ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольсь ка, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, У країна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 жовтня 2011 р. Справа №2а-10441/11/0170/1
(10:37) м. Сімфероп оль
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої суд ді Трещової О.Р. , при секретар і Веретенниковій Ю.В.,
за участю представника поз ивача - Литвиненко О.М.,
представника відповідача - Дика Ж.Д.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом проку рора Сімферопольського рай ону АР Крим в інтересах держ ави в особі Кримського респ убліканського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до Товариства з обмеже ною відповідальністю «МПК Скворцово» про стягнення,
Суть спору: до Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим звернувс я з позовом прокурор Сімферо польського району АР Крим в інтересах держави в особі Кримського республікансько го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Тов ариства з обмеженою відпов ідальністю «МПК Скворцово» про стягнення адміністрати вно - господарських санкцій у розмірі 53085,00 гривень за три робочі місця, призначені для працевлаштування інвал ідів, але не зайняті ними у 201 0 році.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 22.08.2011 року відкрито провадження в адмі ністративній справі та після закінчення підготовчого про вадження справу призначено д о судового розгляду.
У судовому засідання предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги, просила суд за довольнити позов у повному о бсязі з мотивів, наведених у п озовній заяві.
У судовому засіданні предс тавник відповідача проти за доволення позовних вимог за перечував, просив відмовити у їх задоволенні, надав пись мові пояснення по справі, з я ких вбачається, що ТОВ «МПК Скворцово» вимоги Закону Ук раїни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Україні» виконало. Згідно з і звітами про наявність вак ансій, наданими відповідаче м до Сімферопольського райо нного центру зайнятості, на п ідприємстві створені робоч і місця для інвалідів в кіл ькості відповідно до 4 % норма тиву.
Представник відповідача зазначив, що станом на 25.11.2010 ро ку на підприємстві створено 11 робочих місць для інваліді в. Відповідач виконав покла дений на нього обов' язок щ одо інформування центру зай нятості про наявність вака нсій для працевлаштування і нвалідів.
Представник відповідача пояснив, що законом передба чено обов' язок відповідач а створити робочі місця для інвалідів, а не обов' язок їх працевлаштування. Фактів відмови ТОВ «МПК Скворцово » у працевлаштуванні напр авлених на вакантні посади інвалідів немає.
В зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и, достатньо, суд вважає можли вим розглядати справу за від сутністю прокурора за наявн ими в справі матеріалами.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, представн ика відповідача, дослідивши в судовому засіданні всі мат еріали справи, оцінив наявні доказі в їх сукупності, суд,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміні стративного судочинства є за хист прав, свобод та інтересі в фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень з боку органів дер жавної влади, органів місцев ого самоврядування, їхніх по садових і службових осіб, інш их суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавс тва, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 5 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 8 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” від 21.03.1991 рок у № 875 зазначається, що відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу роб очих місць, передбаченого ча стиною першою цієї статті, ма ють право в порядку, передбач еному Кабінетом Міністрів Ук раїни, здійснювати перевірки підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрац ії у Фонді соціального захис ту інвалідів, подачі ними зві тів про зайнятість та працев лаштування інвалідів, викона ння нормативу робочих місць, призначених для працевлашту вання інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплат и ними адміністративно-госпо дарських санкцій.
Правовий статус, повноваже ння та умови діяльності зазн ачено Фонду визначені Положе нням про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 року № 1434.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому.
Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів встановлені основні завд ання Фонду, до яких відносять ся реалізація у межах своєї к омпетенції державної політи ки у сфері соціального захис ту інвалідів; контроль за вик онанням підприємствами, уста новами, організаціями, у тому числі підприємствами і орга нізаціями громадських орган ізацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприєм ства), нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, установленого Законом України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні"
Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.
Правовий статус Кримськог о республіканського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів визначений Полож енням про Кримське республік анське відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з атвердженого Наказом директ ора Фонду соціального захист у інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що відділення являється те риторіальним органом Фонду с оціального захисту інваліді в, а відповідно до пункту 12 Пол оження відділення має стату с юридичної особи, та реалізу є завдання, визначені пусток 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за додер жанням підприємствами, устан овами, організаціями, фізичн ими особами, які використову ють найману працю, нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.
Отже, судом встановлено, що Кримське республіканське ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів являється територіальним органом Фон ду соціального захисту інвал ідів, яке визнано урядовим ор ганом державного управління .
З метою реалізації зазначе них завдань пунктом 5 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірк у підприємств щодо реєстраці ї, подання ними звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів, виконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Фонд також відповідн о до покладених на нього завд ань здійснює контроль за спл атою роботодавцями адмініст ративно-господарських санкц ій і пені (підпункт 3 пункту 4 за значеного Положення).
Таким чином, судом встановл ено, що Кримське республікан ське відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів, реа лізуючи свої завдання та фун кції у відносинах з фізичним и та юридичними особами явля ється органом виконавчої вла ди та, відповідно, суб' єктом владних повноважень.
Частиною десятою, одинадця тою статті 20 Закону України “П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні ” ві д 21.03.1991 року № 875 встановлено, що с пори, які виникають із правов ідносин за статтями 19, 20 Закону , вирішуються відділеннями Ф онду в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалід ів, його відділення мають пра во захищати свої права та зак онні інтереси, у тому числі в с уді. Отже, позивачами у зазна ченій категорії справ виступ ають відділення Фонду.
Таким чином, Кримське респу бліканське відділення Фонду соціального захисту інвалід ів є органом державної влади , який у правовідносинах з роб отодавцям, зокрема у зв'язку і з здійсненням контролю за пе рерахуванням штрафних санкц ій, передбачених статтею 20 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні ” від 21.03.1991 року № 875, ре алізують владні управлінськ і функції, а право відділень Ф онду на звернення до суду у ві дповідних відносинах визнач ено в законодавчому порядку частиною 9 статті 20 Закону.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано влено законом порядку визнаю ться суб' єктами господарюв ання.
Судом встановлено, що 29.09.2006 ро ку ТОВ «МПК Скворцово» заре єстроване у якості юридичної особи Сімферопольською рай онною державною адміністрац ією, ідентифікаційний номер 34582572, що підтверджується свід оцтвом про державну реєстр ацію юридичної особи Сер ії А00 № 690888, витягом з ЄДР юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 21.06.2011 року.
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ «МПК Скворцово» є суб' єктом господарювання, юридичною особою, зобов' яза не виконувати обов' язки, по кладені на нього законами у з в' язку зі здійсненням госпо дарської діяльності.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни х гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні ” від 21.03.1991 р оку № 875.
Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні ” від 21.03.1991 року № 875 дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” від 21.03.1991 рок у № 875 підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, в яких за осн овним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у в ідповідних відділеннях Фонд у соціального захисту інвалі дів за своїм місцезнаходженн ям і щороку подають цим відді ленням звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” від 21.03.1991 рок у № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом. Для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративн о-господарських санкцій за р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом, визнача ється в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, у фізичної о соби, яка використовує найма ну працю. Положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються строки , визначені статтею 250 Господа рського кодексу України.
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.
Судом встановлено, що відпо відач ТОВ «МПК Скворцово» в икористовує найману працю, т а відповідно до Закону подає Кримському республіканськ ому відділенню Фонду соціаль ного захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлашт ування інвалідів.
Відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік, за вх. № 2866 ві д 28.02.2011 року середньооблікова к ількість штатних працівникі в облікового складу ТОВ «МПК Скворцово» складає 287 осіб, фо нд оплати праці становить 5078,5 тис. грн., середньорічна зароб ітна плата - 17695 гривень.
В звіті зазначено, що кількі сть інвалідів, які повинні пр ацювати на робочих місцях, ст ворених відповідно до ст. 19 За кону складає - 11 осіб, фактич но працевлаштовані - 8 осіб, сума адміністративно-господ арських санкцій відповідаче м визначена в сумі 53085,00 гривень .
Відповідачем задекларован а сума адміністративно-госпо дарським санкцій, однак її не сплачено, у зв' язку з чим про курор Сімферопольського ра йону АР Крим в інтересах дер жави в особі Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв аліді звернувся до суду про стягнення 53085 гривень.
Перевіряючи наявність під став для задоволення позов них вимог, судом встановлен о наступне.
Відповідно до п.п.3.2.5 Інструк ції зі статистики кількості працівників, затвердженої н аказом Державного комітету с татистики України від 28 верес ня 2005 р. N 286, зареєстрованої в Мін істерстві юстиції України 30 листопада 2005 р. за N 1442/11722, середнь ооблікова кількість штатних працівників за період з поча тку року (у тому числі за кварт ал, півріччя, 9 місяців, рік) обч ислюється шляхом підсумовув ання середньооблікової кіль кості штатних працівників за всі місяці роботи підприємс тва, що минули за період з поча тку року до звітного місяця в ключно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у ц ьому періоді, тобто відповід но на 2, 3, 4, ... 12.
Отже, суд зазначає, що Інстр укцією зі статистики кілько сті працівників, затверджено ї наказом Державного комітет у статистики України від 28 вер есня 2005 р. N 286, зареєстрованої в М іністерстві юстиції України 30 листопада 2005 р. за N 1442/11722, передб ачено можливість обчисленн я середньооблікової кількос ті штатних працівників не ті льки за рік, але й за квартал, п івріччя, 9 місяців, рік.
Судом встановлено, що в січн і - травні 2010 року відповідач н алежним чином створив на під приємстві робочі місця для і нвалідів та здійснив працев лаштування всіх інвалідів, щ о підтверджується наступним .
Зі звіту з праці ТОВ «МПК С кворцово» за січень 2010 року, на даного 08.02.2010 року до органу д ержстатистики, вбачається, що середня кількість усіх п рацівників відповідача в ек віваленті повної зайнятост і осіб складає 36 осіб.
Кількість працівників від повідача за січень 2010 року пі дтверджується наказом ТОВ « МПК Скворцово» № 1 від 04.01.2010 ро ку та штатним розкладом Т ОВ «МПК Скворцово» на 04.01.2010 ро ку.
Зі звіту з праці ТОВ «МПК С кворцово» за лютий 2010 року, над аного 05.03.2010 року до органу де ржстатистики, вбачається, щ о середня кількість усіх пр ацівників відповідача в екв іваленті повної зайнятості осіб складає 36 осіб.
Зі звіту з праці ТОВ «МПК С кворцово» за березень 2010 року , наданого 07.04.2010 року до орган у держстатистики, вбачаєтьс я, що середня кількість усіх працівників відповідача в е квіваленті повної зайнятос ті осіб складає 36 осіб.
Отже, враховуючи, що за пер іод січень - березень 2010 рок у середньооблікова чисель ність штатних працівників облікового складу складала 36 осіб, чисельність інвалід ів, штатних працівників, що повинні працювати на робоч их місцях відповідно до вимо г ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» складає 2 особи (36 х 4 %).
Судом встановлено, що в пері од січень - березень 2010 року в ТОВ «МПК Скворцово» працю вало 2 інваліда:
- ОСОБА_4, яка прийн ята на роботу з 02.04.2007 року, що пі дтверджується наказом ТОВ « МПК Скворцово» від 02.04.2007 року № 3 та довідкою ТОВ «МПК Сквор цово» від 20.10.2011 року. Інвалідні сть ОСОБА_4 підтве рджується довідками МСЕК Серії КР-08 № 042950 від 06.05.2009 року, Серії КР - 09 № 009216 від 21.04.2010 року;
- ОСОБА_5, який прий нятий на роботу з 03.05.2007 року, що підтверджується наказом ТО В «МПК Скворцово» від 03.05.2007 ро ку № 10. Інвалідність ОСОБА_5 підтверджується пенсійни м посвідченням, з якого вбача ється, що йому встановлено 3 гр упу інвалідності.
Отже, судом встановлено, що відповідачем в період січн я - березня 2010 року виконано норматив робочих місць для працевлаштування інваліді в, встановлений ст.19 Закону.
Зі звіту з праці ТОВ «МПК С кворцово» за квітень 2010 року, н аданого відповідачем 11.05.2010 рок у до органу держстатистики , вбачається, що середня кіль кість усіх працівників в ек віваленті повної зайнятост і осіб складає 125 осіб.
Штатним розкладом відпов ідача, затвердженого 01.04.2010 рок у директором ТОВ «МПК Сквор цово» ОСОБА_6, підтверд жується штат ТОВ «МПК Сквор цово» станом на 01.04.2010 року в кі лькості 125 штатних одиниць.
Отже, враховуючи, що за кв ітень 2010 року середньообліко ва чисельність штатних пра цівників облікового складу складала 125 осіб, чисельніс ть інвалідів, штатних праці вників, що повинні працюват и на робочих місцях відпові дно до вимог ст.19 Закону Укр аїни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Україні» складає 5 особи (125 х 4 %).
Судом встановлено, що з 1 кв ітня 2010 року відповідачем пр ийнято на роботу ОСОБА_7 , що підтверджується наказом про прийняття на роботу № 162 в ід 01.04.2010 року. Інвалідність ОС ОБА_7 підтверджується дові дкою Серії КР-08 № 049842 від 09.02 .2010 року.
З 06.04.2010 року відповідачем пр ийнято на роботу ОСОБА_8 , що підтверджується наказом про прийняття на роботу № 196 в ід 06.04.2010 року та довідкою ТОВ «М ПК Скворцово» від 20.10.2011 року. Інвалідність ОСОБА_8 під тверджується довідкою Се рії КР-1 № 020072 від 04.12.2008 року.
З 01.04.2010 року відповідачем при йнято на роботу ОСОБА_9, що підтверджується наказом про прийняття на роботу № 80 в ід 01.04.2010 року. Інвалідність О СОБА_9 підтверджується дов ідкою Серії КР-09 № 016998 від 12. 01.2010 року.
Таким чином, судом встанов лено, що загальна численніст ь інвалідів, яка в квітні 2010 ро ку працювала у позивача скл ала 5 осіб, що свідчить про т е, що ТОВ «МПК Скворцово» в к вітні 2010 року виконано нормат ив робочих місць для працевл аштування інвалідів, встанов лений ст. 19 Закону України “Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні ”.
Зі звіту з праці ТОВ «МПК С кворцово» за травень 2010 року, наданого 07.06.2010 року до органу держстатистики, вбачається , що середня кількість усіх працівників в еквіваленті повної зайнятості осіб скл адає 141 осіб.
Отже, враховуючи, що за тр авень 2010 року середньообліко ва чисельність штатних пра цівників облікового складу складала 141 особу, чисельні сть інвалідів, штатних прац івників, що повинні працюва ти на робочих місцях відпов ідно до вимог ст.19 Закону Ук раїни «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в Україні» складає 6 осіб (141 х 4 %).
Судом встановлено, що з 13 тр авня 2010 року відповідачем пр ийнято на роботу ОСОБА_10 , що підтверджується наказом про прийняття на роботу № 245/ 1 від 13.05.2010 року. Інвалідність ОСОБА_10 підтверджується довідкою МСЕК Сер. МСЕ 3-12 Н К № 023299 від 12.07.2001 року.
З 13 травня 2010 року відповіда чем прийнято на роботу О СОБА_11, що підтверджується н аказом про прийняття на робо ту № 240 від 13.05.2010 року. Інвалідн ість ОСОБА_11 підтверджує ться довідкою МСЕК Серії КР-09 № 000823 від 09.03.2010 року.
Таким чином, судом встанов лено, що загальна численніст ь інвалідів, яка в травні 2010 ро ку працювала у позивача скл ала 7 осіб, що свідчить про т е, що ТОВ «МПК Скворцово» в тр авні 2010 року перевиконано нор матив робочих місць для прац евлаштування інвалідів, вста новлений ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні ” .
Суд зазначає, що факт праці вищезазначених інвалідів в ТОВ «МПК Скворцово» підтвер джується табелями обліку робочого часу за період січ ень - травень 2010 року.
Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що позив ачем за період січень - трав ень 2010 року дотримано нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів, встановл ений ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні ”.
Судом встановлено, що у зв' язку з розширенням виробниц тва в ТОВ «МПК Скворцово» ст ворені нові робочі місця, пр ийнято на роботу нових праці вників, затверджено новий шт ат підприємства.
Зі звіту з праці ТОВ «МПК С кворцово» за червень 2010 року, наданого 07.07.2010 року до органу держстатистики, вбачається , що середня кількість усіх працівників в еквіваленті повної зайнятості осіб скл адає 278 осіб.
Отже, враховуючи, що з чер вня 2010 року середньооблікова чисельність штатних праці вників облікового складу с кладала 278 особу, чисельніст ь інвалідів, штатних праців ників, що повинні працювати на робочих місцях відповід но до вимог ст.19 Закону Укра їни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в У країні» складає 11 осіб (278 х 4 %).
У зв' язку з суттєвим збіл ьшенням штату ТОВ «МПК Скво рцово» та, відповідно, норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів, з че рвня 2010 року відповідач поча в інформувати відповідні де ржавні фонди з працевлаштува ння про вільні робочі місця, п ризначені для працевлаштува ння інвалідів, що підтверджу ється звітами про наявність вакансій для працевлаштуван ня інвалідів робочої групи.
Так, відповідачем надавали сь до Сімферопольського райо нного центру зайнятості, поч инаючи з червня 2010 року, звіти п ро наявність вакансій форми 3-ПН, згідно з якими ТОВ «МПК Ск ворцово» звітувало про наявн ість робочих місць для інвал ідів, що бажають працевлашту ватись.
Звіт про наявність вакансі й для працевлаштування інвал ідів за червень 2010 року отрима но Сімферопольським районн им центром зайнятості 21.06.2010 р оку, за липень 2010 року - 29.07.2010 ро ку, за серпень 2010 року - 27.08.2010 рок у, за вересень 2010 року - 21.09.2010 рок у, за жовтень 2010 року - 22.10.2010 рок у, за листопад 2010 року - 26.11.2010 ро ку, за грудень 2010 року - 05.01.2011 ро ку.
В зазначених звітах відпов ідач повідомляв про створенн я від 4 до 11 робочих місць для ін валідів, відповідно до вимо г Закону.
Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість нас елення” підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством.
Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. №420, зареєстрован им в Міністерстві юстиції Ук раїни 21.12.2005р. за №1534/11814 затверджен а Інструкція щодо заповнення форми звітності №3-ПН “Звіт пр о наявність вакансій”.
У абзаці 1 Інструкції щодо з аповнення форми звітності №3 -ПН “Звіт про наявність вакан сій”, зазначено, що відповідн о до Закону України “Про зайн ятість населення” підприємс тва, установи й організації, ї х структурні підрозділи та ф ілії незалежно від форми вла сності та господарювання пов инні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інф ормацію про наявність вільни х робочих місць (вакансій) цен трам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника стра хових внесків.
Виходячи з вищевикладеног о, судом встановлено, що ТОВ «М ПК Скворцово» відповідно до покладених на нього обов' я зків, встановлених статтею 19 З акону України “Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні”, самостійно ст ворило робочі місця для прац евлаштування інвалідів та зд ійснювало заходи щодо їх пра цевлаштування, направляючи в ідповідну інформацію в орган и зайнятості населення.
Згідно зі статтею 238 Господа рського кодексу України вста новлено, що за порушення вста новлених законодавчими акта ми правил здійснення господа рської діяльності до суб'єкт ів господарювання можуть бут и застосовані уповноваженим и органами державної влади а бо органами місцевого самовр ядування адміністративно-го сподарські санкції, тобто за ходи організаційно-правовог о або майнового характеру, сп рямовані на припинення право порушення суб'єкта господарю вання та ліквідацію його нас лідків.
Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.
Суд звертає увагу, що обов' язок відповідача створити р обочі місця для інвалідів не супроводжується його обов' язком їх працевлаштувати.
Суд зауважує, що органами п рацевлаштування не приймал ися заходи щодо працевлаштув ання інвалідів на робочі міс ця до ТОВ «МПК Скворцово».
Суд зазначає, що позивач н е надає доказів відмови ві дповідача у працевлаштуван ні направлених на вакантні посади інвалідів.
Зазначена позиція підтвер джується постановою ВАСУ в ід 15.10.2010 року по справі № К-15169/08 з а касаційною скаргою ВАТ «Се вастопольгаз» на постанову господарського суду м.Сева стополь від 13.05.2008 року та ухва лу Севастопольського апел яційного господарського су ду від 08 липня 2008 року у справі за позовом Севастопольсько го міського відділення Фонд у соціального захисту інвал ідів до ВАТ «Севастопольгаз » про стягнення адміністра тивно - господарських санкц ій.
Більш того, судом встановле но, що позивачем в період з лип ня по листопад 2010 року самості йно працевлаштоване ще 8 інва лідів: ОСОБА_12, що підтве рджується наказом № 454/2 від 02.0 8.2011 року, ОСОБА_3, що підтве рджується наказом № 496 від 23.0 8.2010 року, ОСОБА_13, що підтве рджується наказом № 518 від 01.09.20 10 року, ОСОБА_14, що підтвер джується наказом № 623/1 від 01.11. 2010 року, ОСОБА_15, що підтвер джується наказом № 428 від 08.07.2010 року, ОСОБА_16, що підтверд жується наказом № 454/1 від 02.08.2010 ро ку, ОСОБА_17, що підтверджу ється наказом № 455/2 від 02.08.2010 р оку, ОСОБА_18, що підтвердж ується наказом № 455/1 від 02.08.2010 року.
Проаналізувавши вищевикла дене, суд зазначає, що, врахо вуючи, що в період з січня по т равень 2010 року відповідачем виконувався норматив робо чих місць для працевлаштува ння інвалідів, приймаючи д о уваги що в період з червня до грудень 2010 року відповіда чем здійснювались всі можлив і заходи щодо працевлаштуван ня інвалідів, але норматив ро бочих місць для інвалідів в ц ей період не було виконано не з вини відповідача, суд прих одить до висновку, що право порушення в його діях відсут нє.
З викладеного вбачається, щ о підстав для притягнення ві дповідача до відповідальнос ті шляхом стягнення з ТОВ «МП К Скворцово» адміністратив но - господарських санкцій у розмірі 53085,00 гривень за три робочі місця, призначені для працевлаштування інвал ідів, але не зайняті ними у 201 0 році, немає, а тому позов задо воленню не підлягає.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 27.10.2011 ро ку, постанова у повному обсяз і складена та підписана 01.11.2011 р оку.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовн их вимог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2011 |
Оприлюднено | 09.11.2011 |
Номер документу | 18950006 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Привалова Анжеліка Вячеславівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні