8/124пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
24.07.08 р. Справа № 8/124пн
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство
"Гірна механіка", м.Донецьк, ЄДРПОУ 21983343
до відповідача Донецької міської ради, м.Донецьк, ЄДРПОУ 26502957
про визнання права та спонукання виконати дії
Суддя Ємельянов А.С.
Представники:
від позивача: Костюк А.А. – по дов.
від відповідача: Головченко О.І. – по дов.
В засіданні суду брали участь:
СУТЬ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка", м.Донецьк, позивач, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до відповідача, Донецька міська рада, м.Донецьк про:
- визнання права на набуття в оренду строком на 5 років земельних ділянок площею 0,1000 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0126) та площею 0,0100 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0256) для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк шляхом укладання прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення позивача з заявою до Донецького міського голови;
- зобов'язання Донецьку міську раду укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" договір оренди строком на 5 років земельних ділянок площею 0,1000 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0126) та площею 0,0100 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0256) для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення позивача з заявою до Донецького міського голови.
Одночасно, позивачем також заявлені вимоги про зобов'язання Донецьке міське управління земельних ресурсів надати висновок щодо узгодження Проекту рішення Донецької міської ради "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" земельних ділянок для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки на перехресті вул.Бестужева та вул.Антарктидної у Куйбишевському районі м.Донецька”.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на наявність у нього права на отримання спірних земельних ділянок в оренду на умовах та в порядку, передбачених Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення ТОВ "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" з заявою до Донецького міського голови.
Відповідач надав відзив на позовну заяву №01/15-4547 від 24.07.2008р., в якому повідомив суд про відсутність предмету спору по цій справі, враховуючи ті обставини, що позивачем не надано доказів, які б підтверджували відмову відповідача у оформленні відповідного договору оренди. Крім цього, за твердженням відповідача, передача в оренду земельних ділянок здійснюється виключно на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, внаслідок чого неправомірною є передача земельної ділянки в оренду згідно з рішенням суду.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, господарський суд встановив:
19.04.2004р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" звернулося до Донецького міського голови з заявою про надання земельної ділянки для розміщення об'єктів нерухомості на перехресті вул.Бестужева та вул.Антарктидної у Куйбишевському районі м.Донецька.
14.06.2004р. виконавчим комітетом Донецької міської ради позивачу була надана відповідь, за змістом якої ТОВ "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" було дозволено підготовку матеріалів на узгодження місця розташування об'єктів нерухомого майна.
19.07.2004р. позивачу було надано акт вибору земельної ділянки, в якому зазначено, що спірні земельні ділянки є придатними для проектування та будівництва торгівельно-офісної будівлі.
Рішенням №384/29 від 20.06.2007р. виконавчого комітету Донецької міської ради позивачу було узгоджено місце розташування адміністративної будівлі з гостьовою автостоянкою на земельних ділянках, які розташовані за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк. Одночасно, вказаним рішенням ТОВ "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" було дозволено проведення на спірних земельних ділянках проектно-вишукувальних робіт.
Крім того, позивачем були отримані наступні дозволи державних органів та органів місцевого самоврядування на розміщення зазначених об'єктів:
- висновок Донецької міської санітарно-епідеміологічної станції №84/07 від 20.03.2008р.;
- висновок управління культури і туризму №01-1/815-з від 24.03.2008р.;
- висновок відділу регуляторної політики Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Донецькій області №05/976 від 07.04.2008р.;
- висновок Головного управління містобудування та архітектури №01/14-1753 від 12.04.2008р.
У відповідності з п.6 глави 2 частини 3 додатку «Правила забудови міста Донецька» до рішення виконавчого комітету Донецької міської ради №23/17 від 16.12.2005р. у випадку, коли розташування об'єкта принципово заперечує рішенням затвердженої містобудівної документації або у разі недоцільності розміщення об'єкта за місцем розташування, запропонованим зацікавленою особою, з містобудівних, екологічних, санітарних, земельних, історико-культурних міркувань, інших обмежень та обтяжень, що підтверджуються висновками відповідних служб, зацікавленій особі за підписом Донецького міського голови видається мотивована відмова.
Проте, як вказує позивач, відповідної відмови, підписаної Донецьким міським головою не приймалося, розташування об'єктів будівництва погоджено з відповідними органами місцевого самоврядування, їх підрозділами і службами.
Листом №01/14-1753 від 22.04.2008р. Головним управлінням містобудування і архітектури Донецької міської ради було повідомлено ТОВ "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" про неможливість передачі в оренду спірних земельних ділянок.
Підставою для відмови в передачі позивачу земельної ділянки на праві оренди вказано ті обставини, що отримання права оренди земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, на теперішній час відбувається виключно на аукціонах.
Як вказує позивач, бездіяльність органів місцевого самоврядування щодо оформлення документів на відведення спірних земельних ділянок в оренду є необґрунтованою та незаконною, порушує його права, внаслідок чого позивачем заявлені вимоги про визнання права на набуття в оренду строком на 5 років земельних ділянок площею 0,1000 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0126) та площею 0,0100 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0256) для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк шляхом укладання прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення позивача з заявою до Донецького міського голови, а також про зобов'язання Донецьку міську раду укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" договір оренди вказаних земельних ділянок.
Крім того, позивачем заявлені вимоги про зобов'язання Донецьке міське управління земельних ресурсів надати висновок щодо узгодження Проекту рішення Донецької міської ради "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" земельних ділянок для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки на перехресті вул.Бестужева та вул.Антарктидної у Куйбишевському районі м.Донецька”.
Відповідач проти позовних вимог заперечує з підстав, викладених у відзиві №01/15-4547 від 24.07.2008р.
Виходячи з принципу повного, всебічного та об'єктивного розгляду всіх обставин справи, суд вважає вимоги позивача до відповідача такими, що підлягають задоволенню, враховуючи наступне:
Земельні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно із ст.ст.13, 41 Конституції України передбачено, що від імені українського народу права власника, зокрема, на землю здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Відповідно до ст.ст.142, 143, 144, 145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальної громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.
Зокрема, у відповідності із ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього кодексу.
Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим кодексом.
Порядок надання у постійне користування земельних ділянок юридичним особам та порядок передачі земельних ділянок в оренду визначені ст.ст.123, 124 Земельного кодексу України та ст.16 Закону України "Про оренду землі".
В силу ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Згідно зі ст.16 Закону України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення позивача до Донецького міського голови, особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього закону.
Таким чином, волевиявлення майбутнього орендаря щодо укладення договору оренди реалізується шляхом подання відповідної заяви.
Крім цього, згідно Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2004р. №427 юридична особа, заінтересована у відведенні земельної ділянки, звертається з клопотанням до сільської, селищної, міської ради, районної, Київської чи Севастопольської міської держадміністрації, до повноважень якої належить вирішення питання про вибір земельної ділянки, яка реєструє клопотання в день його подання з присвоєнням реєстраційного номера, розглядає клопотання і в п'ятиденний строк після реєстрації надсилає постійно діючій комісії з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів (далі - комісія), утвореній відповідною радою або держадміністрацією.
Результати роботи комісії оформляються актом вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, який підписується головою і членами комісії, скріплюється печатками і разом з матеріалами, що використовувалися під час його складання, передається юридичній особі, для подання до сільської, селищної, міської ради, районної, Київської чи Севастопольської міської держадміністрації з метою прийняття відповідного рішення.
Внаслідок внесення змін Законами України від 28.12.2007р. N107-VI та від 03.06.2008р. N 309-VI до ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст.124 Земельного кодексу України, набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, має здійснюватись виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.
З висновками суду, правовідносини щодо оренди землі виникли між органами місцевого самоврядування та позивачем з моменту подання клопотання щодо надання в оренду спірної земельної ділянки, тобто, до набрання чинності змінами до ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст.124 Земельного кодексу України.
Згідно ст.58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Відповідно до ч.4 п.3 мотивувальної частині рішення Конституційного суду України від 09.02.1999р. №1-рп/99 норми ст.58 Конституції України можуть розповсюджуватись на юридичні особи.
Таким чином, посилання органів місцевого самоврядування на неможливість розгляду документів з відведення спірної земельної ділянки у зв'язку із внесенням змін до Земельного кодексу України та Закону України "Про оренду землі" є необґрунтованими та такими, що порушують права позивача на оренду земельної ділянки.
Крім цього, як було зазначено в рішенні Конституційного суду України від 22.05.2008р. №10-рп/2008 Конституція України у статті 92 визначила сфери, зокрема бюджетну, які мають врегульовуватися виключно законом. Закон про Держбюджет є основним фінансовим документом держави. Через своє спеціальне призначення цей закон не повинен регулювати відносини в інших сферах суспільного життя. Конституція України не надає закону про Держбюджет вищої юридичної сили стосовно інших законів.
Таким чином, Конституційний Суд України в своєму рішенні дійшов висновку, що законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина.
Згідно з резолютивною частиною рішення Конституційного суду України від 22.05.2008р. №10-рп/2008 визнано неконституційними положення пункту 2 та пункту 8 розділу II Закону України "Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".
Відповідно до ч.6 ст.16 Закону України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла при подачі позивачем заявки на оренду землі, проведення відповідними органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування аукціону або конкурсу щодо набуття права оренди земельної ділянки вимагається у разі надходження двох або більше заяв (клопотань) на оренду однієї і тієї самої земельної ділянки.
Одночасно, за змістом матеріалів справи, стосовно оренди земельних ділянок, розташованих за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк була подана тільки одна заявка - ТОВ "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка". Відповідачем вказані обставини не спростовані, доказів подання заявок іншими особами до матеріалів справи не надано.
Таким чином, враховуючи, що позивач є єдиною особою, яка реалізувала своє право на оренду спірних земельних ділянок, проведення аукціону або конкурсу щодо набуття права оренди земельних ділянок, розташованих на перехресті вул.Бестужева та вул.Антарктидної Куйбишевського району м.Донецька нормами ст.16 Закону України "Про оренду землі" не передбачено.
Відповідно до п.34 ст.26, п.2 ст.77 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання надання земельної ділянки в оренду вирішується на пленарному засіданні ради - сесії, а спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
За висновками суду, порушені права позивача підлягають захисту способами, передбаченими ст.152 Земельного кодексу України.
Зокрема, згідно з вказаною статтею захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання прав.
Як встановлено судом вище, позивач звернувся до Донецького міського голови в передбаченому законодавством порядку з клопотанням про надання земельних ділянок в оренду з наданням для цього всіх необхідних документів.
Листом №01/14-1753 від 22.04.2008р. Головним управлінням містобудування і архітектури Донецької міської ради було повідомлено позивача про неможливість передачі в оренду спірних земельних ділянок.
За поясненнями відповідача, наданими у судовому засіданні 24.07.2008р., лист №01/14-1753 від 22.04.2008р. Головного управління містобудування і архітектури є належним доказом офіційної відмови у передачі в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" земельних ділянок на перехресті вул.Бестужева та вул.Антарктидної у Куйбишевському районі м.Донецька з боку Донецької міської ради.
Крім того, твердження відповідача про відсутність предмету спору по справі спростовуються наданим до матеріалів справи відзивом №01/15-4547 від 24.07.2008р., за змістом якого Донецька міська рада проти позовних вимог заперечує з огляду на те, що отримання права оренди земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, на теперішній час відбувається виключно на аукціонах.
Таким чином, фактично на момент розгляду справи з боку відповідача – Донецької міської ради оспорюється та не визнається право позивача на отримання в оренду земельних ділянок, розташованих за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк.
При цьому, посилання відповідача на неправомірність позовних вимог у зв'язку з відсутністю відповідного рішення органу місцевого самоврядування про передачу в оренду спірних земельних ділянок суд вважає безпідставними, враховуючи, що предметом позовних вимог є визнання права позивача на оренду спірних земельних ділянок в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" з заявою до Донецького міського голови.
Тобто, рішенням суду фактично визначається правомірність дій позивача як єдиної особи, що може реалізувати своє право на отримання спірних земельних ділянок в оренду, а також визначається порядок проведення таких дій та законодавство на підставі якого вказані дії повинні здійснюватися.
За таких обставин, враховуючи вищевикладене, позовні вимоги про визнання права позивача на набуття в оренду строком на 5 років земельних ділянок площею 0,1000 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0126) та площею 0,0100 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0256) для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк шляхом укладання прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення позивача з заявою до Донецького міського голови, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Одночасно, позовні вимоги про зобов'язання Донецьку міську раду укласти з позивачем договір оренди спірних земельних ділянок, за висновками суду, є необґрунтованими з огляду на наступне:
Відповідно до ч.1 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Як вказувалося вище, за приписами ч.1 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.
Згідно із нормами ст.123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки повинен бути погоджений, зокрема, з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини.
Як було зазначено, вище 20.06.2007р. виконавчим комітетом Донецької міської ради було прийнято рішення №384/29 „Про погодження Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" місця розташуання адміністративної будівлі з гостьовою автостоянкою на перехресті вул.Бестужева та вул.Антарктидної Куйбишевського району”.
За змістом вказаного рішення, позивача було зобов'язано, зокрема,
- виконати геодезичні та геологічні роботи в обсязі, необхідному для проектування, матеріали надати у головне управління містобудування та архітектури;
- видати замовлення на розробку проектно-кошторисної документації на будівництво об'єктів нерухомості згідно архітектурно-планувального завдання головного управління містобудування та архітектури міської ради та технічними умовами на інженерне забезпечення;
- узгодити проектну документацію у головному управлінні містобудування та архітектури, Донецькій обласній службі Української державної інвестиційної експертизи;
- розробити проект землеустрою та узгодити його в порядку, передбаченому земельним законодавством.
Відповідно до пункту 5 частини 3 глави 5 Додатку до рішення Донецької міської ради №23/17 від 16.12.2005р. „Правила забудови міста Донецька” після узгодження, комплексної державної інвестиційної експертизи, затвердження проектної документації та розробки проекту землеустрою згідно порядку, зазначеному діючими законами, нормами та Земельним кодексом України, по поданню Донецького управління земельних ресурсів Донецька міська рада розглядає та приймає рішення про надання земельної ділянки для будівництва (розміщення) об'єкта містобудування.
За таких обставин, враховуючи вищевикладене, до прийняття Донецькою міською радою рішення про надання в оренду позивачу земельних ділянок, останнім повинні бути вчинені дії щодо складання та узгодження з органами державної влади і органами місцевого самоврядування відповідної дозвільної документації, проекту землеустрою.
Тобто, право позивача вимагати укладання договору оренди та відповідно обов'язок відповідача щодо його підписання виникає після проведення ТОВ "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" вказаних дій та отримання встановлених діючим законодавством документів, дозволів, висновків та узгоджень.
Враховуючи, що на момент прийняття резолютивного процесуального документу по справі, позивачем отримана та узгоджена необхідна дозвільна документація не в повному обсязі, заявлення вимог про зобов'язання Донецьку міську раду укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" договір оренди строком на 5 років земельних ділянок площею 0,1000 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0126) та площею 0,0100 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0256) для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення позивача з заявою до Донецького міського голови є передчасним, внаслідок чого позов в цій частині підлягає залишенню без задоволення.
Позов в частині зобов'язання Донецьке міське управління земельних ресурсів надати висновок щодо узгодження Проекту рішення Донецької міської ради "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" земельних ділянок для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки на перехресті вул.Бестужева та вул.Антарктидної у Куйбишевському районі м.Донецька” не підлягає задоволенню враховуючи наступне:
За приписами ст.21 Господарського процесуального кодексу України сторонами в господарському процесі є позивач та відповідач. Особа, до якої позивачем пред'явлено позовну вимогу, є відповідачем по справі.
Як встановлено, єдиним відповідачем по справі є Донецька міська рада. Клопотання про залучення до участі у справі у якості відповідача Донецьке міське управління земельних ресурсів з боку позивача в процесі розгляду справи заявлено не було.
За таких обставин, враховуючи що Управління земельних ресурсів Донецької міської ради, до якого в резолютивній частині позовної заяви позивачем заявлені вимоги, не є відповідачем по справі, позов в цій частині залишається без задоволення.
При визначенні підвідомчості цієї справи суд виходив з того, що між сторонами існує спір про право позивача на отримання в оренду спірної земельної ділянки.
Тобто, правовідносини, що склалися між сторонами з приводу наявності чи відсутності у позивача права на оренду носять договірний характер, який є наслідком виниклих між сторонами господарських відносин у сфері землеустрою.
При цьому, відповідач у спірних правовідносинах не здійснює владних повноважень, а виступає як суб'єкт господарських відносин. Таким чином, цей спір підвідомчий господарському суду.
У відповідності до вимог ст.49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати підлягають розподілу між сторонами порівну.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка", м.Донецьк до Донецької міської ради, м.Донецьк задовольнити частково.
Визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" на набуття в оренду строком на 5 років земельних ділянок площею 0,1000 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0126) та площею 0,0100 га (кадастровий номер 1410137400:00:031:0256) для будівництва адміністративної будівлі та розміщення гостьової автостоянки за адресою: перехрестя вул.Бестужева та вул.Антарктидної, Куйбишевський район, м.Донецьк шляхом укладання прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України "Про оренду землі" в редакції, яка діяла на момент звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка" з заявою до Донецького міського голови.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з Донецької міської ради, м.Донецьк на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче товариство "Гірна механіка", м.Донецьк витрати по сплаті державного мита в сумі 42 грн. 50 коп., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 59 грн. 00 коп.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
За згодою сторін у судовому засіданні 24.07.2008р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Повний текст рішення підписано 24.07.2008р.
Суддя Ємельянов А.С.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2008 |
Оприлюднено | 07.08.2008 |
Номер документу | 1872137 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні