Постанова
від 06.05.2011 по справі 2-а-3128/11
ДОБРОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-3128/2011

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 квітня 2011 року м. Добропілля

Добропільський міськрай онний суд Донецької області в складі:

головуючого судді Дід енко С.О.

при секретарі С ухіна О.Ю.

представника відповідача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Добропілля адміністра тивну справу за позовом ОСО БА_3 до Управління пенсійно го фонду України в м. Добропіл лі Донецької області про пер ерахунок пенсії та стягнення недоотриманої пенсії,

ВСТАНОВИВ:

29 березня 2011 року О СОБА_3 звернувся до Доброп ільського міськрайонного су ду з адміністративним позово м до Управління Пенсійного ф онду України в м. Добропіллі Донецької області про зобов' язання здійснити перерахуно к пенсії та виплатити недоот риману пенсію.

В позовній заяві позивач мотивував свої позовні вим оги тим, що він перебуває на об ліку в управлінні ПФУ в м. Добр опіллі Донецької області.

3 лютого 2011 року він з вернулась до УПФУ в м. Добропі ллі із заявою та відповідним и документами для перерахунк у пенсії відповідно до ст.ст. 4 0,42 ЗУ «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння».

Йому стало відомо, що при п ерерахунку пенсії було врахо вано показник середньої заро бітної плати працівників, за йнятих у галузях економіки У країни за 2007 рік.

Просить визнати дії відпо відача протиправними, зобов' язати УПФУ в м. Добропіллі зро бити перерахунок пенсії із з астосуванням показника сере дньої заробітної плати за 2010 р ік, починаючи з 01.02.2011 року.

Позивач в судове засіданн я не з' явився, надав заяву до суду про слухання справи у йо го відсутність.

Вислухавши представника в ідповідача, вивчивши матеріа ли справи, також керуючись ч. 2 ст. 128 КАС України, суд вважає, щ о можливо слухання справи в в ідсутність позивача, направи вши після розгляду справи ко пію постанови.

Представник позивача О СОБА_2 судовому засіданні п ідтримав позовні вимоги пози вача ОСОБА_3, вважає, що вон и обґрунтовані і такі, що підл ягають задоволенню.

Представник відповідач а УПФУ в м. Добропіллі, за дору ченням ОСОБА_1, в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, пояснивши суду, що ч.4 ст. 42 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування»в редак ції Закону від 09.07.2003 року №1058 - І V ( зі змінами, внесеними ЗУ «Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни») було передбачено пр оведення перерахунків пенсі ї з урахуванням страхового с тажу, набутого після її призн ачення та із застосуванням п оказника середньої заробітн ої плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Укра їні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до З акону враховується для обчис лення пенсії за календарний рік, що передує року перераху нку пенсії, що визначався згі дно ст. 40 Закону. Рішенням Конс титуційного Суду України від 22.05.2008 р. зміни, що були внесені до ст. ст.40,42 ЗУ «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування»в частині визнач ення зазначеного вище показн ика заробітної плати та поря дку проведення перерахунку п енсії були визнані неконстит уційними, а рішення щодо відн овлення дії зазначеної норми в попередній редакції не при ймалось. У зв' язку з цим, пере рахунки пенсії проводились в ідповідно до пп.3 п.11 постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 р. №530 «Деякі питання со ціального захисту окремих ка тегорій громадян». До законо давчого врегулювання питанн я визначення показника зароб ітної плати (доходу) в середнь ому на одну особу в цілому по У країні, з якої сплачені страх ові внески, перерахунки пенс ій у 2009-2010 роках відповідно до пп .3 п.11 постанови Кабінету Мініс трів України від 28.05.2008 року №530 пр оводяться із застосуванням п оказника заробітної плати (д оходу) в середньому на одну ос обу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно Закону врахо вується для обчислення пенсі ї за 2007 рік (1197,91 грн.).

Заслухавши пояснення пр едставника позивача, предста вника відповідача та вивчивш и матеріали справи, перевіри вши доводи позивача, запереч ення відповідача, суд вважає , що позов слід задовольнити. С вій висновок суд обґрунтовує наступним.

Розглядаючи адміністратив ну справу по суті, суд приходи ть до висновку про те, що спір, як правовідносини, які виник ли між позивачем та відповід ачем слід розглядати із заст осуванням норм Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я».

В судовому засіданні вста новлено, що ОСОБА_3 знаход иться на обліку в управлінні ПФУ в м. Добропіллі, як отриму вач пенсії. 03 лютого 2011 року О СОБА_3 звернувся до УПФУ в м. Добропіллі із заявою та відп овідними документами для пер ерахунку пенсії відповідно с т.ст. 40,42 ЗУ «Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування». Згідно заяви йому п ровели перерахунок пенсії. В казаний перерахунок пенсії п роведений з 01.02.2011 року з застосу ванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в ці лому по Україні, з якої сплаче ні страхові внески та яка згі дно Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік (1197,9 1 грн.) на підставі пп.3 п.11 постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 28.05.2008 року №530. Тобто перер ахунок пенсії проводився, ви ходячи з середньої заробітно ї плати за 2007 рік. Зазначені обс тавини представником УПФУ не заперечуються. Однак вказан і дії відповідача є незаконн ими, оскільки вони суперечат ь Конституції України, Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування».

За Преамбулою Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання» цей Закон, розроблений відповідно до Конституції У країни та Основ законодавств а України про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування, визначає принципи, засади та механізм функціон ування системи загальнообов 'язкового державного пенсійн ого страхування, призначення , перерахунку і виплати пенсі й.

Відповідно до частини 4 ст. 42 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування»від 09.07.2003 року №1058-ІV у разі якщо застрах ована особа після призначенн я пенсії продовжувала працюв ати, провадиться перерахуно к пенсії з урахуванням страх ового стажу після призначенн я пенсії. Кожний наступний пе рерахунок пенсії провадитьс я не раніш як через два роки пі сля попереднього перерахунк у з урахуванням страхового с тажу після призначення пенсі ї. Перерахунок пенсії здійсн юється із заробітної плати (д оходу), з якої була обчислена п енсія, або за періоди страхов ого стажу, зазначені в частин і першій статті 40 цього Закону .

Згідно підпункту «б»підпу нкту 10 пункту 35 розділу ІІ «Вне сення змін до деяких законод авчих актів України»Закону У країни від 28.12.2007 року №107 І «Про Д ержавний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни»частина 4 статті 42 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне ст рахування»була викладена в н овій редакції: «У разі якщо за страхована особа після призн ачення пенсії продовжувала п рацювати, провадиться перера хунок пенсії з урахуванням н е менше ніж 24 місяців страхово го стажу після призначення (п опереднього перерахунку) пен сії незалежно від перерв у ро боті. Перерахунок пенсії зді йснюється зі заробітної плат и (доходу), з якої була обчисле на пенсія. За бажанням пенсіо нера перерахунок пенсії пров адиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій с татті 40 цього Закону, із засто суванням показника середньо ї заробітної плати працівник ів в середньому на одну застр аховану особу в цілому по Укр аїни, з якої сплачено страхов і внески та яка відповідно до цього Закону враховується д ля обчислення пенсії, за кале ндарний рік, що передує року п ерерахунку пенсії. При цьому з періоду, за який враховуєть ся заробітна плата (дохід) для перерахунку пенсії, період п ісля призначення пенсії не п ідлягає виключенню згідно із абзацом третім частини перш ої статті 40 цього Закону. …»

Проте рішенням Конституці йного Суду України від 22 травн я 2008 року №10-рп/2008 зміни, внесені підпунктом «б»підпункту 10 пу нкту 35 розділу ІІ Закону Украї ни від 28.12.2007 року №107 , визнано так ими, що не відповідають Конст итуції ( є неконституційними ).

Починаючи з 22 травня 2008 року і станом на лютий 2011 року (час зв ернення позивача з заявою пр о перерахунок пенсії) діяла р едакція ч.4 ст.42 та ч.1, ч.2 ст. 40 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування»в редакції Закон у України від 09.07.2003 року №1058 - ІV.

Відповідно до частини 4 ст. 42 Закону України «Про загально обов' язкове державне пенсі йне страхування»в редакції в ід 09.07.2003 року перерахунок здійс нюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхо вого стажу, зазначені в части ні першій статті 40 цього Закон у.

Відповідно до частини 1 ст. 40 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування»для обч ислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за буд ь-які 60 календарних місяців ст рахового стажу підряд до 1 лип ня 2000 року, незалежно від перер в, та за весь період страховог о стажу, починаючи з 1 липня 2000 р оку.

З матеріалів справи встано влено, що перерахунок пенсії позивачу здійснено із зароб ітної плати за періоди страх ового стажу, зазначені в част ині 1 статті 40 цього Закону.

Як вбачається з частини 2 ст атті 40 Закону України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування»зароб ітна плата, з якої відповідно до ч.1 ст. 40 зазначеного Закону обчислюється пенсія, визнача ється за формулою: Зп=Зс х (Ск:К ), де:

Зп- - заробітна плата (дохід) з астрахованої особи для обчис лення пенсії, у гривнях;

Зс- середня заробітна плата працівників, зайнятих у галу зях економіки України, за кал ендарний рік, що передує року звернення за призначенням п енсії;

Ск- сума коефіцієнтів зароб ітної плати (доходу) за кожний місяць (Кз1+Кз2+Кз3+…Кзn);

К-кількість місяців страхо вого стажу, за які розрахован о коефіцієнти заробітної пла ти (доходу) застрахованої осо би.

Тобто, оскільки перерахуно к пенсії позивачу здійснено із заробітної плати за періо ди страхового стажу, зазначе ні в ч.1 ст. 40 цього Закону, то ця з аробітна плата відповідно до ч.2 ст. 40 цього Закону повинна б ула обчислюватися з урахува нням показника середньої зар обітної плати працівників, з айнятих у галузях економіки України, за 2010 рік.

Як вбачається з позовних ви мог позивач просив зобов' яз ати відповідача здійснити йо му перерахунок пенсії саме з урахуванням середньої зароб ітної плати працівників, зай нятих у галузях економіки Ук раїни за 2010 рік, що відповідно в имогам ст. 40 та частини 4 ст. 42 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування», а тому позовні вимоги є такими, що ґрунтують ся на законі.

У спірних правовідносинах застосуванню підлягають ст. 40 та частина 4 статті 42 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування»в редакції Закону в ід 09.07.2003 року №1058.

Такий висновок судом зро блено, виходячи з пріоритетн ості законів над підзаконни м актами, якою є постанова Ка бінету Міністрів України від 28.05.2008 року №530, що суперечить вищ езазначеному Закону, оскільк и фактично в зазначеній пост анові Кабінету Міністрів Укр аїни відтворена частина 4 ст. 42 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування»в редакції Закону України від 28.12.2007 року № 107 - VІ, яка визнана неконститу ційною, і таким чином умови пе рерахунку пенсії, визначені в пп.3п.11 постанови КМУ від 28.05.2008 р оку №530, не відповідають цим ум овам, викладеним в ст. 40, части ні 4 ст. 42 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування»в ред акції від 09.07.2003 року, яка віднов ила свою дію з 22 травня 2008 року.

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування»цей Закон регулює від носини, що виникають між суб' єктами системи загальнообов ' язкового державного пенсі йного страхування. Дія інших нормативно-правових актів м оже поширюватися на ці відно сини лише у випадках, передба чених цим Законом, або в части ні, що не суперечить цьому Зак ону. Виключно цим Законом виз начаються: види пенсійних ви плат; умови набуття права та п орядок визначення розмірів п енсійних виплат.

Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові особи і сл ужбові особи зобов' язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Відповідач, як суб 'єкт владних повноважень, не д овів правомірність прийнято го ним оскаржуваного рішення про відсутність підстав для перерахунку пенсії із засто суванням показника середньо ї заробітної плати працівник ів, зайнятих в галузях економ іки в Україні за 2010 рік.

З урахуванням викладено го, суд вважає, що можливо зад овольнити позовні вимоги О СОБА_3 про визнання незакон ними дій відповідача щодо не застосування при перерахунк у пенсії показника середньої заробітної плати працівникі в, зайнятих у галузях економі ки України, за 2010 рік та зобов' язання відповідача здійснит и ОСОБА_3 з 01 лютого 2011 року п ерерахунок пенсії відповід но до ст. 40, частини 4 ст. 42 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»в редакції Закону в ід 09.07.2003 року № 1058-IV з урахуванням середньої заробітної плати п рацівників, зайнятих у галуз ях економіки України, за 2010 рік .

На підставі п. 34 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів "Про держ авне мито" від 21.01.1993 року № 7-93 Пенс ійний фонд України звільняєт ься від сплати державного ми та.

На підставі викла деного, керуючись ст.ст.8, 10, 70, 71, 94, 99,100, 159-163 КАС України , ст. 3, ч.2 ст.19, ч.3 ст.51, ст. 92 Конституції України, ст.ст. 40, 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування», суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 до Управління Пен сійного фонду України в м. Доб ропіллі Донецької області п ро визнання дій відповідача протиправними та зобов'язанн я Управління Пенсійного фонд у України в м. Добропіллі зро бити перерахунок пенсії із з астосуванням показника сере дньої заробітної плати праці вників, зайнятих в галузях ек ономіки в Україні за 2010 рік, та стягнення недоотриманої пен сії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в м. Добропіллі Донец ької області щодо відмови у п ерерахунку пенсії ОСОБА_3 з застосуванням показника с ередньої заробітної плати пр ацівників, зайнятих в галузя х економіки в Україні за 2010 рік .

Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України в м. До бропіллі Донецької області з дійснити перерахунок та випл ату пенсії ОСОБА_3 з 1 лютог о 2011 року з застосуванням пока зника середньої заробітної п лати працівників, зайнятих в галузях економіки в Україні за 2010 рік.

Постанова може бути оскарж ена до Апеляційного адмініст ративного суду Донецької обл асті через Добропільський мі ськрайонний суд Донецької об ласті шляхом подачі апеляцій ної скарги протягом 10 днів з д ня проголошення постанови.

Складено одноособово у нарадчій кімнаті в одному пр имірнику.

Головуючий суддя С.О.Ді денко

СудДобропільський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення06.05.2011
Оприлюднено24.05.2011
Номер документу15284473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3128/11

Ухвала від 09.01.2020

Адміністративне

Березнівський районний суд Рівненської області

Собчук А. Ю.

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Березнівський районний суд Рівненської області

Собчук А. Ю.

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Березнівський районний суд Рівненської області

Собчук А. Ю.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Таращанський районний суд Київської області

Потеряйко С. А.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Любешівський районний суд Волинської області

Глинянчук В. Д.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Березнівський районний суд Рівненської області

Старовецька Ю. В.

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Березнівський районний суд Рівненської області

Старовецька Ю. В.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Березнівський районний суд Рівненської області

Старовецька Ю. В.

Ухвала від 20.06.2011

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Свістєльнік Ю. М.

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Міщенко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні