Справа № 2-а-238 / 2009 p.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 березня 2009 року
Армянський міський суд АР Крим у складі головуючого су дді Шестаковської Л.П., за учас тю секретаря Мосеєвої І.М., роз глянувши у відкритому судово му засіданні в залі суду в м. А рмянськ АР Крим адміністрати вну справу за позовом ОСОБА _1 до управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим про зобов' язання до ви конання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
10.02.2009 року ОСОБА_1 звернув ся до Армянського міського с уду АР Крим з адміністративн им позовом до управління Пен сійного фонду України в м. Арм янськ АР Крим про зобов' яза ння до виконання певних дій, а саме про зобов' язання нара хувати йому недоплачену щомі сячну державну соціальну доп омогу відповідно до ст. 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни" за період з 01.01 .2006 р. по 31.12.2007 р.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач є дитиною війн и в розумінні Закону України «Про соціальний захист діте й війни» і має право на пільги , передбачені цим Законом. Зок рема, посилаючись на статтю 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», позива ч зазначив, що він має право на отримання щомісячної доплат и до пенсії у розмірі 30 % мініма льної пенсії за віком, проте н а протязі 2006-2007 років відповіда ч зазначених виплат не нарах овував та не сплачував.
У судове засідання позивач не з' явився, про час та місце розгляду справи був повідом лений належним чином, подав д о суду заяву в якій просить су д провести розгляд справи за його відсутності позовні ви моги підтримує.
Відповідач в судове засіда ння не направив свого предст авника, подав до суду клопота ння про розгляд справи за йог о відсутності, направив запе речення проти позову, просит ь позов залишити без задовол ення з підстав, викладених у з апереченнях.
Також, відповідач вважає, що згідно зі ст.ст. 99, 100 КАС України для звернення до адміністра тивного суду з позовними вим огами за захистом прав, свобо д та інтересів особи встанов люється строк в один рік, який вираховується з дня, коли осо ба дізналася або повинна бул а дізнатися про порушення св оїх прав, свобод та інтересів , тобто позивачем цей строк пр опущений без поважних причин .
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об' єктивн ому дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимог и не підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до статті 9 КАС У країни суд при вирішенні спр ави керується принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни. Суд вирішує справи на п ідставі Конституції та закон ів України, а також міжнародн их договорів, згода на обов' язковість яких надана Верхов ною Радою України. Суд застос овує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним о рганом на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України. У разі невідпов ідності нормативно-правовог о акта Конституції України, м іжнародному договору, згода на обов' язковість якого над ана Верховною Радою України, або іншому нормативному акт у суд застосовує правовий ак т, який має вищу юридичну силу .
Крім того, у п. 19 Постанови Пл енуму Верховного Суду Україн и від 13.06. 2007 року № 8 визначено, що відповідно до ст.ст. 8 та 22 Конс титуції України не підлягают ь застосуванню судами закони та інші нормативно-правові а кти, якими скасовуються конс титуційні права і свободи лю дини та громадянина, а також н ові закони, які звужують зміс т та обсяг встановлених Конс титуцією України І чинними з аконами прав і свобод.
Відповідно до ст. 21 Конститу ції України права і свободи л юдини є невідчужуваними та н епорушними. Ст. 22 Конституції України встановлено, що зміс т та обсяг прав і свобод людин и при прийнятті нових законі в або внесенні змін до чинних законів не може бути звужени й.
Суд вважає необхідним визн ачити, що, утверджуючи та забе зпечуючи права і свободи гро мадян, держава окремими зако нами України встановила певн і соціальні пільги, компенса ції і гарантії, що є складовою конституційного права на со ціальний захист і юридичними засобами здійснення цього п рава, а тому відповідно до ч. 2 с т. 6, ч. 2 ст. 19, ч.1 ст. 68 Конституції У країни вони є загальнообов' язковими, однаковою мірою ма ють додержуватися органами д ержавної влади, місцевого са моврядування, їх посадовими особами. Невиконання державо ю своїх соціальних зобов' яз ань щодо окремих осіб ставит ь громадян у нерівні умови, пі дриває принцип довіри особи до держави, що закономірно пр изводить до порушення засад соціальної правової держави .
Зазначені вимоги до держав и викладені і у статті 12 Європ ейської соціальної хартії (п ереглянутої), вчиненої 3 травн я 1996 року у м. Страсбурзі, яка пі дписана від імені України 7 тр авня 1999 року у м. Страсбурзі, ра тифікованої Законом України від 14 вересня 2006 року № 137-У, відпо відно до якої держава зобов' язана підтримувати функціон ування системи соціального з абезпечення, її задовільний рівень, докладати зусиль для її поступового посилення.
Правовий статус дітей війн и та основи їх соціального за хисту встановлені Законом Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни».
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» дитина війни -ос оба, яка є громадянином Украї ни та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світов ої війни було менше 18 років.
ОСОБА_1 народився ІНФОР МАЦІЯ_1, що підтверджується паспортом серії НОМЕР_1, т обто станом на час закінченн я Другої світової війни йому було менше 18 років, тому він є о собою, яка віднесена до катег орій осіб, визнаних дітьми ві йни (а.с. 6-7-8).
Статтею 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» визначено, що дітям війн и пенсії або щомісячне довіч не грошове утримання чи держ авна соціальна допомога, що в иплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків м інімальної пенсії за віком.
Згідно ст. 110 Закону України „ Про державний бюджет України на 2006 рік" № 3235-1У від 20.12.2005 p., пільги, п ередбачені статті 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", встановлювалис ь на 2006 рік поетапно, за результ атами виконання бюджету в пе ршому півріччі, в порядку, виз наченому Кабінетом Міністрі в України за погодженням з Ко мітетом Верховної Ради Украї ни з питань бюджету. На протяз і 2006 року пільги встановлені т ак і не були.
Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік» зупинено дію статті 6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ", з урахуванням статті 111 цього Закону. Згідно статті 111 цього Закону у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного дові чного грошового утримання чи державної соціальної допомо ги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до ст. 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачує ться особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), у ро змірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для у часників війни.
Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року № 6-рп /2007 «У справі за конституційни м поданням 46 народних депутат ів України щодо відповідност і Конституції України (конст итуційності) положень статей 29, 36 частини 2 статті 56, частини 2 с т. 62, ч. 1 ст.66, п. п. 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 с т. 71, ст. 98, 101, 103, 111 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік» (справа про соціальн і гарантії) визнано такими, що не відповідають Конституції України ст. 111 та п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюдже т України на 2007 рік». Положення Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2007рік» що до щомісячної державної соці альної допомоги дітям війни втратили чинність з моменту прийняття рішення Конституц ійним Судом України, тобто з 9. 07.2007 р.
На підставі викладеного су д дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 щодо нарах ування йому державної соціал ьної допомоги, як дитині війн и, за 2006-2007 роки не можуть підляг ати задоволенню, виходячи із наступного.
Статтею 99 КАС України встан овлено, що адміністративний позов може бути подано в межа х строку звернення до адміні стративного суду, встановлен ого цим Кодексом або іншими з аконами. Для звернення до адм іністративного суду за захис том прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановле но інше, обчислюється з дня, ко ли особа дізналася або повин на була дізнатися про поруше ння своїх прав, свобод чи інте ресів.
Наслідки пропущення строк ів звернення до адміністрати вного суду визначені у ст. 100 КА С України, згідно з якою пропу щення строку звернення до ад міністративного суду є підст авою для відмови у задоволен ні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполя гає одна із сторін.
Відповідач у запереченнях наполягає на застосуванні н аслідків пропущення строків звернення до адміністративн ого суду.
Судом встановлено, що Рішен ня Конституційного суду Укра їни від 09.07.2007 р. № 6-рп/2007."У справі за конституційним поданням 46 на родних депутатів України щод о відповідності Конституції України (конституційності) п оложень статей 29, 36 частини 2 ст атті 56, частини 2 статті 627 части ни 1 статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 3 9, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 103, 111 За кону України "Про Державний б юджет України на 2007 рік" (справа про соціальні гарантії гром адян) було офіційно оприлюдн ене в Офіційному віснику Укр аїни, 2007, №52, 27.07.2007р. Крім того зазна чена інформація була поширен а в інших засобах масової інф ормації (радіо, телебачення, д руковані засоби).
Таким чином, позивач міг і п овинен був дізнатися, що його право на отримання щомісячн ої державної соціальної допо моги за 2006-2007 p.p. порушено саме з м оменту оприлюднення зазначе ного рішення Конституційног о Суду України, тобто з 27.07.2007 р. Ад міністративний позов подани й до суду 10.02.2009 p., тобто після зак інчення річного строку з мом енту, коли позивач міг дізнат ися про порушення його права .
Частиною 2 ст. 100 КАС України в становлено, якщо суд визнає п ричину пропущення строку зве рнення до суду поважною, адмі ністративна справа розгляда ється і вирішується в порядк у, встановленому цим Кодексо м.
Суд не вбачає поважних прич ин пропуску позивачем строку звернення до адміністративн ого суду за захистом прав, сво бод та інтересів, бо позивач т аких поважних причин не назв ав. Тому суд позбавлений можл ивості поновит» позивачу про пущений ним строк для зверне ння з зазначеним адміністрат ивним позовом до суду, що тягн е за собою рішення про відмов у в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 11, 122, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до управління Пенсі йного фонду України в м. Армян ськ АР Крим про зобов' язанн я до виконання певних дій - зал ишити без задоволення.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського адмініс тративного апеляційного суд у через Армянський міський с уд Автономної Республіки Кри м шляхом подачі в 10-денний стр ок з дня проголошення постан ови заяви про апеляційне оск арження і поданням після цьо го протягом 20 днів апеляційно ї скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ст. 186 КАС України.
Суд | Армянський міський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2009 |
Оприлюднено | 12.10.2011 |
Номер документу | 18471711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Армянський міський суд Автономної Республіки Крим
Шестаковська Л. П.
Адміністративне
Армянський міський суд Автономної Республіки Крим
Шестаковська Л. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні