Рішення
від 13.02.2008 по справі 11/428
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

11/428

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  11/428

13.02.08

За позовомДержавної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва

до  Товариства з обмеженою відповідальністю «Проммаркет ЛТД»

простягнення 1.493.180,00 грн.

Суддя Євсіков О.О.

Представники сторін:

від позивача       Кривобок Ю.М. (предст. за дов.);

від відповідача  не з'явились.

У судовому засіданні 13.02.2008 за згодою представника позивача на підставі ст. 85  ГПК  України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернуся до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Проммаркет ЛТД" в доход державного бюджету завданих державі збитків у розмірі 1.493.180,00 грн.

Ухвалою від 29.10.2007 порушено провадження у справі, призначено судове засідання на 26.11.2007, яке відкладалось та переносилось.

Ухвалою від 26.12.2007 продовжено строк вирішення спору за згодою сторін; відкладено розгляд справи на 15.01.2008.

Ухвалою 15.01.2008 розгляд справи відкладався на 29.01.2008.

У судове засідання 29.01.2008 представники відповідача не з'явились, у зв'язку з чим ухвалою від 29.01.2008 розгляд справи було відкладено на 13.02.2008.

Позовні вимоги мотивовані, що втратою відповідачем (виявлення у нього нестачі) майна, переданого йому на зберігання позивачем, останньому завдано збитків у розмірі, які позивач просить стягнути в судовому порядку.

Відповідач відзиву на позов не надав, його представник у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши  пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Як підтверджено матеріалами справи, позивач - Державна податкова інспекція у Дніпровському районі м. Києва, в особі начальника Стрілецького Олексія Сергійовича, (далі - Замовник), що діє на підставі Положення про державну податкову інспекцію у Дніпровському районі м. Києва від 31.03.2006, керуючись Законом України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" (із змінами та доповненнями), постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року № 1340 "Про порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, та розпорядження ним", з однієї сторони та відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Проммаркет ЛТД" (далі - Виконавець) в особі Желєзного Олексія Леонідовича, що діє па підставі Статуту, з іншої сторони (далі: разом - Сторони, окремо - Сторона) уклали Договір про зберігання та реалізацію безхазяйного та іншого майна, що належить або переходить у власність держави від 25.04.2007 № 6 (далі –Договір) про наступне:

1.1. Замовник доручає, а Виконавець бере на себе обов'язок надати Замовнику послуги, пов'язані з транспортуванням, належним зберіганням, та реалізацією безхазяйного та іншого майна, яке переходить у власність держави ( надалі - майно ).

1.2 Замовник доручає, а Виконавець приймає майно, на відповідальне зберігання, або реалізацію, що знаходиться на обліку у першого.

2.1. При виконанні умов цього договору Замовник зобов'язаний:

2.1.1 Своєчасно оформляти акти опису, оцінки та передачі на реалізацію майна, що

перейшло у власність держави або акти прийому передачі майна па відповідальне зберігання.

2.1.2 Видавати   Виконавцю   за  необхідності   доручення,   листи  та  довіреності  для документального  оформлення  реалізації майна  або  отримання  майна  на відповідальне зберігання.

2.2. При виконанні умов цього договору Виконавець зобов'язаний:

2.2.1 Прийняти майно за місцем його знаходження попредметно згідно з актом опису, оцінки  та   передачі   на   реалізацію   манна,   що   перейшло   у   власність держави   або акту приймання-передачі на відповідальне зберігання.

2.2.2 Забезпечити  власними  силами  зберігання  і  належну охорону майна, та його

споживчих  якостей, транспортування, та здійснювати   інші  дії.  необхідні  для реалізації майна.

2.2.3 Зберігати  товарно-матеріальні цінності в окремих приміщеннях, на окремих

стелажах або поличках в належному товарному вигляді.

2.2.4 Під час приймання  від Замовника майна на відповідальне зберігання або на

реалізацію надавати Замовнику достовірну інформацію про фактичне місце збереження

майна для внесення цих відомостей в акти опису попередньої оцінки манна з ознакою безхазяйного та акти опису, оцінки і передачі на реалізацію майна, що перейшло у власність держави, а в разі зміни адреси складського приміщення, у двохденний термін письмово інформувати про це Замовника.

2.2.5          Здійснювати реалізацію майна відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року № 1340 за цінами, не нижчими від визначених у акті опису, оцінки та передачі на реалізацію майна, що перейшло у власність держави переважним чином на аукціонах.

2.2.6 Забезпечити проведення передпродажної підготовки для надання товарного вигляду майну, прийнятому від Замовника.

2.2.7 На підставі доручень Замовника здійснювати дії щодо сертифікації або

проведення досліджень товарів харчової та промислової групи.

2.2.8 При виникненні розбіжностей у вартісній оцінці майна запрошувати спеціалістів для проведення експертної оцінки майна.

2.2.9 Забезпечити облік усіх операцій, пов'язаних з реалізацією переданого майна в

розрізі кожного акта опису, оцінки та передачі на реалізацію майна, що перешило у власність держави.

2.2.10.          Забезпечити облік усіх операцій, пов'язаних з прийняттям па реалізацію майна, на особистому позабалансовому рахунку.

2.2.11 За вимогою Замовника, та за участю уповноважених ним осіб забезпечувати негайне проведення інвентаризації переданого на реалізацію або на відповідальне зберігання майна.

2.2.12 Зупинити реалізацію майна негайно по одержанні від Замовника розпорядження та повернути нереалізоване майно в разі  невиконання умов цього договору та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.

2.2.13 Надавати Замовнику у повному обсязі    необхідну інформацію, пов'язану з

виконанням умов цього договору.

2.2.14 Забезпечити   нерозголошення   інформації,   яка   стала   відома   Сторонам при виконанні умов цього договору у відношенні одна одної та третіх осіб.

3.1 Виконавець зобов'язаний надати послуги з реалізації переданого Замовником майна в  термін,   передбачений   чинним   законодавством,   який   ліг   на   дату   передачі майна   на реалізацію.

3.2 У разі призупинення реалізації майна згідно з розпорядженням Замовника та у

випадку подальшої його реалізації, обумовленого п. 3.1 цього договору, не враховується час, на який було призупинено реалізацію.

3.3 У разі неможливості реалізації майна за визначеною ціною, його уцінка проводиться відповідно до чинного законодавства, згідно акту уцінки, складеному ДПІ у районі м. Києва.

3.4 Якщо майно не реалізовано після проведення переоцінки, проводиться додаткова уцінка, або воно передається   для   реалізації  за   остаточною   ціною іншому суб'єкту господарської діяльності.

3.5 При  неможливості своєчасної реалізації майна, уцінка якого недоцільна, термін реалізації може бути продовжений за згодою Сторін.

4.1 Кошти, отримані від реалізації майна, за винятком сум. зазначених у розділі 5 цього договору   перераховуються   Виконавцем   до   державного  бюджету на розділ   31010000 бюджетної   класифікації  доходів у  термін   не   пізніше семи банківських днів   від  дати реалізації.

4.2 Датою реалізації слід вважати першу подію (дію), що сталася:

- відвантаження майна;

- надходження коштів у касу або на банківський рахунок Виконавця.

5.1 За   надані   послуги   Виконавець   отримує   комісійну   винагороду,   розмір якої визначається за обопільною згодою Замовника і Виконавця (згідно з наданими пропозиціями суб'єкта  господарської діяльності), але не більше 20 відсотків від суми коштів, отриманих від реалізації майна, незалежно від витрат, понесених Виконавцем при виконанні умов цього договору. За кожним фактом реалізації майна розмір комісійної винагороди визначається окремо.

5.2. Інші витрати Виконавця, навіть якщо вони безпосередньо пов'язані з наданням послуг, передбачених цим договором, оплаті Замовником не підлягають.

6.1. Розрахунки за надані Виконавцем послуги здійснюється після реалізації майна шляхом самостійного утримання ним суми визначеної комісійної винагороди (п. 5.1 Договору).

7.1 Сторони несуть відповідальність за виконання умов цього договору відповідно до чинного законодавства.

7.2 У разі порушення термінів перерахування до державного бюджету належних до сплати коштів від реалізації майна Виконавець сплачує пеню у розмірах, визначених чинним законодавством, на дату отримання майна згідно з актом опису, оцінки та передачі на реалізацію майна, що перейшло у власність держави.

7.3 При   невиконанні   Виконавцем   вимог   щодо   проведення   інвентаризації майна, неналежному його зберіганню та порушенні інших умов цього договору. Замовник має право в односторонньому порядку  розірвані  договір та передати майно на зберігання, реалізацію  іншому суб'єкту  господарювання,  попередивши   про  це Виконавця за один робочий день.

8.1 З моменту передачі Замовником майна представнику Виконавця відповідальність за його цілісність і збереження несе Виконавець. У випадку недостачі та/або псування отриманого   майна   складається   акт   недостачі   та/або   псування   майна,   згідно   якого Виконавець   сплачує   до   бюджету   в   десятиденний   термін   від   дня   подання   вимоги Замовником суму вартості  пошкодженого та/або зіпсованого майна та майна, якого не вистачає, за  ціною,  вказаною  в  актах  опису  і   попередньої оцінки  майна (для  майна, переданого на відповідальне зберігання) та актах опису, оцінки і передачі майна (для майна, переданого для реалізації).

8.2 Передача майна на відповідальне зберігання чи в реалізацію іншим юридичним чи фізичним особам забороняється.

8.3 Все майно, яке виставляється для реалізації, повинно бути забезпечене   товарними ярликами із зазначенням назви товару, дати і номера акта опису, оцінки та передачі і ціни.

8.4 Для   забезпечення   проведення   звірки   Виконавець   щомісячно до  20 числа,

наступного   за   звітним,   подає   Замовнику   Звіт   про   рух   матеріальних   цінностей, які обліковуються на позабалансових рахунках "Активи на відповідальному зберіганні".

8.3 Всі спори, у тому числі  майнового характеру,  по  цьому договору вирішуються сторонами в суді.

На виконання Договору та відповідно до п. 7 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 № 1340 "Про порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого (безхазяйного) та іншого майна, що переходить у власність держави і розпорядження ним" за актом прийому-передачі від 05.06.2007, накладною № 1 від 05.06.2007, довіреністю НБД № 282601 від 05.06.2007, актом опису і попередньої оцінки майна від 19.06.2007, накладною № 3 від 19.06.2007, довіреністю НБД № 282603 від 19.06.2007 відповідачу було передано на зберігання м'ясну продукцію в кількості 52802 кг на суму 1.493.180,00 грн.

Відповідно до ст. 936 ЦК України за  договором   зберігання   одна   сторона   (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана  їй  другою  стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності.

Договором  зберігання,  в  якому  зберігачем  є особа,  що здійснює  зберігання   на   засадах підприємницької діяльності (професійний зберігач), може бути встановлений обов'язок зберігача зберігати річ, яка буде передана зберігачеві в майбутньому.

Договір зберігання  є  публічним,  якщо  зберігання  речей здійснюється  суб'єктом  підприємницької діяльності на складах (у камерах, приміщеннях) загального користування.

Таким чином, відповідач прийняв майно на відповідальне зберігання, а тому зобов'язаний зберігати майно та повернути його в цілості позивачу, як того вимагає ст. 936 ЦК України.

Згідно з абз. 4 п. 7 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 № 1340 "Про порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого (безхазяйного) та іншого майна, що переходить у власність держави і розпорядження ним" місцеві податкові інспекції на основі акту опису, оцінки та передачі майна забезпечують здійснення загального контролю за повнотою та своєчасністю перерахування до державного бюджету виручки від реалізації майна, а також відповідних податків.

Позивачем було здійснено інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей, переданих на відповідальне зберігання відповідачу, в результаті чого було встановлено відсутність переданих на зберігання цінностей (м'ясна продукція у кількості 52.802 кг на суму 1.493.180,00 грн.), що підтверджується Актом інвентаризації від 10.10.2007 № 44.

Суд враховує, що згідно з наявними в матеріалах справи запереченнями до Акта розпечатування від 26.09.2007 № 43, скаргою директора ТОВ «Проммаркет» № 80 від 02.10.2007, адресованою Генеральній прокуратурі України, відповідачеві було заборонено вивозити передане на зберігання майно з ВАТ «Холодокомбінат № 3»(де воно було вилучене); схоронність майна повинні були забезпечувати працівники охорони ВАТ «Холодокомбінат № 3»; під час перевірки було виявлено крадіжку м'ясної продукції у кількості 52.802 кг.

Представник позивача також посилався на відповідні обставини і в судовому засіданні 26.12.2007.

З урахуванням зазначеного судом ухвалами від 26.12.2007, 15.01.2008, 29.01.2007 неодноразово витребовувались у відповідача докази порушення кримінальної справи за фактом крадіжки майна, що перебувало на відповідальному зберіганні; договір оренди майна (холодильної камери № 51 чи іншої) з ВАТ «Холодокомбінат № 3»та (за наявності) договори охорони мана в орендованих холодильних камерах; докази заборони вивозити продукцію, що була передана на відповідальне зберігання, з території ВАТ «Холодокомбінат № 3»; докази наявності власних складських охоронюваних приміщень.

Витребуваних судом доказів на підтвердження наведених вище обставин відповідач суду не надав.

Відповідно до ст. 942 ЦК України зберігач зобов'язаний вживати усіх заходів,  встановлених договором, законом, іншими актами цивільного законодавства, для забезпечення схоронності речі. Якщо зберігання здійснюється безоплатно, зберігач зобов'язаний піклуватися про річ, як про свою власну.

Як свідчать матеріали справи, відповідач свого обов'язку не виконав, чим порушив ст.ст. 936, 942 ЦК України.

Відповідно до ст. 950 ЦК України за втрату (нестачу) або пошкодження речі, прийнятої на зберігання, зберігач відповідає на загальних підставах. Професійний зберігач відповідає за втрату (нестачу) або пошкодження речі, якщо не доведе, що це сталося внаслідок непереборної сили, або через такі властивості речі, про які зберігач, приймаючи її на зберігання, не знав і не міг знати, або внаслідок умислу чи грубої необережності поклажодавця.

Відшкодування збитків передбачено ст. 951 ЦК України, в якій зазначено, що збитки, завдані поклажодавцеві втратою (нестачею) або пошкодженням речі, відшкодовуються зберігачем у разі втрати (нестачі) речі - у розмірі її вартості.

Договором від 25.04.2007 про зберігання та реалізацію безхазяйного та іншого майна, що належить або переходить у власність держави, а саме пунктом 2.2.2 розділу "Обов'язки сторін" закріплено, що відповідач зобов'язаний забезпечувати зберігання майна та його споживчих якостей, транспортування та інші дії, необхідні для реалізації майна.

Таким чином, відповідач свого обов'язку не виконав, чим завдав державі збитків у розмірі 1.493.180,00 грн.

З урахуванням наведеного суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Частина 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу  України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно з ч. 2 статті 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Доказів на спростування позовних вимог суду не надано.

Державне мито у розмірі 14.931,80 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 118,00 грн., відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 33, 34, 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу  України, Господарський суд міста Києва, –

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Проммаркет ЛТД»(04128 м. Київ, вул. Академіка Туполева, 17, код ЄДРПОУ 32252818, з р/р 26001100396001 в ПФ ФКБ „Мрія", МФО 300777, або з будь-яких інших рахунків, що стануть відомі під час виконавчого провадження) в доход Державного бюджету України 1.493.180,00 (один мільйон чотириста дев'яносто три тисячі сто вісімдесят) грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Проммаркет ЛТД»(04128 м. Київ, вул. Академіка Туполева, 17, код ЄДРПОУ 32252818, з р/р 26001100396001 в ПФ ФКБ „Мрія", МФО 300777, або з будь-яких інших рахунків, що стануть відомі під час виконавчого провадження) до Державного бюджету України  (Рахунок 31110095700011, банк ГУ ДКУ у м. Києві, одержувач УДК у Шевченківському районі міста Києва, код банку 820019, код ЄДРПОУ 26077922, код бюджетної класифікації 22090200, символ звітності 095) державне мито в сумі 14.931,80 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Проммаркет ЛТД»(04128 м. Київ, вул. Академіка Туполева, 17, код ЄДРПОУ 32252818, з р/р 26001100396001 в ПФ ФКБ „Мрія", МФО 300777, або з будь-яких інших рахунків, що стануть відомі під час виконавчого провадження) до Державного бюджету України (Рахунок 31213259700011, одержувач УДК у Шевченківському районі міста Києва, ідент. код 26077968, банк одержувача ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код економічної класифікації доходів 22050000) 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку від дати його підписання як такого, що оформлене згідно зі ст. 84 ГПК України.

Суддя                      О.О. Євсіков

Дата підписання рішення –19.02.2008.

Дата ухвалення рішення13.02.2008
Оприлюднено02.04.2008
Номер документу1485069
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/428

Рішення від 17.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 07.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 16.11.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 09.06.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 26.02.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 20.08.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Радченя Д.І.

Рішення від 04.09.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Чернявський В.В.

Рішення від 13.02.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Євсіков О.О.

Рішення від 24.01.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сало І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні