Постанова
від 18.08.2011 по справі 2а-1670/6419/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 серпня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/6419/11

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Шевя кова І.С.,

при секретарі - Ємець Я.М.,

за участю:

представників позивача - Сердюк С.А., Марчук Т.В.,

представника відповідача - Бардаш О.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Уп равління Державного департа менту України з питань викон ання покарань у Полтавській області до Управління Пенсі йного фонду України Ленінськ ого району в м. Полтаві про ск асування вимоги, -

В С Т А Н О В И В:

29 липня 2011 року позивач, Уп равління Державного департа менту України з питань викон ання покарань у Полтавській області, звернувся до Полтав ського окружного адміністра тивного суду з адміністратив ним позовом до Управління Пе нсійного фонду України Ленін ського району в м. Полтаві про скасування вимоги про сплат у боргу № Ю 37 від 21.03.2011 року та ріш ення про застосування фінанс ових санкцій за донарахуванн я органом Пенсійного фонду У країни або страхувальником с ум своєчасно необчислених та несплачених страхових внеск ів № 207 від 03.06.2011 року.

В обґрунтування своїх вим ог позивач зазначив, що управ лінням Пенсійного фонду Укра їни Ленінського району в м. По лтаві в період з 10.03.2011 року по 21.03.2 011 року здійснено планову пере вірку Управління Державного департаменту України з пита нь виконання покарань у Полт авській області, з питань дот римання вимог законодавства щодо нарахування, обчисленн я та сплати внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування. За результа тами перевірки був складений акт перевірки № 13 від 21.03.2011 року. На підставі вказаного акту б ула прийнята вимога про спла ту боргу № Ю 37 від 21.03.2011 року в сум і 37 589,78 грн. та відповідно рішенн я № 207 від 03.06.2011 року про застосув ання фінансових санкцій на с уму 15 035,91грн., які, як зазначає по зивач, є необґрунтованими, пр ийнятими без правових підста в і суперечать чинному закон одавству.

Зокрема, як стверджував п озивач, страхові внески, щодо сплати яких була винесена ос каржувана вимога та за несво єчасну сплату яких було прий нято рішення про застосуванн я фінансових санкцій, були по милково нараховані Управлін ням Державного департаменту на суми одноразової грошово ї допомоги при звільненні, зі служби та індексації грошов ого забезпечення, тобто на ті види відрахувань, на які стра хові внески нараховуватися н е повинні в силу закону. На цю помилку було вказано позивач у під час проведення планово ї ревізії КРУ в Полтавській о бласті та на усунення такого порушення закону була напра влена вимога органу ДКРС. На в иконання згаданої вимоги КРУ в Полтавській області позив ачем було проведено коригува ння сум нарахованих та сплач ених страхових внесків, яке п рийнято Управлінням Пенсійн ого фонду України в Ленінськ ому районі м.Полтави без запе речень. Однак у подальшому бу ли прийняті оскаржувані ріше ння, які, як на думку позивача, не вмотивовані будь-якою нор мою закону. Доводи відповіда ча про те, що суми нарахованих на вказані вище види відраху вань були узгоджені під час р аніше проведеної планової пе ревірки, як на думку позивача , на законі не ґрунтуються.

У судовому засіданні предс тавники позивача підтримали позов з підстав, викладених у позовній заяві, та просили йо го задовольнити.

Представник відповідач а у судовому засіданні проти позову заперечував, посилаю чись на те, що відповідно до п. 17 ст. 11 Закону 1058 військовослужб овці (крім військовослужбовц ів строкової служби), особи ря дового і начальницького скла ду з 1 січня 2007 року підлягають загальнообов'язковому держа вному пенсійному страхуванн ю і є застрахованими особами . Платником страхових внескі в до Пенсійного фонду є війсь кові частини, підприємства, у станови, організації та орга ни, які виплачують грошове за безпечення для зазначених ос іб. Об'єктом нарахування внес ків для зазначених страхувал ьників є фактичні витрати на грошове забезпечення, а для з астрахованих осіб-сукупний о податкований дохід. Перелік щомісячних та одноразових до даткових видів грошового заб езпечення військовослужбов ців визначалися постановою К абміну України від 06.04.1998 р.№ 452 "Пр о упорядкування додаткових в идів грошового забезпечення військовослужбовців". На дан ий час складові грошового за безпечення військовослужбо вців, осіб рядового і начальн ицького складу визначені пос тановою Кабміну України від 07.11.2007 року.№1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослуж бовців, осіб рядового і начал ьницького складу".

Відповідач погодився з тим , що суми одноразової грошово ї допомоги при звільненні, зі служби та індексації грошов ого забезпечення не віднесен і до зазначеного переліку, а відповідно не є об'єктом дл я нарахування внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування. Таким ч ином, страхувальники мають п раво на здійснення перерахун ку страхових внесків на зазн ачені виплати починаючи з 01.01.20 07 року. Однак при цьому відпов ідач, як і його представник у с удовому засіданні стверджув али, що якщо у таких страхувал ьників органом Пенсійного фо нду проведено перевірку, то в они мають право на зменшення страхових внесків за період після її проведення, оскільк и зазначені суми в акті вже пр ойшли процедуру узгодження. Отже, враховуючи вищевикладе не повертати позивачу кошти за період з 01.01.2007 року по 30.09.2009 року не має підстав, оскільки резу льтати проведеної перевірки у 2009 році узгоджені ( акт №69 від 23.10.2009 р.).

Крім того, Порядок розгляду органами Пенсійного фонду У країни скарг на рішення про н акладання штрафу, нарахуванн я пені та заяв платників при у згодженні ними вимоги про сп лату недоїмки зі сплати єдин ого внеску на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування, затверджений поста новою правління Пенсійного ф онду України від 08.10.2010р. №22-7, не ре гулює оскарження рішення про накладання штрафу, нарахува ння пені та заяв платників пр и узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки зі сплати ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування. Позивачем була подана скарга на рішення про застосування фінансової сан кції від 03.06.2011р. №207 до Головног о управління Пенсійного фо нду України в Полтавській області 10.06.2011 р. №1/6-3900, що залиш ена без задоволення.

Заслухавши пояснення пр едставників сторін, повно, вс ебічно та об'єктивно дослід ивши наявні в матеріалах спр ави письмові докази та засто сувавши до спірних правовідн осин відповідні норми матері ального та процесуального пр ава, суд доходить висновку пр о наявність законних підстав для задоволення позову, вихо дячи з наступного.

Судом встановлено, що позив ач, Управління Державного де партаменту України з питань виконання покарань у Полтавс ькій області (ідентифікаційн ий код 08564245), зареєстроване юрид ичною особою 22.09.1994 виконавчим к омітетом Полтавської місько ї ради.

Як платник страхових внеск ів Управління Державного деп артаменту України з питань в иконання покарань у Полтавсь кій області зареєстроване та перебуває на обліку в Управл інні Пенсійного фонду Україн и Ленінського району м. Полта ви 26.03.1991 року, реєстраційний ном ер 1627030608.

Починаючи з 2008 року Управлін ням нараховувалися та сплачу валися страхові внески у том у числі на суми індексації гр ошового утримання осіб рядов ого і начальницького складу.

Під час ревізії фінансово -господарської діяльності уп равління ДДУПВП в Полтавські й області (акт від 25.06.2010 року), про веденої працівникми Контрол ьно-ревізійного управління в Полтавській області, було вс тановлено порушення щодо нар ахування внесків на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування на індексацію грошового утримання осіб ряд ового і начальницького склад у за період з 01.01.2008 по 30.04.2010 року в с умі 67092,66 грн., чим було завищено касові та фактичні видатки у правління.

КРУ в Полтавській області л истом від 07.07.2010 року №16-08-3-14/4807 пред'я вило вимогу зарахувати в рах унок майбутніх платежів суми надмірно сплачених внесків до Пенсійного фонду України та повернути зайво сплачені кошти протягом 2008-2009 років та сі чня-квітня 2010 року, які нарахов ані на індексацію грошового утримання осіб рядового і на чальницького складу.

Також з цього приводу Держа вний департамент України з п итань виконання покарань над ав підлеглим установам роз'я снення від 08.04.2010 року №8/2/2-2070 щодо в изначення суми надмірно спла чених внесків у 2008-2009 та 1 кварта лі 2010 року та зарахування їх в р ахунок майбутніх платежів.

Коригування по даному виду оплати було проведено управ лінням в липні 2010 року за періо д з 01.01.2008 по 30.04.2010 року.

Так, Управлінням ДДУПВП в По лтавській області надіслано лист Управлінню Пенсійного фонду України Ленінського ра йону в м. Полтаві від 17.05.2010 року № 1/6-2934 щодо зарахування надмірно сплачених сум в рахунок майб утніх платежів та надано зві т з коригуванням внесків у ли пні 2010 року. У рядку 7.2. таблиці 4 "Н арахування внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування на суми грош ового забезпечення" "Звіту пр о суми нарахованої заробітно ї плати (грошового забезпече ння, доходу) застрахованих ос іб та суми нарахованих внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України" вказано причину про веденого коригування внескі в.

Зауважень від управління П енсійного фонду України Лені нського району в м. Полтаві не надходило.

З 10.03.2011 року по 21.03.2011 року праці вниками Управління Пенсійно го фонду України Ленінського району м. Полтави проведена п ланова перевірка Управління Державного департаменту Укр аїни з питань виконання пока рань у Полтавській області з питань дотримання вимог зак онодавства щодо нарахування , обчислення та сплати внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування, інших платежів та надання до стовірних відомостей до орга нів Пенсійного фонду за пері од з 01.10.2009 по 31.12.2010 року.

За результатами перевірки складено акт від 21.03.2011 № 13, яким з афіксовано порушення платни ком частини 1 статті 19, та пункт у 6 частини 2 статті 17 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання". Порушення полягали у т ому, що виникло відхилення по фонду заробітної плати, на як ий нараховуються та з якого с плачуються страхові внески. Виникло таке відхилення внас лідок коригування платником сум нарахованих та сплачени х страхових внесків, проведе ного на суму індексації грош ового забезпечення осіб рядо вого та начальницького склад у в липні 2010 року на суму 202 086,32 грн . за період з 01.01.2008 року по 30.04.2010 рок у, яке потрібно було зменшити на суму 88 864,10 грн., за період з 01.10.200 9 по 30.04.2010 року, так як попередня п еревірка на підприємстві про ведена 23.10.2009 року за період з 01.09.20 06 року по 30.09.2009 року (акт № 69 від 23.10. 2009 року), та зазначені суми в ак ті вже пройшли процедуру узг одження. В результаті чого ви никло відхилення по нарахува нню страхових внесків на сум у - 37 589,78 грн. та утримано страх ових внесків в сумі 588,64 грн.

На зазначені суми 21 березня 2011 року Управлінням Пенсійно го фонду України Ленінського району м. Полтави сформовано вимогу про сплату боргу № Ю 37, я ку направлено позивачу для п огашення недоїмки.

За донарахування платнику сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових вн есків управлінням пенсійног о фонду на підставі пункту 4 ча стини 9 статті 106 Закону Україн и "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня" застосовано до позивача ф інансову санкцію у сумі 15 035,91 гр н., про що прийнято рішення від 03.06.2011 № 207.

З приводу спірних правовід носин суд зазначає таке.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни, органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Як на думку суду, дії відпо відача не ґрунтуються на зак оні.

Так, відносини, що виникають між суб'єктами системи заг альнообов'язкового держав ного пенсійного страхування , регулює Закон України "Про за гальнообов'язкове державн е пенсійне страхування" від 09. 07.2003 № 1058.

Відповідно до частини перш ої статті 3 цього ж Закону суб' єктами солідарної системи є зокрема застраховані особи т а страхувальники.

Статтею 15 названого Закону визначено, що платниками стр ахових внесків до солідарно ї системи є страхувальники, з азначені в статті 14 цього Зако ну, зокрема роботодавці - підп риємства, установи і організ ації, створені відповідно до законодавства України, неза лежно від форми власності, ви ду діяльності та господарюва ння, об'єднання громадян, проф спілки, політичні партії, фіз ичні особи - суб'єкти підприєм ницької діяльності та інші о соби. Страхувальники набуваю ть статусу платників страхов их внесків до Пенсійного фон ду з дня взяття їх на облік тер иторіальним органом Пенсійн ого фонду.

За змістом пункту 8 частини 5 Прикінцевих положень цього Закону страхові внески спла чуються на умовах та у порядк у, передбачених цим Законом, т а за ставками, встановленими Законом України "Про збір на о бов'язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до Закону Укра їни "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня" зі змінами та постанови Ка бінету Міністрів України від 07.11.2007 року №1294 "Про упорядкуванн я структури та умов грошовог о забезпечення військовослу жбовців, осіб рядового і нача льницького складу", суми випл ат індексації грошового забе зпечення військовослужбовц ів не включаються до складу г рошового забезпечення та стр ахові внески на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування на зазначені випла ти не нараховуються.

Згідно листа Пенсійного фо нду України від 17.03.2010 року №4405/03-20 "Щ одо нарахування внесків до П енсійного фонду на суми допо моги та індексації грошового забезпечення військовослуж бовців" суми індексації грош ового утримання військовосл ужбовців не є об'єктом для нар ахування внесків на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування, тому з 01.01.07 року с трахові внески на такі випла ти не нараховуються. В листі з азначено, що самостійно вияв лене платником податку завищ ення сум страхових внесків в поданих ним звітах за попере дні звітні періоди відобража ється в рядку 7 таблиці 4 додат ка 4 "Сума, на яку зменшені внес ки у зв'язку з виправленням по милки, допущеної в попередні х періодах".

Відповідно до наведених но рм та на виконання згаданої в ище вимоги КРУ в Полтавській області позивачем було пров едено коригування нарахован их та сплачених страхових вн есків.

Спір між сторонами виник у з в'язку з тим, що Управлінням Пенсійного фонду Ленінськог о району в м. Полтаві в акті пе ревірки від 21.03.2011 року №13 вказан о, що так як попередня перевір ка на підприємстві проведена 23.10.2009 року і зазначені суми в ак ті №69 від 23.10.2009 року вже пройшли п роцедуру узгодження, то упра вління ДДУПВП має право на зм еншення страхових внесків ли ше за період після проведенн я перевірки (з 01.10.2009 по 30.04.2010р.) на су му 88 864,10 грн.

Суд зауважує, що пряма вказі вка на подібне обмеження у за коні відсутня, тому така прав ова позиція відповідача на з аконі не ґрунтується.

У зв'язку з тим, що чинним зак онодавством не передбачено д онарахування або зменшення с трахових внесків тільки за п еріод після проведення попер едньої перевірки, тобто проц едури попереднього узгоджен ня заборгованості, суд вважа є вчинене донарахування упра влінням Пенсійного фонду вне сків за період з 01.01.2008 по 30.09.2009 р. в с умі 37 589,78 грн., а також відповідн е застосування фінансових са нкцій безпідставним.

Відповідно до частини пер шої статті 11 КАС України, розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюют ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у д оведенні перед судом їх пере конливості.

Частиною другою статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльність суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

В даному випадку відповіда ч не довів правомірність при йнятих ним вимоги про сплату боргу та рішення про застосу вання фінансових санкцій, на відміну від позивача, який до вів обґрунтованість вимог, з аявлених у позові.

Таким чином, суд перевіривш и матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов виснов ку, що позовні вимоги обґрунт овані, підтверджені матеріал ами справи та підлягають зад оволенню.

Згідно до частини першої статі 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України, я кщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є су б'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтвердж ені судові витрати з Державн ого бюджету України (або відп овідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба).

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задоволь нити в повному обсязі.

Вимогу про сплату боргу № Ю 37 від 21.03.2011 року та рішення про за стосування фінансових санкц ій № 207 від 03.06.2011 року Управління Пенсійного фонду України в Л енінському районі м. Полтави скасувати.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Управ ління Державного департамен ту з питань виконання покара нь в Полтавській області суд ові витрати у сумі 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 23 серпня 2011 року.

Суддя І.С. Ше вяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2011
Оприлюднено05.10.2011
Номер документу18393296
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/6419/11

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 01.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 25.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні