ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71 -81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"01" серпня 2011 р. Справа № 15/5025/1135/11
За позовом Прокурора Де ражнянського району м.Деражн я в інтересах держави в особі Управління агропромисловог о розвитку Деражнянської рай онної державної адміністрац ії м. Деражня
до селянського (фермерсько го) господарства "ОСОБА_3" с . Маниківці Деражнянський ра йон, Хмельницька область
про стягнення коштів, виділ ених з резервного фонду Держ авного бюджету в сумі 755800 грн.
Судд я Муха М.Є.
Представники сторін:
позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю № 403 від 06.07.2011р. (в засіданні 28.07.11р.)
відповідача: ОСОБ А_2 - за довіреністю від 01.07.2011р. ( в засіданні 28.07.11р.)
за участю прокурора відділу прокур атури області Грамчук Т.А.
Рішення виноситься 01.08.2011р., о скільки в судовому засіданні 28.07.2011р. оголошувалась перерва.
Суть спору: Прокурор в ін тересах держави в особі Упра вління агропромислового роз витку Деражнянської районно ї державної адміністрації зв ернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 755 800 г рн. Обґрунтовуючи свої вимог и прокурор посилався на пров едену перевірку, якою було вс тановлено, що кошти в розмірі 755 800 грн., виділені з резервного фонду державного бюджету не державному підприємству, яки м є відповідач, для компенсац ії збитків, яких він зазнав вн аслідок стихії, що сталася на території Хмельницької обла сті, підлягають поверненню.
Представник позивача в суд овому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що вони обґ рунтовані та підтверджені на лежними доказами.
Прокурор відділу прокурат ури області в судовому засід анні позовні вимоги підтрима в.
Відповідач у відзиві на поз ов, його представник в судово му засіданні проти позову за перечують та зазначають, що к ошти в сумі 755800 грн. були перера ховані 22.08.2008р. згідно платіжног о доручення № 154 ФГ "ОСОБА_3" в ідповідно до розподілу кошті в, затверджених розпорядже нням голови Деражнянської Р ДА 18 серпня 2008 р. № 303/2008-р. по КЕК В 1310 тобто (субсидії та поточні трансферти підприємствам (у становам, організаціям)). Відм ічають, що відповідно до роз'я снень щодо застосування екон омічної класифікації видатк ів бюджету, затверджені нака зом Державного казначейства України від 01.11.2004 року № 194 (із змі нами), поточні платежі юридич ним особам за КЕКВ 1310, які включ ають субсидії... підприємства м і організаціям сільського господарства є невідплатним и і безповоротними, а тому заб оргованість по даній допомоз і в органах Державного казна чейства не обліковується. Зг ідно довідки виданої Управлі нням Державного казначейств а за відповідачем прострочен их фінансових заборгованост ей до Державного бюджету ста ном на 06.07.2011р. по даних обліку уп равління Державного казначе йства не рахується, а тому від повідач вважає, що підприємс тво не є зобов'язаним поверта ти будь - які кошти, включно і в иділені з резервного фонду Д ержавного бюджету України, щ о є предметом даного позову. К рім того, зазначають, що в розп орядженні Кабінету міністрі в України від 28.07.2008 р. № 1010-р. "Про ч асткову компенсацію витра т сільськогосподарських п ідприємств, які зазнали зб итків внаслідок стихії, що ст алася у Волинській, Львівськ ій, Рівненській та Хмельниць кій областях" не зазначено, що кошти надаються на поворотн ій основі. Поряд із цим, запере чуючи проти позову відповіда ч посилається на лист Мініст ерства фінансів України від 20.03.2009 р. № 31-16040-3-8/1765 у в якому зазначен о, що з урахуванням нанесених збитків сільськогосподарсь ким товаровиробникам унаслі док стихійних природних явищ у 2007-2008 роках, і в умовах світов ої кризи прийняття рішення щодо повернення до бюджет у коштів, виділених з резерв ного фонду держбюджету відпо відно до зазначеного розпоря дження, призведе до погіршен ня ситуації в агропромислово му комплексі зазначених регі онів, лист від 13.09.2009 року № 31-16040 до А соціації сільськогосподарс ьких товаровиробників Город оцького району Хмельницької області "Щодо виділення кошт ів з резервного фонду держав ного бюджету" в якому зазначе но, що згідно розпорядження К МУ від 28.07.2008 р. № 1010-р. "Про часткову компенсацію витрат сільсько господарських підприємств, я кі зазнали збитків внаслідок стихії що сталася у Волинськ ій, Львівській, Рівненській т а Хмельницькій областях" пов ернення до державного бюджет у коштів не передбачено; а так ож на лист Міністерства екон оміки України від 10.07.2009 р. № 2704-23/48 д о Городоцької райдержадміні страції де вказано, що згідно з пунктом 11 Порядку використа ння коштів з резервного фонд у бюджету, затвердженого пос тановою КМУ від 29.03.2002 р. № 415, кошти із вказаного джерела виділя ються на безповоротній основ і або на умовах повернення, пр о що зазначається у рішенні п ро виділення коштів. Оскільк и в розпорядженні від 28.07.2008 р. № 10 10-р. не обумовлено повернення головними розпорядниками от риманих асигнувань, то ці кош ти є такими, що не підлягають п оверненню до держбюджету. Ві дповідач вважає, що правовід носини між сторонами виникли з приводу використання бюдж етних коштів, виділених з рез ервного фонду державного бюд жету, що свідчить про їх регул ювання нормами бюджетного за конодавства, як це передбаче но Бюджетним кодексом Україн и, що визначає правові засади функціонування бюджетної си стеми України, її принципи, ос нови бюджетного процесу і мі жбюджетних відносин та відпо відальність за порушення бюд жетного законодавства, а том у позовні вимоги про стягнен ня державної фінансової допо моги, з підстав порушення нор м Цивільного законодавства н а користь Управління агропро мислового розвитку на його д умку є необґрунтованими, а то му задоволенню не підлягають .
Розглядом матеріалів спра ви встановлено наступне.
На підставі розпорядження Кабінету Міністрів України №1010-р від 28.07.2008 року „Про частков у компенсацію витрат сільськ огосподарських підприємств , які зазнали збитків внаслід ок стихії, що сталася у Волинс ькій, Львівській, Рівненські й та Хмельницькій областях” та розпорядження голови Хмел ьницької обласної державної адміністрації від 12.08.2008р. №428/2008-р „Про розподіл коштів, виділе них Кабінетом Міністрів Укра їни на часткову компенсацію витрат сільськогосподарськ их підприємств, які зазнали з битків внаслідок стихії, що с талася в червні-липні 2008 року н а території Хмельницької обл асті” Деражнянською районно ю державною адміністрацією Х мельницької області винесен о розпорядження за №303/2008-р від 18 .08.2008 року, яким, зокрема, управлі ння агропромислового розвит ку райдержадміністрації виз начено розпорядником коштів , виділених із резервного фон ду державного фонду на частк ову компенсацію витрат сільс ькогосподарських підприємс тв, які зазнали збитків внасл ідок стихії, що сталася у черв ні-липні 2008 року.
Згідно додатку №1 про розпод іл коштів селянському (ферме рському) господарству "ОСОБ А_3" вирішено виділити з рез ервного фонду держбюджету 755 8 00 грн.
У гарантійному листі від 14.10. 2008р. №111 СФГ ""ОСОБА_3" зобов'яз алось повернути до бюджету к ошти в сумі 755 800 грн.
На виконання розпорядженн я Деражнянської районної дер жавної адміністрації №303/2008-р в ід 18.08.2008 року кошти на часткову компенсацію втрат внаслідок стихії в сумі 755 800 грн. отримані СФГ ""ОСОБА_3" від управлінн я агропромислового розвитку Деражнянської райдержадмін істрації, про що свідчить пла тіжне доручення №154 від 22.08.2008р.
Управління агропромислово го розвитку Деражнянської ра йдержадміністрації листом з а вих. № 72 від 12.03.2009р. повідомило С ФГ "ОСОБА_3" про повернення коштів, які були виділені з ре зервного фонду державного бю джету до 01.11.2009р.
Оскільки, відповідач - СФГ ""ОСОБА_3" - не повернув до де ржавного бюджету одержані ко шти, виділені на часткову ком пенсацію втрат сільськогосп одарських підприємств, які з азнали збитків внаслідок сти хії, що сталася у червні-липні 2008 року, прокурор в інтересах п озивача звернувся до суду з п озовною заявою про їх примус ове стягнення.
Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх у сукупності, суд ом приймається до уваги наст упне:
У відповідності до ч. 2 п. 1 ст . 175 Господарського кодексу Ук раїни майнові зобов' язання , які виникають між учасникам и господарських відносин, ре гулюються Цивільним кодексо м України з урахуванням особ ливостей, передбачених Госпо дарським кодексом України.
Відповідно до ст. 11 Цивільно го кодексу України та ст. 174 Гос подарського кодексу України господарські зобов' язання можуть виникати, зокрема, з го сподарського договору та інш их угод, передбачених законо м, а також з угод, не передбаче них законом, але таких, які йом у не суперечать.
З положень ст. 509 ЦК України т а ст. 173 ГК України вбачається, щ о зобов'язанням є правовідно шення, в якому одна сторона (бо ржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кред итора) певну дію (передати май но, виконати роботу, надати по слугу, сплатити гроші тощо) аб о утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Згідно ст. 193 Господарського кодексу України та ст. ст. 525, 526 Ц ивільного кодексу України су б' єкти господарювання та ін ші учасники господарських ві дносин повинні виконувати го сподарські зобов' язання на лежним чином відповідно до з акону, інших правових актів, д оговору, а за відсутності кон кретних вимог щодо виконання зобов' язання - відповідно до вимог, що у певних умовах з вичайно ставляться. Одностор оння відмова від виконання з обов'язань або їх зміна не доп ускається.
Невиконання зобов' язання або виконання з порушенням у мов, визначених змістом зобо в' язання (неналежне виконан ня) стаття 610 ЦК України визнач ає як порушення зобов' язанн я.
Частиною 1 ст. 612 ЦК України вс тановлено, що боржник вважає ться таким, що прострочив, якщ о він не приступив до виконан ня зобов'язання або не викона в його у строк, встановлений д оговором або законом.
Положеннями п. п. 1, 2 ст. 530 Цивіл ьного кодексу України передб ачено, що якщо у зобов'язанні в становлений строк (термін) йо го виконання, то воно підляга є виконанню у цей строк (термі н). Зобов'язання, строк (термін ) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка немин уче має настати, підлягає вик онанню з настанням цієї поді ї.
Відповідно ч. 1 ст. 24 Бюджетно го кодексу України, резервни й фонд бюджету формується дл я здійснення непередбачених видатків, що не мають постійн ого характеру і не могли бути передбачені при складанні п роекту бюджету. Порядок вико ристання коштів з резервного фонду бюджету визначається Кабінетом Міністрів України .
Постановою Кабінету Мініс трів України від 29.03.2002р. №415 затве рджено Порядок використання коштів резервного бюджету і п. 11 цього Порядку передбачен о, що кошти з резервного фонду бюджету виділяються на безп оворотній основі або на умов ах повернення, про що зазнача ється у рішенні про виділенн я коштів з державного бюджет у. При цьому, в абзаці другому пункту 11 (в редакції постанов и Кабінету Міністрів України №647 від 27.07.2005р.) зазначено, що кошт и із резервного фонду бюджет у суб' єктам господарської д іяльності недержавної форми власності або суб' єктам го сподарської діяльності, у ст атутному фонді яких корпорат ивні права держави становлят ь менше ніж 51 відсоток, виділя ються через головних розпоря дників бюджетних коштів лише на умовах повернення.
В розпорядженні Кабінету М іністрів України від 28.07.2008р. №1010- р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарськ их підприємств, які зазнали з битків внаслідок стихії, що с талася у Волинській, Львівсь кій, Рівненській та Хмельниц ькій областях”, а також, у вида ному на його підставі, розпор ядженні голови Деражнянсько ї районної державної адмініс трації №303/2008-р від 18.08.2008р., не вказа но про повернення до державн ого бюджету коштів сільськог осподарськими підприємства ми недержавної форми власнос ті. Однак, відсутність у відпо відних актах розпорядників к оштів умов щодо строку та умо в їх повернення, не може вважа тися умовою неповернення так их коштів та підставою для ві дмови у їх стягненні, оскільк и в такому випадку застосову ються загальні положення п. 11 постанови Кабінету Міністрі в України №415 від 29.03.2002р.
З матеріалів справи вбачає ться, що на виконання розпоря дження Кабінету Міністрів Ук раїни та виданих на його підс таві розпоряджень Хмельниць кої обласної державної адмін істрації №428/2008-р від 12.08.2008р. і Дера жнянської районної державно ї адміністрації №303/2008-р від 18.08.2008р ., було виділено із резервного фонду державного бюджету і п ерераховано на рахунок відпо відача кошти в сумі 755 800 грн.
Факт перерахування коштів в сумі 755 800 грн. підтверджуєтьс я платіжним дорученням №154 від 22.08.2008р.
Як вже зазначалося вище, кош ти із резервного фонду бюдже ту суб' єктам господарської діяльності недержавної форм и власності виділяються лише на умовах повернення.
З матеріалів справи вбачає ться, що СФГ "ОСОБА_3" заснов ане на приватній власності (в итяг з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців від 18.05.20 11р.).
У гарантійному листі відпо відач зобов'язувався поверну ти до бюджету одержані кошти . Суду не подано доказів добр овільного повернення коштів .
Враховуючи зазначене, суд п рийшов до висновку, що позовн і вимоги обґрунтовані, підтв ерджені наявними в матеріала х справи належними доказами, заявлені правомірно та підл ягають задоволенню.
Доводи відповідача судом д о уваги не приймаються з підс тав наведених вище.
Оплату державного мита та в итрат на інформаційно-техніч не забезпечення судового про цесу необхідно покласти на в ідповідача.
Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85, 116 Госпо дарського процесуального ко дексу України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов прокурора Дераж нянського району в інтересах держави в особі Управління а гропромислового розвитку Де ражнянської районної держав ної адміністрації до селянсь кого (фермерського) господар ства "ОСОБА_3" про стягненн я 755 800 грн. задовольнити.
Стягнути з селянського (фермерського) господарства "ОСОБА_3" (с.Маниківці Дераж нянський район, Хмельницька область, ідентиф.код 21313192) на кор исть Управління агропромисл ового розвитку Деражнянсько ї районної державної адмініс трації (м. Деражня, вул.Миру, 13; к од ЄДРПОУ 00734794) кошти резервног о фонду в розмірі 755 800 грн. (сімсо т п'ятдесят п'ять тисяч вісімс от гривень 00 коп.).
Видати наказ.
Стягнути з селянського (фермерського) господарства "ОСОБА_3" (с.Маниківці Дераж нянський район, Хмельницька область, ідентиф.код 21313192) в дохо д державного бюджету по коду бюджетної класифікації 22090200, с имвол звітності банку 095 через відділення державного казна чейства (на рахунок 31112095700002 ВДК у м. Хмельницькому, код 23565225, УДК у Хмельницькій області, МФО 815013) державне мито в розмiрi 7 558 грн. ( сім тисяч п'ятсот п'ятдесят ві сім гривень 00 коп.) та в дохід де ржавного бюджету по коду бюд жетної класифікації 22050003, симв ол звітності 264, банк ГУДКУ у Хм ельницькій області (на рахун ок 31211264700002 УДК у м. Хмельницькому , код 23565225, МФО 815013) 236,00 грн. (двісті тр идцять шість гривень 00 коп. ) ви трат на інформаційно-технічн е забезпечення судового проц есу.
Видати наказ.
Суддя М.Є. Муха
Віддруковано 5 примірн иків:
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу,
4 - прокуратурі Деражнянсь кого району,
5 - прокуратурі області.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2011 |
Оприлюднено | 08.08.2011 |
Номер документу | 17324299 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Муха М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні