ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2011 року Справа № 2а-8997/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Т атаринова Д.В.
при секретарі Сокол О .О.
розглянув в відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом: Товариства з обм еженою відповідальністю «Ви робничо - торгівельне підпри ємство» «Агропромінвест», м. Запоріжжя,
до: Державної податкової ін спекції у Шевченківському ра йоні м. Запоріжжя, м. Запоріжжя
про: визнання недійсним под аткових повідомлень - рішень , -за участі представників сто рін:
від позивача: ОСОБА_1. (па спорт НОМЕР_1 від 30.05.2002 року);
Васильєва О .В. (довіреність б/н від 30.12.2010 ро ку);
від відповідача: Вапіро в І.В. (довіреність №2245/10-024 від 31 .05.2011 року);
Каськова І.Є. (довіреність №№7787/10-010 від 11.11.2010 ро ку);
ВСТАНОВИВ:
04 листопада 2011 року до Запорі зького окружного адміністра тивного надійшов адміністра тивний позов товариства з об меженою відповідальністю «В иробничо - торгівельне підпр иємство «Агропромінвест» до Державної податкової інспек ції у Шевченківському районі м. Запоріжжя, у якому позивач просить суд скасувати податк ове повідомлення - рішення №0 000252302/0 від 02 квітня 2010 року, яким до нараховано податкове зобов'я зання з податку на додану вар тість у сумі 2 619 438, 00 грн., № 0000242302/0 від 02 квітня 2010 року, яким донарахо вано податкове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 39 9 842. 50 грн. № 0000252302/1 від 04 червня 2010 рок у, яким донараховано податко ве зобов'язання з податку на д одану вартість у сумі 2 619 438, 00 грн ., № 0000242302/1 від 04 червня 2010 року, яким донараховано податкове зобо в'язання з податку на прибуто к у сумі 399 842, 50 грн.. № 0000252302/2 від 11 сер пня 2010 року, яким донараховано податкове зобов'язання з под атку на додану вартість у сум і 2 408 288, 00 грн. та податкове повідо млення - рішення № 0000242302/2 від 11 сер пня 2010 року, яким донараховано податкове зобов'язання з под атку на прибуток у сумі 367 839, 00 гр н.
У судовому засіданні предс тавники позивача підтримали заявлені позовні вимоги, з пі дстав викладених у позовній заяві. Зокрема вказали, що ДПІ у Шевченківському районі м. З апоріжжя були винесені подат кові повідомлення - рішення № 0000252302/0 від 02 квітня 2010 року, яким пі дприємству донараховано под аткове зобов'язання з податк у на додану вартість у сумі 2 619 438, 00 грн. та № 0000242302/0 від 02 квітня 2010 р оку, яким донараховано подат кове зобов'язання з податку н а прибуток у сумі 399 842. 50 грн., прий няті за результатами перевір ки ТОВ «ВТП «Агропромінвест» , якою встановлено відсутніс ть у підприємства первинних та інших документів.
Представники позивача не п огоджуються з вказаними пода тковими повідомленнями - рі шеннями, вважають їх протипр авними та такими, що підлягаю ть скасуванню.
В обґрунтування зазначают ь, що висновки відповідача ви кладені в акті перевірки, про відсутність у підприємства підтверджуючих документів, н е відповідають дійсності, ос кільки при перевірці ані зап итів, ані прохань службовими особами ДПІ у Шевченківсько му районі м. Запоріжжя про на дання документів щодо фінанс ово - господарської діяльно сті позивача не надсилалися, пояснення щодо відсутності первинних та інших документ ів у керівництва ТОВ «ВТП «Аг ропромінвест» не відбиралис я.
Просять задовольнити позо вні вимоги у повному обсязі.
Представники відпові дача проти позовних вимог за перечили у повному обсязі, з п ідстав, викладених у письмов их запереченнях. Просять від мовити у задоволені адмініст ративного позову у повному о бсязі.
Вислухавши пояснення пред ставників позивача та відпов ідача,судом встановлено наст упне.
13 серпня 2009 року слідчим СВ Ше вченківського РВ ЗМУ ГУМВС У країни у Запорізькій області Шевченко Т.В. було поруше но кримінальну справу №11150904 за фактом підробки підписів в д окументах податкової звітно сті від імені директора ТОВ « ВТП «Агропромінвест» ОСОБ А_1 скоєних невстановленою особою, за ознаками злочину, п ередбаченого ч.1 ст. 358 КК Україн и.
В постанові зазначено, що за період з лютого 2008 року по січе нь 2009 року невстановлена особ а, діючи навмисно, підробила п ідписи в офіційних документа х податкової звітності в гра фі «керівник» від імені ТОВ « ВТП «Агропромінвест» ОСОБ А_1, а саме: в податкових декл араціях з ПДВ та в розшифровк ах податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрі зі контрагентів за період з л ютого 2008 року по грудень 2008 року , в деклараціях з податку на пр ибуток підприємств за період з 1 кварталу 2008 року по 4 квартал 2009 року.
На підставі постанови слід чого СВ Шевченківського РВ З МУ ГУМВС України у Запорізьк ій області Шевченко Т.В. п ро призначення документальн ої перевірки від 25 січня 2010р. пр изначена позапланова докуме нтальна перевірка ТОВ «ВТП « Агропромінвест» з питань дот римання вимог податкового за конодавства за період з 01 січн я 2008 року по 31 вересня 2009 року.
Відповідно до розпоряджен ня ДПІ у Шевченківському рай оні м. Запоріжжя №11 від 09 березн я 2010 року, на підставі ч.13 ст.11-1 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» в ід 04 грудня 1990 року №509-ХІІ, праці вниками ДПІ у Шевченківськом у районі м. Запоріжжя проведе на невиїзна документальна пе ревірка ТОВ «ВТП «Агропромін вест» за період з 01 січня 2008 рок у по 18 березня 2010 року, за резуль татами якої був складений ак т №36\23-2\30493133 від 18 березня 2010 року.
Перевірка проводилась на п ідставі первинних податкови х і бухгалтерських документі в, наведених у протоколі огля ду товарно - матеріальних цін ностей, вилучених в ході пров едення обшуку 18 листопада 2009 ро ку за адресою: 69059, м. Запоріжжя, в ул. Північно - Кільцева, 3, підва л літ. А-5, згідно з даними відкр иття банківської таємниці.
Перевіркою встановлені по рушення п.п.5.3.9. п.5.3. ст.. 5 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств» від 28 груд ня 1994 року №334/94-ВР зі змінами та д оповненнями,а саме: заниженн я податку на прибуток підпри ємств за період з 01 січня 2008 рок у по 30 вересня 2009 року на суму 241 79 1,00 грн., п.п.3.1.1 п.3.1., ст.. З, п.4.1. ст. 4, п.п.7.2 .1., п.п.7.2.6. п.7.2., п.п.7.3.1. п.7.3. ст.7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» від 03 квітня 1997 рок у № 3168/97-ВР, а саме: заниження под атку на додану вартість у сум і 1 626 329,00 грн. та завищення податк у на додану вартість у розмір і 28 438,00 грн.
На підставі виявлени х порушень ДПІ у Шевченківсь кому районі м. Запоріжжя було винесено податкове повідом лення - рішення № 0000242302/0 від 02 кв ітня 2010 року, яким позивачу дон араховано податкове зобов' язання по податку на прибуто к на суму 399 842,50грн. та податкове повідомлення - рішення № 0000252 302/0, яким позивачу донарахован о податкове зобов' язання по податку на додану вартість н а суму 2 619 438, 00 грн.
Підприємство не погодилос ь з зазначеними рішеннями, та оскаржило їх в адміністрати вному порядку. У зв'язку з розг лядом скарги, на підставі нак азів ДПІ у Шевченківському р айоні м. Запоріжжя від 19 травн я 2010 року №577 та від 26 травня 2010 рок у №621, працівниками ДПІ була пр оведена позапланова виїзна п еревірка підприємства, (акт п еревірки від 02 червня 2010 року № 71/23-2/30493133), за результатами якої бу ло скарга підприємства залиш ена без задоволення та винес ені податкові повідомлення р ішення № 0000242302/1 та № 0000252 302/1 від 04 червня 2010 року.
Вищезазначене рішення ТОВ «ВТП «Агропромінвест» оска ржило до Державної податково ї адміністрацій у Запорізькі й області.
Рішенням Державної податк ової адміністрацій у Запоріз ькій області від 05 червня 2010 ро ку № 3477/10/25-020 скаргу ТОВ «ВТП «Агр опромінвест» частково задо волено та прийнято податкове повідомлення - рішення від 11 серпня 2010 року № 0000252302/2, яким пози вачу визначено податкове зоб ов' язання по податку на дод ану вартість у сумі 2 408 288, 00 грн. т а № 0000242302/2, яким позивачу визначе но суму податкового зобов' я зання по податку на прибуток у сумі 367 839, 00 грн.
За результатами розгляду п овторної скарги до ДПА Украї ни, скарга ТОВ «ВТП «Агропром інвест» залишена без розгляд у.
Не погодившись із винесени ми податковими повідомлення ми-рішеннями, позивач зверну вся до Запорізького окружног о адміністративного суду з п озовом з вимогою про їх скасу вання.
Розглянувши матеріали і з'я сувавши обставини адміністр ативної справи, дослідивши і нші наявні у справі докази у ї х сукупності, вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задо воленню з наступних підстав.
Відповідно до ст.9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справи к ерується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їх ні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів України, а також міжнародни х договорів, згода на обов'яз ковість яких надана Верховно ю Радою України, а також засто совує інші нормативно-право ві акти, прийняті відповідн им органом на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Підставами для визнання не законними (нечинними) актів в судовому порядку є невідпов ідність їх вимогам чинного з аконодавства та/або визначен ій законом компетенції орган у, який видав цей акт. Обов' яз ковою умовою визнання акта н едійсним є також порушення у зв' язку з прийняттям відпо відного акта прав та охороню ваних законом інтересів підп риємства чи організації - поз ивача у справі.
Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та Законами Украї ни.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», завдання ми органів державної податк ової служби є здійснення кон тролю за додержанням податко вого законодавства, правильн істю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюдж етів, державних цільових фон дів податків і зборів (обов'яз кових платежів).
Згідно приписів ст. 11 вказан ого вище Закону, органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зді йснювати документальні неви їзні перевірки (на підставі п оданих податкових декларац ій, звітів та інших документі в, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (о бов'язкових платежів) незале жно від способу їх подачі), а т акож планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), додержання валютного за конодавства юридичними особ ами, їх філіями, відділеннями , іншими відокремленими підр озділами що не мають статусу юридичної особи, а також фіз ичними особами, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (о бов'язкові платежі).
Як свідчать матеріали спра ви, за результатами невиїзно ї документальної перевірки з а період з 01 січня 2008 року по 30 ве ресня 2009 року та виїзної позап ланової перевірки ТОВ «ВТП « Агропромінвест» з питань дот римання вимог податкового за конодавства з урахуванням до водів скаржника, викладених у первинній скарзі за період з 01 січня 2008 року по 30 вересня 2009 р оку встановлено, що підприєм ством в порушення вимог п.п. 5.3.9 п.5.3., п. 5.1 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств» від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР (надалі Закон № 334/94-ВР) зани жено податок на прибуток за п еріод, що перевірявся на зага льну суму 241 791 грн. та п.п. 3.1.1. п.3.1 ст . З, п. 4.1 ст. 4, п.п.7.3.1 п.7.3.ст.7, п.п.7.2.1, п.п. 7.2. 6 п.7.2, п.п. 7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР (надалі Закон № 168/97-ВР) зани жено податок на додану варті сть за період, що перевірявся на загальну суму 1 746 292 грн.
Вказані порушення виникли з наступного.
Згідно постанови слі дчого відділу РВ ЗМУ ГУМВС Ук раїни у Запорізькій області від 25 січня 2010 року старшого ле йтенанта міліції Шевченко Т.В., при розгляді матеріалі в кримінальної справи №11150904 вс тановлено, що в періоді з люто го 2008 року по січень 2009 року невс тановлена особа, діючи з умис лом, підробила підписи у офіц ійних документах суворої зві тності у графі «керівник» ві д імені директора ТОВ «ВТП «А гропромінвест» ОСОБА_1., а саме: податкові декларації з ПДВ ТОВ «ВТП „Агропромінвес т» за січень - грудень 2008 року; р озшифровки податкових зобов 'язань та податкового кредит у у розрізі контрагентів під приємства за січень - грудень 2008 року; податкові декларації з податку на прибуток підпри ємства за наступні звітні пе ріоди: 1 квартал 2008 року, півріч чя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 2008 рік . У ході розслідування відкри то банківську таємницю по ро зрахунковим рахункам позива ча отриманих від банківських установ.
В ході проведення перевірк и ТОВ «ЗТП «Агропромінвест» були відсутні підтверджуючі документи: головні книги, жур нали-ордери та картки рахунк ів № 311 «Поточні рахунки у наці ональній валюті», 63 «Розрахун ки з постачальниками та підр ядниками», 361 «Розрахунки з ві тчизняними покупцями», 64 «Роз рахунки по податкам і платеж ам», 68 «Розрахунки по іншим оп ераціям», №90 «Собівартість ре алізації», 91 «Загальновиробн ичі витрати», 92 «Адміністрати вні витрати»,93 «Витрати на збу т», №20 «Виробничі запаси», №28 «Т овари», №70 «Доходи від реаліза ції готовою продукцією», №71 «І нший операційний дохід», №80 «М атеріальні витрати», №81 «Витр ати на оплату праці», №83 «Амор тизація», №84 «Інші операційні витрати», №85 «Інші витрати» т а реєстри отриманих, виданих податкових накладних, згідн о яких маються розбіжності у звітній документації підпри ємства поданих до податкових органів з фактичним надходж енням грошових коштів на бан ківські рахунки ТОВ «ВТП «Аг ропромінвест».
Згідно даних про рух грошов их коштів по розрахунковим р ахункам, поданих до ДПІ декла рацій з податку на прибуток т а податку на додану вартість по підприємству ТОВ «ВТП «Аг ропромінвест» за період з 01 сі чня 2008 року по 31 вересня 2009 року т а вилучених первинних податк ових та бухгалтерських докум ентів за період 01 січня 2008 року по 31 вересня 2009 року встановле но, що відповідно до пп. 4.1.1 п. 4.1 ст . 4 Закону № 334/94 - ВР в частині тог о, що «валовий дохід включає з агальні доходи від продажу т оварів (робіт, послуг) та пп. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11 цього Закону в частині того, що «датою збільшення ва лового доходу вважається дат а, яка припадає на податковий період, протягом якого відбу вається будь - яка подія, що ст алася раніше: або дата зараху вання коштів від покупця (зам овника) на банківський рахун ок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що під лягають продажу; або дата від вантаження товарів ТОВ «ВТП «Агропромінвест» має розбіж ності у звітній документації підприємства поданої до под аткового органу з фактичним надходженням грошових кошті в на банківські рахунки.
Як вбачається з матеріалів справи, в ході проведення пер евірки ТОВ «ВТП «Агропромінв ест» ДПІ у Шевченківському р айоні м. Запоріжжя посадовим особам підприємства було вр учено запит про надання пояс нення та їх документального підтвердження з проханням на дати до перевірки первинні д окументи.
Відповідно до листа №54 від 28 травня 2010 року підприємство п овідомило про не можливість надати головні книги, журнал и-ордери та картки рахунків № 311, №63, №36, №64, №68, №72, №90 за період з 01 сі чня 2008 року по 30 вересня 2009 року, у зв'язку з тим, що ТОВ «ВТП «Аг ропромінвест» не встигло в п овному обсязі відновити перв инні документи на підставі я ких сформовано бухгалтерськ ий та податковий облік за вка заний період.
Відповідно до ст. 3 Господар ського кодексу України під г осподарською діяльністю роз уміється діяльність суб' єк тів господарювання у сфері с успільного виробництва, спря мована на виготовлення та ре алізацію продукції, виконанн я робіт чи надання послуг вар тістю характеру, що мають цін ову визначеність.
Згідно п. 1.32 ст.1 Закону №334/94-ВР, г осподарська діяльність - буд ь-яка діяльність особи, напра влена на отримання доходу в г рошовій, матеріальній або не матеріальній формах, у разі к оли безпосередньо участь так ої особи в організації такої діяльності є регулярною, пос тійною та суттєвою.
Пунктом 5.1 ст.5 цього ж Закону визначено, що валові витрати виробництва та обігу це сума будь - яких витрат платника по датку у грошовій, матеріальн ій або нематеріальній формах , здійснюваних як компенсаці я вартості товарів (робіт, пос луг), які придбаваються (вигот овляються) таким платником п одатку для їх подальшого вик ористання у власній господар ській діяльності.
За приписами п.п 5.3.9 ст. 5 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств», не на лежать до складу валових ви трат будь-які витрати, не під тверджені відповідними роз рахунковими, платіжними та і ншими документами, обов'язко вість ведення і зберігання я ких передбачена правилами ве дення податкового обліку.
Тобто, приписами зазначено го Закону встановлено, що під ставою для не включення до ва лових витрат є випадок відсу тності будь-яких розрахунков их документів, платіжних док ументів, тому непідтверджені будь-якими документами суми не можуть бути віднесені до с кладу валових витрат.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону 168/97-ВР платник податку - це осо ба, яка зобов'язана здійснюва ти утримання та внесення до б юджету податку, що сплачуєть ся покупцем.
Виходячи з суті поняття под атку, це обов'язковий, нецільо вий, безумовний, індивідуаль но безоплатний платіж, що спл ачується платниками податкі в у формі відчуження грошови х коштів, які належать їм на пр аві власності, праві операти вного управління чи повного господарського відання, з ме тою фінансового забезпеченн я діяльності держави та тери торіальних громад, тобто йог о основною функцією є формув ання Державного бюджету Укра їни.
Згідно п.п.7.2.1. п.7.2 ст.7 вищевказ аного Закону та п.6, 6.2 «Порядку заповнення податкової накла дної», затвердженого Наказом ДПАУ від 30 травня 1997 року №165, в ре дакції Наказу ДПАУ від 30 червн я 2005 року №244 зазначено, що всі ск ладені примірники податково ї накладної підписуються осо бою, уповноваженою платником податку здійснювати поставк у товарів (послуг), і скріплюют ься печаткою такого платника податку - продавця.
В п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 вказаного Зако ну вказано податкова накладн а складається у момент виник нення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках . Оригінал податкової наклад ної надаються покупцю, копія залишається у продавця това рів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податкови м документом і одночасно роз рахунковим документом.
Згідно п.п.7.2.6. п.7.2 ст.7 Закону № 16 8/97-ВР податкова накладна вида ється платником податку, яки й поставляє товари (послуги), н а вимогу їх отримувача, та є пі дставою для нарахування пода ткового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кре диту при поставці товарів (по слуг) за готівку чи з розрахун ками картками платіжних сист ем, банківським або персонал ьними чеками у межах граничн ої суми, встановленої Націон альним банком України для го тівкових розрахунків, є нале жним чином оформлений товарн ий чек, інший платіжний чи ро зрахунковий документ, що під тверджує прийняття платежу п остачальником від отримувач а таких товарів (послуг), з виз наченням загальної суми тако го платежу, суми податку та по даткового номера постачальн ика.
Відповідно до п.п.7.3.1 п.7.3. ст.7 За кону №168/97-ВР датою виникнення п одаткових зобов'язань з пост авки товарів (робіт, послуг) вв ажається дата, яка припадає н а податковий період, протяго м якого відбувається будь-як а з подій, що сталася раніше: а бо дата зарахування коштів в ід покупця (замовника) на банк івський рахунок платника под атку як оплата товарів (робіт , послуг), що підлягають постав ці, а у разі поставки товарів ( робіт, послуг) за готівкові гр ошові кошти - дата їх оприбутк ування в касі платника подат ку, а при відсутності такої - д ата інкасації готівкових кош тів у банківській установі, щ о обслуговує платника податк у; або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що зас відчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.
Згідно п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 цього Зак ону, не підлягають включенню до складу податкового креди ту суми сплаченого (нарахова ного) податку у зв'язку з придб анням товарів (послуг), не підт верджені податковими наклад ними чи митними деклараціями (іншими подібними документа ми згідно з підпунктом 7.2.6 цьог о пункту).
У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, не підтв ерджену зазначеними цим підп унктом документами.
Правила податкового обл іку визначаються відповід ними нормативними документ ами, що регламентують порядо к оподаткування в Україні
Необхідність підтвердженн я господарських операції пер винними документами визначе на п.1.2 ст.1 п.2.1 ст.2 Положення про д окументальне забезпечення з аписів бухгалтерському облі ку, затвердженого наказом Мі ністерства фінансів України в 24 травня 1995 року №88 і зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України від 05 червня 1995 року №168/704, де первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксу ють та підтверджують господа рські операції, включаючи ро зпорядження та дозволи адмін істрації на їх проведення.
Згідно з п. 2 ст.3 Закону Украї ни від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фін ансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов' язковим видом обліку, який ве деться підприємством. Фінанс ова, податкова, статистична т а інші види звітності, що вико ристовуються грошовий вимір ник, ґрунтуються наданих бух галтерського обліку.
Відповідно до п. 2.1 вищезазна ченого Положення первинні до кументи - це письмові свідоцт ва що фіксують та підтверджу ють господарські операції.
Первинні документи склада ються на бланках типових фор м, затверджених Міністерство м статистики України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерс твами і відомствами України.
Статтею 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухга лтерський облік та фінансову звітність в Україні» встано влено вимоги до первинних до кументів, які є підставою для бухгалтерського та податков ого обліку. Згідно з даною нор мою, підставою для бухгалтер ського обліку господарських операцій первинні документи , які фіксують факти здійснен ня господарських операцій. П ервинні документи повинні бу ти складені під час здійснен ня господарської операції, а якщо це неможливо - безпосере дньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування о броблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі документи по винні мати такі обов'язкові р еквізити: назву документ (фор ми); дату і місце складання; на зву підприємства, від імені я кого складено документ; зміс т та обсяг господарської опе рації, одиницю виміру господ арської операції; посад осіб , відповідальних за здійснен ня господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші да ні, що дають змогу ідентифіку вати особу, яка брала участь у здійсненні господарської оп ерації.
Відповідно до ст.8 цього Зак ону, відповідальність за орг анізацію бухгалтерського об ліку та забезпеченні фіксува ння фактів здійснення всіх г осподарських операцій у перв инних документах збереження оброблених документів, регі стрів і звітності протягом в становленого терміну але не менше трьох років, несе власн ик (власники) або уповноважен ий орган (посадова особа), який здійснює керівництво підпри ємством відповідно до законо давства та установчих докуме нтів.
З огляду на викладене, суд в важає висновки перевірки об ґрунтованими та відповідно д онарахування ТОВ «ВТП «Агроп ромінвест» податкового зобо в' язання з податку на прибу ток у розмірі 211 186, 00 грн. та подат ку на додану вартість у розмі рі 1 596 046, 00 грн. такими, що здійсн ено у відповідності до вимог чинного законодавства Украї ни. А, відтак, суд вважає обґру нтованими і штрафні санкції нараховані на підставі пп. 17.1. 3 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами».
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.
Враховуючи вище викладене , податковим органом доведен о правомірність прийняття сп ірних податкових повідомлен ь-рішень, у зв' язку з чим суд вважає вимоги позивача необґ рунтованими і такими, що не пі длягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені позову відмов ити в повному обсязі.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України, або прийня ття постанови у письмовому п ровадженні - з дня отримання к опії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії від повідно до кількості осіб, як і беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, т о десятиденний строк на апел яційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 11 березня 2011 року.
Суддя (підпис) Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2011 |
Оприлюднено | 17.03.2011 |
Номер документу | 14159194 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні