Постанова
від 05.05.2011 по справі 2а-3798/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №5.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 травня 2011 року Справа № 2а-3798/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді Ірметової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Вівдюк М. М.,

За участю сторін:

представник позивача: не з' явився ,

представник відповідача: Кучеров І.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали за адміністративним позовом Державної інспекції з контр олю за цінами в Луганській об ласті до Державного підприєм ства «Центральний ринок м.Лу ганська» Луганської обласно ї спілки споживчих товариств про стягнення сум економічн их санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

18 травня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду від Державної інспе кції з контролю за цінами в Лу ганській області надійшов по зов, яким позивач просив стяг нути з Державного підприємст ва «Центральний ринок м.Луга нська» Луганської обласної с пілки споживчих товариств су ми економічних санкцій у роз мірі 137047,14 грн. на підставі рішен ня від 27.04.2010 №139.

В обґрунтування свого позо ву позивач зазначив, що при пр оведенні перевірки відповід ача було встановлено порушен ня порядку формування, встан овлення та застосування тари фів, а саме у період з 13.04.2010 по 19.04.201 0 було завищено вартість посл уги «надання в оренду торгів ельних місць», які призвели д о порушення ряду нормативно- правових актів. На підставі а кту перевірки було прийнято рішення про стягнення економ ічних санкцій та штрафних са нкцій з відповідача у розмір і 137047,14 грн.

Ухвалою суду від 07 червня 2010 р оку провадження у справі бул о зупинено до набрання закон ної сили рішення у справі №2а-3 583/10/1270 за адміністративним позо вом Державного підприємства «Центральний ринок м.Луганс ька» Луганської обласної спі лки споживчих товариств до Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Луганській обла сті про визнання протиправни м та скасування рішення про з астосування економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін №139 від 27 квітня 2010 року.

Ухвалою суду від 08 квітня 2011 р оку провадження у справі бул о поновлено.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і та зазначив, що постановою Л уганського окружного адміні стративного суду від 24.12.2010 по сп раві №2а-3583/10/1270, яке було залишено без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністратив ного суду від 23 березня 2011 року , в задоволенні позовних вимо г Державного підприємства «Ц ентральний ринок м.Луганська » Луганської обласної спілки споживчих товариств до Держ авної інспекції з контролю з а цінами в Луганській област і про визнання протиправним та скасування рішення про за стосування економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін №139 від 27 квітня 2 010 року було відмовлено. Таким чином, судовим рішенням було встановлено правомірність н арахування економічних санк цій та штрафних санкцій.

Представник відповідача з аперечував проти задоволенн я позовних вимог та зазначив , що постановою окружного адм іністративного суду міста Ки єва від 07.09.2010 по справі №2а-4429/09/2670 бу ло визнано незаконною та ска совано постанову Кабінету Мі ністрів України від 05.03.2009 №278 «Пр о заходи стабілізації цін за надання послуг та оренду тор гових приміщень (площ) у торгі вельних об' єктах, на рахунк ах з продажу продовольчих та непродовольчих товарів в ум овах фінансово-економічної к ризи», на підставі якої позив ач прийняв рішення про засто сування економічних санкцій . За таких підстав відповідач просив відмовити в задоволе нні позовних вимог.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, вивчивши матеріали справи, д ослідивши надані сторонами д окази, суд виходить з наступн ого..

Згідно із статтею 12 Закону У країни від 03 грудня 1990 року № 507-Х ІІ «Про ціни та ціноутворенн я» координацію роботи по зді йсненню політики цін, провед ення економічного аналізу рі вня та динаміки цін і вжиття з аходів щодо регулювання цін і тарифів здійснюється відпо відними державними органами управління України та їх стр уктурними підрозділами.

Закон України «Про ціни та ц іноутворення» поширюється н а всі підприємства й організ ації незалежно від форм влас ності, підпорядкованості і м етодів організації праці та виробництва.

В народному господарстві з астосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані т а регульовані ціни і тарифи. Т ак, ст. 8 Закону України «Про ці ни та ціноутворення» передба чено, що державне регулюванн я цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення:

- державних фіксованих цін ( тарифів);

- граничних рівнів цін (тари фів) або граничних відхилень від державних фіксованих ці н і тарифів.

Державний контроль за ціна ми відповідно до ст.13 Закону У країни від 03 грудня 1990 року № 507-Х ІІ «Про ціни та ціноутворенн я» здійснюється при встановл енні і застосуванні державни х фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контр олюється правомірність їх за стосування та додержання вим ог законодавства про захист економічної конкуренції.

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни.

Згідно з Положенням про Дер жавну інспекцію з контролю з а цінами, затвердженим поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 13 грудня 2000 року № 1819, Дер жавна інспекція з контролю з а цінами є урядовим органом, щ о діє у системі Мінекономіки , відповідальний перед Кабін етом Міністрів України, підз вітний та підконтрольний Мін істрові економіки.

Основними завданнями Держ авної інспекції з контролю з а цінами є:

- організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляд у за дотриманням центральним и та місцевими органами вико навчої влади, Радою міністрі в Автономної Республіки Крим , суб' єктами господарювання вимог щодо формування, встан овлення та застосування цін (тарифів);

- проведення цінових спосте режень на споживчому та това рних ринках.

Державна інспекція з контр олю за цінами відповідно до п окладених на неї завдань, сер ед іншого:

- у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержан ня порядку формування, встан овлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічн ого обґрунтування;

- надає за результатами пере вірок органів виконавчої вла ди, суб' єктів господарюванн я обов' язкові для виконання приписи щодо усунення поруш ень порядку формування, вста новлення та застосування цін і тарифів;

- вживає відповідно до закон одавства заходів за порушенн я суб' єктами господарюванн я порядку формування, встано влення і застосування цін і т арифів, а також невиконання в имог органів державного конт ролю за цінами;

- застосовує відповідно до з аконодавства адміністратив но-господарські санкції за п орушення порядку формування , встановлення та застосуван ня цін (тарифів).

Відповідно до підпунктів 5 т а 12 пункту 5 Положення про Держ авну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 13 грудня 2000 року № 1819, Дер жавна інспекція з контролю з а цінами має право приймати в ідповідно до законодавства р ішення про застосування адмі ністративно-господарських с анкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів) та звертатись до суду з позовам и про стягнення до бюджету су м у разі застосування відпов ідних адміністративно-госпо дарських санкцій, зобов' яза ння вчинити певні дії або утр иматися від їх вчинення.

Абзацом 1 п.6 Положення про Де ржавну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 13 грудня 2000 року № 1819, п ередбачено, що начальники де ржавних інспекцій з контролю за цінами та їх заступники ві д імені органів державного к онтролю за цінами приймають рішення про вилучення до від повідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної су б' єктом господарювання вир учки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розм ірі, а також розглядають спра ви про адміністративні право порушення і накладають адмін істративні стягнення.

Державна інспекція з контр олю за цінами має територіал ьні органи - державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі, які становлять єдину си стему органів державного кон тролю за цінами і мають права , передбачені пунктами 5, 6 цьог о Положення, відповідно до аб зацу першого пункту 11 Положен ня про Державну інспекцію з к онтролю за цінами, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 13 грудня 2000 року № 1819.

Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про ціни і ціноутворе ння» та пункту 1.3. Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03 грудня 2001 року № 298/519 та з ареєстрованої в Міністерств і юстиції України 18 грудня 2001 р оку за № 1047/6238, необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню і зараховується в дохід ві дповідного бюджету із застос уванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки за належн істю.

Пунктом 1.4 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що підстав ою для застосування економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін є одер жання суб' єктами господарю вання необґрунтованої вируч ки в результаті порушення ни ми чинного в періоді, що перев іряється, порядку встановлен ня та застосування цін і тари фів, які регулюються уповнов аженими органами відповідно до вимог законодавства.

Порушеннями порядку встан овлення і застосування цін, з а які накладаються економічн і санкції, є, зокрема:

- нарахування непередбачен их законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються ;

- застосування вільних цін ( тарифів) на продукцію (послуг и, роботи) за умови запровадже ння для них режиму державног о регулювання;

- застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи ) з рентабельністю, рівень яко ї перевищує встановлений від повідно до законодавства гра ничний;

- застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов' язкового декл арування їх зміни;

- завищення або заниження ро зміру передбачених законода вством податків та обов' язк ових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх невклю чення в структуру ціни, що рег улюється;

- включення в структуру регу льованих цін (тарифів) не пере дбачених законодавством вит рат або витрат понад установ лені розміри;

- включення у вартість проду кції та послуг, ціни (тарифи) н а які регулюються, фактично н е виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робі т);

- застосування торговельни х і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад уста новлений граничний розмір;

- застосування цін (тарифів) суб' єктами господарювання за види послуг (робіт), які не п ередбачені визначеними норм ативно-правовими актами, що в становлюють для них відповід ні переліки платних послуг;

- застосування цін і тарифів з порушенням інших запровад жених методів регулювання.

Пунктом 2.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що необґру нтовано одержана суб' єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вил ученню в дохід бюджету, обчис люється:

- при порушенні порядку вста новлення і застосування цін (тарифів), що регулюються упов новаженими органами, - як різн иця між фактичною виручкою в ід реалізації продукції (пос луг, робіт) та її вартістю за ц інами і тарифами, сформовани ми згідно з вимогами законод авства;

- при неправомірному застос уванні вільних цін замість ф іксованих або регульованих ( декларованих) - як різниця між фактичною виручкою від реал ізації продукції (послуг, роб іт) і вартістю від реалізації продукції (послуг, робіт) за ц інами, які повинні застосову ватись згідно з вимогами зак онодавства;

- при неправомірному застос уванні цін (тарифів) суб' єкт ами господарювання за види п ослуг (робіт), які не передбаче ні визначеними нормативно-пр авовими актами, що встановлю ють для них відповідні перел іки платних послуг, - уся сума незаконно стягнутих коштів;

- при включенні у вартість п родукції та послуг, ціни на як і регулюються, фактично не ви конаних послуг (робіт) або вик онаних не в повному обсязі - як різниця між одержаною вируч кою від реалізації і вартіст ю продукції та послуг, визнач еною відповідно до нормативі в, з урахуванням фактичних об сягів виконання.

Пунктом 3.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань Європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що Державн а інспекція з контролю за цін ами та державні інспекції з к онтролю за цінами в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилуч ення сум економічних та фіна нсових (штрафних) санкцій у по рядку, передбаченому законод авством.

Підставою для прийняття рі шень про вилучення сум еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій є акти перевірок, я кі складаються посадовими ос обами органів державного кон тролю за цінами.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі посвідче ння від 14 квітня 2010 року №232, вида ного Державною інспекцією з контролю за цінами в Лугансь кій області, відповідно до ст .13 Закону України «Про ціни та ціноутворення», постанови К МУ від 13.12.2000 №1819 «Питання Державн ої інспекції з контролю за ці нами» та у зв' язку із зверне нням голови Представництва д ержавного комітету України з питань регуляторної політик и та підприємництва в Луганс ькій області, на підставі зго ди Міністерства економіки Ук раїни від 08.04.2010 №200/6-24/2115 посадовими особами відповідача була пр оведена позапланова перевір ка у Дочірньому підприємстві «Центральний ринок міста Лу ганська» Луганської обласно ї спілки споживчих товариств .

В ході зазначеної перевірк и, серед іншого, було встановл ено, що між ДП «Центральний ри нок м.Луганська» Луганської обласної спілки споживчих то вариств та Виконавчим коміте том Луганської міської ради укладено Договір оренди земе льної ділянки від 12.02.2003 серія ВА С №963650 за №4263, згідно якого ДП «Це нтральний ринок м. Луганська » Луганської обласної спілки споживчих товариств прийнял о в оренду земельну ділянку п лощею 3,2082га розташовану за адр есою: м. Луганськ, вул. Челюскі нців, 1, терміном до 23.01.2047 для розм іщення будівель і споруд.

Відповідно до паспорту рин ку, виданого Головою обласно ї Координаційної ради з пита нь організації та проведення атестації ринків Луганської обласної державної адмініст рації, станом на 01.07.2004 площа зем ельної ділянки складає 3,2082 га, кількість обладнаних торгов ельних місць складає 2060, у тому числі кількість спеціалізов аних торговельних місць з ре алізації продовольчої групи товарів - 969 місць, непродово льчої групи товарів - 1091 місць.

Відповідно до Договору про внесення змін та доповнень д о договору оренди землі від 14. 03.2006 серія ВСР №051897, площа земельн ої ділянки, яка передається в оренду ДП «Центральний рино к м. Луганська» Луганської об ласної спілки споживчих това риств складає 3,0025 га, розмір пл ощі змінено на підставі техн ічної документації по інвент аризації земельної ділянки.

Відповідно до статистично ї звітності №12-торг «Про наявн ість і використання торгової мережі на ринках та реалізац ію сільськогосподарського п родукції на них» станом на 01.01.2 010 кількість торговельних міс ць складає 3178, у тому числі кіль кість спеціалізованих торго вельних місць з реалізації с ільськогосподарської проду кції -485 місць, продовольчих то варів (без сільгосппродуктів ) - 451 місце, непродовольчої груп и товарів - 2210 місць, свійськи х ті інших тварин - 32 місця, що також підтверджується поясн ювальною запискою до статист ичної звітності №12-торг «Про н аявність і використання торг ової мережі на ринках та реал ізацію сільськогосподарськ ого продукції на них» станом на 01.01.2010 у розрізі торговельних місць по видам послуг станом на 01.01.10.

ДП «Центральний ринок м.Луг анська» Луганської обласної спілки споживчих товариств надає в оренду торговельні к омплекси. Надання платних по слуг з оренди торгових площ с уб' єктам підприємницької д іяльності здійснюється на пі дставі укладених договорів, про що не заперечував предст авник відповідача.

На підставі прейскуранту, з атвердженого 11.03.2008 головою пра вління Луганської обласної с пілки споживчих товариством з 15.03.2010 встановлена плата за пл атні послуги, які надаються Д П «Центральний ринок міста Л уганська» Луганської обласн ої спілки споживчих товарист в, зокрема, плата за надання то ргівельних місць диференцій ована та залежить від виду пр одукції, що реалізується гос подарюючими суб' єктами.

Перевіркою формування пла ти за послуги з надання торго вельного місця, що надаються ДП Центральний ринок м. Луган ська» Луганської обласної сп ілки споживчих товариств вст ановлено, що вартість послуг з надання торговельного міс ця була розрахована шляхом д ілення витрат на фактичну кі лькість торговельних місць, замість загальної площі торг овельних місць згідно з план ом території ринку, у відпові дності до вимог п.5 Порядку роз рахунку цін на послуги та оре нду торгових приміщень (площ ) та їх обслуговування на ринк ах з продажу продовольчих та непродовольчих товарів затв ердженого наказом Міністерс тва Економіки України та Дер жавним Комітетом України з п итань регуляторної політики та підприємництва від 30.06.2009 №638/1 09, із змінами.

Відповідно до абз. 2 п.13 Прави л торгівлі на ринках, затверд женого спільним наказом Міні стерства економіки та з пита нь європейської інтеграції У країни, Міністерства внутріш ніх справ України, Державної податкової адміністрації Ук раїни та Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26.02.2002 №57/188/84/105, одне торгове місце н а прилавках (столах) дорівнює одному погонному метру.

Крім того, зменшення собіва ртості послуг з надання торг овельних місць за розрахунка ми Держінспекції привело до завищення рівня рентабельно сті від 46,23% до 198,77% в залежності в ід видів послуг, чим були пору шені вимоги п.1 розпорядження голови Луганської облдержад міністрації від 20.10.2009 №1187 «Про ре гулювання цін за надання в ор енду торгових приміщень (пло щ) торговельно-технологічног о та/або холодильного устатк ування у торговельних об' єк тах, на ринках з продажу продо вольчих та непродовольчих то варів».

На підставі вищевикладено го, за розрахунками Держінсп екції з контролю за цінами в Л уганській області, обґрунтов ана вартість послуг з наданн я торговельних місць за вида ми послуг складає: на послуги з надання торгового місця «Т оргівля птицею», «Торгівля я йцем», «Торгівля салом, копче ностями» - 4,76 грн./місце на день , яка була розрахована виходя чи з загальних планових витр ат на зазначені послуги - 87700 г рн. та планової кількості тор говельних місць під «Торгівл ю птицею», «Торгівля яйцем», « Торгівля салом, копченостями » - 85 місця на день або 26520 місць н а рік (87700грн. / 26520 місць = 3,31 грн. х 1,2 х 1.2 - 4,76 грн.). Таким чином, при обґр унтованої собівартості 3,31 грн ., підприємством застосована рентабельність на рівні 183,23%, з амість передбаченої законод авством 20%, 1) 11.25 грн. / 1.2 = 9,37 грн.; 2) (9,37 гр н. - 3,31грн.) / 3.31 грн. х 100% = 183.23%.

На послугу з надання торгов ого місця «Торгівля декорати вними тваринами та акваріумн ими рибками» - 6,45 грн./місце на д ень, яка була розрахована вих одячи з планових витрат - 44700 г рн. та планової кількості тор говельних місць під «Торгівл ю декоративними тваринами та акваріумними рибками» - 32 міс ця на день або 9984 місць на рік (447 00 грн. / 9984 місць = 4,48грн. х 1,2 х 1,2 - 6,45 грн .). Таким чином, при обґрунтова ної собівартості 6,45 грн. підпр иємством застосована рентаб ельність на рівні 91,6%, замість п ередбаченої законодавством 20%, 1) 10,30 грн. / 1.2 = 8,58 грн.; 2) (8,58 грн. - 4,48 грн. ) / 4.48 грн. х 100% = 91,6%.

На послуги з надання торгов ого місця «Торгівля ранніми овочами, цитрусами, екзотичн ими фруктами», «Торгівля ово чами та фруктами» - 8,41 грн./місц е на день, яка була розрахован а виходячи з планових витрат - 331600 грн. та планової кількос ті торговельних місць - 182 мі сця на день або 56784 місць на рік (331600 грн. / 56784 місць = 5.84 грн. х 1.2 х 1.2 = 8,41г рн.). Таким чином, при обґрунто ваної собівартості 5.84 грн. під приємством застосована рент абельність на рівні 46.23%, заміст ь передбаченої законодавств ом 20%, 10,25грн./ 1.2 = 8.54грн.; (8,54грн. - 5.84грн.) / 5,84грн. х 100% = 46,23%.

На послуги з надання торгов ого місця «Торгівля медом, ма слом рослинним», «Торгівля н епродовольчими товарами», «Т оргівля продовольчими товар ами», «Торгівля рибою» - 7,66 грн. /місце на день, яка була розрах ована виходячи з планових ви трат -4227300 грн. та планової кільк ості торговельних місць - 2547 місць на день або 794664 місць на р ік (4227300 грн. / 794664 місць = 5,32 грн. х 1,2 х 1,2 = 7,66 грн.). Таким чином, при обґру нтованої собівартості 5,32 грн. , підприємством застосована рентабельність на рівні 84,02%, за мість передбаченої законода вством 20%, 1) 11,75 грн./1.2 = 9,79 грн.; 2) (9,79 грн . - 5.32 грн.) / 5,32 грн. х 100% = 84.02%.

На послуги з надання торгов ого місця «Торгівля м' ясопр одуктами», «Торгівля м' ясом олочною продукцією», «Торгів ля квітами, насінням» - 6,28 грн./м ісце на день яка була розрахо вана виходячи з планових вит рат - 352700 грн. та планової кіль кості торговельних місць - 259 місць на день або 80808 місць на рік (352700 грн./ 80808 місць = 4.36 грн. х 1.2 х 1. 2 = 6,28 грн.). Таким чином, при обґру нтованої собівартості 4,36 грн. підприємством застосована р ентабельність на рівні 76,8% зам ість передбаченої законодав ством 20%, 9,25 грн. / 1.2 = 7.71 грн.; (7.71 грн. - 4,36 грн.) / 4.36 грн. х 100% = 76.8%.

На послугу з надання торгов ого місця «Торгівля журналам и, газетами» -3,51 грн./місце на де нь, яка була розрахована вихо дячи з планових витрат - 7600 гр н. та планової кількості торг овельних місць - 3,51 місце на д ень або 3120 місць на рік (7600 грн./3120 м ісць = 2.44 грн. х 1.2 х 1.2 = 3,51 грн.). Таким чином, при обґрунтованої соб івартості 2,44 грн. підприємств ом застосована рентабельніс ть на рівні 198,77%, замість передб аченої законодавством 20%, 8,75 гр н. / 1.2 = 7.29 грн.; (7,29 грн. - 2,44 грн.) / 2,44 грн. х 100% = 198,77%.

За наслідками перевірки бу ло складено акт від 21 квітня 2010 року №232, відповідно до виснов ків якого, за період з 13.04.2010 по 19.04. 2010 ДП «Центральний ринок міст а Луганська» Луганської обла сної спілки споживчих товари ств було необґрунтовано нара ховано суму за послуги з нада ння торговельних місць «Торг івля птицею», «Торгівля яйце м», «Торгівля салом, копченос тями», «Торгівля декоративни ми тваринами та акваріумними рибками», «Торгівля ранніми овочами, цитрусами, екзотичн ими фруктами», «Торгівля ово чами та фруктами», «Торгівля медом, маслом рослинним», «То ргівля непродовольчими това рами», «Торгівля продовольчи ми товарами», «Торгівля рибо ю», «Торгівля м' ясопродукта ми», «Торгівля м' ясомолочно ю продукцією», «Торгівля кві тами, насінням» у розмірі 45682,38 г рн. яку рекомендовано поверн ути споживачам шляхом провед ення перерахунків.

Необґрунтована виручка от римана ДП «Центральний ринок міста Луганська» Луганської обласної спілки споживчих т овариств за послуги з наданн я торговельних місць за пері од з 13.04.2010 по 19.04.2010 складає 45682,38 грн.

Згідно з пунктом 1.4 Інструкц ії про порядок застосування економічних та фінансових (ш трафних) санкцій органами де ржавного контролю за цінами, затвердженої наказом Мініст ерства економіки та з питань Європейської інтеграції Укр аїни, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 № 298/519 та зареєст рованої в Міністерстві юстиц ії України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, дане порушення є підставо ю для застосування економічн их санкцій за порушення держ авної дисципліни цін, а саме з астосування цін (тарифів) на п родукцію (послуги, роботи) з ре нтабельністю, рівень якої пе ревищує встановлений відпов ідно до законодавства гранич ний.

Відповідно до статті 14 Зако ну України «Про ціни і ціноут ворення» вся необґрунтовано одержана підприємством сума виручки в результаті поруше ння державної дисципліни цін підлягає вилученню в доход в ідповідного бюджету залежно від підпорядкованості підпр иємства. Крім того, стягуєтьс я штраф у двократному розмір і необґрунтовано одержаної с уми виручки.

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС Укр аїни, обставини, встановлені судовим рішенням в адмініст ративній, цивільній або госп одарській справі, що набрало законної сили, не доказуютьс я при розгляді інших справ, у я ких беруть участь ті самі осо би або особа, щодо якої встано влено ці обставини.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 24.12.2010 по справі №2а-3583/10/1270, як е було залишено без змін ухва лою Донецького апеляційного адміністративного суду від 23 березня 2011 року, в задоволенн і позовних вимог Державного підприємства «Центральний р инок м.Луганська» Луганської обласної спілки споживчих т овариств до Державної інспек ції з контролю за цінами в Луг анській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін № 139 від 27 квітня 2010 року було відм овлено.

За таких підстав, постанова Луганського окружного адмін істративного суду від 24.12.2010 по с праві №2а-3583/10/1270, яким відмовлено в задоволенні позовних вимо г Державного підприємства «Ц ентральний ринок м.Луганська » Луганської обласної спілки споживчих товариств щодо ск асування рішення про застосу вання економічних санкцій №1 39 від 27.04.2010, є преюдиціальним для даної справи та вже встановл ені обставини, які доказуван ню не підлягають, оскільки в с уду не виникає сумніву щодо д остовірності цих обставин.

Посилання представника ві дповідача, що постановою окр ужного адміністративного су ду міста Києва від 07.09.2010 по спра ві №2а-4429/09/2670 було визнано незако нною та скасовано постанову Кабінету Міністрів України в ід 05.03.2009 №278 «Про заходи стабіліз ації цін за надання послуг та оренду торгових приміщень (п лощ) у торгівельних об' єкта х, на рахунках з продажу продо вольчих та непродовольчих то варів в умовах фінансово-еко номічної кризи», на підставі якої позивач дійшов до висно вку порушення відповідачем ф ормування цін на послуги, є не змістовним оскільки постано ва Кабінету Міністрів Україн и від 05.03.2009 №278 на день здійснення перевірки мала законну силу , а тому у позивача були всі пі дстави застосовувати її при проведенні перевірки.

Таким чином позовні вимоги Державної інспекції з контр олю за цінами в Луганській об ласті є законними та обґрунт ованими.

На підставі вик ладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 72 , 87, 94, 98,. 158 - 163 Кодексу адміністрати вного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Державної і нспекції з контролю за цінам и в Луганській області до Дер жавного підприємства «Центр альний ринок м.Луганська» Лу ганської обласної спілки спо живчих товариств про стягнен ня сум економічних санкцій з адовольнити.

Стягнути з Державног о підприємства «Центральний ринок м.Луганська» Луганськ ої обласної спілки споживчих товариств (вул. Челюскінців, б уд.1 м. Луганськ, 91011, р/р26006575051011 в Доне цькій обласній філії АКБ «Ук рсоцбанк», МФО 334011, і.к.01548065) на кор исть Державного бюджету (код виду платежу 21081100, МФО 804013, одержу вач: Державний бюджет Ленінс ького району, код 24046582, р/р 31115106700006) е кономічні санкції в сумі 137047,14 г рн. (сто тридцять сім тисяч сор ок сім грн. 14 коп.).

Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду через суд першої ін станції шляхом подання апеля ційної скарги.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, вста новленого Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни, якщо таку скаргу не було по дано.

Повний текст постанови скл адено та підписано 10 травня 2011 року.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16037543
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3798/10/1270

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 16.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 13.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т.Г.

Постанова від 05.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні