с уд бере до уваги наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, перевірка проводила сь стосовно контролю за здій сненням розрахункових опера цій у сфері готівкового та бе зготівкового обігу суб'єктам и підприємницької діяльност і.

У відповідності до статті 15 Закону N 265 контроль за додержа нням суб'єктами підприємниць кої діяльності порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього За кону здійснюють органи держа вної податкової служби Украї ни шляхом проведення планови х або позапланових перевірок згідно із законодавством Ук раїни.

Згідно із ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні»органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах своєї компетенц ії та у порядку встановлених законами України мають прав о здійснювати контроль за до держанням суб' єктами підпр иємницької діяльності поряд ку проведення готівкових роз рахунків за товари (послуги) у встановленому законом поряд ку.

Питання проведення органа ми державної податкової служ би України планових, позапла нових перевірок врегульован о нормами Закону України "Про державну податкову службу в Україні", 04.12.1990 року за № 509-ХІІ, зо крема статтею 111.

Відповідно до ч. 1 ст. 11-1 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» плано вою виїзною перевіркою вважа ється перевірка платника под атків щодо своєчасності, дос товірності, повноти нарахува ння та сплати ним податків та зборів (обов'язкових платежі в), яка передбачена у плані роб оти органу державної податко вої служби і проводиться за м ісцезнаходженням такого пла тника податків чи за місцем р озташування об'єкта права вл асності, стосовно якого пров одиться така планова виїзна перевірка.

Відповідно до ч. 6 ст. 11-1 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні», позап лановою виїзною перевіркою в важається перевірка, яка не п ередбачена в планах роботи о ргану державної податкової с лужби.

Крім того, відповідно до ч. 7 с т. 11-1 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні», позаплановими перевірка ми вважаються також перевірк и в межах повноважень податк ових органів, визначених зак онами України "Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг", "Про державне регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів".

Закон України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»та Закон України « Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів», які регулюют ь правовідносини суб'єктів п ідприємницької діяльності, щ о здійснюють розрахункові оп ерації у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г та визначають основні заса ди державної політики щодо р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , а тому є законами не пов'язан ими з нарахуваннями та сплат ою податків, зборів (обов'язко вих платежів).

Статтею 11 2 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні»передбачені умови допуску посадових осіб орга нів державної податкової слу жби до проведення планових т а позапланових перевірок сер ед яких направлення на перев ірку та копія наказу про пров едення перевірки. Ненадання цих документів платнику пода тку або їх надання з порушенн ям вимог є підставою для недо пущення посадових осіб орган у державної податкової служб и до проведення планової або позапланової перевірки.

Як свідчать матеріали спра ви, ДПІ у Будьоновському райо ні м. Донецька було проведено позапланову перевірку на пі дставі направлень на проведе ння перевірки від 15.04.10р. №139, №140 та наказу на проведення переві рки від 15.04.2010р. №149,

Згідно пункту 1.3 Порядку офо рмлення результатів невиїзн их документальних, виїзних п ланових та позапланових пере вірок з питань дотримання по даткового, валютного та іншо го законодавства, затверджен ого Наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 10.08.2005 № 327, за результатами про ведення невиїзних документа льних. виїзних планових та по запланових перевірок фінанс ово-господарської діяльност і суб' єктів господарювання оформляється акт, а в разі від сутності порушень податково го, валютного та іншого закон одавства - довідка.

Акт - службовий документ, я кий стверджує факт проведенн я невиїзної документальної а бо виїзної планової чи позап ланової перевірки фінансово -господарської діяльності су б' єкта господарювання і є н осієм доказової інформації п ро виявлені порушення вимог податкового, валютного та ін шого законодавства суб' єкт ами господарювання.

Таким чином, акт від 16.04.2010р., ск ладений за результатами пере вірки щодо контролю за здійс ненням розрахункових операц ій у сфері готівкового та без готівкового обігу суб' єкта ми підприємницької діяльнос ті, є носієм доказової інформ ації, який підтверджує виявл ені ДПІ у Будьоновському рай оні м. Донецька порушення поз ивачем законодавства у сфері готівкового та безготівково го обігу.

З огляду на викладене, Окруж ний адміністративний суд м. К иєва вважає посилання Всеукр аїнської громадської органі зації «Федерація спортивног о преферансу» на неправомірн ість дій Державної податково ї інспекції у Будьоновському районі м. Донецька при провед енні перевірки немотивовани ми та недоведеними.

Щодо застосування штрафни х (фінансових) санкцій на підс таві п. 1 ст. 17 Закону України ві д 06.07.1995р. №265/95-ВР «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг»у розмірі 290 700 грн., судом в становлено наступне:

Згідно акту перевірки №0148/26/53/ 23-34875890 від 24.04.2010р.встановлене пору шення вимог пп. 1, 2 ст. 3 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» , а саме: встановлено, що в прим іщенні готелю «Хуторок»пози вачем був організований турн ір з гри преферанс. Кількість учасників, які взяли участь у турнірі склала 40 осіб, при цьо му сплатили кошти за право уч асті у грі на загальну суму 58 14 0 грн.

Готівка отримувалась поса довими особами Всеукраїнськ ої громадської організації « Федерація спортивного префе рансу»ОСОБА_6 та Рімек В .Ф. у приміщені готелю «Хуто рок»без видачі будь-якого ро зрахункового документу, тобт о встановлено факт не провед ення розрахункових операцій через зареєстрований, оплом бований та переведений у фіс кальний режим реєстратор. А т акож, розрахункові операції здійснюються не у касі підпр иємства з оформленням прибут кових касових ордерів та вид ачею відповідних квитанцій, підписаних та завірених печа ткою у встановленому порядку , а фактично у місці проведен ня турніру - приміщені за ад ресою: м. Донецьк, вул. Димитро ва, 2, де касова книга та прибут кові ордери відсутні і не вед еться.

Загальна сума виручки, яка о тримана представником Всеук раїнської громадської орган ізації «Федерація спортивно го преферансу»та яка не пров едена через реєстратор розра хункових операцій склала 58140 г рн.

Пунктами 1, 2 статті 3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»встановлено, що суб'єкти підприємницької діяльності , які здійснюють розрахунков і операції в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов'язані проводити ро зрахункові операції на повну суму покупки (надання послуг и) через зареєстровані, оплом бовані у встановленому поряд ку та переведені у фіскальни й режим роботи реєстратори р озрахункових операцій з розд рукуванням відповідних розр ахункових документів, що під тверджують виконання розрах ункових операцій, або у випад ках, передбачених цим Законо м, із застосуванням зареєстр ованих у встановленому поряд ку розрахункових книжок.

Відповідальність за вказа не порушення передбачене п. 1 с т. 17 Закону №265/95-ВР у п' ятикратн ому розмірі вартості продани х товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідніст ь - у разі проведення розрах ункових операцій на неповну суму вартості проданих товар ів (наданих послуг), у разі не п роведення розрахункових опе рацій через реєстратори розр ахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, щ о підтверджує виконання розр ахункової операції, або пров едення її без використання р озрахункової книжки (58140 х 5 = 290 700 г рн.).

Окружний адміністратив ний суд м. Києва вважає за необ хідне звернути увагу на те, що обставини, встановлені в ход і перевірки, не знайшли свого підтвердження в ході судово го розгляду.

Так, згідно акту перевірки г рошові кошти були отримані г оловою організаційної ради В сеукраїнської громадської о рганізації «Федерація спорт ивного преферансу»ОСОБА_6 , при цьому, згідно статуту Вс еукраїнської громадської ор ганізації «Федерація спорти вного преферансу»органами у правління організації є: заг альні збори Організації, Пра вління, Президент Організаці ї та Ревізійна комісія.

Громадянин ОСОБА_6 був о питаний в судовому засіданні 08.12.2010р. в якості свідка, та поясн ив суду, що не є посадовою особ ою та не є членом Всеукраїнсь кої громадської організації «Федерація спортивного преф ерансу». Кошти в сумі 1200 грн., як і передав йому працівник под аткового органу були від йог о знайомого, який просив ОС ОБА_6 сплатити за проживанн я в готелі та за напої в рестор ані. Оскільки ОСОБА_6 знає ту людину, на доручення якої п ослався працівник податково го органу, він і прийняв ці кош ти.

Окрім того, ОСОБА_6 ствер джує, що діяльність з проведе ння турніру гри в покер не зді йснював, кошти отримував сам е за організацію банкету та з а номери у готелі.

Доказів того, що Рімек В.Ф. особисто отримувала грошо ві кошти відсутні в матеріал ах справи та не були зафіксов ані актом перевірки, окрім то го, представниками відповіда ча 1 та відповідача 2 зазначено го не доведено.

Крім того, суд звертає уваг у, що акт - службовий документ, який стверджує факт проведе ння невиїзної документально ї або виїзної планової чи поз апланової перевірки фінансо во-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є н осієм доказової інформації п ро виявлені порушення вимог податкового, валютного та ін шого законодавства суб'єктам и господарювання.

При цьому з акту перевірки не вбачається які саме особи , в якій кількості надавали г отівкові кошти посадовій осо бі Всеукраїнської громадськ ої організації «Федерація сп ортивного преферансу».

Відповідно до частини 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення, к рім випадків, встановлених с таттею 72 цього Кодексу.

Таким чином, Окружний адмін істративний суд м. Києва вваж ає, що ДПІ у Дніпровському рай оні м. Києва не доведено та не подано достатніх та беззапе речних доказів в підтверджен ня факту організації та пров едення відповідачем турніру з гри в преферанс та отриманн я готівкових коштів в загаль ній сумі 58140 грн. за участь у грі від учасників (гравців).

Відповідно до ст. 69 КАС Украї ни доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи.

Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об' єктивном у дослідженні. Ніякі докази н е мають для суду наперед вста новленої сили. Суд оцінює нал ежність, допустимість, досто вірність кожного доказу окре мо, а також достатність і взає мний зв'язок доказів у їх суку пності (ст. 86 КАС України).

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Враховуючи викладене, Окру жний адміністративний суд м. Києва вважає, що рішення ДПІ у Дніпровському районі м. Києв а про застосування штрафних (фінансових) санкцій №00085822340 від 05.05.2010р. є безпідставним, у зв' я зку з чим підлягає скасуванн ю.

Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України при вирішенні сп рави по суті суд може задовол ьнити адміністративний позо в повністю або частково чи ві дмовити в його задоволенні п овністю або частково, у разі з адоволення адміністративно го позову суд може прийняти п останову про визнання протип равними рішення суб'єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.

Статтею 2 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій ч и бездіяльності суб'єктів вл адних повноважень адміністр ативні суди перевіряють, чи п рийняті (вчинені) вони: на підс таві, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України; з використанням повноважен ня з метою, з якою це повноваж ення надано; обґрунтовано, то бто з урахуванням усіх обста вин, що мають значення для при йняття рішення (вчинення дії ); безсторонньо (неупереджено ); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівнос ті перед законом, запобігаюч и несправедливій дискриміна ції; пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що позовні вимоги Всеукраї нської громадської організа ції «Федерація спортивного п реферансу»підлягають задов оленню частково.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 9, 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, Окружний адміні стративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги з адовольнити частково.

2. Скасувати рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій №0008582340 від 05.05 .2010р. Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і м. Києва.

3. В іншій частині по зову відмовити.

Постанова набирає з аконної сили в порядку, встан овленому ст. 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляцій на скарга подається до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.12.2010
Оприлюднено04.02.2011
Номер документу13598180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14917/10/2670

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 08.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні