Рішення
від 25.05.2011 по справі 47/149
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА



 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  47/149

25.05.11

За позовом      Заступника прокурора Дарницького району міста Києва в інтересах держави в

                         особі Київської міської ради

До                      Фізичної особи –підприємця ОСОБА_1

Про                       зобов’язання звільнити самовільно зайняту земельну ділянку

                                       

                                                                                            Суддя Станік С.Р.

Представники:

Від позивача           не з’явився;

Від відповідача      ОСОБА_1. (особу встановлено);

Прокурор                Радзівіл Б.В. –посвідчення № 214 від 07.10.2009

На підставі статті 85 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 25.05.2011 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора Дарницького району міста Києва звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом в інтересах держави в особі Київської міської ради до відповідача про зобов’язання останнього звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 20 кв.м., яка використовується ним під розміщення малої архітектурної форми та знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва, привівши її у придатний стан.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.05.2011 було порушено провадження у справі № 47/149, розгляд справи було призначено на 25.05.2011.

В судовому засіданні 25.05.2011 прокурор викладені у позові в інтересах держави вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд позов задовольнити. В обгрунтування поданого в інтересах держави позову прокурор наголошує на тому, що відповідачем здійснюється використання земельної ділянки площею 20 кв.м., яка використовується ним під розміщення малої архітектурної форми та знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва без документів, що посвідчують право власності або користування земельною ділянкою, що суперечить ст. ст. 125,126 Земельного кодексу України, що на думку прокурора згідно ст. 212 Земельного кодексу України є підставами для зобов’язання відповідача звільнити наведену вище земельну ділянку та привести її у придатний стан.

Київська міська рада своїх представників в судове засідання 25.05.2011 –не направила, причин неявки не повідомила. Про проведення судового засідання була повідомлена належним чином за вказаною у позові адресою, заяв та клопотань через канцелярію суду не подавала.

Відповідач в судовому засіданні проти заявлених вимог заперечував, просив суд у позові відмовити. В обгрунтування усних заперечень посилався на те, що розміщення малої архітектурної форми здійснено ним на земельній ділянці площею 20 кв.м., яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва, на підставі договору на право тимчасового користування землею (на умовах оренди) від 28.04.2004 та паспорту № 0328К05Д.Ш04 на тимчасове розміщення торговельного кіоску на зазначеній земельній ділянці.

Справа розглядається в порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши надані матеріали справи, заслухавши прокурора та відповідача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

28.04.2004 між Дарницькою районною у місті Києві радою, з однієї сторони, та відповідачем –ФОП ОСОБА_1., з іншої сторони, було укладено договір на право тимчасового користування землею (на умовах оренди) № 29, згідно умов якого Дарницька районна у місті Києві рада на підставі розпорядження від 13.04.2004 № 209 надала, а відповідач прийняв в оренду земельну ділянку загальною площею 20 кв.м., в тому числі під кіоском –20,0 кв.м.  (п.1.1), земельна ділянка надана на умовах короткострокової оренди під тимчасове розміщення торговельного кіоску по АДРЕСА_2 терміном до 27.11.2006 (п. 1.2).

27.07.2004 Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища було затверджено паспорт № 0328К05Д.Ш04 на тимчасове розміщення торговельного кіоску у Дарницькому районі міста Києва на АДРЕСА_2, згідно якого замовником паспорту виступив ФОП ОСОБА_1., підставою його видачі зазначено договір на право тимчасового користування землею (на умовах оренди) від 28.04.2004, а в особливих умовах зазначено, що даний паспорт визначає архітектурно-планувальне та колористичне вирішення розміщення МАФ, а земельно-майнові питання, пов’язані з розміщенням та експлуатацією об’єкту, необхідно вирішити згідно з чинним законодавством.

Відповідно до розпорядження Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації від 01.06.2007 № 616 «Про попереднє погодження розташування малих архітектурних форм у Дарницькому районі м.Києва», було узгоджено тимчасове місце розташування малих архітектурних форм у Дарницькому районі міста Києва згідно з додатком, зокрема погоджено розташування СПД-ФО ОСОБА_1. малої архітектурної форми (кіоску) на земельній ділянці площею 20 кв.м. по АДРЕСА_2.

Згідно п. 5 Положення про державну інспекцію контролю за використанням і охороною земель, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.02 № 1958, держінспекція в межах своєї компетенції має право звертатись до органів прокуратури щодо повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок.

Як зазначив прокурор у позові, управлінням Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель Головного управління Держкомзему у м. Києві відповідно до ст.ст. 187, 188 Земельного кодексу України та ст. 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» від 19.06.2003, проведено перевірку законності використання земельної ділянки, що розташована по АДРЕСА_2 у Дарницькому районі м. Києва, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства № А 193/6 від 24.03.2011 (далі –акт № А 193/6 від 24.03.2011).

Відповідно до акту № А 193/6 від 24.03.2011, встановлено, що відповідач самовільно займає земельну ділянку площею 20 кв.м. під розміщення малої архітектурної форми на підставі договору оренди земельної ділянки від 28.04.2004 № 29, термін дії якого закінчився.

24.03.2011 державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель у м.Києві Головного управління Держкомзему у місті Києві відносно ФОП ОСОБА_1. було складено протокол про адміністративне правопорушення за ст. 54 КУпАП, згідно якого встановлено, що відповідач самовільно займає земельну ділянку площею 20 кв.м. під розміщення малої архітектурної форми на підставі договору оренди земельної ділянки від 28.04.2004 № 29, термін дії якого закінчився, внаслідок чого накладено стягнення у вигляді штрафу, який відповідачем сплачено, та винесено припис № 193/6 про усунення вимог земельного законодавства.

04.11.2011 державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель у м.Києві Головного управління Держкомзему у місті Києві винесено постанову про накладення адміністративного стягнення № 20, згідно якої внаслідок того, що ФОП ОСОБА_1. всупереч статті 126 Земельного кодексу України використовує земельну ділянку площею 20 кв.м. під розміщення малої архітектурної форми на підставі договору оренди земельної ділянки від 28.04.2004 № 29, термін дії якого закінчився, постановлено визнати винним відповідача-2 у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 54 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 170,00 грн.

Згідно наявних у справі пояснень ФОП ОСОБА_1. від 28.04.2011, наданих до прокуратури Дарницького району міста Києва, встановлено, що 28.04.2004 між ним та головою Дарницької районної у м.Києві ради Кирилюком М.П. укладено договір на право тимчасового користування землею (на умовах оренди) на підставі розпорядження райради №290 від 13.04.2004, договір зареєстровано у книзі договорів на право тимчасового користування землею за №29 від 28.04.04 з терміном дії до 27.11.2006. Термін дії вказаного договору не продовжено, оскільки ФОП ОСОБА_1. ще 01.09.2009 подано до Київського інвестиційного агентства документи щодо отримання дозволу на розміщення тимчасової споруди, але на даний час вказаною організацією жодного документу щодо дозволу на розміщення МАФ - не надано.

Як зазначав прокурор у позові, матеріали перевірки за вищевказаними обставинами зайняття ФОП ОСОБА_1. земельної ділянки площею 20 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва були направлені Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель у м. Києві до прокуратури Дарницького району міста Києва для вжиття заходів прокурорського реагування в порядку Закону України «Про прокуратуру».

Пунктом 5 статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадян або держави в суді у випадках, встановлених законом.

Частиною 1 ст. 15 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Частиною другою цієї статті визначено способи захисту цивільних прав та інтересів. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Відповідно до ст. 20 Цивільного кодексу України, право на захист особа здійснює на свій розсуд.

З огляду на положення зазначеної норми та принцип диспозитивності у господарському судочинстві, позивач має право вільно обирати способи захисту порушеного права чи інтересу.

Відповідно  до ст. 2  ГПК України, господарський суд порушує справи, зокрема,  за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обгрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів, внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або державою.

Конституційний суд у рішенні від 08.04.1999 у справі №3-рн/99 (далі рішення Конституційного суду) вказав, що прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза інтересам держави, і ця заява, за статтею 2 Арбітражного процесуального кодексу України (зараз ГПК), є підставою для порушення справи в арбітражному суді.

Із врахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до ст.13 Конституції України земля є об"єктом власності Українського народу, від імені якого права власності здійснюють органи державної влади та органи державної влади і місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 84 Земельного кодексу України в державній власності перебувають усі землі України, за винятком комунальної та приватної власності.

Право державної власності на землю набувається та реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради Міністрів АРК, Київської та Севастопольської міської Ради, районних державних адміністрацій у відповідності до закону.

Згідно зі ст. 9 Земельного кодексу України передача земельних ділянок у власність чи користування громадян чи юридичних осіб відноситься до повноважень Ради.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про столицю України місто-герой Київ», місцеве самоврядування у м. Києві здійснюється територіальною громадою міста, в тому числі, через Київську міську раду.

За вказаних підстав суд вважає, що прокурор вірно визначив Київську міську раду в якості органу, уповноважених державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, які є предметом розгляду.

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України  визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України юридичні громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Статтею 9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування відноситься до повноважень Київської міської ради.

Відповідно до ст. 60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров’я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об’єкти, визначені відповідно до закону як об’єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно п. 5 ст. 16 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, від імені та в інтересах територіальних громад права суб’єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до статті 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Згідно з статтею 2 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, серед основних завдань державного контролю за використанням та охороною земель є забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України.

Відповідно до ст. 5 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, державний контроль за використанням та охороною земель здійснює спеціально уповноважений орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

До повноважень державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Закон України “Про державний контроль за використанням та охороною земель” (ст. 10) відносить, зокрема, можливість безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель, складати акти перевірок.

Порядок проведення перевірок з питань використання земель та складання відповідних актів перевірок встановлюється Порядком планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 12.12.2003 № 312.

Відповідно до п. 4.2. зазначеного Порядку при проведенні перевірки державний інспектор: установлює особу, яка є власником земельної ділянки чи землекористувачем; при встановленні факту зміни власника чи користувача об'єкта нерухомості уживає заходів для з'ясування особи фактичного власника чи користувача; установлює правомірність використання земельних ділянок іншими землекористувачами, яким вони не надані у власність чи користування; перевіряє наявність документів, що посвідчують право власності чи право користування земельною ділянкою; перевіряє дотримання режиму використання земельної ділянки відповідно до цільового призначення; уточнює відповідність місця розташування та меж земельної ділянки, мір ліній, визначених у документах, які посвідчують право користування земельною ділянкою, фактичним мірам ліній на місцевості.

Відповідно до п. 4.3. наведеного Порядку при виявленні порушення земельного законодавства державний інспектор: з'ясовує обставини та суть скоєного порушення земельного законодавства; установлює особу, яка здійснила порушення земельного законодавства; установлює, чи є в діях чи бездіяльності особи, яка вчинила порушення земельного законодавства, ознаки адміністративного правопорушення або склад злочину; обстежує земельну ділянку і встановлює, чи завдана юридичними чи фізичними особами шкода земельним ресурсам унаслідок їхньої господарської та іншої діяльності.

Відповідно до статті 123 Земельного кодексу України, юридична особа, зацікавлена в одержані земельної ділянки у користування із земель державної або комунальної власності звертається із відповідним клопотанням до сільської, селищної, міської ради.

Статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України Право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Згідно зі статтею 126 Земельного кодексу України, вказане право посвідчується державним актом встановленої форми або договором, який реєструється відповідно до закону.

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про оренду землі»договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов‘язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно статті 1 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, самовільним зайняттям земельної ділянки є будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Також, відповідно до листа-роз’яснення Держкомзему України від 11.11.2008 № 14-17-4/12991 “Щодо застосування терміну “Самовільне зайняття земельної ділянки”, згідно із вищезазначеним терміном не вважається самовільним зайняттям земельної ділянки, якщо орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування прийняв рішення про її передачу у власність або надання у користування (оренду). Даний перелік рішень є вичерпним. У разі використання земельної ділянки за наявності будь-яких інших рішень зазначених органів (наприклад про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки, про погодження місця розташування об’єкту тощо), дані дії слід кваліфікувати як самовільне зайняття земельної ділянки. У вищевказаному листі-роз’ясненні зазначено, що під “Вчиненням дій, які відповідно до закону є правомірними”, про що йдеться у визначенні терміну самовільне зайняття земельної ділянки”, слід розуміти укладання цивільно-правових угод, які передбачені чинним законодавством.

Статтею 212 Земельного кодексу України встановлено, самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними (ч. 1). Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки (ч. 2). Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду (ч. 3).

Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об’єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин в їх сукупності.

Згідно статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Приписами статті 34 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Враховуючи вище викладене, судом встановлено, що відповідачу на підставі укладеного з Дарницькою районною у місті Києві радою договору на право тимчасового користування землею (на умовах оренди) № 29 від 28.04.2004 було надано у тимчасове користування терміном до 27.11.2006 земельну ділянку площею 20 кв.м. під тимчасове розміщення торговельного кіоску по АДРЕСА_2, але після закінчення терміну дії договору на право тимчасового користування землею (на умовах оренди) № 29 від 28.04.2004, відповідачем земельна ділянка площею 20 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва звільнена та повернута у власність громади міста - не була, доказів того, що зазначений договір було продовжено –суду станом на момент вирішення спору –не надано, як не надано доказів того, що орган, уповноважений на розпорядження землями територіальної громади міста Києва –Київська міська рада в порядку ст. ст. 9, 116 Земельного кодексу України приймала рішення про продовження терміну дії зазначеного договору.

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскільки відповідач фактично використовує земельну ділянку площею 20 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва під розміщення малої архітектурної форми  за відсутності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) та за відсутності   правочину щодо такої земельної ділянки, отже відповідач всупереч вимог ст. ст. 125,126 Земельного кодексу України самовільно займає земельну ділянку площею 20 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва, що згідно статті 212 Земельного кодексу України є підставами для зобов’язання відповідача звільнити наведену вище земельну ділянку та привести її у придатний стан.

З огляду на викладене, вимога прокурора, заявлена у позові в інтересах держави в особі Київської міської ради про зобов’язання відповідача звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 20 кв.м., яка використовується ним під розміщення малої архітектурної форми та знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва, привівши її у придатний стан –є законною, обґрунтовано, доведеною належними та допустимими доказами, а тому підлягає задоволенню.

Державне мито за вимогу немайнового характеру і судові витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ч. 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України,  підлягають стягненню з відповідача в дохід Державного бюджету України.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 33, 34, 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу  України, Господарський суд міста Києва, –

          

В И Р І Ш И В:

1.          Позов задовольнити.

2. Зобов’язати Фізичну особу –підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, місцезнаходження: АДРЕСА_1) звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 20 кв.м., яка використовується ним під розміщення малої архітектурної форми та знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 у Дарницькому район міста Києва, привівши її у придатний стан.

3. Стягнути з Фізичної особи –підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, місцезнаходження: АДРЕСА_1) в дохід Державного бюджету України 85 (вісімдесят п’ять) грн. 00 коп. державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

4.          Рішення  господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським  судом.

Суддя                                                                                                              С.Р. Станік

                                                                                 

                                                                                     Дата складання повного тексту рішення –30.05.2011

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.05.2011
Оприлюднено06.06.2011
Номер документу15928200
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —47/149

Ухвала від 03.02.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоконь Н. Д.*

Ухвала від 24.02.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоконь Н. Д.*

Ухвала від 19.01.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоконь Н. Д.*

Ухвала від 27.12.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоконь Н. Д.*

Ухвала від 21.05.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Светлічний Ю.В.

Постанова від 08.11.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Чернов Є.В.

Ухвала від 19.10.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Чернов Є.В.

Постанова від 07.09.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Нєсвєтова Н.М.

Рішення від 25.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Станік С.Р.

Ухвала від 18.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Станік С.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні