Постанова
від 09.08.2011 по справі 2а-5907/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 серпня 2011 року Справа № 2а-5907/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд

судді: Пляшкової К.О.,

при секретарі: Б урихіні О.С.,

за участю представників

позивача: ОСОБА_1 (довіреність б/н ві д 16.06.2011),

відповідача: ОСОБА_2 (довіреність № 20 /10 від 15.03.2011),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом тов ариства з обмеженою відповід альністю «Торговий дім Луган ськхолод» до Ленінської міжр айонної державної податково ї інспекції у м. Луганську про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

07 липня 2011 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов позов товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Торговий дім Лугансь кхолод» до Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м. Луганську, у яком у позивач просив:

- визнати протиправними дії Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Луганську щодо неприйнятт я поданих товариством з обме женою відповідальністю «Тор говий дім Луганськхолод» под аткових декларацій за період з травня по грудень 2010 року, ут очнюючих розрахунків податк ових зобов'язань з ПДВ у зв' язку з виправленням помилок за квітень 2010 року, декларацій на прибуток підприємства за 1 півріччя, 9 місяців та 2010 рік;

- зобов'язати Ленінську мі жрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську прий няти та вважати поданими под аткові декларації за період з травня по грудень 2010 року, уто чнюючих розрахунків податко вих зобов'язань з ПДВ у зв' язку з виправленням помилок за квітень 2010 року, декларацій на прибуток підприємства за 1 півріччя, 9 місяців та 2010 рік то вариства з обмеженою відпові дальністю «Торговий дім Луга нськхолод» із занесенням до електронних баз даних податк ової звітності, в тому числі д о картки особового рахунку т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Торговий дім Луг анськхолод» датою їх врученн я.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що ТОВ «ТД Лу ганськхолод» намагалося под ати відповідачу нарочним под аткову звітність з ПДВ за пер іод з травня по грудень 2010 року , уточнюючий розрахунок пода ткових зобов'язань з ПДВ у з в'язку з виправленням помил ок за квітень 2010 року, декларац ії на прибуток підприємства за 1 півріччя, 9 місяців та 2010 рік . Однак, всупереч чинному зако нодавству податкові деклара ції не приймалися відповідач ем, у зв'язку з чим позивач по дав вказану звітність шляхом поштових відправлень.

Згідно з п.п.4.1.2 п.4.1 ст.4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами», який діяв у 2010 році, прийняття п одаткової декларації є обов' язком контролюючого органу.

Аналіз норм Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», Поряд ку заповнення та подання под аткової декларації з податку на додану вартість, затвердж еного наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 30 травня 1997 року № 166, зазнач ив у позові позивач, дозволяє стверджувати, що податковий орган при прийнятті податко вої декларації здійснює форм альну перевірку наявності об ов'язкових реквізитів, підп исів відповідальних посадов их осіб і відтиску печатки пі дприємства. Законом України «Про порядок погашення зобов 'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» наведено вичерпний перелік підстав д ля невизнання наданих деклар ацій податковою звітністю, а саме: «Податкова звітність, о тримана контролюючим органо м від платника податків як по даткова декларація, що запов нена ним всупереч правилам, з азначеним у затвердженому по рядку її заповнення, може бут и не визнана таким контролюю чим органом як податкова дек ларація, якщо в ній не зазначе но обов'язкових реквізитів, ї ї не підписано відповідними посадовими особами, не скріп лено печаткою платника подат ків».

Як вбачається з дублікатів податкових декларацій за пе ріод з травня по грудень 2010 рок у, уточнюючого розрахунку по даткових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням по милок за квітень 2010 року, декла рацій на прибуток підприємст ва за 1 півріччя, 9 місяців та 2010 р ік, поданих ТОВ «ТД Луганськх олод», вони мають всі обов'я зкові реквізити, підписи пос адових осіб, відбитки печато к. Отже жодної передбаченої З аконом підстави невизнання з вітності як податкової декла рації, немає.

Однак відповідачем, всупер еч вимогам Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», вказані п одаткові декларації проведе ні до електронної бази АРМА « Бест-Звіт» зі статусом «не ви знано як податкова деклараці я».

Крім того, у порушення п.п.4.1.3 п .4.1 ст.4 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами», відповідач жодно го разу не надіслав позивачу повідомлення про невизнання ОДПС податкової звітності я к податкової декларації із з азначенням підстав неприйня ття та пропозицією надати но ву податкову декларацію, офо рмлену належним чином.

Тільки у квітні 2011 року у від повідь на запит підприємства , про невизнання податкової з вітності позивача було повід омлено відповідачем у листі № 1426/28-517 від 07.04.2011.

На підставі викладеного по зивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсяз і.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав за явлені позовні вимоги у повн ому обсязі, надав пояснення а налогічні викладеним у позов ній заяві.

Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував, про що надав письмові заперечення на поз ов (а.с.137-138), у яких зазначив, що на діслані ТОВ «ТД Луганськхоло д» декларації з ПДВ за період з травня по грудень 2010 року та декларації з податку на приб уток за 2010 рік не були визнані Л енінською МДПІ у м. Луганську як податкова звітність за та ких обставин.

21.06.2010 ТОВ «ТД Луганськхолод» поштою надіслана декларація з ПДВ за травень 2010 року, уточн юючий розрахунок з ПДВ за кві тень 2010 року, але їх не прийнято Ленінською МДПІ у зв'язку з тим, що не були скріплені печа ткою підприємства та підписа ми посадових осіб.

13.08.2010 була подана декларація за липень 2010 року, але її не при йнято Ленінською МДПІ у зв' язку з тим, що декларація не бу ла скріплена печаткою підпри ємства та підписами посадови х осіб.

10.09.2010 була подана декларація за серпень 2010 року, але її не пр ийнято Ленінською МДПІ у зв' язку з тим, що на печатці підпр иємства були наявні помарки.

У декларації з ПДВ за вересе нь 2010 року (надіслана поштою 08.10. 2010) відсутні аркуш-частина ІІ « розрахунки з бюджетом за зві тний період».

У додатку 1 до декларації з П ДВ за жовтень 2010 року (надана до МДПІ 22.11.2010) не містяться підпис и відповідних посадових осіб , також вони не скріплені печа ткою підприємства.

У декларації з ПДВ за листоп ад 2011 року (надана до МДПІ 15.12.2010) ві дсутній реєстр в електронном у вигляді.

20.01.2011 була подана декларація з ПДВ за грудень 2010 року, у якій не було зазначено повне найм енування платника податків з гідно з реєстраційним докуме нтами.

У поданих деклараціях з под атку на прибуток за 1 півріччя 2010 року, 9 місяців 2010 року, за 2010 рі к не зазначена повна назва пі дприємства.

Вказані декларації з ПДВ не були визнані як податкова зв ітність, оскільки вони були з аповнені всупереч Порядку за повнення та подання податков ої декларації з податку на до дану вартість, затвердженого наказом ДПА України № 166 від 30.05. 1997, зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 30.06.2005 за № 702/10982.

Декларації з податку на при буток не визнані податковою звітністю, оскільки у них не з азначена повна назва підприє мства, що є порушенням п.п.3.1 п.3 П орядку складання декларації з податку на прибуток підпри ємства, затвердженого наказо м ДПА України від 12.10.2005 № 448 «Про з атвердження змін до форми де кларації з податку на прибут ок підприємства та Порядку ї ї складання».

ТОВ «ТД Луганськхолод» нап равлені листи вих. № 26145/28-521 від 21.06 .2010, № 36318 від 13.08.2010, № 42109 від 10.09.2010, № 46582 від 08.10.2010, № 55386 від 22.11.2010, № 60529 від 15.12.2010, № 2460 ві д 20.01.2011 (декларації з ПДВ), № 34055 від 02.08.2010, № 52495 від 08.11.2010, № 4955 від 08.02.2011 (декл арації з податку на прибуток ), для усунення недоліків по вк азаним деклараціям і подання їх знову у зазначені строки.

Оскільки недоліки не було у сунуто, вказані декларації з алишилися невизнаними контр олюючим органом.

Представник відповідача у судовому засіданні надав по яснення аналогічні викладен им у запереченнях.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог ст.ст.69 -72 КАС України, суд вважає позо вні вимоги такими, що підляга ють задоволенню частково, з т аких підстав.

Згідно із ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, шляхом справе дливого, неупередженого та с воєчасного розгляду адмініс тративних справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог ч.3 ст.2 КАС Україн и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння (вчинення дії); безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; пропорці йно, зокрема з дотриманням не обхідного балансу між будь-я кими несприятливими наслідк ами для прав, свобод та інтере сів особи і цілями, на досягне ння яких спрямоване це рішен ня (дія); з урахуванням права о соби на участь у процесі прий няття рішення; своєчасно, тоб то протягом розумного строку .

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти , прийняті відповідним орган ом на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, передбачен і Конституцією та законами У країни.

Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, крім випадків, встановле них ст.72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч .2 ст.71 КАС України покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.

У судовому засіданні встан овлено, підтверджено матеріа лами справи, що товариство з о бмеженою відповідальністю « Торговий дім Луганськхолод» (ідентифікаційний код 31995853) є юр идичною особою, зареєстрован о виконавчим комітетом Луган ської міської ради 22.05.2002 № 1 382 120 0000 004113 (а.с.18-19).

Позивач знаходиться на под атковому обліку у Ленінській МДПІ у м. Луганську з 28.05.2002 за № 206- 01, про що свідчить довідка про взяття на облік платника под атків від 01.03.2011 за № 314 (а.с.20).

У відповідності до вимог За кону України «Про податок на додану вартість» (який був чи нним до 01 січня 2011 року) ТОВ «ТД Л уганськхолод» зареєстрован о платником податку на додан у вартість, йому присвоєно ін дивідуальний податковий ном ер платника податку на додан у вартість 319958512365, про що свідчит ь свідоцтво про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість від 04.06.2002 № 17306625 (а.с.24).

На виконання вимог п.4.1 ст.4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», Закону України «Про по даток на додану вартість», По рядку заповнення та подання податкової декларації з пода тку на додану вартість, затве рдженого наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни від 30 травня 1997 року № 166 та з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 09 липня 1997 р оку за № 250/2054 (у редакції наказу від 15 червня 2005 року № 213, зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 30 червня 2005 року за № 702/10982) (які були чинними на час в иникнення спірних правовідн осин), п.49.18 ст.49, п.54.1 ст.54, п.202.1 ст.202 ПК У країни та Порядку заповнення і подання податкової звітно сті з податку на додану варті сть, затвердженого наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 25 січня 2011 р оку № 41, зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 16 л ютого 2011 року за № 197/18935, ТОВ «ТД Лу ганськхолод» надіслало кур' єрською доставкою та поштою до Ленінської МДПІ у м. Луганс ьку податкові декларації з п одатку на додану вартість за період з травня по грудень 2010 р оку та уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з п одатку на додану вартість у з в'язку з виправленням помил ок за квітень 2010 року (а.с.25-121).

Подані ТОВ «ТД Луганськхол од» декларації з ПДВ за періо д з травня по грудень 2010 року та уточнюючий розрахунок за кв ітень 2010 року були прийняті ві дповідачем, але не визнані як податкова звітність, внаслі док чого позовні вимоги про в изнання протиправними дій Ле нінської МДПІ у м. Луганську щ одо неприйняття поданих ТОВ «ТД Луганськхолод» податков их декларацій за період з тра вня по грудень 2010 року, уточнюю чих розрахунків податкових з обов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням помилок за кв ітень 2010 року є безпідставним и та необґрунтованими.

Згідно листів Ленінської М ДПІ у м. Луганську № 26145/28-521 від 21.06.20 10, № 36318 від 13.08.2010, № 42109 від 10.09.2010, № 46582 від 08.10.2010, № 55386 від 22.11.2010, № 60529 від 15.12.2010, № 2460 ві д 20.01.2011:

- подані 21.06.2010 ТОВ «ТД Луганськ холод» декларація з ПДВ за тр авень 2010 року, уточнюючий розр ахунок з ПДВ за квітень 2010 року не скріплено печаткою підпр иємства та підписами посадов их осіб (а.с.139);

- подана 13.08.2010 ТОВ «ТД Луганськ холод» декларація з ПДВ за ли пень 2010 року не скріплена печа ткою підприємства та підписа ми посадових осіб (а.с.146);

- у поданій 10.09.2010 ТОВ «ТД Луганс ькхолод» декларації з ПДВ за серпень 2010 року на печатці під приємства наявні помарки (а.с .149);

- у поданій 08.10.2010 ТОВ «ТД Луганс ькхолод» декларації з ПДВ за вересень 2010 року відсутній ар куш-частина ІІІ «розрахунки з бюджетом за звітний період » (а.с.153);

- у поданій 22.11.2010 ТОВ «ТД Луганс ькхолод» декларації з ПДВ за жовтень 2010 року у додатку 1 до д екларації відсутні підписи в ідповідних посадових осіб, т акож вони не скріплені печат кою підприємства (а.с.157);

- у поданій 15.12.2010 ТОВ «ТД Луганс ькхолод» декларації з ПДВ за листопад 2010 року відсутній ре єстр в електронному вигляді (а.с.162);

- у поданій 21.01.2011 ТОВ «ТД Луганс ькхолод» декларації з ПДВ за грудень 2010 року не зазначено п овне найменування платника п одатків згідно з реєстраційн им документами (а.с.164).

До 01 січня 2011 року спеціальни м законом з питань оподаткув ання був Закон України «Про п орядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» (надалі - Зак он № 2181).

У відповідності із п.1.11 ст.1 За кону № 2181 податкова деклараці я, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що под ається платником податків до контролюючого органу у стро ки, встановлені законодавств ом, на підставі якого здійсню ється нарахування та/або спл ата податку, збору (обов'язков ого платежу).

Порядок подання податково ї декларації та визначення с уми податкових зобов'язань р егулюється ст.4 Закону № 2181.

Згідно з п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону № 2181 платник податків самостій но обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у п одатковій декларації, крім в ипадків, передбачених підпун ктом «г» п.п.4.2.2 п.4.2, а також п.4.3 ціє ї статті.

Відповідно до п.п.4.1.2 п.4.1 ст.4 За кону № 2181 прийняття податково ї декларації є обов'язком кон тролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазна чених у ній показників через канцелярію, чий статус визна чається відповідним нормати вно-правовим актом. Відмова с лужбової (посадової) особи ко нтролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь -яких причин або висування не ю будь-яких передумов щодо та кого прийняття (включаючи зм іну показників такої деклара ції, зменшення або скасуванн я від'ємного значення об'єкті в оподаткування, сум бюджетн их відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов 'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її д исциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом. Якщо сл ужбова (посадова) особа контр олюючого органу порушує норм и абзацу першого цього підпу нкту, платник податків зобов 'язаний до закінчення гранич ного строку подання декларац ії надіслати таку декларацію поштою з описом вкладеного т а повідомленням про вручення , до якої долучається заява на ім'я керівника відповідного контролюючого органу, склад ена у довільній формі, із зазн аченням прізвища службової ( посадової) особи, яка відмови лася прийняти декларацію, та /або із зазначенням дати тако ї відмови. При цьому декларац ія вважається поданою в моме нт її вручення пошті, а гранич ний десятиденний строк, вста новлений для поштових відпра влень п.п.4.1.7, не застосовується . Платник податків може також оскаржити дії службової (пос адової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку. Незалежно від наявності відмови у прийнят ті податкової декларації пла тник податків зобов'язаний п огасити податкове зобов'язан ня, самостійно визначене ним у такій податковій декларац ії, протягом строків, установ лених п.5.3 ст.5 цього Закону. Под аткова звітність, отримана к онтролюючим органом від плат ника податків як податкова д екларація, що заповнена ним в супереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її з аповнення, може бути не визна на таким контролюючим органо м як податкова декларація, як що в ній не зазначено обов'язк ових реквізитів, її не підпис ано відповідними посадовими особами, не скріплено печатк ою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий о рган звертається до платника податків з письмовою пропоз ицією надати нову податкову декларацію з виправленими по казниками (із зазначенням пі дстав неприйняття попереднь ої), то такий платник податків має право: надати таку нову де кларацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгод ження.

Згідно із п.3.1 Порядку заповн ення та подання податкової д екларації з податку на додан у вартість, затвердженого на казом Державної податкової а дміністрації України від 30 тр авня 1997 року № 166, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 09 липня 1997 року за № 250/2054 (у р едакції наказу від 15 червня 2005 року № 213, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 3 0 червня 2005 року за № 702/10982) (надалі - Порядок № 166), декл арація до органів податкової служби може бути подана: на па перових носіях; на магнітних носіях з роздрукованими коп іями файлів; засобами електр онної пошти Е-mail; поштовими від правленнями.

Платник податку самостійн о обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає в д екларації. Дані, наведені в де кларації, мають відповідати даним бухгалтерського та под аткового обліку платника, до стовірність даних підтвердж ується: підписом платника, як що платник - фізична особа, в і нших випадках (особа, яка визн ачена як платник податку на д одану вартість, крім фізични х осіб) - підписами відповідал ьних посадових осіб (керівни ка, головного бухгалтера) та п ечаткою, а в разі подання декл арації в електронній формі - е лектронним підписом осіб (як і підписують декларацію), зар еєстрованим у порядку, визна ченому законодавством (пункт 3.4 Порядку № 166).

У разі подання декларації н а паперових носіях платником згідно з п.п.4.1.2 п.4.1 Порядку № 166 по дається до податкової інспек ції (адміністрації) за його мі сцезнаходженням оригінал де кларації (з оригіналами відп овідних додатків).

У відповідності із п.4.2 Поряд ку № 166 у складі декларації пов инні подаватися всі необхідн і додатки до декларації, пода ння яких передбачено цим Пор ядком, у тому числі розшифров ки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрі зі контрагентів (додаток 5 до п одаткової декларації з подат ку на додану вартість та дода ток 2 до податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь (скороченої)/(переробного пі дприємства)/ (спеціальної). У р азі подання уточнюючих розра хунків, у яких проводиться ко ригування податкових зобов'я зань та/або податкового кред иту, такі самі розшифровки по даються на суму уточнення, а т акож: у разі наявності експор тних операцій - оригінали п'ят ого основного аркуша (примір ника декларанта) вантажної м итної декларації (оригінали аркушів ВМД нової форми МД-2 з позначенням «3/8»); при поданні розрахунку суми бюджетного відшкодування - копії погаше них податкових векселів, у ра зі їх наявності. Розшифровки подаються: на паперових носі ях з копією, за бажанням платн ика, на магнітних носіях; або в електронному вигляді у форм аті, затвердженому ДПА Украї ни, за допомогою телекомунік аційних мереж загального кор истування з використанням на дійних засобів електронного цифрового підпису, що повинн о бути підтверджено сертифік атом відповідності або позит ивним висновком за результат ами державної експертизи у с фері криптографічного захис ту інформації, одержаним на ц і засоби від Адміністрації Д ержспецзв'язку, та наявност і посилених сертифікатів від критих ключів, отриманих згі дно із законодавством.

Відповідно до п.4.3 Порядку № 1 66 податкова звітність, отрима на контролюючим органом від платника податків як податко ва декларація, що заповнена н им всупереч правилам, зазнач еним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не ви знана таким контролюючим орг аном як податкова декларація , якщо в ній не зазначено обов' язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому разі, якщо контролюючий о рган звертається до платника податків з письмовою пропоз ицією (письмове звернення на дсилається поштою з повідомл енням про його вручення) нада ти нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав непр ийняття попередньої), то таки й платник податків має право : надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідно го штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядк у апеляційного узгодження.

З 01 січня 2011 року набрав закон ної сили Податковий кодекс У країни, який в статті 48 визнач ив, що податкова декларація п овинна містити такі обов'язк ові реквізити (обов'язкові ре квізити - це інформація, яку по винна містити форма податков ої декларації та за відсутно сті якої документ втрачає ви значений цим Кодексом статус із настанням передбачених з аконом юридичних наслідків): тип документа (звітний, уточн юючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який п одається податкова декларац ія; звітний (податковий) періо д, що уточнюється (для уточнюю чого розрахунку); повне найме нування (прізвище, ім'я, по бат ькові) платника податків згі дно з реєстраційними докумен тами; код платника податків з гідно з Єдиним державним реє стром підприємств та організ ацій України або податковий номер; реєстраційний номер о блікової картки платника под атків або серію та номер пасп орта (для фізичних осіб, які че рез свої релігійні переконан ня відмовляються від прийнят тя реєстраційного номера обл ікової картки платника подат ків та повідомили про це відп овідний орган державної пода ткової служби і мають відміт ку у паспорті); місцезнаходже ння (місце проживання) платни ка податків; найменування ор гану державної податкової сл ужби, до якого подається звіт ність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери обліков их карток посадових осіб пла тника податків; підписи плат ника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платни ка податку, визначених цим Ко дексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявнос ті). У окремих випадках, коли ц е відповідає сутності податк у або збору та є необхідним дл я його адміністрування, форм а податкової декларації дода тково може містити такі обов 'язкові реквізити: відмітка п ро звітування за спеціальним режимом; код виду економічно ї діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний пода тковий номер та номер свідоц тва про реєстрацію платника податку на додану вартість з гідно з даними реєстру платн иків податку на додану варті сть за звітний (податковий) пе ріод. Податкова декларація п овинна бути підписана: керів ником платника податків або уповноваженою особою, а тако ж особою, яка відповідає за ве дення бухгалтерського облік у та подання податкової декл арації до органу державної п одаткової служби. У разі веде ння бухгалтерського обліку т а подання податкової деклара ції безпосередньо керівнико м платника податку така пода ткова декларація підписуєть ся таким керівником та особо ю, яка відповідає за ведення б ухгалтерського обліку; фізич ною особою - платником податк ів або його законним предста вником; особою, відповідальн ою за ведення бухгалтерськог о обліку та подання податков ої декларації згідно із дого вором про спільну діяльність або угодою про розподіл прод укції.

У відповідності із п.48.7 ст.48 По даткового кодексу України по даткова звітність, складена з порушенням норм цієї статт і, не вважається податковою д екларацією.

Згідно з п.49.11 ст.49 Податкового кодексу України у разі подан ня платником податків до орг ану державної податкової слу жби податкової декларації, з аповненої з порушенням вимог п.48.3 та п.48.4 ст.48 цього Кодексу, та кий орган державної податков ої служби зобов'язаний надат и такому платнику податків п исьмове повідомлення про від мову у прийнятті його податк ової декларації із зазначенн ям причин такої відмови: у раз і отримання такої податкової декларації, надісланої пошт ою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робоч их днів з дня її отримання (під пункт 49.11.1 пункту 49.11); у разі отри мання такої податкової декла рації особисто від платника податку або його представник а - протягом трьох робочих дні в з дня її отримання (підпункт 49.11.2 пункту 49.11).

У разі отримання відмови ор гану державної податкової сл ужби у прийнятті податкової декларації платник податків згідно з п.49.12 ст.49 Податкового к одексу України має право: под ати податкову декларацію та сплатити штраф у разі поруше ння строку її подання (підпун кт 49.12.1 пункту 49.12); оскаржити ріше ння органу державної податко вої служби у порядку, передба ченому статтею 56 цього Кодекс у (підпункт 49.12.2 пункту 49.12).

Податкова декларація, наді слана платником податків або його представником поштою а бо засобами електронного зв' язку та заповнена з порушенн ям норм п.48.3 та п.48.4 ст.48 цього Код ексу, у відповідності із п.49.15 с т.49 Податкового кодексу Украї ни вважається неподаною.

Оглядом податкових деклар ацій з податку на додану варт ість за період з травня по гру день 2010 року та уточнюючого ро зрахунку податкових зобов' язань з ПДВ у зв'язку з випра вленням помилок за квітень 2010 року, що знаходяться у позива ча, встановлено, що позивачем при поданні зазначених пода ткових декларацій та уточнюю чого розрахунку були додержа ні всі вимоги як до форми пода ткової декларації, так і до по рядку її заповнення, а тому пі дстави для їх невизнання від повідачем як податкова звітн ість відсутні.

Що стосується подачі подат кових декларацій з податку н а прибуток підприємства за 1 п івріччя, 9 місяців 2010 року та 2010 р ік судом встановлено таке.

На виконання вимог п.4.1 ст.4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», Закону України «Про оп одаткування прибутку підпри ємств» і Порядку складання д екларації з податку на прибу ток підприємства, затверджен ого наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 29 березня 2003 року № 143, зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 8 квітня 2003 року за № 271/7592 (які були чинними на момен т виникнення спірних правові дносин) ТОВ «ТД Луганськхоло д» надіслало кур'єрською до ставкою та поштою до Ленінсь кої МДПІ у м. Луганську податк ові декларації з податку на п рибуток підприємства за 1 пів річчя, 9 місяців 2010 року та 2010 рік (а.с.122-131).

Подані ТОВ «ТД Луганськхол од» декларації з податку на п рибуток підприємства за 1 пів річчя, 9 місяців 2010 року та 2010 рік були прийняті відповідачем, але не визнані як податкова з вітність, внаслідок чого поз овні вимоги про визнання про типравними дій Ленінської МД ПІ у м. Луганську щодо неприйн яття поданих ТОВ «ТД Лугансь кхолод» податкових декларац ій з податку на прибуток підп риємства за 1 півріччя, 9 місяц ів 2010 року та 2010 рік є безпідстав ними та необґрунтованими.

Згідно листів Ленінської М ДПІ у м. Луганську № 34055 від 02.08.2010, № 52495 від 08.11.2010, № 4955 від 08.02.2011:

- у поданій 02.08.2010 ТОВ «ТД Луганс ькхолод» декларації за 1 півр іччя 2010 року не зазначена повн а назва підприємства (а.с.167);

- у поданій 08.11.2010 ТОВ «ТД Луганс ькхолод» декларації за 9 міся ців 2010 року не зазначена повна назва підприємства (а.с.170);

- у поданій 08.02.2011 ТОВ «ТД Луганс ькхолод» декларації за 2010 рік не зазначена повна назва під приємства (а.с.174).

Вирішуючи питання щодо під став невизнання відповідаче м як податкова звітність дек ларацій з податку на прибуто к підприємства за 1 півріччя, 9 місяців 2010 року та 2010 рік, суд пр ийшов до висновку, що позивач ем при поданні зазначених по даткових декларацій були дод ержані всі вимоги як до форми податкової декларації, так і до порядку її заповнення, а то му підстави для її невизнанн я відповідачем як податкова декларація відсутні.

Крім того, суд вважає за пот рібне зазначити, що у судовом у засіданні не знайшов свого підтвердження факт надіслан ня Ленінською МДПІ у м. Луганс ьку листів № 26145/28-521 від 21.06.2010, № 36318 ві д 13.08.2010, № 42109 від 10.09.2010, № 46582 від 08.10.2010, № 55386 від 22.11.2010, № 60529 від 15.12.2010, № 2460 від 20.01.2011 (д екларації з ПДВ), № 34055 від 02.08.2010, № 52 495 від 08.11.2010, № 4955 від 08.02.2011 (деклараці ї з податку на прибуток) з викл аденням рішення про не визна ння декларації податковою зв ітністю та письмовою пропози цією надати нову податкову д екларацію.

Такого висновку суд дійшов з огляду на те, що факт надісл ання повідомлень про невизна ння податкової декларації по датковою звітністю відповід ач підтверджує копіями вищез азначених листів та копіями реєстрів відправленої корес понденції. Разом з цим, суд кри тично оцінює ці документи як докази направлення позивачу повідомлення, оскільки, на ду мку суду, належним доказом фа кту здійснення відправки пош тової кореспонденції є фіска льний чек та/або повідомленн я про вручення поштового від правлення. У судовому засіда нні представником відповіда ча на вимогу суду таких доказ ів не надано.

Відповідно до ч.2 ст.11 КАС Укр аїни суд може вийти за межі по зовних вимог тільки в разі, як що це необхідно для повного з ахисту прав, свобод та інтере сів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Зважаючи на обставини спра ви, враховуючи, що податкові д екларації з податку на додан у вартість за період з травня по грудень 2010 року, уточнюючий розрахунок податкових зобов 'язань з ПДВ у зв'язку з вип равленням помилок за квітень 2010 року, декларації з податку н а прибуток підприємства за 1 п івріччя, 9 місяців та 2010 рік без підставно не визнані рішення ми відповідача як податкова звітність, суд вважає за необ хідне для повного захисту пр ав та інтересів позивача, про захист яких він просить, вийт и за межі позовних вимог та ви знати протиправними рішення Ленінської МДПІ у м. Луганськ у про невизнання податкових декларацій ТОВ «ТД Луганськх олод» з податку на додану вар тість за період з травня по гр удень 2010 року, уточнюючого роз рахунку податкових зобов'я зань з ПДВ у зв'язку з виправ ленням помилок за квітень 2010 р оку, декларацій на прибуток п ідприємства за 1 півріччя, 9 мі сяців та 2010 рік як податкова зв ітність, зміст яких викладен ий в листах Ленінської МДПІ у м. Луганську № 26145/28-521 від 21.06.2010, № 36318 в ід 13.08.2010, № 42109 від 10.09.2010, № 46582 від 08.10.2010, № 55 386 від 22.11.2010, № 60529 від 15.12.2010, № 2460 від 20.01.2011 ( декларації з ПДВ), № 34055 від 02.08.2010, № 52495 від 08.11.2010, № 4955 від 08.02.2011 (деклараці ї з податку на прибуток).

З урахуванням вищевикладе ного позовні вимоги про зобо в'язання відповідача занес ти вказані ТОВ «ТД Луганськх олод» у податкових деклараці ях з податку на додану вартіс ть за період з травня по груде нь 2010 року, уточнюючому розрах унку податкових зобов'язан ь з ПДВ у зв'язку з виправлен ням помилок за квітень 2010 року , деклараціях на прибуток під приємства за 1 півріччя, 9 міся ців та 2010 рік показники (дані) д о електронних баз даних пода ткової звітності визнаються судом обґрунтованими та так ими, що підлягають задоволен ню.

Що стосується позовних вим ог щодо зобов'язання відпов ідача прийняти податкові дек ларації з податку на додану в артість за період з травня по грудень 2010 року, уточнюючий ро зрахунок податкових зобов' язань з ПДВ у зв'язку з випра вленням помилок за квітень 2010 року, декларації на прибуток підприємства за 1 півріччя, 9 м ісяців та 2010 рік, суд зазначає, що скасування рішень відпов ідача про невизнання зазначе них декларацій як податкова звітність автоматично робит ь зазначені декларації подан ими, а тому додаткового підтв ердження та встановлення суд овим рішенням не потребує.

Згідно з ч.1 ст.94 КАС України я кщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є су б'єктом владних повноважен ь, суд присуджує всі здійснен і нею документально підтверд жені судові витрати з Держав ного бюджету України (або від повідного місцевого бюджету , якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба).

Якщо адміністративний поз ов задоволено частково, судо ві витрати, здійснені позива чем, присуджуються йому відп овідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задовол енні яких позивачеві відмовл ено (частина 3 статті 94 Кодексу адміністративного судочинс тва України).

На підставі ч.3 ст.160 КАС Украї ни у судовому засіданні 09 серп ня 2011 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 15 серпня 2011 року, про що згідн о вимог ч.2 ст.167 КАС України пов ідомлено після проголошення вступної та резолютивної ча стин постанови у судовому за сіданні.

Керуючись ст.ст.2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94 , 158-163, 167, 267 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов товариства з обмеженою ві дповідальністю «Торговий ді м Луганськхолод» до Ленінськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції у м. Луганс ьку про визнання протиправни ми дій, зобов'язання вчинит и певні дії, - задовольнити час тково.

Визнати протиправними ріш ення Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську про невизна ння податкових декларацій з податку на додану вартість з а період з травня по грудень 20 10 року, уточнюючого розрахунк у податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправлення м помилок за квітень 2010 року, де кларацій з податку на прибут ок підприємства за 1 півріччя , 9 місяців та 2010 рік як податков а звітність, зміст яких викла дено в листах Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганську № 2 6145/28-521 від 21.06.2010, № 36318 від 13.08.2010, № 42109 від 10. 09.2010, № 46582 від 08.10.2010, № 55386 від 22.11.2010, № 60529 ві д 15.12.2010, № 2460 від 20.01.2011 (декларації з п одатку на додану вартість), № 3 4055 від 02.08.2010, № 52495 від 08.11.2010, № 4955 від 08.02.2011 (декларації з податку на приб уток підприємства).

Зобов'язати Ленінську мі жрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську зане сти вказані товариством з об меженою відповідальністю «Т орговий дім Луганськхолод» ( ідентифікаційний код 31995853) у по даткових деклараціях з подат ку на додану вартість за пері од з травня по грудень 2010 року, уточнюючому розрахунку пода ткових зобов'язань з ПДВ у з в'язку з виправленням помил ок за квітень 2010 року, декларац іях з податку на прибуток під приємства за 1 півріччя, 9 міся ців та 2010 рік показники (дані) д о електронних баз даних пода ткової звітності.

В решті позовних вимог відм овити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Торговий дім Лугансь кхолод» (місцезнаходження: 9102 0, Луганська область, м. Луганс ьк, вул. Кримська, буд. 3, офіс 301, і дентифікаційний код 31995853) судо ві витрати зі сплати судовог о збору в сумі 1,70 грн. (одна грив ня сімдесят копійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови скл адено та підписано 15 серпня 2011 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2011
Оприлюднено13.09.2011
Номер документу18112972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5907/11/1270

Ухвала від 02.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 02.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 17.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 14.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 08.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 29.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 06.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні