Рішення
від 08.06.2011 по справі 36/155
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьког о,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 36/155 08.06.11

До Київсь кої міської ради

Про визнання до говору оренди земельної діля нки недійсним

Суддя Т.Ю.Трофи менко

Представники:

Від позивача О СОБА_1 по довіреності б/н від 07.06.2011р.

Від відповідача не з?явився

В засіданні приймали участ ь

Обставини справи:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані ви моги Товариства з обмеженою відповідальністю «УкрРосБу д»до Київської міської ради про визнання договору оренди земельної ділянки від 08.06.2010р. н едійсним.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 20.04.2011р. поруш ено провадження у справі № 36/155, розгляд справи призначено н а 25.05.2011р.

У зв?язку з неявкою представ ника відповідача, ухвалою Го сподарського суду міста Києв а від 25.05.2011р., на підставі ст. 77 Гос подарського процесуального кодексу України, розгляд спр ави відкладено на 08.06.2011р.

До початку розгляду справи 08.06.2011р. через канцелярію суду в ід відповідача надійшов пись мовий відзив на позов, в якому він проти позову заперечує.

Представник позивача в суд овому засіданні 08.06.2011р. позовні вимоги повністю підтримав.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, клопотань про відкладенн я розгляду справи від них не н адходило.

Особи, які беруть участь у с праві, вважаються повідомлен ими про час і місце її розгляд у судом, якщо ухвалу про поруш ення провадження у справі на діслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві (роз' яснення Президії Вищо го Арбітражного суду України від 18.09.1997р. № 02-5/289 із змінами «Про д еякі питання практики застос ування Господарського проце суального кодексу України»).

З матеріалів справи вбачає ться, що ухвалу Господарсько го суду міста Києва від 25.05.2011р. б уло надіслано на адресу відп овідача та 30.05.2011р. отримано її п редставником, що підтверджує ться його підписом на зворот ному боці повідомлень про вр учення поштового відправлен ня № 0103015246930.

На підставі ст. 75 Господарсь кого процесуального кодексу України справа розглядаєтьс я за наявними в ній матеріала ми.

Розглянувши подані матері али справи, заслухавши поясн ення представника позивача, Господарський суд міста Києв а -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 60 Закону У країни «Про місцеве самовряд ування в Україні»територіал ьним громадам сіл, селищ, міст , районів у містах належить пр аво комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, дохо ди місцевих бюджетів, інші ко шти, землю, природні ресурси, п ідприємства, установи та орг анізації, в тому числі банки, с трахові товариства, а також п енсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, н ежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охор они здоров'я, науки, соціально го обслуговування та інше ма йно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені в ідповідно до закону як об'єкт и права комунальної власност і, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Пунктом 12 Перехідних положе нь Земельного кодексу Україн и визначено, що до розмежуван ня земель державної і комуна льної власності повноваженн я щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, кр ім земель, переданих у приват ну власність, здійснюють від повідні сільські, селищні, мі ські ради, а за межами населен их пунктів - відповідні орган и виконавчої влади.

Відповідно до п. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні»від імен і та в інтересах територіал ьних громад права суб' єкта комунальної власності здійс нюють відповідні ради.

Статтею 9 Земельного кодекс у України передбачено, що, зок рема, право розпорядження зе млями територіальної громад и м. Києва, надання земельних д ілянок у користування із зем ель комунальної власності на лежить Київській міській рад і.

Відповідно до ст. 124 Земельно го кодексу України передача в оренду земельних ділянок, щ о перебувають у держ авній або комунальній власно сті, здійснюється на підставі рішення відповідно го органу виконавчої влади а бо органу місцевого самовряд ування чи договору купівлі-п родажу права оренди земельно ї ділянки (у разі продажу прав а оренди) шляхом укладення до говору оренди земельної діля нки.

Згідно зі ст. 125 Земельного ко дексу України право власност і на земельну ділянку, а також право постійного користуван ня та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих пр ав.

Частиною 5 ст. 126 Земельного к одексу України передбачено, що право оренди земельної ді лянки посвідчується договор ом оренди землі, зареєстрова ним відповідно до закону.

Між Товариством з обмежено ю відповідальністю «УкрРосБ уд»(далі позивач, орендар) та К иївською міською радою (далі відповідач, орендодавець) 08.06.2 010р. було укладено Договір оре нди земельної ділянки (далі д оговір).

Відповідно до п. 1.1 договору о рендодавець, на підставі ріш ення Київської міської ради від 23.04.2009р. № 349/1405, за актом прийман ня-передачі передає, а оренда р приймає в оренду (строкове п латне користування) земельну ділянку (далі об' єкт оренди або земельна ділянка), визнач ену цим договором.

Згідно п. 2.1 договору об' єкт ом оренди відповідно до цьог о Договору є земельна ділянк а з наступними характеристик ами:

- місце розташування - пере тин вул. Маршала Тимошенка та вул. Маршала Малиновського в Оболонському районі м. Києва ;

- розмір - 5 934 кв.м.;

- цільове призначення - для будівництва житлового будин ку з підземним паркінгом з бл агоустроєм прилеглого сквер у;

- кадастровий номер - 8 000 000 000: 78:151:0043.

З акту приймання-передачі, п ідписаного представниками с торін 10.09.2010р., вбачається, що оре ндар прийняв в користування визначену договором земельн у ділянку.

Спір у даній справі виник у зв'язку із тим, що позивач вваж ає, що при укладенні договору відповідач ввів позивача в о ману, оскільки на переданій з емельній ділянці розташован а споруда підземної автостоя нки, яка належить на праві вла сності будівельно-інвестиці йній компанії «ПСП ЛТД», що ун еможливлює використання поз ивачем земельної ділянки за цільовим призначенням, що, у в ідповідності до ч. 1 ст. 229 Цивіл ьного кодексу України, є підс тавою для визнання його неді йсним.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, суд вваж ає, що позовні вимоги не підля гають задоволенню з наступни х підстав.

Згідно ст. 13 Конституції Укр аїни земля є об'єктом права вл асності Українського народу , від імені Українського наро ду права власника здійснюють органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня в межах, визначених цією Ко нституцією.

Статтею 14 Конституції визна чено, що земля є основним наці ональним багатством, що пере буває під особливою охороною держави.

Згідно з ч. 1 ст. 202 Цивільного к одексу України правочином є дія особи, спрямована на набу ття, зміну або припинення цив ільних прав та обов'язків.

Відповідно до ч. 1 ст. 230 Цивіль ного кодексу України, якщо од на із сторін правочину навми сно ввела другу сторону в ома ну щодо обставин, які мають іс тотне значення (ч. 1 ст. 229 цього К одексу), такий правочин визна ється судом недійсним. Омана має місце, якщо сторона запер ечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замо вчує їх існування.

Згідно ч. 1 ст. 229 Цивільного ко дексу України істотне значен ня має помилка щодо природи п равочину, прав та обов'язків с торін, таких властивостей і я костей речі, які значно знижу ють її цінність або можливіс ть використання за цільовим призначенням. Помилка щодо м отивів правочину не має істо тного значення, крім випадкі в, встановлених законом.

Суд відзначає, що відповідн о до вимог ст. 123 Земельного код ексу України особа, зацікавл ена в одержанні у користуван ня земельної ділянки із земе ль державної або комунальної власності за проектом земле устрою щодо її відведення, зв ертається з клопотанням про надання дозволу на його розр обку до відповідної сільсько ї, селищної, міської, районної , обласної ради, Кабінету Міні стрів України, Ради міністрі в Автономної Республіки Крим , місцевої державної адмініс трації.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельно ї ділянки та її цільове призн ачення. До клопотання додают ься графічні матеріали, на як их зазначено бажане місце ро зташування та розмір земельн ої ділянки, письмова згода зе млекористувача, засвідчена н отаріально (у разі вилучення земельної ділянки).

Відповідно до вимог Реглам енту розгляду питань щодо на буття та реалізації права ко ристування землею в м. Києві, з атвердженого рішенням Київс ької міської ради від 15.07.2004р. № 457 /1867 в редакції, чинній на мо мент прийняття рішення від 23.0 4.2009р. №349/1405, до клопотання (за яви) про надання у користуван ня земельної ділянки додають ся документи, що обґрунтовую ть її розмір, призначення та м ісце розташування, а також до кументи з відомостями про за цікавлену особу згідно з пер еліком, визначеним у додатку 2 до цього Регламенту.

При цьому, ст. 4. Регламенту ро згляду питань щодо набуття т а реалізації права користува ння землею в м. Києві (далі Рег ламент) встановлює, що докуме нти, що обґрунтовують розмір , призначення та місце розташ ування земельної ділянки, мо жуть бути надані у вигляді:

а) документів, самості йно підготовлених зацікавле ною особою (мають обов'язково містити викопіювання з черг ового плану міста), в тому числ і шляхом отримання офіційної інформації про правовий ста тус, допустимі види забудови та інше використання земель ної ділянки, єдині умови і обм еження забудови окремої земе льної ділянки;

б) документів, підгото влених підприємствами та орг анізаціями, визначеними заці кавленими особами.

Зацікавлена особа самості йно визначає, у якому вигляді подаються документи, що обґр унтовують розмір, призначенн я та місце розташування земе льної ділянки. Службовим осо бам органів державної влади та місцевого самоврядування забороняється надавати підп риємствам та організаціям бу дь-які переваги в отриманні і нформації про правовий стату с, допустимі види забудови та інше використання земельної ділянки, єдині умови і обмеже ння забудови окремої земельн ої ділянки.

Стаття 7 Регламенту встанов лює, що до клопотання (заяви) п ро передачу в оренду земельн ої ділянки обов'язково додаю ться:

а) викопіювання з черг ового плану міста земельної ділянки, щодо якої звертаєть ся зацікавлена особа, та план земельної ділянки в масштаб і 1:2000 або 1:500 з визначенням орієн товних меж земельної ділянки ;

б) інформація про бажа не цільове призначення земел ьної ділянки;

в) інформація про осн овне функціональне призначе ння об'єкта інвестування

(будівництва) та про його ск ладові частини і бажані осно вні техніко-економічні показ ники об'єкта з визначенням ос новних характеристик його за будови (поверховість, площа, к ількість мешканців для житло вих будинків тощо);

г) інформація про прав овий статус будівель чи спор уд, якщо такі розташовані на з емельній ділянці;

д) копії правовстанов люючих документів на земельн у ділянку;

е) копії розпорядних д окументів про надання земель ної ділянки (за відсутності п равовстановлюючих документ ів).

Таким чином, при подачі клоп отання до Київської міської ради позивач самостійно обра в спірну земельну ділянку та надав відповідні графічні м атеріали.

Крім того, ст. 9 Регламенту ви значає, що особи, які отримали відповідно до цього Регламе нту згоду на розроблення док ументації із землеустрою, ма ють право звертатися із відп овідним замовленням до земле впорядних організацій.

Умови і терміни розробленн я документації із землеустро ю визначаються договором, ук ладеним між замовником і вик онавцем цих робіт (землевпор ядною організацією).

Відповідно до ч. 1 ст. 181 Господ арського кодексу України, го сподарський договір за загал ьним правилом викладається у формі єдиного документа, під писаного сторонами та скріпл еного печатками.

Як вбачається з матеріалів справи, підписаний сторонам и договір оренди земельної д ілянки містить всі необхідні для такого типу договорів іс тотні умови, а сторонами були виконані всі необхідні дії д ля підписання вищевказаного договору.

Укладаючи договір, позивач не заперечував проти його ум ов. Отже, на момент укладення д оговору сторони досягли згод и з усіх пунктів оскаржувано го договору.

Відповідно до умов оскаржу ваного договору оренди (пунк т 2.3) земельна ділянка, яка пере дається в оренду, не має недол іків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню .

Пунктом 1.1 договору визначе но, що земельна ділянка перед ається за актом приймання-пе редачі.

Актом приймання-передачі б уло підписано як позивачем, т ак і відповідачем, в акті було зазначено, що сторони підтве рджують, що земельна ділянка , зазначена в п.1 цього акту, пер едається в придатному для її використання стані.

Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу Укра їни доказами у справі є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких господарський суд у виз наченому законом порядку вст ановлює наявність чи відсутн ість обставин, на яких ґрунту ються вимоги і заперечення с торін, а також інші обставини , які мають значення для прави льного вирішення господарсь кого спору.

Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.

Позивачем не надано суду до казів укладення ним договору внаслідок введення його в ом ану відповідачем, а саме, внас лідок повідомлення позивачу відомостей, що не відповідаю ть дійсності та замовчування обставин, які мають істотне з начення для укладеного оскар жуваного договору та не дове дений навмисний характер дій відповідача при укладенні о скаржуваного договору.

Судові витрати, відповідно до ст. 49 Господарського проце суального кодексу України, п окладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господа рського процесуального Коде ксу України, суд -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову відм овити повністю.

Суддя Трофименко Т.Ю.

Повний текст рішення склад ено 14.06.2011р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.06.2011
Оприлюднено26.07.2011
Номер документу17219439
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —36/155

Судовий наказ від 10.03.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Ухвала від 07.12.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гриник М.М.

Ухвала від 28.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гриник М.М.

Рішення від 21.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гриник М.М.

Ухвала від 21.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гриник М.М.

Рішення від 08.06.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 25.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 20.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Постанова від 04.11.2008

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Скакун О.А.

Ухвала від 29.09.2008

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Колядко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні