1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 серпня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/6419/11
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Шевя кова І.С.,
при секретарі - Ємець Я.М.,
за участю:
представників позивача - Сердюк С.А., Марчук Т.В.,
представника відповідача - Бардаш О.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Уп равління Державного департа менту України з питань викон ання покарань у Полтавській області до Управління Пенсі йного фонду України Ленінськ ого району в м. Полтаві про ск асування вимоги, -
В С Т А Н О В И В:
29 липня 2011 року позивач, Уп равління Державного департа менту України з питань викон ання покарань у Полтавській області, звернувся до Полтав ського окружного адміністра тивного суду з адміністратив ним позовом до Управління Пе нсійного фонду України Ленін ського району в м. Полтаві про скасування вимоги про сплат у боргу № Ю 37 від 21.03.2011 року та ріш ення про застосування фінанс ових санкцій за донарахуванн я органом Пенсійного фонду У країни або страхувальником с ум своєчасно необчислених та несплачених страхових внеск ів № 207 від 03.06.2011 року.
В обґрунтування своїх вим ог позивач зазначив, що управ лінням Пенсійного фонду Укра їни Ленінського району в м. По лтаві в період з 10.03.2011 року по 21.03.2 011 року здійснено планову пере вірку Управління Державного департаменту України з пита нь виконання покарань у Полт авській області, з питань дот римання вимог законодавства щодо нарахування, обчисленн я та сплати внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування. За результа тами перевірки був складений акт перевірки № 13 від 21.03.2011 року. На підставі вказаного акту б ула прийнята вимога про спла ту боргу № Ю 37 від 21.03.2011 року в сум і 37 589,78 грн. та відповідно рішенн я № 207 від 03.06.2011 року про застосув ання фінансових санкцій на с уму 15 035,91грн., які, як зазначає по зивач, є необґрунтованими, пр ийнятими без правових підста в і суперечать чинному закон одавству.
У судовому засіданні пред ставники позивача підтримал и позов з підстав, викладених у позовній заяві, та просили й ого задовольнити.
Представник відповідач а у судовому засіданні проти позову заперечував, посилаю чись на те, що відповідно до п. 17 ст. 11 Закону 1058 військовослужб овці (крім військовослужбовц ів строкової служби), особи ря дового і начальницького скла ду з 1 січня 2007 року підлягають загальнообов'язковому держа вному пенсійному страхуванн ю і є застрахованими особами . Позивачем (платником страхо вих внесків до Пенсійного фо нду) є військові частини, підп риємства, установи, організа ції та органи, які виплачують грошове ; забезпечення для з азначених осіб. Об'єктом нара хування внесків для зазначен их страхувальників є фактичн і витрати на грошове забезпе чення, а для застрахованих ос іб-сукупний оподаткований до хід. Перелік щомісячних та од норазових додаткових видів г рошового забезпечення війсь ковослужбовців визналися по становою Кабміну України від 06.04.1998 р.№ 452 "Про упорядкування до даткових видів грошового заб езпечення військовослужбов ців". На даний час складові гро шового забезпечення військо вослужбовців, осіб рядового і начальницького складу визн ачені постановою Кабміну Укр аїни від 07.11.2007 року.№1294 "Про упоря дкування структури та умов г рошового забезпечення війсь ковослужбовців, осіб рядовог о і начальницького складу".
Враховуючи наведене, суми о дноразової грошової допомог и при звільненні, зі служби та індексації грошового забезп ечення не віднесені до зазна ченого переліку, а відповід но не є об'єктом для нар ахування внесків на загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування. Таким чино м, страхувальники мають прав о на здійснення перерахунку страхових внесків на зазначе ні виплати починаючи з 01.01.2007 рок у. Однак при цьому якщо у таких страхувальників органом Пен сійного фонду проведено пере вірку, то вони мають право на з меншення страхових внесків з а період після її, проведення , оскільки зазначені суми в ак ті вже пройшли процедуру узг одження. Отже, враховуючи вищ евикладене повертати позива чу кошти за період з 01.01.2007 року п о 30.09.2009 року не має підстав, оскі льки результати проведеної п еревірки у 2009 році узгоджені ( а кт №69 від 23.10.2009 р.).
Крім того, Порядок розгляду органами Пенсійного фонду У країни скарг на рішення про н акладання штрафу, нарахуванн я пені та заяв платників при у згодженні ними вимоги про сп лату недоїмки зі сплати єдин ого внеску на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування, затверджений поста новою правління Пенсійного ф онду України від 08.10.2010р. №22-7 не ре гулює оскарження рішення про накладання штрафу, нарахува ння пені та заяв платників пр и узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки зі сплати ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування. Позивачем була подана скарга на рішення про застосування фінансової сан кції від 03.06.2011р. №207 до Головног о управління Пенсійного фо нду України в Полтавській області 10.06.2011 р. №1/6-3900, що залиш ена без задоволення.
Заслухавши пояснення пр едставників сторін, повно, вс ебічно та об' єктивно дослід ивши наявні в матеріалах спр ави письмові докази та засто сувавши до спірних правовідн осин відповідні норми матері ального та процесуального пр ава, суд доходить висновку пр о наявність законних підстав для задоволення позову, вихо дячи з наступного.
Судом встановлено, що позив ач, Управління Державного де партаменту України з питань виконання покарань у Полтавс ькій області (ідентифікаційн ий код 08564245), зареєстроване юрид ичною особою 22.09.1994 виконавчим к омітетом Полтавської місько ї ради.
Як платник страхових внеск ів Управління Державного деп артаменту України з питань в иконання покарань у Полтавсь кій області в Управлінні Пен сійного фонду України Ленінс ького району м. Полтави 26.03.1991 ре єстраційний номер 1627030608.
З 06.11.2009 по 16.11.2009 працівниками Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни Ленінського району м. По лтави проведена планова пере вірка Управління Державного департаменту України з пита нь виконання покарань у Полт авській області з питань дот римання вимог законодавства щодо нарахування, обчисленн я та сплати внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування, інших плате жів та надання достовірних в ідомостей до органів Пенсійн ого фонду за період з 01.10.2009 по 31.12.2 010 року.
За результатами перевірки складено акт від 21.03.2011 № 13, яким з афіксовано порушення платни ком частини 1 статті 19, та пункт у 6 частини 2 статті 17 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання" внаслідок коригування індексації грошового забезп ечення осіб рядового та нача льницького складу в липні 2010 р оку на суму 202086,32 грн. за період з 01.01.2008 року по 30.04.2010 року, а потрібн о було зменшити на суму 88864,10 грн ., за період з 01.10.2009 по 30.04.2010 року, так як попередня перевірка на пі дприємстві проведена 23.10.2009 рок у за період з 01.09.2006 року по 30.09.2009 ро ку (акт № 69 від 23.10.2009 року), та зазн ачені суми в акті вже пройшли процедуру узгодження. В резу льтаті чого виникло відхилен ня по нарахуванню страхових внесків на суму - 37589,78 грн. та утр имано страхових внесків в су мі 588,64 грн.
21 березня 2011 року Управління м Пенсійного фонду України Л енінського району м. Полтави сформовано вимогу про сплат у боргу № Ю 37, яку направлено по зивачу для погашення недоїмк и.
За донарахування платнику сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових вн есків управлінням пенсійног о фонду на підставі пункту 4 ча стини 9 статті 106 Закону Україн и "Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня" застосовано до позивача ф інансову санкцію у сумі 15035,91 гр н., про що прийнято рішення від 03.06.2011 № 207.
Відповідно до статті 1 Основ законодавства України про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування від 14.01.1998 № 16/98-ВР (далі по тексту - Ос нов) загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я - це система прав, обов' яз ків та гарантій, яка передбач ає надання соціального захис ту, що включає матеріальне за безпечення громадян у разі х вороби, повної, часткової або тимчасової втрати працездат ності, втрати годувальника, б езробіття з незалежних від н их обставин, а також у старост і та в інших випадках, передба чених законом, за рахунок гро шових фондів, що формуються ш ляхом сплати страхових внеск ів власником або уповноважен им ним органом (далі-роботода вець), громадянами, а також бюд жетних та інших джерел, перед бачених законом.
Відповідно до статті 4 цих О снов одним із видів загально обов' язкового державного с оціального страхування є пен сійне страхування.
Відносини, що виникають між суб' єктами системи загальн ообов' язкового державного пенсійного страхування, рег улює Закон України "Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058.
Статтею 2 цього Закону перед бачено, що система пенсійног о забезпечення в Україні скл адається з трьох рівнів: перш ий рівень - солідарна систем а загальнообов' язкового де ржавного пенсійного страхув ання, другий рівень - накопи чувальна система загальнооб ов' язкового державного пен сійного страхування, третій рівень - система недержавно го пенсійного забезпечення; перший та другий рівні систе ми пенсійного забезпечення в Україні становлять систему загальнообов' язкового пен сійного страхування.
Відповідно до частини перш ої статті 3 цього ж Закону суб' єктами солідарної системи є зокрема застраховані особи т а страхувальники.
Статтею 15 названого Закону визначено, що платниками стр ахових внесків до солідарно ї системи є страхувальники, з азначені в статті 14 цього Зако ну, зокрема роботодавці - підп риємства, установи і організ ації, створені відповідно до законодавства України, неза лежно від форми власності, ви ду діяльності та господарюва ння, об'єднання громадян, проф спілки, політичні партії, фіз ичні особи - суб'єкти підприєм ницької діяльності та інші о соби. Страхувальники набуваю ть статусу платників страхов их внесків до Пенсійного фон ду з дня взяття їх на облік тер иторіальним органом Пенсійн ого фонду.
За змістом пункту 8 частини 5 Прикінцевих положень цього Закону страхові внески спла чуються на умовах та у порядк у, передбачених цим Законом, т а за ставками, встановленими Законом України "Про збір на о бов'язкове державне пенсійне страхування".
Пунктом 1 статті 4 Закону Укр аїни "Про збір на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я" встановлено, що:
для платників збору, визнач ених пунктами 1 та 2 статті 1 цьо го Закону /суб'єкти підприємн ицької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єдна ння, бюджетні, громадські та і нші установи та організації, об'єднання громадян та інші ю ридичні особи, а також фізичн і особи - суб'єкти підприємниц ької діяльності, які викорис товують працю найманих праці вників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділ и платників податку, зазначе них у пункті 1 цієї статті, що н е мають статусу юридичної ос оби, розташовані на територі ї іншої, ніж платник зборів, те риторіальної громади/ встано влюється ставка збору у розм ірі 33,2 відсотка від об' єкта о податкування /абзац 1/;
Встановлена Управлінням Пенсійного фонду України Ле нінського району в м. Полтаві несплата страхових внесків стала можливою з зазначених нижче причин.
Під час ревізії фінансово-г осподарської діяльності упр авління ДДУПВП в Полтавській області (акт від 25.06.2010 року), пров еденої представниками Контр ольно-ревізійного управлінн я в Полтавській області, було встановлено порушення в нар ахуванні внесків на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування на індексацію грошового утримання осіб ряд ового і начальницького склад у за період з 01.01.2008 по 30.04.2010 року в с умі 67092,66 грн., чим було завищено касові та фактичні видатки у правління.
КРУ в Полтавській області л истом від 07.07.2010 року №16-08-3-14/4807 пред'я вило вимогу зарахувати в рах унок майбутніх платежів суми надмірно сплачених внесків до Пенсійного фонду України та повернути зайво сплачені кошти протягом 2008-2009 років та сі чня-квітня 2010 року, які нарахов ані на індексацію грошового утримання осіб рядового і на чальницького складу.
Державний департамент Укр аїни з питань виконання пока рань надав роз'яснення від 08.04.2 010 року №8/2/2-2070 щодо визначення су ми надмірно сплачених внескі в у 2008-2009 та 1 кварталі 2010 року та за рахування їх в рахунок майбу тніх платежів.
Згідно листа Пенсійного фо нду України від 17.03.2010 року №4405/03-20 "Щ одо нарахування внесків до П енсійного фонду на суми допо моги та індексації грошового забезпечення військовослуж бовців" суми індексації грош ового утримання військовосл ужбовців не є об'єктом для нар ахування внесків на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування, тому з 01.01.07 року с трахові внески на такі випла ти не нараховуються. В листі з азначено, що самостійно вияв лене платником податку завищ ення сум страхових внесків в поданих ним звітах за попере дні звітні періоди відобража ється в рядку 7 таблиці 4 додат ка 4 "Сума, на яку зменшені внес ки у зв'язку з виправленням по милки, допущеної в попередні х періодах".
Коригування по даному виду оплати було проведено управ лінням в липні 2010 року за періо д з 01.01.2008 по 30.04.2010 року.
Управлінням ДДУПВП в Полта вській області надіслано лис т Управлінню Пенсійного фонд у України Ленінського району в м. Полтаві від 17.05.2010 року №1/6-2934 що до зарахування надмірно спла чених сум в рахунок майбутні х платежів та надано звіт з ко ригуванням внесків у липні 2010 року. У рядку 7.2. таблиці 4. "Нарах ування внесків на загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування на суми грошовог о забезпечення" "Звіту про сум и нарахованої заробітної пла ти (грошового забезпечення, д оходу) застрахованих осіб та суми нарахованих внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до ор ганів Пенсійного фонду Украї ни" вказано причину проведен ого коригування внесків. Зау важень від управління Пенсій ного фонду України Ленінсько го району в м. Полтаві не надхо дило.
В ході перевірки управлінн я Державного департаменту Ук раїни з питань виконання пок арань в Полтавській області з питань дотримання вимог за конодавства щодо нарахуванн я, обчислення та сплати страх ових внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування управлінням Пенсі йного фонду України Ленінськ ого району в м. Полтаві виявле но, що за період з 01.10.2009 року по 30.04 .2010 року до фонду заробітної пл ати, на який нараховуються та з якого утримуються страхов і внески, було включено індек сацію грошового забезпеченн я осіб рядового і начальниць кого складу в сумі 113222,22 грн. Від повідно до Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" зі з мінами та постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 рок у №1294 "Про упорядкування струк тури та умов грошового забез печення військовослужбовці в, осіб рядового і начальниць кого складу" суми виплат інде ксації грошового забезпечен ня військовослужбовців не вк лючаються до складу грошовог о забезпечення та страхові в нески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня на зазначені виплати не на раховуються.
Управлінням Пенсійного фо нду Ленінського району в м. По лтаві в акті перевірки від 21.03.2 011 року №13 вказано, що так як поп ередня перевірка на підприєм стві проведена 23.10.2009 року і за значені суми в акті №69 від 23.10.2009 р оку вже пройшли процедуру уз годження, то управління ДДУП ВП має право на зменшення стр ахових внесків лише за періо д після проведення перевірки (з 01.10.2009 по 30.04.2010р.) на суму 88864,10 грн. В з в'язку з тим, що чинним законод авством не передбачено донар ахування або зменшення страх ових внесків тільки за періо д після проведення попереднь ої перевірки, тобто процедур и попереднього узгодження за боргованості, суд вважає дон арахування управлінням Пенс ійного фонду внесків за пері од з 01.01.2008 по 30.09.2009 р. в сумі 37589,78 грн. б езпідставним.
Управлінням Державного де партаменту України з питань виконання покарань в Полтавс ькій області було направлено заперечення на акт перевірк и Управлінню Пенсійного фонд у України Ленінського району в м. Полтаві від 21.03.2011 року №1/6-1735, я ке отримано управлінням Пенс ійного фонду 21.03.2011 року, але від повідь була надана 25.03.2011 року, щ о являється порушенням п.2.3 По станови Правління Пенсійног о Фонду України "Про затвердж ення порядку розгляду органа ми Пенсійного Фонду України скарг на рішення про накладе ння штрафу, нарахування пені та заяв платників при узгодж енні ними вимоги про сплату н едоїмки зі сплати єдиного вн еску на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння" від 08.10.2010 року №22-7.
Таким чином, спірна вимог а про сплату боргу від 21.03.2011 № Ю 37 не відповідає законодавству та фактичним обставинам спр ави.
Пунктом 4 частини 9 статті 106 З акону України "Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування" встановлено, що за донарахування територ іальним органом Пенсійного ф онду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та н е сплачених страхових внескі в накладається штраф у розмі рі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповни й місяць, за який донарахован о ці суми.
Згідно розрахунку фінансо вої санкції до рішення про за стосування фінансових санкц ій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчас но необчислених та несплачен их страхових внесків від 03.06.2011 № 207 позивачу визначено фінансо ву санкцію у сумі 15035,91 грн.
Отже, спірне рішення не відп овідає законодавству та факт ичним обставинам у справі у ч астині застосування до позив ача фінансової санкції у сум і 15035,91 грн.
Відповідно до частини пер шої статті 11 КАС України, розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюют ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у д оведенні перед судом їх пере конливості.
Частиною другою статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльність суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Отже, обов'язок доведення об ставин, які стали підставою д ля прийняття спірних вимоги про сплату боргу та рішення п ро застосування фінансових с анкцій покладено на податков ий орган.
В даному випадку відповіда ч не довів правомірність при йнятих ним вимоги про сплату боргу та рішення про застосу вання фінансових санкцій, на відміну від позивача, який до вів обґрунтованість вимог, з аявлених у позові.
Таким чином, суд перевіривш и матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов виснов ку, що позовні вимоги обґрунт овані, підтверджені матеріал ами справи та підлягають зад оволенню.
Згідно до частини першої статі 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України, я кщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є су б'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтвердж ені судові витрати з Державн ого бюджету України (або відп овідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба).
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги задоволь нити в повному обсязі.
Вимогу про сплату боргу № Ю 37 від 21.03.2011 року та рішення про за стосування фінансових санкц ій № 207 від 03.06.2011 року Управління Пенсійного фонду України в Л енінському районі м. Полтави скасувати.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Управ ління Державного департамен ту з питань виконання покара нь в Полтавській області суд ові витрати у сумі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 23 серпня 2011 року.
Суддя І.С . Шевяков
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2011 |
Оприлюднено | 05.10.2011 |
Номер документу | 18392837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Шевяков І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні