31/33пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
09.03.11 р. Справа № 31/33пн
Господарський суд Донецької області у складі
Суддя господарського суду Донецької області Л.В. Ушенко, розглянувши позовну заяву
Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області, м. Донецьк
до Відділу державної виконавчої служби Київського районного управління юстиції у м. Донецьку, м. Донецьк
третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Відкрите акціонерне товариство „Точмаш”, м. Донецьк
про визнання права державної власності на майно пансіонату „Блакитні озера”, що розташований за адресою: Донецька обл., м. Красний Лиман, с. Щурове; звільнення з-під арешту державне майно – пансіонат „Блакитні озера”, що знаходиться за адресою: Донецька обл.., м. Красний Лиман, с. Щурове.
В присутності представників сторін:
від позивача: Манжула А.М. - довіреність
від відповідача: не з'явився
третя особа: Луцик В.М. – довіреність, Голова тюк Т.О. – довіреність.
ВСТАНОВИВ:
Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області звернулося з позовом до Відділу державної виконавчої служби Київського районного управління юстиції у м. Донецьку про визнання права державної власності на майно пансіонату „Блакитні озера”, що розташований за адресою: Донецька обл., м. Красний Лиман, с. Щурове; звільнення з-під арешту державне майно – пансіонат „Блакитні озера”, що знаходиться за адресою: Донецька обл., м. Красний Лиман, с. Щурове.
Ухвалою про порушення справи від 04.02.2011р. за клопотанням Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області до участі у справі залучено ВАТ „Точмаш” в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача.
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що державним виконавцем 14.10.2010р. складено акт опису й арешту майна ВАТ „Точмаш” до якого безпідставно включено майно, яке не належить ВАТ „Точмаш”, а лише знаходиться у нього на балансі і є власністю держави, функції управління яким здійснює Регіональне відділення Фонду державного майна України в Донецькій області. Накладання арешту на означений об'єкт перешкоджають здійсненню Регіональним відділенням процедури приватизації майна пансіонату «Блакитні озера», що належить до державної власності.
Відповідач – ВДВС Київського районного управління юстиції у м. Донецьку у відзиві на позовну заяву зазначив, що 24.11.2008р. зведене виконавче провадження про стягнення заборгованості ВАТ „Точмаш” зупинено в частині стягнення на користь юридичних осіб на підставі вимог п.8 ст.34 Закону України „Про виконавче провадження”, оскільки ухвалою господарського суду Донецької області по справі №5/161б від 14.11.2008р. відносно підприємства-боржника порушено справу про банкрутство та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Виконавчі дії з примусового виконання зведеного виконавчого провадження про стягнення заборгованості з ВАТ «Точмаш», провадяться тільки в частині стягнення заборгованості по заробітній платі. В ході проведення виконавчих дій державним виконавцем, у відповідності до вимог ст. 50 Закону України «Про виконавче провадження», накладено арешт на грошові кошти підприємства - боржника в банківських установах. Крім цього 25.11.2008р. винесено постанову про накладення арешту на все рухоме та нерухоме майно, належне ВАТ «Точмаш». Оскільки грошових коштів на арештованих рахунках підприємства-боржника недостатньо для задоволення вимог стягувачів по стягненню заборгованості по заробітній платі, державним виконавцем у відповідності до вимог ст. 5 Закону України «Про виконавче провадження до ВАТ «Точмаш» надіслано вимогу про надання відомостей щодо майна належного ВАТ «Точмаш», та яке не застосовується у виробничому процесі підприємства. На вказану вимогу ВАТ «Точмаш» надано перелік майна, яке перебуває на балансі підприємства та є державною власністю, а саме: пансіонат «Блакитні озера» с. Щурове. З метою примусового виконання зведеного виконавчого провадження по стягненню заборгованості з ВАТ «Точмаш» 14.10.2010р. здійснено опис пансіонату «Блакітні озера» с. Щурове, про що державним виконавцем складено акт опису й арешту майна.
ВАТ «Точмаш» користувалося цілісним майновим комплексом «Блакитні озера» відповідно до договору оренди від 30.03.2001р. № 757/2001/780 та договору відповідального зберігання до вказаного договору оренди від 30.03.2001р., укладених з РВ ФДМУ в Донецькій області, факт передачі державного майна засвідчено актом приймання-передачі державного майна - цілісного майнового комплексу база відпочинку «Блакитні озера» від 30.03.2001р. У зв'язку з закінченням строку дії договору оренди від 30.03.2001р. № 757/2001/780, державне майно - цілісний майновий комплекс база відпочинку «Блакитні озера» було передано РВ ФДМУ по Донецькій області - акт приймання-передачі від 10.01.2007р. З 10.01.2007р. ВАТ «Точмаш» зберігає безоплатно державне майно цілісний майновий комплекс «Блакитні озера» без укладання відповідного договору.
Технічна фіксація судового засідання не здійснювалась за клопотанням сторін.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.
Відповідно до Свідоцтва про право власності на нерухоме майно серія САВ № 269230 від 29.05.2007р. пансіонат „Блакитні озера”, який знаходиться за адресою: с. Щурове, м. Красний Лиман, Донецька область, належить на праві державної власності Державі в особі Верховної Ради України.
Згідно з Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області №854 від 15.09.2008 р., відповідно до Державної програми приватизації, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації на 2000-2002 роки"
від 18.05.2000р. № 1723-III; Закону України "Про приватизацію державного
майна" від 19.02.1997 № 89/97-ВР; Положення про порядок приватизації
об'єктів групи Ж, затвердженого Наказом ФДМУ від 05.08.2004р. № 1627
(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.08.2004р. за №
1016/9615); Порядку продажу у 2008 році державними органами приватизації земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 22.02.2008 р. №110; Переліку об'єктів групи Ж державної форми власності, що пропонуються регіональними відділеннями ФДМУ для включення в перелік об'єктів, що підлягають приватизації, погодженого Головою ФДМУ 14.08.2008 р., включено до переліку об'єктів державної власності групи Ж, що підлягають приватизації, обєкт соціальної сфери – Пансіонат „Блакитні озера”, що знаходиться на балансі ВАТ „Точмаш” за адресою: с. Щурове, м. Красний Лиман.
ВАТ «Точмаш» користувалося державним майном - цілісним майновим комплексом «Блакитні озера» відповідно до договору оренди від 30.03.2001р. № 757/2001/780 та договору відповідального зберігання до вказаного договору оренди від 30.03.2001р., факт передачі державного майна засвідчено актом приймання-передачі державного майна - цілісного майнового комплексу база відпочинку «Голубі озера» від 30.03.2001р. Відповідно до акту приймання-передачі від 10.01.2007р. державне майно - цілісний майновий комплекс база відпочинку «Блакитні озера» було повернено з оренди РВ ФДМУ по Донецькій області. З 10.01.2007р. ВАТ «Точмаш» зберігає безоплатно державне майно цілісний майновий комплекс «Блакитні озера» без укладання відповідного договору.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 09.04.2009р. відносно ВАТ «Точмаш» порушено справу про банкрутство № 42/41Б, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, ухвалою господарського суду Донецької області від 10.08.2009р. введено процедуру санації ВАТ «Точмаш».
ВАТ „Точмаш” неодноразово зверталося до ФДМУ в Донецькій області з проханням розпорядитись зазначеним майном, оскільки подальше перебування і утримання пансіонату неможливе в зв'язку з введенням процедури санації відповідно до ЗУ „Про відновлення платоспроможності або визнання боржника банкрутом”.
Листом № 10-17-10832 від 13.08.2010р. Фонд державного майна України повідомив керуючого санацією ВАТ „Точмаш” Ковезу А.І. про те, що звернення щодо списання об'єктів державної власності, які не увійшли до статутного капіталу ВАТ „Точмаш”, але перебувають на його балансі, мають бути направлені на адресу РВ ФДМУ по Донецькій області ВАТ «Точмаш» повідомило ВДВС Київського РУЮ у м. Донецьку про наявність об'єктів підприємства соціального призначення, та належність вказаних об'єкти до державної власності., зокрема пансіонату „Блакитні озера”. Листом № 1/01-654 від 03.11.2010р. ВАТ „Точмаш” повідомило РВ ФДМУ про те, що РВ ФДМУ як власник арештованого майна з моменту накладення арешту – 14.10.2010 р. та по теперішній час – до 03.11.2010р. на пансіонат „Блакитні озера” не оскаржив дії виконавчої служби. Листом № 11-05-13026 від 18.11.2010 р. РВ ФДМУ по Донецькій області запропонувало керуючому санацією ВАТ „Точмаш” Ковезі А.І. по усім питанням відносно ВАТ „Точмаш” звертатись безпосередньо до ФДМУ. Листом № 17-09-13155 від 23.11.2010 р. РВ ФДМУ по Донецькій області звернулося до керуючого санацією ВАТ „Точмаш” Ковезі А.І. з проханням у найкоротший час вирішити питання щодо зняття арешту з пансіонату „Блакитні озера”. З цим же проханням звернувся керуючий санацією ВАТ „Точмаш” Ковеза А.І. у листі №1/01-718 від 02.12.2010р. до РВ ФДМУ по Донецькій області та до ВДВС Київського РУЮ у м. Донецьку та повідомив про оскарження дій державної виконавчої служби Київського РУЮ у м. Донецьку в Господарському суді Донецької області.
Ухвалою Господарського суду Донецької області за справою №42/41Б від 22.12.2010р. зобов'язано ВДВС Київського РУЮ м. Донецька скасувати накладений постановами від 20.02.2009р., 11.09.2009р., 09.11.2009р., 07.06.2010р. арешт коштів боржника та постановою про арешт майна боржника від 25.11.2008р. арешт (заборону відчуження) майна, грошових коштів боржника – ВАТ „Точмаш”.
Відповідно до Акту опису й арешту майна № АВ 974076 від 14.10.2010р. державним виконавцем ВДВС Київського РУЮ у м. Донецьку було проведено опис та арешт окремого рухомого та нерухомого майна ВАТ «Точмаш», в тому числі і майна пансіонату «Блакитні озера».
Згідно з ч. 1 ст. 321 ЦК України, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Частина 2 ст. 326 ЦК України встановлює, що від імені та в інтересах держави право власності здійснюють відповідні органи державної влади.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про управління об'єктами державної власності», управління об'єктами державної власності здійснюється Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.
Згідно з положеннями абзацу 7 ч.1 ст. 3 зазначеного закону, об'єктом управління державної власності є державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних капіталів або залишилося після ліквідації підприємств та організацій. В ч.1 ст.4 встановлений перелік суб'єктів управління об'єктами державної власності: Кабінет Міністрів України; Фонд державного майна України; міністерства та інші органи виконавчої влади органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами; державні господарські об'єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації; юридичні та фізичні особи, які виконують функції з управління корпоративними правами держави; Національна академія наук України, галузеві академії наук. є Фонд державного майна України.
Підпунктом 3 п.2 ч.1 ст. 7 цього Закону визначено, що за пропозицією уповноважених органів управління Фонд державного майна України приймає рішення про подальше використання державного майна, яке не увійшло до статутних фондів господарських організацій, але перебуває на їх балансі.
Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України «Про приватизацію державного майна», з моменту прийняття рішення про приватизацію майна державного підприємства орган, що здійснює управління майном цього підприємства, передає у встановленому порядку функції з управління цим майном державним органам приватизації. Стосовно цього підприємства припиняється дія норм Господарського кодексу України в частині купівлі, продажу, передачі, обміну, здачі в оренду, надання безоплатно, списання майна, випуску та придбання цінних паперів, надання та одержання кредитів у розмірах, що перевищують середньорічний рівень таких операцій за останні три роки з урахуванням рівня інфляції, а також забороняється передача майна в іпотеку. Якщо ці дії необхідні для ефективного функціонування державного підприємства, майно якого приватизується, вони здійснюються підприємством з дозволу державних органів приватизації. Згідно з положеннями абзацу 2 ч.3 ст.7 цього ж закону, державні органи приватизації у межах своєї компетенції здійснюють повноваження власника державного майна у процесі приватизації.
Відповідно до п. 1.4 Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, одним із способів управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі є здійснення приватизації відповідно до Законів України "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", "Про Державну програму приватизації" та інших нормативно-правових актів.
Враховуючи вищевикладене, Господарський суд дійшов висновку, що з моменту прийняття рішення про приватизацію майна пансіонату „Блакитні озера”, здійснення функцій власника від імені держави відносно цього майна покладено на Регіональне відділення ФДМУ по Донецькій області як органу, уповноваженого управляти державним майном в процесі приватизації.
Відповідно до абз.1 ст. 64 Закону України „Про виконавче провадження” у редакції, яка діяла на момент накладення арешту на майну, яке знаходилося на балансі ВАТ „Точмаш” 14.10.2010р., у разі відсутності у боржника - юридичної особи коштів, достатніх для покриття заборгованості, стягнення звертається на інше майно, належне боржникові - юридичній особі на праві власності або закріплене за ним, у тому числі на майно, яке обліковується на окремому балансі філії, представництва та іншого відокремленого підрозділу боржника - юридичної особи (за винятком майна, виключеного з обороту або обмежуваного в обороті) незалежно від того, хто фактично використовує це майно.
Згідно з положеннями абз. 4 ст. 62 цього Закону, одержавши документальне підтвердження належності боржникові на праві власності будинку чи іншого нерухомого майна, державний виконавець накладає на них арешт шляхом опису і оцінки за їх вартістю на момент арешту та надсилає повідомлення нотаріальному органу за місцем знаходження майна вимогу про реєстрацію даного факту.
Абзацем 8 ст. 55 вказаного Закону встановлено, що про проведення опису майна боржника і накладення на нього арешту державний виконавець складає акт опису й арешту майна боржника. Під час проведення опису й арешту майна боржника державний виконавець вправі оголосити заборону розпоряджатися ним, а у разі потреби - обмежити права користування майном або вилучити його у боржника та передати на зберігання іншим особам, про що зазначається в акті опису й арешту.
Згідно з положеннями абз. 4 ст. 62 цього Закону, одержавши документальне підтвердження належності боржникові на праві власності будинку чи іншого нерухомого майна, державний виконавець накладає на них арешт шляхом опису і оцінки за їх вартістю на момент арешту та надсилає повідомлення нотаріальному органу за місцем знаходження майна вимогу про реєстрацію даного факту. Як вбачається із матеріалів справи, державний виконавець Київського РУЮ в м. Донецьку був обізнаний щодо правового статусу майна – пансіонату „Блакитні озера”, але в порушення вимог закону здійснив його опис та наклав арешт на дане майно.
Відповідно до приписів ст. 59 ЗУ „Про виконавче провадження” особа, яка вважає, що майно, на яке накладено арешт належить їй, а не боржникові може звернутись до суду з позовом про визнання права на майно і про звільнення його з-під арешту.
Господарський суд вважає, що РВ ФДМУ по Донецькій області правомірно звернулось до господарського суду Донецької області з вимогою про визнання права державної власності на пансіонат „Блакитні озера” та виключення (звільнення) цього майна з-під арешту, тому вимоги позивача підлягають задоволенню.
Судові витрати у справі покладаються на відповідача.
Керуючись Цивільним кодексом України, Законом України „Про приватизацію державного майна”, Законом України „Про виконавче провадження”, ст. 1, 12, 22, 33, 43, 49, п.5 ст. 81, 82, 85 ГПК України, господарський суд,-
ВИРІШИВ:
Позов Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області, м. Донецьк до Відділу державної виконавчої служби Київського районного управління юстиції у м. Донецьку, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Відкрите акціонерне товариство „Точмаш”, м. Донецьк про визнання права власності за державою на майно пансіонату „Блакитні озера”, що розташований за адресою: Донецька обл., м. Красний Лиман, с. Щурове; звільнення з-під арешту державного майна – пансіонату „Блакитні озера”, що знаходиться за адресою: Донецька обл.., м. Красний Лиман, с. Щурове - задовольнити.
Визнати право власності за державою Україна в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України в Донецькій області на цілісний майновий комплекс пансіонату „Блакитні озера”, що розташований за адресою: Донецька обл., м. Красний Лиман, с. Щурове.
Звільнити з-під арешту об'єкт державною власності - пансіонат „Блакитні озера”, що розташований за адресою: Донецька обл., м. Красний Лиман, с. Щурове накладеного державним виконавцем ВДВС Київського районного управління юстиції згідно Акту опису й арешту майна серії АВ № 974076 від 14.10.2010р.
Стягнути з Відділу державної виконавчої служби Київського районного управління юстиції у м. Донецьку (83054, м. Донецьк, пр.Київський, 32, Ідентифікаційний код 35035990) на користь Державного бюджету України витрати по сплаті державного мита у сумі 85,00грн.та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 236,00грн.
Видати Наказ після набрання рішенням чинності
Рішення господарського суду може бути оскаржене до Донецького апеляційного господарського суду протягом десяти днів. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя Ушенко Л.В.
Повний текст рішення складений та підписаний 14 березня 2011р.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2011 |
Оприлюднено | 26.03.2011 |
Номер документу | 14360337 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Ушенко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні