ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 серпня 2011 року 10:15 № 2а-4924/11/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Кармазіна О. А., при секретарі судового зас ідання Руденко Н.В.,
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_1 (довіреність від 02.12.2010 р.)
від відповідача-1: (не з' явився)
від відповідача-2: (не з' явився)
від відповідача-3: (не з' явився)
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Українськ і покрівельні системи»
до Південної митниці Держа вної митної служби України (в ідповідач-1),
Головного управління Де ржавного казначейства Украї ни в м. Києві (відповідач-2),
Головного управління Держ авного казначейства України в Одеській області (відповід ач-3)
про стягнення митних платеж ів, надміру сплачених до держ авного бюджету під час митно го оформлення товарів
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Українс ькі покрівельні системи»(код 36214179; адреса: 02068, м. Київ, пр-т М. Баж ана, 26, офіс 334) звернулось до Окр ужного адміністративного су ду міста Києва з позовом до Пі вденної митниці Державної ми тної служби України та Голов ного управління державного к азначейства України в м. Києв і, в якому, з урахуванням уточн ень, просить стягнути з Держа вного бюджету України 26027,46 грн . надміру сплачених митних пл атежів.
В обґрунтування позову поз ивач зазначає, що під час митн ого оформлення в режимі імпо рту черепиці за зовнішньоеко номічним контрактом з компан ією Ceramika La Escandella.S.A. № 070709 SP/UA від 07.07.2009 р., від повідачем-1 було відмовлено у митному оформленні за подан ою позивачем ВМД №500060701/2010/004170 від 15 березня 2010 року та стосовно ви значеної у цій ВМД митної вар тості було прийнято рішен ня № 500000006/2010/610352/1 від 15.03.2010 року п ро визначення митної вартост і митним органом.
Відповідно до зазначено рі шення відповідача про визнач ення митної вартості та у від повідності з ВМД від 17 березня 2010 року № 500060701/2010/004187 зобов' язання позивача перед бюджетом скл али: (1) 24395,32 грн. (за кодом 020 у розмі рі 10% «Мито на товари, що ввозят ься на територію України суб 'єктами підприємницької діял ьності відповідно до Закону України "Про Єдиний митний та риф" (код бюджетної класифіка ції - 15010100 ), замість 16 261,76 грн. по ВМД від 15.03.2010 р. та (2) 53669,71 (код 028 у розмір і 20% - «Податок на додану варт ість з товарів, увезених на те риторію України суб'єктами п ідприємницької діяльності» (код бюджетної класифікації- 14010300) замість 35775,87 грн. по ВМД від 15. 03.2010 р.
Позивач зазначає, що зазнач ене рішення митниці про визн ачення митної вартості було оскаржено в судовому порядку та відповідно до постанови О кружного адміністративного суду м. Києва від 08.11.2010 року по сп раві № 2а-11419/10/2670, яка залишена без змін ухвалою Київського апе ляційного адміністративног о суду від 04.03.2011 року, зазначене рішення про визначення митн ої вартості скасовано, у зв' язку з чим надміру сплачені д о бюджету митні платежі скла ли 26027,46 грн., які позивач просить стягнути на його користь.
Ухвалою суду від 28.04.2011 року ві дкрито провадження у справі та справу призначено до судо вого розгляду на 24.05.2011 року. Зас ідання, призначене на 24.05.2011 року , було відкладено на 07.06.2011 року у зв' язку з необхідністю вит ребування додаткових доказі в та надання сторонам можлив ості підготуватися до розгля ду справи. ГУДК України у м. Ки єві подало заяву із заперече ннями проти позову, які ґрунт уються на тому, що відповідач не порушував прав позивача, т а про розгляд справи за його в ідсутності. Крім того, відпов ідач-2 просив залучити до учас ті у справі як третього відпо відача ГУДК України в Одеськ ій області, оскільки саме чер ез цю особу кошти надходили д о бюджету.
Ухвалою суду від 07.06.2011 року до участі у справі в якості спів відповідача залучено ГУДК в Одеській області, у зв' язку з чим розгляд справи відклад ено на 28.07.2011 року та на адресу ГУ ДК в Одеській області додатк ово направлено копію позовно ї заяви.
В судове засіданні 28.07.2011 року представники ГУДК в Одеські й області не з' явилися, прич ин неявки не повідомили, у зв' язку з чим ухвалою суду від 28.07. 2011 року розгляд справи було ві дкладено на 16.08.2011 року та виклик ано в судове засідання предс тавників сторін. ГУДК в Одесь кій області також надіслано копії додатково наданих Півд енною митницею документів (п латіжних доручень про зараху вання коштів до Державного б юджету через ГУДК в Одеській області). 10.08.2011 року від ГУДК Укр аїни в Одеській області до су ду надійшов лист про неможли вість надання відомостей про зарахування спірних сум до б юджету, ненадходження копії позову та документів по спра ві, що спростовується вищена веденим, та заявлено про немо жливість у зв' язку з цим бут и присутніми під час розгляд у справи. Листом від 11.08.2011 року с удом повторно пріоритетним з в' язком направлено цьому ві дповідачу копію позову та до даних до нього матеріалів.
В судове засідання 16.08.2011 року представник ГУДК України в О деській області не з' явився . Беручи до уваги наведене, зок рема те, що на адресу ГУДК напр авлялися матеріали позову, с уд вважає, що представник ГУД К України в Одеській області не прибув у судове засідання без поважних причин. Врахову ючи це, а також те, що матеріал и справи містять достатньо д оказів, у т.ч. щодо руху спірни х коштів, суд, беручи до уваги, що відповідач є суб' єктом в ладних повноважень та його н еявка в судове засідання без поважних причин не перешкод жає розгляду справи по суті, к еруючись ч. 4 ст. 128 КАС України у хвалив розглядати справу за відсутності представника ГУ ДК України в Одеській област і. Крім того, в судове засіданн я 16.08.2011 року не з' явилися також представники Південної митн иці, хоча були повідомлені пр о розгляд справи під розписк у. Причин неявки представник и митниці не повідомили, клоп отань про відкладення розгля ду справи не подавали. З огляд у на наведене, беручи до уваги , що даний відповідач також є с уб' єктом владних повноваже нь, який не з' явився в судове засідання без поважних прич ин та без повідомлення про пр ичини неприбуття, суд ухвали в розгляд справи не відклада ти та розглядати справу за ві дсутності представника митн иці. При цьому враховано, що ГУ ДК України у м. Києві просило р озглядати справу без їх учас ті.
На підставі частини третьо ї статті 160 Кодексу адміністра тивного судочинства України в судовому засіданні 16 серпня 2011 року проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови.
Розглянувши подані сторон ами докази, заслухавши поясн ення представників присутні х учасників судового процесу , з' ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, з урахуванням додаткових пояс нень, наданих під час розгляд у справи, суд приходить до вис новку про наявність підстав для задоволення позову, вихо дячи з наступного.
Відповідно до статті 15 Митн ого кодексу України митниця є митним органом, який безпос ередньо забезпечує виконанн я законодавства України з пи тань митної справи, справлян ня податків і зборів та викон ання інших завдань, покладен их на митну службу України.
Відповідно до п/п. 2.1.1 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" (да лі - Закон № 2181 в редакції на час митного оформлення вищезгад аної партії товару) контролю ючими органами стосовно, зок рема, податків і зборів (обов'я зкових платежів), які відпові дно до законів справляються при ввезенні (пересиланні) то варів і предметів на митну те риторію України або вивезенн і (пересиланні) товарів і пред метів з митної території Укр аїни є митні органи.
Податки та збори (обов'язков і платежі), що справляються пр и переміщенні товарів через митний кордон України та нар аховуються у ВМД, є митними платежами.
Частиною 1 статті 261 Митного кодексу України встановлено , що відомості про митну варті сть товарів, які переміщують ся через митний кордон Украї ни, використовуються для н арахування податків і зборів (обов'язкових платежів), ве дення митної статистики, а та кож у відповідних випадках д ля розрахунків у разі застос ування штрафів, інших санкці й та стягнень, встановлених з аконами України.
Відтак, зміна митної вартос ті, у т.ч. за ініціативою та ріш енням митного органу, призво дить до відповідної зміни ро зміру митних платежів та до з мін у структурі податкових з обов' язань декларанта, які підлягають сплаті у зв' язку з митним оформленням товарі в.
В контексті спірних віднос ин, суд зазначає, що постаново ю Окружного адміністративно го суду м. Києва від 08.11.2010 року по справі № 2а-11419/10/2670, яка залишена б ез змін ухвалою Київського а пеляційного адміністративн ого суду від 04.03.2011 року та, відпо відно, набрала законної сили , встановлено, що 07 липня 2009 року між ТОВ "Українські пок рівельні системи" та компані єю LA ESCANDELLA. S.A укладено договір № 07070 9 SP/UA, предметом якого є купівля -продаж товару найменуванням , кількістю, в асортименті та з а цінами, що зазначені у Специ фікаціях, які є невід' ємною частиною договору.
Як встановлено даним рішен ням суду, 15 березня 2010 року на ми тний кордон України від CERAMICA LA ESCA NDELLA. S.A для позивача надійшов тов ар, а саме: черепиця дахова, ке рамічна (вага нетто 89934 кг) за до говором від 07 липня 2009 року № 07070 9 SP/UA згідно рахунку-фактури (ін войсу) від 16 лютого 2010 року № 100 0001310 на загальну суму 12991,83 EUR, що с тановить 142672,60 грн. (курс 10, 981717 грн.) . Транспортні витрати склали 2500 доларів США, що становить 19945 , 00 грн. (курс 7,98 грн.). Всього разом на суму 162 617,60 грн.
Декларантом позивача 15 бере зня 2010 року подано відповідач у вантажно-митну декларацію (далі - ВМД) № 500060701/2010/004170, товаросу провідні та інші документи. М итні платежі визначені в роз мірі 16 261,76 (код 020 у розмірі 10%) грн. т а 35775,87 грн. (код 028 у розмірі 20%).
Під час митного оформлення відповідач митну декларацію не прийняв та надав позивачу картку відмови в прийнятті м итної декларації, митному оф ормленні чи пропуску товарів і транспортних засобів чере з митний кордон України від 15 березня 2010 року №500000006/0/60336.
Не погоджуючись із заявлен ою позивачем митною вартістю товарів у декларації від 15.03.2010 р., відповідач прийняв ріше ння № 500000006/2010/610352/1 від 15.03.2010 року, зг ідно з яким самостійно визна чив митну вартість, заст осувавши при цьому резервний (шостий) метод визначення мит ної вартості товарів.
Ураховуючи нову митну варт ість товарів позивач подав в ідповідачу нову вантажно-мит ну декларацію від 17 березня 2010 року № 500060701/2010/004187, на підставі якої до бюджету зараховано визна чені цією ВМД митні платежі н а підставі рішення митниці п ро визначення митної вартост і товарів.
Вищезгаданою постановою О кружного адміністративного суду м. Києва від 08.11.2010 року по сп раві № 2а-11419/10/2670, яка набрала зако нної сили, зазначене рішення митниці про визначення митн ої вартості товару № 500000006/2010/610352/1 в ід 15.03.2010 року визнано протиправ ним та скасовано.
У постанові суду, крім іншог о, судом визначено, що у відпов ідача не було підстав самост ійно визначати митну вартіст ь товарів та приймати рішенн я № 500000006/2010/610352/1 від 15.03.2010 року про виз начення митної вартості това рів за іншим методом, ніж обра ний позивачем.
Відповідно до частини 5 стат ті 124 Конституції України судо ві рішення ухвалюються судам и іменем України і є обов'язко вими до виконання на всій тер иторії України.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС Укр аїни обставини, встановлені судовим рішенням в адміністр ативній, цивільній або госпо дарській справі, що набрало з аконної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у як их беруть участь ті самі особ и або особа, щодо якої встанов лено ці обставини.
Відтак, наведені вище обста вини, встановлені у постанов і від 08.11.2010 року по справі № 2а-11419/10/ 2670 не підлягають додатковому (повторному) доказуванню та з азначене рішення суду є обов ' язковим для суду у даній сп раві.
У взаємозв' язку з наведен им, суд зазначає, що відповідн о до частини 2 статті 124 Констит уції України юрисдикція суді в поширюється на всі правові дносини, що виникають у держа ві.
Положення частини другої с татті 124 Конституції України щ одо поширення юрисдикції суд ів на всі правовідносини, що в иникають у державі, необхідн о розуміти так, що право особи (громадянина України, інозем ця, особи без громадянства, юр идичної особи) на звернення д о суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, і ншими нормативно-правовими а ктами.
Встановлення законом або д оговором досудового вр егулювання спору за волевияв ленням суб'єктів правовіднос ин не є обмеженням юрисдикці ї судів і права на судовий зах ист (п. 1 Рішення Конституційно го Суду України № 15-рп/2002 від 09.07.2002 ).
Виходячи з наведеного, пози вач має право звернутися до с уду з метою вирішення спірни х питань щодо повернення мит них платежів, незалежно від н аявності досудових процедур .
У взаємозв' язку з вищенав еденим під час розгляду дано ї справи встановлено, що відп овідно до зазначено рішення відповідача про визначення м итної вартості № 500000006/2010/610352/1 від 15.0 3.2010 року та у відповідності з В МД від 17 березня 2010 року № 500060701/2010/0041 87 зобов' язання позивача пер ед бюджетом склали: (1) 24395,32 грн. (за кодом 020 у розмірі 10% «Мит о на товари, що ввозяться на те риторію України суб'єктами п ідприємницької діяльності в ідповідно до Закону України "Про Єдиний митний тариф"; код бюджетної класифікації - 15010100 ) замість 16 261,76 за ВМД від 15.03.2010 р. та (2) 53669,71 (код 028 у розмірі 20 % - «Податок на додану вартіс ть з товарів, увезених на тери торію України суб'єктами під приємницької діяльності»(ко д бюджетної класифікації-14010300) замість 35775,87 грн. за ВМД від 15. 03.2010 року.
Щодо зарахування спірних сум митних платежів до бюдже ту, судом встановлено, що з мет ою забезпечення митного офор млення товарів позивачем на депозитний рахунок Пів денної митниці (код 35819019) № 3734 8250000526 в ГУДК у м. Києві платіжни м дорученням № 218 від 11.03.2010 року п ерераховано попередню оплату 79 000 гривень з призначе нням платежу «Попередня опла та за митне оформлення. Без ПД В».
Режим функціонування тако го рахунку визначений Порядк ом розрахунково-касового обс луговування через органи Дер жавного казначейства Україн и митних та інших платежів, як і вносяться до/або під час мит ного оформлення, який затвер джений наказом Міністерства фінансів України, Державної митної служби України від 24.01.2 006 р. № 25/44 та який зареєстровано в Міністерстві юстиції Украї ни 25 січня 2006 р. за № 64/11938 (далі - По рядок № 25/44).
Для зарахування коштів, що в носяться платниками та грома дянами до/або під час митного оформлення товарів, на балан сі Головного управління Держ авного казначейства України (далі - ГУДК України) у місті Ки єві відкриваються депозит ні рахунки 3734 на ім'я митних органів.
Пунктами 2.1. - 2.2. Порядку № 25/44 п ередбачено, що для обліку кош тів у національній валюті, що надходять до митних органів для забезпечення виконання платниками обов'язків щодо с плати митних та інших платеж ів, а також виконання завдань , покладених на митну службу У країни, в органах Державного казначейства України застос овуються рахунки відповідно до Плану рахунків бухгалтер ського обліку виконання держ авного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Держа вного казначейства України в ід 28.11.2000 N 119, за балансовим рахунк ом 3734 "Депозитні рахунки органів стягнення" (далі - д епозитний рахунок 3734), призн ачення якого - «облік руху м итних та інших платежів, які с плачуються до/або під час мит ного оформлення на рахунки о рганів стягнення».
Кошти, що обліковуються за д епозитним рахунком 3734, не на лежать митним органам.
Пунктом 3.1. Порядку № 25/44 перед бачено, що сплата коштів у нац іональній валюті, призначени х для забезпечення справлянн я митних та інших платежів, зд ійснюється платниками до/або під час митного оформлення т оварів з рахунків, відкритих ними в банках, у вигляді перед плати та/або доплати, а також г отівкою через банки на депоз итні рахунки 3734, відкриті на ім 'я митних органів в ГУДК Украї ни у місті Києві.
Відповідно до п. 3.3. зазначено го Порядку кошти, що надійшли на депозитні рахунки 3734 митни х органів згідно з цим Порядк ом, перераховуються митними органами виключно для здійсн ення таких операцій: (1) зара хування до відповідних бюдже тів України; (2) повернення п латникам помилково та/або на дміру сплачених коштів. Розп орядження коштами, що обліко вуються на депозитних рахунк ах 3734 митних органів згідно з ц им Порядком, здійснюється ви ключно на підставі платіжних доручень, що оформлені митни ми органами в установленому порядку.
При цьому, пунктом 3.5. Порядку № 25/44 визначено, що кошти, що п ідлягають зарахуванню до Дер жавного бюджету України, не п ізніше наступного робочого д ня після дати завершення мит ного оформлення товарів пере раховуються митними органам и з депозитних рахунків 3734, від критих в ГУДК України у місті Києві, на рахунки з обліку дох одів, відкриті в головних упр авліннях Державного казначе йства України в Автономні й Республіці Крим, областя х, містах Києві та Севастоп олі, у розрізі митних орган ів і кодів бюджетної класи фікації доходів бюджету.
Виходячи з наведених вище п оложень, перераховані позива чем за вищезгаданим платіжни м дорученням кошти, після зав ершення митного оформлення т оварів підлягали зарахуванн ю з депозитного рахунку Півд енної митниці, відкритому в Г УДК у м. Києві, до Державного б юджету України на рахунок з о бліку доходів, відкритий в ГУ ДК України в Одеській област і.
На підтвердження зарахува ння цих коштів до бюджету у ро змірах визначених ВМД від 17.03.20 10 року через ГУДК України в Од еській області надано платіж не доручення № 731 від 18.03.2010 року п ро перерахування Південною м итницею з вищезгаданого депо зитного рахунку до державног о бюджету України мита, у т. ч. суми мита за ВМД позивач а № 500060701/2010/004187 від 15.03.2010 р. у сумі 24 395,32 гр н., на рахунок № 31117060705002 в ГУДК в Од еській області, про що свідча ть дані, викладені у службові й записці Південної митниці. Крім того, до матеріалів спра ви залучено платіжне доручен ня Південної митниці про пер ерахування з вищезгаданого д епозитного рахунку до держав ного бюджету України ПДВ, у т.ч. ПДВ за вищенаведеною В МД позивача у сумі 53 669,71 грн., на р ахунок 31113031705002 в ГУДК в Одеській області.
Враховуючи наведене в суку пності та беручи до уваги, що р ішення відповідача № 500000006/2010/610352/1 в ід 15.03.2010 року про визначення мит ної вартості товарів у більш ому розмірі ніж було визначе но позивачем у ВМД від 15.03.2010 рок у визнано протиправним та ск асовано судом, виходячи та кож з того, що відповідачем в інший спосіб не доведено не правомірність визначення по зивачем сум митних платежів за ВМД від 15.03.2010 року, суд прих одить до висновку, що в дан ому випадку позивач на підст аві протиправного рішення м итного органу сплатив митні платежі у більшому розмірі н іж було передбачено законода вством та спочатку було визн ачено у його ВМД від 15 березня 2010 року № 500060701/2010/004170, а отже сума кош тів, що внесена до Державного бюджету України понад встан овлений законодавством розм ір в даному випадку складає: з а кодом 20 (код 020 - «Мито на товари , що ввозяться на територію Ук раїни суб'єктами підприємниц ької діяльності відповідно д о Закону України "Про Єдиний м итний тариф"; код бюджетної кл асифікації - 15010100 ) - 8 133,56 грн. та за к одом 28 (код 028 - «Податок на дод ану вартість з товарів, увезе них на територію України суб 'єктами підприємницької діял ьності»; код бюджетної класи фікації-14010300) - 17893,84 грн., а всього 26 02 7,40 грн., що складає суму надмірн о сплачених позивачем коштів до Державного бюджету Украї ни на підставі протиправного рішення митного органу про в изначення митної вартості то варів та які (надміру сплачен і кошти) підлягають повернен ню позивачу.
У зв' язку з цим суд зазнач ає, що статтею 43 Бюджетного ко дексу України визначено, що п ри виконанні державного бюдж ету і місцевих бюджетів заст осовується казначейське обс луговування бюджетних кошті в. Державне казначейство Укр аїни, що діє у складі Міністер ства фінансів України, забез печує казначейське обслуг овування бюджетних кошті в на основі ведення єдиног о казначейського рахунку , відкритого у Національному банку України. Казначейське обслуговування бюджетних ко штів передбачає: 1) розрахунко во-касове обслуговування роз порядників і одержувачів бюд жетних коштів, а також інших к лієнтів відповідно до законо давства; 2) контроль за здійсне нням бюджетних повноважень п ри зарахуванні надходжень бю джету, взятті бюджетних зобо в'язань розпорядниками бюдже тних коштів та здійсненні пл атежів за цими зобов'язанням и; 3) ведення бухгалтерського о бліку і складання звітності про виконання бюджетів з дот риманням національних полож ень (стандартів) бухгалтерсь кого обліку; 4) здійснення інши х операцій з бюджетними кошт ами.
Статтею 25 цього Кодексу виз начено, що Державне казначей ство України здійснює безспі рне списання коштів державно го бюджету та місцевих бюдже тів на підставі рішення суду .
Згідно з пунктами 1, 3, 4 Положе ння про Державне казначейств о, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 21.12.2005 р. № 1232 (в редакції на час м итного оформлення товарів), Д ержавне казначейство є урядо вим органом державного управ ління, що діє у складі Мінфіну і йому підпорядковується; зд ійснює управління наявними ф інансовими ресурсами, що ним обліковуються; провадить бе зспірне списання коштів з ра хунків, на яких обліковуютьс я кошти державного та місцев их бюджетів і бюджетних уста нов, за рішенням, яке було прий няте державним органом, що ві дповідно до закону має право на його застосування.
Згідно з п. 10 зазначеного Пол оження казначейство для вико нання покладених на нього за вдань може за погодженням з М іністром фінансів утворюват и територіальні органи у межах граничної чисельнос ті працівників Казначейства .
Відповідно до пунктів 1, 3, 4 По ложення про Державну казначе йську службу України, затвер дженого Указом Президента Ук раїни від 13 квітня 2011 року № 460/2011 (в редакції на час вирішення сп ору), (1) Державна казначейська служба України (Казначейств о України) є центральним орга ном виконавчої влади, діяльн ість якого спрямовується і к оординується Кабінетом Міні стрів України через Міністра фінансів України (далі - Мініс тр); (2) здійснює реалізацію дер жавної політики у сфері казн ачейського обслуговування б юджетних коштів; (3) здійснює б езспірне списання коштів дер жавного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
Відповідно до пункту 7 цього ж Положення, Казначейство Ук раїни здійснює свої повноваж ення безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Сев астополі, районах, районах у м істах, містах обласного, респ убліканського (Автономної Ре спубліки Крим) значення (у раз і їх утворення).
При цьому, суд враховує, що в ідповідно до пунктів 6 та 4 Пор ядку виконання рішень про ст ягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти де ржавного та місцевих бюджеті в, або бюджетних установ, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 9 лип ня 2008 р. № 609, (1) органами Державног о казначейства провадиться п овернення за рішенням суду н адмірно та / або помилково спл ачених до бюджету податків, з борів (обов'язкових платежів ) та інших доходів бюджету; (2) юр идичні та фізичні особи, на ко ристь яких прийняті судові р ішення про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковую ться кошти бюджету, подають ц і рішення органам Державного казначейства, що здійснюють безспірне списання, зокрема , у разі повернення за рішення м суду надмірно та/або помилк ово сплачених до бюджетів по датків, зборів (обов'язкових п латежів) та інших доходів бюд жетів.
Виходячи з вищенаведених н орм законодавства в сукупнос ті та встановлених судом обс тавин, враховуючи приписи Ти пового положення про Головне управління Державного казна чейства України в Автономній Республіці Крим, областях, мі стах Києві та Севастополі, за твердженого наказом Міністе рства фінансів України від 04.0 4.2006 року № 332, а також беручи до ув аги, що відповідачами у даній категорії справ виступають митні органи та органи держа вного казначейства, які безп осередньо здійснюють поверн ення коштів з бюджетного рах унку, суд приходить до висн овку, що надміру сплачені п озивачем митні платежі підля гають поверненню позивачу шляхом їх стягненню з Держав ного бюджету України через Г оловне управління Державног о казначейства України в Оде ській області, через яке спір ні суми були зараховані до Де ржавного бюджету України .
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 71 КАС України п ередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого Кодексу.
В даному випадку, виходячи з вищенаведеного та обставин справи, суд прийшов до виснов ку, що позовні вимоги є законн ими та обґрунтованими, а отже позов в частині стягнення на дміру сплачених митних плате жів підлягає задоволенню шля хом стягнення на користь поз ивача з Державного бюджету У країни через Головне управлі ння Державного казначейства в Одеській області:
- 8 133,56 грн. («Мито на товари, що в возяться на територію Україн и суб'єктами підприємницької діяльності відповідно до За кону України "Про Єдиний митн ий тариф"; код бюджетної класи фікації - 15010100 ) та
- 17893,84 грн. («Податок на додану в артість з товарів, увезених н а територію України суб'єкта ми підприємницької діяльнос ті»; код бюджетної класифіка ції-14010300).
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України. В д аному випадку, враховуючи, що судовий збір (державне мито) с плачено позивачем до Державн ого бюджету України 04.04.2010 року у розмірі 260,28 грн. через ГУДК Укр аїни у м. Києві, зазначені судо ві витрати підлягають стягне нню з Державного бюджету Укр аїни через ГУДК України у м. Ки єві.
Керуючись вимогами статей ст.124 Конституції України, ст.с т. 11, 71, 94, 97, 158-163, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, Окружний адміністративний суд м. Києва,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Товариства з обмеженою від повідальністю «Українські п окрівельні системи»задовол ьнити повністю.
Стягнути з Державного бюдж ету України через Головне уп равління Державного казначе йства України в Одеській обл асті (65023 м. Одеса, вул. Садова, бу д.1-а) на користь Товариства з о бмеженою відповідальністю « Українські покрівельні сист еми»(код ЄДРПОУ 36214179; адреса: 02140, м . Київ, пр.-т Миколи Бажана, 26, приміщення 334) надміру сплаче ні митні платежі у розмірі:
- 8 133,56 грн. (вісім тисяч сто трид цять три гривні 56 копійок) («Ми то на товари, що ввозяться на т ериторію України суб'єктами підприємницької діяльності відповідно до Закону Україн и "Про Єдиний митний тариф"; ко д бюджетної класифікації - 1501010 0 ) та
- 17893,84 грн. (сімнадцять тисяч ві сімсот дев' яносто три гривн і 84 копійки) («Податок на додан у вартість з товарів, увезени х на територію України суб'єк тами підприємницької діяльн ості»; код бюджетної класифі кації-14010300).
Стягнути з Державного бюдж ету України через Головне уп равління Державного казначе йства у м. Києві (01601, м. Київ, вул. Т ерещенківська, 11-а) на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «Українські по крівельні системи»(код ЄДРПО У 36214179; адреса: 02140, м. Київ, пр.-т Ми коли Бажана, 26, приміщення 334) на відшкодування сплаченого судового збору (державного м ита) 260,28 грн. (двісті шістдесят г ривень 28 копійок).
Постанова набирає законн ої сили в строк і порядку, пере дбачені статтею 254 Кодексу адм іністративного судочинства України Постанова може бути оскаржена за правилами, вста новленими ст. ст. 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя О.А. Кармазін
Повний текст пос танови складено та підписано 19 серпня 2011 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2011 |
Оприлюднено | 31.08.2011 |
Номер документу | 17885218 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кармазін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні