КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 7/671 Головуючий у 1-й інста нції: Арсірій Р.О.
Суддя-доповідач: Сауляк Ю.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"03" лютого 2011 р. м. Київ
Колегія суддів Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду у складі:
головуючого судді Сауляка Ю.В.,
суддів Беспалова О.О., Фе дорової Г.Г.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу представника відп овідача Міністерства об орони України - Кучми Людм или Василівни на Постанову Окружного адміністративног о суду м. Києва від 28.04.2009 року у сп раві за адміністративним поз овом ОСОБА_4 до Міністер ства оборони України, Київс ького міського військового к омісаріату, Управління Пенсі йного фонду України в м. Києві про нарахування вислугу рок ів, -
В С Т А Н О В И Л А:
У квітні 2008 року ОСОБ А_4 звернувся до Окружного а дміністративного суду м. Киє ва з адміністративним позово м до Міністерства оборон и України та Департаменту фі нансів Міністерства обо рони України, в якому просив з обов' язати відповідача зді йснити перерахунок його висл угу років з урахуванням часу виконання обов' язків у скл аді 53 групи військових спосте рігачів України у зоні безпе ки Придніпровського регіону Республіки Молдова з розрах унку один місяць за три місяц і.
Під час розгляду справи поз ивач неодноразово змінював с вої позовні вимоги та остато чно виклав їх в заяві від 14.04.2009 р оку, в якій просив залучити Ки ївський міський військовий к омісаріат, Головне управлінн я Пенсійного фонду України у м. Києві в якості відповідачі в у справі та зобов' язати Міністерство оборони Укра їни період військової служби у складі 53 групи військових с постерігачів зарахувати до в ислуги років з розрахунку од ин місяць за три місяці; зобов ' язати Департамент фінансі в Міністерства оборони У країни та Київський міський військовий комісаріат здійс нити перерахунок вислуги рок ів позивача з урахуванням ча су виконання обов' язків у с кладі 53 групи військових спос терігачів України у зоні без пеки Придніпровського район у Республіки Молдова з розра хунку один місяць за три; зобо в' язати Головне управління Пенсійного фонду України у м . Києві провести перерахунок належної позивачу пенсії на підставі розрахунку вислуги років у коефіцієнті один міс яць за три місяці за час викон ання обов' язків у складі ми ротворчого контингенту у При дніпровському регіоні респу бліки Молдова, нарахувати фа ктично недоплачену різницю п енсії починаючи з 06.08.2008 року та стягнути її на користь позив ача.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 28.04.2009 року адміністративний позов ОСОБА_4 задоволено частково. Зобов' язано Мін істерство оборони України , Київський міський військов ий комісаріат здійснити пере рахунок ОСОБА_4 вислуги ро ків з урахуванням часу викон ання обов' язків у складі 53 гр упи військових спостерігачі в України у зоні безпеки Прид ніпровського району Республ іки Молдова з розрахунку оди н місяць за три місяці та зобо в' язано Головне управління Пенсійного фонду України у м . Києві провести перерахунок належної ОСОБА_4 пенсії н а підставі розрахунку вислуг и років у коефіцієнті один мі сяць за час виконання обов' язків у складі миротворчого контингенту у Придніпровськ ому регіоні республіки Молдо ва та нарахувати і виплатити фактично недоплачену різниц ю пенсії, починаючи з 06.08.2008 року .
Не погоджуючись з прийнято ю Постановою, представник ві дповідач Міністерства о борони України подала апеляц ійну скаргу, в якій просить ск асувати Постанову суду першо ї інстанції та поставити по с праві нову постанову, якою в з адоволенні адміністративно го позову відмовити повністю . Свої вимоги апелянт аргумен тує тим, що оскаржувана Поста нова є незаконною і необґрун тованою та прийнята з поруше нням норм матеріального та п роцесуального права.
До суду апеляційної інстан ції сторони не з' явились, на лежним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду ап еляційної скарги.
Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС Укр аїни неприбуття в судове зас ідання сторін або інших осіб , які беруть участь у справі, н алежним чином повідомлених п ро дату, час і місце апеляційн ого розгляду, не перешкоджає розгляду справи.
Явка сторін судом апеляцій ної інстанції не визнавалась обов' язковою.
Згідно п.п. 2 п. 1 статті 197 КАС Ук раїни суд апеляційної інстан ції може розглянути справу в порядку письмового провадже ння за наявними у справі мате ріалами, якщо справу може бут и вирішено на основі наявних у ній доказів у разі неприбут тя жодної з осіб, які беруть уч асть у справі, у судове засіда ння, хоча вони були належним ч ином повідомлені про дату, ча с і місце судового розглядую .
У разі неявки у судове засід ання всіх осіб, які беруть уча сть у справі, чи якщо відповід но до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беру ть участь у справі (у тому числ і при розгляді справи в поряд ку письмово провадження), фік сування судового засідання з а допомогою звукозаписуваль ного технічного засобу не зд ійснюється (ст. 41 КАС України).
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши доводи апеля ційної скарги наявними в мат еріалах справи доказами, вив чивши заперечення на апеляці йну скаргу, колегія суддів пр иходить до наступного.
Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ (ч. 1 ст. 2 КАС У країни).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно д о Конституції та законів Укр аїни, а також міжнародних дог оворів, згода на обов'язковіс ть яких надана Верховною Рад ою України та застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.
Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджується матеріалами справи, що ОСО БА_4 на підставі Постанови К абінету Міністрів України № 1685 від 23.10.1998 «Про участь українсь ких військових спостерігачі в у врегулюванні наслідків к онфлікту в Придністровськом у регіоні Республіки Молдова »з 01.02.2006 по 09.02.2007 проходив службу н а посаді військового спостер ігача 53 групи військових спос терігачів України в Придніст ровському регіоні Республік и Молдова та виконував завда ння з нормалізації обстановк и, відновлення законності та правопорядку, що підтверджу ється Довідкою від 09.02.2007, видано ї 53 групою військових спостер ігачів Міністерства обо рони України № 275.
Відповідно до витягу з нака зу начальника Генерального ш табу - Головнокомандувача Зб ройних Сил України позивача було увільнено з займаної по сади з виключенням зі списку особового складу військової частини та призначено до скл аду 53 групи (військових спосте рігачів) у зоні безпеки Придн істровського регіону Респуб ліки Молдова.
З 09.02.2007 року згідно з Витягом з наказу начальника 53 групи (ві йськових спостерігачів) у зо ні безпеки Придністровськог о регіону Республіки Молдова № 04 позивач вважається таким, що здав справи та посаду і виб ув у розпорядження начальник а Головного управління Війсь кової служби правопорядку Ге нерального штабу Збройних Си л України
Задовольняючи частково ад міністративний позов ОСОБ А_4, суд першої інстанції дій шов висновку про ненадання в ідповідачами доказів на спро стування доводів позивача.
З такими висновками Окружн ого адміністративного сулу м . Києва погоджується і суд апе ляційної інстанції.
Визначальним питання для в ирішення справи є правомірні сть дій відповідачів, а саме Міністерства оборони Укр аїни та Київського міського військового комісаріату щод о неврахування строку проход ив позивачем службу на посад і військового спостерігача 5 3 групи військових спостеріг ачів України в Придністровсь кому регіоні Республіки Молд ова з розрахунку один місяць за три місяці.
Правові, організаційні та ф інансові засади щодо участі України в міжнародних миротв орчих операціях, а також поря док направлення Україною вій ськового та цивільного персо налу, організації його підго товки та забезпечення для уч асті в діяльності по підтрим анню чи відновленню міжнарод ного миру і безпеки, визначаю ться Законом України «Про уч асть України в міжнародних м иротворчих операціях»від 23.04. 1999 року №613-ХІV з наступними змін ами та доповненнями.
Відповідно до положень вка заного Закону миротворчий ко нтингент - військові підрозд іли, оснащені відповідним оз броєнням і військовою технік ою, засобами підтримки і зв'яз ку, що направляються Україно ю для участі в міжнародних ми ротворчих операціях, у тому ч ислі військові підрозділи Зб ройних Сил України, інших вій ськових формувань, котрі вхо дять до складу об'єднаних вій ськових підрозділів, що ство рюються спільно з іншими дер жавами для участі у міжнарод них миротворчих операціях (с пільні батальйони тощо).
Вислуга років і трудовий ст аж громадян України за час ви конання обов'язків у складі м иротворчого контингенту і ми ротворчого персоналу обчисл юється з розрахунку один міс яць за три місяці (ч. 2 ст. 8 Закон у).
Однак, у зв' язку з тим, що по ложення зазначеного Закону н абрали свою силу вже після за кінчення проходження позива чем служби у складі 53 групи ві йськових спостерігачів Укра їни в Придністровському регі оні Республіки Молдова, судо ва колегія вважає об' єктивн о необхідним керуватись поло женнями нормативно-правових актів, які регулювали спірні правовідносини на момент їх виникнення.
Як вбачається з наданої до с прави копії наказу Міністра оборони України та Міністра закордонних справ України ві д 04.08.1999 № 235/130, яким затверджено По ложення «Про українських вій ськових спостерігачів, які н аправляються до Придністров ського регіону Республіки Мо лдова», військові спостеріга чі входять до складу миротво рчих сил Придністровського р егіону Республіки Молдова та здійснюють свою діяльність на підставі домовленостей, я кі були досягнуті під час чот иристоронньої зустрічі (Укра їна, Російська Федерація, Рес публіка Молдова, Придністров 'я) 20.03.1998 року (м. Одеса), постанови Кабінету Міністрів України від 23.10.1998 № 1685 та рішень Об'єднано ї комісії (п.1.2).
Таким чином, суд апеляційно ї інстанції погоджується з в исновками Окружного адмініс тративного суду м. Києва про т е, що час проходження позивач ем служби в складі 53 групи вій ськових спостерігачів Украї ни в Придністровському регіо ні Республіки Молдова.
Також колегія суддів не при ймає до уваги посилання апел янта на положення Закону Укр аїни «Про внесення змін до де яких законів України щодо пе нсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служ би, та деяких інших осіб»від 03 .04.2007 року, згідно з яким признач ення і виплата пенсій особам , зазначеним у статті 1-2 Закону України «Про пенсійне забез печення осіб, звільнених з ві йськової служби, та деяких ін ших осіб», здійснюються орга нами Пенсійного фонду Україн и.
Відповідно Постанови Кабі нету Міністрів України від 02.1 1.2006 року №1522 «Про передачу орган ам Пенсійного фонду України функцій з призначення і випл ати пенсій деяким категорія громадян»Міністерство о борони, Міністерство вну трішніх справ, Міністерств о з питань надзвичайних сит уацій та у справах захисту на селення від наслідків Чорноб ильської катастрофи, Служба безпеки, Державну податкову адміністрацію, Державний деп артамент з питань виконання покарань та інші органи, що зд ійснюють призначення пенсій відповідно до Закону Україн и «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військово ї служби, та деяких інших осіб »зобов' язано забезпечити п роведення інвентаризації пе нсійних справ, виплатних та і нших документів, необхідних для виконання функцій з приз начення і виплати пенсій осо бам офіцерського складу, пра порщикам і мічманам, військо вослужбовцям надстрокової с лужби та військової служби з а контрактом, особам, які мают ь право на пенсію відповідно до Закону України «Про пенсі йне забезпечення осіб, звіль нених з військової служби, та деяких інших осіб»та переда чу їх до 1 січня 2007 року органам Пенсійного фонду України зг ідно з актами, складеними за ф ормою, що затверджується орг анами, зазначеними у цьому пу нкті, за погодженням з Пенсій ним фондом України, та виплат у пенсій до визначеного стро ку.
Однак, як вбачається з матер іалів справи та заперечення на апеляційну скаргу, позива ч після звільнення з лав Збро йних Сил України перебуває н а обліку у військовому коміс аріаті як військовозобов' я заний, що підтверджується ко пією військового квитка. Так им чином особова справа пози вача перебуває у віданні поз ивачів - Київського міськог о військового комісаріату та Міністерства оборони Ук раїни, а посилання апелянта н а Постанову Кабінету Міністр ів від 02.11.2006 року №1522 «Про переда чу органам Пенсійного фонду України функцій з призначенн я і виплати пенсій деяким кат егорія громадян»в даному вип адку є недоречним, оскільки п озивач не є пенсіонером.
Підсумовуючи наведені вищ е обставини, колегія суддів п риходить до висновку, що Окру жний адміністративний суд м. Києва обґрунтовано, з дотрим анням норм матеріального та процесуального права, дійшов висновку про часткове задов олення адміністративного по зову, а доводи, викладені в апе ляційній скарзі, не знайшли с вого підтвердження
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає скаргу без задовол ення, а постанову суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.
Керуючись, ст.ст. 2, 41, 160, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, ко легія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу пре дставника відповідача Мін істерства оборони України - Кучми Людмили Василівни на Постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 28.04.2009 року - залишити бе з задоволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 28.04.2009 року - залишити без з мін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом двадцяти днів з дня складе ння Ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя Ю.В. С ауляк
Судді О.О. Беспалов
Г.Г. Федорова
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2011 |
Оприлюднено | 14.02.2011 |
Номер документу | 13710763 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Сауляк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні