Постанова
від 23.06.2009 по справі 3-2316/09
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДОНЕЦЬКА

Справа № 3-2316/09

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2009 року Київський районний суд м. Донецька у скл аді:

головуючого судді Малютін ої Н.М.,

при секретарі Маловічко О.Г .,

за участю прокурора Весело вського Є.В..

за участю захисника ОСОБ А_1.

розглянув у відкритому суд овому засіданні в залі суду с праву про адміністративне пр авопорушення у

відношенні: ОСОБА_2, ІН ФОРМАЦІЯ_1, яка народилася у м. Маріуполі Донецької облас ті.

громадянки України, з вищ ою освітою, завідуючої сект ору персоналу ДПІ у м. Маріупо лі, не осудженої, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1,

про порушення п. „г" ч. 1 ст.5 Зак ону України „Про боротьбу з к орупцією",

ВСТАНОВИВ:

26.05.2009 року у відношенні завід уючої сектору персоналу ДПІ у м. Маріуполі, державного слу жбовця 9 рангу ОСОБА_3 був с кладений протокол про скоєнн я корупційного діяння, перед баченого п. "г" ч. 1 ст.5 Закону Укр аїни "Про боротьбу з корупціє ю", яке виразилось в тому, що 03.10.2 005 р. ОСОБА_2 наказом № 40-о ДПІ у м. Маріуполь була призначен а на посаду завідувача секто ру персоналу. 26.09.1994 р. ОСОБА_2 прийнята присяга державного службовця. 07.04.2004 р. ОСОБА_2 бу ла попереджена про спеціальн і обмеження, встановлені Зак онами України «Про боротьбу з корупцією» та «Про державн у службу».

Відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про боротьб у з корупцією» завідувач сек тору персоналу

ДПІ у м. Маріуполь ОСОБА_2 є державним службовцем і суб ' єктом корупційних діянь та інших правопорушень, пов' я заних з корупцією.

Завідувач сектору персона лу ДПІ у м. Маріуполь ОСОБА_2 згідно п. 1.2 розділу І «Полож ення про сектор персоналу», з атвердженого 19.06.2008 року началь ником ДПІ у м. Маріуполь Кон овалом В.П., в своїй службові й діяльності повинна керуват ись Конституцією України, За конами України «Про державну службу». «Про державну подат кову службу в Україні», Указа ми Президента України, Поста новами Кабінету Міністрів Ук раїни, наказами та розпорядж ення ДПА України, ДПА у Донець кій області. ДПІ у м. Маріуполі . Положенням про ДПІ у м. Маріу полі, Регламентом роботи ДПІ у м. Маріуполі та Положеннями про сектор персоналу.

З вищевказаним «Положення м про сектор персоналу» заві дувач сектору персоналу ДПІ у м. Маріуполі ОСОБА_2 озна йомлена під підпис 19.06.2008 року.

На підставі п. 1.2 ст. 13 Закону У країни від 04.12.1990 року № 509 - XII «Про д ержавну податкову службу в У країні» - посадові особи орга нів державної податкової слу жби зобов' язані дотримуват ись Конституції і законів Ук раїни, інших нормативних акт ів, прав та охоронюваних зако ном інтересів громадян, підп риємств, установ, організаці й, забезпечувати виконання п окладених на органи державно ї податкової служби функцій та повною мірою використовув ати надані їм права. За невико нання або неналежне виконанн я посадовими особами органів державної податкової служби своїх обов' язків вони прит ягаються до дисциплінарної, адміністративної, криміналь ної та матеріальної відповід альності згідно з чинним зак онодавством.

Відповідно до п.п. 1. З ст. 10 Зак ону України від 16.12.1993 року № 3723 -XII « Про державну службу» -основн ими обов' язками державних с лужбовців є: додержання Конс титуції України та інших акт ів законодавства України; не допущення порушень прав і св обод людини та громадянина.

На підставі п. 4 ст. 20 Закону Ук раїни від 01.03.1991 року № 803-ХІІ «Про зайнятість населення» -підп риємства, установи і організ ації незалежно від форми вла сності реєструються у місцев их центрах зайнятості за їх м ісцезнаходженням як платник и збору до Фонду загальнообо в' язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття, щоміс яця подають цим центрам адмі ністративні дані у повному о бсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у том у числі призначених для прац евлаштування інвалідів, та п ро працівників, які працюють неповний робочий день (тижде нь), якщо цс не передбачено тру довим договором, або не працю ють у зв' язку з простоєм вир обництва з не залежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством. Несвоєчас на реєстрація або відмова ві д неї, порушення порядку пода ння адміністративних даних т ягне за собою відповідальніс ть, передбачену законом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005 року № 420 «Про затв ердження форм звітності та і нструкцій щодо їх заповнення », зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 21.12.2005 р. з а №1534/11814, відповідно до статті 19і Закону України «Про інформа цію», ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» затве рджені форми звітності про н аявність вакансій, вивільнен ня та прийняття працівників, які зобов' язані направлять ся до центрів занятості.

Станом на 01.03.2009 року в ДПІ у м. Маріуполі було 2 вакантних по сади, а саме:

1. 1. Начальник юридично го відділу;

2. 2. Державний податковий інспектор юридичного відділ у.

Про це свідчить інформац ія, яка була надана ОСОБА_2 на адресу ДПА у Донецькій обл асті 26.02.2009 року за № 3752/8/04-013.

Станом на 01.04.2009 року в ДПІ у м. М аріуполі було 3 вакантних пос ади, а саме:

1. 1. Начальник юридично го відділу;

2. 2. Державний податковий інспектор юридичного відділ у;

1. 3. Головний державний по датковий інспектор організа ційно-розпорядчого сектору, що підтверджується листом ДП І у м. Маріуполі від 23.3.2009 № 5641/8/04-013.

До Маріупольського міс ького центру зайнятості ОС ОБА_2 відомості про наявніс ть вакансій у ДПІ у м. Маріупол і у січні - березні 2009р. не надав ала, що підтверджується лист ом Маріупольського міського центру зайнятості від 20.05.2009 № 09-8 98.

Інформація про наявність в ищеназваних вакансій була на дана до Маріупольського місь кого центру зайнятості лише 27.04.2009р. (звіт ф.№3-ПН ДПІ у м. Маріуп олі від 27.04.2009 № 8834/10/04-013).

Таким чином, ОСОБА_2, в си лу своїх службових обов' язк ів, усвідомлювала про наявні сть в ДПІ у м. Маріуполі ваканс ій в період з 1 березня по 27 квіт ня 2009 року та повинна була пові домити про цс Маріупольській міської центр зайнятості, ал е своєчасно цього зроблено н е було.

Відповідно до ст. З Закону У країни від 01.03.1991 року № 803-ХІІ «Пр о зайнятість населення» -Дер жавна політика України зайня тості населення базується на таких принципах:

забезпечення рівних можли востей усім громадянам, неза лежно від походження, соціал ьного і майнового стану, расо вої та національної належнос ті, статі, віку, політичних пер еконань, ставлення до релігі ї, в реалізації права на вільн ий вибір виду діяльності від повідно до здібностей та про фесійної підготовки з урахув анням особистих інтересів і суспільних потреб.

У зв' язку з відсутністю ін формації про наявність вакан сій у Маріупольському місько му центрі зайнятості у берез ні - квітні 2009р.. до ДПІ у м. Маріу полі центром зайнятості гром адяни не направлялись.

Таким чином, було порушено к онституційне право рівного д оступу до державної служби г ромадян України, яке передба чено ст. 38 Конституції України .

Враховуючи, що надання інфо рмації про наявність вакансі й до центру зайнятості перед бачено нормативно - правовим и актами (Законом України «Пр о зайнятість населення», Нак азом Міністерства праці та с оціальної політики України в ід 19.12.2005 року № 420 «Про затверджен ня форм звітності та інструк цій щодо їх заповнення», заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 21.12.2005 р. за № 1534/11814). ОСОБА_2 є особою, уповноваже ною на виконання функцій дер жави та зобов' язана була св оєчасно надати інформацію до центру зайнятості населення , вона, діючи свідомо, цього не зробила, чим скоїла правопор ушення, передбачене п. «г» ч. 1 с т. 5 Закону України «Про бороть бу з корупцією».

На підставі вищенаведеног о, керуючись ст. 12 Закону Украї ни «Про боротьбу з корупцією » в приміщенні ДПІ у м. Маріупо лі був складений адміністрат ивний протокол про скоєння а дміністративного правопору шення, пов' язаного з поруше нням спеціальних обмежень, в становлених у відношенні дер жавних службовців.

ОСОБА_2 в судовому засідан ні винною у даному правопору шенні себе не визнала і поясн ив, що 13.05.2009 р. у відношенні неї в приміщенні ДПІ у м. Маріуполі о/у з ОВС ВБК в ОДПС ДПА у Донец ькій області ОСОБА_5 був с кладений протокол про вчинен ня корупційного діяння про п орушення п. «г» ч. 1 ст. 5 Закону У країни «Про боротьбу з коруп цією». Підставою для складен ня у відношенні неї протокол у про вчинення корупційного діяння було те, що до Маріупол ьського міського центру зайн ятості не надавалась інформа ція, щодо наявних в ДПІ у м. Мар іуполі вакансій.

Під час роботи нею як завіду вачем сектору персоналу ДПІ у м. Маріуполі, згідно посадов их обов' язків повинен був с кладатись та надаватись на п ідпис начальнику інспекції з віт № 3-ПН "Звіт про наявність в акансій". Станом на 01.03.2009 р. в ДПІ у м. Маріуполі було 2 вакантних посади, а саме: начальник юрид ичного відділу, державний по датковий інспектор юридично го відділу. Станом на 01.04.2009 р. в ДП І у м. Маріуполі було 3 вакантн их посади: начальник юридичн ого відділу, державний подат ковий інспектор юридичного в ідділу, головний державний п одатковий інспектор організ аційно-розпорядчого відділ)' .

Протягом січня-березня 2009 р. нею до центру зайнятості зві т 3-ПН "Звіт про наявність вака нсій" не надавався, тому що в з азначений період прийом було заборонено, у зв' язку з екон омією бюджетних коштів, а сам е на підставі Постанови КМУ в ід 26 листопада 2008 №1036 «Деякі питання організації бюджет ного процесу» з метою економ ного і раціонального викорис тання бюджетних коштів», нак азів ДПА України від 11.12.2008 р. № 775 « Про внесення змін та доповне нь до наказу ДПА України від 07 .11.2008 р. № 694». ДПА у Донецькій обла сті від 18.12.2008 р. № 540 «Про внесення змін і доповнень у додаток до наказу ДПА у Донецькій облас ті від 14.11.23008 р. № 502», ДПІ у м. Маріуп олі від 04.02.2009 р. № 27 «Про затвердж ення заходів щодо економного та раціонального використан ня бюджетних коштів, передба чених на утримання ДПП у м. Мар іуполі у 2009 році», та листа ДПА у Донецькій області від 14.11.2008 р. № 17589/7/04-213 «Про вжиття заходів що до забезпечення економії бюд жетних коштів».

До кадрового резерву зарах овуються професійні та компе тентні державні службовці, я кі мають відповідні здібност і та в подальшому зможуть зай мати відповідні керівні поса ди. Тобто, з метою дотримання п ринципів державної служби ви значених ст, 3 Закону України « Про державну службу» саме з к адрового резерву здійснюєть ся добір кадрів та прийняття їх на роботу без конкурсного відбору,

В першу чергу працевлаштув анню підлягають особи зарахо вані до кадрового резерву, то му що саме зазначені особи ві дповідають встановленому рі вню професіоналізму та вимог ам які пред' являються посад і на яку зараховані ці особи. Т ак на 2009 рік до кадрового резер ву начальника юридичного від ділу ДПІ у м. Маріуполі була за рахована ОСОБА_6 - начальн ик юридичного відділу ДПІ у І ллічівськом районі м. Маріуп оля. Тобто саме зазначена осо ба повинна бути прийнята на ц ю посаду, у разі надання нею зг оди на переведення. Робоче мі сце яке вивільнилось, та на як е претендують особи що переб увають в кадровому резерві н е можна вважати вільним робо чим місцем, тому що у разі згод и особи яка перебуває у кадро вому резерві адміністрація з обов' язана перевести цю осо бу на зазначену посаду.

Таким чином, надання звітно сті № 3-ПН "Звіт про наявність в акансій" до центру зайнятост і в цьому випадку є недоречни м, тому що. по-перше, відсутні в ільні робочі місця, по-друге, н а ці місця не може бути оголош ено конкурс у зв' язку з можл ивим переведенням на цю поса ду особи зараховану до кадро вого резерву.

Вказівки та розпорядження ДПА у Донецькій області є обо в' язковими для виконання не ю та інших посадових осіб ДПІ у м. Маріуполі, том ' що ДПА є вищестоящим по відношенню до них органом. Відповідно до пі дп. 1 п. 5 Постанови КМУ від 26 лист опада 2008 №1036 «Деякі питання організації бюджетного проц есу» з метою економного і рац іонального використання бюд жетних коштів» органам викон авчої влади до кінця 2009 року зо бов' язано припинити заповн ення вакантних на 1 грудня 2008 р. посад, крім посад керівників структурних підрозділів та їх заступників. У своїй діяль ності вона керувалась відпов ідними нормативно-правовими актами, що забороняли їй здій снювати роботу пов' язану з заповненням вакантних місць . Тобто, не є справедливим та з аконним покладання вини, щод о ненадання звітів № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій" до це нтру зайнятості лише на неї о собисто, тому що вона керувал ась не особистою правосвідом істю, а нормативно-правовими актами обов' язковими для в иконання.

Ні Законом України «Про зай нятість населення», ні Закон ом України «Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття», ні іншими нормативн о-правові актами, в тому числі підзаконними, не встановлює ться відповідальність за нен адання до центрів зайнятості інформації про наявність ві льних робочих місць. Тобто, не надання такої інформації, аб о її перекручення не тягне юр идичну відповідальність, тоб то ці дії (бездіяльність) не мо жуть бути протиправними. Нею не порушувався встановлений порядок надання інформації (звіту № 3-ПН "Звіт про наявніст ь вакансій") органам зайнятос ті населення, та її дії не нося ть протиправного та винного характеру, тому що вони грунт уються на приписах діючого з аконодавства. Вважає, що в її д іях не містяться ознаки кору пційного діяння передбачено го п. «г» ч. 1 ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією», т ому що ненадання інформації органам зайнятості населенн я не мало на меті одержання не ю матеріальних благ, послуг, п ільг або інших переваг.

Свідок ОСОБА_5 в судовом у засіданні пояснив, що 26.05.2009 ро ку у відношенні завідуючої с ектору персоналу ДПІ у м. Марі уполі, державного службовця 9 рангу ОСОБА_2 ним був скла дений протокол про скоєння к орупційного діяння, передбач еного п. "г" ч.1 СТ.5 Закону Україн и "Про боротьбу з корупцією", я ке виразилось в тому, що 03.10.2005 р. ОСОБА_2 наказом № 40-о ДПІ у м . Маріуполь була призначена н а посаду завідувача сектору персоналу. 26.09.1994 р. ОСОБА_2 пр ийнята присяга державного сл ужбовця. 07.04.2004 р. ОСОБА_2 була попереджена про спеціальні обмеження, встановлені Закон ами України «Про боротьбу з к орупцією» та «Про державну с лужбу».

Відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про боротьб у з корупцією» завідувач сек тору персоналу ДПІ у м. Маріуп оль ОСОБА_2 є державним сл ужбовцем і суб' єктом корупц ійних діянь та інших правопо рушень, пов' язаних з корупц ією.

Завідувач сектору персона лу ДПІ у м. Маріуполь ОСОБА_2 згідно п. 1.2 розділу І «Полож ення про сектор персоналу», з атвердженого 19.06.2008 року началь ником ДПІ у м. Маріуполь Кон овалом В.П.. в своїй службові й діяльності повинна керуват ись Конституцією України, За конами України «Про державну службу». «Про державну подат кову службу в Україні», Указа ми Президента України, Поста новами Кабінету Міністрів Ук раїни, наказами та розпорядж ення ДПА України, ДПА у Донець кій області, ДПІ у м. Маріуполі . Положенням про ДПІ у м. Маріу полі, Регламентом роботи ДПІ у м. Маріуполі та Положеннями про сектор персоналу.

З вищевказаним «Положення м про сектор персоналу» заві дувач сектору персоналу ДПІ у м. Маріуполі ОСОБА_2 озна йомлена під підпис 19.06.2008 року.

Відповідно до п.п. 1, 3 ст. 10 Зако ну України від 16.12.1993 року № 3723 -XII «П ро державну службу» -основни ми обов' язками державних сл ужбовців є: додержання Конст итуції України та інших акті в законодавства України; нед опущення порушень прав і сво бод людини та громадянина.

На підставі п. 4 ст. 20 Закону Ук раїни від 01.03.1991 року № 803-ХІІ «Про зайнятість населення» -підп риємства, установи і організ ації незалежно від форми вла сності реєструються у місцев их центрах зайнятості за їх м ісцезнаходженням як платник и збору до Фонду загальнообо в' язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття, щоміс яця подають цим центрам адмі ністративні дані у повному о бсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у том у числі призначених для прац евлаштування інвалідів, та п ро працівників, які працюють неповний робочий день (тижде нь), якщо це не передбачено тру довим договором, або не працю ють у зв' язку з простоєм вир обництва з не залежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством. Несвоєчас на реєстрація або відмова ві д неї, порушення порядку пода ння адміністративних даних т ягне за собою відповідальніс ть, передбачену законом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005 року № 420 «Про затв ердження форм звітності та і нструкцій щодо їх заповнення », зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 21.12.2005 р. з а №1534/11814, відповідно до статті 19і Закону України «Про інформа цію», ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» затве рджені форми звітності про н аявність вакансій, вивільнен ня та прийняття працівників, які зобов' язані направлять ся до центрів занятості.

До Маріупольського місько го центру зайнятості ОСОБА _2 відомості про наявність в акансій у ДПІ у м. Маріуполі у січні - березні 2009р. не надавала , що підтверджується листом М аріупольського міського цен тру зайнятості від 20.05.2009 № 09-898. Інф ормація про наявність вищена званих вакансій була надана до Маріупольського міського центру зайнятості лише 27.04.2009р. (звіт ф.№3-ПН ДПІ у м. Маріуполі в ід 27.04.2009 № 8834/10/04-013).

Таким чином, ОСОБА_2. в си лу своїх службових обов' язк ів, усвідомлювала про наявні сть в ДПІ у м. Маріуполі ваканс ій в період з 1 березня по 27 квіт ня 2009 року та повинна була пові домити про це Маріупольській міської центр зайнятості, ал е своєчасно цього зроблено н е було.

У зв' язку з відсутністю ін формації про наявність вакан сій у Маріупольському місько му центрі зайнятості у берез ні - квітні 2009р., до ДПІ у м. Маріу полі центром зайнятості гром адяни не направлялись.

Враховуючи, що надання інфо рмації про наявність вакансі й до центру зайнятості перед бачено нормативно - правовим и актами (Законом України «Пр о зайнятість населення», Нак азом Міністерства праці та с оціальної політики України в ід 19.12.2005 року № 420 «Про затверджен ня форм звітності та інструк цій щодо їх заповнення», заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 21.12.2005 р. за № 1534/11814). ОСОБА_2 є особою, уповноваже ною на виконання функцій дер жави та зобов' язана була св оєчасно надати інформацію до центру зайнятості населення , вона, діючи свідомо, цього не зробила, чим скоїла правопор ушення, передбачене п. «г» ч. 1 с т. 5 Закону України «Про бороть бу з корупцією».

Заслухав думку прокурора, я кий вважав, що в діях ОСОБА_2 наявний склад адміністрат ивного правопорушення, допит ав свідків, дослідив матеріа ли справи, суд приходить до ви сновку, що в діях ОСОБА_2 ві дсутній склад корупційного д іяння, передбаченого п. „г" ч.1 с т.5 Закону України „Про бороть бу з корупцією".

Судом встановлено, що 03.10.2005 р. ОСОБА_2 наказом № 40-о ДПІ у м . Маріуполь була призначена н а посаду завідувача сектору персоналу (а.с.36). 26.09.1994 р. ОСОБА_2 прийнята присяга державно го службовця (а.с.35). 07.04.2004 р. ОСОБ А_2 була попереджена про спе ціальні обмеження, встановле ні Законами України «Про бор отьбу з корупцією» та «Про де ржавну службу» (а.с.34).

Відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про боротьб у з корупцією» завідувач сек тору персоналу ДПІ у м. Маріуп оль ОСОБА_2 є державним сл ужбовцем і суб' єктом корупц ійних діянь та інших правопо рушень, пов' язаних з корупц ією.

Завідувач сектору персона лу ДПІ у м. Маріуполь ОСОБА_2 згідно п. 1.2 розділу І «Полож ення про сектор персоналу», з атвердженого 19.06.2008 року началь ником ДПІ у м. Маріуполь Кон овалом В.П.. в своїй службові й діяльності повинна керуват ись Конституцією України. За конами України «Про державну службу». «Про державну подат кову службу в Україні», Указа ми Президента України. Поста новами Кабінету Міністрів Ук раїни, наказами та розпорядж ення ДПА України, ДПА у Донець кій області, ДПІ у м. Маріуполі , Положенням про ДПІ у м. Маріу полі, Регламентом роботи ДПІ у м. Маріуполі та Положеннями про сектор персоналу, з якими ОСОБА_2 ознайомлена під п ідпис 19.06.2008 року (а.с.37-43).

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005 року № 420 «Про затв ердження форм звітності та і нструкцій щодо їх заповнення », зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 21.12.2005 р. з а №1534/11814, відповідно до статті 19і Закону України «Про інформа цію», ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» затве рджені форми звітності про н аявність вакансій, вивільнен ня та прийняття працівників, які зобов' язані направлять ся до центрів занятості.

Станом на 01.03.2009 року в ДПІ у м. Маріуполі було 2 вакантних по сади, а саме:

1. 1. Начальник юридично го відділу;

2. 2. Державний податковий інспектор юридичного відділ у.

Про це свідчить інформац ія, яка була надана ОСОБА_2 на адресу ДПА у Донецькій обл асті 26.02.2009 року за № 3752/8/04-013 (а.с.18).

Станом на 01.04.2009 року в ДПІ у м. М аріуполі було 3 вакантних пос ади, а саме:

1. 1. Начальник юридично го відділу:

2. 2. Державний податковий інспектор юридичного відділ у:

3. 3. Головний державний по датковий інспектор організа ційно-розпорядчого сектору, що підтверджується листом ДП І у м. Маріуполі від 23.03.2009 № 5641/8/04-013 (а .с. 17).

До Маріупольського міс ького центру зайнятості ОС ОБА_2 відомості про наявніс ть вакансій у ДПІ у м. Маріупол і у січні - березні 2009р. не надав ала що підтверджується листо м Маріупольського міського ц ентру зайнятості від 20.05.2009 № 09-898 (а .с.25).

Інформація про наявність в ищеназваних вакансій була на дана до Маріупольського місь кого центру зайнятості лише 27.04.2009р. (звіт ф.№3-ПН ДПІ у м. Маріуп олі від 27.04.2009 № 8834/10/04-013) (а.с.26).

В матеріалах даної адмініс тративної справи міститься П останова КМУ від 26 листопада 2 008 №1036 «Деякі питання орган ізації бюджетного процесу» з метою економного і раціонал ьного використання бюджетни х коштів», наказів ДПА Україн и від 11.12.2008 р. № 775 «Про внесення зм ін та доповнень до наказу ДПА України від 07.11.2008 р. № 694». ДПА у До нецькій області від 18.12.2008 р. № 540 « Про внесення змін і доповнен ь у додаток до наказу ДПА у Дон ецькій області від 14.11.23008 р. № 502». Д ПІ у м. Маріуполі від 04.02.2009 р. № 27 «П ро затвердження заходів щодо економного та раціонального використання бюджетних кошт ів, передбачених на утриманн я ДПП у м. Маріуполі у 2009 році», т а листа ДПА у Донецькій облас ті від 14.11.2008 р. № 17589/7/04-213 «Про вжиття заходів щодо забезпечення е кономії бюджетних коштів» (а .с.74, 77).

Тому суд приходить до висно вку, що ОСОБА_2 діяла відпо відно до вказівок та розпоря дження ДПА у Донецькій облас ті є обов' язковими для вико нання нею та інших посадових осіб ДПІ у м. Маріуполі, тому щ о ДПА є вищестоящим по віднош енню до них органом. Відповід но до підп. 1 п. 5 Постанови КМУ в ід 26 листопада 2008 №1036 «Деякі питання організації бюджет ного процесу» з метою економ ного і раціонального викорис тання бюджетних коштів» орга нам виконавчої влади до кінц я 2009 року зобов' язано припин ити заповнення вакантних на 1 грудня 2008 р. посад, крім посад к ерівників структурних підро зділів та їх заступників. У св оїй діяльності вона керувала сь відповідними нормативно-п равовими актами, що забороня ли їй здійснювати роботу пов ' язану з заповненням вакант них місць.

Крім того, форми звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вакан сій" встановлена наказом Мін істерства праці та соціально ї політики України від 19 грудн я 2005 р. № 420, зареєстрованим в Мін істерстві юстиції України 21 г рудня 2005 р. за № 1534/11814, якій прийнят ий відповідно до ст. 19-1 Закону У країни «Про інформацію».

Відповідно до ст. 19-1 Закон ' України «Про інформацію» ад міністративна інформація (да ні) - це офіційні документован і дані, що дають кількісну хар актеристику явищ та процесів , що відбуваються в економічн ій, соціальній, культурній, ін ших сферах життя і збираютьс я, використовуються, поширюю ться та зберігаються органам и державної влади (за винятко м органів державної статисти ки), органами місцевого самов рядування, юридичними особам и відповідно до законодавств а з метою виконання адмініст ративних обов' язків та завд ань, що належать до їх компете нції.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну статисти ку» статистична інформація ( дані) - офіційна державна інфо рмація, яка характеризує мас ові явища та процеси, що відбу ваються в економічній, соціа льній та інших сферах життя У країни та її регіонів.

Згідно ст. 7 Закону України « Про державну статистику» одн им із джерел статистичної ін формації є адміністративні д ані органів державної влади (за винятком органів державн ої статистики), органів місце вого самоврядування, інших ю ридичних осіб. Крім того, поси лання на адміністративні дан ні. як на статистичну інформа цію міститься в ст.ст. 6, 12, 16, 21 Зак ону України «Про державну ст атистику». Таким чином, адмін істративні данні є одним із в идів статистичної звітності .

Згідно ч. 1 ст. 1863 КУпАП, непода ння органам державної статис тики даних для проведення де ржавних статистичних спосте режень або подання їх недост овірними, не в повному обсязі , не за формою, передбаченою зв ітно-статистичною документа цією, чи із запізненням; незаб езпечення належного стану пе рвинного обліку: порушення п орядку ведення Єдиного держа вного реєстру підприємств і організацій України тягне за собою накладення штрафу.

При з' ясуванні винності о соби у вчиненні будь-якого ко рупційного правопорушення п отрібно враховувати загальн і поняття корупції, що містят ься у ч. 1 ст. 1 Закону України «П ро боротьбу з корупцією».

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про боротьбу з корупц ією» під корупцією розумієть ся діяльність осіб, уповнова жених на виконання функцій д ержави, спрямована на протип равне використання наданих ї м повноважень для одержання матеріальних благ, послуг, пі льг або інших переваг. Корупц ійними діяннями є:

а) незаконне одержання особ ою, уповноваженою на виконан ня функцій держави, у зв' язк у з виконанням таких функцій матеріальних благ, послуг, пі льг або інших переваг. у тому ч ислі прийняття чи одержання предметів (послуг) шляхом їх п ридбання за ціною (тарифом), як а є істотно нижчою від їх факт ичної (дійсної) вартості;

б) одержання особою, уповнов аженою на виконання функцій держави, кредитів або позичо к, придбання цінних паперів, н ерухомості або іншого майна з використанням при цьому пі льг чи переваг, не передбачен их чинним законодавством.

З урахуванням загальних по нять корупції суть такого ви ду корупційного правопоруше ння, як порушення спеціальни х обмежень, передбачених п. "г" ч. 1 ст. 5 Закону України «Про бо ротьбу з корупцією», полягає в тому, що особа, уповноважена на виконання функцій держав и, протиправно використовуюч и надані їй повноваження, від мовляє фізичним чи юридичним особам в інформації, надання якої передбачено правовими актами, умисно затримує її на дання або надає недостовірну чи неповну інформацію з мето ю одержання матеріальних бла г, послуг, пільг або інших пере ваг.

Ні з матеріалів адміністра тивної справи, ні в судовому з асіданні встановлено не було які пільги, блага або переваг и ОСОБА_2 особисто отримал а у зв' язку з ненаданням або наданням недостовірної інфо рмації, щодо наявних вакансі й до центру зайнятості насел ення.

Доводи особи яка склала дан ий адміністративний протоко л, ОСОБА_5, в тієї частині, щ о за свої дії вона отримала за робітну платню спростовують ся тим і не приймаються до ува ги тому, що виконання роботи п ов' язане з формуванням кадр ового резерву, підбором кадр ів, прийняттям їх на роботу, шл яхом видання розпорядчих док ументів входить до її функці ональних обов' язків, за вик онання яких вона отримую зар обітну плату.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про оплату праці» зар обітна плата - це винагорода, о бчислена, як правило, у грошов ому виразі, яку за трудовим до говором власник або уповнова жений ним орган виплачує пра цівникові за виконану ним ро боту. Розмір заробітної плат и залежить від складності та умов виконуваної роботи, про фесійно-ділових якостей прац івника, результатів його пра ці та господарської діяльнос ті підприємства.

Таким чином, отримання заро бітної плати не обумовлено, п рийняттям певних посадових о сіб на посади із кадрового ре зерву або проведенням чи не п роведенням конкурсу на заміщ ення вакантної посади, а обум овлено лише виконанням її по садових обов' язків.

Будь-яких даних про те, що в з азначеному випадку ОСОБА_2 зловживала наданими їй пов новаженнями чи діяла із кори сливих, інших інтересів або т ак само в інтересах третіх ос іб в судовому засіданні вста новлено не було.

Відповідно до вимог діючог о адміністративного законод авства, а саме ст.ст. 9, 33, 245.252 КУпАП особа може бути притягнута д о адміністративної відповід альності лише за наявності в її діях складу адміністрати вного правопорушення, який м ає бути встановлений судом т ільки після всебічної та пов ної оцінки всіх доказів по сп раві.

При цьому відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопоруш ення є будь-які фактичні дані , на основі яких у визначеному законом порядку орган (посад ова особа) встановлює наявні сть чи відсутність адміністр ативного правопорушення, вин ність даної особи в його вчин енні та інші обставини, що маю ть значення для правильного вирішення справи.

Тому суд приходить до висно вку, що оскільки в діях ОСОБ А_2 відсутнє адміністративн е правопорушення і не вбачає ться, що своїми діями вона пор ушила п. "г" ч. 1 ст. 5 Закону Україн и "Про боротьбу з корупцією", с уд приходить до висновку, що п ровадження в справі про адмі ністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 підлягає закриттю за відсутністю в її діях події та складу адмініс тративного правопорушення.

На підставі викладеного, п. "г" ч.1 ст.5 Закону України "Про бо ротьбу з корупцією", керуючис ь ст. 247 п.1 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

Закрити провадження в спр аві про адміністративне прав опорушення у відношенні ОС ОБА_2 про порушення спеціал ьного обмеження передбачено го п. „г" ч. 1 ст.5 Закону України „ Про боротьбу з корупцією в зв ' язку з відсутністю в його д іях події та складу адмініст ративного правопорушення.

Постанова може бути оскарж ена або на неї може бути внесе но протест прокурора протяго м десяти днів з дня винесення постанови до апеляційного с уду Донецької області.

СудКиївський районний суд м.Донецька
Дата ухвалення рішення23.06.2009
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19029339
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —3-2316/09

Постанова від 24.06.2009

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Донецька

Малютіна Н. М.

Постанова від 23.06.2009

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Донецька

Малютіна Н. М.

Постанова від 09.10.2009

Адмінправопорушення

Виноградівський районний суд Закарпатської області

Трагнюк В. Р.

Постанова від 20.03.2009

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Одеси

Нікітіна С.Й.

Постанова від 02.03.2009

Адмінправопорушення

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О.О.

Постанова від 20.03.2009

Адмінправопорушення

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О.О.

Постанова від 01.12.2009

Адмінправопорушення

Пролетарський районний суд м.Донецька

Агєєв Олександр Володимирович

Постанова від 03.12.2009

Адмінправопорушення

Запорізький районний суд Запорізької області

Галянчук Микола Іванович

Постанова від 08.12.2009

Адмінправопорушення

Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області

Шевцова Наталія Вікторівна

Постанова від 18.12.2009

Адмінправопорушення

Красногвардійський районний суд

Мязгов Леонід Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні