Рішення
від 04.04.2008 по справі 32/112
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

32/112

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  32/112

04.04.08

За позовом    Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо - комерційної фірми

                       «Полмет ГмбХ»

До                    Севастопольської міської Ради

Про                  визнання недійсним рішення №2052 від 06.05.2007

                                                                      Суддя Хрипун О.О.

Представники:

Від позивача          Яловега Е.А.- предст.

Від відповідача     Сирський С.В.- голов.фах.юр.від.

                                                                                          

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо - комерційна фірма «Полмет ГмбХ»звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом про визнання недійсним рішення Севастопольської міської ради №2052 від 16.05.2007 «Про тимчасову заборону (призупинення) використання земельної ділянки площею 0,0600 га біля будинку №121 по проспекту Генерала Острякова для будівництва торгівельного комплексу ТОВ «ВКФ «Полмет –ГмбХ».

Позов обґрунтовано тим, що спірне рішення винесене відповідачем незаконно та підлягає скасуванню, оскільки відсутні підстави для заборони або зупинення використання земельної ділянки, наданої позивачу в оренду за Договором оренди від 05.07.2005.

Відповідач відзиву на позовну заяву не надав. Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та стверджував, що оскаржуване рішення прийнято в межах діючого законодавства України.

Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Порядок набуття і реалізації права на землю передбачено розділом ІV Земельного кодексу України.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, в межах їх повноважень, визначених цим  Кодексом.  

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється  шляхом  передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно п.12 розділу «Прикінцеві положення» Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до п.1 ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.

Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради (п.3 ст.123 Кодексу).

До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце (п.4 ст.123 Кодексу).

Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами  архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. (п. 6 ст.123 Кодексу).

Відповідно до ч. 1 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.

Згідно із ст.125 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Приступати до використання земельної ділянки  до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Пунктом 2 статті 126 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

Статтею 15 Закону України «Про оренду землі»визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Передача об'єкта оренди орендарю здійснюється орендодавцем у строки та на умовах, що визначені у договорі оренди землі, за актом приймання-передачі (ст.17 Закону).

14.05.2003 за результатами розгляду клопотання позивача про передачу в оренду земельної ділянки Севастопольською міською радою прийняте рішення №880, яким позивачу наданий дозвіл на розробку проекту відводу земельної ділянки орієнтовною площею 0,06 га в районі проспекту Генерала Острякова (біля будинку №121) для будівництва торгівельного комплексу.

13.07.2004 Севастопольською міською радою прийняте рішення «Про надання в оренду земельних ділянок під об'єкти містобудування юридичним особам та громадянам –суб'єктам підприємницької діяльності»№2082.

Вказаним рішенням позивачу передана в оренду земельна ділянка площею 0,0600 га, яка розташована у місті Севастополі по проспекту Генерала Острякова (біля будинку 121), строком на 25 років для будівництва торгівельного комплексу.

06.07.2005 на підставі рішення №2082 від 13.07.2004 між Севастопольською міською радою (Орендодавець) та позивачем (Орендар) укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку для будівництва торгівельного комплексу з віднесенням земель до категорії земель житлової та громадської забудови, наданих для роздрібної торгівлі та комерційних послуг, яка знаходиться у м. Севастополі по проспекту Генерала Острякова (біля будинку 121). Договір зареєстровано Севастопольським міським головним управлінням земельних ресурсів 12.10.2005 у книзі реєстрації договорів оренди земель за №040566000001.

Загальна площа орендованої земельної ділянки (згідно п. 2.1 договору) становить 0,0600 га, площа забудови -0,0300 га.

Вказаний договір укладений сторонами строком на 25 років (п.3.1 договору).

Передача позивачу орендованої земельної ділянки здійснена 11.07.2005 та оформлена  актом прийому-передачі земельної ділянки.

Таким чином, позивач у встановленому законом порядку набув право користування спірною земельною ділянкою.

Як свідчать матеріали справи, позивачем отримані висновок №С-132/07 Управління містобудівництва та архітектури від 28.04.2007 по робочому проекту будівництва торгівельного комплексу по проспекту Генерала Острякова біля житлового будинку №121;  Позитивний комплексний висновок №Е-104/2007 по робочому проекту Севастопольської міської служби; Експертний висновок Управління державного департаменту промислової безпеки, висновок Охорони праці та гірничого нагляду Державного підприємства «Кримський експертно –технічний центр»№10.22287924.1899-07 від 27.04.2007 про відповідність нормативним актам по охороні праці «Робочого проекту будівництва торгівельного комплексу по проспекту Генерала Острякова біля житлового будинку №121 міста Севастополя»; висновок Міської санітарно-епідеміологічної станції №121 від 21.02.2007 та №07 від 22.02.2007 про погодження проекту будівництва, погоджений проект будівництва торгівельного комплексу з  МНС України  (експертний висновок №442 від 06.04.2007). Матеріали по відводу земельної ділянки для будівництва торгівельного комплексу по проспекту Генерала Острякова, 121, узгоджені позивачем в Управлінні містобудування та архітектури Севастопольської міської державної адміністрації (містобудівний висновок №350/4-1).

16.05.2007 Севастопольською міською радою прийняте рішення «Про тимчасову заборону (призупинення) використання земельної ділянки площею 0,0600 га біля будинку №121 по проспекту Генерала Острякова для будівництва торгівельного комплексу ТОВ «ВКФ «Полмет –ГмбХ»», відповідно до якого позивачу заборонено використання вказаної земельної ділянки для будівництва торгівельного комплексу до затвердження міською Радою проекту розподілу території частини кварталу та визначення прибудинкової території будинків №№121,123 по проспекту Генерала Острякова.

У спірному рішенні вказано, що рішеннями від 14.05.2003 №880 та від 13.07.2004 №2082, які прийняті Севастопольською міською радою стосовно відведення позивачу земельної ділянки, порушено вимоги земельного законодавства та законодавства про планування та забудови територій.

Однак, як свідчать матеріали перевірок, здійснених Управлінням по контролю за використанням та охороною земель в місті Севастополі, з питань дотримання позивачем земельного законодавства з використання переданої в оренду земельної ділянки по проспекту Генерала Острякова (в районі будинку №121) у місті Севастополі для будівництва торгівельного комплексу порушень земельного законодавства не встановлено (акти від 23.05.2006, від 22.12.2006 №799 та №2430). Робочий проект будівництва торгівельного комплексу узгоджено позивачем в Управлінні містобудування та архітектури Севастопольської міської державної адміністрації (висновок №С-132/07). Відсутність порушень з боку позивача в сфері містобудування зафіксовано також Архітектурно-будівельною інспекцією (лист від 16.01.2007 №63).

Також Територіальною проектною організацією ЗАТ «Крим НИОпроект»за замовленням позивача виконаний розрахунок прибудинкової території житлових будинків №№117, 119, 121, 125 по проспекту Генерала Острякова в місті Севастополі. Згідно цього розрахунку, виконаного з урахуванням «Правил та порядку розподілу території житлового кварталу (мікрорайону)», затверджених наказом Держбуду України від 16.09.1999 №228 та згідно норм ДБН 360-92 п.3.8, фактична площа прибудінкової території житлових будинків №№117, 119, 121, 125 по проспекту Генерала Острякова в місті Севастополі на 5797 м 2 (0,58га) перевищує нормативну площу. Земельна ділянка площею 0,0600 га, передана ТОВ «ВКФ «Полмет ГмбХ»для будівництва торгового комплексу, розташована за межами прибудинкових територій та на період проведення будівельних робіт (додатково 0,0100 га) пролягає по південно - східній межі прибудинкової території; будівництво торгівельного комплексу не потягне за собою погіршення умов проживання у розташованих поряд будинках.

У довідці від 25.01.2007 №29/9 ЗАТ «Крим НИОпроект» також повідомлено, що накладка спірної земельної ділянки на прибудинкові території житлових будинків №121,123 по проспекту Генерала Острякова відсутня.

Відповідно до листа Севастопольської міської санепідемстанції  №231 від 25.01.2007 будівля торгівельного комплексу, яка проектується, за санітарною класифікацією не відноситься до об'єктів, що є джерелом забруднення навколишнього природного середовища. При проведенні санітарно-епідеміологічної експертизи робочого проекту, у склад якого був представлений графічний розрахунок інсоляції, негативного  впливу на умови проживання, в тому числі на інсоляцію і освітлення жилих приміщень у будинках №121 та 123 по проспекту Генерала Острякова, не виявлено.

Листом №44 від 16.10.2007 позивач повідомив відповідача про наявність розрахунку визначення розмірів та меж  прибудинкових територій будинків №121, №123 по проспекту Генерала Острякова  у м. Севастополі та просив розглянути питання поновлення використання земельної ділянки площею 0,0600 га біля будинку №121 по проспекту Генерала Острякова у м. Севастополі.

Севастопольською міською Радою звернення позивача розглянуто, але питання поновлення використання позивачем земельної ділянки площею 0,0600 га біля будинку №121 по проспекту Генерала Острякова у м. Севастополі, наданого для будівництва торгівельного комплексу, не вирішено.

Відповідно до ч.2 ст.152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, серед іншого, і шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування (п. «г»ч.3 ст.152 Кодексу).

Статтею 9 Земельного кодексу України до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин віднесено, зокрема, обмеження, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог земельного законодавства.

Фактів порушення позивачем земельного законодавства відповідач не довів, належних і допустимих доказів на підтвердження цих обставин суду не надав. Тому заборона позивачеві використовувати орендовану земельну ділянку, викладена у спірному рішенні, є незаконною.

У відповідності до  ч.1 ст.155 Земельного кодексу України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Оскільки надані позивачем до справи докази свідчать про те, що проект відведення позивачу земельної ділянки для будівництва торгівельного комплексу процедурно погоджений з органами по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, а також органами архітектури у встановленому законодавством порядку, суд вважає позовні вимоги про визнання недійсним рішення  відповідача від  16.05.2007  №  2052 обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

У зв'язку з задоволенням позову судові витрати відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 32-34, 44, 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Скасувати рішення VI сесії  Севастопольської міської ради V скликання від 16.05.2007  №  2052 «Про тимчасову заборону  (призупинення) використання земельної ділянки  площею 0,0600 га. біля будинку №121 по проспекту Генерала Острякова  для будівництва торгівельного комплексу ТОВ «ВКФ «Полмет ГмбХ»».

Стягнути з Севастопольської міської ради (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3, ідентифікаційний код 24872845, рахунок №35419002000304 в УГКУ м. Севастополя, МФО 824509)  на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо - комерційної фірми «Полмет ГмбХ»(99040, м. Севастополь, вул. М. Бирюзова, 19, кв. 46, ідентифікаційний код 14286359) 85 (вісімдесят п'ять) грн. 00 коп. витрат по сплаті державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення вступає в законну силу після закінчення десятиденного строку з дня прийняття рішення, оформленого у відповідності до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя                                                                                                        О.О.Хрипун

                                                                      Дата підписання рішення:28.05.2008

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.04.2008
Оприлюднено21.06.2008
Номер документу1730201
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/112

Ухвала від 27.02.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Постанова від 27.10.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Давид Л.Л.

Ухвала від 21.11.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 26.02.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 22.01.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 27.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 15.05.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 29.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 21.11.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 24.10.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні